Aurinkovauvat 9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja + 35 v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lähettämäni linkki ei jostain syystä auennut, Tässä linkin sisältöä kopioituna. Laitan myös linkin pääsivun jos jotakuta kiinnostaa tutkiskella sisältöä.
http://mothersover40.homestead.com/home.html

Dealing With Negativity From Other People

©Jan Andersen 2002

When a woman in her forties chooses to have a baby, it can invite unsolicited and unwelcome remarks and advice from other people. However, your condition should be of no concern to other people, since you are the one whose life it will affect, not theirs. You are the one carrying the baby, the one who will experience the joys of birth and the one who will be doing the nurturing when the baby is born. Other people's negativity has no place in your life and many of these insensitive comments can be based on jealousy and the secret desire that some of these people harbour to have another baby themselves, but who for many reasons or circumstances are not able to.

Some friends or relatives may genuinely be concerned about the risks involved, largely because of the negative statistics that abound about being an older mother. Unfortunately, there seems to be much less focus on the benefits and positive statistics of midlife parenting, when in my opinion the advantages far outweigh the disadvantages and a healthy woman in her forties has more chance of having a successful pregnancy than an unhealthy woman in her twenties.

Nevertheless, a pregnant woman at whatever age, will attract tactless and sometimes hurtful comments, but there are ways of handling this and still maintaining your decorum. Following are some biting comebacks for comments that you may receive during the course of your pregnancy, although you can adapt the responses according to the circumstances of the person to whom you are replying.

Why would you want another baby at your age?

For the same reasons that someone would want a baby at any age.

I can't believe you're pregnant!

Would you like to see the pregnancy test? I kept it as proof.

I can't believe you're pregnant and at your age!

I can't believe you're so rude / insolent etc. etc. (Choose your own insult here).

Was it a mistake?

#1 No. Why, were you?
#2 When you enjoy sex as often as we do, you're bound to have a slip up some time aren't you?

Are you going to keep it?
#1 Well, we thought we'd wait and see whether we liked it first when it's born.
#2 We might take it back to the shop if it's not suitable.

You're pregnant!

Thank goodness for that! I wondered why I was gaining so much weight.

Rather you than me!

#1 And rather me than you!
#2 It is I rather than you isn't it?

Aren't you too old to have another baby?

#1 Evidently not. Here's the proof (rub your expanding girth).
#2 Aren't you too old to be so tactless / rude?

You're not having another baby?

Am I not? Damn! There must be another reason for this weight gain then.

Are your ankles supposed to look like that?

Is your nose supposed to look like that?

Isn't it hard having a baby at your age?

# 1 Not as hard as it is being middle-aged and childless.
# 2 I always thought it was hard having a baby at any age all that pushing and panting.

Aren't you worried about the baby having (chromosomal) abnormalities?

So are you saying that a handicapped child is less valid as a person than one without any handicap?

You've put on loads of weight haven't you?

And so have you, but at least I'll lose mine when the baby is born.

You're huge!

#1 Yes, it's called pregnancy.
#2 And you're huge too, but I wasn't going to mention it.
#3 At least it's a baby and not fat.

Haven't you had your baby yet?

Yes, but I thought I'd stuff her up my jumper because I enjoyed being pregnant so much.

I couldn't cope with all those sleepless nights.

Well, you won't have to will you?

Haven't you had your baby yet?

Yes, but I thought I'd stuff her up my jumper because I enjoyed being pregnant so much.

There are, of course, many more questions, comments and remarks and just as many snappy comebacks, which I shall add in due course. Keeping your cool is important for you and your baby and if you cannot think of any other reply, just remind other people that you are the one who is carrying this very much wanted baby and that you are the one who will be coping with the situation, so they should concern themselves with their own lives and not yours.

More Articles by Jan Andersen

Täällä nännikipuinen juhannuksen toivottaja.
Ovis todellakin oli eilen ja nyt niin pirun kipeet nännit...voi elämän kevät tätä naisen elämää ,jos ei pakota ala eikä yläpäätä niin sitten siltä väliltä. Juu ,mutta föönaus jatkuu sehän on selvää.

