Aurinkovauvat *23*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja varttuneet haaveilijat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo kaikkea sitä oppii, kun aihetta opiskelee. Siinä Hedelmällinen rakkaus -oiveena lapsi -kirjassa oli ihan luku Voiko mies synnyttää? ja kerrottiin, että teoriassa on mahdollista. Miehelle pumpataan naissukuhormonia ja hedelmöitynyt munasolu viedään vatsaonteloon, jossa sen pitäisi kiinnittyä ja muodostaa istukka. Joskus kuulemma on kohdunulkopuolinen raskaus mennyt naisen vatsaonteloon ja lapsi on kasvanut ihan elinkelpoiseksi. Keisarileikkauksella varmaankin lapsen henki on saatu pelastetuksi. Mies tietysti voisi yrittää pinnistää virtsaputkea pitkin, mutta mutta. En haluasi olla tukihenkilönä tällaisessa synnytyksessä läsnä.

Äitykkä nyt vaan mukaan nykyaikaan :-D Voisit viikonloppuna henkevästi keskustella miehesi kanssa, että kumpi teistä nyt sitten raskautetaan... Muistaisin, että aika monella meistä on nuorempi mies (ainakin vanhoissa ensisynnyttäjissä), joten eikö se olisi luontevaan, että tämä nuorempi osapuoli kantaisi lasta ne tarvittavat 9 kk.

Vähän tietysti täytyy lannistaa miehisiä raskaustoiveilijoita, että kirjassa sanottiin, ettei tiedossa ole yhtään oikeaa tapausta. Pelkkää teoriaa siis.

TUHANNESTI KIITOS ONNITTELUISTA JA KUKISTA!
täällä työpaikalla taas tapan aikaa: Mulla on ihanat työkaverit on tullut haleja niin paljon että oikein punastuttaa vanhaa...
Tuosta esimieshommasta tuli mieleen että, mulla on mies esimiehenä ja kun kuopusta odottelin niin ei voi kyllä valittaa, jatkuvasti oli mun voinnista huolissaan ja järkkäs helpot hommat mulle ja soitti jopa lääkärille että sain saikkua yms..
Tasan ei käy onnenlahjat tälläkään osa-alueella elämässä....

Inkku, vaikka mulla on kyllä (täällä ketjussakin jo) hieman kyseenalainen maine, hih, niin taitais tuo olla jo miehelle liikaa, jos kävisin ehdotteleen moista, taas taitais tulla ero ;)

Minusta se sopisi oikein hyvin sinulle, jonka ensimmäisen lapsen ekat raskauskuukaudet hoidettiin erittäin perinteisin menetelmin (viittaan lehmänsarveen), niin toinen voisikin olla nykylääketieteen uusinta uutta :-D Keskimäärin siis ""normaalisti"".

Sairasloman aamupäivää kaikille kamuille, kävin terveysasemalla ja sain ihn kokopäivän sairaslomaa, kun ei oo kuumetta vähän pitkin hampain se kirjoitti, mutta eiköhän se tästä taas...

Ja mamalle, tervetuloa meidän täysi-ikäisten maailmaan (ei kuitenkaan täysipäisten:-), huhtikuussa minullakin tulee jo ykkönen perään, että se vanha ruumis mutta nuorekas mieli, ja ikähän oli vain numero numeroiden joukossa, ei minulakaan mitään neljänkympin kriisiä ollut, toisaalta olimme ulkomailla ihan ihanissa tunnelmissa, silloin kun nuo pyöreät vuodet täytin, ettei valittamista ollenkaan, sillä saralla pitäisi olla, kaikkea kuh ei vaan voi saada...
""Onnea sulle toivotan ja ilonpäivää monta, suru sulta poistukoon kuin sumu auringolta""

