(.)**//** Elokuiset helmikuussa 2010 **//**(.)

Onnea ihania ultauutisia saaneille :flower:

Täällä alkaa pikkuhiljaa elämä voittaa. Eilen värjäsin hiukset ja tänään kävin uimahallilla terapia-altaassa hoitamassa lähes kahden viikon makaamisesta johtuvaa hartiasärkyä ja muutenkin vähän polskimassa, että kunto vähän nousisi. Kävin myös ostamassa muutamia mammavaatteita, meikkejä ja ison säkin irtokarkkeja. En edes muista milloin viimeksi olen voinut/ halunnut syödä jotakin herkkuja, kun mikään ruokakaan ei ole maistunut. Ihana hemmottelupäivä siis takana =)

Tietääkös joku voiko avoneuvolapalvelussa (meidän terveysasemalla kerran viikossa ilman ajanvarausta, ei sairaskäynneille) käydä kuunteluttamassa sydänääniä? Seuraava neuvola vastaa maaliskuun puolella, joten sinne on niiiiin pitkä aika. Lääkärineuvolassa, joka oli viimeviikolla, sydänäänet kuuluivat vai pari sekuntia ennen kuin pieni karkasi alta, joten vain lääkäri ne kuuli. Itse olen ne kuullut nt-ultrassa, mutta olisi kiva saada kuulla niitä tässä välilläkin.

Sipsunen & Nalle 13+2 :heart:
 
Jos nyt yrittäs kirjottaa vähän pitempää tekstiä, ku esikoinen istuu tuossa syöttiksessä ja vetää mansikkamaissinaksuja :D

Aika menee kyllä hurjan nopeeta tän ootuksen suhteen, JO 14 viikkoa täynnä. Jos ne liikkeetki rupeis tuntuun muutaman viikon päästä. Tuosta esikosta tunsin vasta 21+jtn, mutta eiköhän ne hieman aikasemmin nyt tunnu :)

Töissä oon kaupan kassalla. Ja kyllä taas hermoja kysytään kaikkien typerien asiakkaitten suhtee :kieh:

Autona meillä on Chrysler Neon, joka on aivan paska. Eikä mikään tila-auto todellakaan. Eli uuden auton laitto ois kesällä eessä. Hyvä ku pojan vaunut mahtuu just ja just peräkonttiin. Ja nekään ei mitkään isot oo.

Vaunuiksi ajateltiin ostaa Carenan tuplavaunut. Tai siis minä ajattelin. Mies ku ei kuulemma näihin asioihin aijo puuttua ollenkaan :LOL:

Ainniin, meinasin ihan unohtaa. Sokerit oli ok. Eli ainakaan vielä ei oo rd puhennu. Tosin riskihän on kuitenki edelleen olemassa. Ja uus rasitus on rv 28. Mutta nyt kyllä aijon pitää huolen ettei sitä tule. Hommasin viime perjantaina salikortin satsiin, ja tarkotus ois käydä ainakin 2krt/viikko joko salilla tai jumpassa. Ois se kuitenki ihanaa jos tämä vauva ois veljeänsä pienempi ;)

Marlin ja sätky 14+0
 
Kysymyksiin...

Töissä olen myyjänä,asiakaspalvelua(ei kuitenkaan se ala johon olen kouluttautunut)2 päivää viikossa.

Auto on meillä MB vito,9 paikkainen.Elokuussa jää yksi paikka uupumaan.Mut jos isompaan mielii,joudumme autokoulun penkille kalliilla :|

Vaunut meillä on ollut teutoniaa,emmaljungaa,geslainia,gracoa ja vaikka mitä.Kalliita ja halpoja,tuplia vierekkäin ja peräkkäin... :D Mut nyt viimeksi ostettiin ihan huippuhalvalla emma vaunut/yhdistelmät.Ovat hiukan bugaboon näköiset ja on ihan mielettömän hyvin palvelleet,kevyet,ketterät ja kivan näköiset =)
Ja sitten löytyy jane merkkiset tuplat.


