**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

Onnea Sannuli ihanasta tytöstä!

runttipulla ja rakkaudesta äiti: Meillä niin, että isukki on katsonut koko viikonlopun lasten perään ja mä oon niska limassa raatanut ulkona kaiken maailman juttujen kanssa. Tokas vaan kerran, että jos kerran haluan, että asiat tulee nopeammin kuntoon kuin isäntä viitsii tehdä niin eikun itse vaan tekemään. Hulluhan mä itsekin olen, koska kamalat selkäsäryt ja supistelut tommonen vaan saa aikaan. Pitäis kyllä alkaa olla vähän varovaisempi! Huomenna onneks lääkärineuvola, niin saa tietää onko vaikuttanut kypsyttävästi paikkoihin.

Mutta sain mun kasvimaan tehtyä viikonloppuna! Yksi turveharkkopenkki ja kaksi kekkilän valmista lämpöpuista viljelypenkkiä. Ens viikonloppuna taidan laittaa kasvit penkkeihin. Saas nähdä, mitä niistä on loppukesästä jäljellä :LOL:

Viherpikkurilli ja tiitiäinen 27+3

Sannuli - ihanaa että Tytti vahvistuu :hug: Tulehan meille aina kertomaan kuulumisia. Kysyisin vielä että olitko töissä / opiskelitko kun Tytti päätti tulla maailmaan. Eli sulla alkokin äippäloma yllättäen pikkusen aijempaan. Vai miten se menee kun vauva syntyykin aijemmin kun mitä haettu äippäloma ois alkanu?

Chevanne - meidän esikoisesta sano kätilö sillon ultrassa että tällä on normaalia isompi pää :eek: Tosi kauniisti ilmastu ja minähän siitä illan päälle sain hirveen paniikin että vauvalla on joku vialla ja paruin silmät päästä. Aamulla soitin polille ja vaadin päästä lääkärille. Lääkäri sitten hyvin rauhallisesti selitti mulle kaiken olevan ihan kunnossa että ihmisillä nyt vain on erikokosia päitä että onhan meilläkin kaikilla erikokoiset päät (huoneessa minä, lääkäri ja kätilö ) Ihan "tervepäinen" poika syntyi :heart: Mutta muistan kyllä tuon kätilön aina ja nyt varmaan osaisin suodattaa sen juttuja :headwall:

Itsellähän vapaat on siis alkanu saikun muodossa :/ eli töihin sitten vasta joskus... Huomenna pitää käydä työpöytä siivoamassa ja heittään moikat työkavereille.

Kertokaa sitten vielä tyhmälle että miten nuo mustennukset menee??? Eli että sais mustaksi sen nimen jolle kirjottaa.

Olen kurkkinut tuota meidän ketjun synnärilistaa ja minä taidan olla siinä ainut länskässä synnyttäjä. Mulle tulee paljon tilaa ;)
UpsyDaisy 27+2

*muoks. ketjussa on myös paljon sellasia nimiä, joiden en muista ikinä/ pitkiiiiiiin aikoihin kirjoittaneen. Kertokaa toki kuulumisia.

Au au au, pitäis miettiä yhtä matskua tässä tiukkaan mutta miten mistään mitään tulee, kun tää poju meinaa tulla tuosta kyljestä justiinsa ulos. Sattuu ihan simona, siis niin kovaa punkee.. liekö sitten yrittää kääntyä eikä ole tilaa liiemmin...

Ei mulla muuta :D kuin että puskis puskis tuolla masussa!

