**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

Me9, en tiedä mitenkä sen vois itse tietää. veljen vaimolla todettiin nyt ultralla että on liian vähän lapsivettä, mut kun kalvot puhkaistiin niin sitä vettä sitten tulikin ihan normaalisti.

Jos vaikka yrittäis jatkaa tuota makkarin siivoomista, jotta sais kohta sinne sen hoitopöydän ja vaikka noi rattaat tosta olohuoneesta.

Maijamehi ja Toukka rv 30+2

Maijamehi siin oli muistaakseni jos paljon vettä niin vatsa tiukka ja piukee ja vauvaa ei kunnolla pysty palpomaan mahan päältä ja jos vähän vettä niin en muista olisko ollut että vauva tuntuu kovin selkeästi läpi ja vatsa ei ole sellainen pyöreä ja pehmeä kun pitäis.Mut tarkkaan en muista ja siksi kyselenkin :D

Jos on normaalisti vettä masu on siis pyöreä ja palpoitavissa ja pehmeä(ellei supista)

Ja eihän siitä tosiaan loppupeleissä voi varma ollakkaan.Mullahan valutti vettä neljännen kohdalla viimiset 3 viikkoa mutt eivät uskoneet tyksissä ja ultratessa väittivät että vettä on normaalisti.Mutta niin vaan kun poika syntyi,ei vettä ollut lainkaan.Kätilökin ihmetteli missäs ne vedet...?
Tässä mulla olis ollut paikka valittaa sairaalan toiminnasta mutta kun terveen ihanuuteni sain rinnalle,unohtui se ;)

Tiqustiina
Neuvolassa käyty, sanonpa vaan että tää pikku sankari saa mut hulluuden partaalle :whistle:
Taas hän on mennyt kääntyy väärinpäin,eli siis pää ylhäällä ja peppu alhaalla. Neuvolassa sanottiin että nyt olis kyllä hyvä alkaa kääntyy takaisin kun kerran ollut jo raivotarjonnassa. :kieh: Sehän tästä lystistä enään puuttuu että vauva ei käänny,ei saada käännettyä mut leikataan ja oon viikkoja sairaalassa. Puuuh :whistle:

No joo neuvolakuulumisia,matkin nyt teitä muitakin jotka ootte keksinyt ton kivan tavan vertaus edelliseen käyntiin systeemin =)

Rv29+4 (rv25+4)
Paino: 67,4kg (66,8kg) eli +150g/vko
Sf 24cm (24,5cm) käyrältä tultiin hurjasti alas ja neuvolassa veikattiin koska tosissaan ukko väärin päin.
Hemppa: 121 (ei ollut otettu,mutta se aina tipahtaa sinne 115 ja tulee taas ylös )
Sykkeet: 140 (130)
Verenpaine: 103/63 ( 119/73) hieman alhaalla huitelee nyt ,ei ihme ku vähä meinaa taju välillä lähtee.

Mulla iski ihan kauhea himo saada tatuointi joten alankin kuluttaa päiväni suunnittelemalla millaista otan. Sen verran jo tiedän että haluan perhosia joiden sisälle tulee lasten etukirjaimet jokaiseen siis omansa ja perhoset saisi olla letkassa. mahdollisesti käsivarteen otan. se on auki millaisia perhosia ja millaisia ne kirjaimet saisi olla. elokuuhun koitan saada varattua ajan,sinne ihan elokuun loppuun että ei haittaa vaikka menis sen 2vko ylikin vauvan syntymä ehtii kuitenkin käydä hakattavana.

Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Maijamehi siin oli muistaakseni jos paljon vettä niin vatsa tiukka ja piukee ja vauvaa ei kunnolla pysty palpomaan mahan päältä ja jos vähän vettä niin en muista olisko ollut että vauva tuntuu kovin selkeästi läpi ja vatsa ei ole sellainen pyöreä ja pehmeä kun pitäis.Mut tarkkaan en muista ja siksi kyselenkin :D
Veljen vaimolla oli kyl tosi tiukka ja piukee vatsa, mut kun kerran ultrasivat äippäpolilla niin olivat sitä mieltä että sitä vettä on liian vähän. Ilmeisesti johtu siitä että vauva oli siinä edessä sitten sen verran etteivät ihan kunnolla nähneet.

