**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

POKS 27+0 :D

Kyllähän tuo sannulin tilanne laitto miettimään että mitään en oikeastaan ole laittanut kun sitä ajattelee vaan että onhan tässä aikaa. Nooh, onhan vauvalla isä ja paljon aktiivisia sukulaisia :D

Miten muut olette voineet?
Mulla on jotenki väsyny ja raskas olo kokoajan. Mitään ei jaksais tehdä kun ei vaan ole voimia :( Ei haluttas kuitenkaan ihan makoilemaan jäädä :headwall: Mistähän sais virtaa. Mietin että jos tuota multivitaa alkas taas syömään, mutta ärsyttää ko siinä on rautaakin ja sitä en kyllä tarvis.. hb toissapäivänä 143. Ois kiva olla energinen ja aikaansaava kauniisti odottava äiti eikä tällainen saamaton valas :ashamed: joo, tänään on vissiin itsetunto ongelmia.. ;)

Lähtis surffaan tän läppärin kans vaikka terassille niin vaihtuu ees näköala :D

Mukavaa lauantaita toivottaa UpsyDaisy

täällä kans yks "jättimaha"... :wave:
Ympärysmitta kevyet 115.. (ja oma pituus himppasen yli 150cm)
Sit toi etuistukka (ja/vai mahdollinen poika ;D) muovaa ja työntää tota autuaasti esille suoraan eteenpäin.

Ihana aamu ja tehokas aamu. Nyt voikin sit ottaa iisisti lopun päivää..

Månsku 27+0 POKS

Alkuperäinen kirjoittaja månsdottir:
täällä kans yks "jättimaha"... :wave:
Ympärysmitta kevyet 115.. (ja oma pituus himppasen yli 150cm)
Sit toi etuistukka (ja/vai mahdollinen poika ;D) muovaa ja työntää tota autuaasti esille suoraan eteenpäin.

Ihana aamu ja tehokas aamu. Nyt voikin sit ottaa iisisti lopun päivää..

Månsku 27+0 POKS
meillä näyttääkin tää poksuminen menevän tasatahtiin =)

Mäkin tänään poks! :heart:

Tuosta mahan koosta On se kyllä jännä että mahan koko ei välttämättä korreloi vauvan koon kanssa. Mulla taas aika sopusuhtainen maha (no okei, oon 175 cm pitkä hujoppi), ja vauva kuitenkin kuulemma isohko. Joillaki maha vaan työntyy aiemmin esille, ja toisilla se uppoaa pitkään tuonne jonneki lantioon..

Mun vauva yritti aamulla kääntyä. Huomasin kun maha meni ihan laatikkomaiseksi, se oli siis poikittain. Jäi kuitenki tällä kertaa yritykseksi, kun se lipsahti takas "väärään" asentoon, jalat eelle... :/ No, jospa vielä yrittäis paremmalla onnella, sitä odotellessa :)

Murske 29+0

Mulla ainakin on vetämätön olo |O Taitaa olla hemppa alhaalla...

Masunympärysmitta eilen aamulla mitattuna oli 90cm.ei siis kovin iso....Vielä ;)

Mulla on kaikki laitettuna vauvalle valmiiksi :D Mä oon aina tälläinen aikainen joka asiassa :D
Vauvan korisänky pedattuna tuohon meidän sängyn kylkeen,pinnasänky koottuna ja pedattuna isoveljen huoneeseen.Kaukalo odottaa lattialla,vaatteet pestynä kaapissa,hoitoalusta lipaston päällä jne.
Pieni paketti new born vaippoja pitäis ostaa vielä varuille. :D

Mulla eilen illalla oli taas sellainen kova vatsan kouristelu kohtaus(meni vatsa myös ihan ripulille) ja supistuksiakin tuli.Keskiyöllä istuin tulikuumassa suihkussa kun vatsaan ja selkään koski niin.Nyt on oloa hepottanut,paitsi väsyttää karmeasti kun yö oli kivulias...
Mä en oikeen tiedä mitä tehdä näiden mun vaivojen kanssa...

Me9 rv 28+1

Tulin kurkkimaan tosiesta pinosta ja onnittelemaan Sannuli88:sia kauniista pienestä tytöstä :) :flower: :hug: Toivon sydämestäni, että kaikki menee hyvin!

Saanko sen verran udella, että syntyikö alakautta vai sektiolla?

Lara- syys-/lokakuisista ja Nuna rv22+2

Tämän päivän vaivan joku ihme itku herkkyys kohtukset.. Toivotaan et menisivät nopsaan ohi.

Tarvis mennä pihalle kukkamaan kimppuun, mut nyt siihen porottaa niin lujaa aurinko ettei taida pystyä menemään siihen

Maijamehi ja Toukka rv 29+6

Lara- Ihan alakautta synnytin. Oli jo plikka niin tuloillaan ettei lähdetty leikkaamaan.

