(.)**//** Elokuiset helmikuussa 2010 **//**(.)

neitim: Laitoinkin jo kiitokset s-postitse!Oli aika lumoavaa kuunnella ekaa kertaa elämässä sykkeitä kotona :heart: Ja kiva kun sulle ei tullut lisämaksuja tullista! =)

N11na vinkkaa sitten kun juttu tulee ulos =)
Viime odotukselta oli 2+:ssa meidän "palstakaveri" vuoden vauvana ja äitinä =)

^juu tais jäädä yksi jo aikaiseen odotusaikana :| Mut hyvin varmaan on kuitenkin mennyt....?

Jep,kiitos vielä tätä kautta Neitim :flower:

Äh mä taidan olla tulossa kipeäksi... :| Kurkku ihan karhee ja sellainen vilustunut olo :|
Evi 4,5h vajaa 13 viikkoa :LOL:

sirri päivitetty, ja tervetuloa :flower:

Viime vuoden, vuoden vauva äiti oli yksin odottaja...oli samassa pinossa ku minä joulukuiset 2008 =)

MÄKI HALUAN SEMMOSEN NÄYTÖLLISEN DOPPLERIN :D :D

huuto.netissä ei oo yhtää myytävänä, ja uutena maksaa melkeen sen 100e :eek:

vauvis 11+3

ultrassa käyty ja kaikki oli mallillaan. La siirtyi viikolla etipäin, eli nyt mennään viikoilla 11+2. Nyt uskaltaa kertoa iloisia uutisia ja alkaa nauttimaan olostaan. Turvotus ja väsymys helpottanut joten olo ei enää niiin tukala. :D

Alkuperäinen kirjoittaja salaisuuksienkammio:
ja ai niiin onko kukaan vielä miettiny nimiä lapsille? meillä on taas kauhee nimen-valitsemisongelma menossa :ashamed: tytöillä on sellaset nimet jokka ei kalenterista löydy ja kumpaakin on kastettu alta 50 koko suomessa, niin mä haluisin harvinaisen nimen, sellasen mikä sopii suomalaiseen suuhun, mutta ei ole joka vastaantulejilla, niin oisko heittää jotain hyvää nettisivua mistä vois löytää?? ja kun mullaon pakkomielle et nimen pitää alkaa vokaalilla :ashamed: mies on kuulemma aika lujilla :LOL:
voisin väittää, että kattavin sivu suomen nimistä löytyy täältä
http://uotila.tripod.com/uotila/suominimet.html
Siellä on myös vanhoja nimiä, joita vrk ei tunne ja "toiha"-nimiä (=toihan olis hyvä nimi ;) ), joita ei vielä kellään ole

Mulla on tytölle nimi/nimet/nimiä jo valmiina. Poika onkin hankalampi. Niin paljon hankalampi, että toivottavasti on tyttö.. :D

uusille moikat
:wave:

Rakenneultran sukupuolikysymys. Varmaan saatetaan kysästä niinku viimekskin, että näkyykö mitä ja kuinka hyvin.
Viimeks meni niinku sano, mutten tohtinut ku vasta kokoarvioultrassa (tmv, mutta rv36) uskoa, että tottahan se on.

Nyt nukkumaan
M&M 11+5

Ollaan me jonkun verran nimiä mietitty, lähinnä siis samoja nimiä ku esikoisen kans. Mut saa nähhä millonka varsinaisesti tän kans aletaa miettiä kunnolla. Ehk sit ku se o syntyny :D Mie ku en vois laittaa nimee sillain et päättäsin sen jo raskausaikana. Esikoisesta mietin, et Roni ois kiva nimi, mut sit ku synty ni ei yhtää näyttäny Ronilta. Ni eihä sille sit sitä voina antaa :xmas:

SS/ mörrikkä 13+0

Monet täällä miettii sikapiikkiä...itse en ole ottanut enkä aio ottaa.
Rokotuksessa on esim. elohopeaa ja kaikkea "myrkyllistä" lisäainetta, jotka eivät voi olla ainakaan hyväksi ihmiselle saati sikiölle. Mutta jokainen tekee kuten parhaaksi asian ajattelee. :)
Olisi kyllä kiva tietää vauvan sukupuoli pian =) en kyllä yhtään osaa aavistaa kumpi mahtaa olla tulossa. Muuten pitääkö teidän muidenkin rampata öisin vessassa useaan otteeseen? :|
elovena79 & masuasukki 12+0

