**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Suppis76:
Murske niin minä sitä vaan että jos sulla on jotain verijuttuja pississä niin se voi tehdä epäselvyyttä lääkärintodistukselle.. TOIVOTTAVASTI TOSIN EI..
sori mä oon tämmönen asioitten vatvoja...
Mää oon ihan samanlainen vatvoja :saint:
En usko että pieni veripissa haittaa (ellei sitten oo jotain vakavampaa), sillä kyselin lääkäriltä jo aiemmin, että onko esim. mun tiheät supistukset ongelma todistuksen saamiselle, ja sanoi että ei. Joten toivottavasti ei mitään uutta vakavampaa vaivaa nyt ilmene, ja saan todistuksen! Jännittäähän se tietysti, kun menen hakemaan sen vain päivää ennen lentoa, jolloin siis jo laukut pakattu ja hotelliin tsekattu! Että jos en sit saiskaan..... Mutta sittenkin on vielä viikolle 36 aikaa yrittää "parantua" ja saada sitä todistusta. Joten toivossa eletään!

Heips, täällä on ihan samoja fiiliksiä kuin muillakin, että on jotenkin veto poissa ja v**ttaa kaikki... mies on taas puuhastellut koko vkl ulkona ja mä olen yksin ollut tytön kanssa ja siivonnut ja puljannut kämppää. Ja joka paikkaan särkee ja väsyttää ja suututtaa, ja mies vaan tokas kun pyysin jotain hommaa tekemään "et mene sä sitten tekemään se ja se ja se"... huah. Tällä menolla minä olen seuraava synnärille menijä, on nimittäin niin helkutin kipeä selkä, masu, lantio ja joka ikinen paikka iltasin ettei mitään rajaa. Ja pari kk melkein vielä töitäkin jäljellä... huuh.

Mutta juuh, Tiqun ja Me9jaB:n tilanteet kyllä taatusti säikäyttää. Veritulppa on kamala asia jos on tullakseen, ja raskaushan lisää niiden riskiäkin kovasti. Ja nuo tommoset supparit, että kovaa kuumaa suihkua tarvitaan --> mars näytille ja sassiin :hug:

Jaahas, saunassa käyty ja pitäis varmaan käydä pötkölleen. Lopputyön perkaaminen jäi tänäkin viikonloppuna, kun kaiken ajan olen touhunnut tytön kanssa tai sitten koittanut pitää tätä tölliä jotakuinkin asuttavan näköisenä. Vielä laitan yhden koneellisen pyykkiä pesuun ja märät kuivamaan naruille. Jospa jaksais huomenna mennä vaikka kuuden maissa jo töihin (toiveajattelua), niin sais aamun tunteina perattua sitä työtä pois jaloista. No katellaan, jaksamisia ja tsemppiä kaikille muillekin. Ja Sannulin tyttö on kyllä niin pieni ja suloinen, voi toista :heart:

runttis ja sytkylä viikkoja jotain, pätkii...

Mites muuten hyttysmyrkyistä ja voiteista kellää tietoa? Onko mitään mitä sais käyttää? Mulla on nilkat ja jalat nyt jo ihan syöty ja kutiaa niin pirusti. Mut syödää elävältä jos mitään ei saa käyttää.

Mua vieläkin stressaa toi et vauva oli niin pieni ja pää niin iso. :D Vaikka paino olikin normaalirajoissa (vaikka tosiaan ihan alakäyrällä), niin silti pisti oikein mietityttämään.. Ja pitää vissii kyl ainakin kiinnittää huomiota siihen et syön ite tarpeeks paljon terveellistä ruokaa. Kun suklaata on kyllä menny mut ruoka ehkä jäänyt liian vähälle sitten, kun mulla niin tarkkaa toi et paino ei sais yhtää nousta. Ja toi pään oleminen muutaman viikon edellä kasvussa, ultratäti sano et ei hän vielä siit huolissaa ois, mut pistää kyllä mietityttämään että onko moinen normaalia ja mitä se voi sitten tarkoittaa että pää on niin iso tässä vaiheessa.. huoh..

