Alkuperäinen kirjoittaja Marlin:
Onko täällä muita joiden lasta ei ole kastettu? Meillä ei tuota esikoista ole kastettu, mutta tulin siihen tulokseen että molemmat kastetaan sitten syksyllä. Mulle on periaatteessa ihan sama onko lapset kastettu vai ei, ja lähinnä sen tilaisuuden takia haluan ne ristiäiset. Onko ihan typerää ajatella näin?
meillä on kyllä kaikki kestettu, mutta en mä niin välittäis, kun en itsekään kuulu valtakirkkoon. mutta mies haluaa. ja olenkin sitten ottanut asenteen: " no, kastetaan nyt sit kun melkein kaikki muutkin kastetaan ja noi edellisetkin on kastettu" en tosiaankaan välittäis tosta ev.lut.kirkosta ja sen viimeaikaisesta suuntauksesta... eikä kirkko ole mulle mitään. MUTTA tosiaankin on helpompi järjestää se "nimenantotilaisuus", kun on valmiiksi joku kaava - ei tarvi itse niin paljon miettiä, että mitä siellä sanotaan sitten ja kuka sanoo, ja mitä muuta ohjelmaa. VAIKKA voishan sitä pitää sellaiset nimenantojuhlat ihan ilman mitään ohjelmanumeroita; kahvitella vaan ja juhlia porukalla vauvojen nimiä.
tästä asiasta saan kyllä harmaita hiuksia, mutta mennään nyt sitten yleisen kaavan mukaan. ja ne kummitkin on pyydetty, että olishan se outoa sanoa, että ette te mitään virallisii kummeja oo, kun ei me lapsia kirkkoon liitetä. joillekin se virallisuus on vaan niin tärkeetä. - mulle ei paperit paljon arvoa anna!