***** ELOKUISET 2010 Huhtikuussa ! ****

Huomenta!

Täällä lomaa vietellään, vielä ei oo aika ainakaan käynny pitkäks vaikka mies ja tyttö on päivät poissa. Paljon on hommaa mitä ei oo ehtiny tehdä ku koulussa oli.
Vappuna käydään miehen ja tytön kans kaupungilla ja sitte vietetään mun synttäreitä :)
Meillä on nimi pojalle jo valmiina, siis etunimi. Tai voihan se viel muuttua mut näillä näkymin ainakin se mitä ollaan mietitty. molemmat lapset alkaa sitte samalla kirjaimella. Kukas kyselikään sitä Emma vai Alma asiaa, täältäkin piste Almalle!!!
Meidän (nyt 3-vuotias) esikoinen painoi syntyessään 3790g ja pituus oli 49cm. Syntyi viikoilla 39+5. Ei tarvis nyt ainakaan isompi tulla, oli niin tuskasta tuonkin synnyttäminen.
Mä kans toivoisn, että tämä raskausaika olis jo ohi ja sais vauvan kainaloon. Siis en toki halua että ennenaikaisesti syntyy mutta toivon että aika vilahtais nopsasti sinne lasketun ajan lähelle ja vauva syntyis. Mä en jaksa enää.. koko ajan jotai kremppaa. Viime yön unisaldo on yhteensä 2 tuntia ku piti hypätä pissalla, asentoa ei löytyny, aina kun nukahdin niin näin painajaisia joihin heräsin hikimärkänä.. ja kakenlisäks tyttö tuli vielä yöllä meidän väliin ja sillon en ainakaan saa nukuttua ku se nukkuu niin levottomasti. Huoh, tulipa valitusta. No onneks ei tarvi lähtee mihinkään, siis töihin tai kouluun.
Mulla on painoo tullu nyt 6,5kg ja maha on tosi suuri jo ja alkaa painaan keuhkoja tehden olon jo tosi raskaaks, en malta oottaakaan kesää millasta se sitte on :kieh:
Kuulkaas, tehdäänkö tuo vauvan painoarvio ja sitte se synnytystapa-arvio kaikille, siis myös toissynnyttäjille? Mulla oli esikoiselta se joskus 36 viikolla niin mietin onko sitä nyt???
No joo mut mukavaa päivää kaikille, täällä ulkonaki sataa vettä joten seki vetää mieltä vähän matalaks. Vapunaikaa odotellessa!!

Jonetta ja poika-vauveli 26+2
 
Eilen palasin sairaslomalta töihin ja kädet turposivat, sydän tykytti ja pyörrytti. Mittasin verenpaineen ja se olikin huimat 148/100, pulssi takoi siinä 125 pintaan. Samat lukemat sai neuvolan terkkakin pari tuntia myöhemmin. Neuvolasta kirjoittivat lähetteen äippäpolille, jossa haluttiin sulkea pois raskausmyrkytyksen mahdollisuus. Onneksi kaikki oli hyvin ja paineet tasoittuivat seurannassa. Eivät osanneet sanoa paineille syytä. Johtuivat kuulemma huonosta olosta eikä huono olo korkeasta paineesta. Nyt tämä päivä lepoa ja sitten uutta yritystä töihin.

Suppareista lääkäri oli sitä mieltä ettei niistä ole vaaraa elleivät ala tehdä kipeää. Kiusallisia toki ovat ja vaativat hetkellistä lepoa. Turvotusta on edelleen, eli tukisukkia ostamaan ja ananasta syömään.

Voi olla, että tästä on ollut jo puhetta, mutta kysynpä silti...
Onko muilla ollut yöllistä lonkka särkyä tai lonkka kipuja muuten? Mikähän niihin olisi avuksi? Itsellä ovat lonkat alkaneet särkeä öisin, niin ettei oikein tiedä miten päin yrittäisi nukkua, kun selällään olokaan ei oikein onnistu.

Meillä myös tytölle nimi valmiina, joka oli jo mielessä ennen raskautumista. Pojalle olisi sitten ollutkin vaikeampi miettiä nimeä joka olisi miellyttänyt meitä molempia.

Sipsunen & vauhdikas viuhtoja, nalle tyttönen 25+2 :heart:
 
Jonetta synnytystapa arviota tai painoarviota ei tehdä automaattisesti uudelleen synnyttäjälle,ellei jotain häikkä tms tai käy yksityisellä.

Mulla oli yöllä taas sitä kummalista ylävatsasärkyä ja rehellisesti sanottuna,luulin että kuolema korjaa :( Kaksi kertaa olin jo soittamassa päivystykseen ja itkua tuhersin.Nyt aamuksi rauhoittunut,mutta sain kuitenkin ajan tk lääkärille,vatsasärky+tukahtumisen tunne+turvotus ja kutina aika-ajoin,oli riittäviä syitä...Kai ne taas pullo kaupalla ottaa verikokeita.