Apua, apua! Neuvolalääkärissä käytiin. Vauvalla syke tosi korkealla 170! Ja itsellä vähän voimaton ja hapeton olo. Mitä pitäis tehdä? Pitäiskö itse lähteä päivystykseen vai mitä? Tuli kyllä huoli pikkuisesta, kun noin korkea syke... :'(

Viherpikkurilli + tiitiäinen 27+4

Huomenia! Saa nähä muistanko nyt kommentoida kaikkea mitä piti..

Pikkumökölle onnittelut uudesta kodista! :flower:

Ja Sannuli ja Tytti.... :heart: Ihanaa kuulla että sydänverisuoni oli hyvällä mallilla parantumassa! Ja tuntui varmasti aivan ihmeelliseltä pitää sylissä omaa pientä vauvaa! :heart:

Runttipulla ja Copper, onneksi olkoon urakan loppuun saattamisesta, good job, girls! ;)

Tiqustiina, toivottavasti vauvasi vielä ehtii kääntyä. Mullakin on 29+3 menossa ja ollut jo pitkään väärinpäin. Tosin luin jostain, että vielä pari-kolme viikkoa ainakin aikaa vauvelilla kääntyä.

Miten muuten, tietääkö kukaan, että jos vauva jääkin perätilaan, niin voidaanko sektio tehdä, jos istukka on etuseinämässä?? Muistelen lukeneeni jostain, että se vähän niinkun poissulkee leikkauksen mahdollisuuden... :/

Murske 29+3

Tiqustiina Mulla kans sama. Poika oli kääntyny istumaan ja nyt sit vielä odotellaan et kääntyis... Rasittavaa kun ei oikein tiedä mitä ajatella ja ensimmäisestä lapsesta on kyse. En oo viittyny synnytystäni edes miettiä ku en tiedä tuleeko edes mitään synnytystä...

n11na ja Urho 29+4

Alkuperäinen kirjoittaja Viherpikkurilli:
Apua, apua! Neuvolalääkärissä käytiin. Vauvalla syke tosi korkealla 170! Ja itsellä vähän voimaton ja hapeton olo. Mitä pitäis tehdä? Pitäiskö itse lähteä päivystykseen vai mitä? Tuli kyllä huoli pikkuisesta, kun noin korkea syke... :'(

Viherpikkurilli + tiitiäinen 27+4
Kuinka kauan sykkeitä kuunneltiin? Olitko jotenkin jännittynyt tai hengästynyt sinä aikana?
Mulla kuunneltiin toissa käynnillä n. 20 minuutin ajan vauvan sykkeitä (käyrällä ), ja se vaihteli välillä 110-170. Huomasin että ihan sen mukaan, miten se liikkuu ja mitä minä teen. Esim. kun hengitin nopeasti ja jännitin vatsaa (samalla tavalla kuin vatsalihaksia tehdessä ), niin sykkeet tiheni melkein saman tien.

Tiqustiina
n11na Kyllä meillä tässä se kolmisen viikkoa on aikaa, sen jälkeehän ne alkaa miettii sitten kääntöä tms.seurantaa polille jos ei oo kääntynyt.
Ite ravasin tytön kanssa rv33 polilla kun neuvolassa sanottiin että on väärinpäin,mutta kyllä hän oli raivotarjonnassa. Mutta kyllä mä tästä vauvasta ite huomaan että ei se kyllä pääalespäin enään ole :D

Ainakin vielä viime neuvolassa tää meitin masuasukki oli poikittain. Luulen että on vieläkin. Neuvolatäti sanoi että on vielä aikaa kääntyä.
Samaa mä oon miettinyt et mitenkä tuo etuseinämässä oleva istukka vaikuttaa tuohon jos ei vaavi käännykkään oikein päin.. Mahtavatko silloin leikata vai yrittävätkö kääntää. tosin sisko joka on sairaalassa töissä sanoi ettei tällä päin kuulemma kauheesti enää yritetä kääntää.
Seuraava neuvola mulla on 7.6. jolloin rv 32+2. Toivotaan että tässä parin viikon aikana tää ymmärtäis kääntyä oikein päin:)

