***** ELOKUISET 2010 Huhtikuussa ! ****

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neitim
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en ainakaan saanu heti niitä tuloksia, mulla otettiin ne laskimo verestä ne sokeriarvot eikä sormenpäästä. En nyt just muista kuinka kauan meni et sain ne tulokset.
tsemppiä pakolliselle paastolle Jonetta :hug:

Maijamehi ja Toukka rv 26+3

Tää vauva on tänään potkinut ja möyrynnyt ihan kamalasti :o Kokoajan ja vatsa vaan heiluu ja potkut näkyy enemmän kuin selkeästi läpi...
Mulla taas vatsa kipeänä :( Mietin että vaikuttaako vauvaa,niin että se on levoton,kun äidin paha olla?

Mulle ei sanottu pituutta mut olisko sanottu painoks joku hiukan alle 400g. En muista tarkkaan, eikä sitä oo edes merkitty neuvolakorttiin.

Mulla kans on vauva tänään muljannu aikaslailla, tosin en kyl oo huomannu et olis kauheesti näkyny potkut. Aamu yöllä kun töistä tulin niin yritti pieni napaan kauheesti potkia, ei kiva tunne.

Moikka kaikille pitkästä aikaa! :)

Ei ole joutanut kirjoittelemaan kun on ollut kaikenlaista. Lapsimessuilla käytiin ja tutkittiin uusi äitiyspakkaus. Ja se on kyllä ihana! :heart: Ehkä vähän poikamainen, mutta sehän ei nyt tässä meidän tapauksessa haittaa ;)

Mikä on kalenterissa viimeinen päivä, jolloin minun pitää laittaa Kelan laput postiin kun laskettu aika on se 1.8?? :) Kait se arkipäivä tulee olla, vai miten se katotaan?

Turvakaukalo myös ostettiin, Britaxin baby safe autoon asennettavalla telakalla varustettuna. Myyjä kehui sen maasta taivaaseen, ja haukkui Brion primo- kaukalon joka oli toisena vaihtoehtona meillä ollut. No onhan tämä Britaxin kaukalo voittanut näitä turvallisuustestejä ym. Messuhinta oli 199e, josta maksettiin käsiraha. Lähettävät sitten tänne Ouluun sen 8e postikuluilla :) Eli vajaa 50e säästettiin siinä.

Joo...oon nyt tosiaan työttömänä, kun sopimus loppui, eikä työnantaja alkanut enää jatkamaan sitä tämän raskauden takia
:headwall:

Työkkäristä sitten laittoivat viikko-kaks sitten lapun, jossa mun piti ottaa yhteyttä työpaikkaan, joka avataan elokussa 2010 (päiväkoti). Soitin sinne ja sanoin etten voi hakea sitä koska la on 1.8. Ja se kyllä lukee niillä siellä tiedoissa.

No tänään sitten tuli lappu, jossa mun pitää hakea liikuntapainotteiseen päiväkotiin lastenhoitajaksi! Arvostavat kuulemma liikunnan erityisosaamista yms. Mitenhän se minulta onnistuu, hyvä kun saan nykyään itelle kengät jalkaan!!?? :kieh:
Tukea pitää ottaa seinästä ja saa puuskuttaa ku mikäkin....ja tuo issias on vaivannu jo viikolta 20 asti...Mitähän tässä nyt pitäs tehä?

Onko muille jotka ootte tällähetkellä työttömiä, tullut näitä tämmösiä työhönosoituksia?

Selmiina ja pikku ukkeli 26+3 :heart:

tiqustiina.. nyt lepoa, ja toivottavasti kaikki ok! Tuuhan kertoo kuulumisia ku niitä saat :hug:

Painoarvio rv 20+3 376g ja poika.

