Aurinkovauvat *22*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja varttuneet haaveilijat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta kaikki, erilaisten asioiden parissa painiskelevat.
Vai virtahevonmaha...itsellä välillä olo, kuin olisi vuorenpuolikas. Nyt on toi meikäläisen jo valmiiksi heikko kohta alkanut muistuttaa---selkä peijakas. Kyllä olen venytellyt sen minkä pystyy, mutta ei auta. Alkaa olla aika kankeeta. On muuten Ainoaamutossut kova sana, nääs kun menee jalkaan tosta noin vaan. Olen todella vauhdikkaan näköinen ilmestys välillä lähtiessäni, hirvitys!!
No tämä on tätä, vielä tovi.
Huomenna on MKS:n äit.poli, sitä odotellessa elellään tämä päivä. Siellä on se uusi ultra 3D, toivottavasti pääsen siihen.
Hauskaa päivää ystävät.

Anteeksi Sanna, minä siis sekoittelin sanna nimimerkillä olevia immeisiä... Koita jaksaa kuitenkin, päivä kerrallaan!
Täti kurvaa näköjään taas tännekin, että se siitä kuukaudesta taas, kp. 27/1? jos se nyt sitten tänään malttaa vielä saapua, että hus mamalle, ja eikä ne äitykän tanssit auta meikäläistäkään :=(
Jaksamista keskiviikkoon kaikille tasapuolisesti!

Kiitos, äitykkä, juu, tuntuu tosi kivalta olla ihan uudessa kodissa. On valtavan ylellistä, kun keittiössä on kaiki koneet uusia, jne, aiemmin en olekaan päässyt sellaista maistamaan.
Mutta kyllä tämä on fyysisesti uuvuttanut...
Avioeroriski kasvaa 50% rakennusprojektin yhteydessä. No, eipä onneksi ole sellaista uhkaa ilmennyt näköpiiriin, mutta selkeää tiuskimista oli tuossa viikonloppuna - molemmat niin rasittuneita. Eli en valita, mutta kerron, ja eihän mikään hyvä asia tule ilmaiseksi.
Nyt onkin taas leppeämpi tunnelma talossa - ja ilta päättyi föönaukseen. Ihan huvin vuoksi! Kierron tässä vaiheessa, kp 24/24-29, tuskin tärppejä syntyy kun oviskin on säännöölisemmän puoleinen. Eli seuraava visitor on ikävä kyllä täti.

Oliko se Anuk rivari vai ok-talo mihin muutitte?

Itse mielin ok-taloon asumaan, ei ois naapurin örinöitä lauantain ja sunnuntain välisenä yönä. Mikähän siinä lie, mutta yksi asia jota inhoon yli kaiken on humalaisten äänet keskellä yötä. Silloin alkaa meikäläisellä höyry pukkaa korvista ulos ja suusta meinaa päästä ihan hirveen sopimattomia sanoja. Siis minulta, joka muuten olen oikea rauhallisuuden ja tyyneyden perikuva (heh, heh) vai mitä Haidi ja Äippä sanovat ketkä paremmin mua tuntevat?

Kiira, jos ei tanssi auta, otetaan järeemmät aseet käyttöön, älä luovuta! Kyl jotain keksitään*laittaa sellaisen Pelle Pelottoman mietintämyssyn päähän ja ilme on tiukanlainen* :)

Kyllä se on ihan kerrostaloasunto, mutta suhteellisen suuri. Ainakin näin pääkaupungin näkökulmasta. Ollaan kuitenkin edelleen keskustasta vain pienellä etäisyydellä.

Niin, se remontoitiin ihan kokonaan, tuollainen vanha tunnelmallinen kerrostalo. Lattiat, katot, seinät, ja tietysti kylppärit keittiöt. Ja eihän me sitä itse rempattu, vaan firmalla meni lähes 5 viikkoa täyspäiväistä työtä. Ja me sitten hankkimassa materiaaleja ja hermoilemassa ja ostamassa vääriä juttuja, jotka remppamies sitten nauroi pihalle ja taas hakemaan uutta...

