(.)**//** Elokuiset helmikuussa 2010 **//**(.)

Miljak, just mulla varmasti olis kans hankalaa... no,katelleen kun edetään, vauvan eteenhän sitä kuitenkin asiat tehdään - ja onhan se omaksikin parhaaksi =)
Viime raskaudessa lähinnä elin suklaalla ja silti rasituksessa kaikki oli ok, joten toivon että näin olis nytkin... sithän sen näkee kun siellä litkua käy juopottelemassa..
 
hitsi ku työ kirjoittelette paljon... 3 sivua tullu noin 24h sissään... =)

Nopeasti, ku aika meni lukiessa :whistle:
Pakko mennä tekee töitä välissä, jos sitä jossain vaiheessa ehtisi naputella... :headwall:

K :wave: ja maha-asukki 14+1 (nyt taas muistaa pv:t ku oli eilen se neuvola... ) :LOL:
 
Mulla ollu yks aamupalan jälkeinen sokeri arvo koholla, mut muuten pysynyt hyvin, joten nyt sit vaan yritetään jatkaa samalla mallilla. Enpä mä silti oo huomannut et välttämättä mitkään karkitkaan kauheesti sokereita nosta. Samoin noi hedelmät ja marjat, joillekin ne nostaa ihan hirveesti ja joillekin ei. Niin ainakin toi diabeteshoitaja sano. Oliks se nyt niin et ananas ja viinirypäleet nostaa eniten.
Onhan tää vähän tällaista pelaamista, mut aika pitkälle pärjää sillä ku yrittää noudattaa sitä ruokaympyrää/ruokakolmiota. Tosin tässä on vielä monta piiiitkää viikkoa ennen kuin vauva saapuu maailmaan, joten mitä tahansa voi vielä sokereiden kohdalla tapahtua.

Tota vesijuoksua kans oon ajatellu alkaa harrastamaan uudestaan tai sit vaan ihan uimista. Ku jotain olis mukavaa liikuntaa olis kiva kehitellä:)

Tunti vielä ja sitten viikonlopun viettoon
 
Mulla on muuten se eka sokerirasitus ens tiistaina. Jee "pääsee" litkimään sitä ällöä tököttiä. Suuresti toivon, että tällä kertaa sais sitä colan makusta, mut taitaa toiveeks jäädä täällä Hesassa... :x

Ja jos narahdan testissä, niin saa nähdä miten tällä kertaa jatkossa pelataan. Viime raskaudessa tosiaan asuttiin Vantaan puolella ja sillon mun ei tarvinnu kotona sokereita ite mittailla, vaan kävin pari kolme kertaa labrassa jättämässä paastosokerinäytteen teveyskeskuksen labrassa.
 
Täällä yököttää ja on samalla ilkeä flunssa päällä ollut jo 3 päivää,ei millään jaksais sairastella,ikävää :/ Viime sunnuntaina oli paha migreenikohtaus ja ei auttanut kuin kärsiä,panadolithan ei siihen auta. Menis pian ohi tuo pahoinvointi,kohta rv 15 täynnä..

Onkos täällä muita migreenistä kärsiviä?
 
hendu juu mulla oli veriseulassa sama käytäntö ku siinä istukka näytteessä. tosin veriseulasta negatiiviset tuli kirjeellä ku en taas ollu vastannu puhelimeen..

autosta: on menossa vaihtoon. pitäs vaan tietää millaseen.. mut oon nyt kerran noi vaunut laittanu mun mondeon takapäksiin, ja vaikka tilaa on tosi hyvin normi autoks ni kaikki renkaat irti jne. juu ei kiitos enää ikinä! en ole mukavuudenhaluinen mutta :p

tää päivä on kyl menny ihan ohi, en oo tehny niiiin mitään. lapset mummilassa kylässä ja mulla töistä vapari...no kai sitä välillä saa lorvii koneella koko päivän :ashamed:
 
Heissan :wave:

Mua jotenki ärsyttää kun en jouda käymään täällä kovin usein ja kovasti haluaisin oppia tuntemaan teidät kanssa odottajat :) Se ei vaan onnistu, kun eihän täältä viestien paljoudesta muista koskaan mitä kukin on kirjottanu :D En muista mitenkään mistä päin kukanenkin on ja kuinka monta lasta jne.... harmittaa...