Täällä olo muuten ollut hyvä ja vauva liikkuukin paljon, mutta toi alaselkäkipu on jotain aivan kamalaa. Ei meinaa välillä kävelemään millään päästä ja kauppareissukin oli tosi tuskainen. Saati sitten töissä oleminen. Mulla ei oo enää ku 6 työpäivää jäljellä ennen lomaa, ei todellakaa haluais tässä vaiheessa saikkua hakea, mutta en kyllä tiedä kestänkö tätä kipua jäljellä olevat työpäivät. Kotona voi sentään rauhoittua kun alkaa sattumaan, töissä on pakko tehdä hommat vaikka kuinka sattuis.

rv 25+6

Me9jaBonus Pikkuiselle kuulemma saa viedä vaatteita :) Eikun sisko lisää ompelemaan :D Vaatteiden pitää vain olla helpot pukea. Sisko tekee seuraavaksi hameen jossa on olkapäillä tarrakiinnitys ja selässä muutamat nauhat. Ihanaa kun saa laittaa toiselle mini-mini-mekon :heart: Maitoa pumppaan pikkuiselle 3h välein. Niinkuin tälläkin hetkellä. Huomioikaa siis kellonaika :D Hyvin on maitoa tullut. Hoitajakin TAYSissa ihmetteli kun multa tuli jo ekana päivänä niin hyvin. Se, että tulee esim. vain muutama tippa, on aivan normaalia ensimmäisinä päivinä. Joka kerta tulee ainakin se 20ml/pumppauskerta. Nyt on ruvennut kipuaan 50ml kohti.

mmiilia Kilometrejä sairaalle kertyy 60km/suunta. Että ihan joka päivä ei sinne voida ajella :( Kelasta saa kyllä hyvät matkakorvaukset. Ja onhan se tärkeää levätä itsekin. Jaksaa sitten muutaman kuukauden päästä hoitaa Tyttiä.

Ja sitten Tytin kuulumiset: Paino oli noussut 85g (1225g). Happiletku oli saatu pois keuhkoista ja tilalle laite joka tuottaa vain paineen keuhkoihin. Että käytännössä plikka hengittää jo itse. Edellispäivänä oli saanut ensimmäisen kerran mun maitoa. Maitoa ei voitu antaa ennenkun saatiin verenpainelääkitys pois. Verenpaine oli siis hieman matala ekat päivät. Tytin vointi oli ollut koko päivän vakaa ja kyllä näytti plikka elämästään nauttivan :D Röhnötti kaapissa kädet pään yläpuolella. Tänään päästään kokeilemaan sylittelyä!

sannuli Ihanat kuulumiset tytistä :) Mukava,että pikkuinen voi hyvin ja kasvaa :heart:

Mulla ois nyt 7.20 sokerirasitus,kaitpa sitä vettä saa juoda kuiteskin nyt aamulla??!
Mulla on kauhea kahvintuska kun ei saa kahvia nyt heti aamusta niinku on tottunu juomaan,miten mä jaksan vielä 3h ilman mitää syötävää ja kahvia??

Mulla on alkanu oleen jotenki tukala olo kans joka päivä,vauva liikuskelee hullunlailla,että masussa kaikki ainaki hyvin. Siivosin koko lauantai päivän niin oli sitte sunnuntai aamuna vähän kipeitä supistuksia heti aamusta,selkä ja mahanpuoli oli aika kipeenä,meni levolla ohi. Pitäs vissiin rauhottua ettei tule typykkä ulos ennen aikojaan.

sirri81 jsa typy 29+6 ( Huomena poksuu jo 30 :eek: )

okei hyvä juttu MURSKE =)

Sannuli, on kiva kuulla että tyttönne pärjäilee hienosti. ihanaa :heart:

nyt alko meinaan se pyykin pesu.. aloitin jo eilen ja pesin kaikki petitarvikkeet vauvalle. josko tänään sitten vaatteista aloittaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja neitim:
Tervetuloa uudelle kirjoittelijalle joukkoomme , päivittelinkin hänet tuonne 28.8 päivään ;)
Kiitos neitim. Olipa kiva löytää tänne. Paljon on tekstiä luettavana, kun näin myöhään astuu joukkoon mukaan. Mutta parempi myöhään kuin...Vaikkei musta mitään kuuluis, niin taatusti lueskelen juttujanne ainakin joka toinen päivä. Ite vähän laiska kirjottelee :)

