Aurinkovauvat *31*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja varttunut väki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Räntäsadetta se on täälläkin, hihheijaa. Ja mies laittoi äsken tekstaria, että siellä päin Ranskaa sataa vettä ja minä kun pakkasin mukaan yhden kesämekonkin! No, kyllä siellä varmaan kerran pilkistää aurinko niin pääsen mekkoilemaan. :) On siellä jo käyty kahdenkympin tuntumassa eli toivossa on hyvä elää!

Onpas mama ollut ahkera kun noin paljon oot saanut aikaiseksi jo ennen klo kymmentä. Multa ei onnistuisi kovin helposti...ai että taas herahti vesi kielelle kun tota leivonnaislistaa lueskelin. Meikä tyytynee croissanteihin koko viikon!

Oltiin eilen naapurien kanssa Oma Koti/Oma Piha/Mökki-messuilla ja sieltä ois voinut kärrätä lisää multaa Haidin sängyn pehmusteeksi! Sen sijaan mukaan tarttui neljä pussia dahlian-sipuleita vai onko ne nyt mukuloita, äippä hohoi? Minä olen kaikkea muuta kuin viherpeukalo eli terminologia ei ole hallussa! Näistä yritän sitten kasvattaa jokaiselle perheenjäsenelle omat dahliat. Saas nähdä miten käy!

Nyt huikkasen heipat ja teen hommat valmiiksi ennen lentoon nousua! Erkki ei ole kauheesti ilmoitellu itsestään torstain jälkeen, mutta jotain pientä vipinää tuolla on ollut! Mukavaa viikkoa kaikille ja munarikasta Pääsiäistä! Inkulle erityisonnenenkeleitä torstaiseen ultraan!

t. Manna & Erkki rv 17+4

Mannalle mukavaa matkaa Ranskanmaalle. Öhm, kyllä ne on daalian mukuloita--kauniita kukkia.

Hitsi Mama, sä oot tehokas, niin minäkin ns. norm.oloissa. Nyt on pakko hidastaa. Eli mulla tahti on seuraavanlainen, yhdestä huoneesta pölyjen pyyhintä, sen jälkeen lepohetki ja homma jatkuu---hittaasti mutta varmasti, eiiii välillä iskee totaali väsymys ja sit ei ku hetkeksi nukkumaa.
Kyllä tää on... No, mänenpä jatkamaa tuassiisa.

Mannalle hauskaa reissua sinne ranskanmaalle!

Äipälle: toivoisinpa minäkin olevani yhtä *tehoton* kuin sinä..... Mutta nyt minussa on virtaa kuin suuremmassakin kylässä! Ja kyllä minä salaa nautin tästä että olen kunnossa, terve ja vanha tehokas oma itseni!!!!!
Tuli taas postissa liuta testituloksia tuon alakerran tiimoilta: kaikki arvot normaaleja....
Joten tässä porskutellaan kohti kesää hymy huulilla ja intoa täys kuin ilmapallo!
Munkit onnistui loistavasti ja sämpylät on uunissa...
korjasin videot ja kuopus istuu nyt nenä tv.ssä kiinni ja mama syöksähtää pyykkien kimppuun......
ja sitten makiaa: suklaapiirakkaa vai marjapiirakkaa?????

Laitappa palanen tännekkin tuota suklaista...nam päivääni piristämään ,juuri tuolta sakeasta lumisateesta tulin sisään ja istun tässä tukka vettä valuen. Ottaa päähän kun pientä oravaa käpyjen ollessa jäässä... kyl tän kunnan pyrokratia ja laki on ihan omaaluokkaansa... suomeksi sanottuna suoraan perseestä ja syvältä.
Vaan eipä auta pienen jyväsen tässä myllyssä yksin taistella ,auttamatta musertuu.

