Aurinkovauvat *20*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja varttuneet haaveilijat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

varttuneet haaveilijat

Vieras
No niin se on tytöt, että hyvää kannattaa odottaa. Tässä siis uusi jono tosiaan ""iltatähdet"" tuikkien eli *20*. Iloa kaikille elämään! t. äitykkä

En tiä mitä pitäisi tehdä kun mikään ei huvita:( jotenkin masentaa kun mikään ei onnistu. Ei työnhaku eikä vauvaprojekti. No nyt on vielä tätikin kylässä, mutta viikonlopun jälkeen pitäisi sitten aktivoitua kun alkaa tärppiajat ja nyt kun ne clomitkin, ettei vaan mee hukkaan kalliit lääkkeet ;)
Täytyy koettaa tarpoa eteenpäin vaikka välistä tekisi mieli mennä sinne kiiran sanomaan koloon :(

Huomenta vaan ,täällä yksi aamuvirkku... no joo kun en ole nukkunutkaan ,armoton räkätauti iski ja täällä pärskin.
Lääkäriin käy tieni kunhan siellä ovet aukeaa palaan myöhemmin tänne tunteilemaan!

Pakkasaamua kaikille !
Mannalle super onnittelut. Nukuitko hyvin, vai näitkö unta ""pikku-erkistä""? Voi että...hm...

Koeta Haidi saada räkä irtoomaan, ikävä tauti.

Sannalle lohdutuksen sanoiksi, jotta hetkittäinen ""kaikkeen tympiintyminen"" kuuluu kuvaan. Välillä mättää ja kaikki potkii, vaan aina sieltä me naiset on noustu ja niin käy myös nyt. Usko pois.
Saamari että minäkin olen tässä raskauden varrella kokenut päiviä, jolloin olen vaan yökkäri päällä, mikään ei kiinnosta ,enkä mitään sitten teekään. Annan itseni vaipua suunnattomaan itsesääliin ja masennuksen kouriin, itken ja vollaan, eikä mikään tunnu miltään.
Silti pidän itseäni täysin normaalina naisena/äitinä....
Vaan kun välillä on ihan ""pohjalla"", niin voi miten tuntuu mukavalta, kun huomaa sieltä nousseensa ja tajuaa miten ihana päivä on ja miten asiat loppujen lopuksi on älyttömän hyvin.
Nyt toivotaan että clomit toimii, kaikilla teillä jotka niitä nyt napsitte.

Päivää. Taas kivasti pakkasta!-23.
Minä yritän nyt kuitenkin vältää masista parhaani mukaan. tilasin tukun lääkäreitä .
On jalkatohtoria, jalkahoitoja, kosmetologia ja sinne äipän suosittelemalle gynelle sain aja 28. päivä. Ja laihiskin on hyvällä mallilla; kilo on jo pois ja jos kolme vielä sais niin olisin ns. entisissä mitoissa! Kävin myös shoppailemassa: löysin kivat farkut, pari paitaa ja takin.
Joten on tuota touhua. Kunpa se aika kulus nyt nopeaan niin pääsis vauhtiin. Onhan ne nelikymppisetkin kohta... On kuulemma kivat bileet tiedossa, tytär järjestää...
eiköhän se aurinko paista vielä risukasaankin.....

Mistähän löytäisi sen lohdutuksen sanan masiksessa juuri nyt möyriville? Paistaa se aurinko risukasaankin joskus, joten varmaan se löytää tiensä sinne piilopaikkakoloonkin. Joskus vaan ei osaa nähdä niitä pilkahduksia, kun vauvattomuuden sysimusta pressu tuntuu peittävän kaiken näkyvyyden. Nyt jostakin sellainen telttavaarna tai muu tukikeppi esiin ja pressunreuna ylös. Oma telttavaarnani on liikunta ja lenkkeily. Yleensä ei sen jälkeen ole koskaan tylsä olo, niin kuin joku teistä totesikin.

Nii..iin! Olen joskus vissiin laittanutkin ketjuun yhden mun lempilohdutuspäivänmietelauseen, mutta laitanpa uudestaan eli Zacharias Topeliuksen sanoin:

Mitä pimeämpi yö,
sitä kauniimpi aamu.