Mulla on taas melko tylsä päivä.. tyttö ei oo edelleenkään oksentanut enää, mutta ruoka ei maistu. Makaroonilaatikkokin sai hänet yökkimään, joten mitään ruokaa en taida tarjotakkaan.. Kuhan herkkuja menee ja pillimehua :) "Tappipelit" eli teletapit ja muumit on ollu taas kovassa käytössä tänään... Kuinka paljon te muut annatte pienten katsoa telkkaria? Tietty tämmöset sairastelupäivät on asia erikseen mut tuntuu että tuo meiän neiti ei muuta tekiskään kotona ku katsois muumeja ja teletappeja... :whistle:

Mulla on jotenki apea mieli... Näin aivan ihanaa unta, voitin jostain paljon rahaa ja suunniteltiin oman kämpän ostoa ja unelmalomaa.. Ei ollu yhtään kiva herätä! Tänään oonki sitten taas pitkästä aikaa roikkunu tuolla etuovi.comissa ja aivan ihania omakotitaloja löytyi. Millonka me saatas semmonen :'( Eiku vaan lottoa vetämään jos sieltä jonku miljoonan sais :D

Mua taitaa nyt vähän ressata tuo tuleva... kyllä vähän taitaa jänskättää että mites kahen lapsen kanssa sitten käy. Varsinkin kun ei oo mitään älyttömiä varoja, eikä sitä autoa.. Vaikka siis autoa ei silleen tarvitakkaan, mutta kyllä se vähän helpottais tuota kulkemista.. Onneksi sentään lähellä asuu monta kyläpaikkaa mihin helppo mennä ja kauppakin on suht. lähellä..

taidanpa alkaa leipomaan omanepiirakkaa jospa se mieli tästä lähtis nousuun... Tsemppiä kaikille! Ja onnea hyvistä ultrakuulumisista! Ja katriina77 tuli oikein hyvä mieli äsken kun luin sun ultrakuulumiset, ihana ajatus että siellä ne pienet köllii sulassa sovussa melkein päällekkäin :D

Tulipas ehkä vähän sekavaa tekstiä... Ajatus pomppii sinne sun tänne.. :heart:
 
Matilda84
Auttakee naiset. mulla tuli tossa töissä kun kävin vessassa niin valkovuotoa joka oli vaaleanpunertavaa. No minähän se menin ihan paniikkiin.Soitin naikkarille ja ne sano että se on selvä hiivatulehdus. Mulla on kerran ollut elämässäni hiiva ja se ei tod oireillut noin,vaan ihan kokkareisella ,kutisevalla,haisevalla valkovuodolla. Tää mitä tänään tuli , niin muistu heti mieleen että tollasta mulla on vuotanut juuri ennen synnytyksiä. Voiko se oikeesti olla hiivan merkki ? Mä en nyt tiiä mitä mä teen. Kävelenkö apteekkiin niin kuin kätilö sanoi puhelimessa vai meenkö näytille jonnekkin. :ashamed:

Vauvan sykkeet ainakin löyty äsken,että tyyppi on ainakin elossa. Kävelessä pistää alavatsalle reilusti,istuminen on ihan ok. :|
 
Matilda raskaana ollessa hiivan oireet voi olla hieman erilaiset ja kutinakin voi tulla vasta kun saat ekat lääkkeet laitettua ja sitten taas toi hiiva raskaana voi aiheuttaa vuotoakin , kun se ärsyttää jo turpeeta kohdunsuuta .. kipaisepas vaan hakemassa ne lääkkeet että alkaa helpottamaan ja saa oireet kuriin ...

neitim
 
Matilda84
neitim [/b9] pistin jo miehen hakee mulle lääkkeet apteekista. Ja jos tulee jotain lisä oireita kai se pitää mennä lääkäriin,vaikka varuiks sitten :whistle:

miten toi teksti meni tollaseks :D
 
Hui kun on tullut tekstiä! En ihan kaikkia sivuja ehtinyt lukea läpi.. Jospa täs viikonlopun aikana sitten ehtis :)

