**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

Täällä on pieni huoli päällä, kun vauva on liikkunut TOSITOSI laiskasti nyt pari päivää. Useimmiten ei vastaa edes tökkimisiin eikä auta vaikka oon syönyt makeaa. Välillä vaan tuntuu kun vähän työntää itteensä, mut kunnon pitkuja ym. ei oo tuntunut :( Ja tottakai ollaan täällä mökillä niin ei voi käväistä synnärillä tarkistaas tilannettakaan.. Muutaman tunnin päästä lähdetään kotiin päin, että ehkä sit illalla täytyy käydä tarkistuksessa jos sillon vielä sama huoli. Ja ei auta yhtään sekään ajatus, kun itellä tätä henhenahdistusta ja sydänoireita, että jos vauva ei saa tarpeeks happea :|
Mut onneks sentään jotain pientä on masusta tuntunut, ettei ihan aution hiljaista oo.

Anteeks omanapainen teksti :ashamed:

mmiilia ja hubbistypy 27+6

Kaikille vaivojen kanssa kamppaileville kovasti tsemppiä :)

Täällä kans pukamat vaivaa. Viime raskauden ja synnytyksen niiltä säästyin. Syksyllä ku rupesin syömään kunnolla terveellisesti ja tarpeeksi kuituja, niin kappas vaan, pukamat sain riesaksi :kieh: Siihen asti ei ikinä oo ollu niitä vaivoja vaikka miten epäterveellisesti oon syöny :whistle: Eihän nuo muuten vaivaa ku sen mitä vessassa käy niin saattavat vuotaa. Nyt vaan pitää sinne synnytykseen asti niitten kans kärvistellä ku eipä niille näin raskausaikana voi mitään tehdä. Vaikka nuo pukamat nyt onkin suht normaali juttu varsinkin raskaana olevilla, niin mua jo valmiiksi ahistaa ja hävettää sitten synnytyksessä ne. Tuskinpa ne kätilöt niitä etes kattelee ja näkevät kyllä varmasti päivittäin niitä, mutta ku oon semmonen ihminen joka miettii että mitäköhän muut ajattelee :ashamed:

Marlin ja Justiina 29+5

Hmmm, mietin tässä että minkä ikäistä keskosta mahtaa voida pukea? Vaatteenhan täytyy olla sellainen ettei hierrä ja paina herkkää ihoa. Tuli vaan tuossa mieleeni kun siskoni oli ommellut Tytille aivan ihanan pienen puuvillaisen hameen joka oli essun mallinen :heart: Eli niskassa on ainoastaan pieni tarra.

Moikka!! Täälläkin poksutaan täysiä pyöreitä elikkäs siis 30+0 tätä oon pitäny jonkulaisena etappina... :D
Tulin tänne kirjoittelemmaan aika samanlaisesta huolesta kuin mmiilia eli kuinka kauan te tohtisitte olla niin että ette tunne vauvan liikkeitä? Mä en oo tuntenu tänään enkä eilen pikkusen liikkeitä ollenkaan vaikka normaalisti jyske on kova. Oon koittanu olla rauhassa, syödä ja juoda makeaa, tökkiä mahaa ym.. mut ei mitään vastausta masusta tuu.. oon tosi huolissani mut en viittis nyt viikonloppunakaan tonne enpoon lähtee.. :eek: :'(
Tiqustiinalle :hug:
Ja onnea muillekkin poksujille :wave:

Jonetta ja pikku-veeti 30+0

Se ois sitten 29+0 :heart: Kohta pääsee aloittamaan viikot kolmosella jo täälläkin!

Tää menis sitten viikon päästä naimisiinkin. Alkaa pikkuhiljaa jo vähän jännittää. Toivottavasti puku mahtuu päälle, kun sovituksesta on sitten reilu viikko ja masu on kasvellut hurjaa vauhtia. Tai ainakin niin kaikki sanoo jos ei ole mua pariin päivään nähneet. :heart: :heart:

Nyt täytyy mennä huilimaan, kun on tullut pakkailtua muuttolaatikoita koko aamupäivä...