Ei sitä ois kuulkaa normaalikaan, ellei välillä olisi fiilis ""hypätä sinne monttuun"" ja vetää mullat päällensä!

Iloisia pakkasterkkuja joka puolelle Suomea kaikille :)

Kiira!
Älä nyt ystävä hyvä masennu kokonaan! Otan Sua kädestä ja nostan ylös aurinkoon, valoon!
Huolenpitoenkeleitä lähetän sulle suuren joukon ja tanssin masiksenkarkotustanssin vielä päälle!
Kyllä me pärjätään, vanhat kehäraakit!

Älkää kuitenkaan jääkö sinne mullan alle kuoppaan kauaksi aikaa, käväiskää vaan ja sitten taas tänne porisemaan. Kyl se siitä iloksi muuttuu pikkuhiljaa! Tänään jos ei paista aurinko niin viimeistään huomenna.

Liikunta on kyllä mullekin henkireikä numero yksi ja siitä pitää säännöllisesti huolen toi veikeä karvakuononi. Nyt on vaan karvakuono evakossa vanhemmillani kun olen ollut flunssassa eikä tuosta teinitytöstä ole kauheesti apua koiranulkoilutukseen ja se mieskin on siellä reissussa. Mulla on tällä hetkellä vuosisadan yskä päällä, tuntuu että kylkiluut katkeaa tästä röhimisestä!

Erkki ei twistannu ainakaan viime yönä, mutta toivottavasti päräyttää parit askeleet ens kerralla kun painan pääni tyynyyn! ;-) Aurinkoista perjantaita siskot!

Kiitti mama, kehäraakit hyvinkin,tuo oli oikein kuvaava ilmaisu, kyllä te oikeasti Inkun kanssa mua saitte piristettyä, ja lupaan vielä täältä nousta, jos en vielä huomenna niin ensiviikolla tai ainakin ensivuonna, yritystä ainakin on takaraivossa,jos vaan pääsisin ylös... Olette te kamut kyllä ihania, kun ette jätä yksin itkemään, vaikka naristaankin täällä ihan olemattomia ongelmia, en ymmärrä itsekään mistä tämä maanmatosen olo nyt oikein johtuu? Sinulla äippä on mielialan heittelyt ihan hyväksyttäviä tuon jälkikasvun kasvatuksen ja odottelun vuoksi, ja mamallekin suon kaikin mokomin moiset kettuilu olot, kun elämä potkii päähän taas kerran rankemman päälle, eihän noista koettelemuksissa kukaan voi heti noinvain toipua, mutta ei mulla pitäisi olla mitään syytä valittaa, eihän tämä vauvahaaveen toteutumattomuuskaan mikään uusi ja ihmeellinen asia ole, mutta aika ajoin se vain pulpahtaa pinnalle ja sitten niin ketuttaa, ja moni muukin asia siinä sivussa ... pitäisihän tämä oma kohtalo jo uskoa ja hyväksyä, kun on turhaa niin miksi sitten vielä toiveilee ja odottaa jotain ihmettä tapahtuvaksi, ja en tiedä noista hoidoistakin, maksavat maltaita, eikä minkäänlaisia takeita mistään tuloksista, pahaa mieltä ja lisää masennusta vain odotettavissa, mutta silti sitä jotenkin haluaa pyörittää mielessä, että jos vielä kuitenkin, mutta mistä siihenkin kerätä se kaikki rohkeus, ja totuushan on, että joka penni niihinkin on jostain ensin saatava kasaan, ennenkuin lopullista päätöstä voi edes tehdä, mutta eihän tänne syvälle parane jäädä rypemään, ei kun tuumasta toimeen, aika parantaa sielun haavat, ja ratkaisut erinäisiin asioihin tulevat sitten kun ne ovat kypsiä valmistumaan, uskottava se vaan on, ei kun eteenpäin vaan sanoi mummo hangessa... toisaalta olen saanut jostain energiaakin toimia, siis ihan arkisiin askareihin, siivoilin töissä ""innokkaana köökkiäni"" ja sama meno jatkui vielä kotonakin, tosin kesken imuroimisen iski kummallinen hyytymyys, tehköön muut perheenjäsenet osansa, minämenen nyt lakkoon, ja kesken kaiken tänne nettiin surfailemaan, kun pyykkikone tuolla vielä pöristelee, enkä viitsi tehdä mitään enää tänään, no joo, pyykit pitää laittaa kuivumaan, ja seitsemältä on aikomus mennä quashia pelaamaan ennen saunaa, jos sitä meidän mailojen huitomista voi pelaamiseksi sanoakaan, mutta perjantai iltaa vaan kaikille, ja mukavaa kylmän huuruista viikonloppua! Jaksamista kaikille tasapuolisesti :=)