Huomenta kaikille :flower:
SANNULI tosi kiva että sulla tulee maitoa noin hyvin =) Sehän auttaa vauvaakin kun saa heti alkuun äidinmaitoa..vai joko siis osaa sitä syyä?vai pakastatko maidon?
Ihana myös se toinen kuva vauvasta...näyttää kyllä tooosi pikkuiselle.Onneksi vauva voi hyvin :heart:

RUNTTIPULLA voi ku kuulostaa tuo sun miehen touhu ihan mun miehelle.Tämänkin viikonlopun touhuili pihalla ja minä hoidin kolmea lastamme.No oli ne aika paljon pihallakin mutta pienin jää helposta mun vahittavaksi,ku isommat touhuaa jo itekseen ja pienin ei kuulemma voi olla miehen kans ku karkaa koko ajan ja hommat jää kesken.No oon silti nyt välillä vaan tunkenu pinimmänkin miehen kans ulos..varsinki nyt ku oon voinut viikonlopun tosi huonosti.Mut siis tuttua tuo jos pyydän vaik miestä mun kans peseen lapset,antaan iltapalaa ym, niin saattaa vaan pihalta mulkasta ja sanoa et tuu sitten siivoon auto ja korjaan auto yms. |O Tietää etten osaa korjata ja tosi rasittavaa et pitää kokoajan olla jotain muka tärkeempää tekemistä ku perheen normaalit päivärutiinit,joista sit minä koitan pitää kiinni.No oon päättäny et vauvan synnyttyä mies saa takuulla hoitaa nuita kolmea isompaa isyyslomansa ajalla enempi ja toki auttaa vauvan hoidossakin.Sillon ei mitään auto ym projekteja tehä.

MMIILIA Mulla on ollu samanlaista huolta kolmessa edellisessä raskaudessa ja ainakin kahdessa pääsin oyssiin liikekontrolliin ja kyllä hävetti kun liikelaskennan aikana sain painaa nappulaa,jolla siis liikkeet laskettiin,ihan koko ajan :D No tärkeintä oli käydä kattoon et vauvalla kaikki hyvin,mut tuntu niin hassulle et liikkeitä ei kotona muka tuntenu juuri ollenkaan ja sit sairaalassa niitä tuli jatkuvana.Mutta tiedän huolesi kun olen niin monesti itse huolissani liikkeitä laskeskellut.Nyt päätin et tän vauvan liikkeitäö en rupee lakseen ku se laskeminen on tosiaan saanut mut vielä huolestuneemmaks.Sillon ku yrittää laskea niin mulla ainakin vauvat likkuu tosi vähän

Viikonloppu on mennyt vähän heikoissa voinneissa.Tähtiä oon nahny moneen otteeseen ylös noustessa eli oon ollu pyörtymisen rajoilla ja eilen tuli kamala heikotus olo..oksetti ja joka paikka tutnu taas niin voimattomalle ettei jaksanu ees seistä.Menin hetkeksi makoilleni ja olin nukahtanut pieneksi aikaa onneksi neuvolalääkäri tällä viikolla ni pääsee kuuleen onko hemppa laskenu ku rautatabletit vasta loppu ja sit tuo kohdunsuun tilanne mietityttää ku määki tunnen painoa tuolla alhaalla.Ja välillä ku käy esim pissalla niin tuntuu inhottavalle alapäässä.Vähän ku painetta.Nyt viemään esikoista eskariin

Rakkaudesta äiti ja Aarre josta tulee Viljami :heart: ..jos mies suostuu :LOL:

Huomenta!

[/b]Sannuli Ihana kuulla tytistä hyviä kuulumisia!!!
mmiilia Soititko synnärille niistä liikkeistä? Mitä sanottiin?