Vauvan tuleva koko mietityttää jo...Vaikka oon suht ison helpolla synnyttänyt(4055g) silti mielummin pienempi kuin suurempi.Mulla on kaksi pienempää lasta ollut 3180g ja 3410g,esikko ja kuopus :heart: Muut sitten 3,8 kg luokkaa ja yli.
En tiedä miksi vauvan koko on niin "tärkeä"juttu,mutta sitä aina mietin. :ashamed:

Olis niin kiva jos liikkeet pian jo taas tuntuis,mut se etuseinämän istukka taitaa kyllä toimia vaimentajana kunnolla...

Doppleria odotellessa ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marlin:
Töissä oon kaupan kassalla. Ja kyllä taas hermoja kysytään kaikkien typerien asiakkaitten suhtee :kieh:
Kiitti vaan! :LOL: :saint: :LOL:
mä sain viime pe "raivarit" yhden lounasravintolan kassalla, ja totesin et pitäkää munkkinne! joku takana tuleva setä sanoi, et onpa tää elämä vaikeeta. :whistle: :LOL: :saint:
no, ku olin kahden lapsen kans liikkeellä, ja mul oli kauhee nälkä. katsoin et lounas oli viä tarjolla.. ja just ku maksoin niin toinen työntekijä tulee sanomaan et hän vei ne jo pois. :eek: olin ostanut lapsille munkit/pullat, kun olivat jo syöneet ip-kerhos... mut en sit ottanu niitäkään. voi v*u että vitutti ja ITKETTI; hyvä kun en ihan vollottamaan alkanut. yyyyäääää! :LOL:
 
No niin ensimmäinen ultra takana ja voin sanoa että oli piinavin ikinä :|

Se kätilö laittaa sen ultra vehkeen ja näkyy pelkkä tyhjyys, siinä se kääntelee ja vääntelee ja sanoo et käy hakee lääkärin kunnes sit just ku on ottamas pois sanoo et ootas näkykö tuolla jtn???!??!?
Sitten se vihdoin ja viimein löys vaavin
viikkoja 10+1 eli LA siirty 21.8:sta 30.8

Ja tuo missä näky pelkkää tyhjää oli kysta.

joannah ja katkis 10+1

 
heissan, täälläkin ultrassa käyty ja hyviä uutisia saatu :heart:

sydäntä ei hirveen hyvin saatu kuultua, kun ilmeisesti mun kohdun kallellaan olo oikealle munatorven päälle haittasi, mutta muuten ultraus sujui hyvin.jotain sellaista se täti valitti ja että vauva luisti alta pois. vaikka aika rauhassa se siellä makoili... että sykkeen nopeuksista en tiedä, mutta muutaman sekunnin sitä saatiin kuulla. ei se hirmu nopealta kuulostanut, mutta pääasia että siellä se sykkii :heart:
päästä pyllyyn oli 5,3 cm ja vastais viikkoja 11+5 mikä sopii siihen et mulla on lyhyt kierto, eli pari päivää isompi ku neuvolan laskujen mukaan.
en meinannu mennä seulaverikokeeseen mutta kun lykkäsivät lähetteen kouraan ja labra oli vieressä, niin mies tuumi että sama se on mennä. soittavat parin viikon päästä JOS se hälyttää. mä olen ihan tyytyväinen vaan että np-turvotus oli ok.

esikoiselle kerroin sitten kun tultiin ultrasta,hän odotteli ja leikki odotushuoneessa. menee ens syksynä kouluun. esikko ei meinannut ensin uskoa ja epäili että narrataan häntä, mutta kun vakuutin että totta se on, äitin masussa on vauva, niin hän on ollut tosi onnellinen ja hössöttää koko ajan. kaupoista hän olisi halunnut ostaa kaikki vauvakamat vaippoja myöten heti ja nyt kotona hän varoo, ettei koirat vaan hypi mun massulle ja äiti miten sä voit, onko huono olo, väsyttääkö. ja kuvia hän tietenkin haluaa ihailla koko ajan. ei edes tuleva isukki osota yhtä suurta innostusta (vielä, ensimmäisen raskauden menetys ja uuden raskauden yrittämisen kestäminen on jo opettanut että mikään ei ole varmaa...kyllä hän innostunut oli hirveästi eka raskauden kohdalla ja mä jarruttelin että mikään ei oo varmaa ennen ku ultrat on käyty ja 12 viikkoo täynnä)

huomenna esikko varmaan sitten tiedottaa koko eskariväelle asiasta :D herttaista, hän on niin innostunut asiasta :heart:

:wave: Sinimarja ja meidän Ipana :heart: 11+4

 
Tänään on käyty np-ultrassa ja valitettavasti mä en saanu yhtä hyviä uutisia kuin muut tänään ja eilen käyneet.
Eli vaavi näytti muuten olevan ihan kunnossa (oli kaksi kättä ja kaksi jalkaa, ja suht vilkkaasti sätki mahassa), mutta niskaturvotus oli 3,7. :'(
En siinä järkytykseltäni sitten tajunnu kuitenkaan kysyä, että minkälaista suhdetta tuo tarkoittaa. Kätilö kyllä sanoi, että vaavi oli vähän huonossa asennossa, eikä hän sen vuoksi saanut kunnolla mitatuksi. Eikä nähnyt niskanikamia (tai jotain sinnepäin) vaikka yritti vauvaa kovasti välillä tuuppia.
Kätilö muuten ensin ultras mahan päältä ja sit vielä alakautta, että olis saanu paremman näkymän.
Mut sain siis lähetteen Naistenklinikalle jatkotutkimuksiin ja istukkanäytteeseen. Se on onneks jo ylihuomenna torstaina, tän epätietoisuuden kanssa on meinaan aivan kauheeta odotella. Vaikka eihän siellä heti mitään varmoja tuloksia saa, vaan taas täytyy sitten odotella. Ensimmäisiä vastauksia sentään vissiin jo parin kolmen päivän sisällä. Mun tapauksessa tässä on tietysti vielä piinallinen viikonloppu välissä. :'(

Joo ja tosiaan jouduin sitten tänään vielä menemään sinne ultraan yksin, kun miehen oli pakko jäädä kotiin esikoisen kanssa. Ei sitten onnistuttu saamaan muuta hoitopaikkaa siksi ajaksi. Ja kaiken lisäksi oli aivan karmea ajokeli lumisateen vuoksi. Mä en muista kotimatkasta juuri mitään. Miten ihmeessä oonkin selvinny kotiin asti, kun itku alkoi heti kun astuin Kätilöopiston ovesta ulos ja loppui vasta pari tuntia kotiinpääsyn jälkeen.
Mies joutu lähtee tietty vielä töihin melkein heti ku pääsin kotiin ja pois pääsee vasta n. tunnin päästä. Eli koko päivän oon vatvonu näitä asioita ihan yksikseni.

Ja tuosta itkemisestä johtuen nyt on olo aivan järkky. Päätä särkee, väsyttää, silmät on aivan turvoksissa ja muutenkin on ihan sellainen olo kuin olisin krapulassa. :|

No se ei muu auta kun yrittää jaksaa, tätä piinaa kestää kuitenkin ainakin viikon verran vielä...

Vauva oli muuten kuitenkin kasvultaan ihan normimitoissa, pituutta oli 5,7cm.
Ja vastasi viikkoja 12+2, kun neuvolan mukaan olis ollu 11+6. Laskettua aikaa ei tuon muutaman päivän takia silti muutettu.

