**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

Tiqustiina
Sannulille oikein paljon onnea :heart: todella pieni ja suloinen vauva :heart:

Täällä on tänään kotiuduttu sairaalasta. Keskiviikkona olin sisätautilääkärillä ja siellä otettiin kokeita jotka sitten valmistu vasta seuraavana päivänä ja lääkärihän soitti perään sitten to ja passitti HETI naistenklinikalle. Mulla oli sellainen arvo koholla mikä viittaa keuhkoveritulppaan. Tää arvo kyllä nousee normistikkin raskauden aikana,mutta mulla oli se arvo tosi paljon koholla. No multa ultrattiin jalat,otettiin keuhkoista viipalekuvat. Se varjoaine on muuten aivan kaameeta. Jouduin naikkarilta siis meilahteen.Siellä ne tutki ja ihmetteli ja aloitti liuotushoidon eli "napapiikit" ja siitä sitten sydänosastolle.Siellä on sitten tutkittu ja oltu sydän valvonnassa koko se aika mitä siellä olin. Tänään iltapäivällä sitten sain luvan lähteä kotiin. Joudun jatkossa seuraamaan ilmeisesti itse sydäntä sun muuta sontaa. :ashamed: Tässä on käyty vaikka kuinka moisia tunteita läpi etten vieläkään oikein käsitä että aika vaarallisesta hommasta on ollut kyse.
Sitten mulla oli myös "kaalium" arvo alhaalla,mikä tasattiin suonensisäisesti. Olen oikeastaan täydellinen neulapallotyyny ollut tän mahan kanssa. Maha ja kädet nakutettu täyteen reikiä.
Mutta nyt toivotaan että jatkossa kaikki sujuu hyvin , pakko mennä nukkumaan. Ihana olla kotona.

Tiqustiina & Tiqu tv 29+1 ,kerkis viikotkin vaihtuu siellä letkuissa ollesani.

voi tiqu :hug: :hug: toivottavasti kaikki on nyt hyvin!

Ja sannulilla on kyl nii ihana ja pieni tyttö :heart: Nyt kuvasta näki sen oikeen koon :heart: :)

Täällä oltu tänään synttäreillä ja kaupoilla...nyt vasta pääsin koneelle...

vauvis ja poju 26+5

Tiqustiina hui että :hug: toivottavasti kaikki nyt kuitenkin hyvin! Selviskö siis mitään varmasti? Siis että oliko se keuhkoveritulppa vai epäilys vaan? Pitääkö sun piikitelä sitä verenohennuslääkettä ite nyt jatkossa? Niin, ja minkälaisia oireita sulla olikaan tarkkaanottaen ollu?
Mua alko kieltämättä nyt pelottamaan, sillä mullahan kans ollut näitä oireita jo pidempään, siis hengitys työlästä ja raskasta, rintaa pistää usein, rytmihäiriöitä jne jne.. Tänäänki ollu tosi raskas hengittää, ihan täytyy väkisin vetää syvään henkeä että saa tarpeeksi happea :| Neuvolalääkärin kautta olin siellä sydänfilmissä ja kilpirauhaskokeissa sillon yli viikko sitten, mut ne oli kumpikin normaalit.. kannattaiskohan mut nyt sit ottaa jonnekki yhteyttä vielä ja pyytää päästä kunnon tutkimuksiin kun olo kerta niin huonokuntonen?

Tuun pian hulluksi ku saanut taistella näiden sydän- ja hengitysoireiden kanssa niiiiin kauan eikä mitään oo ikinä löytynyt, huoh.. :(

Sannuli voi että sentään :heart: kyllä on koskettava kuva ja tuossa sen pienuuden tosiaan huomaa kun isän käsi näyttää vierellä niin isolta :heart:

Voi että Sannuli, onnea ihan kamalasti pienestä, suloisesta tytöstä!!! :heart: Ja kovasti voimia odotteluun, että Tytti kasvaa ja pääsee kotiin!! :hug: Kyllä vaan pääsi liikutuksen kyyneleet mullakin kun kuvan näin, ja jopa mieskin herkkisteli hiukan kun näytin sillekin!

