**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Mä tein jo aiheesta oman avauksen,mutta tietääkö kukaan kertoa mistä toi hepatoosi johtuu tai mikä sille altistaa?
...Jos mulla nyt se olis....
Hepatoosi eli raskaudenaikainen maksan toimintahäiriö

Hepatoosissa potilaalla ilmenee kovaa kutinaa kämmenissä, jalkapohjissa ja mahdollisesti muuallakin kehossa. Äitiyspoliklinikalla tarkistetaan äidin ja sikiön vointia muun muassa sikiön sykekäyrän ja ultraäänen avulla. Äidistä otetaan verikokeita, joilla selvitetään maksan toimintaa.

Tarvittaessa hepatoosiin aloitetaan lääkehoito. Tämä aloitetaan aina sairaalassa osastoseurannassa. Yleensä lääkehoidolla saadaan kutina helpottumaan ja maksa-arvot normalisoitumaan. Lääkehoidon jälkeenkin potilaan oireita ja verikokeita seurataan koko loppuraskauden ajan.

Empä kyllä tiedä selventääkö tuo yhtään siulle asiaa. Omaa kokemusta ei ole.

Tuli tuosta Sannulin tilanteesta mieleen. Kun en itse asiassa ole ollut tähän mennessä edes huolissaan. Mutta nyt aloin hieman asiaa miettimään.

Kun silloin tällöin nestettä lirahtaa alushousuihin. No valkovuodon kylläkin eroittaa pikkuhousuista. Mutta sitten välillä tulee ihan nestettä. Olen kyllä itse pitänyt sitä virtsan karkauksena. Mitä se nyt luultavammin onkin.

Joten onkos täällä kenelläkään kokemusta virtsan karkailusta raskausaikana? Itsellä sitä tapahtuu, vaikkakaan ei olisi niin sanotusti pissahätä. Vaikkakin kyllä pissaa sitten tulee kun vessassa käy.

Pitää kait asia ottaa puheeksi kun keskiviikkona on neuvola.

Mukava kuulla sannuli että pikkuneiti kasvaa hienosti :heart:

Täällä rauha maassa ja mieli korkealla. Voi että mä nautin kun ei tarvi raahautua töihin! Supistelutkin (harkkarit) hieman rauhoittui 2 viikon ajaksi. Nyt taas lisääntynyt varsinkin kun tuota neitiä nostelen ja leikitän.

Nyt päikkäröimään :wave:

Heips!

Vieläkö aktiiviseen joukkoonne mahtuu yksi mattimyöhäinen? Olen tiiviisti alusta asti seurannut palstaa, mutta en ole vaan saanut aikaiseksi kirjottaa itse. Jaloissa pyörii ennestään 3,5 ja 1,5 vilkkaat pojanviikarit :) Nyt siis kolmosen laskettu aika on 1.8. Masuasukistakin lupailtiin poikaa.. :) Palailen myöhemmin, hyviä vointeja kaikille!!

Emppux ja Aarre 30+1 (ja sori kun jollain taisi olla samanniminen masuasukki jo, mutta meillä on tulossa tän niminen poika, tai siis saa keskimmäiseksi nimekseen sen, nii ei osata häntä muuksi kutsua..)

tervetuloa emppux =) ja mulla on samanniminen masuasukki mut ei haittaa.ja lisäsin siihen just tänään Viljamin perään,ku siitä tulee ehkä etunimi jos mies suostuu :D Aloin tykkään tosta Aarre nimestäkin ja ehotin sitä jo toiseksi nimeksikin mut voi olla ettei sitä kuitenkaan laiteta.

Kiitos ku joku oli kertonu omista rintapumpuistaan ja imetystyynystä..tosi hyvä saada vinkkiä mikä ois hyvä =)

Hoksasin et ehoton ostoshan mulla oli myös ruskovillan silkkinen ensimyssy.Ostin kuopukselle sen mutta pienin koko oli jo laitoksella isopäiselle pojallemme pieni =) .Kävin sit ostaan uuden mut seuraavaa kokoa ei sillon ollu ja ostin jonku joka tais olla 6kk-12kk,mut nyt siis aattelin ostaa sen toiseksi pinimmän koon,ni jos se ois heti laitoksela hyvä ja meniski sit jonku kuukauden.Ois kiva muistaa mihin oon ne vanhatki laittanu ja pestä valmiiks ku eihän sitä tiedä jos tälle vaavalle mahtuskin se ihan pienin lakki alkuun.Oli muuten kaikista eniten käyttöö tolle ruskovillan myssylle.Äly hyvä pienellä ja vähän isommallakin vauvalla ja myös kesähattuna menee ku on niin ilmava.