Toivottelen tässä kaikille oikein Iloista Jussia ,itse vietän sen töissä iltavuoro kutsuu.

Ei ole tämän ketjun porukka vielä selvinnyt juhannuksesta ,kun on niin hiljaista ,eikä tässä asiaa itselläkään ole ,senverran vaan ,että tehdään nosto ylemmäs.

taika aikoja hyvät siskot ! nyt on semmottit juhannus sauna taijat tehty että jo on ihme jos ei tärppää... krisse kiva kun kirjoitat noista vitamiineistä ja ravinnosta yleensä. olen todennut että B vitamiini on oikea elämän eliksiiri se virkistää muistia ja piristää mieltä niin ja E edesautta seksuaalista halukkuutta olen myös syönyt mehiläis kuningattaren geeliä jolla on ihan inhan varmasti myönteinen vaikutus kaikkeen... kp 5 menossa ja positiivista elämää AURINKOA KAIKILLE VALO ON SE JOKA HOITAA HALAUKSIN

hei kaikki
olen ollut 2 viikkoa lomalla ja pois palstalta,nyt pikaisesti tässä viestiä laitan kun en ehdi lukemaan viestiketjua kuitenkaan kokonaan.
joo menkathan alkoi tietty kun lomalla olin joten nyt taas toivotaan että olisi tärpännyt. Clomeja syön 2 tabua päivässä kierron 3.-7. päivänä, toka clomikuuri menossa. Kp nyt 13. Laskettu aikakin olisi 21.3.06 jos hyvin kävisi, ei auta muu kun toivoa...
mitenkäs teillä muilla ja nimenomaan jo + 40 mammoilla ? Joko on tärppi käynyt ?

Kyllä sitä on elämää juhannuksenkin jälkeen.
Tervehdys vaan hyvät ystävät. Mökiltä kotiuduttu ja aatelkaa loma eiku jatkuu.
Anukille super hyper suuret onnittelut. Ei voi kun kuvitella miltä susta tuntuu, vau.
Mites se Haidilla nyt niin koville ottaa toi ovis??? Onkohan mulla ollut koko ovista, kun ei liioin mitään oireiluja, tai no joo, jos mieheltä kysytään, niin aina ""oireilen"" ,vaan ollaanpa kyllä ""föönattu"" aika tiiviiseen tahtiin, oli ovis tai ei.
Voi tuota Krisseä...hauskaa luettavaa.

Taas kuulkaa äippää viedään ,on tää yhtä härdelliä, pura laukut ja ala jo uudestaan pakkaamaan...tytär lähteepi Ranskaan reiluksi pariksi viikoksi...eiku pakkaus puuhiin. Kuulumisiin ja enkeleitä kaikille.

Huomenet kaikille näin juhannuksen jälkeen!
Tuli levättyä kunnolla, mukavaa.

Vielä siitä fsh-arvosta. Lueskelin tuolla brittien sivuilla enemmän vielä asiasta. Se on kyllä aika hyvä mittari siitä missä mennään,
siis häiriköikö ikä, ja kehoitanpa kyllä kaikkia testaamaan. Siis jollet vielä tiedä.
Minä ainakin sain mielenrauhan.

Hedelmöityshoitoklinikan gyne sanoi että luomuilkaa nytkesän yli ja niin pitkään kuin haluatte, jos ei mitään tapahdu, tulkaa sit hoitoon.

Kysyin, että voisiko luomuilua vauhdittaa clomeilla. Gynen milestä ei o hyvä juttu. Tämä siis hedelmöityshoitoklinikan gynen arvio asiasta.
Gynen mielestä riskit suuret, mm monikkoraskauteen.
Kuinka moni täällä clomeilee? Kuka niitä teille määrää? Eivätkö muut lääkärit pidä riskaabeleinä? Kaikkihan niitä tuntuvat syövän.