Täällä eilen makasin koko illan tunnustellen vauvanlikkeitä ja kyllä sieltä jotain sitte tuntui. Liikkeet tuntuu vaan kovin erilaisille kuin ennen, sellaisia vaimeita ja vähän niitä kyllä tuntuu :eek:
Täällä eilen pedattu vauvan pinnis valmiiks tonne meidän sängyn viereen, olenkohan vähän hätähousu :ashamed: Muutenki ajattelin tämän viikon aikana hankkia kaikki loput pienetki jutut valmiiks vauvaa varten. Kauhee pesänrakennusvietti iskeny :ashamed:
Haluan kyl myös siks laittaa ja hankkia ihan kaiken valmiiks koska meillä on tyttö viel tän ja ens viikon hoidossa ja jää sitten kans kesäks kotiin niin saa laittaa rauhassa..muutenki en viitti ihan loppuaikaan jättää mitään ku mulla on niin suuri sellanen tunne et tämä vauveli päättää syntyä aikasemmin.
Ei kait mulla tän kummempaa tällä kertaa...
Mukavaa päiväjatkoa kaikille :wave:

Jonetta ja pikku-veeti 30+1

Huomenia!

Tervetuloa Elkku10! Kiva et vieläkin saadaan uutta porukkaa :)

Sannuli ihanaa kun tyttö kasvaa ja nauttii olostaan :heart: Onnea sylittelyyn, ihana saada pikkuinen syliin!

Runttipullalle voimia arjen pyöritykseen... täälläkin se olen minä, joka tätä kämppää puunaa ja järkkää.. mitä nyt mies joskus tiskaa pyynnöstä ja toki auttaa isommissa siivouksissa, mattojen pöllyytyksissä yms.. Mut aikalailla ite jokapäiväset järkkäilyt ja siivoukset teen, olenhan täällä kotona ja mies opiskelee.

Täällä sataa vettä, aamukaffit juotu ja nyt pitäis miettiä vähän aamupalaa ja mitä tekis tänään.. Voipi olla että uimahallissa käydään tytön kans pulikoimassa tai jos kävis kirjastossa.. hmm..

Tuntuu taas tuo maha kasvavan... onneksi ei ole paino noussut paljoakaan kahdessa viikossa! Keskiviikkona ois sitten se kauan odotettu lääkäriaika, täälläkin kun välillä jomottelee ja koskee mahaan sekä alaselkään.

Copper ja Wilma poks 28 (tainnu tuo tekonimikin jo vaihtui useemman kerran :LOL: )

Heis, täältä työn touhusta pitää välillä kirjoitella =)

Joo, tuo mun ukkosein on kyllä välillä niin raivostuttava ettei mitään rajaa, kun tuntuu että hänen projektinsa menee aina kaiken muun edelle... ja sitten semmoset asiat mitkä mun mielestä olis tärkeitä, niin ei niitä tarvitse toteuttaa - ainakaan tällä vuosisadalla. Mutta ei kai se vaan tajua, etten pysty ihan satasella enää hommia tekemään, vaan olettaa että mikäs tuossa nyt muka on, siellä masussahan se vauva mukana kulkee.

Mulla tuosta liikelaskennasta tulee sama homma, että jos alan sitä seuraamaan niin ihan kuin tuo nappula jäis kans kuulostelemaan et mitäs nyt? Ja hiljenee täysin.. sitten kun en niin välitä mitään, olen vaan rentona ja vaikka lueskelen jotain niin johan jytkähtelee. Onneks nyt ei ole vaakatasossa, se tuntu ainakin mulla, että ei mahtuis niinpäin oikein olemaan ja teki kipeetä vähäsetkin liikkeet.

Mutta jaahas, pitänee jatkaa töitä, vaikka väsyttääkin ihan hirveesti. Nukuin viime yön huonosti ja kömmin töihin jo heti kuuden jälkeen... mulle nää maanantait on aina kauheita, kun viikonlopun jälkeen pitää lähteä töihin ja olla tytöstä erossa... mutta onneks sekin pian loppuu ja saadaan olla sitten yhdessä päivät pitkät =)

Niin niistä hyönteismyrkyistä ei hajua, mutta en mä ollu ajatellukaan etteikö sais käyttää?? Meillä ei vielä kauheena inniäisiä ole näkynyt mutta varmaan jos juhannusta mennään maalle viettämään nin siellä tarvii kyllä, siellä on aina ihan järkyttävät määrät niitä itikoita... :x

