Aurinkovauvat 9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja + 35 v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vihdoin äippä kerkee koneelle. Onhan ollut päivä, huh,huh.
No, nyt on gynellä käyty ja on hyvä olo siitä. Tunsin olevani osaavissa käsissä. Ei luotu ruusunpunaisia kuvia, vaan pysyttiin realiteeteissä, jalat maan pinnalla. Lääkäri teki kysymyksiä siinä missä minäkin; oletteko valmiit hoitoihin, olemmeko miettineet jos ei saadakaan enää lasta jne.
Minä puolestaan kyselin clomeista, fsh:sta jne.
Ultrasi munasarjat..kaikki siellä suunnalla ok, rakkuloita oli ,mutta sanoi ettei näe keltarauhashormonia. Fsh arvon mittaamista ei pitänyt tärkeänä, koska näki ultrassa rakkulat, mutta minä halusin sen.
Clomeista ja niihin liittyvistä tutkimuksista mainitsi, että pääasia on että jollain tavalla kontrolloidaan tapahtuuko ovis eli tikutuskin riittää. JA NYT HARMITTAA, en nimittäin tikuttanut tässä kierrossa. Olen ollut lomalla jo usean viikon ja olen saanut itseni hyvin relax vauva-asiassa, ei ole siis joka päivä vaivannut, ihana olotila sekin.
Sanoi clomien olevan yleensä se ensimmäinen hoitomuoto, millä aloitetaan, mainitsi turvalliseksi ja sanoi että erittäin harvoin tapahtuu clomien kanssa monikkoraskauksia, vaikka toisin väitetään. Lääkäri piirteli mulle törsäten monta monituista paperia, kaikista hormoni-ym. jutuista, huh..

Kuitenkin kaksi asiaa nousi ""ekoiksi"", miehen spermanäyte ja ajatukset asiasta muualle. Sanoi että kyllä sitä voidaan hikoilla vällyjen välissä, mutta jos spermassa pienikin häikkä, niin homma on turhaa, siis se miehen tutkiminen...Ajatukset muualle, ymmärsi täysin kuinka se on vaikeaa.
No, kuitenkin jos se täti kaahaa, niin fsh otetaan multa kp3 tai 4 ja ultraan menen kp 14 tai 15 ja mies menee antamaan näytteen heti elokuun alussa. Lapsettomuusklinikat ovat kuulema koko maassa heinäkuun kiinni.
Taisi olla aika sekavaa, mutta koettakaa saada selko ja selvitetään huomenna lisää, pakko mennä saunan kautta nukkumaan. Kauniita unia!

Hyvä, äippä, että ultra näytti kaiken olevan kunnossa, siltä osin juuri mitä ultra pystyy kertomaan. Minulle tämä hedelmällisyysklinikan gyne korosti sitä, että
vaikka hän näkee täällä ovulaation olevan tuloillaan ja kaikki näyttää hyvältä, niin sen munasolun ""kuntoa/laatua"" ei takaa mitään.

Siitä kertoo vain fsh-arvo, elikä se että onko se hormonitoimnta yhä kondiksessa.Nainen siis voi ovuloida säännölliseti vuosia sen jälkeen, kun fsh-arvo on kohonnut - jolloin munasolut siis eivät laadultaan riitä hedelmöittymään.

Mielestäni teit oikein, kun pyysit fsh-arvoa.
Hassua, että noilla lääkäreilläkin on kyllä niin erilaisia asenteita.

Sinun gyneesi taas luotan tuossa clomi asiassa. Kun niitä niin yleisesti määrätään, niin pakkohan sen on olla suht turvallinen.

Harmittaa, että joudun taas näkemään vaivaa - ja polttamaan rahaa - uudella gynellä. Ja jos se haluaa taas tutkia kaiken, ennen kuin määrää clomeja...huh.

Englanninkieliseltä sivustolta luin, että clomeilla on vaikutusta kohdun limakalvoon. Ne ohentavat sitä, ja siten heikentävät munasolun kiinnittymismahdollisuutta. Elikäs, eihän se ole turvallisuusriski sinällään, mutta voi siis jopa haitata raskautumista. Suo siellä, vetelä täällä, sanoisinki.

Ehkä nyt olisi paras tosiaan vain relata ja luomuilla, kuten lääkäri sanoin. Ja sitäpaitsi...kesäloma alkaa parin päivän päästä!