Täälläkin potkuja satelee, tänään tosin ollu hiljaisempaa :/ ...Autostaki piti nousta pois, kun vissiin muljutteli päätä tuolla ihan alhaalla, ja tuntu aika ikävältä |O

vauvis ja poju 23+2 :heart:

periaatteessa työkkäri saa määrätä mihin vaan työhön, mutta käytännössä sä voit käydä haastattelussa ja mennä sinne oikeen pinkeä paita päällä ja "puuskuttaa" :saint: ja kertoa että äitiysloma alkaa siinä kesä-heinäkuussa (en äkkiä muista sun la:ta) ja kertoa ettei nyt oo autoa käytössä , kun on tuo ajaminen hieman hankalaa . Tehdä kaikki "mahdollisimman hankalaksi" . Hakea periaatteessa täytyy tai v.. mäinen työkkärin täti/setä voi antaa karenssia ...

neitim

Tuosta työkkäristä vielä , kun asuin toisella paikkakunnalla niin silloin törmäsin tuollaiseen v---mäiseen tätiin ja meinasi väkisin laittaa karenssia ... Nyt oli onneksi ymmärätäväinen täti ja sanoin suoraan etten aio aktiivisesti hakea töitä vaan oon nyt työtön tän väliajan , ennen kuin äippäloma alkaa ja että äippäloma alkaa n. 2 kk:n (reilun) päästä ja sanoin etten oikein autollakaan pääse enään liikkeelle , että ei ole omaa autoa käytössä ... Täti vaan tokaisi että hänen puolestaan asia on selvä , mua ei häiritä ja että ilmoitan vaan kesäkuun loppuun mennessä koska äippäloma alkaa !

neitim

Mulle ei kyl oo työkkäristä kuulunu mitään sen jälkeen ku siellä kävin, periaatteessa mun pitäis siellä vielä käydä viemässä viimisin työtodistus, mut en oo kerinny siellä käymään.. Aika hullua et ehdottavat tuollaisia paikkoja..

Runttipullalle :flower: onnittelut valmistuneesta dippatyöstä. Itekki saan paperit kohta tuolta oamk:sta, viel yks pikku raportti puuttuu, jonka palautan ens viikolla..

Sannuli no ilmankos itekki nukuin viime yönä niin levottomasti, jos se täyskuu oli!

Sf-mitasta mulla ekassa raskaudessa oli 20+ viikoilla 20 cm ja nyt oli 22+ viikolla 22 cm.. parhaimmillaan ekassa oli viikoilla 39 se 36 cm, ja koko ajan meni yläkäyrää pitkin.. tyttö syntyessään 3700 g.

Joo... ei kait se auta ku iltahommia alkaa taas tekemään että saa tuon pimunkin ajoissa nukkumaan :wave:

Niin joo... mulla voimistuu koko ajan tuo lonkkakipu :( ja lisävaivana nyt tullut pienelläkin ja HUOM! todella hitaalla kävelylenkillä alkaa supisteleen ja pistään todella voimakkaasti oikeaan kylkeen. Mietin että onko se sitä, kun on syönyt vasta jotain ja lähtee sitten käveleen. Mut en kyllä ollut syönytkään vähään aikaan.. Ei kait se voi sitten tuohon supisteluun liittyä? PItäs malttaa ottaa rauhallisemmin, mut pakko välillä päästä kävelylle!

Selmiina Tosiaan jos oikein kenkkuja ovat siellä työkkärissä niin sitten vaan haet paikkaa ja haastattelussa teet tiettäväksi että olet raskaana. Tuskin kukaan palkkaa juuri äitiyslomalle jäävää töihin. :)

Allergialääkkeistä kun täällä on ollu puhetta niin muistin nyt viimein kysyä neuvolassa niistä. Ensmäsen kolmanneksen aikana suositellaan olemaan ilman, mutta sen jälkeen tilapäisessä käytössä esim. cetirizin mitä mulla on niin on turvallinen.

Täällä myös erittäin huonosti nukuttu yö takana, hyvä jos sen 4-5 tuntia sai koko yönä nukuttua, enkä syytä kyllä tiedä, jokin vain valvotti,olisko se sitten tuo täysikuu.. |O
Päivän mittaan oon torkahdellut useampaan otteeseen sohvalle ja niimpä tässä alan tekeen jo lähtöä yöunille..

huomista Meri-oulun ultraa odotellessa :p

Niin ja rakenneultrassa kävin rv 21+1 mutta pikkuinen vastasi viikkoja 19+2 ja painoa oli 298g.Tyttö.

marsa, huomenna poks 22 ! =)

Minä myös ilmoittauduin työttömäksi kuun alussa kun työsoppari loppui. Ei ole tarjottu töitä ja työkkärintäti vaan sanoi, että ilmoitat sitten milloin aloitat äitiysloman. Sanoi vielä lähtiessä, että sinulla onkin nyt suunnitelmat selvät joksikin aikaa. Eli eivät kai aio mulle töitä enään tarjotakkaan, vaikka lähihoitaja oon ammatiltani ja töitä varmasti oisi.