Ihan kuin olisi minun kirjoittama tuo Anukin teksti, minäkin olen ihan kyllästynyt kaikkiin tutkimuksiin, hoitoihin, turhiin klinikoitten laskuihin, apteekissa juoksemiseen, ovistikkuihin, tädin vierailuihin, jne... kaikkeen mikä tähän turhauttamaan haaveiluun liittyy, mutta teihin rakkaat ystävät en todellakaan ole kyllästynyt, vaan päin vastoin ihan koukussa olen tähän ketjuun, voimien antaja ja surujen helpottaja, tämä ketju ainakin minulle...
(kaikesta huolimatta silti kelaan, pitäiskö vielä uskoa, toivoa, yrittää, tai tehdä jotain vielä edistämään asiaa?, muta en tiedä, kaikki on niin kallista ja turhauttavaa...

Toivotan oikein sydämestäni mahdottoman mukavaa lomaa! Ja toivottavasti ratsastusretken päätteeksi molemmat (sinä ja hevonen) olette hengissä :)))))))))))))

Tämä lähtee tästä taas netin ulottumattomiin eiku heippa vaan!

ONNEA MAMA!!! Vietä oikein ikimuistettavan ihana juhlapäivä tänään ja nauti olostasi juhlakaluna! Kolmisen kuukautta sitten suunnittelin pitäväni oikein isot kekkerit kavereille ja sukulaisille kesällä, mutta nyt kutistuvat kyllä ihan pienen piirin tilaisuudeksi. Ei kyllä haittaa, ehtiihän tässä keksiä aihetta juhlaan myöhemminkin!

Ekulla on kyllä todella p-reikä pomo! Pysy ihmeessä tiukkana sen eukon kanssa ja ajattele pienen ihmisalun parasta.

Kiiralle pikaista paranemista flunssan kourista!

Mulla on ehkä saattanut Teroluteilla olla vaikutusta raskautumiseen, mutta tätä gyne ei 100% allekirjoittanut. Siitä ei ole tutkimustietoa, mutta hyvin mahdollista se on kun keltarauhashormonitoiminta normalisoituu ja luo paremmat mahdollisuudet raskautumiseen. Tiedä häntä, mutta salaa kiitän sitä marraskuun alussa syömääni Terolut-kuuria!

Jaahas, lounasaika taas. Mitähän hyvää siellä on tänään tarjolla?? *lipoo jo huuliaan*

Kiitosta, kiitosta!
Kyllä täällä on niin aikuinen olo!!
Kyllä arvo euroina lisääntyy kokoajan!
Mies sitten on kehunut tätä hyvää vuosikertaa -66.
Olet varmaan manna samaa mieltä että oikein hyvää laatukamaa! Kun kovin tarkasti ei tarkastella.......
Kitumista täällä töissä. Yksikin kaveri soitti äsken ja tiedusteli monelta olen kotona tänään ja sitten sanoi vaan että heippa... höh. Mies sanoi aamulla ettei tarvitse siivota, kyllä tää viikonloppu menee ihan hyvin siivotaan sitten ensviikolla.... soitin sitten miehelle muuta asiaa ja imuri lauloi taustalla niin mukavasti...
Tässä ihan oikeesti kyllä rupee jännittämään että mitä ne on mun päänmenoksi keksineet??????Hermoheikolle ihmiselle tää on kidutusta, tosin mieluisaa sellaista....

Manna, söitkö verilettuja???? Hitto, mulla olisi vielä muutama lätty, sitten siirryn mustaan makkaraan.

No on kyllä aikamoinen pomo sulla Ekku. Ei taida olla kaikki kotona sillä. Jos se elää puutteessa---kysy ! (voi olla huono idea).
Aatelkaas mun pomoa, on ihminen paikallaan. Jäin syksyllä virkavapaalle ja kun ilmoitin perheenlisästä, niin pomo ensimmäisenä muistutti, että ""muista pitää kiinni eduistasi ja tehdään sulle jatko virkavapaa, niin että en menetä niitä etuja"". Minusta hieno teko. Eli, olen virkavapaalla äit.loman alkuun saakka ja siitä sujuvasti jatkan äippälomalle ja saan kolmen kk täyden palkan.
Että en valita, en.

