Aurinkovauvat *20*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja varttuneet haaveilijat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aikainen lintu madon nappaa niinhän sitä sanotaan mut toisaalti *toinen hiiri saa juuston*.
Me tässä potilaan kanssa surffaillaan netissä. alkaa taudit hellittämään.....
Äipälle. En uskaltanut katsoa sitä 4D. keskosjuttua! Olisin parkunut silmät päästäni. Vielä on muistot ja tunteet niin pinnassa vaikka tuo keskosvauva on jo 2,5v. Lapsi syntyi rv 30+3 ja oli viikoille isokokoinen 1900g ja 44cm. Mutta viisiviikkoa sairaalassa, ja KYS.n kautta vielä, niin oli tosi rankkaa. Onneksi nyt kaikki OK, esim keskoskontrollit lopetettiin jo vuosi sitten, kylläpä aika kuluu! Ja päivähoidossa vielä kehuuvat lasta kielellisesti erityislahjakkaaksi! Kyllä siinä äiti vettä rättiin vääntää; kun kaikki luulivat lapsen synnyttyä että *mitähän vikaa siinä on, jne ,yms.*

Olis se Inkku jännä juttu kun maanantaina huomaatkin ettei tätiä ole näkynytkään.......
Pakkanen lauhtuu, Jipii!!!!
Mitähän hyvää se äippä tänään leipookaan........

Keskiviikkoa kaikille enenmän ja vähemmän pullantuoksuisille äideille ja sellaisiki aikoville...
Minä olen tosi laiska leipomaan kotioloissa, kun töissä tule lähes päivittäin pyöräytettyä sellainen parin litran sämpylä/leipä taikina aamun alkajaisiksi, kyllä ne asiakkaat tykkäävät, kun on lämmintä tai ainakin kotitekoista leipää aina lounaalla tarjolla...
Eipä tänne kummempia, vähän flussa yrittää päälle puskea, mutta pois, pois se meiltä ...

En myöskään katsonut dokkaria, jotenkin en uskaltanut. Uskomattomia asioita kyllä nykylääketiede pystyy tekemään.

Mama, olisihan se ihana herätä maanantaina eikä tätiä näy, mutta en oikein jaksa uskoa...

Taas täältä tulee äitykkä loikkien sinne äipän ihanan pullantuoksuisen pöydän ääreen ja maiskuttaa huuliaan tullessaan hih! Vai onko se pullaa sittenkään, taitaa ollakin rieskaa, nam!

Eilisen dokumentin katsoin ja herättihän se monenlaista tunnetta päänupissa. Välillä itkin ja välillä olin onnellinen, esim. Thomasin isoveli oli aivan ihana: puolusti pikkuveljeään kun tätä kiusattiin. Nuo hoitojen lopettamiset kuin myös hoitojen jatkamisetkin ovat todella vaikeita päätöksiä, vaikeita asioita! Onnellinen olen ""vauvastani"" joka syntyi 4 päivää yli lasketun ajan!!

No, kovin on kylätie hiljainen...missäs te viivytte. Olis tarjolla aprikoosisarvia ja luumu-rahka kääretorttua.
Eiks kuulosta herkulliselta??
Minä olen ihan himo leipuri, oikeesti. Jos kesäisin tykkään myllätä mullassa, niin talvella sitten leivoskelen kaiken mahdollisen. Ruisleivänkin olen tehnyt itse, vaan tänä talvena en ole siihen hommaan uskaltautunut, se on aikamoista vääntämistä.
Ja kun vielä vähän jaksan leivoskella, niin täyttelen tuota pakastinta vierasvaraksi.

Inkulle pidän peukut pystyssä, jotta täti pysyisi ystävällisesti pois. Ja äitykkä voisi nuuhkaista uudemman kerran...sulla meni nyt päivät sekaisin, eilen tekaisin sitä rieskan tapaista, vaan pieninä versioina.
Hepskukkuu kaikille!

Niin, en tiedä mitä sitä osaisi semmosessa tilanteessa tehdä! Mutta mietin kyllä sitä, että jos lapsi on rv 23-25 ja saa esim. aivoverenvuodon en usko, että pyytäisin lasta leikkaamaan, vaan antaisin mennä. No, koskaan ei voi varmaksi sanoa, ennen kun on kokenut asian.

