Aurinkovauvat *29*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja varttuneet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No niin nyt on ""tökkimet"" haettu ... siis sokerimittari jolla saan aamusin itseäni tökkiä sormiin...jipii!
Gyne aika vielä tilaamatta ,mut kohta on sekin hoidettu.
Ensin täytyy ottaa kalenteri esille ja katsella niitä ns. parhaita päiviä ,et mahdollisimman moni asia hoituisi kerralla ,esim. kierronpuoliväin ultra ,näkisi mitä alakertaan kuuluu ,onko tuotanto käynnissä vai lakkoillaanko siellä jne.
Lähdempä tästä kaivamaan nyt sitä kalenteria ja numeroa tohtorille:)

Joo Haidi, toi ultra onkin jännä juttu, olisi vaan vähän halvempaa niin ultrattais joka kuukausi, tietäs sitten oviksen aika hyvin :) Viimeksi kun multa ultrattiin ja gyne selitti kaikki näkyvät härvelit, pelit ja pensselit tuli niin upea olo: vau, kaikki tää mun sisällä. Tai sitten ois läpinäkyvä maha, sekin ois kiva!

No niin nyt on gyneaikakin varattu ja se onkin jo 11.4 ,eli ei tarvii kauaa odotella. Äitykkä haaveilee mahan olevan lasia et näkis mitä siellä tapahtuu... minä olen huonoinahetkinä haaveillut miehen pään olevan lasia...nikisi kun kusi virtaa ja paska tekee patoja ... mutta siis huonoina aikoina ,ne toivottavasti on takanapäin.

Seuraa linkkivinkki....... neuvolassa jonottaessa osui mainos silmiin www.helistin.fi odotus / vauva jne. asiaa

Hus pois huonot ajat Haidin elämästä sanoo tää täällä. Tsemppii arjen askareisiin, sulla on ollutkin aika vilinä ja villi päivä tänään vissiin.

Nyt kotiin kohta ja muistutan vielä siitä illan ohjelmasta muitaki siskoja vaikkei teitä täällä oo näkynytkään!

Voi sitä mama-kultaa kun se tänään saa laitatettuu hiukset niiiiiiiin nätiksi. Tulethan kertoon sitten huomenissa tuliko permanentti ja värihuuhtelu myös ;)

Aivan ihania uutisia mamalta, upea juttu, että kaikki on kunnossa!!! Ja nyt sitten vaan tukkaa taivuttelemaan, värjäilemään, kihartelemaan....jippiii! On se elämä toden totta ihmeellistä ja aurinko alkaa aina paistamaan jossain vaiheessa. Kaikki ulokkeet pystyyn, että saadaan lisää plussia tähän ""vanhusten"" ketjuun!

Tänään tosiaan tulee se jälkimmäinen jakso Elämä ennen syntymää-sarjasta eli kaikkien nenä liimautuu sitten visusti kiinni ruutuun klo 19.05!

Mulla on huomenna aika omalle gynelle puolen päivän jälkeen ja katsotaan mitä täti sanoo hengästymisestä ja verenpaineesta. En oo mittaillut nyt moneen päivään ja hengästymisestä kärsin viikonloppuna ainoastaan siivotessa ah, niin toivottoman likaista kämppää! Meidän koiraa ei voi sotkusta syyttää, sillä siitä ei lähde karvoja juuri ollenkaan. Kyllä se kaikki sotku oli meidän karvattomien aikaansaannosta. :)

Äippä voivotteli ettei kevättä ja kesää tuu tätä vauhtia ollenkaan. No on kyllä toden totta uskomaton keli kun lauantaina vaihtuu jo huhtikuu ja pakkanen heilui meilläkin tänä aamuna -13 asteen tuntumassa! Pistää kärsimään tällaisen kesäihmisen ihan toden teolla. Hyvä vinkki kesänkaipuuseen on kattella uudehkoja suomalaisia elokuvia, kuten esim. Kuutamolla, Onnen varjot, Levottomat jne. Niissä on aivan ihania kesämaisemia kaikissa! Katoin lauantaina Onnen varjot ja oli ihan kiva, mutta ehkä vähän liikaa etukäteen ylistetty.

Maanantain jatkoja kaikille ja VIRALLISET mutta sitäkin sydämellisemmät onnittelut rouva Kiiralle! Tuli syötyä turhan iso pala sitä ihanaa virtuaalikakkua, naminami...

