(.)**//** Elokuiset helmikuussa 2010 **//**(.)

Alkuperäinen kirjoittaja Wanamo:
Ultrassa käyty ja saatiin aikamoinen uutispommi, kaksoset tulossa!
:heart: :heart:
Muut kaksosten odottajat: kutsutaanko muualla A-vauvaa "Aatuksi" ja B-vauvaa "Peetuksi"? Täällä PKKS:ssä tehdään niin.


sirri81 ja Mappis sekä muut migreenistä kärsivät: Mulla yleensä helpottanut migreeni raskausaikana, mutta ilmeisesti tämä kaksosraskaus teettää nyt sitä, että joudun kärsimään siitäkin vaivasta. Panadolista ei todellakaan ole minkäänlaista apua, mutta Panacod helpottaa ja sitä voi käyttää raskausaikana. Se on reseptilääke. Seitsemän Panacodia oon joutunut ottamaan tän raskauden aikana... :(

Wanamo & Aatu ja Peetu 12+1
:heart: :heart: Onnittelut tuplauutisesta!
meillä on kutsuttu "vaan" A:ksi ja B:ksi viime raskaudessa. Tässä raskaudessa ei vielä nt-ultrassa kutsuttu meidän muistaaksemme vielä kirjaimilla. Ehkä sitten seuraavaksi, kun asettuvat kohdilleen: nyt pikkuiset olivat vielä aikalailla samassa tasossa lomittain, mutta nyt ehkä jo toinen on ylempänä ja toinen alempana.

mulla on tässä raskaudessa ollut tosi paljon migreenityylistä päänsärkyä, mutta olen vaan sinnitellyt ilman lääkkeitä. (liekö sitten hyvä asia..) viime viikolla oli ma-pe joka päivä tosi kurjaa, kun silmät oli valolle arat ja päässä jyskytti; kamala olla töissä. eilen ei sitten enää juuri ollutkaan; paitsi iltapäivällä hiukan. ja tänään alkoi nyt taas iltapäivällä hiukan jyhmimään. :/
mulla oli 2-kymppisenä ja allle tosi paljon migreeniä ja pari lääkettäkin siihen. no, sitten aloin odottaa noita edellisiä lapsia ja migreenit katosi heti raskausaikana eikä sen jälkeen 7,5 vuoteen ole ollut oikien edes opäänsärkyä - KUNNES nyt taas raskausaikana on alkanut. JEE JEE!! :/ olen kuullut että littyy raskauhormoneihin ja joku kertoi omista kokemuksistaan, että joka raskaus muutti tilanteen ja 4./viimeisen lapsen jälkeen migreenit jäi päälle. että kiva kiva.

dreamer ja hipsunipsut rv 14+5 (tää viikko on menny hitaasti, tuntuu että 14.+ vko on ollu jo ties kuinka kauan)
 
Kiitos kaikille onnitteluista! :wave:

Suukkosuulle: Meillä on kaksosia miehen suvussa eli miehen äidin sisarusparvessa on kahdet kaksoset. Miehen jo edesmennyt mummi sai aikanaan yht. seitsemän lasta, joista ekat ja vikat oli kaksoset. Muissa raskauksissa ei ole käynyt edes mielessä, että voisi tulla kaksoset, mutta tässä oli alusta asti joku kumma aavistus, mitä tuleman pitää.

dreamer78: Eilen illalla iski taas päänsärky ja yöllä oli pakko ottaa Panacod. Auttoi sen verran, että sain nukuttua, mutta aamusta lähtien on ollut lievää jyskystystä ohimolla. Mullahan on migreeni aika pahakin vaiva normisti, mutta uskaltauduin tähän lapsentekohommaan vielä kerran, kun viime raskaudessa säryt loistivat poissaolollaan ja imetysaikakin meni niin hyvin. Nyt kyllä vähän pelottaa, että mitä tästä tulee vielä kaksosten kanssa, jos säryt jää päälle!

Nyt ajatus katkesi, kun ystävä soitti miehelle onnittelupuhelun! Palaan paremmalla ajalla!