Tiinulle vastauksia:

Mulle on tehty 4 inssiä ,ekalla tärppäsi mut meni kesken rv8+2 ,piikiä ei ollut niin kuin ei muillakaan kerroilla ,vaikka sitä näissä kahdessa viimeisessä pyysinkin laittamaan.
Lääkäri oli sitä mieltä ,että kerran olen tikuttanut oviksen se myös tapahtuu ja munis irtoo kun clomit oli käytössä.
No en ole kyllä ihan samaa mieltä ,vaikka tikuttaisi lh-huipun se ei välttämättä sano sitä et munis irtoo ,mut näin siis kohdallani kävi ,en piikkiä saanut.

Noista oireista ekassa plussainssissä oli oireita... ensin ei mitään sit alko rintoja pakottaa ihan niin kun kierroissa mulla yleensäkkin ja loppukiertoa kohden paleli tajuttomasti ja lämpö nousi ollen yli 37 koko ajan. Alavatsaa jomotti ihan kun menkat alkas ,eli ei niistä oireista voinut olla yhtään varma mihinkään suuntaan.
Näissä jälkimmäisissä on ollut osittain samanlaisia oireita ,mutta pms sen mulla tekee ,ei suinkaan plussa.
Nämä plussainssin jälkeiset inssit on tehty vähän hutiloiden ,joten en yhtään ihmettele et ei tulosta ole tullut.
Vähän niin kuin ""JUOSTEN KUSTU"" meininki.

Miten teillä oli inssi päivä? Täällä tehdään seuraavana aamuna kun olet viivan tikuttanut ja hyvin tuo ekalla kerralla toimikin ,tikutin kp16 viivat ja kp17 inssi tehtiin.
Jäkimmäisissä on ovis kokoajan tullut myöhemmin kp18 ,kp19 ja kp20.

Heippa kaikille=)
Netti ollut katkolla ja tänään juuri äsken soneran mies kävi liittämässä meidät taasen verkkoon.. Muksut flunssassa, minä ainoa terve täällä. Joo ultrassa näkyi sydän mutta mittaamaan ei vaavia päässyt koska köllötteli kohdun takaseinällä eikä antanut mahdollisuuksia ittensä mittaamiseen. Ilmeisesti on 6viikkoinen mutta koska on niin pieni joudun ensi tiistaina taasen, silloin kuulema näkee lähteekö kasvamaan. ALAN OLLA JO EPÄTOIVOINEN!!! Omaan kroppaankaan ei voi luottaa kun ensin sanottiin se tuulimuna, sitten valmistaudut kaavintaan niin löytyy sikiö ja sydänkaijut ja nyt ei sitten kasvakkaan tai ei voi mitata... Tekis mieli ottaa saikkua ja otankin, mutta huomenna käyn yhdessä pakollisessa koulutuksessa mistä voi olla vain kerran pois... Mies hoitaa pieniä räkänokkia huomisen... Sitten soitan sen koulutuksen jälkeen lääkärille ja vaadin saikkua siihen ultraan asti. Sanon että tuun hulluksi tällaisen juupas eipäs pompottelun kanssa.. Mies tasotteli että 6viikoinenhan se pitäiskin olla joten ei hätää... Pahoinvointia ei oo ja toivos että vähän olis että tietäis masussa oikeasti jonkun olevan=/ Tää ekku alkaa olla hätäinen... Ja aikaa on viel vaikka kuinka siihen vauvaan=)

Kivaa ekku et kaikki noin suurinpiirtein jees! Kyl se siitä!
Katoitko eilen sen 4D keskosjutun? Minä en pystynyt, olisin varmaan itkenyt silmät päästäni! Tuolla tuo keskosvauva 2,5v kiljuu kurkkusuorana isänsä kanssa, alkaa olla terve, joten tämä mama lähtee huomenna töihin ja mukulalaattori saa mennä hoitoon!
Pidähän itsestäsi huolta ekku, kyllä se pikkuinen siellä hyvin voi!!!! Tarrasukkia lähetän ja huolenpitoenkeleitä.

Meillä aktiivisesti vältellään kaikkia keskosjuttuja.. Tuli keskolaa kiintiöt täyteen 2001=) No eihän ne kaikki muistot ole kauheita sieltä ja nyt on ainakin kaikki ok näillä keskosilla=) Eihän sitä ihmeisiin pysty kun on tällaiset geenit=) No joo kaikki ok mutta jatkuvasti ultrassa ravaaminen turhauttaa. Seuraava kerta on sitten jo neljäs näissä merkeissä.

