=) Vauvahaaveet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja =) Vauvahaaveet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heissan!

Nostetaanpas meitä, kun oltiin jo toisella sivulla pitkästi...

Hannelle peukutuksia, jospa yksiöön olisi muuttanut asukas :)

Omaan napaan: menkat alkaa olla taaksejäänyttä elämää. Vauvahaaveilu on tosiaan täälläkin ""jalat maassa"" tyylistä. Viime yönä tosin näin unta, että pitelin omaa vauvaani sylissä ja hän puristi niin kovin olkapäästä. Johonkin piti lähteä, enkä millään olisi malttanut... Päivän valossa ajatukset ""tulee jos on tullakseen"". Ei oo miehenkään kanssa ollut aikoihin mitään puhetta. Jaa eikun kysyihän tuo koska seuraavat otolliset ajat. Enempi olen tässä funtsinut omaa elämää. Yhteen koulutukseen aion hakea, se on sitten asia erikseen pääsenkö. Ja yks työpaikka on haussa. Mutta mitä oikeasti haluaisin tehdä, en vain vieläkään tiedä. Päättäköön muut, jotka hakijoita valitsee...

Mutta niitä plussasäteitä kaikille haaveilijoille... :) Saatais nyt edes yksi plussa tänne pitkästä aikaa *suuntaa katseen Hannen suuntaan* :)

Hey kaikille! Ajattelin tulla kreetuumaan, että vanteilla tuli eilen vedeltyä, kp.10/23-27. Tänään siis kp. 11.

Eilen siis olin tunnistavinani oviksen, limoja ja moonismaista kipua. Tänään papruun tuli pyyhkiessä vähän verta ja vas. munasarjan seutuvilla vihloi muutaman kerran oikeen napakasti. (huomaatteko, teidän oppinne alkaa tuottaa tulosta, minä pongasin oviksen hih...) Nyt siis jännittää ihan saakelisti!!!

Mistäköhän toi ovisvuoto johtuu, ja alentaako se raskautumisen mahdollisuutta? Siis, onko se jotain hormooni vajausta vai?

Karpalo, hienoa että on toosa lakannut kutiamasta! Kotikonstina hiivaan on käyttökelpoinen, mutta vähän yöks hajuinen konsti. Eli, piimää pikkuhousunsuojaan tai siteeseen. Itse olen joskus levitellyt klontin viiliäkin, kun ei piimää ollut;))) Tasaa kai toosan normaaliflooraa, tai jotain. Yöksi oon laittanu heti jos vähänkään tuntuu kutinoita. En kyllä oo hiivoineni kauppaan lähtenyt piimäostoksille, ennemmin haen apteekista jotain, mutta jos kaapista löytyy...;)))(toivottaasti ette tuomitse mua ihan hulluksi)

Hannella jännät paikat, toivotaan plussaa!!!

Öitä!

Täällä yksi yö kukkuja valveilla. Ei oikein unta saa kun nää vauva-ajatukset pyörii päässä.
Hiukan pelottaa aloittaa koulu keskiviikkona, mut saapahan jotain muuta ajateltavaa.
Onneksi työtkin loppui, tai siis tarvittaessa teen viikonloppuisin hommia jos vaan on tarjolla.

Kohta olis ovis ajat parhaimmillaan, kyllähän tuolla makuuhuoneen puolella on tullut viihdyttyä joka päivä ;)
Hiukan jännittää tää eka yrityskierto, alkaako kuukautiset vai ei.
Vaikka yritän olla positiivisella tuulella ja olen päätänyt vaikka ei vielä plussaa tulis niin en lannistu. Voi vaan olla vaikeaa siinä vaiheessa kun ne kuukautise sitten alkaakin.. Mut toivossa on hyvä elää!!

Pitäis varmaan niitä vitamiineja ruveta popsimaan kohta puoliin jos niistä olis edes jotain pientä apua. Multivita plussaako se oli vai minkä nimisiä ne pillerit oli mitä kannattaa syödä jos raskaaksi ""aikoo""? Olipas typerästi sanottu. Ja oliko noissa pillereissä sitä foolihappoa, vai syödäänkö sitä vielä erikseen.
Olitte puhunut tästä asiasta jossakin viestiketjussa, mutta en löytänyt sitä.

