(.)**//** Elokuiset helmikuussa 2010 **//**(.)

Matilda84
Mä luulen että tuon istukan paikka on aika tärkeäkin tieto, ihan synnytyksessä/ jos tulee keisarinleikkaus... Ja juuri tuo jos on kohdun suun tiellä .

pikkumökö Onnea :heart: :heart: :heart:

Mulla kans olis kätilö joka suoritti, ja teki tosi huolellista työtä. Eka alakautta ja sitten vielä päältä, tosin totes että rakko on niin täys että ei ala painelemaan tai tulee housuun :D Sanoinki kun tulin että on hiukka veskihätä, kun meni aika ettiessä sitä paikkaa - mikä sit oli loppujen lopuksi tosi helposti löydettävissä.

Meillä on aivan ihana neuvola, ja harmittaa niin paljon kun se nyt lopetetaan ja siirto tulee isompaan yksikköön. Terkka soittaa aina takasin jos ei puhelinsoittoaikaan voi soittaa, eli voi jättää viestin. Ja sinne on päässy tähän saakka hyvin ja aikoja löytynyt. Toivon että sama terkka nyt sitten jatkaisi meillä siis on nyt tytön neuvolatätsä tietysti ja sit tätä raskautta hoitelee kans. Mutta toivottaasti myös palvelu säilyis yhtä hyvänä.

Jep, nyt on kulmat ja ripset kuosissa ja sain bicmac-aterian vetästyä nälkääni. Voiko enää paremmin olla, masu täys ja aurinkokin paistaa ulkona :heart:

Kosmetologille kerroin perheenlisäyksestä (hehee meillä taitaa tietää muut ennen sukua...) ja oli kovin iloinen, siis on hyvä tuttava vuosien varrelta tämä kosmetologi, niin tulee jutusteltua kaikenmoista hänen kanssaan.

Jaaha, vielä jonkin aikaa töitä ja sitten onkin tämä päivä tässä.

Ylihuomenna on perjantai jees!

Alkuperäinen kirjoittaja Matilda84:
Mä luulen että tuon istukan paikka on aika tärkeäkin tieto, ihan synnytyksessä/ jos tulee keisarinleikkaus... Ja juuri tuo jos on kohdun suun tiellä .

pikkumökö Onnea :heart: :heart: :heart:
Juu on sitten synnyttäessä, mutta tässä vaiheessa lähinnä potkujen ja sydänäänten kuuntelun kannalta se pohdituttaa. Ja tietty sitä vuotoahan vois tulla jos se on jossain huonossa paikassa.. kai. Eipä kai siinä neuvolakortissa juurikaan turhia juttuja ole, vaan kaikella on merkitystä mitä ne tädit sinne raapustelee =)

Onnea hyviä uutisia saaneille ja voimia Hendulle ja sunshinelle!

Jonnuli, täällä kohtalotoveri. Mulla on nyt toista päivää migreeni päällä, migreeenilääkkeitä ei tietenkään voi ottaa, mutta panadol ei tunnu tehoavan... No pitää vaan kärvistellä, kai tää jossain vaiheessa loppuu. Onko muita migreenistä kärsiviä ja miten ootte pärjänny sen kanssa?

Mappis rv 12+6

Hendulle ja Sunshinelle :hug: ja voimia epätietoisuuden kanssa :hug:

Pikkumökölle onnittelut hyvistä uutisista :heart: :heart:

Ja kaikille muillekin tarvitseville :hug: :hug: :hug:

Neuvola oli tänään ja kaikki oli hyvin, paitsi, että ei saatu niitä sydänääniä kuuluviin. :/ No mut eiköhän kaikki kuitenkin luulis olevan kunnossa, kun maanantainakin ultrassa oli. :) No sain kuitenkin uuden ajan ens viikoks, että saan mennä ne kuunteluttamaan ihan oman mielenrauhan takia. Ihmeellinen tää odottavan äidin mieli. Järkipuoli sanoo, että kyllä siel kaikki kunnossa on ja sit joku tuolla tunnepuolella kolkuttaa, että mitäs jos ei ookaan. :kieh:
Mutta ei tää silleen uutta oo, kun yhen kerran ei lääkäri löytänyt viikolla 15 niitä ääniä. Silloin vasta huoli oli, kun ne oli kuitenkin aiemmin jo kuultu. Että pakko nyt koettaa vaan kuunnella tuota järjenääntä. :whistle:

Mulla neuvolatäti katsoi kuvasta, että istukka ois etuseinässä, kun ei mulle sitä kans ultrassa sanottu tai mitään merkattu. Uteliaisuuttani minäkin sen vaan halusin tietää. :whistle:

Nyt sitte oottelemista ens tiistaihin asti, että pitää menää sinne sokerirasitukseen ja sitte meen taas metsästämään terkan kanssa niitä sydänääniä. =)

Mä oon synnyttänyt vaan pieniä vauvoja tyttö 48cm 3250g, poika 49cm 2840g ja poika 51cm 3396g Tää viimeinen onkin ollut näistä ainoo kun ei oo tullut keltaiseksi ja ei oo syömisten kanssa ollut ongelmia, kun kuitenkin ees vähän isompi ollut.
Kaikki kokoarviot on mennyt sairaalassa ihan metsään, kun ovat arvioineet. Nuo kaks pienempää arvioitiin isommiks ja tää isoin pienemmäks. Mutta oli kiva häntäkin synnyttää, kun ajattelin, että just varmaan sellainen 3 kilonen on. :whistle: :D

Joo nyt tää lähtee tästä jorisemasta :wave:

Katjuska ja piilossa oleva sintti 12+4 :heart:

Hei kuulkaas naiset, olisi taas kysymys =)
Kun meidän tyttö nukkuu pinniksessä vielä koko tän raskausajan (ja varmaan sen jälkeenkin vielä, ennenkuin siirtyy tavalliseen sänkyyn), niin miten olette ison mahan kanssa saaneet laitettua lasta sinne pinniksen syövereihin? Siis te, joilla on ennestään ollut pieni lapsi ja uusi tulokas tulossa...
Mä kun olen tämmönen lyhyt tappi, niin jo nyt tuntii masussa aika kurjalle kun laitan tytön pinnikseen, ja laitaa ei saa meidän brion sängystä laskettua, on se basic-malli. Että pitääkö tässä lähteä vielä metsästämään uutta pinnistä, tai kolmatta kun toinen on mökillä....

Pikkumökö :hug: Ihanaa onnea :heart:

Runttis,mä oon siirtänyt lapset aina aika ajoissa jatkettavaan sänkyyn ja siihen sellainen irtolaita niin eivät pääse putoamaan-siinä 1,5v iässä-ja nyt on sama suunnitteleilla tän kuopuksen kanssa.Kun en ole halunnut kahta pinnistä samaan aikaan ja ei tuo edellinen käsitä jos joutuu vauvalle sänkynsä antamaan...."vauva tuli ja vei sängynkin" :D Joten hyvissä ajoin ennen seuraavan syntymää ja pinnis on hetken ollut sitten poissa.

Jaksamista Hendulle, toivottavasti istukkabiopsia antaa normaalituloksen.
Meillä esikoinen ja seuraava poika olivat 4,5-kiloisia, kolmonen 4,1kg ja neljäs 4,2kg eli isoon varauduttava nytkin. Tosin sektiolla syntyy,joten ei sinällään haittaa.

En muista puoliakaan lukemistani viesteistä,joten kovin on omanapaista... :/ Hammaslääkärillä kävin ja huhtikuussa purentaa taas korjataan, nyt olen saanut kiskot kun puren hampaita niin mahottomasti öisin. Varsinaista hammasten kiristystä! :)

eä ja lapanen 15+1

Meidän pieni herra syntyi kaksi viikkoa lasketun ajan jälkeen ja painoi 3,9 kg :D Istukka ei ollut mennyt moksiskaan joten hän oli ehtinyt kerätä massaa koko tuon 42 viikkoa :D

Tässä raskaudessa istukka luultavasti on tuolla takaseinämässä, oikealla. Ultrassa ei ihan tarkkaan saanut vielä selkeyttä, mutta siellä sen epäillään olevan. Halusin tietää sijainnin, koska viime kerralla se oli edessä alhaalla ja meinasi estää synnytyksen alateitse. Onneksi istukka vähän nousi raskauden edetessä, joten se ei aiheuttanut mitään ongelmia synnytyksen kannalta. Mut silloin se kätilö varoitteli, että voi aiheuttaa niin runsaan verenvuodon, että alatiesynnytystä täytyy harkita uudelleen. Onneks loppu hyvin kaikki hyvin!
Olin kyllä aika helpottunut viimeeksi, kun se istukka suojasi suurimmilta potkuilta. Vauva oli tosi vilkas jo vatsassa ja välillä olin ihan puhki, kun mylläsi ihan hulluna tuolla. Istukka kuitenkin vaimensi potkuja niin, että ne pienet kantapäät tunkivat vain tuolta sivuilta vatsan läpi. Vaikka ne liikkeet ovatkin maailman ihanimmat, niin välillä koko maha tuntui puutuvan niihin iskuihin :LOL: :LOL:

Olenkohan ihan hakoteillä jos väitän että vauvan liikkeet alkavat jo pikkuhiljaa tuntumaan?? Miten teillä muilla uudelleensynnyttäjillä? Ekasta tunsin aika aikaisessa vaiheessa, oisko ollut rv 17. En voi uskoa että nuo tuntemukset olisi jotain suolistoon liittyviä, kun ne tuntuvat ihan tuossa vatsanahkassa :heart: :heart: :heart:

Onnea vielä Pikkumökölle, toivotaan että muutkin saavat yhtä liikuttavia uutisia :hug:

Ruuth ja muru 12+3

Mulla on tuntunut välillä pieniä muljahteluja masussa , mutta useasti tuon muljahtelun jälkeen on tullut pieru , joten on tainneet kyllä olla jotain suoliston liikkumis juttuja ... :headwall: :LOL:

Muista oon tuntenut ekat liikkeet n. 20/18/18/16 .. joten en elättele nytkään toiveita ennen kun ollaan jo reilusti yli 15 viikon ! Ja muissa ei oo siis ollut ees ylimääräsitä tossa masunkohdilla ja nyt on hieman ihraakin kertynyt eteen ... Tosin maha on kadonnut :eek: , siis ei oo ollut kunnon turvotustakaan , mutta masu vaan on pienentynyt ja ehkä hieman muotoutunut suipoksi :)

neitim

Eilen oli neuvolalääkäri ja siellä ei mitään kummallista. Sydänääniä ei yrittänyt kuunnella, kun on kuulemma niin aatamin aikainen laite, että sillä harvoin näillä viikoilla saa ääniä kuulumaan. Ja maanantainahan ne oli kuunneltu ultrassa, joten ei ollut suurta hinkua niitä kuunnella. Sisätutkimuksen teki ja kaikki hyvin. Kohdunkaulaa se 3 cm mitä pitääkin ja kohdunsuu hivenen pehmeä niinkuin uudelleen synnyttäjillä yleensä on.

Oikeastaan ainut miinus oli painon putoaminen (-2,5 kg) ja siitä sitten juteltiin, että millä pahaaoloa vois yrittää helpottaa ja erityisen tärkeää on syödä raskausmonivitamiineja, koska ravitsemus muuten puutteellista.

Eipä siellä muuten sitten mitään. Seuraavat lääkärineuvolat on viikoilla 25 ja 35. Seuraava neuvola 10.3 ja tosiaan se rakenneultra 13.4. muistaakseni.

Oli ollut puhetta lasten syntymäpainoista. Meidän neitonen oli 3890 g.

Mun pitäis lukea tenttiin, että netissä surffailla... :ashamed:

Liikkeet mulla tuntunut 17/16/15/14/loput 3 n. viikosta 13 alkaen.
Istukka oli etuseinämässä ekasta ja tokasta ja sitten takaseinämässä muista.Nyt taas etuseinämässä vaimentamassa liikkeitä ja onneksi niin.sillä edellisistä kyllä tuntui että vauva tulee läpi nahan.Liikkeet teki suorastaan kipeää ja jopa niistä lääkärille puhuin että onko kaikki ok kun niin sattuu potkut ja kaikki pienimmätkin liikkeet tuntuu....

Evi-ta mulla on kans huomenna papa kohdunkaulansyöpää varten tekevät seulonnan. Oon vaan miettiny, että oon joskus kuullu, että raskaus vois antaa papassa virheellisen tuloksen?! EN tod! haluu alkaa yli 9kk elämään siinä(kin) pelossa, että papasta löyty jotain... Jos se raskauden takia antaa virheellisen tuloksen. Kysyin kyllä sitä siltä lääkäriltä, että voiko sen ottaa jos on raskaana ni se sano että aina viikolle 24 asti voi ottaa.... pitää huomenna vielä muistaa kysyä sitä..
Huomenna meen myös sikapiikille! KääK!