Hip hei huomenna olisi se gynelle meno kp silloin 20 eli ei paras mahdollinen, mutta eiköhän tuo jotain nähne jäänteitä oviksesta? Kolposkopia on käynnin varsinainen asia ,mutta jututan kyllä lääkäriä perinpohjin muissakin asioissa... tai ainakin tarkoitus olisi ,mikäli ei lekurilla kiire paina päälle. Huominen menee siis pimennossa täysin täältä.
Keskiviikkona kemuillaan tytön 12v päivää... tai oikeestaan vaan mummo tulee kun on se oikea synttäripäivä ,muut sitten vasta parin viikon päästä.
Huhtikuu on täällä synttäri ryysis kuukausi ,joten aina joutuu venslaamaan noita juhlia kun sattuu niin paljon päällekkäin ja tytöillehän on tärkeetä olla paikalla joka kaverin kemuissa:)

Mamalle: Arvaa mites kävi, kun tuossa aiemmin kävin lukasemassa että sulla on sämpylätaikina nousemassa?? No mullahan oli siinä leivinuunissa tuli, ni aattelin että tekasempa sämpylätaikinan!!! Niin tein ja nyt ne tossa pellillä nousee, että kiitti vaan vinkistä.
Mutta...
Meillä lapset joskus että mikset äiti tee koskaan munkkeja? Olen pari kertaa tehnyt ja niistä on tullut sellaisia rasvalillejä, yök! Mainosta Mama nyt ihan kunnolla, että minkä merkkisellä rasvalla keität munkit ja miten sä sen teet. Olen joskus kuullut että jos rasva on liian kuumaa/kylmää ??? niin silloin voisi käydä tämä meikäläisen ""lilli"" ilmiö.

Mutta ihanaa että tuloksesi ovat olleet normaaleja, siitä on todella hyvä porskutella kohti kesää.

Tee suklaapiirakkaa, nam nam.

Mainostetaan nyt äipälle: Kultamunkki on rasvan nimi, mutta se ei ole salaisuus onnistumiseen vaan juuri se lämpötila!
Eli teen sen näin: Kun alan pyörittelemään munkkeja pöydälle laitan samaan aikaan rasvan kattilaan sulamaan ja lämpiämään, teen suhteellisen pieniä munkkeja jolloin paistoaikakin on pienempi. kun munkit on kohoneet teen koepaiston yhdellä munkilla, jos munkki uppoaa padan pohjalle on rasva kylmää,jos munkki palaa alle aikayksikön se on kuumaa. eli siitä väliltä löytyy sopiva. lilli-ilmiö syntyy kun munkki *imasee* liian kylmää rasvaa itseensä. pikkumunkkien keittoaika on noin 1-2 minuuttia. Kun rasva on kuumaa munkit yleensä kypsyy levyn ollessa keskilämpötilassa......Taikina on muuten normaali pullataikina paitsi rasvaa vähemmän.
Olenhan joskus mainostanutkin varmaan että olen entinen leipuri? joten tuo leipominen on mulle vähän niinkuin vasemmankäden hommaa....
Ihana päivä, saan vielä ukko-kullankin kotiin *päiväkahville* Ukko-kulta on niin kipiä ettei pysty töissä olemaan vaan hälytettiin vanhempi poika koulusta kotiin töihin. Onneksi opiskelee samaa alaa niin ei koulukaan niuhottanut...
Kun oikein kuvittelen: näen tuon harmaan pilven läpi auringon paistavan risukasaan...

Kiitos Mama selkeästä ohjeesta. Minäpä tänään kipaisen kauppaan ja ostan kultamunkkia ja huomenna repäisen ja yritän saada aikaiseksi munkkeja, jotka ovat ei lilli.

Jaa,a tässä katselen kaukaisuuteen ja pyörittelen päätä kuin pöllön poika, mutta täällä kinkerpiirissä ei näy auringosta häivääkään. Jospa huomenna. Sitäpaitsi se kaamea räntäsade on vaihtunut silkkaan vesipaisteeseen.

Maanantaita kaikille! Mä oon seilannut ympäriinsä enkä päässyt minnekään. Joudutte nyt lukemaan tylsän kertomuksen siitä, miten lähes kaikki voi mennä pieleen... Tylsää juttua, joten suosittelen lukemista vain täysin elämäänsä kyllästyneille :-D

Mulla alkoi viime viikolla se hammassärky ja mietin viikonloppuna, mitä tehdä sen kanssa. Olimme mökillä ja luin paikallisesta lehdestä, että 40 km päässä on päivystävän yksityishammaslääkärin vastaanotto sekä lauantaina että sunnuntaina klo 10-11. No aamulla kello soimaan ja lekuria kohti. Mutta mitäs, mitäs... Siellä oli ovet kiinnit ja puhelimeen vastasi vastaaja, joka kertoi miten putiikki on auki maanantaina. Sama juttu sunnuntaina. Päivystäjä siis oli unohtanut vuoronsa.

