***** ELOKUISET 2010 Huhtikuussa ! ****

Hellouta vaan!

Olipa tuo taas selata tekstit läpi :D

Mulla esikoisesta painoarvio 4300 g ja tyttö synty seuraavana päivänä 3740 g.. ei nyt ihan pitäny mulla paikkaansa.. Synnytys ei pelottanu viimeksikkään eikä nytkään, vaikka älyttömät kivut olikin. Ihan kiva kokemus jäi mieleen päällimmäiseksi. Ja ihanan palkinnonhan siitä saa :heart:

Mulla ei oo paino noussut ku sen 4 kiloa edelleen, nyt on monta viikkoa jo pysynyt samassa painossa. Mietin vaan tarkkailenkohan pikkusen liikaa tota painoa :whistle: Monta kertaa viikossa pitää käydä puntarilla.

Pesasin tossa saunan ja kohta pääsee puhtaaseen saunaan saunomaan.. Olihan tuota taas aikaa ku viimeks pessy. Sitten oiskin vuorossa ikkunan pesua ja kunnon kevät siivousta. Ei kuitenkaan enää tälle päivää :LOL:

Hauskaa illanjatkoa, kohtahan se on jo vappuki.. meillä rauhallista vapun viettoa, grillausta ja vähän herkkuja :p

Copper ja Aino 24+
 
Voihan mikä lääkärissäkäynti :eek:
Kaikki oli lopulta hyvin,mutta kyllä mut ehdittiin pelästyttää!!!
Tuossa aamupäivän aikana mun olo koheni ja jo mietinkin mitä turhaan lääkäriin juoksen mutta aattelin sitten että käympä varalta kuitenkin,kun on jo toista kertaa tätä ylävatsakipua ja ahdistusta.


No lääkäri tutki ja ulkoisesti kaikki hyvin,lähetti sitten veri-ja pissakokeille ja soitteli sitten tuloksia.Kaikki ihan priimat.Kyseli vointia ja sanoin että edelleen on sellainen raskas olo,johtuu varmaan valvotusta yöstä.

No 30 min myöhemmin soittaa uudelleen että oli konsultoinut toista lääkäriä joka ajatteli että parempi katsoa kuin katua,kun kerran olen raskaanakin.Käski takaisin päivystykseen ja otettiin sydänkäyrä ja joku veren hyytymis ja hapetus arvo.Sydän käyrä ok ja happea saan 99%
:D

Mutta sitten se joku verestä otettu arvo narahti.Piti olla alta 1.0 ja mulla oli 1.8.
Alkoivat epäillä keuhkoveritulppaa ja siinä kohtaa mä varmaan valahdin vitivalkoiseksi:"en mä ollut ajatellut että näin isosta vois olla kyse"

Tää nuori naislääkäri sitten ajatteli kuitenkin konsultoida tyksin sisätautien ylilääkäriä ja sieltä hänet käänneettiin naistentautien ylilääkärille joka lopulta valaisi että raskaus jo fysiologisena ilmiönä nostaa naisella tätä arvoa;eli normaalin rajoissa on,huh!!!!
Mutta kyllä ehdin tosiaan säikähtää,todenteolla!

Loppu hyvin kaikki hyvin ja mun olokin jo lähes normaali,pelästys varmaan poisti loputkin oireet :LOL:
 
Me9jaBonus Onneks selvisit säikähdyksellä ja kaikki on hyvin =)

Mulla on kans rytmihäiriöitä, jättää aina yhden lyönnin väliin mikä tuntuu inhottavalta muljahdukselta :( Neuvolassa sanoivat menemään päivystykseen kun niitä ilmaantuu, täältä on vaan yli 70km suuntaansa kun lähtee päivystykseen et mun tuurilla ne kerkee loppua ennenku perille pääsee.
Mikä on muuten mun tuleva synnytysmatkakin. No jos kaikki menee kuten aiemmatkin niin ei kiirettä tule, mut entäs jos tuleekin niin miten täältä osaa lähtee ajoissa :eek:
 