n11na ja tiitti 13+5

n11na joo mä oon kanssa ymmärtänyt että voi antaa virh tuloksen raskausaikana mutta ymmärtääkseni vasta loppuraskaudesta ja jos otetaan heti synnytyksen jälkeen(sillo suositus kai 6kk synnytyksestä vasta)mut nyt kun mennään suht aikaisilla viikoilla niin ei kai siinä mitään....?
Mulla se on 25.2 edessä!Ei kyllä yhtään kiinnostais mennä taas lisää ronkittavaksi mut ihan hyvä että kutsu tuli,näin saan heti jälk.tark hormoonikierukan :D Jos siis norm papa.tulos,kun ilman papaa eivät laita kierukkaa :whistle:

heips, pahoittelut niille joilla on jotain murhetta tullut matkan varrelle ja niille, joilla on ollu kamalia ultrakokemuksia.
muistan että viime raskaudessa mulla oli nt-ultralääkäri tosi tönkkö vanha mies. se vaan murisi jotain; en edes kuullut puioliakaan. mutta seuraavassa ultrassa samainen lääkäri olikin sitten ihan mukava. (vai olinko sittenkin itse vähän kriittinen??! :whistle: :saint: )

Alkuperäinen kirjoittaja jonnuli:
Huomenia!

Mulla on jo kolmatta päivää hirvee jysäri..ei auta panadolit mitään..
mulla on toista päivää!! AAUUUUU! en oo ottanut mitään tähän, ku on nukkumaan mennessä helpannut. toivottavasti ei oo mitään flunssaa tulossa. :/
tää on kyllä vähän migreeni-tyylistä, toispuoleista jumputusta(takaraivolta otsaan) ja valoarkuutta silmissä...

Kivan aktiivista porukkaa ollu täällä tänään..:)

Tosiaan tuota istukan sijaintia ei monessakaan paikassa merkitä kortiin vko:lla 12, sillä se voi vielä muuttua ja monet haluaa varmistaa sen ensin siellä rakenneultrassa.

Täällä pahoinvointi alkaa helpottamaan. Pieni oksennus tulee silti joka aamu. Muuten on ollu hyvä olo. Nyt vaan kamala flunssa päällä... :| Onneksi ei ainakaan vielä kuumetta.

Paljon on tullut ihania uutisia, onnea niistä! :heart: :)
Ja pahoittelut ikävistä jutuista! Pidän teille peukkuja, että kaikki muuttuukin iloksi... :hug: :heart: Suurinpiirtein samaa vaihetta kaikki eletään, niin jokainen varmasti osaa kuvitella esimerkiksi sen miten pitkältä odotukselta kaksikin viikkoa tuntuu! :| Toivotaan, että odotus palkitaan sitten.

t.Edda ja pienoinen 14+2

Joo toiset on todellakin olleet aktiivisia täällä, minä en... Opiskelut ja yksivuotiaan kaitseminen tuntuvat vievän kaiken ajan! Oikein jo odotan että pääsen taas töihin (15.3.) niin ehtii paremmin netissäkin pyörimään :LOL:

Meillä on nt-ultra ja samalla tämän raskauden ensimmäinen ultra perjantaina! Sydänääniäkään ei olla vielä kuultu, joten tässä alkaa jännitys todellakin tiivistymään, että onko siellä ketään edes kyydissä. Varsinkin kun lukee täältäkin niin monia ikäviä uutisia (pahoitteluni teille kaikille asianosaisille :hug: ) niin alkaa omatkin pelot enemmän ja enemmän nousta pintaan. Mutta, täytyy vaan jaksaa odottaa ja toivoa parasta, ja jos tulee huonot uutiset niin eiköhän siitäkin sitten joskus toivuta ja nousta uuteen yritykseen.

Ihanaa kuulla että jotkut teistä tuntee jo liikkeitäkin ja masutkin on kasvaneet! Itse olen vähän teitä muita vielä jäljessä (tänään 11+0 eli poksista vaan!) joten ei todellakaan mitään tunnu. Ja mahan kohdalla on sen verran tuota vararengasta että ei myöskään näy. Housut on kyllä alkaneet kiristää mutta paino ei ole noussut, joten kai siellä sitten se kohtu on kasvanut. Tai sitten oon vaan syöny liikaa enkä usko vaa'alta totuutta :LOL: :LOL: sekin on kyllä mahdollista...

Vointeja kaikille, täytyy jatkaa "läksyjen" parissa.

mamacita74 ja Frijolito 11+0

Mä odottelen kuumeisesti uutta doppleriani saapuvaksi ulkomailta... hieman aina jänskättää kun uudesta paikasta jotain tilaa että tuleeko kotiian asti ... Mut ainakin rahtikirjan (netissä seurattava) mukaan on saapunut edellispäivänä suomeen :D Vanha dopplerini odottaa vielä postissa uutta kotia ... ;)

neitim

Yhteistyössä