Aurinkovauvat * 57 *

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkoinen*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aurinkoinen*

Vieras
Hei kaikille!
Koska edellinen ketju oli jo venähtänyt yli kolmensadan, ajattelin avata uuden, joten olkaa hyvä, tulkaa juttelemaan uudet ja vanhat varttuneemmat haaveilijat !

Nostan tätä uutta ketjua täältä, jos sopii kirjoitellaan lisää tänne, kun tuo edellinen ketju on jo niin hurjan pitkä...340 viestiä, ja tässä tulee jo jono numero 57! Kylläpäs täällä on ollut reippaita naisia, jos ei muuten niin ainakin aktiivisia kirjoittelemaan...

Hurrrrjan pitkä tosiaan oli viime ketju. Jos/kun edelliset ketjut ovat olleet noin 100 viestin pituisia, niin juttuja on kertynyt vuosien varrella ainakin 5800!!! Huima määrä. Siinä on väännetty tarinaa ties mistä, aiheesta ja aika paljon myös aiheetta :-)

Mitäs mä nyt tänään kertoilisin? Ei oo oikein mitään tavallisuudesta poikkeavaa tapahtunut. Edellisen raskauden liikakilot ovat edelleen tiukasti matkassa mukana. Sitkeitä ovat. Tosin en ole hirveästi ruokatottumuksia muuttanut, mitä nyt 2-3 viikottaista lonkeroa on jäänyt ja jätskiäkään en enää osta ihan joka kerta kaupassa käydessäni. Liikkumaan olen alkanut kyllä aiempaa enemmän. Nyt kun Toivo tykkää istuskella rattaissa, niin olen vapaampi lähtemään. Aikaisemmin lenkit piti sijoittaa vain nukkumisaikoihin. Toivottavasti hitaasti hyvää tulee tai sitten on jossain vaiheessa oikeesti aloitettava kuihdutuslaari.

Tervehdys Inkku! Ihanaa, että joku sieltä löytyi minun kanssa juttelemaan, kun tänään on jostain tuntemattomasta syystä niin hiljaista kaikilla rintamilla... Töissä ei taphdu mitään, no en minä nyt ihan kiirettä kaipaakaan, sitä kyllä tulee varmasti aikanaan, mutta jotenkin on vaan niin tylsää, kun ei kukaan ole höpöttämässä täälläkään....
Tuo ylilo ongelma on tuttu täälläkin, tosin minulla on ollut pidempään nämä mukana, tosin ei kai sentään ihan viimeisimmästä raskaudesta asti kuitenkaan, no siitähän onkin aikaa jo pieni ikuisuus, nämä minun kiloni ovat ihan itse hankittuja herkkuja nauttien vuosien varrella. Minä kuitenkin liikunkin ihan kohtuullisesti, että se olisi meikäläisen kohdalla ihan tuo ruokailutottumusten muutos paikallaan, mutta helpommin sanottu kuin tehty, ja kuitenkin ammattinikin puolesta asiasta kovuin paljon tiedän, mutta se tieto lisääkin tuskaa, ja onkaukana käytännön toimista, että kai se pitäisi minunkin sinne painonvartioihin itseni raahata, mutta kun se aloitus on aina niin vaikea. Tiedän, että sillä konstilla minä motivoidun, ja saan tuloksiakin aikaiseksi, mutta pysyvyys onkin sitten ihan toinen juttu, tiputin ennen hoitoyrityksiä kahdeksan kiloa rauhalliseen tahtiin, ja olin silloin suhteellisen tyytyväinen itseeni, silloin olinkin hyvin lähellä tavoitelukujani, mutta hoitojen takia lopetin tsemppaamisen, ja nykyisin en ole ollenkaan tyytyväinen tilanteeseeni, kun olen pikkuhiljaa taas valunut väärään suuntaan, että voi, voi, minä saamaton nainen...