Elovena: Täytyy!! :kieh: Käyn nykyisin keskimäärin kahdesti vessassa yön aikana. Herään siihen pissahätään ja nukahdan sit uudelleen ku oon käyny. Eli ei voi johtua edes siitä että valvois ja sais hädän kuviteltua... :D

Ollaan mietitty nimiä huvikseen jo ennen raskautta. Mutta ei mitään kovin vakavasti. Tytölle olis vaikka kuin monta ihanaa nimeä, mutta pojalle ei melkeinpä yhtään...Kaksi hyvää pojankin nimeä olisi mutta kavereiden lapsilla on jo ne samat.

vauvahaaveita Tulipas lämmin ja hyvä olo kun huomasi että meitä tuttuja joulukuisia 2008 on täällä enemmänkin :hug:

Mun uusi doppleri on tuollainen ---->
http://www.quirumed.com/fi/Catalogo/articulo/14051/dofetrax-sydaanaaaanidoppleri-yksityiseen-ja-ammattikaayttaoaon-kuuntele-tulevan-lapsesi-sydaanlyaontejaa-kotoa-kaasin-

Sain mä sen nyt sitten melkein 100e halvemmalla , tai oishan tohon suomessakin tullut postikuluja päälle !
On se vaan ihana katsella näytöltäkin sydämen sykettä ja sitä miten toi sydämensyke vaihtelee ja sitten vielä se ääni .. huoh .. oli mieskin ihan tyytyväinen kun vieressä kuunteli ja katseli sykkeitä .. Onpas kova syke :D

neitim

neitim: varmaan ihan kiva toi uus laite. meillä mies on laskenut sykkeitä, ja siinä 150-165 ne on ollu. :heart: :heart: tuntus et toisel olis hiukan nopeempi, mut voi olla et ollaan muistettu väärin; luullaan vaan et se oli se sama pikkuinen aina. :whistle:

Edda: "kiva" kuulla että joku muukin ramppaa öisin pissalla :LOL: Ja muuten sama täällä: tytölle olisi jo pari tosi kivaa nimeä, mutta jos tulee poika niin sitten menee vaikeammaksi :heart: Mutta kumpikin on tietty yhtä tervetullut! Kunhan lapsi olis terve, se on tärkeintä :heart:

evi-ta juu vinkkaan. Mitään ei vielä ole lyöty lukkoon kun päätoimittaja on tän viikon lomalla, mutta ovat kuulemman kovin kiinnostuneita.

elovena79 nää yölliset vessaravit alkaa ottamaan jo päähän!! 6 kertaa käyn parhaimmillaan yöllä! ja silti aamulla on niin kova pissahätä, että hyvä jos vessaan kerkeen! kerran jopa olen herännyt siitä vessan pöntöltä, että häh pitä piippiä mä täällä teen... siihen olin sitten kerran nukahtunu kesken toimituksen...

Mä oon sikapiikin jäljiltä ku katujyrän alle jääny! Sattuu, sattuu joka paikkaan sattuu. :ashamed: Huomenna onkin vaan pitkä päivä! Plääh, toivottavasti ei nouse kuumetta enempää tai en millään selviydy huomisesta päivästä!

n11na ja tiitti 13+6

hendu -eiks teille sit tuu ollenkaan siitä kromosomi testistä positiivisia uutisia tietoon viikon päästä? me siis käytiin samassa paikassa ja sano se kätilö et positiiviset tulee vaan kirjeellä ja negatiiviset puhelimitse ja vajaa viikko siis meni.. itseasiassa jos ois ollu jotain ni puhelu ois tullu mulle jo maanantaina ku kirje oli päivätty sillon, eli 4 päivän päästä.

salaisuuksienkammio -mulla ois vähäsen samat kriteerit nimien kaa.. vokaali alku, erikoinen mut selkeetä suomee. sit noilla molemmilla on vielä kaksosaset nimet, joita yhdistelminä ei oo muita. puheessa molemmilla käytössä yleensä vaan ekat nimet. et voip tulla haastetta :/

pikkumökö + nimetön pikku piipertäjä

Sikapiikistä. Mä en oo saanu aikaseks päätöstä, en suuntaan enkä toiseen.. Meillä on pojat rokotettu ja itelleni hakisin rokotteen, jollen olis raskaana. Koska hyviä perusteita kumpaankin kantaan on, en osaa päättää. :|

Suppis meillä ei oo sukupuolta tiedetty kummastakaan pojasta, mutta samaan tapaan ku sulla, on tämä raskaus jotenki erilainen ja epäilenkin kans tyttöä. Saas nähdä, ultrassa siitä tullaan kyllä kysymään, mut saadaanko sitä tietää, selviää vasta 4.3.