Tiqustiinalle iso :hug:

mmiilia ja Jonetta.Liikelaskentahan on että 10 liikettä/tunti.Jos ei ekan tunnin aikana saa tuntuviin,juo tai syö jotain makeaa runsaasti ja uusi tunnin sessio että saat liikkeet tuntuviin.Kannattaa myös asettua kyljelleen makuulle.
Jos ei silloinkaan tule niitä 10:ntä liikettä,ottaisin yhteyttä synnärille!

Näin mua on joskus ohjastetu!

Sannuli noin pienelle ei varmaan vaatteita laiteta ihan hetkeen kun kuitenkin niitä piuhoja ym joka paikassa.Mutta tosiaan kysäise kun menet ihanuuttasi tervehtimään!
Pumppaatko maitoa jota sitten annetaan vauvalle?
Tulehan sitten kertomaan kuulumisia taas :heart:

Mulle ei oo koskaan tullut peräpukamia,että kyllä niiltä voi hyvinkin säästyä.
Tosin mulla ei koskaan oo ollut pidempi aikaista ummetusta,vaan ennemminkin vilkas suoli :whistle:

(.) oma napa on taas aika tiukan oloinen....Pöh!

Kiitos Me9jaBonus ohjeesta! Niin mä muistelin kanssa, et 10 liikettä/tunti olis se liikelaskenta. Mulla ei kyl oo täs 2 pvän aikana todellakaan tuntunut kymmentä tunnissa.. :/ Nyt tässä ku istun niin vähän nykähtelyitä tuntuu masusta onneks, mutta kyllä mua silti edelleen huolettaa kun ei yhtään vilkas tunnu pikkunen olevan.. No, kunhan tästä nyt päästään matkaan kotio päin niin soittelen ehkä synnärille ja kysyn jos kannattais sit tulla näytille kun ollaan perillä kotona.

Sannuli kuinka lähellä asutte TAYS:ia? Täytyykö pitkä matka ajella kun meette pikkuista kattomaan? :heart:

LIIKKEISTÄ mä en ole koskaan raskauksissa saanu kasaan 10 liikettä tunnissa ja kuitenkin kotona tallustelee nykyään 2 tervettä tyttöä :heart: mä vaan stressaannuin tosta laskennasta ja joutuisin juoksee polilla koko ajan jos mä yrittäisin laskea. joten en laske enää kunhan vauva liikkuu päivittäin niin määrällä ei väliä.

korvapuusti 27+2

Korvapuusti,juu eihän tuota liikelaskentaa tarvitse suorittaakaan jos ei epäile ettei vauva liiku normaalisti.Mut jos ihan hiljaista on niin sitten suositus on tuo!
Ja se makean syönti/juonti on kyllä oiva keino saada vauva liikkeelle ja kylkiasennossa sanotaan liikkeiden tuntuvan selkeemmin...

Alkuperäinen kirjoittaja mmiilia:
Kiitos Me9jaBonus ohjeesta! Niin mä muistelin kanssa, et 10 liikettä/tunti olis se liikelaskenta. Mulla ei kyl oo täs 2 pvän aikana todellakaan tuntunut kymmentä tunnissa.. :/ Nyt tässä ku istun niin vähän nykähtelyitä tuntuu masusta onneks, mutta kyllä mua silti edelleen huolettaa kun ei yhtään vilkas tunnu pikkunen olevan.. No, kunhan tästä nyt päästään matkaan kotio päin niin soittelen ehkä synnärille ja kysyn jos kannattais sit tulla näytille kun ollaan perillä kotona.