Onnea ihanista ultrakuulumisista kaikille! :heart:

Mäkin olin eilen ultrassa, ja pikkuinen voi oikein hyvin :heart: Vastasi viikkoja, ja kun ruvettiin ultraamaan, niin toinen siellä rauhassa nukkui ja ultraaja sai mitattua hyvin kaikki mitat, sitten heräteltiin pikkuista, joka heräsi ja alkoi venyttelemään :) sitten käänsi hetkeksi selkänsä meihin päin ja takasin sivuprofiiliin, jatkoi suloista jalkojen ja käsien ojentelua :heart: voi kuinka toinen oli jo niin täydellinen vauva, nenäkin näkyi jo niin selvästi, jalatkin oli muka jo niiin "pitkän" näköiset! Ihana rakas. Ja np-mitta oli normaali, 0,9.

Matilda Mullakin tuli tänään töissä pikkuhousunsuojaan pikkuinen läntti ihan haaleanvaaleanpunaista valkovuodon joukossa, ja kyllä siinä säikähti vaikkei nyt varsinaisesti mitään veristä vuotoa edes ollut. Nyt onki vähän semmoinen pelokas olo, että jos ei kaikki ookkaan/meekkään hyvin... :snotty: Täytyy pian laittaa itsensä tohon sohvalle pitkäkseen ja kuunnella sydänääniä.. Niin, ja mulla kyllä ollut melkein koko raskauden ajan vähänväliä hiivaoireita, ja oon yhden canesten combi -kuurin käyttänyt, ja lisäksi aina välillä laitan vagi-C -tabletin tonne alapäähän, se tasapainottaa ja auttaa tulehduksiin. Ne käy hyvin raskausaikana, kannattaa noita hankkia myös!

Mutta nyt laittamaan pojalle iltapalaa, iltapesut ja nukuttamiset.. Jos sitte pääsis itekkin vähän huilimaan ja illemmalla tehdään pitsaaaaa :heart: :p

ihanaa viikonloppua kaikille!

mmiilia ja hubbabubba (nimi muuttunut, koska sydänäänet kuulostaa semmoselta hubbabubba-hubbabubba ääntelyltä :D ) 12+4
 
Matilda84
mmiilia kyllä saa syyä :D ne on hyviiiiiiii :p
Kiva tietää että muillakin tulee tollaisia oireita, ehkä nyt lopetan tän ressaamisen ja pistän sen kuurin ku saan sen. Onks niissä jotai eroa ?tosissaan ukon pistin hakee ku tulee pelistä. ETtä se osaa sitten sanoa mitä pitäis sieltä saada.
 
Matilda Mulla tuli viime raskaudessa yhtenä päivänä tuommosta vaaleanpunaista vuotoa, ja kyllä sillon säikähin. Sitä ei kuitenkaan tullu ku vissiin yhellä tai kahella vessareissulla. Ja tais olla kans aika alussa raskautta. Mutta kaikki oli siis ok :) Joten älä turhia murehi :)
 
Onko muuten kaikilla jo ollu tai juuri tulossa lääkärineuvola?
Mulla on vasta yks neuvolakäynti takana ja seuraava aika vasta 8.3.
Neuvolatäti ei puhunu mitään lääkärikäynnistä, enkä mäkään huomannu kysyä. Viime raskaudessa on eka lääkärineuvola ollu rv 12+2, mikä on mulla suunnilleen nyt menossa.
Onkohan ne vähentäny niitä lääkärikäyntejä täällä Hesassa vai mikä juttu tää on? Ei kai se neuvolatäti voi sitä vaan unohtaakaan? Kyllähän sen pitäis koneelta nähdä montako kertaa oon jo käyny yms...?