On niitä pomoja monenlaisia. Joskus tuntuu, että mitenkähän ne ovat joutuneet/päässeet tehtäväänsä. Luulisi, että raskaus ja äitiysloma ovat iloisia asioita ja haluttaisiin suojella raskautuneita työpaikan riskeiltä. Itsekään en aio matkustaa minnekään pitkälle raskausaikana. Enkä usko, että siitä mitään sotaa syntyy, vaikkakin suuria järjestelyvaikeuksia kylläkin. Toivon kuitenkin, että töissä ymmärretää kantani, vaikken varmasti saa, enkä haekaan, mitään todistusta lääkäriltä ""matkustuskyvyttömyydestäni"". Euroopan keikkoja teen, mutten minnekään pidemmälle.

Äippä, vieläkö sä opiskelet?

Niin minä oon siitä vosusta ajatellut, että sillä on näytön paikka... Yrittää nyt pomottaa rauhassa tämä ei paljoo tohon firmaan elämässään sijoita;) Eli aktiivisesti välttelen tilanteita, nim. tän ja tulevat päivät kanslia hoitajana..

No joo onneksi on muutakin elämää ettei vaan tuo työ. Tänään pääsee sinne leffaan ja katselemaan vähän ihmisiä=)
Mieli on ainakin hyvä ja fiilikset huipussaan. Sitä on saanut varmaan jo elvättyäkin ja juttelin pitkät puhelut murujen kanssa...Pojat viihtyvät niin mummolassa, lettuja olivat paistaneet ja mäkeä oikeen urakalla laskeneet=)

Kyllä on mama v.-66 niin hyvää vuosikertaa, että sitä pitää muistutuksena roikuttaa tossa nimen perässä koko ajan! Näillä linjoilla on mun lisäkseni ainakin yksi Manna, muistaakseni jopa kaksi eli täytyy erottautua positiivisesti niistä nuoremmista. :)

Tän viikon viimeinen verilettuannos meni mahaan eilen ja saa riittää vähäksi aikaa kun alkoi jo tökkimään. Hankin ensi viikolla sitä rautaa vaikka hapankorpuista ja ""Mervin erikoisesta"". Sen sijaan lounaskuppilassa pistelin poskeeni juustoisia kalkkunarullia muusilla, olivat ihan kohtuuhyviä vatsantäytteitä, mutta pikkuisen lisää pippuria olis pitänyt olla!

Ihanat pomot äipällä ja mamalla kun ymmärtävät ja tukevat noin hienosti. Oma pomoni (mies) sanoi minulle joskus loppuvuodesta, että etkös nyt meinaa vielä yhtä lasta hankkia ja oikein kannusti siihen! Meikä siinä vähän vaikeena punasteli ja sanoin, että eihän se mahdoton ajatus ole. Hänelle syntyi viides lapsi Isänpäivänä ja vaimonsa on myös vuosimallia -66!

Mama, tuli mieleeni, pääsetkö jatkossa johonkin seurantaan tulevaa raskautumistasi ajatellen? Rupeavatko tutkimaan tilannetta?

Täällä yhä roikun.
Mannalle!
Julkisella puolella ei nyt kuitenkaan tutkita kun ikä tuli täyteen. Yksityispuolelle menen ens viikon tiistaina. (samalle lääkärille kuin äippä, joten olen varmaan hyvissä käsissä)
Jos tulen raskaaksi niin sitten sairaalassa kyllä seurataan raskautta oikein tehoseurannassa, kun tuo kuopus syntyi keskosena ja sitten on niitä km.ä.
Kyllä mulla on sellainen luottavainen mieli että, joskus vielä sen vauvan saan. Jos en muuten niin kai esikoinen tekee minusta sitten mummon!

