(.)**//** Elokuiset helmikuussa 2010 **//**(.)

Joo , piti kas kommentoida siihen silikonivuoka-asiaan mä tykkään käyttää silikonivuokia ja oon niitä myynytkin ... Kun laittaa silikonivuuassa kakkua tms , niin muista nostaa pois uunista pellin kanssa ja vasta kunnolla jäähtyneenä kumota , muuten (kummassakin tapauksessa) voi kakku lässähtää ...

neitim
 
Tänne myös jo liitoskivut rantautuneet, ja minäkin hoitoalalla oon töissä joten jalkojen päällä ollaan koko työpäivä...
Lisäksi työpäivän aikana jalat puutuu ja kipeytyy. Mulla tuli jo esikoisesta suonikohjuja jalkoihin... Oon miettinyt että pitäskö hommata tukisukat, mutta ovat niin pirhanan kalliita, ainakin ne mittojen mukaan tehdyt...

-Sandeliini ja kolmas toukka 13+0
 
Täällä on juhlittu esikoisen 1-vuotisjuhlia. Huomenna olis vasta oikee päivä, mutta harvat pääsee arkena keskellä päivää. Ylitin itseni kakun teossa, marsipaanilla kuorrutin ja tosi hyvin onnistui *hyvä minä* :D
Ihan tuntui, että vieraat tuijotteli mun mahaa vaikkei se päivisin vielä turvonnut olekaan (jos nyt illalla näkisivät niin heti tietäisivät mistä on kyse). Taisi olla omaa mielikuvitusta tuo tuijotus..

Sit tällainen ihanan intiimi kysymys: Tuntuuko muista, että alapää "tippuis pois"? Mulla on nyt kahtena iltana kamala paineen tunne tuolla alhaalla. Tosi inhan tuntoinen! Ei pitäisi olla mitään laskeumaa, että johtuisi siitä. Olen käsittänyt, että tätä paineentunnetta voi esiintyä raskaana, mutta vasta siellä raskauden loppupuolella kun vauva painaa!

MiljaK ja salaisuus 13+0 *POKS*
 
Tulin vielä kirjotteleen ennenku meen unten maille. Mulla kans on nyt parina päivänä tuntunu niinku vauva liikuskelis masussa :) Meillä on suvussa äidin puolelta kaksoset mutta eipä ainakaan meikäläisen kohdalle osunut,ainakaan tällä kertaa ;) Eihän sitä koskaan tiedä jos vielä joskus lisää lapsia vaikka tuliskin.. Esikoisesta kysyttiin sukupuoli ja nytkin ajattelin kysyä ku kuiteskin olen sen verran utelias enkä malta odotella loppuun saakka jännityksessä.

Mut nyt unten maille! Öitä.

Sirri81 ja masuasukki 14+5.
 
kaksosten periytymisestä tällainen lainaus tuolta kaksosia odottavien pinosta:

miehesi geenit eivät vaikuta siihen, tuleeko teille kaksosia, mutta ne vaikuttavat kyllä siihen, tuleeko teidän lapsillenne herkemmin kaksosia! :) Miehesi siittiöt eivät siis saa aikaiseksi sitä, että sinulta irtosi kaksi munasolua samaan aikaan. Miehen siittiöt eivät myöskään saa aikaan identtisiä kaksosia, eli munasolun jakautumista hedelmöityksen jälkeen.



 
Niin no juu, onhan se kyl ihan järkeenkäypää, et naisen puolel jos on kaksosia ni sit periytyis.. Ku eihä se mies tosissaa sitä jakautumista tai kahen munasolun kypsymistä saa aikaan :D Huh, onneks.. siten meille toivottavasti ei koskaan tulis kaksosia :D Tosin enhä mä tiiä ku en äiteen sukuu kauheesti tunne. Enkä pahemmin isänkään. Iha vaa lähimmät, eli sedät ja tädit yms. tiedän, muita juur en. Mut en kyl halua tunteekaa, ei sen puolee :)
 
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Mikä ihana pieni siellä masussa nytki ja viuhto ja pyöri (ja vähän "nukahtikin")
Kaikki paikallaan ja vastaa viikkoja
On se vaan aina yhtä ihmeellistä. Ja ihanaa :heart:

Kohtu on kallellaan taaksepäin, sanoko jopa vahvasti tai voimakkaasti
ja istukka etuseinämässä...ei ihmekään, ettei ne sydänäänet kuulunut viimeks.
Liikkeet tuntunee sit sivustoilla?
Ultras ensin mahan päältä ja sit vielä alakautta, että pääsee istukan ohi ;)

Veriseulan, jotka tonne oli toimitettu, riskilukemat oli 1:560 vai 590 ja nt:n kanssa 1:39000 (mä olin valmis kuulemaan 3900, mutta se oikeesti sano 39 000) No mutta, että "normaali".
Niskapoimu oli 1,1mm
ja sattu näyttään suoran jalkateränkin. ja nenän luu näky hyvin. ja sormet on kaikki tallella.
ja ja ja ja :D :heart: :heart:

ja sykkeet oli nyt 150. Se täti sano, kun kysyin niistä neuvolan viime kerran yli 190 sykkeistä (,jotka ei siis kuuluneet vaan kone vaan näytti lukeman), että jos kone ei oo löytänyt vauvan sykkeitä, ottaa lähimmät (eli mun) ja kertoo ne kahdella.