Tekisi mieli hakea joltain tavalliselta gyneltä resepti.Mietityttää vain, miksi hedelmöityshoitojen ammattilainen ei sitä halua määrätä. Onko näkemyksiä/kokemuksi?

Huomenet täältä keskisestä suomesta.
Täällä Anuk yksi clomien syöjä. Olen nyt kolme kuuria syönyt. Clomit määräsi tavallinen gyne. Asia kuitenkin vaivasi minua ja niin otin yhteyttä Intiimiin, on siis lapsettomuus hoitoihin erikoistunut klinikka.
Sieltä taas mulle sanottiin että clomit on turvalliseksi luokiteltu lääke ja kehoitettiin syömään määrätty kuuri loppuun. Riskeistä sanoivat, että nuorilla naisilla riskit suuremmat mm. siihen monikkoraskauteen, mutta iän ollessa 40, ikä kompensoi.
Joitakin testataan verikokein ja ultrataan, kuurin aikana, tätäkin kysyin ja vastaus oli taasen (yllättäen) ikä. Nuoremmilla testit, ultrat ok, mutta iän kasvaessa ei niin tarpeellista.
Menen kuitenkin ylihuomenna gynelle, joka onnekseni on Suomen huippuja alallaan ja olen varmasti paljon viisaampi sen reissun jälkeen.
Että ota näistä sitten selko, lääkärikuntakin kun ei ole aina yksimielistä...
Hepskukkuu!

Äippä kiitos vastauksesta.
Joo, tuo on varmasti taas niitälääärien mielipideasioita.
Mielestäni onkin selvää, etteivät riskit voi kovin korkeat olla, koska on yleisesti ja laajalti käytetty.
Harmi, ettei antanu reseptiä.
Eli pitääkö nyt taas mennä gynelle hakeen reseptiä,
vai pitäiskö nyt vaan luottaa sitten luomuun.

Tsädää!!!! Täällä äitykkä... pikaiset terkut kirjastosta (muutama minuutti aikaa). Krisselle: oon jo alkanut hioon tyhmiin kysymyksiin valmiiksi tyhmiä vastauksia, jotta en jää ihan sanattomaksi kun oon raskaana :)
Kaikille kaikkee hyvää!!!! Poutapilviä mansikoiden ja kermavaahdon kera, nam :)

Tervehdys, siskot rakkaat!

En näköjään ehdi enää juuri koskaan tänne ketjuun, joten alan olla vähän ulkona kaikista jutuista... Mutta muistakaa, että olette ajatuksissani!
Meillä ei taaskaan tärpännyt; juhannusta vietettiin tädin kanssa erittäin epäromanttisissa tunnelmissa... välillä itkua tuhertaen :( Syksyllä sitten aletaan tutkia simppoja ym.
Hienoa muuten, että Anuk:n tutkimuksissa ei ilmennyt mitään häikkää! Samat kuviot on siis luvassa täälläkin parin kuukauden kuluttua.

Hyvää kesän jatkoa teille kaikille tasapuolisesti! Käyn täällä taas vilkaisemassa sitten joskus kun ehdin, vaikka omat viestini ovatkin nykyään tällaisia pikaisia :)

Heippa!

Aurinkoa ja iloista mieltä kaikille. Sitä samaa toivon myös itselleni, sillä elämä koettelee edelleen.

Mulle iski tiistaina kaamea vatsakipu ja kaikenlaisten vaikeuksien jälkeen, kun vihdoin pääsin suomalaiseen sairaalaan, todettiin kohtutulehdus. Se oli saanut alkunsa huhtikuisessa kaavinnasta kohtuun jääneistä kudoksista ja kun nyt ekat menkat olivat tulossa, veri ei päässytkään vuotamaan pois. Hitsi, kun tuntuu olevan vaikeaa päästä normaaliin olotilaan rankan kevään jälkeen. Sairaalassa tehtiin ensin uusi kaavinta ja sitten sain suoneen antibioottia. Nyt oon päässyt kotiin ja syön kahta eri antibioottia. Voin vain toivoa, ettei mitään peruuttamatonta ole tapahtunut.