Ok,sannuli,kiva kuulla että voi vaatettaa =) Mä oon aina ajatellut etteivät laittaisi vaatetta noille pienille kun aina kuvataan vaan vaipassa...Mut enpä tiennyt siis sitäkään ;)

Kiva kuulla myös että paino tytillä lähtenyt nousuun ja sulla tulee maitoa!! :heart: Voimia yöpumppailuihin :hug:

(.)
Mä oon aivan puhki loppu poikki,taas :ashamed:
Mun kämmenet ja jalanpohjat kutii kamalasti,viimeksi oli maksa-arvot ok ja nla käynnillä ei noteeranut mun valitusta kutinasta kun kerran arvot oli vielä ok.Mut nyt kyllä soitan nlaan ja vaadin uudet verikokeet,kun en kutinalta saa nukuttua.
UpsyDaisy,olikos se sulla jolla arvot nousseet ja raskaushepatoosia ollut aiemminkin?
Onko sun maksa-arvot olleet hyvät kuitenkin jossain kohtaa raskautta?Vai oliko alusta asti koholla?Voiko siis tilanne muuttua nopeaa?
Mulla ei koskaan ole ollut ennen tälläistä....
Myös hemppa täytyy varmaan pyytää otettavaksi,kun väsyttää ihan kamalasti vaikka rautaa syön.
Mä täällä pyörittelen ajatuksia,ihmettelen tätä mun oloa ja käyn pientä taistoa päänupissani,mitä teen.Lähdenkö pyytämään lähetettä polille,onko kaikki ok....

Mulla tää napero liikkuu taukoamatta ja sekin jotenkin laittaa miettimään onko kaikki hyvin :ashamed:

Mulla alkanut tulee näitä ajatuksia,että vieläkö kaikki voi sujua hyvin?Odotanko liikoja jos luotan kaiken menevän hyvin 8:tta kertaa...

Anteeksi nyt nää tilitykset taas :ashamed:
Me9 rv 28+3 ko?

Tiqustiina
Ihana kuulla Sannuli teidän Tytin kuulumisia. Hyvä että tyttö voi hyvin ja vauhdikkaasti kasvaa. Niin oliko että tyttö pääsee kotiin sitten lähempänä laskettua jos kaikki menee hyvin,vai voiko päästä jo aijemmin ? :heart:

Omaa napaa mikä kylläkin on ihan mustelmilla napapiikkien takia,no juu. Eli mun työt loppu sitten siihen ja nyt olen sitten kotona vaan. Eli toisinsanoen voi sanoa että mulla alko "loma" . Tuntuu jotenkin oudolle ajatella,että vasta vuoden parin päästä takaisin sorvin ääreen. Toisaalta ihan lepposta mutta toisaalta mä kyllä tykkäsin mun töistä ja kollegoista. :heart:

Ai täällä on muitakin hätäsiä , mäkin jo mietin tuon pinnasängyn laittamista kuntoon. Oon pessyt pinnissuojat ja uudet petivaatteet. Kovasti tekis mieli laittaa jo kuntoon vaavan sänky :p

Supistukset Nyt on alkanut tulee jo tosi kipeitäkin harkkasuppareiden sekaan, välillä tuntuu tosi kova vihlonta/polte selässä kun supistaa.

Muutenkin alkanut olee sellainen tönkköolo,sängystä ei meinaa päästä ylös. Maha täynnä vauvaa, joka paikka turvottaa sun muuta. Onneks enään se n.10vko jäljellä.

Tiqustiina ja Tiqu kuittaa rv 29+3 :heart:

Huisi Jep, Tampereella TAYSissa on tyttö hoidettavana. Henkilökunta on aivan ihana! Hirmu empaattisia ihmisiä. Ja kyllähän ne siellä pitää vauvoja kuin omia lapsiaan :) Tamperetta on kyllä aina kamalasti kehuttu enkä yhtään ihmettele.

Me9- mulla siis kolmas raskaus ja kolmatta kertaa myös ongelmia nuiden maksajuttujen kanssa. Mulla on vaan erikoista se että ne sappihapot ei oo lähteny nousuun vaan vain asat, alat eli mulla ei ole tullut kutinaa. Vielähän se ehtii :headwall:
Mulla arvot lähteny nyt vasta kunnolla nousuun ( joka tavallista että puolen välin jälkeen ) Pari päivää synnytyksen jälkeen kaikki olleet taas normaalit.