Niin ja sit tuli mieleen virtsanäytteestä, et otetaanko teillä muilla se joka neuvolakäynnillä? Ku mulla otettiin viime raskaudessa. Eli aina ku menin neuvolaan, niin ensin kävin vessassa jättämässä näytteen. Nyt oon yhen näytteen käyny jättämässä terveyskeskuksen laboratorioon, eikä neukkatäti sanonu jatkosta mitään. Enkä mä tätäkään ttas tajunnu sillon ekalla kerralla kysyä. :|
 
Hendu79

Täällä oulussa on ainakin lääkärineuvola, kävin ite just tällä viikolla ja viikkoja kasassa 11+ vai olikohan se nyt 12+.. hitsit ku nyt tuli muistikatkos :D

Muoks. piti ihan neuvolakortista käydä tarkistaan ja on niitä viikkoja jo 12+ kertyny...

Niin ja meillä katotaan joka neukkakerta virtsanäyte...
 
Matilda84
No nyt ne haraa vastaa apteekissa miehelle ettei sais ekalla kolmanneksella raskaana oleva ottaa hiivalääkitystä :kieh: Käskin sen vaan sanoo sille tädille että antaa sen mikä on kaikista suositeltavin NIISTÄ KIELLETYISTÄ raskausaikana,se on otettava ku naikkarilla niin käskettiin!
 
Matilda mulle sanoi ihan lääkäri kun pyysin reseptiä hiivakuuriin, et ainakin canesten combi sopii ekalla kolmanneksellakin! Niin ja kiitos, kai sitä uskaltaa pitsaan laittaa niitä simpukoita! :p

Mulla oli viimeksi lääkärineuvola, ja rv:t oli sillon 11+. Seuraava neuvola on 2.3. Ja rakenneultra on 7vkon päästä 1.4.

Huooooh ku olisin jo valmis meneen nukkumaan |O Mut kai sitä pitää yrittää näin perjantain kunniaks vähän valvoo, jos menis nyt vääntämään sen pitsan niin pysyis hereillä.
 
Heipparallaa vaan pitkästä aikaa!! :wave:

Kauheesti kaikkea taas tapahtunu ja luettavaa kertyny monen sivun verran :) olettepas te ahkeria!En nyt äkkiseltään edes muista mitä kaikkia galluppeja on ollu.. :ashamed:

Eilen kävin kuitenkin ultrassa ja kaikki näytti olevan hienosti!! :heart: laskettuaika siirty vähän,taas, joten vauvahaaveita päivitätkö 17.8. ois uus la.

Viikonloppu..ja töitä! :$ ei kiva..onneks tää pahoinvointi näyttäis nyt pikkuhiljaa helpottavan..

Hepetius ja pikkuisin 12+4 :heart: :heart: :heart:
 
Mul oli lääkäri ennen ultraa eli joskus 27.1. ja pissa testataan joka käynnillä.

Meillä kyl veriseula otettiin paria vkoa ENNEN ultraa. Siten sit ultrassa se kahto nt:n ja oli sen 0,9. Sitten syötti koneelle ne veriarvot sekä ton nt:n ja sai riskilukeman, jonka kertoi siin heti. Eli ei meil kyl mitää tommosia soittamisia tai kirjeitten lähettelyä ole..

Onneks ite ei joudu sokerirasitukseen, ellei sit sokeria virtsasta löytyis.. Vai eikös se niin oo, et sit ei joudu? Et jos on ylipainoa ni sit joutuu? Ainaki toivon, et painonnousu ois nytki yhtä maltillista ku ekasta, sillon tuli yht. 10,2kg ja rv 28 asti ol tullu 4kg. Jos oikee muistan. Ja nyt viimeks oli paino hitusen laskenu, ekas raskaudes se laski alussa 1,2kg. Saa nähä onko paino lähteny nousuu sit ku on neuvola taas 17. pvä. Mie oon kauhee sokerihiiri, mut ei se painossa juur oo koskaa erityisemmin näkyny. Mut oman terveyden ja hampaiden vuoks pitäs kyl vähentää :ashamed:

SS/ mörrikkä 13+1
 
Matilda84 olen joskus alkuraskaudessa (en tässä) joutunut käyttämään hiivalääkitystä ja silloin lääkäri sanoi ,e ttä jos oireet on selvät niin pitää hoitaa , hoitamaton ei ole hyväksi vauvalle ja odotukselle...

neitim
 

Yhteistyössä