No lekuriin ei siis päästy ja maanantaiaamuna piti lähteä työmatkalle hammas särkyen. Kentällä näkyi heti, että kone on myöhässä noin tunnin teknisen vian takia. Tilalle tuli toinen kone, jonka viereen meidät jo bussilla kuljetettiin, kunnes jopa minä huomasin, että koneen rengas oli rikki. Sitten taas kuljetettiin takaisin lentoasemarakennukseen ja siinä kohtaa tarjottiin lentoa, joka lähtee 5 h alkuperäistä aikataulua myöhässä. Mulle riitti. Soitin kunnalliseen hammaslääkäriin ja kuulin, että heillä on särkypäivystys klo 12-13. Päätin, etten lähde työmatkalle vaan lääkäriin.

Menin vastaanotolle klo 11.30 ja pääsinkin jonoon toiseksi. Eka potilas meni sisään 12.10, mutta rupesin ihmettelemään, että mistä on kysymys, kun häntä ei kuulunut huoneesta pois. Tätit kertoivat, että huoltomies oli tullut huoltamaan laitteita ja nyt ei sitten toimi mikään... Voi hyvänen aika sentään, että adrenaliini nousi. Taisi jo masuasukkikin miettiä, että kannattaako tuollaisen äidin lapseksi syntyäkään. Pääsin kuitenkin parin tunnin odottelun jälkeen sisään ja lekuri löysi haljenneen paikan ja laittoi siihen väliaikaisen paikan, kun ei vieläkään kaikki koneet toimineet. Kesäkuussa jatketaan...

Nyt sitten hammasta särkee edelleen (varmaankin jälkikipuja) ja työt on tekemättä. Ja minä vaan surfffaan.

Parempaa päivää muille!

Inkku ,jos yhtään lohduttaa ei täälläkään ole ollut yhtään parempi päivä. sata puheluu oon vissiin soittanu selvitellessä asioita ,eikä selväksi tullut vieläkään...grrr.
Mikä raivostuttavinta kun yrität jotain tavottaa ,hän on joko palaverissa tai kotikäynnillä (siis työasioita jota selvittelen) tai sitten on vastaaja päällä... niitä inhoon yli kaiken ,en koskaan jätä vastaajaan viestiä ,enkä käytä sitä itse.
No jos huomenna paremmalla onnella... haaveajattelua!!!
Toivottavasti huominen gynellä käynti toisi hymyn aihetta edes vähän... tai sit kääntyy turpa rullalle loppuviikoksi... olen sitten pääsiäisenä äkäinen noita-akka joka lataa luutansa jollain ""Butaanilla"" ja lentää kuuhun rauhottumaan ,jos siis kuun edessä näkyy joku epämääränen möykky se on Haidi joka siellä fiilistelee:):)

Voipi olla Haidi, että siellä luudan varrella istuu nököttää kaksi noita-akkaa matkalla kuuhun, ellei ala tuo aurinko paistaan tähän risukasaan (sen kummemmin en tässä nyt käy ketjun ihmisiä kiusaamaan omilla murheillani)!
Toivotaan sulle ja mulle parempaa päivää ja onhan se huominen parempi, ihan varmasti!!! Ja jos sulla on sitä butaanikaasuu ylimääräinen tuubi, niin eiköhän tuupata sitä jonku täti-nimisen-ei-kutsutun-vieraan pyrstöön, minen ainakaan sitä tahdo nähdä tällä planeetalla muutamaan kuukauteen ;)

Kaikille siskoille halit ja ((((iloenkeleitä)))))

Morjensta ja ehtoota!
Anteeksi Inkku, mutta minua hymyilytti lukea tuota ""kaikki menee pieleen juttua"". Tuli niin elävästi mieleen miehen kanssa etelään lähtö muutama vuosi sitten ja kaikeksi onneksi lähdimme kahden, lasten kanssa se olisi tuhoon tuomittu.
Helsinki-Vantaalle 250km, autosta hajoaa jarrut 50km jälkeen ja sit vielä tuli lähdettyä vähän turhan viime tingassa....Tarina on pitkä ja erittäin vaiherikas ja todella jännitysä täynnä. En sen suuremmin ala kertoa, mutta mukaan joutui firma + firman auto, veli perheineen, soittoja lähtöselvitykseen, järetöntä kaahausta, aivan jotain karseeta. Kentällä juoksujalkaa likipitäen suoraan koneeseen, niin ja aukesi siinä matkalla mieheltä otsa. Reppana miltä nousu tuntuikaan avohaavassa.
Tästä on paljon opittu.