Jos jostain kumman syystä onnistuisimme saamaan terveen vauvan perheeseemme, olisi se näiden kokemusten perustella aikamoinen ihme.

Ja tiedoksi kaikille lukijoille, näillä vastoinkäymisillä ei ole mitään tekemistä iän kanssa... (Ettei taas tuu ikäviä kommentteja)

Kiva kuulla Inkku susta, mutta kyllähän kuulumisesi eivät kivalta tunnu. Miten voi olla mahdollista, että kaavinnan jälkeen on jäänyt kudoksia vielä? Onneksi syy löytyi ja hoito päällä, kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu, usko pois.
Aurinkoista mieltä minäkin toivottelen teille kaikille.
Aamulla lähden kohti etelä-Suomea ja mietinkin tässä, että ketkäs ketjulaisista Helsingin suunnalla asustikaan?

Kiitos kannustavista sanoistasi, Äippä.

Tosiaan on kummallista, että kohtuu jäi kamaa kaavinnan jälkeen, varsinkin koska kyseessä oli rypäleraskaus, jonka jälkeen on ensiarvoisen tärkeää saada kaikki istukkakudos pois ja kaavinta pitää tehdä erityisen huolella. Rypäleraskauden jälkeisenä riskinähän on istukkasyöpä, jos istukkaa jää kohtuun. Tämän takia raskaushormoniarvoani seurataan ainakin 6 kk, jotta tiedetään, että sairaus ei muutu pahanlaatuiseksi. Koska hcg-arvoni ovat laskeneet hyvin, lääkärit eivät ole olleet huolissaan kohtuun jääneistä kudoksista, vaikka olen kerran käynyt kipujen takia tutkimuksissakin. Mutta nyt sitten tulikin tällainen takapakki, joka ei sinänsä liity rypäleraskauteen, mutta oli kuitenkin vakava.

Yhteenvetona vaan kannustan kaikkia uskomaan oman kroppansa tuntemuksiin, jotka tähän ikään mennessä varmasti ovat kaikille jo tuttuja. Ja vaatikaa hoitoa, sillä esim. minun oli vaikea päästä takaisin sairaalaan, koska kaavinnasta oli jo 9 viikkoa. Kivuissani soittaessani hoitsu vaan toisteli, ettei kyseessä voi olla enää mitään kaavintaan liittyvää. Onneksi kuitenkin intin niin kauan, että pääsin sisään ja kenties hengenvaaralliseksi yltyvä tilanne saatiin hoidetuksi.

Tervetuloa tänne Pääkaupunkiseudulle. Ehkä joskus törmätään Stockan kellon alla. :-D

Heippa aurinkoiset!

Ekaksi Inkulle pahoittelut tulehduksesta. Mulla oli viimeksi km/kaavinnan jälkeen myös kohtutulehdus ,ei onneksi paha ,mutta helvetilliset kivut sai sekin aikaan. Onneksi enää muisto vain siitä ,toivottavasti ei koskaan enää tule.
Kp22 menossa ja oireita yritän kuulostella ,nännit on edelleen kipeät ja jonkinlaisia vilun väristyksiä vähänväliä.
Normaalisti kyllä aina kuuma/hiki.
Lämpöä en ole mittaillut...ehkä pitäisi tai ,no hermohan siinä menee jos alkaa mittari kourassa kulkea. Viimeksi kun plussasin minua paleli jatkuvasti ja kuljin mittari kourassa.

Äitykkäkin on näköjään eksynyt koneelle...siis ei täältä voi olla pois lomallakaan...arvasin et jostain hän koneen onkii käsiinsä...hyvä hyvä!