Muutos arvoissa voi tosiaan tapahtua nopeaakin. Eli nuilla kutitus oireilla kannattaa kyllä kokeisiin tahtoa. En nyt halua pelotella mutta tuo hepatoosi kun ei ole niinkään vaarallinen sille äidille vaan sille masuasukille :ashamed: Raskausajan seurantakin on tarkempaa kun on näitä ongelmia.

Kiitti UpsyDaisy,mä soitan neuvolaan!viime yö meni kutisten :| Se on jännä miten mulla aina kaikkia oireita mutta labrat taas tähän mennessä olleet aina ok.Luulotautiako kaikki? ;) Empä usko,mutta outoa on...
Joo ja tiedän että vauvalle vaarallisempaa kun äidille ja se tässä onkin huolen aihe.En mä noista kutinoista muuten välittäis,mutten uskalla olla vaatimatta uusia kokeita.

En oo hetkeen täällä käynyt, onnea tuhannesti Sannulille pikku-prinsessasta :heart:

Minä oottelen täällä kelan saikkurahoja. Kysyin töissä luottamusmieheltä että tuleeko katkoja tuloihin ja hoitaako työnantaja hakemukset kelaan. Vastaus oli että ei tuli katkoa ja työnantaja hoitaa kelan kans asiat... No eipä ruvennut rahoja kuulumaan kuukauden päästä siitä kun kysyin. Sain selville että työnantaja on unohtanut lähettää mun sairaslomalaput palkanlaskijalle. Viime viikolla on hakemus kelaan lähtenyt saapa nähdä millon sen käsittelevät... Kiva olla melkeen kuukausi ilman rahaa :kieh:

Mitäs muuta, mulla pyörähti eilen 29. viikko käyntiin, tänään siis 28+1. Huomenna ois jo toinen sokerirasitus tähän raskauteen. Ens viikolla neuvola ja sitä seuraavalla viikolla on äippäpolille aika. Että juoksemista riittää. Vauva on päivisin aika rauhallinen, iltaisin villiintyy sit liikkumaan kovasti.

Voi hurja! Muutaman päivän oon ollut poissa palstalta ja mitä uutisia täällä olikaan! Paljon Onnea Sannuli pienestä tytöstä! :heart: Ihanaa, että tyttö on hyvässä hoidossa ja kaikki on lähtenyt hyvin alkuun! Paljon jaksamista ja onnea elämän alkutaipaleelle!

Viikonloppu meni pihahommissa ja pikkuhiljaa alkaa olla valmista sen suhteen. Vähän hankintoja tuli myös tehtyä pojulle. Hoitopöytä on nyt valmiina ja siihen hoitoalusta ja pinnasänkyyn reunapehmuste. Pyyheliinoja ja lakanoita hankittiin myös. Alkaa jotenkin konkretisoitua pojun tulo, kun kotona on jotain "näkyvää".

Masussa käy ihan hirmuinen melske ajoittain ja välillä tuntuu siltä, että meinaako poju tulla vatsanahkan läpi. Päätään taitaa myös painaa tuonne ihan alas, kun siellä suunnalla tuntuu sellasta vihlontaa kun kävelee tai seisoo. Ja mun alaselkä on nyt viime päivinä kipeytynyt ja varsinkin iltaisin vihloo tonne pakaroiden seudulle. Eikä olis kun kaksi viikkoa töitä enään jäljellä ja sen yritän sinnitellä.

Jee, huomenna poksutaan!

sintyli ja sälli 29+6

Nyt on sitten äitiyspakkaus hakemus viety ja kuulemma noin viikkoa menee päätöksessä ja viikkoa sit vielä ennenku pakkaus on postissa.Kauan teillä muilla menny hakemuksen viennistä? Nyt kun sen vein ni ei tietenkään millään malttas odottaa et pääsee hypisteleen niitä uusia vaatteita=)

Lapset on tänään ollu super kitiseviä ja mulla on hermot ihan tiukilla.Varsinki ku vettäkin sataa eikä päästä uloskaan purkaan nuita kitinöitä.Laitoin nallepuhin niille pyörimään et saan hetken rauhan ilman kitinää ja sit päätin tsempata ja leikkiä muksujen kans jotain kivaa ennenkuin pienin menee nukkumaan ja pitää jo isoinkin hakea eskarista.