Niin, se clomien aiheuttama kohdun limakalvon oheneminen
tietenkin korostuu, jos käyttää pitkään niitä.
Ja varmasti yksilöllistä - jos lähtötilanne on hyvä limakalvo, tuskin haittaa, mutta juos sattuu olemaan heikommanlainen, ohuehko, niin sitten saattaa jo häikätä.

Hopelle tikutuksesta. Minulla toimi aconin tikut heti ekasta kierrosta. Oli helppo löytää ovis, ja toi jotenkin varmuutta siitä että kaikki kunnossa. Ja osaapahan sitten oikeaan aikaan
ohjastaa simppoja liikenteeseen! Hyvää yötä tämän päivän osalta nyt...

Hyvä Äippä!

Kyllä kannattaa aina kysellä ja varmistaa kaikki mieleen tulevat ihmetyksen aiheet. Varmasti oletkin nyt levollisemmalla mielellä ja tiedät mitä tehdä seuraavaksi.

""Oli kesä oli mopo, oli kesämopo, kesä, mopo..."", kuten joku joskus lauloi ja nyt onkin kiva antaa mopon karata käsistä, eikä pingottaa kalenterien, kuumemittairien ja tikkujen kanssa. (TIEDÄN, että se on joskus vaikeaa.)

Kiitos Inkku muistutuksesta. Maksin eilen 3 tuntia vuoteessa mieli maassa. Omasta elämästä osaa kyllä vääntää uskomattoman surkimustarinan, jossa ""kaikki kuitenkin menee pieleen"". Odottaminen ei ole minun vahvimpia puolijani. Puolitoista viikkoa on kulunut istukkatutkimuksesta, koko jakautumis prosessin pitäisi ottaa 1-3 viikoa. Miehenikin alkaa jo väsyä mun deppailuihin. Tänään kesälomani alkoi. Suunnitelmissa olisi mennä Seurasaareen ottaa eväät, murkut ja 3 vuitiaaan mukaan. Meren katselu rentouttaa ja kesätuuli tekee onnelliseksi. Liikunta auttaa, olen hyvässä kunnossa kiloja ajatellen, mutta kuntoa voisi nostaa ja tehdä asioita jotka panevat unohtamaan harmaat mietteet. Lasten ja ystävien seura ilahduttaa.
Extempore jutut saavat aikaan onnen tunnetta. Kun lähtee ajelemaan kaupungille, löytää uuden kesäkahvilan, joka tarjoaa itsetehtyjä ihania pinattipiirakoita. Kun pysähtyy kasvitieteelliseen puutarhaan, sulkee silmät ja vetää ihania tuoksuja sielun täydeltä, siinä on todella onnen tunnetta. Erityisesti näin raskaana ollessa tuoksukirjot ovat uskomattoman ihania.

Sikiötutkimusyksiköstä tuli soitto;"" Iloisia uutisia. Teillä on terveen lapsen kromosomit"" Herkisti niin paljon että purskahdin puhelun jälkeen itkuun, olin niin helpottunut. Kolmen epäonnistumisen jälkeen meinasi jäädä ""hihna päälle""ja sitä alkoi jo uskoa jatkuvaan epäonneen. Tänään on onnen päivä ja juhlan aihetta moneksi viikoksi eteenpäin. Kivi putosi harteilta.
Pieni siittiö oli poika kromosomit omaava kiitäjä, matkaa katkaissut edes ehkäisypuikkon vaahto.

Oikein ihanaa ja mahtavaa ja...Se on heinäkuu jo.
Voi voi, ketjulaisista taitaa useampi aloittaa loman, vai?
Lomalaisille rentouttavaa köllöttelyä. Krisselle hyvää tuulta ja positiivista mieltä. Kyllähän se odottavan aika on välillä myös yhtä tuskaa. Odotti sitten mitä vaan. Tässä alkaa meikä kohta ""odottaa"", tuleeko täti vai ei ja jos tulee venyykö kierto, vai...Mites Haidi, kun samoissa mennään? Mikä on fiilis? Hypikkönä seinille?
Mutta näin lomani loppupuolella, en pätkääkään odota töihin pääsyä, kummallista???
Kuulumisiin hyvät ystävät.

Ihanaa Krisse. Olen onnellinen puolestasi, puolestanne.

Äippä. mull on sen verran lyhyt kierto että olen tainnut kiriä kokooon välimatkaa. Elikä 21/26, jännääminen alkaa taas täälläkin.

Ihan uutisenpoikasena: lueskelen joskus englanninkielistä
+ 35 naisten palstaa. Siellä on keski-ikä yli 40, ja tullut usempi plussa nyt kesäkuun puolella... elikä annetaan kesätuulten puhaltaa!