Inhoni kohde on ihan sama, eli öinen meteli. Kun olen asunnon ostanut, edellisellä kerralla rimputin naapurien ovikelloakin ja kysyin millaista väkeä talossa asuu! Nyt tyydyin tarkkaamaan
ikkunaverhojen mallia ja ovikoristeita tässä - antaa osviittaa elämäntavoista, ihan totta! Meillä mummo seinänaapurin ja yläkerrassa lapsiperhe. Ei häiriköitä : )

Vuosia sitten valvoin yön, kun jolllain asetuksella oleva cd (?) toisti paatoksella samaa biisiä tunnista toiseen...oli tainnut sammua siihen se musiikin ystävä. Aamulla opintojen pariin meno ei oikein innostanut, silmät ristissä.

Tosin nykyisn minusta onsitten tullut virallisesti keski-ikäinen ämmä - puutun tuollaiseen oitis menemällä oven taakse kertomaan tunteistani : )

Hah hah haa...rauhallisuus ja tyyneys on äitykälle ihan tuntematon käsite... sen rinnalla vaikeakin ADHD on lievä tapaus:):):)
Eikä muuten täälläkään tykätä humalaisista ,ei yöllä eikä päivällä...en voi sietää humalaisia missään muodossa.
Siksi en käy kapakoissa ,enkä oikein muissakaan paikoissa tai tilaisuuksissa missä niitä esiintyy. Saisin joka kerran pahoinpitelysyytteen. Ei siis tule minusta koskaan esim. taksikuskia tai päihdetyötekijää. Siinä sitä kuulkaa ""tenttu-ukot"" selviäis kertalaakista kun mut näkisivät tietyssä mielentilassa. Ei tekis enää viinaa mieli ei!

Tuo Pamela (kipeät rinnat) kun jätti nyt tulematta niin tuli jotain uuta tilalle.
Äsken tuolla vessassa meikatessa ja vähän tarkemmin peliin katsoessa huomasin uuden ihanuuden naamassani ,nestettä alkaa kerätä silmien alle ja kylläpä näyttää kerrassaan kauniilta ,musta on tullu ""KALKKUNA""
ihan samanlaiset pussit silmien alla...voi vinetto!!!
Tervetuloa siis ""kalkkunakerhoon"" nyt mul on oma tavaramerkki... muumiotkin pääsee mukaan jos alkaa joskus paikat pöhöttyä:):):)

Äitykkä my darlingi... lue meilisi kun ehdit!

Anukille tiedoksi että uudessä talossa tärppää sitten heti!
Kuopukseni on saanut alkunsa ensimmäisestä kierrosta uudessa talossa. Pidä taikaa yllä!
Ja työkaveri on muuttanut neljä kertaa ja joka kerralla on heti muuton jälkeen (9kk )tullut vauva taloon! Sanoi ettei uskalla enää muuttaa....
Jotain siinä on.....

Omaa napaa: On sitten ollut kuivaa aikaa muutaman päivän, kivutkin on poissa... Olisikohan ollut ovis mikä jylläs vähän voimakkaammin käyntiin vai mikä lie. Menen kuitenkin sinne labraan mittuuttamaan ne tulehdusarvot ja ens viikon tiistaina on jo se lääkäri.

Huiskikaa nyt se täti tänne vaan, täällä ootetaan. Tosi tylsää että se Kiiralle nyt meni. epäreilua.
Luin muuten perhesuunnitelun sivuilta että on hyvä odottaa ne yhdet menkat km.n jälkeen ennen uutta yritystä hormonaalisista syistä, en ollut tälläistä kuullutkaan.
aina oppii jotain uutta kun vanhaksi elää....