Sannuli kuinka lähellä asutte TAYS:ia? Täytyykö pitkä matka ajella kun meette pikkuista kattomaan? :heart:

Muista kanssa ettei niitä liikkeitä tarvitse tulla sitä kymmentä joka tunti!!!
Kunhan vaikka kerran päivässä saa sen saldon!
Kokoajan ei tarvitse laskea...
Soita ihmeessä synnärille jos asia vaivaa :hug:

POKS 30+0!!! :heart: :heart:

Peräpukamat mulla on tullu ponnistusvaiheessa ekassa synnytyksessä ja harvoin onneksi vaivaavat, sillon jos on maha kovalla ja joutuu pytyllä änkeemään niin voipi vaivata muutaman päivän..mutta niihinhän on voiteita, pahimmissa tapauksessaha ne voidaan polttaa tms. jos kovin vaivaavat tai vuotavat verta. Mulla ei oo ollu tarvetta voiteille edes ku ei oo vaivanneet pahasti, saas nähä taas synnytyksen jälkeen kuis pukamien käy :LOL:

Täällä oli kans pari hiljasta päivää, edellisessä viestissä just sanoin että ei tunnu potkuja ku semmosta hiljasta punkemista..ei kunnon liikkeitä. Mut eilen ja tänään taas on ollu normi jumppameininki, huoh.

Raskas viikko ja viikonloppu takana. Meillä juhlittiin neitejä 7 ja 4 veet. Hulinaa riitti kahtena päivänä ja leipomuksia ruukaan tehdä aina armeijalle niin kovasti on piisannu hommaa. Mut ohi on ja saadaan herkkuja maistella vielä pitkään.. :/ Tiistaina onkin pitkästä aikaa neuvola..ihanaa taas mennä verenpaineita sinne mittaileen..apua..ja puntarille..

Nyt systerille kyläileen!!

Jonnuli ja hertta 30+0

Kyllä sipsusta varmaan jo jännittää :flower: onnea vaan viime järjestelyille ja toivottavasti ilmat olisi mukavat.

Tiqustiina no kyllä suakin rassaa :eek: voimia sulle ja yritä pitää jotenni stressi tasot alhaalla :hug:

Murske mä oon miettinyt sua.. milloin sä tuut sieltä suomeen?? meinaan että millä viikolla voit matkustaa vielä lentäen.. kun eilen luin että suositus mannerten välisille lennoille on 28vko... meinaan että varmista se asia vielä varmuuden vuoksi lentoyhtiöltä jota käytät niin pääset varmasti tänne synnyttämään.. sorry mua huolettaa tää :ashamed:

ääh tulipa tukala kehno olo kun pyyhkäsin nuo mansikan välit tänä aamuna jota on alle ha .. tietty siellä on vähän myyrän koloo ja muuta talven jälkeen niin hiukka ryttyytti niin olo on sen mukainen.. eipä oo musta enää tuohon hommaan..

mä löysin kaapista sellasen kangaspakan jonka ostin ikealta toissa talvena että oisin siittä tehnyt pojille uudet verhot huoneeseen mutten tehnytkään siitä niin taidan tehdä siitä pussilakanan vauvalle kun poikien vanhat alkaa olla jo aika hapraita kun nekin on ostettu käytettynä..

voi perkk... mulla palaa käämit kun en saa ruvettua noita vaatteita pesee kaappiin ja muuta.. nää meidän keväät on aina yhtä liitoo..

Alkuperäinen kirjoittaja Suppis76:
Murske mä oon miettinyt sua.. milloin sä tuut sieltä suomeen?? meinaan että millä viikolla voit matkustaa vielä lentäen.. kun eilen luin että suositus mannerten välisille lennoille on 28vko... meinaan että varmista se asia vielä varmuuden vuoksi lentoyhtiöltä jota käytät niin pääset varmasti tänne synnyttämään.. sorry mua huolettaa tää :ashamed:
Suppis, kiva kun pidät huolta :) Juu 28. viikolle asti saa lentää ilman lääkärintodistusta, mutta todistuksen kanssa saa useimmilla lentoyhtiöillä lentää jopa viikolle 36 asti (kaksosraskauksissa 32). Joten nou roplem, lennän vk 33-34.

Jee, kävin tänään paikallisella klinikalla ja sain lähetteen pissaviljelyyn, eli meen huomenna viemään näytteen. Sillä selviää, et onko tulehdus, vai mistä ne 2 plussaa verta pissassa johtui. Kiva kun asia lähti rullaamaan eteenpäin.