Hei palsta ja kiira!
no nyt on mun vuoro vetistellä.....
Luin tuon sun tekstin kun tässä vaan pyörin, perhe on järjestyksessä, hirveessä vimmassa koti siivottu, mies töissä ja mulla viinilasi edessä. Ja nyt vedet silmissä.
Mutta se on sellainen juttu: ETTÄ JOS EI MITÄÄN USKALLA YRITTÄÄ EI MITÄÄN SAAKKAAN ja kun oikein yrittää ja kovasti pettyy voi ainakin sanoa että on tehnyt kaikkensa. (tuhkatkin menny pesästä). Sitten voi rauhassa jäädä odottamaan niitä lapsenlapsia....Tai ruveta rauhassa rouvittumaan ja nauttimaan keski-iän tuomista iloista, itsetunnosta ja vapaudesta. ja siitä että on loppupelissä vielä nuori, vaikka johonkin hommaan onkin vanha.
Ajattelenko ihan hullusti, Olenko ihan väärässä??? Vai olenko muuten vaan pöljä. (eka lasi viiniä joten ei senkään piikkiin voi tätä pistää). Ennen kaikkea toivottavasti en loukkaa ketään. Olette minulle tosi tärkeitä!
Onhan sulla kiira virtaa kun lähdet vielä pelaamaankin, by the way......

Ette sitten ikinä usko tätä!! Menin viime tiistaina gynelle, piti olla käynti ennen kaavintaa. Lääkäri totesi täällä on vauva mutta ei vastaa viikkoja olis pitänyt olla 8viikko mutta viikko on 6 ja ensi tiistaina on tarkastus että onko vauva elinkelpoinen. Mies sai sätkyt viimesen päälle!!! Ja itse myös olin muuten polttanut tupakkaakin jota en yleensäkkään tee kun lääkäri sanoi tuulimuna ja selkeä sellainen.. Niin ja sitten mahassa onkin vauva! Pitäkää ihmiset peukkuja että mato voi hyvin. Lääkäri kysyi haluanko saikkua kun minua on näin pompoteltu??? No ja totesi että lääkäritkin voivat erehtyä ja alakerran ultra oli kuulema rikki millä minut eka kerran katsottiin... No jatkan töitä, pakko oli kertoa jonnekkin mieli on sekaisin on niiin paljon toiveita ja sitten se pelko ettei uskalla toivoo ettei tiistaina pety=) =(

Voi hyvä Sylvi ekku!!! Toihan on aivan mieletön uutinen!!! Ihanaa! Nyt kyllä peukut, varpaat, korvat ja kaikki ulokkeet pystyyn ja ristiin, että se vauvanalku on kunnossa.

Hyvää viikonloppua sinulle ja perheellesi!

t. Manna

Lauantai huomenta tai aamupäivää ehkä enemmänkin koko köörille, ja mamalle erityisesti, no sinä olet niin aamuihminen,että sinulla onkin päivä varmaan jo pitkällä tähän aikaan...

Mielenkiintoinen tilanne sinulla ekku? Toivottavasti kaikki etenee hyvin, pidetään peukkuja, ja maailma on joskus ihmeitä pullollaan kenen kohdalle ne sitten sattuvatkaan!