Mä jäin nukkumaan tuonne vanhaan ketjuun :/

Kopsaan tuon tän uuden jälkeen kirjoittamani erittäin mielenkiintoisen juttuni ;)

Mullehan silloin keväällä kun kuukautisia ei ollut lainkaan, lekuri määräsi nuo 1 tabl/ pvä 14 pv ajaksi. Nuo on 10 mg kun tätä Proveraa on myös 5 mg, siksi ajattelin puolittaa.

Vaikea päättää milloin nuo aloittaisi... eli odotanko luomumenkkoja kuinka kauan vaiko ollenkaan?
Nuo ovistestithän oli "huipussaan" 28.7 ja 29.7 eli jos sama meininki jatkuisi kuin viimeksi (luteaalivaiheen pituus), menkat alkaisi ehken tiistaina jos alkaa. Silloin ois kp 26, mikä ois aika lailla se mun "keskiarvo".
Kuulostaako järkevälle, jos odotan keskiviikkoon ja aloitan keltarauhashormonin sitten?

Kuurin pituus onkin vaikeampi juttu. Mahdollisuuksia on oikeastaan 7 pv, 10 pv, 12 pv ja 14 pv. Jostain syystä tuo 7 pv tuntuu kaikkein houkuttelevimmalta ;) Ainakin siinä kuluisi mahdollisimman vähän noita tabuja ja odotusaika ois lyhyempi...

Minäpä täällä :-)))

Joskus sitä on tullut pohdituksi, että miksi joku kerta laihdutus onnistuu ja toisella kertaa ei. Kuvittelee olevansa yhtä motivoitunut joka kerta, mutta ei ilmeisesti niin ole. Olen nyt katsellut kesäkuvia, joita Toivon myötä tietysti on otettu paljon, ja KAUHISTELLUT omaa olemustani. Toivosta ei tosiaan jäänyt kuin noin 3 kg, mutta kun alla oli ennestään ainakin 5 ylimääräistä, niin tässä tosiaan ollaan. Vatsa vielä repsottaa venytyksestä, joten bikinikunnossa en tosiaankaan ole. Enkä näillä vuosirenkailla sitä havittelekaan, mutta siedettävän näköiseksi haluaisin.

Nyt pitää mennä... Itkuaaaa

Mullakin on liikakiloja lähes 10 kg vaikken ole synnyttänyt edes. Oikeastaan ne tuli pari vuotta sitten ihan kesän aikana. En mielestäni edes syö kovin paljoa enkä lihottavia ruokia, mutta nää vaihtarit vaikuttaa siihenkin.
Harmittaa ettei pitkiin aikoihin ole ollut motivaatiota liikkua säännöllisesti eikä laihduttaa. Se on kuitenkin ihan helppoa kun alkuun pääsee.

No niin, nythän meitä on aika kööri koossa, eipäs nukuta siellä Rosanna, nyt on jo perjantai pitkällä ;=) Hauskaa sinänsä, että kaikilla meillä on melkolailla samanverran ylimääräiastä massaa mukanamme kannettavana, ja tottatosiaan kuinka se laihduttaminen onkaan vaikeaa... Eihän sitä näillä vuosirenkailla tarvitsekaan olla ihan teinimitoissa, mutta jos löytyisi sellainen hyvä ja tasapainoinen olo ja tila itsensä kanssa, olisi asiat ihan mallillaan, minullakin tuo verenpaine tuppaa nousemaan, niin siten olisi tuo 5-10% painonpudotus ihan tarpeellinen terveellisistäkin syistä, mutta...
Kinkkisiä pohdintoja Rosannalla, ymmärrän hyvin, ettei malttaisi odottaa, ja jos lääkkeetikin on kotona, mutta tuo muutaman päivän maltti olisi varmaan ihan järkevä, näin puhuu yksi maalikko tohtori, joten asiasta ei ole oikeasti mitään oikeaa tietoa, kuin tämä kuuluisa mutu tuntuma, mutta sillä pääsee usein melko pitkälle.