Niin kuin Anuk totesi, kaikki keinot mitä vaan mistään löytyi on koettu: greippimehu, jalat seinälle, panttaus, tikutus, punaviini, tipattomuus, laihdutus ja tajuton stressi. En tiedä olisinko ilman stressiä tullut jo aikaisemmin raskaaksi, mutta omalla kohdallani en usko sen vaikuttavan mahdollisuuksiin.

Ja nyt ilmeisesti tuon stressin seurauksena on tullut, varoitan herkimpiä lukijoita, peräsuoleen haavauma. Aamulla pytty oli lähes veressä ja sydän hyppäsi kurkusta kitalakeen asti. Onneksi sain nopeasti työterveyslääkärille ajan ja tähystyksessä löytyi selkeä haava. Yksi asiaa edesauttanut juttu on siis stressi. Nyt sitten hoidoksi huuhtelut eikä ainakaan vielä mitään muuta. Eli kaikkea voi sattua. Mutta onneksi ei tullut sieltä viereistä aukosta :-D

Ikää eurokertoimella on tällä hetkellä 6.90 ja ihan kohta paukahtaa 7 rikki. Eli repikää siitä: minä jo yksin nostan Suomen ensisynnyttjien keski-ikää reippaasti.

Väärin mama, tai poikkeus vahvistaa säännön, tai sitten tuo teoria ei päde kerrrostaloasuntoon, miten vaan?
Me aloitettiin aktiivinen vauvahaaveilu kesällä 2003, kun muutettiin nykyiseen, ensimmäiseen viralliseen yhteiseen asuntoomme, mikä sattuu olemaan kerrostalossa, tosin ihan rauhallinen päätyhuoneisto, eikä täällä ole vauvaa ole vieläkään näkynyt, vaikka yritettiin hakea välillä etäisyyttäkin, ja käytiin toisella manterweella asti, kun joku sanoi että matkailu avartaa, ja loma muissa maisemissa auttaa.... toivotonta sanon minä!
Kerroppas äitykkä mitä keksit, taidat olla hauska näkyu, tuo pellepeloton hattu päässäsi :=/

Ai ,että muuttaminen uuteen kämppään auttaa raskautumaan...minä muuttaisin vaikka ""heinäkorsuun"" tai ""kiven alle"" jos se takais sen ,että saisi sen kauan kaivatun.
Kaikkia kivoja uskomuksia on olemassa ,niitä olis mielessä vaikka kuinka mut nyt ei ehi kirjottaa ,pitää mennä föönaamaan tukkaa (yksin ja ihan oikeeesti föönillä) et ehtis ajallaan duuniin.
Pitäkäähän linjat kuumina ,päivitän huomenna tietoni iltapäivällä...se on moro!

Kauheesti juttua täällä kanavilla taas! Ei millään pysy Ferrarien ja karkotustanssikuvioiden perässä. Nauratti kauheesti toi Haidin kommentti äitykästä, joka on hänen mukaansa pahempi tapaus kuin lievinkin ADHD-potilas! Aika paha siis... :))

Mitähän pirua sen tädin karkoittamiseksi nyt keksittäis? Lähetetään maman luokse kylään eli pakataan kaikki punaiset akat punaiseen Ferrariin ja tankki täyteen bensaa. Kurvailkoon sitten suoraa päätä maman oven eteen ja pysyköön siellä ainakin yhden kierron verran!

Ymmärrän Sanna kärsimättömyytesi, vaikka periaatteessa vuosi on lyhyt aika. Minäkin kärsimättömänä ihmisenä tunsin epätoivoa jo vajaan puolen vuoden yrittämisen jälkeen ja olin jo melkein valmis heittämään tortun naulaan! Kuvittelin oikeasti tulevani raskaaksi paljon helpommin, tulinhan ekankin kanssa ihan ""kertalaakista"". Sun tapauksesi ei kyllä vaikuta toivottomalta ollenkaan, vaan voi olla ihan jostain pikkujutusta kiinni. Sitä juttuahan me ei valitettavasti tiedetä, mutta toivottavasti löytäisit jostain vielä toivonkipinän ja uskoisit teidän saavan vauvan! Minä ainakin uskon raskautumisesi tapahtuvan jo tämän vuoden puolella. Kevät, kesä ja juhannus lähenevät koko ajan ja Jussin tienoillahan saa alkunsa aina suurin osa vuoden aikana syntyvistä lapsista!

