**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neitim
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tää kokeili äsken verenpaineen, kun ei tää väsymys ja heikko olo mihkään oo hävinnyt ja oli noussut aika korkeaksi. :| 148/95, kun mulla yleensä on ennemminkin ollut alhainen tuo. viimeks neuvolassa 102/70.
Soitin äippäpolillekin, että mitäs nyt pitäis tehdä, niin pissanäyte ainakin tarviis huomenissa tarkistaa. Ja lepoa...juu onnistuu hyvin täällä hulinassa. :/

Maijamehi Kokeile talkkia tai perunajauhoja. Bepanthenkin voi rauhoittaa ja jos ei noilla lähde, niin sit saattaa olla sientä mukana, niin sit sellainen siihen tarkoitettu puuteri on tosi hyvä. Daktarin on ton puuterin nimi, mutta en muista saiko sitä ilman reseptiä.

Hei, mä aattelin täällä kysellä jos joku tietäis mistä vois olla kyse...
viime viikolla vedin hiiva "kuurin" eli kolme tablettia. Silti mun paikat tuolla alhaalla haisee. Onko kellään kokemusta et mitä vois olla?

Maijamehi & Marlin mulle tuli ihan sama täydennyspyyntökelasta! Outoa, kun vielä vein sen henk. koht. sinne ja katsoi hakemuksen läpi. Noo, tiiä noista sitten.
Äippäpakkaus tuli tänään, jippii!!! olin varautunut pidempään odottamiseen...paprut kelaan vein tasan 2 vkoa sitten ja päätös oli viime viikolla tehty ja tänään jo mulla kotona. :heart: suloisia vaatteita ja jotenkin kun esikoista odottaa, niin tuntuu tosi kivalta tuo äippäpaketti!

Tervetuloa kaikille uusille palstalaisille! Tämä on ihan huippujuttu! vaikkei aina itse ehdi kirjoittaa, tulee silti aina lueskeltua... hyvää "vertaistukea"! Ja joku muukin siellä on 31 v. ja esikoista odottaa, kuten minäkin :laugh:

Voimia kaikille vaivoista kärsiville!

elovena 79 & masuasukkineiti oliskohan 27 + 6

JEEE! Pari viikkoa enää töitä!

Alkuperäinen kirjoittaja elovena79:
Maijamehi & Marlin mulle tuli ihan sama täydennyspyyntökelasta! Outoa, kun vielä vein sen henk. koht. sinne ja katsoi hakemuksen läpi. Noo, tiiä noista sitten.
Äippäpakkaus tuli tänään, jippii!!! olin varautunut pidempään odottamiseen...paprut kelaan vein tasan 2 vkoa sitten ja päätös oli viime viikolla tehty ja tänään jo mulla kotona. :heart: suloisia vaatteita ja jotenkin kun esikoista odottaa, niin tuntuu tosi kivalta tuo äippäpaketti!

Voimia kaikille vaivoista kärsiville!

elovena 79 & masuasukkineiti oliskohan 27 + 6

JEEE! Pari viikkoa enää töitä!

Mä vein kans kelaan ne paprut hen.koht. ja siellä joku täti ne pläräs läpi, mut ei maininnu mitään :kieh: siinä kans asiakaspalvelija.
Mä sain tänään kelalta sen paprun, joten nyt vaan odottelen sitä äippäpakkausta. Mun mielestä se äippäpakkaus näyttää tosi ihanalta, niin no esikoisen äippäpakkauksen saamisesta on jo yli 7 vuotta.

Maijamehi ja Toukka rv 30+3

Alkuperäinen kirjoittaja tuikku10:
Toi on hml ja 4D-ultra, maksaa 160 e ja saa dvd ja kesto reilu 1h. Vanhempi, kokenut mies tekee sen. <3

tervetuloa joukkoon! Samoin muut uudet mammat! :flower: :wave:
Toi mies on entinen KHKS:n synnärin ylilääkäri.
Mä en saanut sille aikaa ja meen sit sille naiselle, maksaa 130e. Jänskää. En oo aiemmin ollu 4D:ssä ja halusin mennä nyt, kun taitaa oikeesti olla viimeinen masunasu

jakseluja kovasti sairastaville ja tällä jetkellä murehtiville

Mulla Me9jaBonus on ollut ihan järkkyjä mahakipuja kolmasti. En oikeen osannut varmaks sanoo onko suppareita vai ei-raskaudesta johtuvaa. Jotenkin sit helpottamisen jälkeen luokittelin ne suolistoperäisiks harmeiks. olo on tukala, ahdistaa ja mitenkään ei voi olla. Ei kiva!!
Toiv sun olo helpottaa ja selviää

Vauvavakuutus
otettu. Pohjantähdestä tämäkin. Sairauskohtainen omavastuu oli pikkasen noussut, mutta muutama kymppi kerran elämässä per sairaus ei silti kovin paha mun mielestä. JA se on voimassa (jos annetaan ja maksetaan) vanhukseks asti.

Töissä rankka viikko, nukahdan ihan just. väsyväsyväsy
(mä en miään energistä keskiraskautta sit nähnytkään.....)