Wanamo ja Aatu & Peetu (käytän sit noita lempinimiä, jos kerran eivät ole yleisesti kaksosilta käytössä ) 12 + 2
 
Matilda84
evi-ta ihana kunnon vauvamasu jo :heart:
Mua duunikaveri nimitteli vitsillä pullukaks ruokalassa eilen, hitto että jengi katto pitkään kun ei ne tiennyt että tunnetaan ennestään :D
 
Wanamo: Mä oon tottunut, että kaksoset on usein Aatu ja Peetu. Tiedän myös yhdet veljekset, joille nuo nimet jäi ihan virallisiksikin nimiksi. :)
Mutta anna toki olla, en sillä sano.
Semmosta oon miettinyt, että jos onkin kolmoset, niin onkohan se kolmas sit Ceetu? :D

ihana massu evi-ta.
Toivottavasti olo helpottaa pian! Mä sain Panadolia äsken. Meillä oli kuopuksen pikkupullon pohja nestemäistä Panadolia, jota en tohtinut käyttää. Sit nauratti, että jos ois ollut suppoja, niin oliskohan niistä voinut virittää jonkun aikuisemman kokosen/tujusen setin :LOL: :LOL: :LOL:

jahah, takas sohvan pohjalle

onskut vielä kivoista ultranäkymistä. Maanantaihin on niiiiiin pitkä aika. Onneks on heti aamulla..
 
Voi jumpeli mitä uutisia! Tuplaonnea Wanamo!! :heart: :heart:
Ja vauvahaaveita ihanaa kun ultrassa kaikki hyvin :heart: Ja muillekkin :hug: jotka ovat käyneet ultrassa.
evi-talla hieno pikkunen vauvamasu jo :)

Ukko lähti naapuriin kaverin luo iltaa istumaan ja tyttökin simahti jo sänkyyn... raukalla kuumetta vähän koko päivän, eikä ole mikään ruoka maistunut.

Nyt kuitenkin ihanaa omaa rauhaa :heart: Ihan kivaa vaihtelua olla välillä ihan yksin, ei oo ukkokaan koko aikaa vonkaamassa :LOL: Joo, mulle on tullu totaalinen stoppi seksiin, ei haluta pätkääkään. Toivottavasti ei kestä kauaa...

Iltaa aattelin viettää jonkun leffan parissa ja tulista kanasalaattia syöden.. Ihanaa kun ei enää närästä niin saattaa syödäkkin ihan normaalisti. Nyt äkkiä korjaan tytön lelut lattialta ja leffan pariin. Hauskaa lauantaita kaikille :heart: :wave:
 
iippanen Hyvä että kaikki oli hyvin :hug:

vauvahaaveita Onnea hyvistä ultrakuulumisista !

Copper mulla on ollut haluton olo koko raskauden ajan , tai no tällä viikolla on muutaman kerran tullut mieleen että jokos sitä .. mut olo menee kyllä nopeasti ohi :LOL: :saint:

neitim + nappula 14+
 
Onnittelut vauvahaaveita hyvistä ultrakuulumisista! :flower:
Voitko muuten päivittää mun tietoihin, että tulossa kolmas ja neljäs.

månsdottir: Hyvä tietää, mä oon aina kuullu vaan puhuttavan A:sta ja B:stä, mikä on jotenkin kauhean kliinistä, kun on kuitenkin kyse pienistä ihmistaimista. Aatu ja Peetu on jotenkin söpöjä nimiä, joten saavat luvan olla meidän pikkuisten lempinimet, kun ei kerran kukaan muu kaksosia odottava tässä pinossa ollut vielä ehtinyt ottaa niitä käyttöön. Eihän?

Onko kukaan muuten huomannut, että onko täällä kaksplussan sivuilla omaa pinoa kaksosia odottaville?
 
