**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

Tiqustiina
mmiilia Hyvä että kaikki oli hyvin :hug:
Me9jaBonus Toivottavasti lääkäri osaisi auttaa, on hirveetä elää epätietoisuudessa.

En muista kirjoitinko jo että eilen tuo lääkäri sitten soitteli meilahdesta perääni ja tosissaan niissä nauhoissa mitä multa otettiin se 2vrk osastolla näkyi sydämenrytmissä jotain,elikkä sitä suuremmalla syyllä ne alkaa nyt tutkimaan enemmän + se holteri.
Sitten saan lääkitystä mm. kaaliumiin.

Nyt pakko lähtee juoksee apteekkiin,meille on rantautunut TAAS kihomadot :kieh:
Onneks lasten tarha loppuu perjantaina ja sit jos tää hemmetin matokierre sais lopun.Sieltä tuo likka ne aina kerää satavarmasti,koska siellä niitä jyllää :/
Ei auta kuin siivota lattiasta kattoon ja taas seuraavat 2vko olla hullu ja hysteerinen pirttihirmu ja puunata puunata ja puunata.

Neitim
Siulleko voi ilmottaa etusivun tietoja? Eli ikää 28v ja synnytyssairaalana EKKS. Tarvisko muita tietoja? :)

Tsemppiä kaikille sitä tarvitseville :hug:

Omaan napaan ei ihmeempiä.. Viime yönä sain pitkästä aikaa nukuttua hyvin, vain kerran täytyi käydä vessassa, eikä lapsetkaan herättäneet, luksusta :) Pienempi poika on vesirokossa, nyt ootellaan tarttuuko myös isompaan.. Ei yhtään kivaa sairastaa neljän seinän sisällä jumissa viikko tolkulla pahimmassa tapauksessa, mutta minkäs tälle mahtaa. Sentäs ilmat suosii sairastamista, sateisen näköstä, eikä kuumaa!

Emppux ja Aarre 30+3

Tiqu voi ei,kihomatoja :hug: Voimia siihen ruljanssiin!
emppux,tervetuloa mukaan(en muista oonko muistanut toivottaa kun oma napa murehduttaa...)Ja voimia sinnekin sairastupaan :hug:
Meillä oli 5v:n ryhmässä vesirokkoa,mutta eipä tarttunut poikaan,ihme ja kumma. :eek:

Kiitos kaikille sanoista,niin toivon että joku vastaus tai apu löytyis!Kun kuitenkin on tää perhe tässä pyöritettävänä,oikeen ei kärsis tässä kunnossa olla :|
Mä roikun täs koneella vielä tovin,pojan heitin pk:iin ja isommat kaikki lähti kouluun ja pikkutytöt tuntuu touhuavan jotain yhdessä,ihmeellistä :heart:

Tää on täällä nyt kyllä veto niin pois ettei jaksa mitään. miksi ei pääsis jo päikkäreille. |O Tosin ennen kuin siitäkin pääsee nauttimaan, niin saa varmaan tehdä aikamoisen työn, että saan tuon isommankin pojan tänään nukkumaan.
Hän on nukkunut nyt vaihtelevasti päiväunet, mutta tänään heräs niin aikaisin, että pakkohan tuo on saada nukkumaan tai illasta tulee tosi mahtava, kun sekä äiti, että poika on yliväsyneitä. :kieh:
Mulla ollut ihan hyvää oloa tossa aiemmin ja en oo rautaa joka päivä ottanut, mutta nyt on taas pakko aloittaa, kun on tää olo näin kauheen väsynyt.

Voimia kaikille vaivaisille!! :flower: Tiqulle tsemit kiharishowhun :$ Meillä piti kerran tehä varalta syyhypunkki häätö, vaikkei kellään ollu tartuntaa mut siskon perheellä oli ja piti sit kaikki varalta hoitaa..voi helevee sitä hommaa..petivaatteet pakkaseen ulos, kaikki paikat puunattiin ja illalla käsiteltiin koko poppoo niillä myrkyillä, huoh..

Tatuoinneista puhetta, minäkin omistan pari, kämmenselässä on pieni kukkaköynnös ja jalkapöydässä tähtiköynnös missä on tähtisadetta ja keskellä kolme isompaa tähteä, jotka kuvaa kolmea lastani, elämäni tähtiä :heart: Mut syksymmällä vois käydä siihen lisään yhden isomman tähtykäisen lisää.