Täälläpäin on nyt menossa jokin ""sikiämisbuumi"" todella moni on raskaana...tosin tästä porukasta on moni juuri vähän alle tai yli 18v. täytyy vain toivoa ,että ovat loppuun asti harkinneet mitä tekevät.
Aika monelle nuorelle täällä on käynyt niin et innoissaan ollaan perhettä perustettu ja sit mummot tai sossun perhetyöntekijät hoitaa lapsen...ei ihan oikiilleen mene ,vai mitä? Välillä pistää vihaksi ,kun oikein ajattelee ,itse sitä toivoo ja toivoo ,pettyy ja vielä kerran pettyy kun vauvaa ei tule ja sit toisilla se käy sormia napsauttamalla ,eivätkä selvästikkään ole vielä siihen valmiita.
Tällastahan tää elämä on ,ei voi mitään täytyy tyytyä kohtaloonsa...no ei perhana täydy...koskaan ei pidä antaa periksi.
Jaahas töihin lähtöön pitäisi alkaa valmistautua...ai niin muuten iki ihana anoppi on taas kylässä ,eilen tuli ja torstaihin asti on...jeba jee! Miehellä työkeikka niin mummi tuli lasten kanssa oleilemaan.

Heippa!

Tuo Haidin pohdiskelu lapsen hankinnasta on totta joka sana.

Ikä sinänsä ei kerro valmiutta lapsen hankintaan. Joku voi olla alle kakskymppisenäkin valmis, mutta kenenkään ei tosiaan tulisi harkitsemattomasti hetken innostuksesta raskautua. Aina kannattaa muistaa, että kyseessä on ainakin 20 vuoden homma, joka vaatii täyttä sitoutumista. Jos itse on kovin nuori, eikä oikein vielä tiedä, mitä elämältään haluaa, ei kannata ottaa huollettavia riesakseen. Toisaalta ei sitä lapsen hankintaa kannata turhaan lykätäkään, jos on hyvä parisuhde ja aikoo niitä joskus hankkia, sillä niin kuin tiedämme yllättäviä mutkia voi matkaan tulla. Itselleni kävi niin, että isäehdokas ilmaantui kuvioihin vasta kun olin 39 v. Koska molemmat olemme lapsettomia toivoisimme ainakin yhden tenavan tepastelemaan pitkin kammarin lattioita.

Kiva kun on kesä ja näin tuulisella ilmalla kärpäsetkään eivät haittaa.

Stokkan kellon alla olisi mukava tavata. Mikä voisi olla sopiva aika ja päivä? Onko muita pääkaupunkiseudulta mukaan tulijoita? Voitais vaikka mennä salatille tai teelle. Onko ideoita yhdessä tekemisestä?

Tervehdys ystävät.
No, kyllä mä nyt missasin sen stockan kellon, heh, hee...Voi juku, se on kaks ja puol tuntia niin siellä sitä meikäläinenkin on.
Täytyy sanoa että maalaiselle on vähän niinku extremeä ajella tuolla ruuhka-Suomessa 120 lasissa. Pois on reissu tehty ja uuvuttaa tuo autolla ajokin, mutta reissu oli hyvä!!
Haidin kanssa mennään samaa rataa, kiitos kun pidät minutkin ajantasalla, missä mennään. Yritystä on ainaski takana ja hius kuontalo kondiksessa---kovana, hiihaa.
Tulipa juhannusaamuna Ally mieleen (puuta vasten) apuva, ei nyt ihan, mutta jotain ennenkokematonta kuitenkin,nauran täällä ja älkää kysykö että mitä.
Olen nyt jotenkin ""hurjalla"" päällä, mutta eiköhän se huomiseksi helpota.

Tulen huomenissa kertoilemaan gyne-kuulumiset, sitten vasta iltapäivällä. Moro.

