***** ELOKUISET 2010 Huhtikuussa ! ****

Neuvolassa käyty. Painoa tullu taas salakavalasti, tai no samaa tuttua linjaa, nyt 600g/vko jo 73,5kg... plääh. Sf-mitta oli 20. Nyt jo sai sydänäänetkin kuulumaan kun vielä viimeksi esti istukka niitä kuulumasta suhinoineen.

Meillä on vain esikko nukkunut omassa sängyssä, tai no nukkui sekin välissä vieressä mut nää kaks ei ole nukkunut omissa sängyissään kuin vasta parin vanhoina. Mä keskimmäisen aikaan koin helpommaksi vieressä nukkumisen kun oli kiukkuinen korvakierrevauva niin näin saatiin kumpainenkin öisin edes vähän nukuttua.
Tämä pikkuinen saa kanssa meidän huoneeseen pinniksen mutta katsotaan tuleeko perhepetiasukki vaiko omassa sängyssä nukkuja. Sitten n.vuosikkaana saa mennä ison veljen, nyt 2v kanssa samaan huoneeseen.

Me8jaBonus Oisko teidän huoneiden koissa eroa, että pystyykö näitä pieniä ja vauvaa laittamaan yhteiseen huoneeseen mutta isompaan? Tietty siinä on hirvee homma, mut mä sisustusintoilijana aina suunnittelen kaikkea mielipuolisen suurta ja sit jää hommat puolitiehen kun ei saa loppuun :LOL:

Kurja keli on täälläkin, vettä sataa ja on kylmä tuuli. Ei uskois eilisen ihanan päivän jälkeen taas tälläistä säätä :(

Mä syön kans ihan sikana suklaata :ashamed: se on mun pahe salmiakin ohella olinpa raskaana tai en..

Peppi78 ja masukki 22+2
 
Vauva tulee nukkumaan meidän vanhempien makuuhuoneessa, omassa pinnasängyssä, joka on meidän sängyn vieressä. Näin ainakin aikasemmin ja hyvin meillä toiminut. Mä en oo osannut nukkua vauva vieressä, joten imetyksen jälkeen vauvat jatkoi omassa sängyssään uniaan.

Saako valitta. Hypätkää yli jos ei jaksa lukea. Mulla on ollu koko viikon jotain mahapöpöä ilmeisesti. Maha on syönnin jälkeen kuin tulessa, vääntää ja polttaa. Välillä sekaisin, välillä ei. Kerran kävin jo lääkärissä kun epäilin jotaiin sappikohtausta (mulla on aikasemmin ollu sappioireita). Mutta kun mikään mahasta ei painellessa aristanut ei laittanut mitään kokeita vaan mahatautia kuulemma. Eilen illalla syönnin jälkeen kivut levisi yläselän puolelle, sain päivystyksestä luvan ottaa sappikohtauslääkettä Litalginia, se auttoikin sit ja kivut loppui ja sain nukuttua. Mies ei ota tosissaan tätä että oon oikeesti kipee, kun välillä on parempia hetkiä. Kovasti vaan suunnittelee vapun viettoa. Ja lapset tuntuu vaistoavan että minä en nyt jaksa olla koko ajan erotuomarina tai juosta niiden perässä, eli koko ajan ovat toistensa kimpussa.... Alan oleen aika loppu ku viikkoon ei oo voinut kunnolla syödä, ja kuitenkin pitäs normaalisti touhuta :|
 
ÄITIPKL-käynti sitten huomenna, eilen nla lääkärissä :
pehmennyt, sormelle auki ja kanava pienentynyt 2cm:iin................
labra kokeet viety labraan....

onkos muilla kokemusta moisesta???????????????????????????????????????????????????
 
punakaneli Nyt kaikki rasitus pitäis jättää ... Paikat alkaa jo valmistautumaan synnytykseen ... toivottavasti et nyt kuitenkaan joudu vielä jäämään sänkypotilaaksi ....