Niin meinas unohtua!
ÄIPPÄÄ!!!
Voisitko vähän neuvoa mitä mun pitäisi sille gynelle sanoa sitten ens tiistaina kun menen sinne vastaanotolle?????
Mitä pitää muistaa kysyä ja tarviinko jotain päivämääriä?
viimisin km päivämäärä ainakin mut mitä muuta?
Onko muuten mukava se lääkäri?

Hemmetin hyvä juttu mama, että pääset saman lekurin hoitoon kuin äippä. Ja kyllähän sinä raskaudut, se on vissi ja onhan siitä jo monen monta todistetta. Ja jos jostain syystä sitten kuitenkin niin kävisi ettei raskautuminen onnistuisi niin pääset ainakin mummoksi! Kyllä siinäkin on ilonaihetta kerrakseen. Mun tyttäreni on ilmoittanut haluavansa suurperheen eli meillä on sitten kädet täynnä työtä 10-15 v. sisällä! Ja sitten joskus kun tämä tuleva pikku-Erkki ryhtyy perustamaan perhettä, saadaan taas nauttia isovanhemmuudesta. Mieletöntä!

Onko Inkun olo yhä yökkäysvoittoinen?

Täytyy selvitä näistä päivän töistä pian niin pääsee illaksi TV:n ääreen jännittämään Suomen menestystä! Tuli melkoista sydämentykytystä jo keskiviikon Suomi-USA-matsissa, huh.

Heipsan kaikki.. Niin sitä oli kovasti töihin menossa.

Soitin vaan sitten neuvolaan ja nla lääkäri komensi ensiapuun kun mainitsin että taasen eilen tuli illalla verta.. Itse epäilin kyllä että tää veri johtui aikaisemmasta wc käynnistä.. On nimittäin toi vatsan toiminta sitten hidastunut ja maha aikas kovalla..

Noo eihän siinä auttanut kuin mennä lääkärille kun toinen lääkäri määrää. Niin siellä ensiavussa se lääkäri kirjoitti mitään kysymättä saikkua ekaan neuvolaan asti eli 6.3 maanantaihin (olis se 10viikkoo täynnä) Ja käski levätä ja ottaa rennosti.. Olikos tarpeeksi sekavasti kerrottu?? No joo totesin että taitaa pomoni repiä pelihousut tästä. Tää ea-lääkäri rupes vaan nauramaan ja sano, että se olis sille ihan oikein. No nyt on vaavi etusijalla, sisätutkimksia ei ruvennut tekemään tai ultraamaan koska raskausoireita on ja tulahduksien vaara kasvaa jos joka viikko ronkitaan.. Tämä raskaus taitaa olla tällainen tiputtelu herkkä..

No nyt sitten otan rennosti ja menen piimälaisllisen jälkeen päikkäreille=)

Isovanhemmuus, hui, tuntuu tosi kaukaiselta ajatukselta, mutta ehkä se on luonnollista, kun ei ole vielä lapsiakaan. Ihana odote kuitenkin...

Nyt en ole onneksi oksennellut, mutta lähes koko ajan on yököttävä olo. Kun syö jotain, niin hetkeksi maailma kirkastuu, kunnes taas tulee sellainen kauttaaltaan öklöttävä ja vähän pyörryttävä olo. Ja naama on lähes vihertävä. Mutta älkää ottako tätä valituksena, vaan vain toteamuksena. Kyllä tämä jossain vaiheessa loppuu.

Voi harmi ekku, että vuoto vieläkin kiusaa. Itselläni tuli haavauma peräsuoleen, mutta sen näki kyllä helposti, että veri tulee sieltä, eikä vauvaosastolta. Mulla ei ole koskaan aikaisemmin ollut tällaisia vaivoja, mutta lekuri ehdotti syyksi stressiä. No sen kyllä allekirjoitan, että hermona olen, mutta vaikuttaako se nyt sitten suolen seinämiin...

Nauti nyt kuitenkin vapaastasi ja noudattaa lääkärin ohjetta rennosti ottamisesta. Päikkärit kuulostavat hyvältä.