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami :heart: 25+6

tervetuloa uudet :wave: :wave:

Tännekki tullut tuota hengenahdistusta...ja yläselkä ihan jumissa |O ..nyt välillä pistää tohon rintalastaan...Oi, ku joku niksauttelis tuota selkää :p Vois vähän rutista :D Tuntuu selkäranka kyl nii kankeelta ja jämähtäneeltä.

vauvis ja poju 27+0 :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Maijamehi:
Jipii=) Äippäpakkaus myönnetty ja postitettu 24.5. Kävin kelan sivuilta lukemassa
Sama täällä! :D. Nyt vain odotellaan meneekö tuo 2 viikkoa ennenkuin postissa on vaiko saisiko jo tällä viikolla. Kun toimitusajaksi on kuitenkin laitettu kelan päätökseen, että pakkaus postitetaan 2 viikon sisällä.

Juu hassua kuinka sitä odottaa. Ja vahtaa nyt sitten päiväpostin kolahdusta.

Ihan perseelleen meni tämä päivä :'( itkua tihruttanu oon täällä, kun koko perheen loma, mille piti lähtä 2 viikon päästä, peruuntu nyt sitten kokonaan.. niin kovasti sitä odotin! Paskan paska sanon minä :(

Tänään suppailikin oikein kunnolla kauppareissun jälkeen... mahaa kiristi ja oli ihan kkivikova pallo, sekä paineen tunne alapäässä :/

Näin se vaan hyvältä tuntuva päivä muuttuu nopeasti huonoksi... höh

joo ruskovillan silkkimyssy on huippu ja käy vaikka isompikin kun kuroo sen "nupilta" satiini nauhalla kiinni ja on söpö.

ja mulla on ollut avent isis rintapumppu jo esikoisesta saakka ja on huippu!! suosittelen. olen aina jostain löytänyt varaosia siihen ja uudistanut ne silikoni osat..

ja imetystyynyn ostin vasta nyt tähän raskauteen ja se on tosi hyvä nukkuessakin apuna ja se oli doomoo..

Copper :hug: kurjaa kun mukavat suunnitelmat menee piloille...

Meillä mies häslää ja katselee kaikkea kesätekemistä ja matkustelua ja mä yritän jarrutella,kun eihän sitä tiedä missä kunnossa näillä oireilla oon heinäkuussa ja ylipäätään miten kesä sitten sujuu ja jaksetaan...Vaan kun silti suunnittelee ja suunnittelee matkaa jos mitä ja mä oon ihan kääk! :$

Mulla ei koskaan oo ollut imetystyynyä,enkä oo sitä tarvinnut tai kaivannut.Sohva tai muilla irtotyynyillä oon saanut tarvittavan tuen aikaiseksi.
Voi kun odotan jo että saan sen pienen tuhisevan ja tuoksuvan nyytin syliin ja pääsen(toivottavasti)imettämään :heart: :heart: Olis 10 viikkoa enemmän niin voiski jo alkaa toivoa synnytyksen käynnistymistä.... :ashamed:

Me9 - minä olen ymmärtänyt ettei tuota edes tiedetä oikeen että miksi tuo hepatoosi tulee. Ei siis voida ennustaa että kelle se tulee ja milloin. Raskaus itsessään kuitenkin on rasitus maksalle kuten koko elimistölle.
Mullakin lukee jossain papreissa että selittämätön maksa-arvojen nousu. Ilmottelehan sitten mitä kokeet näyttivät. Toivotaan että ei nyt kuitenkaan olis tuota hepatoosia :hug:

No voi rähmä Copper, mistäs moinen peruuntuminen? Inhottavaa... meillä ei ole mitään ihmeellisiä suunnitelmia, mummoloissa käydään kesällä ja siinä on matkustelut, tosin nyt tulevana vkl lähdetään tallinnaan viikonlopuksi. Kun en tosiaan tiedä jaksanko reissata sitten mahani kanssa.....

se imetystyyny oli kyllä hyvä, mutta mulle tuli siitä semmonen juttu, että tyttö ei suostunu oikein muutoin sitten imemään kuin siinä. Eli reissusakin piti raahata se mukana, että imetys sujui... eli nyt koitan alkuun kyllä olla ilman, etten ole niin kiinni siinä sitten.
Aventin käsikäyttönen pumppu mullakin oli, mutta meinasin että nyt hankin sähköisen. Ne vanhemmat aventin pumput on olleet parempia kun kamun kanssa vertailtiin, mulla oli se uus ja siinä oli se venttiilihässäkkä jotenkin paljon rimpulampi + imuteho huonompi. Mut niitä vanhoja ei vissiin saa mistään oikein enää, eli täytyy kattoa minkä merkkiseen nyt sitten kallistun. Sikäli kun sitä tarvitaan, alkuun ajattelin pärjätä sillä vanhalla, vaikken sillä mitään hirmu määriä (jotain vajaa 100 ml tuli parhaimmillaan) saanukaan irtoomaan.

Jeh, nyt kotios tyttöä hakemaan. Meidänkin äitiyspakkaus oli näköjään perjantaina tilattu, jospa se tupsahtais loppuviikosta jo postiin =)
Kivaa kun on jotain mitä odotella, vaikka h&m:n pakettikin pitäis tulla, tytölle tilasin kesähepeniä...