Tiqustiina, huh mikä säikäytys, mutta onneksi on nyt tilanne hallinnassa! Otahan nyt vaan tosi iisisti, koita levätä vaan äläkä murehdi turhia, kyllä ne siellä meilahdessa osaa nuo asiat, että hyvässä hoidossa olet varmasti! :hug:

Tiqustiina
Kannatta muuten pyytää tarkastaa tuo kaalium arvo koska se voi aiheuttaa myös rytmihäiriöitä." liian alhainen veren kaliumpitoisuus voi altistaa sydämen rytmihäiriöille" Yleensä kaalium arvoa ei tarkasteta terveiltä ihmisiltä,koska se harvoin laskee minnekkään.

Se jäi hieman auki että oliko mulla varmasti kunnon veritulppa keuhkoissa,koska kun otettiin kuvat keuhkoista niin se jotenkin epäonnistu. Yleensä ennen sitä pitäisi potilas siis kuvausta niin potilas pitäisi nesteyttää hyvin koska tuo varjoaine rasittaa tosi paljon munuaisia. Mut pistettiin sinne lennossa,koska oli kiire ja jostain syystä varjoainetta oli laitettu väärä määrä ja kuva oli jäänyt hieman "utuiseksi" tai jotain sinnepäin.Sitä koitti kolme lääkäriä tulkita ja osa oli sitä mieltä että siellä olisi ja sitten yksi ei osannut sanoa mitään. Joten nähtiin parhaimmaksi sitten antaa se lääkitys, eli juuri tuota verenohennuslääkettä vatsaan, joka päivä .voin sanoa että ei ole mitään hubaa ollut muutenkin aikamoinen piikkikammo.
Oireita mulla on ollut pitkään,sydämen tykytykset,hengenahdistus/huokailukohtaukset,painaa rintakehään...
periaatteessa kun miettii niin tuo kaalium puute on voinut aiheuttaa mulla ton tykyttelyn mikä oli se suurin vaiva miksi oon hakeutunut lääkäriin ja siinä sitten sattumalta ne alko miettii jos olis tulppa ja testasivat sen. Verikokeissa siis veritulppa positiivinen,näin sanoi lääkäri. En kirveelläkään muista sitä nimeä mikä se koe oli mikä sitten oli niin hurjasti koholla,että lähdin tulppa epäilynä.
Niin tuohon viipalekuvaan vielä ,että sitten ne ei ottanut tietenkään uutta kuvaa,koska kuten kirjoitin se on todella huono munuaisille,saatika vauvalle tuo röntgen. Kaikesta ne kyllä toitotti että ei ole vaaraa vauvalle, ja nyt täytyy miettiä myös niin että pakko tehdä kokeet ja antaa lääkkeet kun on vakavasta asiasta kyse. Joo onhan se kyllä niinkin.

Onnea hirmuisesti Sannuli! :heart: Vaikka moni jo kommentoinutkin samantapaista, niin jännä tosiaan, miten oikealta vauvalta pienokaisesi näyttää. Itse ei siis ole jotenkain mieltänyt, että vauva sisällä jo niin oikeanlainen pikkuihminen :heart: .

Tiqustiina, ja Me9bonukselle tsemppiä! Mullakin mittailtiin viime raskaudessa äippäpolilla jotain laajoja verenkuvia ja jotkut veren hyytymisarvot oli kans koholla. Jäi itelle vähän epäselväks, että mitä se sitten tarkoitti, taas sattui huonosti suomea puhuva lääkäri...raskasumyrkytysepäilyjen vuoksi olin siellä, ja sitten käynnisteltiinkin. Muttanoista veriarvoista ei sitten puhuttu enää mitään.