Onnesta soikeena ja ymmyrkäisenä,
Månsku ja se toinen (,joka onneks ei enää ollut muumin näköinen) 12+2
 
Huomenia!

Täällä on ollut kurja aamu, kone jumi ja lunta oli tullut yön aikana metri joten töiden aloittaminen on tosissaan tökkinyt..llisäks nukuin pommiin eli klo 6 vasta nousin ja mies ei muistanu laittaa iltatreenien jälkeen piirasta jääkaappiin, jonka illalla tein... oli sit koko yön hellan päällä. Mrrh.
äh.


Mutta joo, Sandeliini, mä hankin sektioon ne mittaitilaustukisukat ja ne muistaakseni makso jotain 30 euroa. On ne kyllä aikamoiset vermeet, täytyy myöntää...en ole sektion jälkeen niihin kyllä koskenu.

Ä-raha kelan vastauksen mukaan lasketaan edullisimman mukaan (=parhaimman hakijan kannalta) ja jos on se alle 3v väliä syntymien välillä niin myös vanhaa päätöstä voi käyttää. Mulla siis tulee vuoden 2008 mukaan, mikä on hyvä.

Vautsi, täällä on lisää kakskosodottajia, onnea vain =) Ja onnea muutoinkin oli hyviä ultrakuulumisia. Mä meen huomenissa neuvolalääkäriin, ja vkoja silloin on siis 13+4 (12+6 neuvolan mukaan). Pissat otetaan joka käynnillä täällä.

Jees, viikonloppu meni siivotessa, ruokaa laittaessa, pyykkiä silittäessä ja pestessä. On jotenkin kurjaa, kun töiden takia viikonloput on aina täynnä pelkkää arkista puurtamista, kun töiden jälkeen mä en ainakaan jaksa imuriin tai moppiin tarttua... lisäksi kun meillä on yösähkö käytössä, niin pitäis pyykitkin sit arkisin pestä siinä vaiheesa kun mä olen jo vetämässä zetaa... en tajua mihin minä iltavirkku-taitoni olen kadottanut, ennen menin nukkumaan jotain klo 23-24 aikaan ja silti nousin puol kuus ylös.. nyt ysiltä sänkyyn ja puol kuus olen vielä ihan kuollut. Äh.

Niin ja eilen sain kunnolla sykkeetkin kuuluviin sytkylältä, siis kotona. Kaikki ilmeisesti kunnossa siis =)

Jaahas, nyt pitää lähteä puoleksi päiväksi toisaalle tästä tekemään tsekkausta mun projektiin.. palaillaan ja mukavaa viikkoa, toivottavasti teillä olis alkanu paremmin =)

runttis huomenna 32v (argh) ja sytkylä 13+3
 
ja sit vähän muitakin juttuja :D

Sukupuoli tullaan varmastikin kysymään. En mä kestäis epätietoisuutta tietäen, että olisin voinut saada selville ja kun odottavan aika on niin pitkä..
Saapa sit valmistella. Tosin viimeks sanottiin rakenneultrassa kumpi tulee, mutten tohtinut uskoa ennenku vasta loppuraskauden kokoarvioultrassa..

MiljaK: kuulostaapa kurjalta! En osaa tohon vastata tai samaistua.
Mulla on ongelmia sen sijaan ylämahan kanssa. Niinku närästäis tai supistais, muttei sovi kumpaankaan.

kaksoskeskusteluun työnnän lusikkaa sen verran, että kaveri on odottanut kahdesti kaksosia ja suvun muutamat kaksoset on ainoastaan isän suvun puolella.

lasketun ajan lähestyessä
N11na: Kiva, että sun mies teki tollasen ratkasun. Jos ei voi olla pois, kun tarvii, niin parempi sit noin.
Matilda: onpa kurja, että sun mies jäi sit valmistumatta. Mutta ihana, että oli sua varten läsnä!
Meillä isäntä heitti ultrassa tänään, kun tuli LA:sta puhetta (on siis 21.8), että sorsastus alkaa muuten 20.8.. :eek: :LOL: Eihän se sinne oikeesti lähe, jos oon vielä yhtenä kappaleena ja en tiedä lähtiskö, jos just olis syntynyt..
Voinnista vielä: Mä olin "elämäni kunnossa" ihan loppuun asti. Kävelin vielä muutaman kilsan lenkkejä (kaupunkiin ja takas ;) ) edellisellä viikolla. Toivottavasti tääkin menis mallikkaasti.
Kuumimmista kuumin elokuu ei taitais olla ihan paras...? Ja paikkojen aikainen aukeneminen mua vähän jo etukäteen pelottaa/harmittaa.. jää sit uimiset vähemmälle

silikonivuokakeskustelua seuraan mielenkiinnolla. Oon kerran tehnyt kermaviilisen mustikkapiirakan sellaseen ja se läjähti käsille, kun en saanut nätisti vuoasta pois ja kun se ei kuitenkaan niin nätti oo esille laitettavaks...

olikohan muuta?