TV2:n puolelta tulee klo 22.00 FST:n ohjelma ""Pullat uunissa"" tms. ja se kertoo erään naisen raskausajasta!

Nyt on pakko lähteä kotiin kun nälkä kurnii täysillä ja oon syöny jo päivän eväät välipalaa myöten! Jääkaappi here I come.

Heipat kaikille. Kiva, että mama on saanut terveenpaperit. Siitä vain täysillä eteenpäin.

Itse olen nyt työmatkalla ulukomailla. Kaikki on ihan hyvin, paitsi... Mulle on jostain syystä nyt iskenyt epäilys siitä, että vauva ei kasvakaan massussa. Pari viikkoa sitten kohdun pohja oli selvästi tunnettavissa oikein alhaalla vatsassa. Nyt en ole varma, että tunnistanko sitä ollenkaan. Minulla oli viimeksi samanlaiset tuntemukset ja tuloksethan tiedätte. Jollakin tavalla se pohja mukamas tuntuu ylempää kuin aikaisemmin, mutta kun se ei ole yhtään ""pullistunut ulospäin"". Onkohan täällä ylhäällä enemmän tilaa vai onko tosiaan käynyt niin, että nyt on alkanut enemmänkin sellainen kokoon kurtistuminen kuin kasvaminen. Minulla on neuvola aika ensi viikon torstaina, mutta ehkä yritän saada tsekkausaikaa loppuviikosta, kun kotiudun täältä. Oireet ovat alkaneet vähenemään, mutta sehän voisi kuulua asiaankin, kun kohta 11 viikkoa on täynnä. Ehkä tämä epäilys johtuu nyt väsymyksestä ja sen sellaisesta. Kiva kun kuitenkin kuuntelitte. En uskalla edes miehelleni kertoa epäilyksistäni.

Tulipa otettua parin tunnin päiväunet, hohhoijaa...kyllä sitä nyt jaksaa riekkua, tietysti pitkin ensi yötä.

Inkkua lohduttelisin. Mulle kävit sama juttu, että ykskaks hävi kaikki oireet (silloin alussa) hurjana säntäsin neuvolaan ja etsittiin sydänäänet. Nyt uskotaan että nou hätä!

Täällä äitykkä Inkkuseni huhuu, kuuluuko ulukomaille, halloo!

Rauhaa, rauhaa sun ajatuksillesi! Sinulla oli niin paha kokemus, että ymmärrän hyvin, että alat tunnustelemaan ja ajattelemaan vaikka jos mitä, mutta uskon ihan täysin, että kaikki on ok!!!! Yritä saada se tsekkausaika kuitenkin, niin saat mielenrauhan. Vaan uskon väsymyksellä ja hormoonien heitolla olevan hirveesti osuutta asiaan. Sitä ei oo ihminen ihan ""järjissään"" raskausaikana. Koitahan lepäillä siellä jos vaan mahdollista.
Lähettelen sinne sinulle enkeleitä pitämään huolta teistä! Voi hyvin!

Kiitos Manna telkkuvinkistä! Pitää katsoo sekin ohjelma, lähdenpä ostaan kaupasta naposteltavaa kun on niin paljon katsottavaakin tänään, parikiloosuklaata, heh! Voi sinäkin hyvin siellä!

Vielä tuli mama mieleeni, kun tuossa kiristin makkarissa sängyn jalkoja kiinni (sain jostain sellaisen ihme inspiraation yhtäkkiä, hih), ettei perjantaina natise ja nitise... mietin, että on tääki yhensortin esileikkiä ;) voi kun mies tietäis mutta onneksi ei tiedä kaikkee mitä täällä hänen (ala-)pään menoksi juonitaan.*lähtee nyt sinne kauppaan ja naureskelee mennessään*

Täällä on katsottu sitten urakalla telkkua=) Minun tarttee kuivatella tukkaa ennen nukkumaan menoa ja sitten onkin lomaa sunnuntaihin asti!!! Tv on käännetty kakkolsele.. Ei pääse mihkään vauvakuumeesta... lääkäriä odotellessa;)
Kyllä se masu Inkku kerkeää viel kasvaa, ja käyppä kuuntelmassa sykettä terkalla... Hiadi pitääkö sun tökkiä pitkäkin aika? Mama jos tähdättäis jouluvauvoihin;) Näil näkymin olis viel aikaa;)

Huomenet ystävät kalliit!