:LOL:

voimahaleja niitä tarvitseville :hug: :hug:
ja tervetuloa uudet!!

tää ehkä uskaltaa jo vähä hehkuttaa, päästään muuttamaan omaan kotiin :heart:
Perjantaina kauppakirjojen teko ja sit pääsee rakentelemaan kotia ja heinäkuun loppuun ois viimeistään missio päästä täältä pois, ehkäpä jo vähä aiemmin.. eli toivon mukaan synnäri onkin sit pkks. niin häpiiiii fiilis :heart: :heart:

täytyis lähtee salille kuhan toi mies nyt saapuis ex-pomon luota kertomasta 'ilouutiset' siitä ettei oo tulossa töihin enää loman jälkeen...

pikkumökö+ elmo

Ainniin, kysyin muuten neuvolassa siitä vauvan tärinästä, niin meinas että johtuu siitä kun keskushermosto vielä kehittyy. Saattaa vielä syntymän jälkeenkin tulla niitä tärinöitä, mutta sitten tutkivat tarkemmin. Sori jos tästä on jo täällä aikasemmin puhuttu, ei vaan muisti pelaa :D

Ootte te ihania, vaikka tuntuu typerältä tälleen netissä vuodattaa, mutta kyllä se vaan heti helpottaa :)

Meillä ois se loma ollu just hyvään saumaan, kun rv:tä ois ollu kasassa 30.. mehän saatiin se miehen liiton kautta, ja nyt miehen opiskelujen alettua hän ei oiskaan päässyt sinne koko viikoksi ma-la vaan vasta keskiviikkona... Kysyttiin jos me oltais tytön kanssa voitu mennä alkuviikoksi ja mies tulisi perässä, mutta eipä se käy. Pitänee keksiä jotain muuta sitten, mitä näillä rahoilla pystyy.

Onnea pikkumökölle omasta kodista :flower:

imetystyynystä minäki oon miettiny sen hankkimista, jos imetys lähtee sujuun... imetin tyttöäkin istualleen, niin oishan tuo helpotus..

äääh... nyt ei ajatus kule ollenkaan kun tyttö taas meluaa tuossa isin kanssa..

Mä hain pakkaukseni tänään postista! Tykkäsin kyllä kaikista vaatteista ja muista mitä siellä oli mukana! Mein poika tulee varmaan käyttämään niitä kaikkia, että aika poikamainen se kyllä mun mielestä on.

n11na ja Urho 29+3

Tervetuloa munkin puolesta uusille :wave:

Sokerirasitus oli ja meni,huomena saapi tulokset. Ei ollu se litku pahaa mutta piikit teki pahaa kyllä niinku aina. Sormeen yks ja loput kolme tosta käsitaipeesta.

Moona81 Mulla ainaki on virtsan karkailua ollu nyt raskausaikana,jos vaikka aivastaa tai yskäsee niin saattaa tulla pissa housuun :kieh: Se on kyllä aika ikävä vaiva ja mulla tuli se esikoisen syntymän jälkeen.

Imetystyynyä olen kans miettinyt,että ois kiva saada mutta aika kalliita,jospa se anoppi ompeluihmisenä mulle tekis sellasen :)
Käsikäyttönen rintapumppu oli esikoisen aikaan mutta en saanut sillä maitoa ulos ja nyt en varmaan hommaa minkäänlaista pumppua.
Itkuhälytin on mutta en muista merkkiä.

Täälä ois kans vauvalle kaikki muu valmiina paitsi pinnasänky on vielä ostamatta ku myin esikoisen sängyn pois. Eipä tuolla vielä kiirusta ole,jos heinäkuussa kävis ostamassa sitten.

Kävimpä makuunista tuoreita irtokarkkeja ku oli ihan "pakko" :)

sirri81 ja typy 29+6

Sain tänään perjantaina olleen sokerirasituksen tulokset ja ne olivat normaalit, eli mulla ei ole raskausajan diabetesta =) Pissassa silti ollut sokeria pariin otteeseen, joten vähän pitää katsella syömisiä kuitenkin sen kannalta. Pelkäsin jo, että heti kun vointi on alkanut olla hyvä (=ei pahoinvointia ) niin tulee RD kiusaksi ja saan viettää jätskitöntä lomaa. Onneksi toisin kävi.

Virtsankarkailu: Mullakin on välillä päässyt lirahtamaan pissaa housuihin aivastamisen yhteydessä, silloin kun rakko on ollut täysi ja aivastus on tullut niin äkkiarvaamatta etten ole ehtinyt "valmistautua" siihen. Myös vauva tönii ajoittain rakkoa niin, että pidättelemiseen saa oikein keskittyä.

Tervetuloa uusille
:flower:

Sipsunen & nalletyttönen 29+1 :heart:

Yhteistyössä