Omaa...
Sohvia sanoin meneväni katsomaan ja ostamaan halpaa sohvaa ... no ostin sitten kuitenkin kalliimman kuin mitä piti ja nahkaisen ,mistä en tykkää ... mutta toisaalta , nyt on kestävämpi materiaali ja nahka jonka saa putsattua paljon helpommin , eikä ihan kaikki näy ... Ajattelin sellaista n. 400-500e sohvaa ja nyt ostin (siis maksoi käteismaksun ja loput kun haetaan ens kuussa) nahkaisen kulmasohvat 2 makanismilla , niin ei tarvita juuri noita raheja jalkojen alla .. ja sohvallekin tuli hintaa yli puolet enemmän n. 1400e . (siis yli 60% alella)

neitim+ tytsy 25+5
 
Punakanelille leppoisia päiviä!

Mulla oli eilen neuvolalääkäri ja jännitin kovasti mitä sanoo, mutta kaik oli ok ja meen nyt sit toukokuuks (kesä )töihin hyvällä mielellä. Tarvii vähän järkkäillä painavimpien pulkkien nostoja ja mennä rauhassa rapuissa. Onneks pomot on ymmärtäväisellä mielellä ja vannotti mua välittömästi sanoon, jos ei tunnu hyvältä..

Suklaa aiheuttaa mulle ihan hirveetä närästystä.. :'(

Vauva tulee meiän makkariin ja pinnis (jossa todnäk riippukeinu alkuviikkoina) sivulaivaks. Perhepetiä ekan yösyötön jälkeen lopun yötä..
Näin se meni viimekskin..
Huonetta oon kans miettinyt, ku ton teinin kans se ei oikein enää mee... ja sit kun tää olis oman huoneen tarpeessa, niin kuopuskin on jo koulussa ja tarvinnee sen oman huoneensa edelleen omanaan... Saas nähä miten järkkäillään.
Me9jaBonus: varmaan laittaisin niitä isompia yhteiseen huoneeseen ja niinku joku jo ehottikin, niin vaiks sit muutto tilavampaan... Parvi(sänky)mahkua? Sit niitä metalliputkikehikko (mutta koristeellisia) vuodesohvia saa myös runkopatjoilla.. Menis sohvasta päiväsaikaan.. (no miksei tavissänkykin menis..)

Oon urakoinut tenttejä ja viimesiä koulujuttuja ja parit olis vielä jäljellä. En valmistu vielä, mutta kesällä vähän, syksyllä lisää ja ens keväänä loput, jos jotain vielä jää..

me kaks 23+5
 
Pitipä päästä sanomaan niistä liitoskivuista, ettei niitä ole. Tän päivää on sitten painanut vasemman jalan lonkkaan (sisälle) inhottavasti. Ihan kun ei olisi luut kohdallaan.

Nukkumapaikasta. Vaavi tulee nukkumaan meidän kanssa olohuoneessa. Luultavasti aluksi äitiyspakkauksen laatikossa. Sen jälkeen pinnasängyssä.
 
Tiqustiina
Punakaneli Kovasti tsemppiä ja lepäilyä. :hug:

Huoneista Meillä lapset nukkuu omissa huoneissa, joten vauva saa nukkua jonkin aikaa mun ja miehen kanssa niin ja pinnasängyssä. Toisaalta olishan se kiva jos olis hänellekkin oma huone mutta kun ei ole. Täytyy sitten vuoden-parin päästä miettii uusiks miten sovitellaan lapset tänne =)

Tänään pitäisi tulla labratulokset, niitä odotellessa. Me lähdetään koko perhe uimaan flamingon vesipuistoon.

Hyvää Vappua elokuiset, muistakaas olla kiltisti :saint:

Tiqustiina & Tiqu rv 26 poks :heart:
 
Huomenta!