^^ kyllä sitä sais jatkuvasti olla päivystyksessä, jos joka muljahduksesta sinne menis. :eek: mulla on ollut jo kohta 4 vuotta muljahduksia, eikä siihen mitään syytä oo löydetty. joku pikku läppävuoto on, mutta sen ei pitäs haitata menoo - kuulemma... välillä voi olla viikkojakin ettei niitä muljailuja juurikaan tuu, ja onneksi tämä raskaus ei oo pahentanut niitä - pelkäsin kyllä! mulla useimmat muljahdukset liittyy yläselän jumiin, lisäksi lonkan SI -nivel on vähän löysä ja muljahtelee ppis paikaltaan. onneksi mun mies osaa sen hoitaa takaisin ja lisäksi osaa avata selän lukoja ja hieroa lihaksia - helpottaa kummasti. nyt raskausaikana se vaan on vähän hankalempaa....

meB9: onneksi kaikki hyvin! :hug:
 
Mulla ei koskaan ennen ole ollut mitään tälläistä.Ja kaikki alkoi yöllisestä ylävatsakivusta joka aamulla oli enää raskas olo ja hengitys.En mä itse ollut huolissaan tuosta raskaasta olosta ja hengityksestä,ajattelin ja ajattelen yhä,että kohtu varmaan jo sen verran painaa keuhkoja.Mut tosta ylävatsakivusta kyllä pelästyi.Tk:ssa he vaan oli mun hengityksestä enempi kiinnostuneita kun mahakivusta :) Ja sydänkäyristä :whistle Ja saivat kyllä pelästymään!
Toki on hyvä että kunnolla tutkivat =)
 
Paljoko teillä on ollu masun mitat rv.22 ?? Mulla oli tänään neuvola ja vitetän varmaan unettoman yön ku menin vertailee masun mittaaja painon nousuani edellisiin raskauksiin.Nimittäin mahan mitta oli nyt 20 ja muilta ollu ton verran noin kuukautta pidemmällä :| ja edellinen lapseni oli lähes nelikiloinen niin nyt rupes todella palottaan et teenkö vielä suuremman vaavin.Tuo meidän pikkumies ois varmaan kerenny viis kiloseksi jos ois menny sen 2viikkoo yli minkä saattaa mennä ja silti mulla aina arvioitu kaikki vauvat pienemmäks mitä ne on ollu.Painokin mulla oli noussu mielestäni liikaa ja nyt päätinki et lopetan tän älyttömän herkuttelun ja siirryn pelkästään salaatti,hedelmä,marja linjalle normaali ruuan lisäksi.Neuvolantäti ei ollu nuista yhtään huolissaan ku sanoi et mahan mitat voi tasottua sit pitemmälle mentäessä ja nyt mennä käyrillä just tossa keski ja yläviivan välillä missä mulla meni.Sit sanoi myös et ku painoindeksi(vai miksi sitä sanotaankaan)oli mulla 18 niin ei oo mitään huolta vaik paino vähän nousiski ja normaalin painonousun rajoissa silti oli.MUTTA ku tuo niin paljo enempi ku muilta ja mahaki niin paljo isompi...voi miks meninkään vertaileen :ashamed: Koitan nyt vaan ajatella et vauvan asento tai joku muu asia (mut ei vauvan koko)vaikutti tohon "isoon" mittaan.

Muuten neuvolassa kaikki oli hyvin.Hemoglobiini oli noussut vaikka mua yhä huimaaki,mut verenpaineet oli vähän alhaset.

Sydämensyke oli hyvä ja vauva likku ahkerasti myös silloin kun kuunneltiin :heart:

Rakkaudesta äiti ja Aarre 22+0 :heart:
 
Mulla oli viikolla 22 sf-mitta 34cm... (viikolla 18 oli ollut 27cm ja näillä mitoilla eri mittaajat). Sf-mitta ei kerro juuri mitään muuta kuin sen, että masu kasvaa. Munkin pitäisi tuolla mitalla saada 8kg tyttö :LOL: Huoli pois :hug:
 
No höh, kyllä säikyttelivät sua Me9. Onneksi nyt vointi kuitenkin parempi.