+
runttis ja sytkylä 28+3

Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Joo, tuo mun ukkosein on kyllä välillä niin raivostuttava ettei mitään rajaa, kun tuntuu että hänen projektinsa menee aina kaiken muun edelle... ja sitten semmoset asiat mitkä mun mielestä olis tärkeitä, niin ei niitä tarvitse toteuttaa - ainakaan tällä vuosisadalla. Mutta ei kai se vaan tajua, etten pysty ihan satasella enää hommia tekemään, vaan olettaa että mikäs tuossa nyt muka on, siellä masussahan se vauva mukana kulkee.
Huh huh!
meillä on ollut kyllä kriisiä koko mun raskausaika tän osalta... mun pitäs vaan ihan normaalisti kaikki tehdä. ja mulle vaan viitataan kintaalla. no, siinäpähän sitten kiukuttelen, kun mies huitelee ympäri maailmaa kavereitten kans ja kaikki muut projektit on tärkeempiä. eikä mun mies edes käy töissä, eikä meil oo omakotitaloo, eikä mitään muutakaan "miesten hommia". autojen kans mies on haka (autoteknikko), mut muitten autot se kyl rassaa, mut ei meidän omia. ja nurmikon se nyt takapihalta (rivari) leikkaa, mut mä leikkaisin sen varmaan ilman tätä vatsaa, jos saisin sen leikkurin käyntiin.
-- tulipas kehuttua taas miestä. .. on se luvannut sitten petrata kun vauvat syntyy .. mut silti pelkään et kotityöt kaatuu mulle ja meil on kauhee sota siitä, et kenen kuuluu jaksaa tehä mitä.

*POKS POKS rv30*

Sannuli ihania kuulumisia Tytistä! :heart: ja hieno juttu että tulee maitoakin noin hyvin :)
Ja toki on tärkeää nyt itekkin levätä mahdollisimman paljon, eikä stressaantua jokapäiväisestä matkaamisesta sinne suht kauas sairaalaan. Tytti on siellä kuitenkin parhaassa mahdollisessa hoidossa :hug:

Jonetta en mä sit soittanut, kun alko tuntua aika hyvin liikkeitä kun autolla ajeltiin kotiin päin. Mut nytki on taas koko aamun ollu hiljaista.. Inhottavaa tämmönen stressaaminen :/

Voi olla et mä tänään soittelen kuiteskin sinne ja käyn näytillä, kunhan mies tulee töistä kotiin ettei tarvi tota poitsua ottaa mukaan. Sanon siellä myös tästä hengenahdistuksesta, jos vaikka voitas sitäkin sitte vähä tutkia, kun on niin raskas olo!! Ja nyt eilisestä lähtien alkanu ottamaan oikeelle puolelle keuhkoa kipeetä joka sisäänhengityksellä.

Elkku10 tervetuloa mukaan vielä näin "loppumetreillä" =)

Istun tässä pöntönkannen päällä kylppärissä, läppäri sylissä, kun poika on kylvyssä :D oli pakko laittaa poju heti aamusta kunnon pesulle kun oltiin koko viikonloppu siellä mökillä ja siellä vähän rajallisempaa se peseytyminen.. toinen sit nukahti autoon kotimatkalla ja jatkoi unia heti kun kotiin päästiin joten ei voinu pestä sit enää illalla.

Nyt iski huono olo kun niin kova nälkä, kaappaan pojan kylvystä pois ja mennään syömään kunnon aamupala.

mmiilia ja hubbistypy POKS 28+0 :heart:

ihania uutisia sannulilla :heart: toivottavasti kaikki menee hyvin ja on hyvässä hoidossa.
Multa mennyt ohi että missä sairaalassa pikkuinen tyttö onkaan ? eikös hki:ssä ja Tre:lla ole parhaat keskoshoidot ?

täällä niin ankea mieli tosta kelistä kun koko viikoksi luvattu tollaista ilmaa :|

mulla olisi vielä
kaksi ja puoli viikkoa töitä
joten on jotain mitä odottaa ja huomenna poksuu 29 :heart:

sateista päivää toivottelee huisi + pikkuinen 28+6 :heart:

Yhteistyössä