Mulla on muuten nyt tullut olo että haluttas tosissaan ostella vaatteita vauvalle ja sit hoksasin että turvakaukalon ja sitterin lisäksi tarvin ja haluan imetystyynyn,uuden itkuhälyttimen,rintapumpun ja sit jotain pientä pari tuttia ja tuttipulloa.Imetystyynyä mulla ei oo ennen ollu mut siksi kärsinki aina imetysaikana päänsärystä ku niskat huonon asennon takia ihan jumissa.imetän yleensä aina istualleen ja sit on tietenki selkä köyryssä ku yritän kumartua tisseineni alas syliin missä vauva on :LOL: Tai sit nostan vauvan tissejen tasolle tyynyllä tai vaan nojaten esim sohvan käsinojaan,mut ei se oo sama asia ku hyvä imetystyyny.Joskus lainasin kaverilla käydessä sellasta ja sen kans tuntu hyvälle imettää.Itkuhälytin meillä oli ennen philipsin,mutta se rupes reistaileen ja hajosi sit ennen kolmannen lapsen syntymää ni ei haluttu enää samanlaista.Sit ostettiin padwico itkuhälytin ja ei totakaan kyllä voi kehua.En luota tohon ollenkaan.Pakkasella lopettaa yhtäkkiä toiminnan ja piippaa vaan ja nukkuuhan ne vauvat pakkasellakin ulkona joten pieni ongelma ku itkuhälytin ei sillon suostu toimimaan ja ikkunoitakaan ei tarkene pitää auki.Sit kesällä tuo toimii paremmin mut ei silti ilmota muutaku vilkuttamalla valoa jos sisäpäästä loppuu virta ja eihän sitä valoa tuu kokoajan vahattua.Eli siis haluaisin uuden itkarin ton lisäksi niin saa sit sen uuden vauvalle ja ton vanhan tälle 2vuotiaalle jota aijon nukuttaa eri terassilla vauvan synnyttyä.Eivätpä sit herätä toisiaan.Otan mielelläni vastaan suosituksia itkuhälytimistä ja myös rintapumpusta.Mulla on esikoisen aikaan ostettu ainun käsikäyttönen rintapumppu joka on aivan SURKEA.Mulla tulee pumpatessa huonosti maitoa vaik imettäsin vauvaa samalla joten oli hiukka hankala imettää ja pitää vauvaa yhtä aikaa ku toisella kädellä paino pumppua rintaa vasten ja veteli vipua.Muutenki tuo sattu kauheesti rintoihin enkä oo tolla enää ees yrittäny pumpata.Mulla oli kaverin ainun sähkönen rintapumppu lainassa tältä pienimmältä ja se oli tosi hyvä.Ei vaan raskis kallista pumppua ostaa,ku mulla tulee tosi vähän niitä käytettyä.Taisin eka kertaa tän pienimmän saatuani pumpata vasta pojan ollessa 7kk ku sillon lähin pikkujouluihin.Nyt kuitenki aijon alkaa aijemmin käymään salilla ja siks ajaksi on hyvä olla maitoa pakkasessa jos sattuu vaavilla tulemaan nälkä.

Mut nyt muksujen kans leikkimään ku vikinäkin on jo loppunut =)

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami :heart: 25+6

Onnea Sannuli ja perhe pienestä ihmeestä :) Hienoa, että vauva voi hyvin ja kasvaa!