Ja huomenta!
Kyllä nää tunteet!
Tihrustettiin äsken ikkunasta että, jokohan naapurit on lähteneet synnyttämään, mut eii siellä nekin kahvia keittelee... Jotenkin katkeruus ja kaiho on väistynyt ja odotetaan jo innolla että milloin se kummipoika/tyttö syntyy.
Eihän se toisten onni ole meiltä pois!
Tänään töihin, olisin voinut vetää peiton korviin ja olla loppuviikonkin pois mut ei auta, työt kutsuu. Toivottavasti nyt perhe pysyy terveenä lopputalven.
En kyllä ymmärrä miksi pakkanen ei laske -18 vielä tänäkin aamuna.
reilu kaksi viikkoa ja pääsen gynelle. jännittä kyllä että onko kohtu tyhjentynyt kunnolla vai joudunko vielä kaavintaan. se olis tylsä juttu. mut mennessä näkee senkin.
tämmöiset mietteet tänäaamuna. Nyt touhuamaan että pääsee lähtemään.
Mitähän se äippä tänään leipooo.....

No voi pyhät pyssyt, vai mitä ne nyt sitten olivatkaan. Onpa teitä heitelty, mutta syke on löytynyt. Varmasti tällainen pyöritys käy hermoille.

Sairaslomassa on toki hyvät puolensa ja sinä tiedät mikä on parasta nyt. Pitkät päivät joka tapauksessa on edessä ennen seuraavaa ultraa. Minä ainakin uskon, että kun kerran on syke, on myös syytä suhtautua positiivisesti tulevaan. Varmasti tiistaihin mennessä masun asukki on kyllästynyt nykyiseen asentoonsa ja näyttää kaikki parhaat puolensa kameralle (anturille?).

Huomenet vaan. Täälläkin se pitää edelleen sitä pakkasta,
-18, taidetaan olla maman kanssa samoilla nurkilla...
Jaa, että mitäkö leivon tänään, hm... en ole miettinyt. Kyllä toi uuni tuossa on lämpiämässä, näin talvella tulee lämmitettyä lähes joka päivä, se kun hillitsee vähän tuota suur-savon sähkön mittarin pyörimis nopeutta.
Mutta se että leivonko tänään, jää nähtäväksi.

Eikö me naiset olla aika ihmeellisiä kapistuksia. Kummallinen kyky pelätä asioita ennakkoon, kyllä se varmaan naiseuteen kuuluu?? MIehistä ei tällaista puolta löydy tai ainakin he pitävät sen piilossa. Aina pelätään pahinta ja tietysti, jos on niitä ikäviä kokemuksia taustalla, niin ihan ymmärrettävää.

Niin on myös raskauden kanssa. Onhan tästä puhetta ollut. Ensin pelättään ""jos en raskaudu"", kun on raskaana pelättään ""jos menee kesken tai vauva on vakavasti sairas"", mutta itseasiassa (mielipiteeni) sitten vasta pelkääminen/huolehtiminen alkaa, kun lapsi on konkreettisesti läsnä, että mitä kaikkea tämä paha maailma tuokaan lapselleni, kuinka voisin suojata lapseni kaikelta pahalta jne... loputon ketju.

Kyllä täällä itsellekin välillä nurkan takanta kurkistaa mörkö, joka käskee pelätä....""onko vauvani terve"", ""nyt ei ole liikkunut vähään aikaan--onko kaikki hyvin"", jne.. ja sitten jo kohdallani olevat lapset, voi valtava mikä huoli heistä ja niinikään lähes päivittäinen.
Kun kiinnikkään ei voi pitää, on vaan luotettava suurempaan käteen ja luotettava elämään, että kyllä ne siivet kantaa. Kaikella on kuitenkin tarkoituksensa, vaikka kuinka pyristelemme vastaan.
Nautitaan tästä päivästä täysillä, jokainen.
Toivottavasti Ekku jotain lohtua oloosi, kyllä se elämä kantaa ja kuten Inkku mainitsi, on syytä suhtautua positiivisesti tulevaan.

