**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

Etuseinämäistukka ei estä sectiota,mutta vauvan ulkokäännöksen kyllä voi estää jos vauva perätilassa.

Vadelmanlehtitee vahvistaa kohtua ja voi voimistaa supistuksia.Suositellaan juotavaksi loppuraskaudesta.
Itse en oo uskaltanut aloittaa,kun muutenkin näitä vaivoja ja supistuksia ym.
Mut sitten rv 36 aattelin aloittaa =)

mistä tuota vadelmanlehtiteetä saa?

Vauvan asennosta- mulla ei oo hajuakaan että missä asennossa neiti on. Välillä liikkeet tuntuu ihan alhaalla, välillä sitten tuonne kylkiinpäin ja välillä (harvemmin) ihan ylös. Mutta mulla on tosiaan se istukka etuseinässä ja nyt sain sitte uuden stressin aiheen. Hui, mulla pelottaa jo ajatuskin sectiosta ja taas toisaalta en kyllä uskaltas synnyttää vauvaa peppu eeltä. onneks ultra maanantaina niin näkee kuinka neiti majailee :) :heart:

Sannuli: Oi miten ihanaa, että olet jo saanut pienen syliisi :heart: Varmasti ihana hetki =)

Mä kävin juuri koiran kanssa pitemmällä lenkillä, kun ilma nyt viileämpi niin jaksaa paremmin =) Tunnin päästä sitten hakemaan tyttö hoidosta. Huomenna äitipolille ihastelemaan pikkujätkää. Saas nähdä onko poitsu pysynyt RT:ssä vai kääntynyt takaisin PT:hen. Mua alkanut synnytys jotenkin pelottamaan ja melkein toivoisin sektiota. En tiiä mikä on tullut, kun tytön synnytys kuitenkin oli helppo ja toipuminen nopeaa. Ois kiva kun sais ite päättää, että haluaako synnyttää alateitse vai sektiolla.

Nyt valmistelemaan ruokaa ennen tytön hakemista.
jonna ja pikkuveli 28+1

Hellou!

Ihanaa taas kun ulkona ei sada! Mutta onneksi ei ole ihan niin kuumakaan kuin mennä viikolla, mulla ainakin iltasella oli mukavaa turvotusta ja jalat kipeenä :headwall:

UpsyDaisy Mä ostin ainakin tuota vattulehtiteetä niin ihan perus luontaistuotekauoasta

Mulla tuo maha-asukki ainakin vielä pyörii kovasti masussa, joten asentoa turha alkaa vielä miettiä liikaa. Toivon et ei menis herra perätilaan koska täälläkin tuo istukka etuseinässä ja en todellakaan haluaisi isoa leikkausta elikkäs sektiota.

Vauvan tavaroista no joo siis vaatteista, niin ei ole kaapissa, ei pestyä, viikattuna jne jne. Ovat edelleen tuolla kaapin pohjalla muovikasseissa kun ei ole oikein paikkaa minne laittaa ne tai siis mihin siirtyy neidin vaatteet kun "pekkapötkylän" vaatteet menee tuohon hoitopöydän lipastolaatikoihin... :whistle: Mä/me tarvitaan lisäääääää tilaaaaaa!!!!!!! |O

K :wave:

Minäkin mietin että uskallanko ruveta juomaan niitä vadelmanlehtiä ku saikulle jäin tän kuun alussa suppareitten takia. Mutta nyt niitä ei oo ollu ku en töissääkään oo ollu, tai siis no jos kovin pitkän lenkin kävelen reippaasti niin sitten, mutta jos tuntuu että tuo jotain aiheuttaa niin sitten toki lopetan heti.

UpsyDaisy Luontaistuotekaupoista saa. Ja ihan pelkkinä vadelmanlehtinä myydään :)

Joo ja kun menee sinne luontaistuotekauppaan ja sanoo että vattuteetä joka jouduttaa synnytystä, niin kyllä ne osaa oikeeta tavaraa antaa. Paketti makso jotain vajaan vintskan, eli ei paha. Ohjeektin näky paketin kyljessä olevan =)

mmiilia, toivotaan et kaikki olis hyvin :hug:

Itseä kanssa vähän huolestuttaa tuo kun mun mielestä vaavi ei liiku tarpeeks. Tosin sit taas välillä liikkuu ihan hyvin.. taidan olla vaan vainoharhainen, kun kerran on päivisin aikaa kuulostella noita liikkeitä niin tarkkaan.