No niin Mama, ootko huomenna koneen lähettyvillä??? Meikä meinaa tehdä munkkeja!! Aattelin vaan että jos apuja tartten tai ainakin tulen sitten kertomaan kuis onnisti.

Se on sitten huomenna meikäläisen eka oikea äitiyslomapäivä, vaikka tässä koko vuosi on jo tullut harjoiteltua, mutta huomisesta niinku virallista.
Haleja täältäkin!

Mukavaa äippäloman alkua äipälle! On taas yksi rajapyykki saavutettu ja vauva alkaa olla tervetullut maailmaan. Onko nyt siis 30 pv laskettuun aikaan? Ite oon miettinyt, kannattaako aloittaa äitiysloma jo 50 päivää ennen laskettua aikaa, sillä en viitisisi mennä töihin kesälomien jälkeen. Tosin kait sitä sairaslomaa saa, jos on tarvetta ja näin ei tulisi ""hukattua"" kallisarvoisia päiviä vauvan kanssa.

Haidille, äitykälle ja muille maailman murjomille parempaa tiistaita. Toivottavasti Haidikin saa rohkaisevia uutisia gyneltä. Muista kysyä kaikki mahdolliset asiat, mitkä ovat mieltäsi vainanneet. Ja tietysti tulla heti tänne kertomaan, mitä sanottiin.

Kevät keikkuen tulevi, ainakin tänne etelään. Räntää satelee, mutta kait sekin sulattaa maata, kun kerran lämpötila on kohtuullisen korkealla. Mitäs ekun lapset ovat mieltä, kun lumet sulaa pois? Vai odotetaanko siellä innolla pyöräilykauden alkua?

Odotan oikein innolla sitä Aurinkovauva-tapaamista, sillä meillä tuntuu olevan leipureita joka suunnalla. Herkkuja siis tiedossa... Minä voin lupautua tiskaajaksi, sillä se taitaa olla ainoa asia, mitä osaan.

Heippa!
Koko ketjun kuin, mutta mitähän jäi päähän... Mannalle ainakin toivotan mukavaa oloa siellä ulkomailla :) Leipomuksista oli puhetta, minulle voisi maistua pala sitä suklaista kakkua vai piirakkaako se oli? Inkun kanssa sitten tiskaamassa, kun ei minullakaan mikään jauhopeukalo... ja muutapa en sitten muistakaan :) Kaikille vaan kivaa päivää toivottelen! :)
Omasta olosta sen verran, että tätiä tässä odottelen... sellaisia tuntemuksia... mutta tulkoon sitten vielä tämän kerran

Huometa=)
Nukuin pitkään.. ja on siivottu pölyä remontin jäljiltä.. Mies keittiössä luki juuri ääneen että maailman turhin ammatti pyöriäisten tarkkailu johon suomessa on valittu kaksi työntekijää ensi kesäksi.. Niin siitäpäs tuli meileeni, että kun en osaa leipoa saati tiskaamisnenkaan ei oo alaa, niin minähän voin sitten koemaistaa=) Heh ihanaa kesän odotusta kaikille trulleille=)
Jahas osa on jo hyvässä vappukunnossakin, sitä vaan että entakaa nyt mammelit masujenne kasvaa;) Itselläni hormoonit on heittäneet häränpyllyä kierto on 20pv.. Noo jospas se tästä tasaantuis kun elokin tasaantuu..

Kivaa äippä lomaa äipälle=) Niin ja lämpöä reissaajille ja voimia Haidille ja eikun luutia teroittamaan ja kyöpelinvuorelle!!!

ps. Ekku sitten värjäsi tukan punaiseksi värin n 66.6 ja voitte uskoa että on PUNAINEN;)

Huh huh. Onpa ollut mulla mukava, mutta työntäyteinen päivä. Levätä en ole kerennyt ja se tuntuu jaloissa.