Kyllä ihminen on erehtyväinen!
Olin tänään töissä kun puhelin soi ,katoin äkkiä et sehän on äitykän työnumero ja vastasin normaaliin tapaan omalla nimellä. No soittaja esitteli itsensä ja alkoi kaupitella tyttöjen noitalehteä. Tämä soittaja sanoi olevansa samasta kaupungista kun äitykkä ja hänellä oli aivan samanlainen ääni ja puhetyyli kun äitykällä... niimpä minä sit sanoin ,et älä p....le kuseta minua ,en tilaa sulta mitään ,jos sulla on käyttämättömiä ovistikkuja niin ne voit postittaa mulle.
Voi taivas ,luulin todella et se oli äitykkä joka pelleilee ,mut ei se ollutkaan... se oli oikea lehtimyyjä. Kyllä mua hävetti ja yritin siinä selitellä et sorry vaan luulin sua toiseksi henkilöksi. mahtoi saada myyjä hyvät naurut!

Heippa!
Pidän töissä taukoa. ja palstalle käy kunnon palstamamman tie heti kun pomon silmä välttää.....
Äippä!Senverran juu ollaan samoilla nurkilla että pakkasmittari näyttää suunnilleen samoja lukuja ja sama sähköntoimittaja! Niin totta tuo sun kirjoitus! aina pitää pelätä jotakin!
Tuota olen kanssa miettinyt kun nuo isot lapset on maailmalla että mitenkään ei niitä voi suojata! sinne ne on vaan luovutettava kylmään maailmaan ja luotettava että eväät riittävät.
Ja pahus; asiakkaat taas häiritsee......

Kyllä se näin on että monta asiaa minäkin pelkään kuollakseni, mutta tuolla Haidin jutulla sain elämääni pituutta taas aivan hirveesti *nauraa ja nauraa, eikä meinaa tulla loppua* Eli kiitti sulle Haidi, mä elän nyt ainaski sata vuotiaaksi!

Voi kumpa osaisikin ajatella elämää sillee ihan kevyesti, mutta ei, ainaan on huoli jostain! Lohdutan itseeni sillä, että sekin kuuluu ihmisyyteen! Ei tarvii olla täydellinen!

Haidi se sitten hauskuuttaa :-D Varmasti oli hauskaa myös lehtimyyjällä. Taitavat ovistikukat olla hänellä käytössä, kun ei suosiolla luvannut sulle lähettää. Voipi olla, että lehtiyhtiöt alkavat aidosti miettimään kannattaisiko kylkiäslahjana antaakin kaikenlaisen turhan krääsän sijasta ovistikkuja. Moni nainen olisi varmasti innoissaan.

Hyvä idea Inkku, vaiks kaksplussan kylkiäisinä ovis- ja raskaustestit ja sit ehkä vähä kortsujakin (vauvan syntymän jälkeen)!!!! Johan alakas lehtimyynti nousta :)
Ihania ootte!*hihittelee pois mennessään*

Pakko oli vielä käydä heittään tää ihan tosi tarina tähän, on ne muksut vaan niin ihania :)

Ystävän 3 vuotias poika oli saanut itselleen pikkusiskon. Vaikka sisko olikin ollut ihan odotettu alkoi kateus kuitenkin nostaa päätään, kun vauva vei kaikkien huomion.
Poika oli nähnyt kaupassa vieraan, raskaana olevan naisen ja käynyt tökkäämässä häntä isoon vatsaan ja oli tokaissut: ""Ei kuule kannata, nuo on ihan tyhmiä, MINÄ tiedän!""

Kivaa iltapäivää kaikille!

Juu, ei tarjonnut minkäänlaisia tikkuja ,kumeista puhumattakaan. Hätäpäissään tyrkytti kodinkuvalehteä.
Voi perhana ,että vieläkin hävettää... mut täähän on vaan elämää ei se mitään. Ei varmaan soita toiste mun numeroon:):):)

Hyvin lohkaisi viimeviikolla yläasteen vanhempainillassa opettajakin ,huusi meidän perään kun alettiin poistua paikalta ,että tehkää lisää lapsia ,että koulu pysyy hengissä sokoksella on kuulemma siemenet tarjouksessa.
Vähän kirvoitti nauruhermoja ja minähän tietysti olisin voinut pitää syvällisen luennon asiasta sille opelle... nielaisin kuitenkin takaisin!