Vauva yritti taas tänään kääntyä, mutta lipesi jälleen perätilaan. Yritystä ainakin löytyy! :heart:

Murske 29+1

Eilen poksui rv 29 ... eli tänään 29+1! hui !
Jotenkin menee nyt aika paljon nopeammin , kun on tää muutto ja kauheaa rumbaa ....
Mentiin yöksi jo uuteen kotiin , jotta saatiin hieman paikkoja kuntoon ens viikonloppua varten jolloin loputkin tavarat täytyisi viedä ja saada mahtumaankin jonnekin ....
Anoppi ( joka siis asuu sitten uuden kodin naapurissa) vahti nuorimmaista aamu 9:stä iltapäivä puol neljään !!! Ja saatiin paljon aikaan !!!! Kyllä oli ihanaa saada jotain tehtyäkin ! :)

Tervetuloa uudelle kirjoittelijalle joukkoomme , päivittelinkin hänet tuonne 28.8 päivään ;)

Voimia kipujen kanssa kamppaileville ja muutenkin huonovointisille yms.

neitim+ tytsy 29+1

Alkuperäinen kirjoittaja neitim:
Murske .... oman laskukaavani mukaan , eikös sinulla pitäisi olla jo muutama päivä enemmän kuin minulla ??? Rv 29+3 ??? ;)

neitim
Hyvä huomio! Np-ultrasta sain tuon 5.8, mutta viim. menkkojen perusteella la on 7.8. Oon käyttäny jokaisessa yhteydessä tuota 7.8, joten voit halutessasi muokata mun kohdale sen la:ksi. Vaikka eipä tuo ole niin päivän päälle :)

Jee jee! Nyt on päätökset tehty kelalla. Äityisraha alkaa juoksemaan 28.7.2010 ja vanhempainraha sen jälkeen. Ja äitiysavustus on myönnetty. Joten kahden viikon sisään pitäisi sitten tulla lappu, että voi paketin noutaa. Hassua kuinka sitä odottaa vaikka ei sille (toivon mukaan) ole vielä käyttöä seuraavaan 3 kk.

Onko jokukukaan löytänyt sitä kosteussuoja kangasta sänkyyn jostain nettikaupasta?? ja lakanakangasta kun aattelin sutasta parit lakanat lisäksi kun poikiin vanhat on tosi hapristuneita jo.. yksi taisi olla uusi pakkauksesta esikoiselle ja muut ostin kirpputorilta käytettynä..

kiitos netti vinkeista/linkeistä jos tiedätte =)

Murske niin minä sitä vaan että jos sulla on jotain verijuttuja pississä niin se voi tehdä epäselvyyttä lääkärintodistukselle.. TOIVOTTAVASTI TOSIN EI..
sori mä oon tämmönen asioitten vatvoja...

Alkuperäinen kirjoittaja Suppis76:
Onko jokukukaan löytänyt sitä kosteussuoja kangasta sänkyyn jostain nettikaupasta?? ja lakanakangasta kun aattelin sutasta parit lakanat lisäksi kun poikiin vanhat on tosi hapristuneita jo.. yksi taisi olla uusi pakkauksesta esikoiselle ja muut ostin kirpputorilta käytettynä..

kiitos netti vinkeista/linkeistä jos tiedätte =)

http://www.kangastukku.com/

Sannuli
: voi tota kuvaa ja kokosuhdetta. Jotenkin nurinkurista, ku mahassa tuo noin kiloinen ja 30 cm pitkä nasu tuntuu jo niiiiiin isolta ja sit kun onkin mahan ulkopuolella, niin onkin ihan mini.

UpsyDaisy: hassua, kuinka täällä on niin samassa tilanteessa muiden kanssa ja jotkut vielä ihan samoissa ku ite. IRL ei olis mahdollista. Mukavaa!!
*muoks. mikä tietysti on ryhmän tarkoitus... ;D*

kovasti liikkeitä ja hyviä vointeja tarvitseville
:hug:

Månsku 27+1

Yhteistyössä