Ja mama höppänä, et sinä ainakaan pöljä ole (mielenkiintoista, että käytät pöljä sanaa, kun olen kummastellut sitä kotonakin, kun sana on minulle aika outo, mies on kajaanin suunalta kotoisin ja käyttää joskus ihan outoja sanoja,ainakin minulle outoja kuten esim. outtaa=odottaa), mutta mitäs näistä mehän näköjään ollaan tälläisiä itkupillejä toisinaan, ehkä se on ihan normaalia, täytyyhän se jossain tuntuakun elämä tarpeeksi potkii päähän... Mutta kyllä me silti eteenpäin pusketaan, ihan niinkuin eilen kirjoitit.

Ulkona on aikamoinen pakkanen paukkumasssa, mutta kyllä sitä pitää silti ainakin kaupassa käydä ja sen verran ulkoilemassa jos ei enempi tarkene.

Nyt on varmaan joku ihme vaihe menossa: Pullaa paistelen ja *ruuneberin* torttuja, kääretorttua ja illaksi pitsaa koko porukalle (6henkeä) ainakin kaksi pellillistä!
Hih hei kiira kuulisitpa mun murrepuheen! yritän tänne palstalle sitä karsia mut näköjään joskus lipsahtaa jotain, kuten se pöljä! Juu ja itkijänainen tässä ollaan parhaasta päästä, vaikkei moni uskois kun se ammatti on niin tuolta miesten maailmasta.
Siitä tulee näinä päivinä viisi vuotta kun alkoi tämä nykyinen elämä Ja jätin taakseni kaiken entisen, sananmukaisesti. *Siin män muat ja mannut ja kaik mitä olin ehtiny elämässä saamaan aikaan*.Taistelin lapset itselleni ja uuden kodin ja uuden elämän. Oikeestaan vois juhlia tänään, SE oli elämäni paras päätös! ja kaikki mitä elämä vielä antaa on ihan extraa. Juu ja nyt tämä viimisin *rakkauden hedelmä* heräs päiväunilta ja vaatii mammaa kokonaan itselleen. Pois alta risut ja männynkävyt meidän poika tulee........

Kiitosta;) Olotila vaihtuu onnesta välillä epäilyksiin voiko tämä olla totta!! Mies totes että tuulimunia koko lääkärit=) No puhuttu on että eihän sitä lääkäreihin voi 100% luottaa.. Tiistaina lisää silloin tiedän pienen voinnit paremmin ja varmaan määritellään ikää..

Voi kun ihanaa lukea kirjoitustasi, sinä se saat minut hyvälle mielelle, minähän taidan pikkuhiljaa nousta sieltä kolostani, tuntuu kuin olisit jo ihan oikea ystävä...
Minunkin nykyinen elämä alkoi noin viisi vuotta sitten... ensin jätin taakse entisen, katkera pala vieläkin, lapsesta ei tapeltu ja omaisuuskin jaettiin ihan sovussa, mutta nyt jo menee siedettävästi sen asian hyväksymisen suhteen, olemme nykyisin jo pystyneet exän uuden vaimon kanssa tapaamaan ja heillä on suloinen poika, sekös oli myös kova pala minulle, miksi he saivat, ja me joudumme sitä asiaa itkemään...no siellä on uusi vaimo kyllä kymmenen vuotta nuorempi ja varmaan viriilimpi :- )
Yhteistä asuntolainaa ollaan nykyisen miehen kanssa jo kolmatta vuotta maksettu ja melkein yhtäpitkä aika uudesta perheenjäsenestä haaveiltu... mutta kyllä se elämä osaa joskus hyviäkin hetkiä antaa, kunhan ne onnistuu kaiken keskeltä löytämään, eikä aina jäisi jumiin niihin epäoleellisiin epäonnistumisiin...

ompa jännät ajat sulla Ekku!! täällä myös kaikki ulokkeet pystyssä tiistaita varten :-))

kovin on nuo Kiiran ja Maman tarinat samanlaiset kuin minulla. neljä vuotta kohta minullakin tätä ""uutta elämää""
kaikki jäi taakse,talot ja tavarat. myös ystävät ja omankin suvun kanssa välit aika viralliset. koska eihän meidän suvussa ole ennenkään erottu.
heti eron jälkeen, samassa kuussa, todettiin sit se kohtusyövän esiaste, ja siitä puoli vuotta munasarjakasvain. ja siitä sitten tasan vuoden päästä tuo pieni mies oli sylissä.

eli kauheesti kaikkee pa**aa ensin ja sitten päivä taas aurinko paistelee. kaikille aurinkovauvoille!!