Nuo muljahdukset ovat yleensä kammioperäisiä lisälyöntejä ja niitä on terveilläkin ihmisillä silloin tällöin. Raskaus lisää niitä, mutta raskauden aikanakaan niistä ei ole haittaa. Kolmannen raskausaikana mulla oli noita lisälyöntejä pahimmillaan joka toinen lyönti ja ongelma saatiin nauhallekin. Lääkärin kanta oli, että asialle ei tehdä mitään muutoin kuin jos ongelma jatkuisi synnytyksen jälkeen. Inhottava vaiva, vaikka kuinka hyvälaatuinen olisikin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rakkaudesta äiti:
Paljoko teillä on ollu masun mitat rv.22 ?? Mulla oli tänään neuvola ja vitetän varmaan unettoman yön ku menin vertailee masun mittaaja painon nousuani edellisiin raskauksiin.Nimittäin mahan mitta oli nyt 20 ja muilta ollu ton verran noin kuukautta pidemmällä :| ja edellinen lapseni oli lähes nelikiloinen niin nyt rupes todella palottaan et teenkö vielä suuremman vaavin.Tuo meidän pikkumies ois varmaan kerenny viis kiloseksi jos ois menny sen 2viikkoo yli minkä saattaa mennä ja silti mulla aina arvioitu kaikki vauvat pienemmäks mitä ne on ollu.Painokin mulla oli noussu mielestäni liikaa ja nyt päätinki et lopetan tän älyttömän herkuttelun ja siirryn pelkästään salaatti,hedelmä,marja linjalle normaali ruuan lisäksi.Neuvolantäti ei ollu nuista yhtään huolissaan ku sanoi et mahan mitat voi tasottua sit pitemmälle mentäessä ja nyt mennä käyrillä just tossa keski ja yläviivan välillä missä mulla meni.Sit sanoi myös et ku painoindeksi(vai miksi sitä sanotaankaan)oli mulla 18 niin ei oo mitään huolta vaik paino vähän nousiski ja normaalin painonousun rajoissa silti oli.MUTTA ku tuo niin paljo enempi ku muilta ja mahaki niin paljo isompi...voi miks meninkään vertaileen :ashamed: Koitan nyt vaan ajatella et vauvan asento tai joku muu asia (mut ei vauvan koko)vaikutti tohon "isoon" mittaan.

Muuten neuvolassa kaikki oli hyvin.Hemoglobiini oli noussut vaikka mua yhä huimaaki,mut verenpaineet oli vähän alhaset.

Sydämensyke oli hyvä ja vauva likku ahkerasti myös silloin kun kuunneltiin :heart:

Rakkaudesta äiti ja Aarre 22+0 :heart:
mulla oli rv 19+3 sf-mitta 20cm, rv 23+2 sf-mitta 23cm ja nyt viimeks eli rv 25+5 sf-mitta oli 26cm, eli koko ajan menty siellä yläkäyrän yläpuolella. eihän se masun koko pitäis mitenkään ratkaista sitä vauvan kokoa.
Painostakaan ei sun mun mielestä tarvi olla huolissaan :hug:

Maijamehi ja Toukka rv 26+3
 
Tiqustiina
Me9jaBonus Hui, onneksi kuitenkin kaikki oli hyvin. Välillä tuntuu niin turhauttavalle ravaa lääkärissä kun on omasta mielestä vaivaa mutta kukaan ei löydä mitään selitystä.
Itse meen tänään neuvolalääkärille noiden melkein samojen vaivojen takia,kahtotaan mitä ne mulle sanoo. Välillä mä tunnen itteni ihan luulosairaaksi :D

rakkaudesta äiti Mulla on ollut Sf- mitta rv 24+4 niin 23 ja nyt rv 25+4 oli 24,5cm.
Usein sanotaan että jos Sf mitta on liian pieni ,se on enemmänkin sellainen mikä huolettaa kuin että liian iso. Kun Sf mitta kasvaa niin se on merkki että vauva voi hyvin ja kasvaa myös. :hug:
Itse meen sf,mitalla siin yläkäyrällä. Tosin mulla tää maha tuntuukin jotenkin vähän isolle,en tiiä.Moni sanonut että on aika iso livenä :whistle:

Voikohan sitä aavistaa että jos on tulossa vähän isompi vauva kuin mitä edelliset oli, koska mulla on sellainen tunne,sekä tää vauva jotenkin tuntuu paljon kookkaammalle mitä mä muistelisin että muut olisi ollut näillä viikoilla.Tai sitten mä taas kuvittelen omiani :D

Ihanaa päivää kaikille, nauttikaa auringosta jos paistelee.