Hienoa Krisse ,että kaikki hyvin nyt vain kasvattelet sitä pikku-ukkoa.
Äippä ,kiitos kysymästä ,en oo seinille hyppäillyt...vielä!!!
Nännit kipuilee vaihtelevasti ,välillä viluttaa ja tänä aamuna oli hieman pahaolo ,eli pms:ssää alkaa pukata ,tuskin kuitenkaan raskausoireita ovat. Pinna palaa helposti ja sitä rataa.
Nyt pitää mennä pari neitiä istuu tuolla eteisessä värit päässä...huuhtelun aika. Palaan kohta takaisin...siivouksen lomassa.

Krisse, olen monena päivänä miettinyt sinua ja tuloksia. Olen erittäin onnellinen puolestasi, herkistyin itsekin kun luin ilouutisesi. Aivab mahtava juttu! Ja poika vielä! Itse menen lapsivesipunktioon 12.7 ja pelottaa jo etukäteen...ei auta itku markkinoilla, on vain kärvisteltävä.
Nyt pääsetkin kasvattamaan masua aivan huoletta ja katselemaan sinisiä vaatteita :)

Jään nyt lomalle ja toivotan kaikille aurinkoista ja iloista kesää! Toivottavasti tulee paljon plussa uutisia heinäkuussa.!!!!

Doorikselle hyvää lomaa.
Lomasta ei tarvitse haaveilla tänä kesänä kun on uusi duuni.
Eilen olis mulla muuten ollut laskettuaika jos kaikki olis menny hyvin ja täytyy myöntää, et vähän kovillehan se otti.
Elämä kuitenkin jatkuu ,ei voi jäädä suremaan, se kun ei asiaa miksikään muuta.
Ei se vaan tämä kämppä siivoonnu itsekseen kun tässä istuskelee ,ei vaikka kuinka toivoisi ,joten imurin vartta tässä pitää alkaa hyväillä.

Raskas paikka sulla Haidi, tiedän.

Eka vuosi on varmasti kamalin, kun oli jo suunnittelut kaikenlaista ja nähnyt unelmissaan vaunut, pulkat ja kelkat. Mutta pää pystyyn, sillä varmasti jo ensi vuonna meilläkin on käsissämme jotain konkreettisempaa kuin vain unelma pikkuruisesta vauvelista.

En tiedä enklanninkielisistä, mutta täällä ois yks savolaenen. Voi juku tätä pikkuihmisten maailmaa. Tää on ihan kamalaa...on taas veljeni parivuotias (ensi viikolla) yökylässä ja on me menty. Mikä yllätys on tämä asioiden ymmärrys ja vauhti. Minä tiedättekö elän tässä haaveissa juostessani pikkumiehen perässä. Ajattelen että josko joskus vielä meillä on pieni ihminen, jonka perässä painellaan ja ihmetellään maailman menoa ja sen kaikkea ihanuutta.
Mutta nyt vien ihanaisen pojan unten maille ja nukahdan siihen lapsen tuoksuun varmaan itsekin ja siirryn haave/unimaailmaan.

Inkku, katsohan tuota:

http://www.mothers35plus.co.uk/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi
on se enklanninkielinen palsta.
Ja siellä menen yleensä katsomaan keskustelua aihepiiristä
Trying to conceive/fertility. Saahan siitä voimaa, kun tietää että meidänlaisiamme on ympäri maailmaa.

Lisäksi saapa vielä tietoakin.

Sitten päivän piristyspilleri: tapasin juuri muutamia ystäviä. Ja kuulin tämän: erään naisen ystävä synnyttää n viikon päästä. Ikää on synnyttäjällä komiat 47 vuotta.

loma aamua kaikille ! voi tätä elämää: loma ja tikuttelut alussa. heräsin aamulla 5.30 ja eka oviksen kyttäys, ei vielä mitään. ja kun olen pitkä kiertoinen niin mitenkähän pitkään herään ani varhain. ja irtoako ollenkaan vaikka oli niin valmiin oloinen.
ikä asiaa, iso äideilläni on molemmilla KUUSI lasta ja äidin äiti aloitti vauva asiat vasta 34 vuotiaana ja hyvin tuli terveitä ihmisen alkuja joten... pitäisi olla mulla hyvät perimät.
tuntuu vain että tämä äitiys on vuosi vuodelta SUUREMPI SIUNAUS. tosin itselläni jokainen tasa kymmen tuntuu olevan myllerryksiä ja muutoksia täynnä. juuri kun kuvittelee elämän löytäneen tasaisen liito korkeuden niin uudet ryminät alkaa ja törmää omaa keskeneräityyseensä.
joo taisi mennä asian viereen. ENKELEITÄ KAIKILLE NAPUTTELIJOILLE JA TÄRPPÄÄMISIIN
anuk kiitos linkistä meitä on paljon meitä "" liian"" kypsiä yrittäjiä... moniko näkee mansikan punaista.. heh heh