Huomenta! ja voi hyvä tavaton! -25 pakkasta!
Täällä tullaan kohta pitkähäntäisiin täihin jos kelit ei lauhdu!
No isot miehet on potkittu töihin eli oma ukkokulta ja 16v poika. 15v tyttö on mahataudissa. ja tuo * rakkauden hedelmä* pyörii tuossa jaloissa. Vanhin 18v. karkasi jo poikakaverin luo, savonlinnaan.
Luin noita kertomuksia.... Kyllä meillä on takana paljon elettyä elämää. Minulla ei ole ex-miehen kanssa mitään välejä. Hän on niin omistautunut uudelle rouvalle ja hänen pojalleen ettei omia lapsiaan edes muista. Onneksi tämä minun nykyinen mies sanoi jo seurusteluvaiheessa että se on *koko paketti*. Vuos sen jälkeen kun olin entisestä elämästä lähtenyt, Sain vasta lapset itselleni! Voin kertoa että, kyllä se elämä potki silloinkin vähän reilummin päähän tätä mamaa! Ja omat sukulaiset hylkäsivät minut kokonaan ja samoin suurin joukku perhetuttuja. vain kaksi ystävää hyväksyi ja ymmärti minua! Sukulaisita osa ei sano päivää vieläkään ja puhun nyt siskoista ja veljistä.
Aloitin ihan tyhjästä. tai en tyhjästä vaan reilusti miinukselta! loppuelämäni olen jollakin tapaa velkavankeudessa. Mutta kun rakkautta riittää ja leipää lapsille niin kaikki on hyvin. Tälläistä tarinaa pukkas tänä aamuna!
Ja siitä laihdutuskuurista: Teinkin eilen kolme pannullista pitsaa ja nyt sitten se laihtumani kilo on tullut takaisin, täytyy huomenna aloittaa uudestaan.hih.
Kuulin myös että yksi entisen elämäni naapuri, ( rouva 47v) oli pyöräyttänyt suloisen poikavauvan! Meillähän onkin aikaa haaveilla vielä vaikka kuin paljon!!!!!
Ja ihan pakko heittää vielä juttu: 15v tyttö sanoi eilen kun yritin saada pienintä tottelemaan: * Mitä se on sitten murrosiässä, kun et nytkään saa sitä tottelemaan* Hymyilytti hieman, kun neiti murkku, kaikkiviisaudessaan latelee totuuksia lastenkasvatuksesta!
Hyvää pakkaspäivän jatkoa kaikille ystäville!!! Hymyillään!!!!

Köhäisen täältä terveiset... köh köh ja sniiff...jumalaton tauti päällänsä ja saikusta nautitaan...jos tätä nyt voi nauttimiseksi sanoa. Nahatkin on niistetty nenästä ja joka aivastuksella vaihdetaan aluahousut:):):) niin että hyvin pyyhkii. Huomenna kp15 ja terolutit taas alkaa niin että kohta kärsitään sit räkätautii ja pms yhdessä.
Pääsisi nyt taudista huolimatta livahtamaan yksi ""pikauimari""
oikeeseen paikkaan, tarttuisi kiinni ja kasvaisi 9kk...huomatkaa jaksan vielä hehkuttaa haaveissa ,vaikka pää on täynnä räkää ja joka paikkaa kolottaa.
Niinhän sitä sanotaan et yskä lähtee yskimällä ja nuha n......lla ,ei oo kyl vielä lähteny ,mutta föönausta en jätä vaikka ei pää tyynystä nousisi...välillä vaan suihketta nokkaan et ilma kulkee!

Ai juu ja ekulle ... elämä on ihmeitä täynnä ,taitaa pieni ihmisen alku olla tosissaan tulossa elämäänne...hienoa!

Yhteistyössä