Tiqustiina & Tiqu Rv 25+5 :heart:
 
Mulla oli sf mitta rv 22+3 20cm,edellisistä samoilla viikoilla ollut 18-21cm,eli eipä siinä mitään suuria heittoja.Muistakaa että vauvan asento vaikuttaa tässä vaiheessa tosi paljon mittaan!!Loppuraskaudessa vasta antaa jonkun näköistä viitettä vauvan koosta!

Mä kanssa aavistelen isompaa vauvaa kuin viimeksi,tuntuu nyt jo isommalta.Parin viikon päästä on se 4D ultra ,ihan samoilla viikoilla kuin edelllisestä,niin saan jotain viitettä.Odottelen omissa ajatuksissani sellaista 3,8-4kg poitsua :heart:

Mulla menee niin jännästi aina nää,että kun mulla on jotain kipuja ja vaivaa,ei niihin löydetä syytä ja taas kun ei ole mitään kummempaa,enkä välitä lääkäriin juosta,niin johan jostain asiasta narahdan :LOL:

Jep,täytyy pakata muksut autoon ja lähteä viemään pk:laita kun menevät retkelle...
:wave:
 
Me9 Onneksi ei sitten ollut mitään suurempaa !

SF-Mitta Olen tuon ensimmäisen 4500g jälkeen "pelännyt" aina kanssa isoa vauvaa ja nytkin oli rv 22+ Sf-mitta 22 ! Eli yläkäyrän yläpuolella , mutta tois synnyttäjällä paikatkin venyy paremmin ja yleensä isommille viikoille mentäessä hieman tasaantuu ... Tosin tuon ekan jälkeen ovat lapset syntyneet aikaisemmin eli eka oli 40+3 ja toinen 40+ ja muut (2 ) 38+ viikoilla ja ovat olleet 3130-3500 g , tosin eneiten vauva kasvaa painoa viimeisillä viikoilla , että tiedä sitten miten olisi lopulta kasvanut kun olisivat olleet masussa kasvamassa yli 40 viikkoa ...

Äitiyspakkauksesta .. Noi uudet kestovaipat ovat aivan ihanan näköisiä !!! Melkein tekisi jo mieli ottaa laatikko pelkästään vaippojen takia , mutta en kyllä viitsi ... Joten rahana otetaan ja otetaan vastaan jos joku ei noita kestoja halua käyttää , tai sitten voin vaikka ostaa tilalle jonkun tytön tai pojan vaatteen ! Jos joku vaan haluaa luopua ...

neitim + tytsy 25+4
 
Luulen, että saan sen uuden ä-pakkauksen, kun vähän vielä odottelen papereiden lähettämisen kanssa. Ja jos uuden saan, niin olen valmis luopumaan kestovaipoista ja ruokalapusta (ehkä?). Itse haluaisin 2009 pakkauksesta ne suloiset lakanat eli jos joku niistä haluaa luopua niin voisin vaihtaa tämän uuden pakkauksen lakanoihin tai sitten kestovaippoihin (+ruokalappuun?)

Tänään 4D, hieman jännittää. Olen kärsinyt eilisestä asti kovista alavatsakivuista, ei mielestäni supistuksia, enemmänkin kuin suolisto olisi aivan hellänä. Saa nähdä meneekö ohi vai vieläkö pitää lääkäriin mennä. Toisaalta maha tuntuu pienemmältä ja pinkeämmältä.. :/ Vauva liikkuu onneksi normaalisti.
 