Kohta kohti pojun eskarin kevät juhlia

tuosta vattuteestä eikös nyt ole paras aika keräillä yrttejä kun lehdet on pieniä ja tuoreita??
mie aattelin mennä tuohon kalalammikkon laidalle ja laittaa se hyötykuivuriin tai uuniin kuivamaan ni ei maksa mittää .. kun vaan ei kerää teiden läheisyydestä tms..

no nyt tulee valivali..
nyt sitten on hommat päin persusta!! eilen työntekijä sai sairaskohtauksen ja sairaslomalla viikon ja soitettuani tänään hänelle tulimme siihen tulokseen ettei hänen kannata jäädä tähän työhön enää s.loman jälkeen kun hänen terveytensä ei sitä kestä..
Niin no nyt tullaa siihen ongelmaan..! löytää työntekijä pikaisesti lomittamaan minua mansikkahommiin kesäksi siis tästä elokuulle ja sitten jos hän on soveltuva niin ottaisin hänet sitten kodinhoitajaksi lokakuun lopulle saakka.
ETTÄ EI KUKAAN TIETÄISI SOPIVAA??

mä oon ihan väsy kun viime yön tätä nyt sitten vatkasin mielessäni |O

Tänään oli lääkäri neuvola mikkelissä kun ei täällä landella oo tohtoria enää neuvolan touhuihin että ajoin 95kilometriä siihen hommaankin..
kaikki oli kunnossa sf oli 24,5
paino oli nyt noussut hiukka mielestäni liikaa tarkkaa nousua en nyt muista..
ja verenpaineet oli arvatenkin tapissaan.. :LOL:

Suppis

mmiilia: Toivottavasti kaikki on hyvin, niin sulla kuin pikkuisellakin :hug:

Itsekin olen samaisen epäilyn takia jo kerran äippäpolilla käynyt. Mulla vauva kyllä liikkui normisti, mutta paineet oli huipussaan ja kamala turvotus päällä. Oireet johtui kuitenkin huonosta olosta eikä päinvastoin.

Sipsunen & nalletyttönen 29+2 :heart:

Onkohan tämä nyt elokuisten vitsaus ku tämäkin neiti näpsä oli punkenu ittensä poikkitilaan??On nätisti näpöttänyt raivotarjonnassa ja nyt sitten oltiin kummasti vino/poikkitilassa..sitä se on tiennyt tuo kummallinen punkeminen ku peppua ihmeesti liikuttelee tuossa vasemmalla puolen. Neuvolantäti kauhisteli kuinka ylhäällä vauva on, ja sanoinki että sillä mulla on niin kauheesti ahdistanu henkeä ja vaikea hengittää ku tyyppi on noussu niin ylös..alakerrassa ei tunnu mitään painetta eikä muitakaan tuntemuksia ku pää on jossain sivulla..Harmillista mutta kaippa se älyää kääntyä vielä takasin päälleen eikä vatkaa itteensä pepulleen, plääh. Muut lapset on tässä vaiheessa olleet jo oikeessa asennossa. Ei muuten mietitytä mut mullakin etuseinässä ekan kerran istukka enkä taho mihinkään leikkaukseen. Nohh, ehtii se vielä kääntyä!

Neuvolakuulumisia rv 30+2 (edellisiä en jassa laitta ku sillon hölmö lääkäri ei edes sf-mittaa mitannu)

* painonnousu +404g/vko (kehuja sain taas kun ei oo paino noussu lähtöpainosta ku 1,5kg wuhuu!!)

* hemppa 102 (rautakuurille ja tupla-annos, kun oli noin tipahtanut 130:stä, siitä tämä julmettu väsytys)

* pissa puhdas, turvotusta ei ollenkaan

* sf-mitta 31 :eek:

* syke 150

* verenpaine 143/90 (kotona aamulla 120/71, eli mittaripaniikki)

* liikkeet ++

* sokerirasituksen tulokset sain paasto 4,9, tunnin 8,6 ja kahden tunnin 6,2

Mmiilialle tsempit ettei olis vakavampaa, tuuhan kertoon ku pääset!

Mut nyt salaatin tekoon, moro!

Jonnuli ja hertta 30+2

Tää päivä on ollu ja on edelleen niin hanurista kuin vain voi olla. Siis itsestäni riippumattomista syistä. Oon ihan raivona ollu, tekis mieli alkaa vaikka tähän purkamaan olotilaa, mutta en taida jaksaa. Pari vihaista naamaa vaikka vain: :kieh: |O :kieh: :headwall: :headwall: :headwall:

Se siitä, ja tsemppiä mmiilialle!! Pidetään peukut pystyssä ettei oo mitään vakavamapaa.

Vihainen Murske

mmiilia toivottavasti kaikki kunnossa.

