(.)**//** Elokuiset helmikuussa 2010 **//**(.)

näyttääkö kaikki raskaustestit myös siis oviksen plussana?

millä viikoilla sydänääniä aikaisintaan kuunnellaan neuvolassa? mietin vaan, että pitäiskö mennä tuohon omalle neuvolatätskylle kuuntelee kuuluuko tuolta mitään, vai kannattaako ees vielä mennä, jos nyt vasta olis sit kenties menossa 10+1??

Täällä olis toinenkin uusi, jolla synnärinä Mikkeli. Oliko sinulla nuori mies lääkäri np-ultrassa? Kuuntelitteko sydänääniä tms?
 
Alkuperäinen kirjoittaja sunshine25:
näyttääkö kaikki raskaustestit myös siis oviksen plussana?
Joku sanoo ettei raskaustestit näytä ovista,mutta mä väitän toista ainakin noiden herkkien suhteen!!!
Mullahan just tämän raskauden suhteen kävi niin että kp 22/27-32 sain plussan testiin(sellainen kasetti testi,herkkyys 10)Ihan selkeän plussan.
Sitten 10 päivää pelkkiä puhtaita negoja :eek: Kunnes kp 33 sain taas plussan :eek: Pysyvän sellaisen.Ja ultra vahvistaa myöhäisen oviksen,eli mun la sopii hyvin tuohon ovikseen kp 22!
 
Alkuperäinen kirjoittaja sunshine25:
millä viikoilla sydänääniä aikaisintaan kuunnellaan neuvolassa? mietin vaan, että pitäiskö mennä tuohon omalle neuvolatätskylle kuuntelee kuuluuko tuolta mitään, vai kannattaako ees vielä mennä, jos nyt vasta olis sit kenties menossa 10+1??
Mulla kaikista kuulunut :heart: äänet rv 10+,mut ei 9 viikolla.Mutta kaikilla ei kuulu silloin.on niin kiinni kohdunasennosta ja laitteestakin!!!
Neuvolaan kyllä saa mennä mun käsittääkseni vaikka soittoajalla kuunteluttamaan s-ääniä jos neuvola kerralla jäänyt kuulumatta :hug:

 
heh ei mulla ollukkaan tänään sitä papanäytteen ottoa... se onkin vasta viikon päästä :LOL: Hyvin oon taas ryssiny päivämäärät! Ajattelin kesäkuussa olla kesälomalla mutta muutama haastattelu ja seminaari on sinne jo eksyny... täytyy pitää päänsä eikä buukkaa mitään heinäkuulle! Saas nähdä miten työnarkomaanilta käy!
 
raskauden kestosta juu siis tiedän, että LA:ta ei muuteta jos ei kovin montaa pvää heitä. Mut ku täällä on just sanottu et ultrassa sanottiin vastaavan vkoja ja siten mie en ymmärrä, et miten voi muka 12+4 vkolla olla 6cm ja 7cm pitunen. Sithä ne määrittelee ne vkot iha pyllylleen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
Täällä on np-ultrat siirretty ODL:n, ei enää oyssissa tehä ultria (nt ja rakenne)..ja kaikki ultrat jossain vaiheessa siirtyy terveystalolle. Ja ainaki toi nt ultra tehdään pääsääntöisesti v-loppuna =)
Minkä kautta käydään tuolla ultrassa? Asun itekki Oulussa, ja ihan uteliaisuuttani kyselen :D

Sydänäänet kuulu esikoisesta muistaakseni 12+, ja ihan selkeästi. Nyt oli lääkärinla viikolla 13+1, ja joutu hakeen th:n kaveriksi ku ei saanu ääniä kuulumaan. Terveudenhoitajallakin meni hetki ennen ku löysi äänet. Mutta siellä se pikkusydän vahvasti jumpsutti.

Viikoista Menkkojen mukaan mulla ois nyt 14+1, mutta neuvolassa kone anto päivän lisää, eli sen mukaan nyt ois 14+2. Ja tuon neuvolan mukaan oon nyt sitten itekki laskenu. Ultrassa kävin viikolla 12+6, ja sikiö vastas kooltaan viikkoja 12+1. Pääperämitta oli sillon 55mm.

Marlin ja sätky 14+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja sunshine25:
näyttääkö kaikki raskaustestit myös siis oviksen plussana?

millä viikoilla sydänääniä aikaisintaan kuunnellaan neuvolassa? mietin vaan, että pitäiskö mennä tuohon omalle neuvolatätskylle kuuntelee kuuluuko tuolta mitään, vai kannattaako ees vielä mennä, jos nyt vasta olis sit kenties menossa 10+1??

Täällä olis toinenkin uusi, jolla synnärinä Mikkeli. Oliko sinulla nuori mies lääkäri np-ultrassa? Kuuntelitteko sydänääniä tms?


Kuten jo aiemmin kirjoittelin niin mulla on todistetusti ainakin 2 kertaa näyttänyt erilaiset r-testit plussaa oviksen aikoihin ja noi herkät jopa haamua/todella vaaleaa useita viikkoja (ilman ovistakin! ) !! Joten viime raskaudessa lopetin testaamisen noilla 10 herkkyyksillä ja siirryin 25 testeihin .... Vaikka sitten plussan saatuani olisi tehnyt mieli monesti testailla noilla herkilläkin , mut tiesin niiden olevan todella epäluotettavia niin en turhaan sortunut !