Onnea hyvistä ultra uutisista :flower: Itse edelleen omaani odottelen.. huoh :/

Mulla kans on vaki duuni, josta olen kyllä nyt ajatellut olla hieman pitempään pois jos vaan talous antaa myöten. Koulutukseltani olen terveydenhoitaja.
Huomenna onkin kivaa tiedossa kun lähdemme koko perheen voimin teatteriin katsomaan prinsessa Ruususta =) Kiva, kiva :heart:

Ja tänään poksui eli Veikka 12+0 ja tarinaa kirjoitteli äippä = UpsyDaisy =)
 
Täällä kärsitään edelleen flunssan kourissa,jo viikko takana sairastelua. Ilmeisesti tuo päänsärky kuuluu tähän flunssaan kun muillakin täällä ollut päänsärkyä. Panadoli piti ottaa tossa äsken ja kahvikupponen juoda,meinas sitten tulla kaikki ulos samantien...millonhan tää yökkäily oikein loppuu :(

Onnittelut ultrakuulumisista jotka ovat käyneet :flower:

Itellä ollu jo np-ultra ja lääkärineuvolakin. Tämän kuun lopulla ois vasta seuraava neuvolakäynti.
 
Wanamo: ja mun Aatu/Peetu -kokemukset perustuu siis kuitenkin suht pienen alueen kaksosiin. Ei sitä voi koko Suomeen yleistää.
Enkä oo Aatua ja Peetua elokuisissa nähnyt, paitsi sun :)

Mua jäi ihan harmittaan toi Ceetu-kommentti ja sen mahdollinen väärinkäsittäminen. (nää on näitä raskausajan juttuja juu..) Tarkotin pohdinnalla sillä siis hoitohenkilökuntaa, jotka nimee ne (meilläpäin siis usein) Aatuks ja Peetuks, ni mites sit jos oliskin kolme nasua tulossa.

Tulevaisuuden näkymistä: mun visio oli valmistua keväällä, saada vakipaikka heti kevään hauissa ja jäädä samantien mammalomalle :D
Samoin mun piti olla jo niin hyvällä mallilla, että olisin voinut/ehtinyt osallistua jatko-opintojen pääsykokeisiin...
todellisuus todennäköisimmin: en valmistu, käyn kokeilemassa pääsykokeissa suht kylmiltään, jos luonto antaa periks, en saa tietenkään vakipaikkaa, mutta jään mammalomalle..........
Jospa se energinen jakso tulis ja auttais mua eteenpäin edes jonkun verran. Nyt tuntuu, että on vaan saamaton ja väsynyt. Tai toisinpäin. :ashamed:

M&M 12+1
 
Mulla kans ollut migreeniä nuorena ja jäi pois esikon orotus aikana. Sitten tuon nuorimmaisen aikaan tuli takaasi ja jäi. Nyt on ollut tavallisetkin pääkivut pois. Ja toivottavasti pysyykin pois.
Nyt flunssan aikaan tuo pääkipukin nostanut päätään. :kieh:

Osallistun kans tuohon kaksoskeskusteluun, kun mun mies ite on kaksonen. Kaksoisuus peritytyy naisen puolelta. Ja yleensä hyppää 1 sukupolven ylitte. Eli jos ite oot kaksonen sun lapsi ei oo. Näin mun anoppi on mulle selventänyt tuota asiaa.

Mun kaverin kaksosia kutsuttiin a ja b vauvat.

Kelläs täällä oli synttärit onnittelut näin jälkikäteen. :flower:

Tää olo on aivan kauhia. Huomenna pitääs töihin, mutta en varmana mee vaikka saa pomolta haukut niskaan. On aina sellainen, että syyllistää jos jää saikkarille. :(
Muuten on aika reilu ja tulee hyvin sen kans toimeen.
Mulle kans varmaan iskee taas korvatulehdus. Mun olis pitänyt mennä korvaleikkaukseen. (tärykalvot liian kuopalla ja äänenalentumaa on mulla on, niistä monista korvatulheduksista johtuen.) Mutta samana aamuna, kun oli korvalääkäri sairaalassa olin tehnyt positiivisen raskaustestin. Tuli siinä vaiheessa ilmi, kun kysyttiin onko esteitä korvien magneetti kuviin.
Sitten, kun saan vauvan pihalle ja oon valmis meneen niin meen korvaleikkaukseen. Pitääs vaan ottaa nyt selvää, että onko päiväkirurginen operaatio vai joutuuko oleen osastolla. Silloin tajunnu, kun oli niin pöllähtänyt siellä lääkärissä. :LOL:

Täälläkään ei yhtään huvita peittojen heiluttelu. Iltaisin väsyttää liian paljon. :LOL:

Elli Ja Öttis 13+0 :heart:
 
:wave:
hei kaikki , en saanut teiltä vastausta viimeksi, eli saanko saman äitiysrahan kuin esikoisesta joka syntyi vuonna 2007 ja täyttää nyt siis kolme vuotta syyskuussa ? eli mieluusti ottaisin saman äippärahan , kun oli paremmat tulot niinä vuosina silloin joskus :D

täytyy varmaan selvittää :heart:

huisi ja pikkuinen 13+5
http://www.priestsforlife.org/resources/abortionimages/fig19baby3.5mos.jpg
 
Matilda84
Mä en oo ehtinyt noihin äp rahoihin vielä perehtyä muta eiköhän mulla oo parhaimmat tulot viim. 6kk ajalta kun sain palkankorotuksen ja vakkariduunin.
Tosin oon nyt ollut samassa yrityksessä 2vuotta,joista vakituisena 1,5vuotta. Jos nyt osaan taas laskea oikein...

Mä olin eilen illalla tosi kipee. Heti kun nousin jostain istumasta veti kyllä kroppa kaksin kerroin, tuli niin voimakas tunne alavatsaan. Kovaa jomotusta ja särkyä ja ei auttanut kuin kahden panadolin voimin koittaa nukkua.Aamulla oli taas parempi olo ja nyt alkaa taas supistelee :(

Tää voi kuulostaa tyhmälle,mutta kun mä en halua saikkua enään. Mä olen kerran saanut potkut koska jouduin olee lasten sairauksien takia liian paljon pois koe ajalla ja totta kai ne anto sitten potkut.Tokihan ne ei voineet sanoa ääneen että poissaolot on syy,koska se olisi ollut sitten laiton. Mutta jooh ,nyt on kauheet omantunnon tuskat vaikka olenkin vakkari jos joudun jäämään taas saikulle. En vaan millään haluais,siks pitkitän tota lääkäriin menoa.Mieskin kävi eilen kaks kertaa sanoo jo ku koitin nukkuu,että mene lääkäriin. Olin aika kipeen näköinen ja oloinen :ashamed: Mua vaan ei millään sais tonne peijaksen päivystykseen,ensinnäkin jos on paikat kipeenä niin ku ne ronklaa niin voi JESUS ja sitten ku sielä on vaan miehiä lääkäreinä ja musta jotenkin tuntuu ettei ne osaa mitään, joo eihän mulla ole faktaa mutta kuitenkin.
Koitan kärvistellä huomis aamuun ja pamautan sitten varmaan omalle lääkärille joka viimeksin katto paikat, on myös meidän neuvolalääkäri tää sama täti.
Nyt vaan lepään tän päivän, ainakin yritän.
 
Onnittelut hyvistä uutisista :heart: olihan täällä aka moni vielä käymättä ultrassa, vaikka itsestä tuntui jossain vaiheessaa, että kaikki muut jo käyneet :)

Täällä on vietetty esikon kaksvuotissynttäreitä. Virallinen päivä on tänään, mutta eilenkin kävi jo osa vieraista.

Mites muuten kakunleipomiseen liittyen...onko muilla kokemuksia silikonisista kakkuvuoista. :attn: Ostettiin sellainen täytekakunvuoka, ja nyt kun kahdesti ollaan tehty sillä kakku, niin aina mene jotenkin pieleen. Nytkin täytyi pitää kakkua paljon kauemmin uunissa, kuin ohje sanoi, mutta sitten kun ei ollut taikinaista, niin tuli liian kova. No mies oli kyllä tehnyt taikinan eikä laittanut perunajauhoja, että ehkä johtuu osittain siitä.

Aivan mahtava keli ulkona...kun pääsis hiihteleen ja eväät reppuun B)
 

Yhteistyössä