Minulla oli jo aamulla aikaste sen munkkitaikinan tarpeet pöydällä, kun likkakaveri soitti että tulee ""aamukahville"". Hei sitä tyrkättiin munkkivehkeet syrjään ja rupateltiin kolme tuntia---ihanaa. Minä tykkään extemporee vieraista.
Mamaaaa, ne mun munkit sitten onnistui, juur sain tehtyä. Ihana olo ja yksistä munkin paistoista.
Muuten olen isosti jauhopeukalo, tykkään leipoa, kokeilla uusia juttuja, mutta nuo munkit!!!

Apuva, mun pitää huomen aamuna mennä sokerikokeeseen, kertokaa nyt miten mä syön tänään mitään tekemiäni munkkeja, nyyh, se on taattu että paastoarvo ei ole varmaan sitten hyvä, jos noita sokeri/rasva herkkuja syödä pupellan.

Inkku, minä aikanaan mietin ihan samaa, että josko aloittaisin äit.loman aiemmin, mutta kohtalo puuttui peliin ja sairasloma alkoi ajat sitten. No, nyt jälkeenpäin mietin että tuskin olisin kuitenkaan aloittanut, koska se juuri lyhentää äit.lomaa toisesta päästä.

Ai että Ekku on punapää, mutta se on varmaan ihan pirteä. Kävin viimeviikolla leikkuuttamassa hiukseni, kun on ihan lyhyet niin täytyy käydä joka 4.viikko. Sanoin kampaajalle että vielä ennen synnytystä pannaan laittaen raitoja. Yleensä mulla on aina vaaleita raitoja, mutta nyt haluan juu, vaaleita, mutta muutaman punertavan ja jotain....kolmen eri sävyisiä, no katsotaan kerkiänkö.

Tuli mieleen karvankasvu raskausaikana. Te ketkä olette olleet raskaana, oletteko huomanneet mitään eroa. Seuraapa Inkku itseäsi tai siis karvan kasvua.
Mä olen huomannut aivan selkeän eron. Hiukset kasvavat todella huippunopeesti, mutta sääri, kainalo ja alapää karvoitus on siis niin hidasta että ei ole tosikaan. Mä olen nimittäin puoliapina. Säärissä kasvaa pikimustat karvat ja saa olla alvariinsa kynimässä.
No niin, se sitten karvoista.
Tämmöttii tänne.

huh.mikä päivä töissä!
Ihan tajutonta huisketta ja asiakkaita oli tuolta itänaapurista asti...se sitten on mukavaa, kun ei myyjä eikä asiakas oikein ymmärrä mitään....
Miten äipän munkit onnistu??? sitä tässä kurkistelen. Mitään uuttahan ei alla auringon tapahdukkaan. mut jos munkeista tulee *lilli-munkkeja* niin se on katastroffi.
ja työt jatkuu......

Hyvä äippä et munkit onnistu.. oltiin näemmä yht aikaa konneella niin en sun viestiäs huomannutkaan. Raskausaikana mulla on ollut aina upeat hiukset kunnes imetys (olen meinaan aikamoinen lehmä, c-kupista h-kuppiin imetysaikana ja maitoa niin pirusti.) on vienyt minut lähes kaljuksi joten sellaista karvankasvua. muita karvoja en ole älynnyt seuratakkaan.....

Sulla täytyy olla mahtava itsekuri, äippä, jos et yhteenkään munkkiin sorru. Minusta siihen ei olisi.

Karvagalluppiin sen verran, että hiukset voivat oikein hyvin, mutta eivät kylläkään kovasti kasva. Sinänsä hyvä, ettei tuo juurikasvu ala heti välkkymään. Nyt kun mainitsit nuo muut karvat, niin täytyy ilokseni todeta, etteivät ne oikeastaan olekaan kasvaneet. Näin talvella olen hieman laiminlyönyt sääriäni, kun ei oo hametta tullut käytetyksi, mutta tosiaan eiväthän ne edes pahalta näytä. Ja partakaan ei ole alkanut kasvamaan, ainakaan toistaiseksi.