Jospa tästä yrittäis mennä oman kullan kainaloon jos vaikka sais nukuttua hiukan.

Hyviä öitä kaikille!

Ja kiitos että sain liittyä ""uudestaan"" teidän mukaan jännäilemään.

Wilma

Huomenia!

Tervetuloa vaan Wilma uudelleen täydellä teholla mukaan! Mulla tosin on into vauvahommiin ihan hukassa, reilun vuoden yrittäminen varmaan vaikuttaa asiaan.... Eipä paljoo jaksa enää hössöttää :/ Siksipä en enää välttämättä edes päivittäin käy täällä. Lueskelen kyllä teidän kuulumisia, mutta aina ei ole mitään kirjoitettavaa. Tuntuu vähän ulkopuoliselta kun oma vauvakuume on laskenut.

Se on Multitabs 2+, mikä on suunniteltu raskaana oleville tai raskautta yrittäville :)
Mä olen syönyt jo yli vuoden B-vitamiinia (eri merkkejä, mm. Bevitabs, Foli-B Srong), ihan sen foolihapon takia. Ja muutenkin, onhan B-vitamiini semmonen ""hermovitamiini"" (ei tosin ole juuri auttanut, välillä menee hermot vaikka söis mitä ;D). Lisäksi olen syönyt kalaöljyä vuoden päivät, kalkkia (en juo maitoa ollenkaan) ja sinkkiä. Silloin tällöin olen popsinut E- ja C-vitamiini-kuurin. Ja en siis näitä käytä vain vauvankuvat silmissä, vaan oman hyvinvoinnin takia!

Foolihappoa voi ottaa enemmänkin, kuin mitä suositukset neuvoo. B-vitamiinit ovat kaikki vesiliukoisia, yliannostuksen vaaraa ei siis ole. Tossa Foli-B Srongissakin on foolihappoa 800 mikrogrammaa (suositus taitaa olla 300, raskaana oleville 400 mikrogrammaa)! Suomessa noi suositusannokset ovat laskettu niin, että kun suositusannoksen saa vitamiinia, ei tule puutostiloja. Ovat siis vähän alakanttiin. Muualla maailmassa on isommat suositukset.

No mutta menipäs tää nyt vitamiinitietoudeksi ;)

Nyt en edes enempää ehdi kirjoitella, pitää lähteä töihin.. Blääh! *loman tarpeessa*

Näkyillään! Ja plussaonnea sitä tarvitseville =)

Kiva että Salli ja Lentiäinen jännittelee mun puolesta. Itse en oikein uskalla. Mitään oireita kun ei ole ilmaantunut. Rinnat on tavalliseen tapaan arat, kuten aina ennen kuukautisia. Pissalla saa juosta alvariinsa, mutta totakin oiretta mulla usein on ennen menkkoja, joten...

Eli ei mitään uutta. Kuukautiset pysyttelee yhä poissa. Tätiä oottelen kyllä muutenkin vasta loppuviikolla. Tontin etsintä on täydessä käynnissä. Epätoivo on iskeny jo senkin asian suhteen noin tuhatkunta kertaa. Meikäläinen on joutunut/päässyt ""opiskelen maltilliseksi ihmiseksi"" -kurssille. Ja ihan vielä ilman ilmoittautumistakin ;)

Vaa`alla kävin, tyhmyyttäni. Ja nyt tarttis tehrä jotain. Ja jättää jotain syömättä. Pirun kesäkilot. Mistä ne taas pääsi salakavalasti hyökkäämään??? Lähdenpä siis pyörällä töihin. Toiveissa uusi kevyempi minä. Joopa, joo...

Mutta tsemppiä teille kaikille vauvailussa. Toivotaan tosiaan sitä plussaa viimeinkin tähänkin ketjuun!!