Täällä eilisestä sokerirasituksesta selvitty. Oli inhottava homma kyllä. Vastauksetki sain jo eilen iltapäivällä ja ne oli onneks normaalit. (5.1, 5.2 ja 7.2) PLV jonka vein alkuviikosta oli puhdas. (tän jouduin siis viedä supistelujen takia)
Eilen käytiin osteleen kaikenlaisia vappuherkkuja, tulee taas syötyä aivan liikaa ja reilun viikon päästä saa taas silmät kiinni kiivetä neuvolan puntarille.. o ou, nyt jo hirvittää :ashamed:
Vauvan nukkuminen: Me asutaan rivitalokolmiossa vuokralla eli makuuhuoneita on kaksi, eli me nukutaan miehen kanssa toisessa ja 3-vuotias neitimme toisessa. Vauva nukkuu meidän huoneessa aluksi (varmaan noin vuoden, tai siihen saakka mihin asti heräilee öisin) sitten olisi tarkotus siirtää tytön kanssa samaan huoneeseen :)
Punakaneli täälläki kohdunkaula on pehmenny mutta ei ollu kyl viimeks ainakaan viel yhtään paikat auennu, käskettiin lepäileen.. Nyt vaan otat rennosti etkä mitään rehki!!!
Hyvää Vapunaikaa kaikille

Jonetta ja poikavauveli 26+5
 
Huih, nyt punakameli lepäät etkä tee mitään ylimääräistä :hug:

Nukkumisesta, meillä tyttö nukkui reilun vuoden ikään saakka samassa huoneessa, omassa pinniksessä/mun vieressä välillä ja nyt sit omassa huoneessa. Tämä kans pinniksen/meidän sängyn väliä seilaa varmaan sitten tarpeen mukaan. Mutta kokonaan perhepetiin ei aleta, että tottuu sitten pinniksessäkin olemaan. Tai näin olen ainakin suunnitellut, saa nyt nähdä miten käy.

Siis onko se lonkka-pakarakipu LIITOSKIPUA? Sitäköhän tämä mulla sitten on??? Se ei ilmeisesti aiheuta mitään ihmeellistä tuolla alakerrassa, eihän? Meillä kans mies ei ota tosissaan näitä mun vaivoja kuten Sandeliinilla, vaan ihan oman pään mukaan touhuaa ja harrastaaa. Ja meikä on tytön kanssa sitten kaksistaan ja sen kanssa melskaa lattialla ja kylvettää yms kantelee, niin selkä meinaa tosiaan sanoa sopimuksen irti. Mutta toisaalta hyötyjuttuja mies kuitenkin tekee, kun siis remppaa ja rakentaa kaikenlaista, niin en viiti sitten ihan hirveenä naputtaa. Siivota sais kyllä nyt - siis imuroinnin ja lattioiden pyyhkimisen osalta, kun en vaan pysty sillä tavalla kyyryssä tepsuttamaan. Sitä miehen siivousta odotellessa.. :whistle:

Siitä 4D-ultrasta, meidän työpaikan kassa sanoi, että ilman lähetettä ei kela korvaa mitään. Eli jätetään se nyt väliin... ja hitto vieköön, koitin ostaa yksiä tuplarattaita ja nekin meni kun joku oli just ennen mua ehtiny soittaa niistä. Eli ei muuta kuin taas niiden rattaiden metsästykseen... niinkuin tässä nyt ei muuta olis... murh.

Nyt duunia tekemään ja sit iltapäivästä karkaan tyttöä hakemaan, mennään siskon pesueen luo alkuillaksi ja sit ennen tytön nukkumaanmenoaikaa takasin kotiin.

Hauskaa vappua kaikille jo näin tässä vaiheessa, saatan vielä täällä kyllä pyöriä, mutta varuiksi!

runttis ja sytkylä 25+0 muistaakseni =)
 
Huomenta ja hyvää vapunaattoa! :wave:
Olipas tänne taas tullut tekstiä! En oo ehtiny paljon koneella käydä viime aikoina, joten nyt oli vähän kahlaamista... Tosin en kyllä ihan kaikkea jaksanut kovin tarkkaan lukea, mutta silmäillyt kuitenkin teidän tarinat!