Teinimitoissa en ole ollut pitkiin aikoihin... siis teinivuosien jälkeen. Paino on ollut kyllä sama, mutta mitat eivät. Lienee lihas muuttunut läskiksi ;)

Mun ongelmakohta on maha, muualle sitä massaa ei kerrykään. Olen juuri sellainen vyötärölihava omenavatsainen, jolla on kaikki terveysriskit. Kun pidän löysiä puseroita, kukaan ei uskokaan mun vyötärönmittaani (reilusti yli 80 cm), vaan pitävät mua hoikkana. Vyöräröni on kokoa 40 ja lantioni 34!

Olet oikeassa Kiiruska tuon maltin kanssa. Tuntuu vain että pitäisi pian tehdä jotain, voisi käyttää sitten sitä estrogeenivoidettakin että sais nuo limakalvot parempaan kuntoon. Tosin keväällähän se pelkkä keltarauhashormoni auttoi tuohonkin.

Mapsu taalla ilmottautuu. Viikko oli vapaata ja ihana auringonpaiste ja vieraita Suomesta...mika sen mukavampaa!!

Mapsu taitaa viela olla normaalipainoisten ylarajoilla, mutta kylla vyotaronseudussa alkaa grilliherkut ja punaviini tuntumaan, joten pitaisi kylla kiristaa diettia. Kymmenen viime vuoden aikana on myos kymmenen kiloa tullut lisaa. Mina olen paaryna muodoltani, eli pehva on kun seitteman leivan uuni...

Kp 23/26 menossa, rinnat ei ole yhtaan niin kipeat kun aiemmin naissa luomukierroissa, eika viela tuhrut alkaneet, mika lie?!

Pesukone pamahti mökillä ja tultiin pyykinpesuun. Kylläpä uuvuttaa. Laitan nukkumaan 9 Ilonan kanssa yhtä aikaa ja nukun vielä päiväunet. Tämä on niin rankkaa, tämä alku, mulle. Etoo ja väsyttää. Teiksi mieli vain nukkua, nukkua. Ja painoa oli minullakin jo ennen raskautta BMI 26 eli juuri ylipainon puolella. Nyt sitten syön kokoajan kun ajattelen, että se lohduttaisi. Paisun, paisun... Antakee anteeksi tämä valitus. Yritän ympäristölleni olla kiltti ;) ja te joudutte sijaiskärsijäksi.

Tänne vaan valittamaan, Siiriz. Tänne mahtuu. Tosin kyllähän sulla on aihettakin, sillä väsymys on varmaan kurjaa, kun on samanaikaisesti uusi työ, vauvanhoito ja vielä raskaus. Milloinkas muutatte?

Mapsulla erilainen kierto menossa. Hmmmh. Mitähän se tarkoittaa? Kohta kuulemme lisää.

Painonpudotuksesta vielä sen verran, että auttaisihan se 10 % painonpudotus raskaushaaveissakin, kuulemma. Ainakin sillä on terveydellistä merkitystä muuten.

Täältä sitä nyt töistä kirjoitellaan, tosin virallinen työaika alkaa vasta 8 eli vähän kirjoitan... niin, mulla ei ole uusi työ, vaan palasin vanhaan paikkaan. Ja aika leppoista on vielä tähän aikaan kesästä. Muutosta ei ole tietoa, kun ei olla saatu tuota asuntoa myytyä. Ajateltiin asua siinä kunnes kauppakirjat on tehty. Vaan hitaasti käy asuntokauppa.
Noh, tämä on tätä yökkäämistä, väsymistä ja uupumusta seuraavan kuukauden ainakin. Toivottavasti tulosta syntyy ;)

Siiriz: Valita ihan niin paljon kuin tarpeelliselta tuntuu, mutta älä turhaan syyllistä itseäsi.

mapsulla ihan mielenkiintoisia kuulumisia... jännitämme taas :)

Minulla ei mitään uutta, joten en jaarittele turhia...