Rintapumpusta... Mä vannon Avent Isiksen nimeen. Sellainen on mulla ollut käytössä jo kolmen lapsen kanssa ja nytkin ostettu kaappiin valmiiksi. Kolmosen ja nelosen imetysaikana luovutin maitoa 20-30 kiloa ja lainaan saatu sähkökäyttöinen sairaalan pumppu jäi kirkkaasti kakkoseksi tuolle käsikäyttöiselle Aventille. Samaa Aventin pumppua saa myös sähköisenä versiona ja uskon sen olevan yhtä hyvä kuin käsikäyttöinenkin, mutta hinta on vaan aikas suolainen.
Imetystyynykin on oikeesti tosi hyvä ostos. Mulla on Mollavauvan kaksosten imetystyyny nytkin sohvalla selän tukena, kun istun. Sieltä sitten siirtyy sujuvasti syliin, kun vauva on syntynyt ;)
Itkuhälyttimistä en osaa suositella mitään. Meillä on kahdeksan vuotta vanhat Philipsin hälyttimet ja ne toimii ihan hyvin vielä, joten uusia ei kai ole tarpeen hankkia.
Hankinnoissa ja valmisteluissa olen muutenkin jälkijunassa. Hankittuna on rintapumppu, mikrosteriloija ja kaksostenrattaat. Vähän on myös vauvanvaatteita, mutta en ole vielä mitään pessyt, saati miettinyt niille paikkaa. Kaipa mulle käy kuten viimeeksi, kun ekan lapsivesipunktion aikana kuulin, että jos vauvan keuhkot kypsät, niin synnytys käynnistetään samantien ja mulla ei ollut mitään valmiiksi laitettuna... Onneksi keuhkot olivat epäkypsät ja mä sain muutaman hetken aikaa saada kaiken valmiiksi vauvalle :D

Theresia ja kyytiläinen viikoilla 28+

Tervetuloa elkku!!! :wave:
Ja Sannuli, kiva kuulla että Tytillä menee noin hyvin, kyllä se aika sitten kuluu nopeesti ja aikahan tässä on just se mitä pikku-Tytti tarttee! :heart:
Sintyli, jos tuo pakaroden suunnalle vihlominen on samaa mitä mulla oli taannoin, niin huh koita kestää, se tuntuu tosi ilkeeltä! Mutta mä kävin just lääkärissä, joka oli mun kanssa samaa mieltä siitä, että vauva siellä vaan painaa päällään jo niin alas välillä, ja kuulemma ihan normaaleja tuntemuksia vaikka inhottavia ovatkin.

Sainkin tänään sitten sairaslomaa pari viikkoa, kun alkaa tuo työ käydä mulle jo aika mahdottomaksi. Ei se ehkä kuitenkaan ole tarkoitus, että joka työpäivän jälkeen särkee kauheesti ihan joka paikkaa ja on niin poikki, että kaatuu vaan sohvalle ja ylös ei enää pääse koko iltana... Nyt aion kyllä ensisijaisesti pitää huolta itestäni ja vauvasta, koska vaikka työstäni paljon tykkäänkin, ei se ole kuitenkaan niin tärkeää että vauvani tai omaa terveyttä sen takia riskeeraisin. Olisin kyllä toivonut, että olis kirjottanut sitä sairaslomaa ihan loppuun asti vaan suoraan, kun tuntuu melko turhalta mennä taas pariksi päiväksi vaan toteamaan, että maha on entistä isompi ja työnteko entistä hankalampaa! :p

Hahaa, nyt taitaa olla ainakin alustava yhteisymmärrys jo vauvan nimestä miehen kanssa, siis yksi nimi mietittynä sekä tytölle että pojalle. Ja mä kun luulin, ettei ikinä keksitä nimiä, mitkä molemmat kelpuuttais! :D

Jaksamisia kaikille vaivaisille, ja niille kellä ei kauheesti vaivoja oo, peukut pystyyn ettei tuukkaan!!!!

Ituhippi ja pää alaspäin potkuttava ipana 29+5

Me9jaBonus kannattaa tosiaan pyytää lähete kokeisiin! Toi kutina kuulostaa hepatoosilta, mutta toivottavasti ei sitä kuitenkaan olis :hug: Mun äitillä oli kahessa viimesimmässä raskaudessa se heptoosi ja oli monta viikkoa osastolla, kunnes sit synnytti muistaakseni rv 35 ja toisen sit rv 36-37.

Rintapumppua mulla ei ollut esikoisen aikaan, mut nyt aattelin semmosen kyllä ostaa, olis se sillonki ollut kätevä.