Ensimmäinen lääkärineuvola on nyt sitten käyty. Painoa mulle on tullut ihan hurjasti eli 700g/viikossa! Nyt siis mittari näytti jo 66,7kg kun lähtöpaino rv 7 oli 55,7. Ööh, pitäsköhän vähän rajottaa noita herkutteluja... ;) RR 126/68, pissa puhdas, samoin sokerirasitustulokset ihan normaalit. Tosin hiivatulehdus bongattiin, ja se kuulemma saattaisi myös aiheuttaa noita supisteluja. Sf-mitta oli ekalla mittauskerralla rv22 19 ja nyt sitten huimat 26! Mutta siihenkin lääkäri vain totesi, että riippuu mittaajasta, ja ensi kerralla kun taas terkkari mittaa, tulee luotettavampi tulos. Mutta tuo olisi siis ihan ylärajalla. Vauvan sydänäänet vahvat ja hyvät, n 145xmin, ja pikkupirpana kovasti esitteli akrobaattisia taitojaan lääkäritädille! :D Kohdunkaula oli pehmentynyt, mutta kohdunsuu vielä kiinni. Kuulemma tuo pehmeneminenkin ihan normaalia näillä viikoilla, eikä kuulemma ollut lyhentynyt (oli siis 2,5cm), mutta ihmettelen että mistä sen tietää miten pitkä kohdunkaula on alunperin ollut, jos ei ole aikaisemmin katsottu??? Kun toisillahan se kohdunkaula voi olla vaikka 5cm tai jotain... Ehkä tyhmä kysymys, mutta jos joku tietäisi tuosta asiasta paremmin, niin kertokaahan! :attn: Nyt kyllä tuli vaan aika omaa napaa tähän, mutta mikäs se oliskaan itseä lähempänä...!

Punakanelille nyt vaan levollista vappua! :hug: Ja kaikille muillekin hyvää työväen juhlaa, itse juhlin sitä tosi kirjaimellisesti olemalla töissä koko vapun! :flower: :whistle:
 
Pitkästä aikaa. Eileen luin viestit, mutta en jaksanut kirjoittaa. Urakoin 10 sivua kerralla.

Punakaneli nyt vaan rauhassa ottaa niin paljon, kun pystyy.

Mulla oli ekalla raskausmyrkytys ja poika syntyi 37+1 ja paino 2690g 47cm pitkä. Toisella ei ollut mitään raskausmyrkytykseen viittaavaa ja käynnisytksellä syntyi 40+1 3675g 51cm.
Nyt sitten toivon, ettei tarvisi käynnistellä tai mitään. Muuten käynnistykses ei vikaa, mutta se kun joutu koko päivän makaan sängyllä. :(

Meillä vauva nukkuu meirän huoneessa aluksi kehdossa ja sitten pinnasängyssä. Ja varmaan perhepetikin tulee olemaan käytetty. :heart: niinkuin näitten kummankin aikana. Ja melkein joka yö nuorin tulee vielä väliin. Mutta siihen pitää tehdä pian stoppi, että pystyy mahansa kans nukkuun.

Mulla on taas flunssa ja esikoonen porajaa vattaansa. Mutta johtuu siitä, että syöö jo toista antibiootti kuuria korvaansa. :(

Mä ainakin tunne, kun öttis yrittää tunkia ittiänsä tuosta aivan palleankohdasta ulos. On poikittain palleanpäällä. :/ Silloin kaikki asennot on itelle huonoja. Eläväänen kaveri mahassa. :heart:

Mulla menee jo vattanympärys yli 110cm ja painokin lähentelee 80kg. :whistle: Onneksi tuota painoa ei oo vielä kertynyt, kuin 4kiloa. Mutta kyllä muakin aina neuvola jännittää se puntarille meno. Ja verenpaineen mittausta kans "pelkään" aina neuvolas kohonneet luvut.

Pitääs yrittää siivota vaikka voimia ei tahro olla. Sais sitten laittaa vappua. :)

Yritän lisätä vattakuvan 24+0 viikolta, toivottavasti onnistuu.



Elli Ja Öttis 24+5
 
Mä muistaisin et mulla ainakin tuo kohdunkaulan pituus on ollu 3 cm.. sekä esikoisesta että tästä..

Vatsa tuntunut vähän pullahtavan nyt sitten, on välillä vähän vaikeaa istua. Mitähän se mahtaa sitten olla viimisillään :LOL: Ja närästys on pikku hiljaa alkanut hiipimään meikäläisen elämään..

tänään olis tarkoitus paistaa munkkeja (ekaa kertaa), saa pojukin vielä ennen vappua äidin tekemiä munkkeja vaikka sit tänään lähteekin isälleen.

Maijamehi ja Toukaa rv 26+5
 

Yhteistyössä