Hui, enpä ole vastaavaa ennen nähnyt. Me oltiin kakkos sivulla! Pian, pian ylöspäin.

Ei kai tämä kamala myrsky ole teitä kaikkia vienyt =) Oikee syys myräkkää parhaimmmillaan. Mahtaa ulkomaalaiset vieraat Hesan kisoissa olla ihmeissään tän maan säästä. Sataa ja myrskyää läpi kisojen. Tervetuloa vaan Suomeen viettämään kaunista kesää!

Meikäläinen alkaa siivouksen. Kuulumisiin!

Kerttu täällä taustailee, ettei Hanne jää ihan yksin ;)

Meillä on ollu nyt miehen kans ihan mukavia päiviä useampikin. Ei oo ihan justiinsa tapeltu. viikonlopun olin yksin, pistin miehen mökille. ja se teki mulle tosi hyvää. Tänään on ollu sitten taas vähän vaikeempaa oloa, mut täytynee lähteä kohta juoksulenkille, että olo paranis. Oon näissä oloissani alkanu juoksemaan, vaikka yleensä en oo siitä tykänny. Nyt ei enää tuu jalatkaan kipeeks niin kuin ekojen lenkkien jälkeen. :) täälläkin haaveena kevyempi tai ainakin pienempi minä.

Tulevaisuus jännittää. Mies jatkaa taas kuun lopulla töitä vakkaripaikassaan (on ollu sieltä virkavapaalla ja kokeillu muuta) ja luultavasti se uupumus, joka on vaivannu jo vuosia tulee takasin. sehän tässä suhteessa paljolti hiertää (kuten oonkin varmaan jo selittäny..en jaksa muistaa/selata vanhoja viestejä). Ja paljon tuosta miehen uupumuksesta/masennuksesta on johtunu myös meidän seksiongelmat. Alan ite olla tilanteeseen tosi väsyny ja kyllästyny, mut toisaalta en todellakaan tiedä mitä tehdä. Nyt oon onneks päässy ammatti-ihmisen puheille ja ens viikolla on taas uusi aika, joten vähän voi purkaa tätä tilannetta muuallekin kuin ""puolueellisille"" ystäville.

vieläkään en oo soittanu neuvolaan mut ehkäpä nyt voisinkin yrittää kun tuli mieleen. jos sitä ehkäsyä sais...

Aurinkoisia päiviä ja mieltä odotellen! :)

ps. sori kun on niin ""itsekeskeistä"" tämä viestiminen...

Tulinpa minäkin ilmoittautumaan linjoille.

Huh! Kyllä täälläkin on melkoinen myräkkä, vaikkei se myrsky täällä sisämaassa riehu ihan samalla voimalla kuin siellä etelämmässä.
Eilisen hieseän ilman jälkeen tälläinen raikkaus on vain mukavaa, kunhan ei tosiaan ihan myrskyksi vain yltyisi.

Oma napa on toipunut jo menkoista (menossa jo kp5) ja uuteen yritykseen suhtautuu toiveikkaasti. Saas nyt nähdä, ""pakkoseksiä"" aion edelleen välttää. Toivotaan että haluja riittää muutenkin. :)
Onneksi tuolla työrintamallakin ""rauhoittuu"" (suhteellinen käsite..), niin on kotonakin vähän virkeämpi eikä illalla kotiin tullessa kaadu vain uupuneena sänkyyn.

Mutta pää on muuten edelleen ihan tyhjä, enkä muista mitä kaikkea minun pitikään sanoa.

Hannen tilanne on kutkuttava. Pidähän meidät siitä ajan tasalla. *jännää ja peukuttaa*

Kertulle toivottelen tsemppiä ja lähetän ison voimahalin, kun sanat loppuvat.

Piimävinkki kuulosti ihan järkeenkäyvälle (enkä leimaa käyttäjää hulluksi), mutta taidan luvata etten ihan heti kokeile sitä.. ;)

Mutta täytyy etsiä murua rinnan alle, vatsa ei usko että tuota ""vararavintoakin"" riittäisi...

Palaillaan,

-Meri-