Tatuoinneista tuli puhetta eilen neuvolassakin, oli neuvolan täti käyny Oysin synnytysosastolla tällä viikolla vieraileen ja jollain kursseilla niin Oysissa ollaan sitä mieltä että jos alaselässä on tatuointi niin eivät ala puudutetta laittaan synnytyksessä enää ollenkaan selkään. En tiiä onko ennenkään laitettu mut nyt kuulosti ehdottomalta ei:ltä..

Mut ompahan kurja keli..vettä sataa ja on kylmä..voi lähtee kylästeleen ku keksis kyläpaikan B) pikkuneiti vaan vielä vetää sikeitä..täytyy alkaa herätteleen.

jonnuli ja hertta 30+3

marsa22 Tuohon työkkärin viereen on aukastu, Red&White Ink.

Copper Mulla kaveri oli sille Mikalle sanonu että minkälaisen haluais, tai siis sen idean ja ku sai valmiin kuvan niin sano että siitä tuli just semmonen niinku pitikin. Ja se kyllä on hieno.

Tänne ei sen kummempia. Yöllä näin unta että viikot oli jo täynnä ja ku aamulla heräsin niin olin ihan täpinöissään että hetkenä minä hyvänsä tulee lähtö :D Mutta jos nyt kuitenki ooteltas vielä ainakin se 8 viikkoa :)

Marlin ja Justiina 30+1

jonnuli Mulla on alaselässä, niitten kahen kuopan välissä ja vuosi sitten helmikuussa ainakin sai spinaalin. Ei mitään ongelmaa. Ja sehän tulee ennemmin lähemmäs keskiselkää ku alaselkää se puudutus. Toivotaan että siellä nyt ei ihan ehotonta eitä ole sen puudutuksen suhteen.

Hei,

Vauvahaaveita innoittamana tulin tänne kurkkaan.

Itsellä LA on 31.8 ja nyt mennää sitten 26 + 1 <3

Kaikki hyvin tässä vaiheessa mennyt :) Pissatulehduksia muutama, mutta tarvii ottaa neuvoista vaari ja lopettaa turha peseminen ja ostaa maitohappokapseleita jne.

Kaveri potkii ja kasvaa. Se on niin ihmeellistä. Juuri muutetaan tällä viikolla omaa kotiin, rivariin, mutta kuitenkin omaa ja saa tehä siellä remonttia jne.

En ole vielä hankkinut mitään tavaroita. Eilen katoin vaunuja, Brio happy harmony, oisko kellään kokemuksia? <3

Mennää uudestaa rakenneultraa 15.6 raskausviikko taitaa olla sitten 30. Oli niin huono kokemus treen terveystalossa, kun oli porista joku huono sijainen jne. Toi on hml ja 4D-ultra, maksaa 160 e ja saa dvd ja kesto reilu 1h. Vanhempi, kokenut mies tekee sen. <3

Aurinko paistelee ja tänää ittelle ikää tulee 31 vee, apua. Niin ja esikoinen on kyseessä mulla.

Hieman synnytys jännittää jo. Ootteko käyneet jo kattomassa sairaalan sisäänkäynnit jne?

Mukavaa päivää kaikille,
Tuikku ja Masulainen <3

me9 toivottavasti lääkärissä tulee hyviä uutisia :hug:

Voi että mä oon tyytyväinen siihen että puolentoista viikon päästä ei tarvi enää tulla töihin! Välillä kyllä meinaa niiiiiiiin mennä hermot täällä asioiden ja ihmisten kanssa. :headwall:

Onneksi masussa voidaan hyvin. Eilen oli ihan mahdoton melskauspäivä, mutta tänään on vähän rauhallisemman oloinen. Yölläkin heräsin siihen kun maha vaan heilui. Ja hankintoja on taas tullut tehtyä. Tänään hakemaan pinnasänkyä. :)

sintyli ja sälli 30+1

tuikku :wave: :wave:

Me käytiin tutustuun synnärille (oys) esikoiseta odotellessa...joten tuttu on jo :)
Täällä kans melskattiin illalla kun menin sänkyyn katteleen telkkua...se ei enään oo niinkää semmosta tuikkimista, vaan enemmänki venyttelyä :D

Ja taas kummatki rinnat vuotaa...Kiitos neitim liivinsuojista.. :D :flower:

Täällä taas sataa vettä...jos sitä vähän siivoilis tässä, ku ei uloskaa pääse... :(

kiitos kaikille! on kyllä nyt paljon helpottuneempi olo, ku pikkusella kaikki ainakin mainiosti :heart: mä vaan niin toivon, ettei se r-myrkytys tällä kertaa puhkeisi.

Me9jaB voi sua noitten masukipujen kanssa :hug: ei kuulosta kyllä hyvältä jos täytyy ihan suihkuun mennä helpottamaan supistuksia, toivottavasti lääkärissä selkiäis nyt sitten että mikä on vialla! Tuuhan kertomaan mitä siellä sanottiin!