Oviksen aikaan oon saanut plussaa ainakin öö.. aconin herkillä testeillä , clear blue testillä .. ja olikohan muita .. joo se s-ryhmän oma testi .. muita en muista ...

läkäri sanoi minulle kun ihmettelin tuota miten r-testi voi näyttää oviksen sillä että molemmissa on tuo hormoni niin lähellä toistaan että testi saattaa reagoida väärin ... Samoin kun ovistestillä voi saada plussaa raskauden aikaan :)

neitim
 
Onks kaikki nyt sit jo ottanu sen sikaflunssa rokotteen ja mä oon ainoo typerys joka ei oo ottanu? Siltä ainakin tänään lääkärineuvolassa kuulosti... Se lääkäri oli ihan järkyttyny, et miten en oo ottanu sitä, vaikka ollaan lähössä eteläänkin maaliskuussa. Mut kun mä en osaa päättää. Olin jo ihan varma, että en ota sitä, mut nyt kun se lääkäri oli niin tiukkana sen asian kanssa niin en sit taas enää tiiä :/

Täytyy sanoo, et ei nyt ollu mitenkään erityisen mukava kokemus muutenkaan se neuvolassa käynti tällä kertaa. Siellä oli joku opiskelija, joka teki ne tutkimukset ja jotenkin oli tosi tympee tunnelma koko ajan. No onneks ens kerralla on sitten vaan tavallinen neuvolakäynti.

Pääasia kuitenkin, että syke löyty ja kaikki vaikuttais edelleen olevan hyvin :heart:
 
Täällä sydänäänet kuultiin ekan kerran neuvolassa 9+5, tosin melko pitkän hakemisen jälkeen. Niin ja kohtu taaksepäin kallellaan. 11+4 löytyivät lääkärineuvolassa lähes samantien, mutta karkasi alta melko pian. Liikkuvainen kaveri :D

Viikot on minulla menkkojen mukaan 14+1, mutta ultran (ja ovulaatiotestin) mukaan nyt mennään 13+4. Tuosta jälkimmäisestä pidän kiinni, vaikka neuvolassa tyrkyttävät joka kerta tuota ensimmäistä.

Dino & Hobi
 
Tääl toinen, joka ei ottanu sikapiikkiä eikä ota! :wave: mie näen vaa siinä enempi riskiä kuin itse taudissa. Suurin osa ku sairastaa sen lievänä ja toisekseen, 10% tai vähemmän ees sairastuu siihin. Ja meillä miehellä se tais jo käydäkin, mut ei tarttunu meihin -siis poikaan ja muhun. Itse pidän tätä oikeana ratkaisuna, rokotetta ei oo mun mielestä tarpeeks tutkittu.
 
annala -en oo ottanu, enkä ota. ellei nyt jotai ihan ihmeellistä tapahdu et tulis joku kaamee epidemia tms.

tää taas eilen leikki hyvinkin kohteliasta ja hyvätapaista :ashamed: mut ku rupee tympii nää "tiedäthän miten kuuluu hengittää raskausaikana että teet sen oikein" -ihmiset.. töissä on yks mimmi jolla on laskettuaika kesäkuussa, eka tulossa. join sit eilen energiajuomaa -virhe! "lopeta toi. tiedäthän ettei niitä saa juoda ku on raskaana" samainen tyyppi on valittanu toiselle työkaverille joka myös raskaana, mm.tupakanpoltosta (en mäkään hyväksy mut en oo mikään tuomitsee -oon itekin polttanu pari) , ohjeistanu lääkkeiden syönnissä ym ym ym.. sanoin sit sille et lopeta ite, arvaa kumpi vahingoittaa lasta enemmän -se et mä juon tän yhen pullon päivässä vai se et sä stressaat ja huolehit yli tarkasti kaikesta.. hymähti vaan ja lähti kotiin. huomaa et pikkasen pinna kireellä ku jaksa yhtään tollasia.. toinen mihin palaa hermo ni jos hermostun jonkun kassatyöntekijän kämmistä, josta oisin hermostunu ilman raskauttakin ni yheltä työkaverilta tulee kommenttii - kyllä sulla on oikeuskin hermostuu ku oot tossa tilassa. -vittu mä en oo sairas! aaaaargh... tollaset ärsyttää enempi ku alkuperänen tilanne :| ehkä täytyy alkaa opetella käyttäytyy et pysyy tää turpa kiinni :x
mutta joo, lievää avautumista taas :ashamed: mut tää lähtee harjottelee niitä käytöstapoja työpaikalle :/ :D

pikkumökö + ötökkä 14+1 :heart:
 
Itse otin tänään sikapiikin. Mä olen sitä mieltä että tää on taas yks sellanen asia josta tullaan vääntämään kättä niinkauan ku asia vähänkin on pinnalla. Mun mielestä on perusteltua ottaa se ja olla ottamatta.
 
Heip, mä otin tytölle ja otan varmaan tässä kevään kuluessa itekin. Jos en olis raskaana, olisin jo ottanu, mutta tämä raskaus nyt vähän viivyttää - en tiedä onko sillä mitään merkitystä, mutta näin siis ajattelin tehdä. Varhaisultran lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä,että missään tapauksessa ei kannata jättää ottamatta, niin uskon häntä. Oli vielä varsin iäkäs miesleku se. Mies ei meinannu ottaa alunperin, mutta ottaa kun mä olen raskaana - ettei sitten tarttuis siihen ja sit mäkin saattasin sen hältä saada. Mutta mun mielestä jokainen saa kuitenkin tehdä ratkaisunsa itse =)

Jaahans, toiseen palaveriin pitää alkaa vääntämään materiaalia, palaillaan =)
 

Yhteistyössä