Verilätyt alkaa jo tökkimään, koska eilen sain vuosisadan vatsanturvotukset syötyäni niitä! Tai epäilen kyllä enemmän luumuja, joita popsin aamulla ja iltapäivällä. Aivan karseet vatsanväänteet tuli, auuuts.

Huh, onneks Inkun verenvuoto tuli vähän taaempaa vaikka tuollainen haavauma onkin inhottava vaiva. Mulla rupeavat pukamat kolkuttelemaan heti jos on päiväkin ummetusta. Saas nähdä minkälaisen maanvaivan niistä vielä saan!

Kas, taas on Mannan lounasaika, ihanaa. Syöminen tuntuu nykyään olevan ihan pääharrastus! Illalla mennään anoppilaan ja siellä on kuulemma pannaria tarjolla, nam. Ei oikein vieläkään tiedetä kerrotaanko jo vauvasta, mutta mun mielestäni voitaisiin kertoa kun minunkin vanhempani tietävät. Toisaalta reilun kahden viikon päästä on se ultra...noh, täytyy miettiä asiaa illalla.

Vielä pikaisesti korjaus manna66 ,siis pahin ADHD-potilas on lievä tapaus äitykän rinnalla ,ei suinkaan lievä ADHD!
Äitykkää ei pysäytä mikään ,välillä se vajoo sinne syvään kuoppaan ,mut nousee joka kerta ennen kun alkaa horsma persiistä kasvaa.
Nyt poistun työn pariin ,heipat kaikille tältä päivältä!

No tietysti just noin kuin sanoit Haidi eli pahin ADHD-tyyppikin on lievempi kuin äitykkä!! Meni päärinväin.

Kattoiko joku sattumalta eilen A-studion uusintaa klo 16.05? Siinä oli vikana aiheena ""Omaishoitajan arki"". Nuori 27 v. äiti kertoi kuinka raskasta on hoitaa puolitoistavuotiasta kehitysvammaista Eemeliä kun apua ja tukea ei saa tarpeeksi. Satun tuntemaan Eemelin isän oikein hyvinkin, mutten ollut koskaan nähnyt Eemeliä ja nyt kun näin niin se oli suunnaton helpotus kun olin aina vain kuvitellut miltä poika näyttää. Ihanan suloinen veitikka, mutta kyllä tuli itkua meikäläiseltä niin, että hartiat vispas eestaas. Nostan hattua ja kumarran polvet ruvella pojan vanhemmille, koska ovat taistelleet siitä, että saavat hoitaa häntä kotona. Nyt olikin löytynyt ratkaisu hoitoapuun - tosin omalla rahalla, mutta onneksi löytyi. Ohjelmaa katsoessa karkasivat taas ajatukset omaan napaan ja pelko voimistui.

Pitänee taas palata töihin täälläkin vaikka mieluiten makaisin sohvalla kisoja kattomassa ja syömässä jotain hyvää.

Uusi koti voi hyvinkin lisätä raskaudenmahdollisuutta, onhan se aina muutos, joka jossain tuntuu! Veriletuista, niitä tulee syötyä silloin tällöin kun on alhaalla tuo hemppa ihan ilman raskauttakin. manna66 ja äippä, ootteko kokeilleet basilikaa avuksi?
Laitan joskus metsäsienisalaattia, ja todella paljon tuoretta basilikaa, ja se yhdessä verilettujen kanssa on ainakin - vaihtelua puolukkahilloon!

Eipä tullut katsotuksi A-studiota eilen, ehkä oli hyväkin. Jotenkin en nyt jaksa/pysty ajattelemaan lapsen mahdollista vammaisuutta vaikka kyllähän se mahdollisuus on aina otettava huomioon. Toimin kuin Tuulenviemää Scarlet: ""Ajattelen sitä sitten huomenna"". Pää siis vaan pensaaseen ja siellä vapistaan.