Täällä kans joka ultrassa typykkä pää alaspäin ja nyt viime kerralla viikko 28 istua nökötti pylly alaspäin.
Nyt on kyllä harvasa ilta käyny kauhea myllerrys mahassa,että on varmaan kääntynyt ees taas monta kertaa.Tänä aamuna ainakin hikka tuntui ihan tuolla alhaalla.

Oli sitten pakko ostaa tänään Lindexistä sellaiset valkoiset 50/56cm sukkahousut,jossa röyhelöt pyllynpäällä =)

mimosa 73+ Typykkä 28+6

Tervehdys!

Olen jo jonkin aikaa seuraillut tämän porukan keskusteluja ja viimein päätin itsekin liittyä joukkoon. Olen esikoista odottava "geriatriäiti" (37 v. menee rikki, jos muksu tulee ajallaan maailmaan). Tulossa on aktiivinen poika :).

Lion73+Ekso 27+3

Merkkistä...

Voi mmiilia! Toivottavasti kaikki on hyvin! Täällä odotellaan jo kuulumisia, mitä sanoivat synnärillä...

Kävin tytön kanssa uimassa, eipä tuo oo äidille kovin rentouttavaa koskaan :D No, tulee ainaski hyvin uni silmään..

Täällä tytön tylleröinen on EHKÄ pää alaspäin, niin ainakin arvelen.. hikka tuntu aamulla tuolla alhaalla ja samalla tavalla peppu tuntuis tuossa navalla, kuten edelliselläkin pirpanalla :)

UpsiDaisy runttipulla sen jo sanoikin, mutta voit tosiaan kysyä vadelmanlehtiä kaupasta niin siellä osaavat auttaa ja tietävät mitä tarkotat :)

Suppis76 Tämmösen löysin netistä: Vadelman lehtiä voi kerätä jo nuppuisina keväällä salaattien sekaan ja ruokien koristeeksi. Myös nuoria kuivattuja kevätversoja voi hyödyntää. Ensimmäisen vuoden versoista lehtiä voi kerätä koko kesän, mutta toisen vuoden versoista viimeistään kukinnan aikana

mmiilia Tovottavasti väärä hälytys. Täälläkin kovasti jo kuulumisia ootellaan.

Täällä neiti on ollu pylly pystyssä jo ainakin viikosta 26 asti. Tosin ei eilen merkannu neuvolassa korttiin ku meinas että kerkee vielä kääntyä. Mutta ite en usko koska on tosiaan jo tovin viihtyny pää alaspäin.

Kiitos kaikille haleista ja tsempeistä :hug:
Synnäriltä kotiuduttu. Pikkuisella luojan kiitos kaikki vallan mainiosti! Tosin aluksi mut säikäytettiin että vauvalla liian matala syke, kun makasin sydänkäyrillä, kätilö lähti juosten hakemaan lääkäriä joka sit ultras mut ja totes, että sydänkäyrä mittas mun eikä vauvan sykettä. Siellä se pikkuisen sydän jumputti hyvää tahtiin, vastasin kooltaan viikon isompaa, tänhetkinen painoarvio oli n. 1,3 kg :heart: niin, ja perätilassa se siellä sit nökötti! Toivottavasti kääntyy muutaman viikon sisällä rt:hen.
Mulla ei onneks proteiinia näkynyt pissussa, tosin esikonki aikaan protskut oli plussalla vasta n. parin viikon päästä siitä kun muut r-myrkytysoireet oli jo kovasti päällä. Mut ei ainakaan nyt mitään hätää pitäis mullakaan olla. Hb oli laskenu hurjasti, oli vain 101 eli rautakuurin alotan heti tänään. Nyt vaan sit seuraillaan tota verenpainetta ja muita oireita ja sit tarvittaessa neuvolasta pyydän lähetteen polille jossa alataan sit seuraamaan.

Lion73 tervetuloa joukkoomme! :flower:

Vadelmanlehtiteetä tilasin muutama päivä sitten, ja alotan juomaan kunhan saapuu postissa. Sitähän on ihan suositeltu juomaan olikse nyt niin, että ekalla kolmanneksella 1kuppi/pvä, tokalla kolmanneksella 2kuppia/pvä ja viimeisellä sit se 3kuppia päivässä. Niin aattelin varmaankin alotella sit ihan tolla kolmella kupilla päivässä.. Kun kaks viikkoa sit lääkärineuvolassa oli ainakin paikat edelleen visusti kiinni ja kaulaa saman verran jäljellä kuin alkuraskaudessaki. Mut jos alkaa tuntua et se vattutee aiheuttaa liikaa supistuksia tms. niin sitten lopetan ja alottelen uudelleen joskus rv 35 paikkeilla.

mmiilia ja hubbistypy 28+1 (vastasi kooltaan 29+0) <3

Yhteistyössä