Tervetuloa mukaan Tuikku10 :flower: ja musta tuntuu etten oo toivottanut tervetulleeks emppuxia ollenkaan, eli tervetuloa sinulle myös! :)

Tiqustiina voi ei, tsemppiä kihomatohomman kans! Osaan vaan kuvitella kuinka ärsyttävää ja voimia vievää :hug:

Mä ajattelin tänään pestä noi kaikki vauvan vaatteet, ihana laittaa niitä kuivumaan ja viikata kuivana tonne hyllylle sit :heart: vaikka siis mä oon ne kaikki jo kerran pessyt ennenku laitoin ne tonne, mutta tuli semmonen olo että ne täytyy pestä uudelleen.. :D

Onkohan tää vauski nyt sitten jo kääntynytkin rt:hen kun hikka tuntuu tuolla ihan alhaalla?? Kun eilen tosiaan siellä synnärillä istui vielä tuolla masussa.. Toivottavasti ois nyt kääntynyt ja pysyiski niin päin :)

mmiilia ja hubbistypy 28+2

Tiqustiina
Siivous urakka alkaa olemaan onneksi voiton puolella, nyt kun on puunannut lattiasta kattoon niin ei tarvii kuin sitä perus hommaa käsien pesua,vuodevaatteiden vaihtoa joka päivä,pyyhkeiden vaihto joka päivä ,tason ja oven kahvojen siivousta joka päivä,sitä ruljanssia sitten se 2vko ja sit uus kuuri taas. Nooh. Tulipahan nyt siivottua.Tuoksuu puhtaalle. Onneks on hyvät ilmat saa kuivatettua pyykkiä pihalla,tänne himaan muuten kuolis kosteuden kanssa.

Mä en tiiä mitä tää junnu puuhaa mahassa mutta oikeasti muljauttelee kättä tai jalkaa niin kovasti koko ajan virtsarakon kohdalle että meinaa tulla pissat housuun. Tosi inhottava tunne ja muutenkin tekee jotain tonne kohdun suulle all the time :whistle:

Jeee, vihdoin mun äitiyspakkaus on lähetetty! 2 viikon sisällä saapuu postiin. Tätä on kyselty täällä jo miljoona kertaa, mut miten nopeesti tosta päätöksesta teille se saapui jotka ootte jo saanut, menikö se 2 viikkoa?
Ja äitiysrahaa varten mulle on näköjään lähetetty, ylläri ylläri, jotain lisäselvityspostia..

Jaa-a, täytyypä itsekin kirjoitella kuulumisia, kun UpsyDaisy tuolla ystävällisesti pyysi päivityksiä kirjoitustaukoa pitäneiltä. =) Kuvittelin, että maaliskuussa töihin palattuani ehtisin enemmänkin kirjoitella kun kuitenkin koneen ääressä koko ajan istun, mutta onpa sitten kuitenkin ollutkin aika haipakkaa täällä niin on kirjoittelut vaan jääneet.

Kaikille uusille tervetuloa minunkin puolestani! :wave:

Sannulille onnittelut vauvasta, ja voimia tähän varmasti pitkältä tuntuvaan sairaala-aikaan! Kyllä mullakin itku tuli kun uutisen luin ja näin kuvat!

Ensimmäinen neuvolalääkäri oli maanantaina ja kaikki oli mallillaan. Sokerirasituksestakaan en yllättäen kärähtänyt tällä kertaa. Esikoisen odotusaikaan syksyllä 2008 RD todettiin yhden kymmenyksen ylityksellä, mutta ei se mitään hoitoa sitten vaatinut eikä vauvallekaan mitään siitä tullut. Mutta nyt siis selviän ilman lisäpistelyitä, mutta toki sitä ruokavaliota on syytä seurata, varsinkin kun on tuota painoa jo ennestään aivan liikaa (BMI 36). Onneksi ei ole lisäpainoa nyt tullutkaan kuin 700 g eka neuvolakäyntiin verrattuna, maanantain painokin oli 1,2 kg alempi kuin kuukausi sitten. Eli kaipa tässä jonkinlaisessa kuosissa on tullut oltua, vaikka olen kyllä herkkujakin syönyt sen mitä on mieli tehnyt. Himot kohdistuvat kuitenkin onneksi enemmän tuonne terveellisempään suuntaan, kuten tomaattiin!