*muoks* esikoinen kääntyi joskus ennenkuin oli 30 viikkoa täynnä

heis, meillä kans ollaan poikittain tai jalat alaspäin enimmäkseen. Toivon, että kääntyis oikein päin niin ei tarviis leikata sit toistamiseen... kääntöyritystä en enää koskaan huoli, sillä viimeksikin kun tytöllä oli se napanuora ympärillä niin katos sydänäänet hetkellisesti. Mutta katsotaan nyt, poikittain tuo tuntuu enimmäkseen viihtyvän eli voi kellahtaa suuntaan tai toiseen :D

Kiitos onnitteluista, mulla se valmistuminen jää vielä myöhemmäksi kun pari tenttiä pitäis vielä tekasta, kun vaan niitä joskus sitten järkätään + on aikaa käydä ne tekemässä. Mutta hyvä että tuon isoimman homman nyt sain, ne pari tenttiä ei tunnu enää missään :D

Mä taidan alkaa kans laittelemaan niitä pieniä vaatteita hyllyyn, kun sain tyhjennettyä hoitotason vierestä kaapin tyhjäksi --> tytsy sai oman vaatekaapin huoneeseensa ja vaatteet on siellä nyt. Tosin mä tiedän jo, että juhannuksen jälkeen alemyynneistä kannan selkä väärällään kaikkia pieniä vaatteita, kun en pysty olemaan ostamatta... vaikkei tarviis kyllä mitään. Pinnasänkyyn pitäis ostaa suojat, ellen ota tytöltä niitä sitten.. ei niitä siellä varmaan enää tarviis oikeestaan, mut näin kesällä on vähän pimeämpi nukkua kun on reunukset... ja sit patja pinnikseen kans pitäis ostaa. Muuten varmaan pikkuhärpäkkeitä lukuunottamatta kaikki onkin (siis vaipat ja tutit yms, ne kerkee vielä vaikka sairaalasta tullessa ostaa jos niikseen haluaa) valmiina, eikä ole pitkään olleet käyttämäti kun vastahan tyttökin sitterissä istuskeli =)

Tjaah, pitänee palata töiden pariin, tosin kohta menen syömään kun on pirunmoinen nälkä =)

runttis ja sytkylä 28+

Tiqustiina
No nyt tuli kirje siitä Holterin asennuksesta, raahaan sitä ilmeisesti pari päivää.
Asennus on 28.6. Pitää kaikki sillo kirjoittaa ylös yms. mä kun oon muutenkin niin super hyvä merkkaa kaikki ylös että huh huh. No hyvä että tutkivat sitten lisää ja tosissaan kerrankin mut on otettu vakavasti!

Tiqustiina mulla ollut muutamia kertoja se nauhuri, kun mulla on WPW-syndroma ja voi, että kun tunsi itsensä niin hölmöks välillä, kun koko päivää suurinpiirtein kirjoitteli ylös, että mitä milloinkin teki. :whistle: mutta hyvä se on kun tutkivat kuitenkin. Mulla aina ollut vuorokauden verran se tuossa mukana roikkumassa.

Mulla muuten eilen illalla ja viime yönä supisteli, poltteli, pisteli ja sykki alaselkä ja masua kiristi ja se oli tooodella kipeä. Eli ilmeisesti suppaili kun oli niin pitkä päivä takanapäin... ens vkolla on neuvola, saa nähdä mitä siellä sanotaan, saanko vielä töissä jatkaa....

Tänään 30 viikkoa täynnä. Enään 10 jälellä, hurjaa vauhtia aika menee.

Tänään tuli ostettua eka pieni vaippapakettikin :heart: Vois ostella jo valmiiksi niitä niin ois sitten, vaikka kyllähän nuita kerkiäis. Samoten ostin jo ekat siteetkin itelle. Viimeks sai olla joka toinen pv ostelemassa ku ei kerralla tajunnu useempaa pakettia ostaa :kieh:

Ne jotka aiko ruveta juomaan vadelmanlehtiteetä, niin ootteko muistanu juua? Ite en sen alun jälkeen oo sitten muistanu. Tai aina illalla tulee mieleen, mutta ku pitää niin kauan hauduttaa niin jaksa sitten ruveta. Mutta kyllä varmaan nyt viimestään pitäs ruveta juomaan. Jokohan sitä kannattaa se pari kuppia päivässä vai kannattaako ootella vielä jokunen viikko?