*muoks* Runttikselle parempaa maanantain jatkoa :flower:
 
Hei,
Mahtuuko vielä yksi elokuinen odottaja mukaan?
Olen 34v.ja kolmatta odotellaan.Laskettu aika 8.8. ja sairaalana Jorvi.
Kiinnostuneena olen kirjoituksianne lukenut ja jos vaikka nyt rohkaistuisin myös itse mukaan.

Nate+iltatähti rv 14+1
 
Matilda84
MiljaK kyllä on välillä sellainen tunne,viimeks lauantaina ku olin tosi kipee tuntu että nyt kohta pamahtaa koko kohtu ales tuolta tai vauva,oli kauhee ponnistuksen tarve jotenkin.Siis painetta.

Lääkärissä käyty,nyt ottivat jonkun kunnon bakteeri viljelyn alakerrasta, eikä se mitään hiivaa ainakaan lekurin mukaan olis kun tuli sitä punertavaa vuotoa. Lääkäri vaan pudisteli päätänsä ku kerroin mitä naikkarilla sanottiin kun soitin sinne.

Nyt odotellaan ja pari päivää kotona taas. Taidan painua unille....

Tuohon kaksos asiaan, meillä on isän ja äidin puolella kaksosia . Vaarini oli kaksosista toinen, minun serkut on kaksospojat, serkkuni sai kaksoset tosin toinen oli tyttö ja toinen poika.
Jännittänyt aina koskas mulle pamahtaa kunnia saada tuplana :D

Nate Tervetuloa mukaan, rohkeasti vaan kirjoittelemaan :hug: :heart:

Kuinkas pitkä tuo kelan rahoittama isyyvapaa/isä kuukausi oikein on ?
Joskus akoinaan se tais olla sen vajaa kolme viikkoa, mitäs se nyt on ?
Voiko työnantaja kieltää isää olemasta kotona kun vauva syntyy ?
 
Kiva juttu,kiitos paljon =)
täällä vietellään vapaapäivää ja pyjama edelleen päällä :LOL: .Nooo,ei jaksa hötkyillä.Normaalisti työpäivinä tiukka aikataulu,joten vapailla ei jaksa niin stressata.
Esikoinen koulussa ja kuopus viettää tänään myös vapaapäivää päiväkodista.
 
Mä oon nykyään niin väsynyt etten jaksa edes meikata aamuisin kun vien lapsia.Mä oon aina ollut tarkka ulkonäöstä,enkä halua mennä ihmisten ilmoille ihan linnunpelättimenä,mut nyt ei jaksa,ei millään....Ihan kamalaa kun on veto kokoajan vaan näin poissa.Toivottavasti pian alkaa helpottaa.Mä en kestä itseäni tälläisenä.
Ja sit tää mun täällä netissä roikkuminen :ashamed: :ashamed: :ashamed: Kun väsyttää ja tympii,enkä saa mitään aikaan niin oon täällä ja sepä auttaakin piristymään ja saamaan aikaan hommia :headwall: :headwall: :headwall:
Äh,millon mä saan oman energisen itseni takaisin?????????????
 
noh,nyt on sit sokrurasitustesti takana =) toivottavasti tulokset ei ole järkyttäviä..
ja evi-talle,kyllä se väsymys siitä väistyy :hug: mullakin ollut saman kuullosta. hauskaa päivää kaikille.
 
Matilda84
No nyt selvis mun supistelut yms oireet.lääkäri soitti ... Emätintulehdus päällä, onneksi ottivat kaikki testi. Juuri luin netistä että se voi aiheuttaa jopa keskenmenon jos ei hoidata.
Viikon alapäärasvat eli joku antibioottirasva siis. Onneksi tää selvisi ja pääsen nauttimaan raskaudesta taas normaaliin tapaan. =)
 
Nt-seulonassa käyty. Turvotus 1.2mm ja kaikki kunnossa! :) Veriseulonnan tuloksia tietty ei vielä saatu mutta kaikki ainakin hyvällä mallilla näytti olevan!

Pikkukaveri potkas pari kertaa oikein kunnolla ja sitten vilkutti meille kanssa! :)

Ja vastas ihan päivälleen viikkoja.

Nyt pitää lähteä heppa ajamaan tallille, koira jo malttamattona pyörii ja vinkuu kun odottaa ulos pääsyä.. :D

laalaa rv 11
 
matilda hyvä, että selvis...saa asian pois päiväjärjestyksestä =)
Chev onnea hyvistä ultra kuulumisista... :flower:

Mulla huomena lääkäri-neuvola ja perjantaina sok.ras. :x ...Pitää repiä tuo reilu 1 vuotias mukaan parikis tunniksi seisoskeleen :/
 

Yhteistyössä