Aurinkoista tiistaita tähänkin ketjuun!
Mitäs tänne kuuluu, Seleenan tilannetta tulin oikeastaan katsomaan, että jokos on meille jotain kerrottavaa? Mapsullakin jännät ajat, ja muilla menee kai sitten tasaisemmin... Itselleni ei kuulu mitään uutta, mutta sehän ei ole mikään yllätys. Nautitaan nyt kesäisistä säistä kun niitä vielä saimme.

Seleena ja Mapsu, hohoi... täällä jännäillään :)

Ja minullekaan ei siis kuulu uutta: olen kuiva kuin Saharan autiomaa ja 99 % varma ettei menkkoja tule ilman kemikaaleja.

Sen tuossa totesin, että kyllä ne vaan nuo iltapäivällä otetut lämmötkin jotain kertoo.
Aiemmissa kierroissa lämpö selvästi käväisi alhaalla ennen oletettua ovista. Sen jälkeen nousi korkeammalle kuin ennen ovista ja pysyi niin, ettei ennen kuukautisia käynyt alle 36,8 C:n. Mutta tässä kierrossa lämpökin on seilannut ihan miten sattuu... eikä testeihin plussaa tullut lainkaan.

Moikkis! Kyllahan ne menkat taas ajallaan alkoivat, eipa mahda mitaan. me taidetaan laittaa yritys nyt telakalle reiluksi puoleksi vuodeksi, silla toive olisi muuttaa takaisin Suomeen ensikesana eika se oikein onnistu jos on viimeisillaan raskaana. Teimme taman paatoksen tassa pikkuhiljaa. En kuitenkaan aio aloittaa pillereita tms eli luomuillaan jotta jos viela sitten paatamme ryhtya yritykseen niin ei ole hormooneja sotkemassa.

Kyllahan tama on riskaabelia taukoilla tassa iassa, mutta ajattelen myos etta jos on tarkoitus etta saame lapsen niin sitten sen saamme.

Tsemppia muille kuitenkin ja varmaan kayn taalla ainakin lukemassa mita teille kuuluu!
mapsu

Harmi, että ne menkat sitten alkoivat mapsu, mutta toisaalta teillä on selvät suunnitelmat tulevasta. Tärkeää näissä jutuissa onkin olla sinut itsensä kanssa. Toisaalta ei sekään, että tietää mitä haluaa aina auta :-) Filosofiseksi tämä nyt taas meni.

Kattellaan nyt sitten onko Rosanna oikeassa diagnoosissaan. Toivottavasti ei, mutta jos olet, niin sitten nappeja kehiin. Kiitettävästi olet jaksanut mittailla lämpöjä ja oviksia.

Meillä on ovisaika kalenterin mukaan menossa. Mitään tuntemuksia ei ole, eikä myöskään vauva-asiaa avittavaa toimintaa, joten se siitä sitten. Jos sitä on tavallisestikin vanha ja väsynyt, niin näillä helteillä ja pienen lapsen kanssa on kyllä kaikenlaiset halut aika kaukana. Miksei kädestä pitäminen riitä?

Kiiruska, vieläkö pyöräilyt maistuu? Meillä mies pumppasi pyöräni renkaat niin täyteen ilmaa, etteivät enää mahdu pyörimään. Sitten sitä poistettiin ja nyt ovat liian lytyssä. No eihän tässä muutenkaan pääse minnekään polkemaan, sillä Toivo ei vielä osaa istua tarpeeksi hyvin, että ottaisin tarakalle.

Mites muilla näin kesähelteillä?

Harmi että Mapsun uutiset ovat tuollaisia. Mutta ehkä ajankohta ei ollut "se oikea". Mä ainakin ajattelen että asioilla on tapana järjestyä niin kuin pitää, eli vauvankin ajankohta on sitten oikea...
Ymmärsiköhän tuosta mitään, täällä helteessä kun yritän kirjoittaa...

Kiva tää helle, kun ei erota mikä on kuuma aalto, vaan voi panna kaiken helteen piikkiin ;)
Mitään uutta ei muuten kuulu...