Kyllä on kamala ikävä pikkuista koko ajan. Eilen illalla purskahdin kamalaan itkuun kun oltiin päästy kotiin TAYSista. On niin hirmuinen se ikävä. Odotan sitä että saan pikkuisen syliin. Kunhan vielä vähän vahvistuu niin sekin toive toteutuu :heart: Mutta nyt täytyy pysyä lujana ja positiivisella mielellä niin kaikki menee hyvin. Eikä ketään ole kelloja pysäyttänyt. Pian oonkin täällä kertomassa kun oon saanut vauvan kotiin ;)

Voi Sannuli: hurjasti onnea pienestä ihanasta tytöstä, vaikka aika yllärin teille järjestikin! Voimia alkuaikaan ja nauttikaa yhteisistä hetkistänne! :heart: :heart:

Tuli jotenkin haikea ja surullinenkin fiilis, kun mietin viime kesää ja päivää, jolloin itse synnytin tytön melkein samoilla viikoilla (rv24+) mutta pieni prinsessa ei saanut sitä ensimmäistäkään henkosta koskaan tässä maailmassa vetää... :'(

Ajatella, että näin pitkällä jo kaikki ollaan.

Moni valitteli voimatonta oloaan. Joo, sitä on täälläkin liikkeellä. Ihan väsynyt, nuutunut ja norsumainen olo kaikin puolin. Kovin ei edes voi rehkiä kun heti rupee pingottamaan vatsaa ja tulee ahdistava olo. Nytkin mies ajelee nurmikkoa ulkona ja mä möllötän sisällä kylmän mehulasin kanssa, vaikka ihana keli vielä ulkona oliskin. B)

Jos muuten joku on kohta äippälomalle jäämässä ja kaipaisi megamuhkeaa lukunautintopläjäystä, niin voipi tulla multa semmosen Espoosta hakemaan. Sisältää ainakin 24 kpl uusimpia (myös nyt toukokuun) VAUVA-lehtiä (2006-2010), 4 kpl uusimpia PERHE-lehtiä sekä 1 kpl ODOTUS-lehti.
Jenkkien guruttamat vauvaoppaat "What to expect the first year" sekä jatko-osa "What to expect the toddler years". Yhteensä 2000 sivua ohjeita ja neuvoja kaikkiin mahdollisiin pulmiin ja tilanteisiin, joita saattaa vauvan kanssa miettiä liittyen sitten ravintoon, terveyteen, kehitykseen tai arki-päivän dilemmoihin. Kevyttä ja hauskaa lukemista Anna-Leena Härkösen pokkarissa "Heikosti positiivinen". Ironisella otteella kuvattua odotuksen riemua ja riistoa.
Sekä ehdoton keskustelunherättäjä "Valitse nimi lapselle!". Loistopakkaus tietoa kaikesta ristiäisten järjestämiseen liittyvästä sekä kaikenkattavat nimilistat pojille/tytöille sekä eri maiden suosikkilistat ym ym. Yhteensä reilusti yli 8000 nimivaihtoehtoa. Jos siis ette ole vielä nimiehdotuksia ponganneet! :D En jaksa postittaa tota kasaa, joten pk-seudun elokuiset, laita vaikka yksäriä. Kympin jos viittis tosta maksaa, niin olis kiva...on nimittäin aika ISO kasa kaikkea kivaa!

Aurinkoa päiväänne ja mukavaa odottelua!

caribbee & nappi 27+5

Sannulille tsemppiä :hug: Varmasti on ikävä kova ja halu helliä toista sylissä. :heart: Monta kertaa on pitänyt ihastella teidän pikkuisen kuvaa... on niin suloinen :heart:
Täälläkin vaan purkaat mieltäsi aina silloin kun siltä tuntuu, kun montaa asiaa tekin vielä saatte odottaa, vaikka vauva ei enää masussa majailekaan. Jokainen päivä, tunti ja minuutti on aina lähempänä sitä hetkeä, että saat pienen syliisi ja lopulta kotiin. :hug:

:hug: niille joilla vetämätöntä oloa ja suruinen mieli. Itse kans ollut jotenkin jotenkin mieli haikeana välillä, mutta eiköhän se tästä. :)

Me9jaBonus Sinuna varmaan menisin näytille kuitenkin ne paikat tarkistamaan, kun kivut noin kovia ovat. :hug:

Me9 hui noita sun suppareita!! mulla mennyt masu lirulle juuri kun synnytys on käynnistynyt niin se laukaseen suolentyhjennyksen..
mutta hei oikeesti tarkistuta tuo alakerran tilanne onko sulla viimeistä raskaudesta paljon aikaa? ja millä viikolla nää viimeiset on syntyneet??

>onpas se oikeesti vielä pikkasen näköinen kun tuohon kämmeneen vertaa. aatella ..