Månsku ja Iivari 27+4

Heippa vaan =)

Tervetuloa uusille :flower:

Jaksamisia vaivojen kanssa kamppaileville. Ikävä että Me9jaB lääkärissä käynti ei antanut vastauksia huonoon oloon! Toivotaan että vointi paranee ja loppuraskaus sujuisi mukavammin.

Mä kans otin sit pakkauksen ja sain täytettyä muutkin paprut tai oikeestaan tein ne sähköisesti, mikä oli yllättävän näppärä =)

Mulla oli tänään istukan takia ylimääräinen ultra äippäpolilla ja istukka oli siirtynyt kohdunsuun päältä ja sectio ainakin niiltä osin peruttu! :heart:

Meille on tulossa ilmeisesti pitkäjalkainen pienokainen kun reisimitta oli 52, ei tule ainakaan minuun kun olen niukin naukin yli 160cm. Vastasi muiltakin mitoiltaan viikkoa vanhempaa ja painoarvio oli 1020g. Ja niin en pystynyt olla kysymättä ja tyttöä lupailtiin :heart:

Paremmalla tuulella oleva Peppi ja Hertta 26+1 (26+5)

Mäkin odottelin sitä energistä keskiraskautta, mut ehkä tällä yötyöllä on osuutta asiaan ettei sitä koskaan saapunut :laugh: Toivotaan et energiaa riittäis vähän enemmän tossa kun jään kesälomalle 16 päivä ja siitä sitten suoraan äippälomalle:)

Jos vaikka kohta nukkumaan niin pääseepi sitten taas yöllä ylös.

:hug: kaikille vaivojen, ongelmien ja huolien kanssa kamppaileville!!! Ei oo enään pitkä aika kun raskaudesta johtuvat vaivat helpottavat :D

Äitipolikuulumisia: Pissa oli nyt puhdas, kun viimeksi neuvolassa oli prot.+. Pikkuvelillä kaikki hyvin. Lääkäri sanoi että on oikein virkeän oloinen vauva. Painoarvio nyt 1150g. Katsoin tytön neuvolakorttia ja oon silloinkin käynyt täsmälleen samana päivänä (rv28+2) ultrassa ja silloin tytön paino ollut 1240g, että aika samoissa mennään =) Luulen, että taas pienempi kokoinen vauva tulossa. (tyttö oli 3110g syntyessään) Eipä kyllä haittaa vaikka tuliskin saman painoluokan vauva, onpahan helpompi synnyttää.

Nyt ei ajatus taas kulje enempää...

jonna ja pikkuveli 28+2

Kertokaapa sokerirasituksessa käyneet. Miten ne paastoamiset meni??

Mulla oli tarkotus huomenna 8 aikaan mennä ja vasta ihan ajatuksissani join sokerista limsaa :headwall: eli paastoa ei nyt tuu sitten sitä 12h. Mites sen vedenjuonnin kans oli, saiko sitä juoda?
Mulla on kerran jo tässä raskaudessa tuo rasitus tehty mutta ilmeisesti lahopää ko ei siellä mikään pysy :ashamed:

ME9 :hug: olipa töykeä lääkäri. tää on niin nykyään tätä terveyskeskuksissa.. ikävä kyllä. |O

n11na hei apteekista saa sellasta lactal ematimeen ruiskautettavia maitohappo nesteitä. mulla auttaa ne noihin "hajuihin" suosittelen!!

UpsyDaisy: Olin viime perjantaina sokerirasituksessa ja ohjeeksi sain 12h paaston. Vettäkin sain juoda tuona aikana vain yhden lasin, joka kuulemma talvisin rajana. Helteellä olisi saanut ottaa vähän enemmän.

Sipsunen & nalletyttönen 29+3 :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja mimosa 73:
Selmiina Voisitko neuvoa minua ,mitenkä tollainen ihana vauvajana tehdään?
Olen niitä ihaillut aikaisemmin,jollakin muullakin.
Olen niin huono vielä tän tietokoneen kanssa :ashamed:

mimosa73+Typykkä 29+0

Joo, itelläki oli vähän värkkäystä tämän kans ennenku hoksasin :D
Elikkä tästä linkistä menet sinne: http://lilypie.com/Pregnancy_step1.php

Valitset mieleisen ja next ->
Siinä on 3 "porrasta", ja viimeisessä kirjoitat lasketun ajan ja/ tai viimeiset kuukautiset niille kuuluville kohdille.
Ja siihen tekstikenttään oman jonkun tekstin ("Masuasukki" tms.) -> next

Sitten siihen tulee sellanen laatikko, jossa on semmonen "koodi". Minä kopioin sen, ja sitten liitin sen tuonne omiin tietoihin.
Mutta, sitä koodia pitää muokata että saa se toimimaan ja näyttämään oikealta laskurilta.

Tästä ketjusta sain avun miten se tapahtuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1626238

Voi ei mikä selitys.... :D Jos et osaa näistä sekavista neuvoista muokata sitä koodia, niin minä voin tehdä sen. Teet vaan sen laskurin mieleiseksesi, ja laitat vaikka tänne sen koodin minkä saat /mulle yv:nä niin minä muokkaan sen sellaiseksi että se toimii :)

Yhteistyössä