Oon niin hyvällä päällä =) , työt on ohi ja tässä muutellaan uuteen kotiin, joka ihana. Saa nähä, kauanko nyt uudessa asunnossa asustellaan, kun vuokra melko kallis, mutta muutetaan sitten pois, jos ei rahat meinaa riittää. Tuumattiin miehen kans, että kun ollaan aina asuttu vanhoissa tai opiskelijakämpissä, että nyt kun mahdollisuus on, niin muutetaan uuteen.

Tänään tuli taas sellasta kommenttia mieheltä, että ärsyttää..tuumas, että lapsiluku voi jäädä näihin kahteen, kun hän ei kestä minun raskausaikaani/oloani..niinpä niin
:kieh:

Minervi ja pikkuinen 26+5

Tiqustiina
Kyllä ne helteet sieltä tulee vielä, toisaalta ihan kiva että on vähän viileempää välillä. Oon ite ainakin ihan kypsä tohon jatkuvaan hikoiluun.
Kato nyt toivotaan että ne helteet tulee sitten vasta elo-syyskuussa, niin saadaan mahtavat vaunuttelu säät. :D toivossa on hyvä elää :whistle:

Täälläkin ihanan viileetä ja pilvistä. Tosin ei ainakaan vielä vettä tuu, toivottavasti ei tuliskaan ku tarvis nurmikko leikata ja sit tolla pojalla on pelijoukkueen valokuvasta tänään tiedossa.

Maijamehi ja Toukka rv 30+0 :heart:

Tigustiina :hug: :hug: Voimia sulle kanssa paljon kaikkien vastoinkäymisten keskellä :hug:
Toi on se ihan sama tilanne mikä mulla oli,tai mua vaan pelästytettiin asian suhteen,sulla ihan tosi kyseessä!.Se joku arvo joka keuhkoveritulpassa nousee,oli mulla koholla ja pelästyttivät kunnolla,mutta kun se lääkäri konsultoi naistetautien ylilääkäriä,selvis tosiaan että sen arvon kuuluukin nousta jonkin verran odottajalla ja oli niin ollen normaalin rajoissa...

Täällä kyllä paistaa aurinko vielä=)

Tyttären baletti esitys illalla,alkaa olla kevätnäytökset jo kaikki sitten pulkassa,huh!

Nyt oli ihan ok yö,ilman suurempia kipuja.Mitä nyt 3 lasta kömpi väliin nukkumaan sikinsokin :LOL:

Sannuli onnea valtavasti! Niin suloinen pieni neiti. :heart: Nyt vaan voimia tähän raskaaseen aikaan, kun vauva on sairaalassa. :hug: Ja tuu ihmees kertoon kuulumisia.

Kaikille joilla on ongelmia :hug:

Taas on jäänyt lukematta ja kirjoittamatta. Isäntä ollut koko viikonillassa ja tuntuu, että itellä kans voimat aivan pois. Keskiviikkona oli lääkärineuvola.

Rv: 27+3
Paino: +615 alusta asti noussut 6 kiloa.
RR: 130/82 (Normaali mulle)
Pissa: puhdas
Hb: 136 varmaan jonkun verran alhaisempi, kun en oo muistanut juoda kunnolla.
Kohdunpohjankorkeus: 26
Lääkäri ei saanut tuntenut kuinka päin vauva on. Pitkittäin vauva on, mutta en sitten tiedä onko jalat ylhäällä vai mitä. Oletus tunne on, että oikein päin oltais.
Kohdun suu napakasti kiinni. :)

Mulla kans supisteluja, ei kipeitä mutta perjantaina töis supisteli melkein koko ajan. :/ Tais olla mun viimmeinen työpäivä. Jotenkin tuntuu vaan, että meniskö töihin, kun ei kipeitä suppareita ole ja paikat kiinni. Mutta sitten toisaalta nuo ei kipiät supparit voi saada jotain aikaakin. Mulla muuten ei noita suppareita oikein aiheidu, kun pitempi aikaisessa kävelyssä.