Pojan nimi oli selkeä juttu alusta asti->sepä se vahvistikin poika olon lopulta =) Tytölle ei edelleenkään ole mitään ihku nimeä,mutta jonkun ehdotuksen varuilta laitoin sairaalan esitietolomaakkeeseen :D

Suppis76 Vaikka sitä "väärinkäsitystä" korjailit,niin mulla tosiaan ekat 3 kasvoi toisiinsa nähden sen 500g :LOL:

Me9jaBonus rv 24+4 kait
 
Painoarviosta sekä synnytystapa arviosta... mulle ei edes esikoisesta sellaista tehty, nyt tehdään toi painoarvio noiden sokereiden takia.

Lonkkia mullakin särkee, aika hyvvin auttanut kun pitänyt yöllä tyynyä polvien välissä.

Vapun vietto suunnitelmia ei kauheesti oo, esikoinen lähtee isälleen viikonlopuks.

Maijamehi ja toukka rv 26+2
 
POKS 26+0

Rebeska Huutiksessa oli ainaskin yhdet farkkulappuhaalarit kun kattelin sieltä just mammahousuja.

Täälä on aina aamusin nivuset kipeänä ku nousee ylös,lonkat ei vaivaa ainakaan vielä.
Kivuttomat supistukset on jokapäiväisiä.

Malttamattomana odottelee ensi viikkoa ja seuraavaa viikkoa...5.5 on lääkärineuvola ja 10.5 ois se kasvukontrolliultra.

Mä ostin kans vauvalle vaunut käytettynä vm 2009 Punaiset Emma Jule Edge merkkiset cityvaunut,tosi näppärät :) Ollut yhdellä lapsella vain muutaman kuukauden ajan käytössä,ihan uudenveroiset.

Neitim Mie sainkin kaverilta tosi paljon tyttöjen vaatetta niin en varmaan enään tarvitsekkaan lissää :)

Tytölle ei ole vieläkään nimeä päätetty.

sirri81 ja typy 26+0
 
Jos mä vahingossakin istun "lytyssä"niin johan heti tulee monoa,ei taida vauva tykätä kuin suoraselkäisestä äidistä :D

Vauva on lähipäivinä liikkunut ihan kamalasti.Möyryää ja potkii.On myös nyt ihan selkeästi kääntynyt raivotarjontaan,vaikka niin jännitin näitä mun asentouskollisia kokemuksia edellisistä :LOL:
 
Höh, tuntuu että teillä kaikilla muilla on paljon isompi massu kun mulla. Kävin tuolla keskustelussakin (jonne siis saa laittaa niitä kuvia) katsomassa, niin tuntuu että mulla on ihan pikkunen masu verrattuna muihin :(
Eilen kävin vaa'assa ja 200g oli tullu lisää painoa viime neuvolasta ja kaikkiaan on tullu 3,8kg. Onko noin pieni painonnousu normaalia? :/

Sannuli ja tytti 23+3
 
Tiqustiina
Neuvolassa käyty.
Painota tullut 1,4kg/3vko lisää ,eli nyt tullut n.10kg
Vauva poikittain vieläkin, aikaa kuulemma on vielä että kääntyy
Sf 24,5cm

Huomenna joudun menee lääkärille, kattovat mikä mua vaivaa. Kirjoittelinkin tuossa aijemmin niistä sydämenhakkaamisista ja ahdistavista oloista. Lääkäri katsoo sitten laittaako eteenpäin äippäppolille.

Tiqustiina & Tiqu Rv25+4
 
Hmph, oli mukava huomata, että neuvolatäti oli merkinnyt neuvolakorttiin, että mulla olisi munuaistauti :headwall: Juu, siis vauva-aikana on ollut rakenteellinen vika, joka on korjattu ja käytännössä on sen jälkeen ollut normaali (eikä periydy). Nyt pitää sitten kaivaa esille ikivanhat paperit asiasta, että saa vauvavakuutuksen varausta varten asian oikaistua (pitää laittaa mukaan se kopio siitä neuvolakortista). Kivaa...

6.5. sokerirasitus ja lääkärineuvola ja 12.5 ois kasvukontrolli ja 24.5 alkaakin sitten kesäloma :D

Dino & Hobi 25+1
 
Mä oon yrittäny tässä miettiä et pidänkö lainkaan kesälomaa (en edes just muista et kuinka paljon mulle on niitä päiviä kerinny kertymään) vai oonko vaan siihen asti töissä kunnes tuo äippäloma alkaa. No onneks tässä on vielä aikaa miettiä.

Tarvis muistaa varata seuraava neuvola-aika, neuvolassa oli sijainen joka sano et tarvii soittaa omalle tädille ja varata aika. Jipiii.. mä niin tykkään tosta ku tarvii soittaa. Lisäks tarvis varmaan kohta hakea lisää noita liuskoja jotta saa noita sokereita mittailtua.

Sellaiset pari kuukautta olis vielä ennen kuin tuo äippäloma alkaa, äkkiä se aika sitten tästä menee.