Olen käsittänyt myöskin niin, että vuoden aikana raskautuu suurin osa. Itsellä tuli nyt helmikuussa vuosi täyteen. Nyyh.

Yleensähän sitä vuotta pidetään myös rajana, että sitten tutkimuksiin ja mahdollisiin hoitoihin. Korjatkaa vaan kellä enemmän tietoa.

Onneksihan se ei Sanna kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö tässä voisi tulla raskaaksi. Se tarkoittaa vain sitä, ettei se tapahtunut vuoden sisällä : )

Nyt täytyy todeta, että kyllä me kaikki ollaan poikkeavia, kun tässä ketjussa pyöritään :-)

Sanna, oletko lukenut Aarne Koskimiehen kirjan Hedelmällinen rakkaus - toiveena lapsi ? Vaikka se onkin aika tylsällä faktalla täytetty ohut opus, niin jotenkin se kyllä auttaa jollain tavalla uskomaan omiin mahdollisuuksiin. Korkea ikä siinä aina muistetaan mainita joka käänteessä raskausmahdollisuuden heikentäjänä, mutta muuten se on tosi asiallinen. Itseäni ""auttoi"" tässä projektissa se, että ongin kaiken mahdollisen tiedon asiasta ja näin tavallaan prosessoin asiaa koko ajan. Toiset pystyvät unohtamaan, mutta joidenkin on vain pureksittava niin kauan, että jäljellä on enää luu, eikä enää jaksa puhua/ajatella/kirjoittaa asiasta. Jokainen käy asiaa läpi omalla tavallaan. Mun tapani on se läpikoluaminen.

Iltapäivää siskot!

Meikä se ei oo koskaan noihin tilastoihin oikein hirveesti panostanut. En kyllä niitä vääriksikään väitä, mutta kun aina on se poikkeus joka vahvistaa säännön.

Nythän oli uutisissa se 62 vuotias nainen (10,44 euroo eli tosi arvokas ihminen), joka sai hedelmällisyyshoitojen avulla lapsen. Että mitäs siihen tuumaatte?

Totuushan on kyllä se, ettei kaikille omia lapsia suoda, miksi? Se vain on niin! Vaan kuten sanottu kaunista haavetta/toivetta kannattaa kantaa sydämessään: älä luovuta, mutta muista kuitenkin elää täysillä tätä hetkeä. Elämä kun on vain hetki, voi olla ettei huominen edes tule! Se on se elämän realiteetti!

Joo mä oon kanssa niitä poikkeavia Inkku ;) ja Haidi-kulta: kiitos kauniista sanoistasi! Mieluummin oon adhd ku muumio, jos saan valita, hih!

Kiira: vielä ei oo valmista, tää täytyy pohtia tosi tarkkaan sanoo hän ja iskee taas myssyn päähän ja ottaa tiukan ilmeen :)

Manna: Eemeli on ihana, kyyneleitä valui mun silmistä kanssa.

Mama: ihan en allekirjoita tota muuttojuttu-taikaa minäkään, mulla pitäs olla ipanoita sitten hammeenhelemat täynnänsä, näin äkkiä laskettuna kolmattakymmentä ;)

Mulle gyne sanoi loppuvuodesta, että alle 35-vuotiaille suositellaan tutkimuksia jos yrittäminen on kestänyt vuoden ja yli 35-vuotiaat ohjataan mieluusti jo puolen vuoden yrittämisen jälkeen lisätutkimuksiin. Kehoitti minua ja miestänikin tutkimuksiin kun oli jo melkein vuosi ollut yritystä. Niin, kyllä se pitänee paikkansa, että suurin osa raskautuu vuoden aikana, prossamääriä en nyt vaan muista. Kuten Anuk sanoi, se ei silti tarkoita etteikö pysty raskautumaan ollenkaan. Kirvestä ei siis vielä tartte heittää kaivoon!