Maanantaina laitoin myöskin Kelan paperit menemään ja nyt sitten äitiyspakkausta vaan odottelen! Musta siinä uudessa pakkauksessa näyttää tosi kivoilta ne vaatteet. Onhan tuota vaatetta kyllä ihan tarpeeksi esikoisenkin jäljiltä, mutta meillä olisi se 140 euroa lipsahtanut vaan ruokakauppaan tai jonkun laskun maksuun, joten päätettiin kuitenkin pakkaus ottaa.

No niin, täytyy lopetella ettei tule aivan järkkyä romaania.

En ehtinyt kaikki viime päivien viestejä vielä lukea, eli älkää pahastuko te joiden asioita en nyt kommentoi. Voimia kuitenkin kaikille erilaisten vaivojen ja huolien kanssa painiskeleville!

mamacita 74 + frijolito 26+6

Poksista poks 30+0! Hui, hurjaa!! :D

Mmiilia, onneksi kaikki olikin kunnossa!
Me9 voimia sulle, toivottavasti selviää pian mikä on! :hug:
Tiqulle myös jaksamista omien pumppuongelmien ja matorumban kanssa! :hug:
Sipsunen onnea kovasti lauantaille, toivotaan ettei kauheesti sataisi!

Ja uusille tervetuloa porukkaan!
:wave:

Tässä ihan kohta lähdös neuvolaan, mukava päästä juttelemaan terkkarin kanssa pitkästä aikaa. Ajattelin vielä siltä kysäistä tuosta vadelmanlehtiteestä, joka jo kaapissa odottaa, että uskaltaakohan sitä jo alkaa juomaan kun on näitä kivuttomia suppareita kuitenkin. Muutenkin tuntuu siltä, että tekee mieli vähän päästä purkamaan tuntemuksiaan jollekin "ulkopuoliselle", sehän saa jopa palkkaa siitä että mua kuuntelee... ;)

mukavaa mamacita että eksyit taas kirjottelemaan :) Ja tervetuloa uudet.

Me9 :hug: tulehan kertoon sitten mitä sulle sanottiin. Toivottavasti tulee joku selvyys asiaan, epätietoisuus on syvältä :(

UpsyDaisy ( ja jokohan tuo veikan vaihtas fiinaan eli ) & Fiina 27+4 :flower:

Tiqu - kysympäs vielä sulta että meinaako ne lääkärit että nuo sydämen ongelmat ois nyt tullut raskaudesta vai että jotain ongelmaa olis ollu jo aikaisemmin mutta nyt vaan tullu esiin? Onneksi kuitenkin tutkivat. Tsemppiä :hug:

Tervetuloa kaikille uusille! :)

Nyt on sokerirasituksessa käyty. Ei ollutkaan niin paha kokemus mitä kuvittelin. Ainut inhottavalta tuntuva juttu oli ne verineulat, kun kädet oli jo niin pistelty ja kipeät ja vielä piti putkia täyttää...:/
Mutta se juoma oli ihan hyvää, colalta maistuva :) Joinkin janoon sen pullollisen kun en ollut uskaltanu juua edes vettä edellisen 12 tunnin aikana
:D
Aika meni suht. nopeasti lukiessa neuvolan lehtiä mm. Lapsen maailmaa jne :)

mmiilia Olin tulossa myös kysymään täältä, että onkohan vauva raivotarjonnassa kun hikka tuntuu tosiaan tuolla ihan alhaalla. Viime neuvolakäynnillä poika oli RT, olen pelännyt että onkohan kääntynyt kun lääkäri sanoi että on vielä niin pieni että mahtuu pyörähtelemään. Mutta luulisin että on pääalaspäin, kun se hikka tuntuu tosi alhaalla.
Mulle oli päätös pakkauksesta tehty viime pe, eli 21.5. Täsä nyt sitte oon jännäilly postia että jokohan tulis. ei ainakaan tänään vielä tullu lappua. Oon täältä lukenu että osa on saanu parissa päivässä päätöksestä, osa sitten melkein 2 viikon päästä.

Oon tässä pessyt vauvan vaatteita valmiiksi, nytkin kone piippas että pitäs mennä laittaa kuivumaan ne :heart:

Ostin kaupasta yhdet vaaleansiniset ihanat bambu-sukat vauvalle, aivan uskomattoman pehmeän ja mukavan tuntoiset!! Niitä vois hiplailla ja pyöritellä vaikka kuinka, kun tuntuu niin pehmeille :heart:

neitim, jos viitsit niin päivitätkös yhden vuoden lisää mulle tuonne etusivulle ;)

Perjantaina käydään ostamassa sitten pinnasänky tälle pienelle pallerolle :heart:

Selmiina ja vauveli 30+3 :heart:

Yhteistyössä