Maijamehi ja Toukka rv 26+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiqustiina:
Huomenna joudun menee lääkärille, kattovat mikä mua vaivaa. Kirjoittelinkin tuossa aijemmin niistä sydämenhakkaamisista ja ahdistavista oloista. Lääkäri katsoo sitten laittaako eteenpäin äippäppolille.
Mulla on tuollaista saman kuuloista oiretta+ sitten tää ylävatsakipu joka nyt yöllä tuli toistamiseen.Millainen se sun ahdistava olo on-Ikäänkuin ei sais happea ja rintaa/vatsaa puristaa???

 
Alkuperäinen kirjoittaja Sannuli88:
Höh, tuntuu että teillä kaikilla muilla on paljon isompi massu kun mulla. Kävin tuolla keskustelussakin (jonne siis saa laittaa niitä kuvia) katsomassa, niin tuntuu että mulla on ihan pikkunen masu verrattuna muihin :(
Eilen kävin vaa'assa ja 200g oli tullu lisää painoa viime neuvolasta ja kaikkiaan on tullu 3,8kg. Onko noin pieni painonnousu normaalia? :/

Sannuli ja tytti 23+3
Sehän on vaan ihanaa ettei painoa ryöpsähdä kamalasti!! :hug: Ja kyllä se masukin ehtii kasvaa :hug: Mulla ei ekat kaks näkyneet painon nousussa eikä vatsankasvussa kun vasta rv25 jälkeen!
 
Tiqustiina
Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiqustiina:
Huomenna joudun menee lääkärille, kattovat mikä mua vaivaa. Kirjoittelinkin tuossa aijemmin niistä sydämenhakkaamisista ja ahdistavista oloista. Lääkäri katsoo sitten laittaako eteenpäin äippäppolille.
Mulla on tuollaista saman kuuloista oiretta+ sitten tää ylävatsakipu joka nyt yöllä tuli toistamiseen.Millainen se sun ahdistava olo on-Ikäänkuin ei sais happea ja rintaa/vatsaa puristaa???

Mulla sydän hakkaa, joutuu todella syvään hengitellä. työkaveri kuvaa että huokailen kuulemma. Jos tietää miltä tuntuu kuin meinaa paniikkikohtaus puhjeta niin olotila sellainen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sannuli88:
Höh, tuntuu että teillä kaikilla muilla on paljon isompi massu kun mulla. Kävin tuolla keskustelussakin (jonne siis saa laittaa niitä kuvia) katsomassa, niin tuntuu että mulla on ihan pikkunen masu verrattuna muihin :(
Eilen kävin vaa'assa ja 200g oli tullu lisää painoa viime neuvolasta ja kaikkiaan on tullu 3,8kg. Onko noin pieni painonnousu normaalia? :/

Sannuli ja tytti 23+3
Sehän on vaan ihanaa ettei painoa ryöpsähdä kamalasti!! :hug: Ja kyllä se masukin ehtii kasvaa :hug: Mulla ei ekat kaks näkyneet painon nousussa eikä vatsankasvussa kun vasta rv25 jälkeen!
Mulla tuli ekasta kokonaisuudessaan noin 19 kiloa, nyt ei oo tähän mennessä vielä tullut ekan neuvola punnituksen jälkeen yhtään tai siis ekaks paino tippu ja nyt parilla viimisellä kerralla hieman noussut. Tosin nyt toivonkin ettei paljoa tulis. Yhdellä tutulla tuli raskauden aikana 5 kiloa ja sit tiedän pari jotka vaan ovat laihtuneet.

Kyllä se masu tosiaan vielä ehtii kasvaa :hug: Itsekin odotan et tää mun masu olis ennemmin vauva masun näköinen eikä tällainen tynnyri (näytän vaan siltä että painoa on tullut tohon vatsan seudulle :LOL: )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiqustiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiqustiina:
Huomenna joudun menee lääkärille, kattovat mikä mua vaivaa. Kirjoittelinkin tuossa aijemmin niistä sydämenhakkaamisista ja ahdistavista oloista. Lääkäri katsoo sitten laittaako eteenpäin äippäppolille.
Mulla on tuollaista saman kuuloista oiretta+ sitten tää ylävatsakipu joka nyt yöllä tuli toistamiseen.Millainen se sun ahdistava olo on-Ikäänkuin ei sais happea ja rintaa/vatsaa puristaa???

Mulla sydän hakkaa, joutuu todella syvään hengitellä. työkaveri kuvaa että huokailen kuulemma. Jos tietää miltä tuntuu kuin meinaa paniikkikohtaus puhjeta niin olotila sellainen.
Paniikkikohtauksesta en tiedä mutta raskaasti hengitän itsekin ja "huokailen" kuten mies sanoo.
Tein oman aloituksen tuonne näistä mun oireistani,lääkäri tänään klo 13

 
Sannuli: Mulla tuli tytön odotusaikana yhteensä 6,5kg painoa lisää ja nytkun tullut "jo" n.3kg niin oon ihan paniikissa et paljonko tulee yhteensä.. Kelpais tuo 6-7kg tässäkin raskaudessa.

Meilläkin on pojalle jo nimi valmiina. Toisesta nimestä ei olla vielä ihan 100% varmoja kun on pari hyvää vaihtoehtoa.

 

Yhteistyössä