Marlin ja Justiina 30+0

Mullakin oli tuo kaalium arvo liian pieni silloin kun jouduin käymään polilla. Nyt sen pitäis olla korjaantunut, mutta oli kyllä ärsyttävää! Varmaan johtui siitä koko kohtaus :/

Tuosta istukan paikasta. En tiedä estääkö se keisarinleikkausta, kun periaatteessa se voi olla vähän pakko tehdä. Esikoisesta oli istukka ihan edessä ja tosi alhaalla, mutta kävin tarjonnantarkastus ultrassa ja mun käsittääkseni ne olisivat leikanneet, jos herra oli ollut väärinpäin.
Mulle tuli myös yllätyksenä, että kahden leikkauksen jälkeen ei enää kannata synnyttää alateitse ja raskauksia ei suositella siinä tapauksessa kolmea enempää.

Tää pieni mahtuu vielä heittämään kärrynpyörää ilman, että tuntuu missään. Nyt on ollut jo pari päivää oikeinpäin, mutta eiköhän se kohta taas muutu :D Eikä kannata ottaa paniikkia vielä siitä tarjonnasta. Kuulemma voivat kääntyä vielä ihan viime metreilläkin. Se vaan sattuu pirusti siinä vaiheessa :)

Viherpikkurilli
luulis, että se lääkäri olis sanonut jotain, jos se olis huolestuttavaa. Mut kannattaahan sitä kysäistä, jos epäilyttää.

Ekan kohdalla ajattelin aina, että lähes kaikki on varmaan normaalia ja yritin olla panikoimatta mistään. Sitten tuli raskaushepatoosi epäily, jonka oireet olivat olleet jo pitkään..En ollut sanonut mitään kun luulin että on ihan normaalia, ettei voi kävellä kipeillä jalkapohjilla :kieh: Tyhmä minä :whistle: sit sain kuulla hepatoosista ja iski paniikki. Etenkin kun neuvolantäti oli ensimmäistä kertaa tosi huolestuneen oloinen. Sen jälkeen oon suhtautunut kaikkeen vähän epäilevästi ja kysynyt heti, jos joku vähänkin on epäilyttänyt.
Tuo hepatoosi on just siitä paska, ettei se äidille juurikaan aiheuta mitään, mutta vauva voi menehtyä, jos ei sitä hoideta. Tai siis seurata ja synnytetä etuajassa, jos pahaksi pääsee. Mut ei ollut sitä. Jollain muullakin taidettiin sitä täällä epäillä.

Nyt taas koulujuttujen pariin!
Ruuth ja muru :heart: (jolla taitaa olla nimi päätettynä, vihdoinkin) 28+2

Hurjasti onnea Sannulin perheelle pikkuprinsessasta :flower: Tuli ihan kylmät väreet lukiessa.

Toinen lomapäivä menossa, kestovaippatyömaa vaiheessa. Vasta 5 vaippaa valmiina, eli jokusen saa vielä ommella. Riittääpähän tekemistä arkipäiviksi kun joudun yksin olemaan kotona :D Muitakin vauvanvaatteita voisi vähitellen alkaa ompelemaan, kohtahan niillä alkaa olemaan jo kiire...

Dino & Hobi 29+2

Ihan ensin paljon paljon ONNEA Sannulin perheelle minultakin! Ihana pieni tyllerö teillä :heart:

Ja kaikille muille myös moikat pitkästä aikaa, tai siltä musta tuntuu.. Oon vaan niin surkee kirjottaan ja kommentoimaan että :headwall:

Me saatiin ostettua vihdoin huutiksesta Carenan double swingit ihan sopu hintaan, 250e vuoden vanhat ja sillä vauvan kopalla. Toimivan tuntuiset ovat ja pyöritin jo pikkuäijää kokeeksi siinä yksi ilta, tykkäs =)

Eilen tuli kutsu äpolille 8.6 hoitajan vastaanotolle ja sit joskus rv36 olis se lääkärin synnytystapa arvio. Ihan ok kun paljon on kuitenkin pyörinyt mielessä se esikon synnytys ja sairaalassa olo aika.. Nyt tosin eri sairaala mihin menen synnyttämään.

Hyvää päivän jatkoa kaikille mammoille!!

hiipi rv 31+1

Yhteistyössä