Seleenaa kaipailen edelleen... tulehan linjoille.

Kirjotanpa vielä kun tuo Inkku ehti tuohon väliin:)

Lauantaina tulee se kp 30, johon ajattelin antaa tädille armonaikaa...

Kädestä pitäminen voi muuten olla myös eroottista. Ainakin yksi mun elämäni eroottisimmista jutuista sisälsi vain kädestäpitämistä:))

Voihan sitä ekaksi illalla nukkua väsyt pois ja kuumuuskin hellittää... ja sitten yöllä jaksaa... nimim. herätetty ;)

Nyt pitää heti vastata Rosannalle, että täälläkin nimi. Herätetty, mutta kun se herättäjä on alle vuoden ikäinen nassikka ja vielä useamman kerran yössä :-D

Torstaita ketjuun! Tuleekohan tästäkin yhtä hikinen päivä kuin eilinen. Onneksi saimme kunnon tuuletuksilla viilennettyä talon yöksi, sillä alkoi jo koko perheen yöunet olla aika vähissä ja vaikuttamaan mielialoihin. Kauhea kuumuus vie ruokahalunkin, mutta se nyt ei ole vaarallista kuin vauvan kohdalla. Onneksi hän on oppinut nyt juomaan nokkamukista vettä, sillä se on tarpeen näillä keleillä.

Kesäkelit eivät ole kaikken parasta aikaa myöskään simpoille. Joten laittakaa miehenne istumaan kylmään kuhnekylpyyn, jotta perhekalleudet viilentyvät :-D

Torstai tosiaan, aika kuluu niin äkkiä...
Mapsu suunnittelee takaisin kotimaahan paluuta, sehän toki vaikuttaa suunnitelmiin, mutta elämää ei näiden vauvahaaveiden takia kannata laittaa jäihin, koska sitä ei koskaan tiedä toteutuuko ne haaveet toiveista huolimatta, mutta kukin pohtii itse omat ratkaisunsa, ja tosiaankaan kaikkeen emme voi vaikuttaa...
Inkulla hauska episodi polkupyörän kanssa, minulla on nyt loman jälkeen pyöräilyt supistuneet työmatkoihin, ne se ei tosiaankaan ole pituudella pilattu, kaikkea touhua ollut muuten niin paljon, matonpesua ja muuta sellaista, ja tuota lämpöäkin tuolla ulkosalla ihan riittävästi. Mutta kyllä minä tästä meinaan taas ryhdistäytyä, huomenna on uusi päivä, jaa mutta minähän lähdwen rantsuun viikonlopuksi, että taitaa siirtyä edelleen, mutta ainahan tulee uusia huomisia, sinnsä se on hyvä lupaus.
Mites Rosannan tilanne, nyt ollaan jo ohi sen lupaamasi keskiviikon?

Huomenia!

No, mä järkiinnyin ja päätin odottaa siihen kp 30 asti, joka on lauantaina. Mitään ei siis ole tapahtunut, tätiä ei näy ja olo on sellainen että tuskin tosiaan näkyykään.
Aloitan sen kuurini siis lauantaina vasta. Eipä taida muuten onnistua tabujen puolittaminen, ne ovat niin pieniä ettei niitä oikein voi mennä pilkkomaan;) Mutta päätin että syön niitä 10 pv. Sellainen näkyy olevan ihan suositusten mukainen premenopaussissa korvaushoitona. Siis välttämättä siihen ei yhdistetä edes estrogeeniä, vaan kp. 15 - 24 syödään tuota keltarauhashormonia. Siksi kai mullakin jonkun aikaa sen keväisen kuurin jälkeen kaikki toimi ok.
Harkinnassa on sitten että jos sen jälkeen "kemikaalimenkat" tulee, pitäisikö sen kierron loppuun syödä myös tuota hormonia...
Voi voi... kyllä mun pitäis tilata aika lekurille että vois päättää tuosta korvaushoidosta. Jospa saan tässä aikaiseksi...