Hendu ja toukka 12+2

 
Hendu79 Voimia piinaavaan viikkoon ! Kaveri sai juuri hyviä uutisia , hänen vauvalla oli mitattu niskaturvotusta muistaakseni 4mm tienoilla vai oliko vielä enemmän ja veriseula päin mäntyä ,riskiluku 1/5 , sai muutama päivä sitten vastuksen ,gromosomeiltaan terve vauva tulossa ... Voimia !

neitim

*muoks* turvotusta oli liki 5mm !!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja dreamer78:
Alkuperäinen kirjoittaja Marlin:
Töissä oon kaupan kassalla. Ja kyllä taas hermoja kysytään kaikkien typerien asiakkaitten suhtee :kieh:
Kiitti vaan! :LOL: :saint: :LOL:
mä sain viime pe "raivarit" yhden lounasravintolan kassalla, ja totesin et pitäkää munkkinne! joku takana tuleva setä sanoi, et onpa tää elämä vaikeeta. :whistle: :LOL: :saint:
no, ku olin kahden lapsen kans liikkeellä, ja mul oli kauhee nälkä. katsoin et lounas oli viä tarjolla.. ja just ku maksoin niin toinen työntekijä tulee sanomaan et hän vei ne jo pois. :eek: olin ostanut lapsille munkit/pullat, kun olivat jo syöneet ip-kerhos... mut en sit ottanu niitäkään. voi v*u että vitutti ja ITKETTI; hyvä kun en ihan vollottamaan alkanut. yyyyäääää! :LOL:
No tuossa tilanteessa saaki jo kilahtaa :LOL:

Mutta siis, ehkä eniten ärsyttää se että kun asiakasta tervehtii, niin ne ei saa suutansa sen vertaa auki että tervehtisivät takas :kieh: Ja jos minä jättäsin tervehtimättä, niin kyllä sana kiertäs että miten tyly myyjä oon.
 
Hendu :hug: voimi ajatusten kanssa, mutta joskus noi turvotukset ovat virheellisiä ja kaikki kääntyy parhain päin, muutamassa viikossa kaikki voi muuttua , tuolla on ketju :sikiöseulonnoiSSA kiinnijääneitä: tai jotain sinne päin, siellä olen lukenut että monella kaikki mennyt hyvinkin turvotuksista huolimatta , voimia paljon :heart:
 
Hendu-79 jaksamisia piinailuun :hug:

Siis yritin tänään soittaa niitä veriseula tuloksia. Noin tunnin soitin siihen numeroon, välillä tuuttas varattua, välillä yhdisti keskukseen. Alko huumori loppumaan siinä hetki ennen puhelinajan sulkeutumista ja siis en saanut sieltä ketään kiinni :kieh: siis prkle, mikä järki on noissa puhelinajoissa, jos niihin puhelimiin ei ole kukaan vastaamassa?? Kyllä otti hermoon, eikä nää hormonit yhtään auttaneet asiaa. Tunti sen soittelun jälkeen, tulin siihen tulokseen, et ehkä ihan hyvä etteivät vastanneet. Voi olla että oisin tullut linjojen läpi :ashamed:

Muuten ei kummempia, iho kuivuu etenkin vatsasta niin paljon, että joutuu öljyämään ihan koko ajan. En haluais raskausarpia, kun ilman niitä selvisin viimeeksikin. Tulispa jo kesä (ja elokuu) :D

Ruuth ja muru 12+2
 
Hendu-79: :hug: Kovasti voimia odotteluun.

Itelläki oli ultra tänään. Siellä kaikki hyvin, vauva vastasi viikkoja, eli 12+4. La on 15.8, sen voi päivittää listaan. Kovasti huitoi, jännä miten voi tuollainen vajaan 10cm:n mötykkä potkia ja huitoa ilman että ite tuntee mitään! Istukka mulla oli etuseinämässä, sehän vaimentaa kyllä liikkeitä...
 
oi kun moni on käynyt jo ultrassa.. Onskut kivoista näkymistä. Joannahkin sit lopulta. hui..

hendulle voimahali :hug:

Matilda: aika hurja ja kurja juttu, mutta onneks ei sen pahemmin käynyt!

evi-ta: kiitos vertaistuesta :D tasapönkällä mennään ja töissä tänään peilikuva olikin kotipeiliä armottomampi (vai ihanampi :D )