Hiuksista vielä sen verran, että 4 viikon välein parturissa käyminen on aika haastavaa. Toisaalta äippä saa sitten hetken omaa aikaa, kun joku hoitaa vauvaa ja parturi ihanasti hieroo päänahkaa. Ootko ollut ekku pitkään punapää vai vasta nytkö repäisit?

Mitäs haidille sanottiin gynellä? Terv. Nimim. Utelias

Paljonko noita kirjaimia riittää kupeissa? Mulle taitaa syntyä K-kupin utareet... Olin kalju kolme ensimmäistä vuotta elämästäni, toivottavasti imetyksen jälkeen ei mene niin kauaa.

Voi Inkku...nyt koneelle tullessa nappasin munkin mukaani ja sitä nyt tässä mussutan. Ja tämän on jäätävä päivän ainoaksi. Huomenna otan takaisin, mikäli arvot kunnossa.

Mä olen ollut erittäin huono maitoinen tai sitten en ole nähnyt tarpeeksi vaivaa jatkaakseni. Että jos oisin ollut lehmä, niin teurastamolle oisivat vieneet.
MUTTA nyt olen päättänyt, periksi en anna. Mama, löytyiskös sulta imetykseen ja sen onnistumiseen mitään hyväksi havaittuja konsteja??

Iltaa leidit=)
Työt takanapäin, jaa-a ja imuroida pitäisi ennen terroristien saapumista.. Tosin minähän ne tänne tuon..

Joo tukka oli talven blondi, viime kuussa värjäsin punaiseksi mutta se oli sellainen luonollisempi.. Tämä on todella punainen... Hih juuri sellainen ettei peilin ohi pääse kummastelematta ""Kuka toi on? Ai sehän olenkin minä"" Hih hih hyvä hukata identiteettinsä=)

Kolme vapaata ja sitten sitä joutuukin taas hoitoon... Välillä tuntuu vähän siltä että nämä lomat tosta laitoksesta ovat ihan liian lyhyitä..

Huomenta!
Äipälle, imetyksestä. Neljä lasta ja neljä erilaista imetystarinaa. Eli vaikeahan sitä on neuvoja antaa mutta ehkä se sitkeys on se numero yksi. Kuopusta imetin vuos ja kahdeksan kuukautta vaikka oli siis keskosvauva joiden imetys pääsääntöisesti epäonnistuu. Kun taas kolmatta lasta en imettänyt ollenkaan, vaan lypsin pulloon viisikuukautta ja sitten korvikkeille. Joten kovin on erilaisia nuo lapset olleet. Joitakin konsteja imetyksen onnistumiseen tietysti löytyy mut siitä toiste.
Mutta kyllä KYS.n ja MKS.n vauvat on juoneet paljon tämän maman maitoa!!!!!!
No nyt tuppaa taas kiire... heippa!

Olen palannut virtuaalimaailmaan:)

Gynekuulumiset heti alkuun: Mosaiikki on päivän sana??? Juu kysymysmerkkiä pukkaa... gyne sanoi mukana olleelle opiskelijalle ,että kohdunsuuni näyttää mosaiikkimaiselta... älkää kysykö mitä tarkottaa ,en tiedä itsekkään kun en kysynyt...ilmeiseti joku lääkäritermi? Mutta joo ,siis kolposkopiahan tehtiin meni ihan jees ,paitsi ,että ei meinnannut koepalan otto kohta hyytyä ja siinä sitä sitten maattiin reilut puolituntia ,levittimet sisällä ja voitte uskoa tuo aika tuntui loputtomalta...yök vieläkin puistattaa ,ei oo niin kivaa touhua. No vuoto rauhottui viimein ja sain luvan nousta... vielä vuoteli loppupäivän siteeseen ja vatsaa väänsi se ronkkiminen ,mutta selvittiinhän siitä kuitenkin.