Huomenna pitää soittaa neuvolaan huimauksesta. Käydä tarkistuttamassa hemppa ja paineet, josko jommassa kummassa olis jotain. Muutoin saakin miettiä, mistä johtuu huippaus..

Kepsukka ja masukki 16+6 (poks poks huomenna! :D )

täällä oireena huippaus aina raskaana ollessani ... eikä helpota ei sitten millään ... ku verensokeri alhaalla pitää syödä ja kun saan syötyä niin alkaa huippaamaan taas ja monesti pitää huilata hetki jotta tasaantuu ja sama juttu jos paineet heittää yhtäkkiä liian alas ... huomasin juuri että taas alkaa tää sama rumba, eli aina kun lähden autolla liikkeelle niin pitää ottaa limpparia mukaan ,huikka kesken ajon laukaisee heikotus/huippaus-kohtauksen ja taas matka jatkuu ....

neitim

Tervetuloa Sirri, mukava saada joukkoon lissää Oululaisia :wave:

Sukupuolta aateltiin kysyä rakenneultrassa. Ainakin np-ultraaja sanoi, että silloin voi kysellä ja samalle ultraajalle varattiin seuraavakin aika samalla. Vaikutti ainakin siltä, että kertoisi jos vain sukupuolen näkee. Meille olisi paljon pojalle sopivia vaatteita tiedossa käytettyinä, mutta mulla on kyllä tyttöolo (maha paisuu kuin pullataikina kaikkiin ilmansuuntiin). Lisäksi miehen koko opiskeluajan kaveripourkka on saanut pelkkiä tyttöjä (6 kpl), eli vähän huolestuttaa millaista elämää pojat ovat viettäneet kun ei poikia ole kenellekään tullut :LOL: No, saahan niitä tyttöhepeneitä sitten kaupasta, pääasia että olisi terve :)

Vielä pitäisi jaksaa viimehetken pänttäykset bakteereista ja parasiiteista aamun tenttiin. Sitten voisikin harkita työpäivän lyhentämistä ja karkaamista kotiin muuttopuuhiin, onhan noita ylitöitä kertynytkin taas yli 40h...

Dino & Hobi 13+5

Huomenta :wave:

Nimiä olen kovasti yrittäny miettiä. Mies ei vielä kovin aktiivisesti ole aivoriiheen osallistunut.
Meidän pitäisi keksiä nimi, jossa ois 2 tavua, olis tällainen "vanha" nimi ja se ei saisi alkaa E- eikä S-kirjaimella. Molempien lasten nimen toiseks viiminen kirjain on N mutta tämä ei toki ole pakollinen, menee muuten liian hankalaks :LOL:

Mutta hankalaahan se on kun se paras tyttö nimi ja paras poika nimi on jo käytetty :D

UpsyDaisy + Veikka 11+6. Vieressä kisailevat myös poika 5v ja tyttö 3v =)

Tulen kertomaan kaksosteni ultrasta. Eilen siis oli np-ultra ja tosi hyviä uutisia :heart: :heart:

Molemmilla pikkuisilla oli kaikki hyvin ja kovin olivat vilkkaita. np-lukemat oli A-vauvalla 0,9 ja B-vauvalla 1,2. Joten ihan minimaalisia. Sen jälkeen kätilö mittaili kaikki muutkin tiedot ja sanoi vielä että niin selkeä nenäruston kehittyminen jo näin varhaisilla viikoilla sulkee downin pois 93% mahdollisuudella. Oltiin tosi onnellisia hyvistä uutisista :) Kaksoset olivat ihan samankokoisia joten viikot täsmäsi ihan prikulleen molemmilla. Siellä ne pötköttivät kuin kerrossängyssä, toinen alamasulla ja toinen ylämasun alla. Jotenkin kuvittelin että ovat vierekkäin eripuolilla mahaa mutta päällekkäin nuo tuolla polskivat.

Kovin näyttivät tyytyväisiltä ja liikkuvaisilta molemmat ja saatiin ihanat kuvat mukaan. Yhteiskuvan jossa molemmat kaverit näkyvät ja sitten vielä omat kuvat molemmista :heart: :heart:

Ilta menikin sitten kuvia ihaillessa ja haaveillessa vauvoista mieheni kanssa.
Voi tätä onnea :saint: :heart:

Katriina77 + kaksoset rv12+5

Matilda84
Neitim Mulla kanssa huimaa tosi paljon,varsinkin kun nousee. Johtuu alhaisesta verenpaineesta.Ei kai siihen oo mitää apua ?