Ihana toi Haidin ""moka"", mutta tekevälle sattuu. Ihanat naurut sain.
P..kele tämä päivä on ollut kyllä kaikkea muuta..on se vaan hyvä etten alkanut aamulla leipomaan, s..keli.
Mulla oli lääkärin neuvola ja kuinka ollakkaan, siellä oli romaanipari ja plaa,plaa. Tuli mun vuoro päästä terkkarille, niin hän kertoi että ""kun ne tulee silloin kun niille sopii, niin ne tarttee ottaa silloin vastaan"". Juu, ja tälle muijalle laitettiin kierukka--että vähän vei aikaa ja siis olivat ohi aikojen. No, mullahan ei ollut todellakaan kiire mihinkään, istuskelin ja lueskelin siinä lehteä.
VAAN kun tunnen tämän henkilökunnan turhan hyvin ja tietty lekurin, niin osasin jo pelätä...ja niinhän siinä kävi...
Kun pääsin lääkärille, niin en edes istua kerennyt kun hän sanoi ""reippaasti sitten"" , juma.... että näin punaista. Se lekuri oli saamarin kiireinen (ei pidä että ajat on myöhässä, eikä siedä mitään poikkeavaa ja huom! lapseton, yksinäinen ihminen) Neuvolanlääkärinä!!!!!!!
Ensin, miten toimit reippaasti, kun olet ""liikunta rajoitteinen"", pirskatti jos et taivu, ni et, lyllerrä siinä sitten reippaasti. Hitto jos oisin tiennyt, niin olisin päälleni laittanut teltan, ois ollu helppoo, helemat vaan korviin...
No sitten kuunteli sydänäänet ja ne kuului sitten seuraavaan kerrokseen saakka, vaan kun on epävarma lekuri, niin pyysi terkkarin ""varmistamaan"" vahvat äänet. Onneksi olen monet myrskyt läpikäynyt ja tapauksen tunnen, niin osasin suhtautua. Mutta mutta, lääkärin käytös oli todella ala-arvoista ja kaikessa tuli sana ""kiire"".
Terkkarin kuunnellessa, lääkäri vielä ""joko potilaat loppu, mulla alkaa 20 min päästä vast.otto"" ---potilaat ei vielä loppuneet. Tiedättekö, sääliksi kävi, kun seuraavaksi oli menossa nuori nuori äiti, vastasyntynyt vauva mukanaan, jälkitarkastukseen. Olen sata varma, että tämä äiti sai myös ""kiire"" ryöpyn niskaansa. Muistan kun menin ensim. jälkeen jälkitarkastukseen, miten paljon oli kaikenlaista kysyttävää.
Ja tämä kaikki sen helkkarin humpsuhelmaisenkierukkavöyhkän takia, voi hele.... (puren täällä muuten samalla hampaita yhteen ja tuhisen).
No, mitä sitten vaikutti, että olen ""kalustoon kuuluva"", hitto minäpä vaan en hyväksy moista käytöstä.
Nii, että on se hyvä, kun en alkanut leipoa, ois ollut todennäköisesti koko kyökki roiskeissa.

Aaah, nyt helpotti kun sai johonkin purkaa (hampaat irvessä)

No voi pahus... tää ei oo mun päivä!
Yleensä se on kyllä ""muna"" mielessä mulla ,mutta nyt se sit unohtu. Pihviä tuossa paistelin ja ihmettelin miten ne on niin ihmeellisiä ja sit tajusin et muna unohtui taikinasta.
Kait niitä munattomanakin voi tehdä ,mut mun ohjeeseen se kyllä kuuluu.

Ihanaa äippä, anna tulla vaan!
Tänne ne kipinät kuuluvatkin, siis tänne ketjuun. Potuttaa varmaan toi lääkäri, mutta jos yritetään ajatella positiivisesti: ei ollu varmaan sillä lääkärillä helppoo ja ihanaa möyrii siellä humpsuhelmaisen rouvan jalkovälissä, jospa sille pukkas paniikin päälle ja halusi kotiin äkkiä vetään kaatokännin ja sen takia hoki sitä kiire, kiire-sanaa, heh! No mä nyt yritin sua vaan lohduttaa, mutta tiedän kyllä, että toi on ottanut päähän!
Juu, tuli tossa mieleen sydänäänistä, että kun aikoinani odottelin lasta, asuin muilla mailla vierahilla ja ei ollut siellä hienoja aparaatteja. Jollakin ihmeen lehmänsarvella tohtori-setä niitä ääniä kuunteli mahan päältä, kyllä jälkeenpäin ihan oikeesti nauratti, kun tuli takaisin Suomeen ja täällä oli kaik hienot ultrat sun muut pelit ja pensselit jolla kuunneltiin ja katseltiin.

Joo Haidi: sulla muna mielessä, mutta mikä ihme mulla oli kun maksaa teki mieli ;) ?

Yhteistyössä