Mä oon alotellu keväisen ikkunoitten pesuprojektin ja äskön sain taas yhden ikkunan pestyä. Kaksi ois vielä jäljellä.

Sf-mitta mulla oli 22+2 viikolla 21cm ja esikoisen aikaan samaan aikaan jotain 17cm. Kaipa se kohtu vaan kasvaa nopeempaa kuin ekassa raskaudessa. Mulle ainaki neukkatäti sanoi, ettei tarkoita automaattisesti isoa vauvaa vaikka sf-mitta menisikin yläkäyrillä.

jonna+pikkuveli 24+2

rraah, kattelin noita vauvavakuutuksia ja on ne kyllä aikamoista kieroilua, siis noiden muiden vakuutusten ujuttamisen kanssa. pitäis siirtää kaikki vakuutukset et olis järkevän hintasia... no, pari päivää aikaa miettiä vielä.

Mihinkähän täällä pk-seudulla kannattas ängätä siihen 4d-ultraan jos menis? Femedasta olen jotain kuullut, mutta terveystalollakin olis semmonen vehje... pitänee soitella joskus jos vaan kerkee ja ehtii.

Nyt pitää mennä pötkölleen, jos huomenna sais vaikka jotain aikaseksikin näiden asioiden tiimoilta.

Niin ja Copper, kiitos onnitteluista, mutta vielä tässä pitää sen proffan kanssa pungertaa sitä työtä, eli kansiin en vielä voi sitä nakata, mutta MUN mielestähän se on jo valmis :laugh:

Jep, tää lähtee pötkölleen taiteilemaan jotain asentoa, jos ens yönä sais nukuttuakin paremmin näiden selkä/persusvaivojen kanssa.
ja vauvis, kiits yyveestä :wave:
=)

Iltaa!

Tänään onkin ollu reipastus päivä, oon touhunnu vaikka mitä ja mtn vaivoja ei oo ollu, hipheihurraa! Litrasen munkkitaikinan tein aamusella ja paistelin, menikin siinä reilu pari tuntia koko touhussa. Myös simat on pullotettu maanantaina, joten huomenna voipi maistella tuliko tujua :xmas: Näiden perinteisten lisäksi meillä on tarjolla varmaan nakkeja ja perunasalaattia, vihersalaattia ja kinkku/paprikapiirasta. :p Aloitin myös pihan haravointi urakan tänään ja oli kätevää ku ei tarttenu kasoja tehdä ku tuuli levitti kaiken ympäri pihaa takasin..prkl...

Painoarvioista, hertta-neiti arvioitiin rv 20+1 312g painoiseksi ja rv 24+1 580g merioulun neuvolassa :heart:

Mulla on kans sok.raskoe taas toisen kerran rv 28, vaikkei niissä koskaan mtn ole mutta ylipainon takia mennään :kieh: Ja ihan suoninäytteellä täälläkin arvot otettiin ja neuvolassa sitten tulokset kerrottiin.

Huomenna onkin lääkärineuvola ja voi peekule ku pelottaa taas se verenpaineen otto..kotona oon mittaillu ihan normilukemia mutta satasia hivotellaan taas huomenna. Toivottavasti uus neuvolalääkäri ymmärtää mun mittaripelon :xmas: Ja vaakalla hirvittää kans astahtaa *mussuttaa juurikin maraboun, aaaah uutta ja ihanaa polka-karkki suklaata :ashamed: Ja tokihan tänään on parit munkitki maisteltu :D

Mut nyt hyviä uneja kaikille, käyn vielä naamakirjassa tsiigaileen tilanteet..Persvaivanen täälläkin..ei jassa vielä mennä pyöriin tämän lonkan kans sänkyyn.

jonnuli ja hikotteleva hertta 26+3

Yhteistyössä