No nyt on tullut katsottua raskaus aiheisia ohjelmia oikein urakalla. Jotta oli se hyvä, että eilen otin ne parin tunnin unet, en ois muuten jaksanut tota lootaa nurkassa tuijottaa. Hyvät ohjelmat oli molemmat.

Ekulle hyviä lomapäiviä. Lepää, nauti, rentoudu, laiskottele kuulostaiskos hyvältä? Älä vaan sano että kaapit odottaa siivousta tms.

Missäs Mama, yleensä olet aamun avaaja ketjussa?

Huomenia kaikille!

Nyt haluaisinkin pientä kommenttia tuosta paljon puhutusta greippimehusta ja sen vaikutuksesta. Kävin eilen lääkärissä ja tietenkin hän katsasti minun ""paikat"" ultralla. Kiertoon nähden limakalvo oli ohentunut huomattavasti, ja itse päättelin(en rohjennut sitä lääkäriltä kysyä) että tuo mehu on aikaan saannut sen ohentumisen. Voiko olla totta? Edellisillä kierroilla limakalvo on ollut huomattavasti paksumpi...noh tiedä häntä mistä tuo oheneminen johtui mutta nyt aloin oikein ""puutarhahommiin"" kun limakalvoa aletaan oikein urakalla kasvattamaan ja toivotaan jotta nuo jyvät sinne jemmautuisi.

Hyvvää huomenta vaan!
Äippä ja Ekku te katsoitte sen klo 22 alkavan ohjelman, mitä siinä kerrottiin? Meikä sammu ku saunalyhty, tuo kesäaikaan siirtyminen taisi vaikuttaa.

Mama on nyt siellä niin hiukset pöyhkeenä, että tuskin meitä muistaakaan ;)

Kysyin sitä Tiinu sen vuoksi, että joskus oon kuullut esim. clomien ohentavan limakalvoa, mutta mutta sekin on yksilöllistä kuulemma. Paljonko sinä sitä mehua olet juonut? Miten minusta tuntuu, että sillä ei taida olla merkitystä? Vaan tää menee nyt kyllä arvailuksi. Odotetaanpa kun viisaammat heräävät =)

Viisaudesta ei ole takeita, mutta olen kyllä kuullut tosta greippimehusta, että sekin ohentaa limakalvoa ihan siinä samassa kuin clomitkin. Niin ja tuo Äitykän mainitsema yksilöllisyys.
Mulla clomit ohensi limakalvoa ja sit vielä ryystin tota greippimehua, vaan jätin mehut pois. No, sitten pistelin sitä Menogon hormonia, joka taas teki limoja paksummaksi.
Että ota ja pyyhkäse! On tää yhtä tiedettä.
Mutta ihan oikeesti ja tieteellisesti clomit ohentaa.
Mitä sä Tiinu alat pistämään ??

Olen syönyt clomeja noin pari vuotta sitten ja silloin todettiin että limakalvo vain ohenee...joten jouduin lopettamaan sen kuurin.
Lasillisen päivässä ja kierron alusta noin 10 pv

...mut ei se nyt haittaa kun siihen limiksen ohentumiseen löytyy kyllä hoitoja...mutta laittoi miettimään...niin en tiedä onko greipissä asetosalisyyliä...sille nimittäin olen allerginen ja sitä esiintyy joissakin marjoissa, hedelmissä ym...

Taitaa Tiinu ollakin tuo Puregon vastaavaa, kuin tämä menogon jota pistelin--munarakkuloita stimuloivaa hormonia. Voi juku, näyttääpi hyvältä. Sit ei ku peukutellaan.

Hyvä äippä kun tulit kertomaan, sinulla on kokemusta näistä asioista. Itse kun en ole syönyt mitään enkä juonut mitään, niinpä kaikki on mulla arvailua ja kuulopuhetta.

Mitenkähän se Inkku siellä ulukomailla voipi? Tsemppisäteitä sinne missä ootki!

Joopatijoo...kyllä nyt taas tuntuu et hyvissä käsissä ollaan hoitojen suhteen...toivotaan parasta.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
((.......muutama plussa niitä tarvitseville......))