Hei Teille kaikille!Kesällä kova vauhti luultavasti kaikilla,käyn lukemassa säänöllisesti täällä ,mut itse en ehdi naputtelemaan,Ihania ja hyviä uutiksia Teillä täällä paljon.nyt vaan plussa onnea,mulla tätit kyläilevät jne.
Hei Helmiinä,oviksen tikutuksesta,muistan että luin jostakin että päin vastoin raskaushormoonille ,oviksen aikana tikutusta suosittellaan päivällä ,tätä hormooni silloin ehdinyt enitäin ,mut voi olla että se oli vaán noissa tikuissa.
Ja kiva että teillä kaikilla asiat suurinpiirtein ok.Itsellas rahatilanne tämmöinen,että ei millään pääse yksityiselle.Niin että luotan luontoon ja yläherrän,että kun on vielä lisä tulossa sitten tulee,mut harmita kyllä ne ""taas kerran kyläilyt""
Kaunista kesä teille kaikille!Ja kesä ja lämpö ja valoisat yöt niin että romantista plussa onnea.

Heippa kaikille, olen seurannut tätä ketjua jo pitkään, mutta toistaiseksi jättäytynyt keskustelujen ulkopuolelle. Nimimerkistäkin voi päätellä, ikää 34, vauvakuume kova sekä minulla että avomiehelläni (43). Olemme kuitenkin 'siirtäneet' lapsen yrittämistä, osittain koska tuntuu siltä, että vielä emme ole olleet riittävän kauan yhdessä, osittain koska minä en ole ollut muuten vaan valmis, muitakin syitä on ollut. Mutta tänään on ilon ja onnen päivä, halusin jakaa uutisen teidän kanssanne, sain kuulla että hyvä ystävättäreni, joka on 43 vuotias, on raskaana! No ehkä tämä ei ole mikään maailman kummallisin asia, mutta minulle tämä on vuoden ilouutinen. Hän on toivonut lasta pitkään, löytänyt elämänsä miehen vasta viime vuosina, yritystä takana 1,5 vuotta, ja nyt on tärpännyt! Olen onnesta soikeana hänen puolestaan, voi miten ihanaa että iäkkäämmätkin plussaavat. Heillä onnistui täysin luomusti, ilman minkäänlaisia greippimehuja tai ovistikkuja. Itseäni huolettaa jo nyt, että pitäisi aloittaa yrittäminen kun tuo 35 ikävuottakin lähestyy.. Toisaalta näissä(kin) asioissa ei kuitenkaan voi muuta kuin kuunnella sydämen ääntä.

Joo-o Helmiina, kyllähän tuo on hyvä asia, että suvussasi naiset ovat tehneet lapsia vanhemmalla iällä.
Tervetuloa S-34, ja aina mukavaa kuulla näistä elävän elämän esimerkeistä.
Minulla alkoi kesäloma, ja tässä vaiheessa vielä ollaan kotosalla. Aamu meni miehen kanssa suursiivotessa - kiva sitten viettää rauhassa kesälomaa. Iltapäivällä perhejuhlissa.
Lähdetään mökittelemään Suomeen ensi viikolla muutamaksi päiväksi.

Tällä hetkellä menossa 23/26, oliko muilla menossa tämä vaihe...?
Äiti40, kiva kuulla pitkästä aikaa. Olet ihan oikeassa siinä, että viime kädessä tämä on yläkerran ohjaksissa. Elikäs, jos onnistaa, niin sitten onnistaa! Ja sitähän toivon meille kaikille....ja kauniita kesäisiä päiviä ja sateenkaaria...

Tsemppiä tänne kaikille iäkkäämmille yrittäjille! Olen itse 33-vuotias ""iäkkään äidin"" lapsi.

Oma äitini oli 39-vuotias kun synnyin. (Olin kuulemma suunnittelematon vahinko, ja hetken aikaa melkoinen järkytys vanhemmilleni.)

Ei äitinä oleminen ikää katsoa vaan asennetta. Antakaa kaikki piupaut ulkopuolisille ihmettelijöille. Ihmiset voivat olla käsittämättömän tunteettomia toisten asioita kommentoidessaan.