Voi Sannuli,jaksamista teille sinne paljon ja kirjoittele ihmeessä miten teillä voidaan ja pärjätään!!Kaikkia varmasti kovin kiinnostaa ja eletään täällä kovasti virtuaalisesti mukana teidän jännissä hetkissä!Paljon voimistumista pienelle suloiselle tytölle :heart:

Suppis ja Katjuska,kiitos huolenpidosta :hug: Kyllä mä tässä nyt kotosalla katselen ja ihmettelen.Aika hurjan kurjaa on,mutten usko että ihan synnytystä kuitenkaan vielä enteilee.Kyllä mä heti sitten ryntään näytille jos siltä alkaa tuntua!
Ja suppis,edellinen syntyi 1v5kk sitten ja kaikki on ihan täysillä viikoilla syntyneet tähän mennessä!

Täällä on ongelma nimeltä rattaat... :kieh: Eli haluaisin Gracon mosaic-rattaat, joihin käy se turvakaukalokin. MUTTA täältä en ole löytänyt kuin kolmena värinä, eikä yksikään ole hyvä. Tai siis kyllähän ne sinänsä kelpaisi, mutta en haluaisi tylisä ruskeita tai mustia..Katselin kyseisiä rattaita netistä ja ihastuin Mosaic Jewel-värisiin. Ihanat! En kuitenkaan uskalla noin vaan tilata ulkomailta...Hinta näyttäisin olevan vähemmän kuin täällä, mutta en osaa niin hyvin englantia, että selvittäisin miten tilaaminen Suomeen onnistuu ja paljon ne postikulut tulisi olemaan. Onko jollain kokemusta? Miten maksaminen sitten käytännössä menee, jos siellä dollarit? Olen aivan avuton..Pitäisi varmaan tyytyä näihin mitä täältä saa... :ashamed:

Sannulille perheineen paljon paljon jaksamista odotteluun että saatte suloisen tyttärenne kotiin , niin ja onnea!!! Kyllä tuli liikutuksen kyyneleet kun näki kuvat..

Täällä ei kyllä voi sanoa että maha olis kovinkaan iso.. viimeksi anoppi eilen huomautti asiasta ettei millään voi uskoa että näillä viikoilla ollaan jo menossa jos katsoo masuani :/
noh, mutta kyllä se vielä kerkeää kasvaa...

Mua pelottaa että joutuisin sektioon syystä tai toisesta, oikeestaan tää pelko on tullut vasta tän raskauden myötä, aiemmin mulla ei ois ollut mitään sitä vastaan, mutta nyt tosiaan pelkkä ajatuskin saa karvat pystyyn :$

Niin se tää aika menee nopeaa, ei enää montaa kukautta kun meidän kuun vuoro tulee =)

Isot onnittelut Sannuli ja kovasti jaksamisia! Kyllä se odotus vielä palkitaan! :)

Täällä selkäsäryt vaan kovenee ja takana todellinen tuskien työpäivä. Ei meinaa kävelemään päästä, varsinkin jos hetkenki istunut paikallaan niin nouseminen ja liikkeelle lähtö todella tuskasta. Mulla ei ois enää ku 6 työpäivää jäljellä, saas nähdä miten niiden kanssa käy. Nyt kaks vapaapäivää aikaa katsoa mihin tilanne menee. Mutta näin kipeällä selällä en kyllä enää töihin mene.

rv 25+5

Voi sannuli kuinka pieni ja ihana tyttö :heart: Nyt vasta huomasi kuinka pien hän oikeasti on vielä.. Mutta alkaa varmasti kohinalla kasvaan :)

Täällä vietetty ihan kiva päivä, ulkosalla ollaan oltu... Nyt tyttö jo nukahti ja saan vähän omaa aikaakin. Ukkokin on taas kaverinsa luona ja luultavasti olut maistuu. Mullakin ollut joteski niin vetämätön ja surullinen fiilis pari päivää, ei oikein mikään kiinnosta eikä innosta.. alkuviikon siivousintokin kadonnut ihan täysin ja kämppä on vähän sen mukainen. Jospa sitä huomenna jaksais vähän järkätä. Se on kans kumma et sitä järkkäämistä riittää joka ikiselle päivälle :|

Pitipäs minunki ettiä mittanauha ja mitata tää pallomaha kun tuntuu jo niin isolta... tasan 100 senttiä navan kohdalta |O kääks!

Sannulille suuren suuret onnittelut pienen pienestä tytöstä! :flower: Ja voimia koko perheelle, etenkin pikkuiselle :heart:

Joka päivä mä luen teidän kirjotukset mutten saa itse aikaiseksi kirjoitella :ashamed:
Stressi on kova ja kamalasti taas ruvennut väsyttämään ja hermot on tiukilla koko ajan.

Mitään en ole vauvalle laittanut valmiiksi, kun niin kovasti odotan että saataisi uusi koti ja sinne kaikki tavarat sitten laittaisin. Alkaa nää viikot vaan vähentyä uhkaavasti.
Huomenna poksutaan.

Tsemppiä kaikille vaivaisille! :hug:

MiljaK ja napero (joka ei ole vielä hoksannut kääntyä) 27+6

Yhteistyössä