Täällä poksuu tänään Rv 14 :heart:

Mielitekoja on nyt kaikki suolainen :p Ja yksi sama mieliteko mikä oli toisen lapsen odotusaikana kertoo mulle ehkä kumpi on tulossa, koska mulla on ihan selkeesti ollut aivan eri mieliteot molemmissa. Siis suolainen ja makea. :p Niin tosissaan Lihahyytelo on sellainen mitä voisin vedellä vaikka kuinka :D Esikoista kun odotin ja söin sitä hyytelöö ku hullu niin nyt ekan kerran sen odotuksen jälkeen vasta teki mieli saatika sain alas.Ilman raskautta mä en siitä oikein välitä :whistle:

Onnea ultrakuulumisista kaikille ja tervetuloa uusille :wave: :heart:

Onnea Katriinalle ja muillekkin ihansta ultrakuulumisista!
Meidän esikois-neiti täytti eilen 3-vuotta, huomenna synttärijuhlat, joten tänään siivoomista tiedossa :) tilasin sille leipomosta sellasen Titi-nalle hahmo kaukun ku se on niiiiin Titi-fani :)
Paljon on tullu tekstiä ja nopsasti lukasin läpi, mitähän täällä olikaan kyselty..hmmm..

No vauva liikkeitä oon tuntenu nyt muutaman kerran, ei siis mitään varsinaisia potkuja vaan sellasia muljahduksia, kumpa alkas tuntua pian useemmin ja selvemmin niin ei olis koko ajan niin huolissaan..

Rakenneultrassa kysytään sitten sukupuolta, mut saa nähdä kerrotaanko, esikoiselta ei saatu tietää ku ultraaja ei kertonu. Rakenneultraan vielä reilu 5 viikkoa (15.3.) pitkä aika..
Neuvola kolmen viikon päästä, sitä odotellessa.

Täälläki joutuu yöllä nousta vessaan n.3-6 kertaa, stressaavaa ja varsinki jos ei saa sitte heti uudestaan unen päästä kiinni.. viime yönä yritin kävellä silmät kiinni vessaan et saisin unen päästä paremmin kiinni, mut kävelin sitte päin seinää :LOL: :ashamed:

Ei kait mulla muuta nyt sitte tällä kertaa..palaillaan taas ja ihanaa v-loppua kaikille!

Jonetta & Peukku 15+0 (POKSPOKS)

Matilda84 eipä oo juuri helpotusta .. ne mitä mä olen hyviksi kokenut , millä hieman olo helpottaa ei aina laske alas .. eli matkoilla limpparia mukaan (mua kun huippaa vaikka kesken autolla ajon ) ja salmiakki !!! Salmiakkia meni viime raskaudessakin ihan mukavasti ,mutta sitten ei saa olla korkeaa varenpainetta ... ja ruokiin lisäilin hieman suolaa aina ... ja kun jonnekin on lähdössä niin ruisleipää nassuun ja hetkenpäästä menoksi (tosin tämäkään ei ole onnistunut vielä , kun tökkii vastaan ... ) Mutta toi limppari on toiminut liki aina , kun verensokeri nousee niin kummasti se olo aina helpottuu , toisinaan vaan joutuu ottamaan huikkaa pitkin ajomatkaa ja normaalisti toi limppari ei kyllä oikeen lakse, että eipä tule turhia "ryyppäiltyä"
:D

neitim

mikä on muuten, kun minulla siis vauva oli n. paria viikkoa pienempi, mitä näillä viikoilla olisi kuulunut olla. ultraaja sitten sanoi siinä samalla jotain, että ja tästä ihan silmämääräisesti näkee kun on tuo kalvon rajatkin tuossa vielä noin selkeästi TAI JOTAIN vastaavaa?? mistähän "kalvosta" se olis puhunut ja missä vaiheessa sen sitten kuuluis hävitä? ultrakuvassa näkyy aivan selvästi jokin sellainen rajaus siinä sikiön alapuolella... vaikea selittää... en nimittäin ennen ole kuullutkaan..

soittelin neuvolaankin ja kuulemma nyt vain kannattaa odotella seuraavaa ultraa. ei vielä näin aikaisessa vaiheessa rueta sydänääniä kuuntelemaan :( pitkän pitkiä ovat nämä päivät, jotta se kaksi viikkoa tulee täyteen......... ahistaa. mutta ei auta kuin odotella.

sunshine (ja toukka 10+2??)

Yhteistyössä