Vauvan tavaroita mä en oo vielä hirveesti järjestellyt.. Välillä on kyllä tullut semmonen olo, et tekis mieli laittaa kaikki valmiiks, mut en tiedä mikä mun on kun ei kauheesti innosta siltikään mitään vielä laitella. Vaatteita pienelle on kyllä tuolla vaatehuoneessa iso hyllyllinen ja turvakaukalo ollaan ostettu uusi jo jokin aika sit. Mut sänkyä yms. en viitti vielä laittaa. Pitääpä muutes kirjottaa joku lista mitä kaikkea pitää vielä hommata vauvalle.. :) ainakin kuvioituja uusia pukluliinoja (niitä löytyy jo iso pino pojan jäljiltä, mut haluun uusiakin jotain kivan näköisiä ), varuiksi pari tuttipulloa, se rintapumppu, kestoliivinsuojuksia itelle, kylpyamme vauvalle oma, ettei tarvi isoveljen kans samassa kylpeä.. ja mitäs muuta.. on varmasti paljon vielä kaikkea muutaki. Niin, oon haaveillu ainaki semmoisesta korisängystä ensimmäisiksi kuukausiksi, mut voi olla et se jää hankkimatta ja otetaan suoraan vaan pinnis käyttöön.

Äähpuuh, siivottavaa ja pyykinpesua on vaikka kuinka koko päiväksi, voimat vaan ihan lopussa ja meinaa happi taas ihan loppua :/ Pakko se on nyt vaan touhata, pyykit ainakin pestä.

Loppuun vielä tän päivän poksumis kuva 28+0

Voi miten kiva lukea Sannuli että teidän pieni neiti kasvaa ja voimistuu. Toivotaan kovasti että samaa tahtia meno jatkuu :)

Tänään oli neuvolakin, ja kaikki ihan ok.
29+6 (27+1)
Paino +35g/vko (+75g/vko)
RR 123/79 (134/81)
Pissa puhas, kuin myös viimeksi
Hb 112 (112)
Sf 31cm (30.5cm)
Syke +
Liikkeet ++
Seuraava käynti on sitten kolmen viikon päästä.

Esikoisen aikaan ostin imetystyynyn mutta en sitä oppinu käyttään, oli jotenki niin vaikeeta. Mutta ajattelin nyt opetella sen käytön, eipähän ois turha ostos ;) Rintapumppukin täytyy vielä hommata ja aijon ostaa sen Aventin pumpun. Jos sitä maitoa sais nyt sitten sinne sairaalalle asti vietyä. Viimeksi en jaksanu pumppailla kauheesti ku oli niin huono pumppu.

Marlin ja Justiina 29+6

mmiilia,hui!Sun äidillä oli siis raskauksia ennen noita kahta,joissa ei ollut hepatoosia?

Mietin vaan miksi mulle sellainen olis nyt puhjennut,kun ei aiemmistakaan....

Kävin jo verikokeilla ja ke aamupäivällä nla lääkäri.

moikka vaan! ihan ekana haluan onnitella sannulia . mulle tuli kelalta postia aitiysavustus ym.toimitus noin.2vkoa.sit pääsen hypistelee joku pvä :LOL: en ole ostanut/hankkinut mitään tulevalle pienokaiselle :ashamed: olen tässä lueskellut monet hommanneet jo vaik mitä..ajattelin et en niin tarviikaan tietty on tallessa turvakaukalo,vaunut,sitteri ja älytön kasa vaatteita :eek: mutta jotain uuttakin olis kiva toiselle saada :D tietty pinnasänky täytyy hommata se on jo annettu pois. Mitens olette muuten jakselleet? mun vointi ollut ihan ok. pissalla joutuu juosta ja välillä kun vauva liikkuu niin tulee tosi ilkee paine tonne alakertaa :heart: mulla neuvola parivkon kuluttua. Huomenna poksutaan =) Hauskaa päivää kaikille :wave:

lolu28+6
:wave:

Yhteistyössä