Ja lapsiveden määräkin vaikuttaa sf-mittaan,mulla viidettä odottaessa oli paljon lapsivettä(ei kuitenkaan liikaa)ja rv 39 sf mitta oli 40cm :eek: Sen verran kun monilla kaksosten odottajilla loppuvaiheessa.Poika kuitenkin oli "vain"3780g syntyessään rv 39

*muoks*kaivoin nyt koko nla kortin esiin ja ne mitat tästä oli
rv 18+3 17cm
rv 21+2 22cm
rv 25+1 24cm
rv 28+4 28cm
rv 32+4 34cm
rv 37+1 37cm
rv 38+1 39cm
rv 39+0 40cm
 
Minä olisin kans kestoista kiinnostunut, eli jos joku ei niitä tarvi niin voipi tarjota jos siltä tuntuu :)

Me9jaBonus onneksi ei mitään kummempaa sitten ollut, vaikka saitki noin kovasti säikähtää!!
Mullakin viime kesänä epäiltiin veritulppaa, mutta jalassa, ja tuntuu muutenkin et oon viimeisen vuoden ajan hypännyt jatkuvasti lääkärissä kaikenmaailman oireiden takia, mut mitään erikoista/vakavaa ei sit kuitenkaan oo koskaan löytyny. Joskus sitä melkein toivois, et jotain löytys, ettei tarttis miettiä et mitä hemmettiä nää kaikki olot sitten on.. Mut toki oon onnellinen ettei mitään vakavaa kai ole. Ja luulosairaaksi täs kyllä välillä ittensä tuntee :whistle: varsinkin kun omalääkärinä mulla on semmonen vanhempi nainen, joka sanoi mulle heti ensikättelyssä virne naamallaan "ehei sulla mitään oo, se on siellä pään sisällä vaan katsos!" Ja monet muutkin lukuisat kerrat ku sillä lääkärillä oon käynyt, niin joko oon lähteny sieltä huoli pyöreenä ettei olis tienny itkeäkö vai nauraa, tai sit oon lähtenyt itku silmässä.. Ja ihan kivaa, kun toi sama lkri on myös meidän neuvolalääkäri, parin viikon päästä sille pitäs mennä taas.

No tulipas ny sepostus taas tosta aiheesta.

Ihanaa, aurinko paistaa B) jospa sais mielen vähän virkeemmäks, tuntuu hermo olevan tosi tiukalla tänään.

Mitäs vappusyömisiä ootte ajatellut laittaa vapuksi? mulla lyö ihan tyhjää päässä.. kai mä vaan pyöräytän ite lihapullia ja teen siihen jonku kermaviilikastikkeen, lisäks perunasalaattia, tuoresalaattia jne.. Olis kiva löytää joku ihana resepti, et vois kokeilla jotain uutta hyvää.

Mut nyt aamupalalle, poju repii jo jalasta syömään :wave:

mmiilia ja hubbis-typy 24+2
 
Äitiyspakkakuksista yleensäkin Mä olen ottanut niitä 3 ( 4 lasta) , aina on jokin ollut ylimääräistä ...Kestoja ei tosin ollut yhdessäkään niistä paketeista ! Mutta tuo toppapuku , vuoden 1997 toppapuku on ollut käytössä kaikilla lapsillani , se on yksinkertaisesti ollut paras , niin kooltaan kuin muodoltaankin ja nuo muut ovat jääneet siihen yhteen käyttökertaan kun on tullut kokeiltua uutta , mutta en oo tykännyt !
Kolmannen paketista jäivät pienelle käytölle noi potkarit , kun en tykänny niitä käyttää .. ja siksi en enään tolle nuorimmaiselle ottanutkaan laatikkoa , kun ei siinä ollut juuri vaatteita joita käyttäisin kun tuo toppapukukin olisi varmaan taasen käytössä ja niin onkin , vieläkin ... meneeköhän vielä 5 lapsen kanssa sama puku ??? :LOL:

neitim
 
Mä otin taas rahana,en siis oo koskaan elämäni ja odotusteni aikana ottanut äitiyspakkausta :eek: En oo tarvinnut!Esikosta sain siskoni lähes täydellisen paketin kun se oli synnyttänyt kolmantensa 5kk ennen mua.
 

Yhteistyössä