Nyt sitten peräpukamatkin on löytänyt tänne tiensä. :kieh:

Muuten olo on ihan hyvä onneksi.

Elli Ja Öttis 28 tasan. :heart:

No on sulla Tiqustiina ollut koettelemus! :hug: Muistelinkin että valittelit täällä jo pitkään erilaisista oireista. Onneksi pääsit ajoissa hoitoon!!
Mullakin on perinnöllisistä hyytymistekijähäiriösyistä kohonnut riski tuollaiseen, joten tarkkailen välillä kovasti oloani. Viime viikot mua on pistänyt yläselkään vasemman lapaluun taakse, mutta en ole vielä huolissani, kun ei ole hengenahdistusta.

Mukavaa viileämpää päivää sinne Suomeen! Toivoisin niin olevani siellä jo nyt (siis säiden puolesta), mutta onhan se kiva olla täälläkin miehen kanssa niin pitkään kuin mahdollista (tai siis vain öisin, kun toinen tekee niin pitkää päivää ).

Nyt aloittelemaan viimeistä opiskelu-urakkaa. Sen tekemiseen menee arviolta 2 viikkoa, ja sen jälkeen voin minäkin aloittaa epävirallisen virallisesti äippäloman! B)

POKS 30+0 :heart: :heart: Vihdoin! :)

Kääks...tuleeko nuita peräpukamia ihan yleisesti raskaana ollessa? Häviääkö synnytyksen jälkeen vai pitääkö ne leikata? Onko ne jotenkin kipeitä?
Mulla ei kyllä ainakaan vielä ole niitä, mutta eiköhän ne ehi vielä tulla ku kaikki muutki raskausajan vaivat on tullu....:/ :saint:

Harmaa, pilvinen ja sateinen päivä täälläpäin... :(

Selmiina ja vauveli 30+0 :heart:

Selmiina, mulle ei esikoisesta tullut peräpukamia ja nyt oon melkein satavarma et mulla on niitä.. tosin mulla ne ei vaivaa niin ei vissiin tarvii sen enempää mitään tehdä. Kuitupitoista ruokaa pitäis muistaa syödä. Niin ja apteekista vissiin saa niihin jotain voidetta..

Maijamehi ja Toukka rv 30+0

Selmiina Voi tulla raskaanaollessa pukamia... kaikille ei kuitenkaan tule :) mulle tuli viime raskaudessa ja silloin tällöin edelleen vaivaa. Kunhan muistaa pitää ruokavaliosta huolta, syö terveellisesti ja paljon kuitua, pysyvät poissa! Ei ole tarvinnut lääkäriin asti lähteä..

Sateinen päivä, mutta ihan kiva välillä olla vaan kotosalla.. Väsyttää vaan taas niiiiiiiiiiin paljon, ja tyttö vaan kitisee :/

Tiqustiinalle kans kovasti jaksamista sinne :hug: onneks selvis ajoissa tuollainenkin vaiva, niin tietää tarkkailla.

Pukamista Viime raskaudessa oli aika pahanakin nuo ja vuosivat välillä. Jonkin aikaa sitten huomasin, että taas niitä oli tullut...ensin oli kamalaa kutinaa ja sen jälkeen sellaista jomotusta takamuksessa. :kieh: nyt taas tuntuu, että ovat helpottaneet, mutta ehtiihän ne vielä takaisinkin tulla. Tällä kertaa ei onneks oo vuotanut. :)

Täällä aloitettiin päivä reippaasti imuroinnilla ja ikkunan pesulla. Tosin ne meillä kauaa puhtaana pysy, kun pian siellä on pieniä sormenjälkiä tai sit niitä nuollaan ja muuten kuolataan lasit kivan näköisiksi. :kieh:

Täällä tuntuu olevan molemmilla pojilla kiukuttelupäivä. Ihanaa. :xmas: :headwall:

Katjuska ja sintti 28+1 :heart:

Yhteistyössä