Ultran jälkeen vois kertoo jo lähipiirille hyvillä mielin. Omat porukat tietää ja yks kaveri. Ja ope ja yks työkaveri..
Enpä oo juuri ketään edes ehtinyt näkemään. Töihin, töistä sohvalle ja sohvalta (jos jaksaa) sänkyyn.
Ja jotenkin on sellanen olo, että mun juttu/kellä onni on, se onnen kätkeköön
ja taas toisaalta miten hankalaa ja piinaavaa on puhua kenenkään kanssa ottamatta "tätä tilaa" jotenkin puheeksi. Se kun täyttää voinnin ja olemuksen.
ja kun on se vaan niin kivaakin :D :heart:

ja nyt tää mamma leijuu takas soffalle
öitä
 
hendu voimia sulle :hug: mulla siis hälyytti verikokeet ja viime viikon to käytiin siinä istukkanäytteessä ja 7päivässä lupasivat tuloksia. eli torstaina tai perjantaina pitäis puhelimen soida jos jotain löytyy ja kirje tulee sit kotiin jos kaikki ok. ja ymmärrän tuskasi täysin, tää on ihan helvetin piinaavaa :( ku ei tiedä mitä ajatella, yrittää miettii valmiiks reagointia puhelinsoittoon ja siihen mitä sen jälkeen tapahtuu. haluis ajatella positiivisesti mut haluis silti varautuu valmiiks pahimpaan ettei putoo korkeelta..
jos suinkin mahdollista ni pidä vapaata se istukkatutkimuspäivä kokonaan, on henkisesti aika rankka, mä ainakin vaan nukuin ja lötköttelin sohvalla koko loppuillan ja mahaakin vähä nipraili. koita jaksaa :heart: :heart:
 
Huomenia!

Joannahilla ollu hurja ultrakokemus, onneks kaikki kuitenkin hyvin :hug: Ja Hendulle halit myös, toivottavasti on niitä vääriä hälytyksiä mitä tulee usein :hug: :hug: :hug:

Mä en muuten tajunnu edes kysyä sitä istukan sijaintia ultrassa, saakohan sitä selville esim. neuvolassa? Sinällään ei kai missään ihmeellisessä paikassa, kun ei siitä mitään maininnu mutta... noh, olishan sekin kiva tietää. Nimim. tiedonjanoinen :LOL:

Dremer, toi on kuin mun fiiliksistä kans välillä, oikeen toisinaan harmittaa kun itte ei mahda näille tunteilleen ja ärtymyksilleen yhtään mitään. Mullakin vaihtu pomo kun tulin mammiksilta takaisin töihin ja se varmaan on vähän pölmästynyt että olenko noin ärkky aina kaikissa asioissa.. kun esim. palavereissa olen ollut varsin suorapuheinen :saint:


Jep, nyt hommiin, me ei edelleenkään olla kerrottu kenellekään ja lupasin nyt miehelle että kertokoon kun siltä tuntuu, mä kerron kamuille sit kun kuun lopussa nähdään ja muut sukulaiset yms saa mies hoitaa. Alko jo pohtimaan että pitäis kertoa kaikille yhtäaikaa..., no hän tehköön nyt kuin parhaaksi näkee. Esikoisestakin mummot ja papat sai tiedon mun mieheltä, se oli aika tohkeissaan kun se pääs kertomaan että olis perheenlisäystä tulossa.

Mä mietin sitä rakenneultraa, että mullahan se on sit aika myöhään kun on 1.4., eli lähes 2 kk väliä. Mutta kaipa ne sairaalassa tietää, mikä on sopiva aika. Ens viikolla on se neuvolalääkäri ja oletan, että yksi neuvola olis vielä ennen sitä rakenneultraa, eli siinä mielessä hyvässä tahdissa noita syynäilyjä. Painokaan ei ole noussu kuin pari sataa grammaa, niin ei haittaa vaikka vaakailtaisiinkin miten usein. Ainakaan siis tässä vaiheessa :LOL:

Jep, voimia kaikille ja mukavaa viikkoa, pikkumökön puolesta peukutuksen pystyyn että soittoa ei kuulu ja kaikki on hyvin :hug:


runttis ja sytkylä 12+5
 

Yhteistyössä