No nyt kaikki tietysti oottaa et mitä se sano näistä vauvapuuhista... sanoi ,että vuoden voisi pitää taukoa näissä hommissa...yhyy... no ei oikeesti kokonaan taukoa ,yrittäähän saa kaikenaikaa ja mikä toivottavaa onnistua siinä. Tarkoitti hoitoja ja mulla taas monta ??? juoksi heti mielessä...mitä lääkäri tarkottaa. Hän kysyi meidän halua lähteä IVF-hoitoihin ja sanoin ,että kaukaiselta tuntuu ,että tarkoitus ei ollut niihin lähteä ja emmehän saisi lähetettäkään julkiselta kun lapsia jo on... johon tämä kultanen ihminen sitten sanoi ,että insseillä siis jatketaan... taas alko ??? insseilläkö...? Minullehan sanottiin aikaisemin ,että kun 3-4 inssii on tehty niitä ei enää täällä tehdä??? Lääkäri tuumasi siihen ,että ei siihen mitään kieltoa ole ,että vuoden kuluttua voidaan aloittaa uusi kierros insseillä jos emme kerran halua ivf lähteä ,eikä luomuna ole tärpännyt...jipiiii meinasin pompata kattoon.
Siis miten voi olla eroja lääkäreiden sanomisilla jotka samassa talossa työskentelee.

Sama linja jatkui tällä lääkärillä muissa toimenpiteissä ,luki papereitani ja ihmetteli ,että mitään tutkimuksia km takia ei ole tehty? No ei ole sanoin kun muut lääkärit ovat vaan huonoatuuria mulle valitelleet ,vaikka itsekkin yritin tutkimuksiin pääsyä kysellä ,ei se ollut kuulemma tarvittavaa eikä kannattavaakaan ,kun olen ylipainoinen jne. No tämä ihana otus sitten määräsi ,että kyllä nyt tutkitaan kun kerran 3km on ollut ,niimpä hän laittoi lähetteen SPR:n hyytymiskokeisiin minulle ,molemmilta ,minulta ja mieheltä tutkitaan kromosomit ja minulta vielä nuo kardiolipidi vasta-aineet. Tää tuntuu ihan uskomattomalta ,että vaan yksi lääkäri paneutuu oikeesti työhönsä ja auttaa kaikin mahdollisin keinoin... onnesta soikeena hattua hänelle nostelen:):):) hänellä ei ole kiire vaan hän selittää asiat juurtajaksaen ...kuten tämäkin ,että mulla on heikko keltarauhastuotanto kun kierto tuppaa pitenemään ,ei muut oo vaivautuneet sitä selittämään ,ovat vaan päivitelleet kun kierto pitenee ja paasanneet ,että koitappa saada ylikiloja pois. Tää lääkäri selitti ,ett jos kierto on tuo 35 niin kun mulla on ollu ennen teroluteja ,niin se tarkottaa sitä ,että keltarauhanen toimii heikommin ,vaikka tuo 35vrk kierrossa onkin vielä normaaliin kiertoon laskettavissa ,niin se voi olla merkki huonosta raskautumisesta ja raskauden kestämisestä. No nyt vaan napsitaa purkista tuota keltarauhashormonia ja se siitä. Ei vaatinut paljoa lääkäriltä kertoa tuota asiaa.

Vuosi tuntuu pitkältä ajalta ""kärsimättömän"" odottaa ,mutta pitkässä juoksussa se on kuitenkin lyhyt aika ,kun kohta 7v tätä on takana ,niin että ei yhtään tunnu pahalta.
Ainoa asia mikä mieltä askarruttaa nyt on se millä helvetin keinolla saan miehen lähtemään sinne verikokeeseen???
On maailman piikkikammosin ihminen ,eikä yhtään tykännyt kun eilen ilmotin ,et toivottavaa olisi käydä tuossa kokeessa.
Lupasi miettiä asiaa ,mutta mitä kauemmin miettii sitä vaikeempaa se hänelle on. Yritin kyllä selittää mahdollisimman hyvin miksi tuo koe pitäisi tehdä ,mutta en tiedä vaikuttiko se asiaan. Kiire sillä ei ole ,mutta tietysti luomuiluakin ajatellen olisi paras tehdä se mahdollisimman pian ,että saisi vastaukset nopeammin.

Tasan 12v sitten tähän aikaa alkoi olla aika tiukat paikat ,olin SKS:ssa ja supistelin kovasti ,tyttö syntyi klo. 10.52... tänään siis meidän vanhempi neiti täyttää 12v ,mutta juhlat vasta viikon päästä...mummo tulee iltapäivällä häntä tässä odotellaan.

Tulipa paljon tarinaa ,mutta pienempään ei saanut tiivistettyä ,jatketaan seuraavassa jutussa:):)