äippä onnea matkaan huomiselle "" telakka reissulle""
ja inkku sulle lohtu halit ja parantavat energiat kun aika on oikea niin tulosta varmasti tulee.
olin itse gynellä eilen ja jappa duu daa ... ultrassa löytyi kypsä munarakkula eli ovista vaan tikuttelemaan ja kylvö hommiin... sain myös terolutit seuraaviin kolmeen kiertoon jos ei nyt nykäse; mutta yrittämättä ei jätetä. olen ihan täpinöissäni minä kun olen jo potenut vale menopaussia ja haaveillu vauvasta niinkuin silmän lumeeksi... hei me ihan oikeesti voidaan saada vielä vauva
nyt nukkumaan niin ja äitykälle vaan makeita mansikoita loma laitumilta ja muista syödä paljon vihreää joka saa uutta elämää aikaan .....
nyt kp 7 menossa...ja pitkät kierrot millon ois mahd ovis?

Viimeinkin hetki aikaa pysähtyä ja lukaisin läpi ketjuamme.
Hei Haidi, onnea matkaan anopin kanssa! Lienee mukavaa laatua kuitenkin, vai kuinka? Itsellä on mitä parhain anoppi.

Inkulle pahoittelut. Olen täysin samaa mieltä kanssasi tuosta, että itse tuntee oman kroppansa parhaiten. Ja pitää uskoa siihen mitä se sanoo! Hyvä, että uskoit itseesi ja ja osasit vaatia - muutoin tosiaan olisi voinut käydä hassusti.
Itselläkin tuon tyyppisiä kokemuksia matkan varrelta.

Äipälle tsemiä huomiseen - mitäs sulta nyt katottiinkaan?

Oli kiva kuulla myös Allysta pitkästä aikaa.

Itsellä tänään keveä mielli, paitsi että taas töissä venyi päivä uskomattman pitkäksi ja kiire puristi. Ei ihme etten ole raskautunut tän työstressin kanssa. Yritän kyllä juuri rakentaa ensi syksyn kalenteriin riitävästi väljyyttä, mutta se ei ole ihan ennustettavissa ja hallittavissa prikulleen.

Äitykälle, joo, mansikoita ja pilvenhattaraa päälle!

Krissen kaa voitaisiinkin tavata lähiaikoina - ja tietysti kiva jos joku muu innostuu pääkaupunkiseudulta mukaan. Krisse, elät todella jännittäviä aikoja. Olet ajatuksissa.

Heippa kaikille,
en päässyt koneelle lomalaisena, mutta nyt vihdoinkin. Luin viestiketjun ja toivotteten jaksamista kaikille ja tulevia plussia.

Eipä täällä sitten tärpännyt, kummallisesti kp oli 31. Unohtakaa peppu ylhäällä poljennat, vaikka se varmaan ainakin vahvistaisi selkää. Nyt on kp12. Miestä olen motivoinut perjantain odotteluun, jos osuis ovulaatioon. Yritimme kerran mikrohedelmöityksellä ja kukaan ei kertonut, että meidän olisi pitänyt olla selipaatissa muutama päivä ennen sitä.

Ovistikkuja ole ajatettut kokeilla, että varmasti ms irtoaa. Sitä alkaa olla aika epäluuloinen, että jokin on vialla ja ikääkin on 39. Mitä mieltä olette tikuttelusta? Onko ollut apua kohdentamisessa?

Heippa Hope!

Minulla oli ovistikut eka kertaa käytössä viime lokakuussa kun mentiin inseminaatioon ja hyvin toimivat ,kp16 näytti tikku vahvat viivat ja kp17 inssi tehtiin ,plussa tuli.
Tämä raskaushan meni kesken ,mutta ainakin ovistikut näyttivät oikein jos jotain positiivista asiasta hakee.
Nyt menossa loppu kierto, jos menkat tulee niin ensi kierrossa taas tikutellaan ja mennään uuteen inssiin.

Suosittelen lämpimästi kokeilemaan ,ihan hyvä homma.
Toisaalta aika rankkaakin ,ainakin jos on vuorotyössä ,testi kun pitäisi tehdä suunnilleen samaan aikaan joka päivä tai siis aamu ,mutta mitä sitä ei nyytin eteen tekisi.
Hyviä tikutteluja siis sinulle!