Kun olin kattonut sen A-studion niin mietin oliko tätä ihan pakko nähdä? Toisaalta jotenkin helpottikin ja ajattelin kuinka rakas ja korvaamaton oma lapsi on vammasta huolimatta ja näinhän sen pitääkin olla. Silti välillä haluaisin Inkun tavoin työntää pään pensaaseen ja pelätä siellä!

Onko basilikassakin paljon rautaa? Se on kyllä todella maukas yrtti eli täytyypä kyhätä siitä jotain, esim. sellaisia ciabatta-leipiä, jotka ekaks valellaan pestolla ja tomaattimurskalla. Sitten päälle mozzarellaviipale ja basilikan lehti ja uuniin. Hyvää on!

Mulla olikin hemoglobiini hyvä eli 133 g/l (taisin kyl mainita sen jo, en oo ihan varma), mutta terkkari ei osannut antaa neuvoa miksi hengästyn hyvästä hemoglobiinista huolimatta. Minä jo kuvittelin sydänvaivojakin kun isällä ne ilmenivät ekaks just hengästymisenä. Silloin olisi kai verenpaine korkea eikä mulla ollut kuin 116/65.

Kurjaa kun Inkulla on ihan oksentelua, mutta eikö se kerro vaan istukan toiminnasta. Mulla on ollut etomista ruokailun jälkeen nyt parina päivänä, mutta se on pientä se ja oikein tervetullutta! Tulee tunne, että jotain tapahtuu. Ystävättäreni soitti ja kun voivottelin ettei mahaa oikein vielä ole niin hän sanoi ettei sitä pidäkään vielä olla. Hänellä kuulemma näkyi vasta joskus rv 15 jälkeen. Yksilöllistähän se maha on eli enköhän nyt unohda liiallisen omaan napaan tuijottelun ja jatka taas niitä töitä. :)

Tosta napaan tuijottelusta sen verran, että kauheaahan se on kun tuijotellaan pöksyihin (tuleeko verta), pyttyy (oksennusta), tisseihin (kasvaako) ja vielä siihen napaan (venyykö). Eli aikas lailla raadollista...

Heippa!
Nyt on poikaat viety mummolaan ja kokonainen viikko aikaa tuijotella mitkä pakiat venyy;)...
Pakko myöntää ettei toi hermo tahdo venyä yhtään, isäntä on ollut tässä pari pv kuin pellossa ja sen kyllä huomaa! pyykikin minkä laitoin lähtiessä pyörimään odottaa koneessa=/ Mitä kehuinkos minä tätä urosta jossakin vaiheessa??? Joo onneksi on nainen, niin voi vaihtaa mielipiteensä=)

Kiitos vinkistä, mutta itse taidan pysytellä puolukka linjalla, kera verilettujen, en pidä lainkaan basilikasta.
Voiskohan Manna yksi syy olla hengästymiseen, verimäärän huikea nousu? Se pistää raskaana olevan kyllä puuskuttamaan ja hyvinkin pienestä.

Sanna, olet varmaan käynyt lukemassa esim. perhesuunnittelun sivuilta fakta tietoja ( näitä fakta-sivuja on kyllä runsaasti) tai jos et, niin käy lukemassa. Tietoa ja prosentteja kyllä löytyy. Totuus vaan on se että kun ikää on yli 30, niin lapsettomuus % on 16 ja yli 40 vee se on jo 40%, kun 20-25 vuotiailla luku on 6% luokkaa.
Joku jo mainitsikin, taisi olla Manna, että hoitoon suositellaan yli 30 v aiemmin kuin että pitäisi olla yritystä se vuosi. Miksi pitäisi odottaa vuosi, kun on mahdollista aiemminkin hakeutua tutkimuksiin ??
Tässä liikutaan niin herkällä alueella ja loppujen lopuksi kaikki voi olla niin pirun pienestä kiinni.