Aurinkovauvat *22*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja varttuneet haaveilijat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo mies on aikas reenantunut jo tossa kaupassa käynnissä.. Nyt ollaan vaan laiskoteltu.. Tai tehty pieniä asioita.. Pojat piirtäneet vanhojen laskujen taustat ja mies siivonnut atk pöytää vanhoista papereista.. Minä oon ollu piälysmise=) No joo laitoin paistin uuniin ja perunoita kattilallisen eli tosi vähissä on ollut tän päivän työt.. Niin ja tästä talosta sen kyllä huomaa ettei oo hetkeen siivottu. Mutta tervetuloa kaikki vaan;)
Niin järjestetään vaikka rapujuhlat, tosin noi on tosi pieniä aikuisissa mitoissakin.. Nyt kun sais pojat luopumaan edes muutamasta ei 100l akvaan mahdu pariakymmentä rapua...

Minä olen viettänyt laatuaikaa tyttäreni kanssa, tämän joka asuu viikot kotonta pois. On ollut mukava päivä. Pikkulikka lähti eilen viikonlopuksi isosiskon luokse, niinikään viettämään laatuaikaa. Suorastaan jumaloi sisartaan!
No on tähän laatuaikaan mahtunut sitten rallin tulosten seuranta netistä ja kyllä se vaan näyttää siltä, että taas voittavat kaiken, että pysteille tilaa jne...
Pakko kysyä! Raivaako miehesi oma-aloitteisesti atk pöydän? Kysyn siksi, koska meillä minun täytyy muistuttaa mooonta kertaa, ennenkuin edes harkitsee moista tekoa. Ja minä inhoan kaikkea ns. ylimääräistä paperia.
Voipi olla Ekku hyvästä, että olet nyt se piällysmies, vaikka ainakin itsestäni olen sen huomannut, että vaikka järki sanoo ""ole aloillas"", niin vaikka niillä viimeisillä voimilla sitä vaan on rehvattava ittensä liikkeelle---aivan kuin olisin korvaamaton, Kummallista, eikö totta !

Joo ei tapahdu siivoushommat omalla aloitteella=/
Mutta onneksi ei tartte paljoo pyydellä, mun mies on tavallaan sellanen kiltti.. Joillekki liianki kiltti ja minulle välillä uskomattoman itsepäinen. Mutta juuripa siksi sitä retaletta rakastan, kilti, yritteliäs ja lannistumaton..

Poikien kanssa tosi paljon ja siksipä tämän uuden tulo tuntuu kivalle.. On toinenkin vanhempi läsnä arjessa=)

Kiitos Inkku! Sain tarvitsemani tiedon! Eli menkat ikäänkuin jumittuivat sisälle. ja siitä seurasi kohtutulehdus yms. Uskon todella Inkku että tämä episodi ei unohdu koskaan!!
Onhan minulle tehty kaavinta vaikka kuin monta kertaa... Nyt ekakerta kun tehtiin kohdun tyhjennys lääkkeillä ja mielestäni kaikki ei tullut pois...... ja siitä johtuen täällä panikoin.
Eilen olin kuumeessa ja tosi huonovointinen ja mahaan sattui, oli *kokkareista kinuskivanukasvuotoa*.
Tänään ei ole muuta kuin hemmetin kova ripuli! Eli suomeks olen mahataudissa!
Katotaan nyt mikä tässä on edessä. MInä olen vaan niin malttamaton että haluaisin jo päästä yrittämään taas sitä vauvaa ja jos tässä nyt joutuu vielä kaavintaan niin aikaa vaan kuluu.......
Äipälle:Onko palkintokaappiin raivattu jo tilaa??
Meillekkin tuli eilen pari pystiä, olin ihan unohtanut! Metsästysammunnoista mies kantoi kaksi pokaalia kaapin täytteeksi.
Hienoa Ekku että kaikki oli hyvin!
Meillä tuo ukkokulta tuppaa olemaan niin siivousintoinen että, me muut jäädään jalkoihin. Silloin harvoin kun on kotona niin heiluu kuin heinämies... siinä menee vaatteet ja astiat koneisiin ja puhtaat paikalleen... huah. joskus tunnen itseni huonoksi äidiksi kun mies *joutuu* tekemään kotitöitä... Niin ja hoitaa noita mukuloitakin ihan oma-aloitteisesti... en olis uskonu että tollaisia miehiä on olemassakaan! ( Ei menny kehumatta tämäkään päivä)
jaaha, koneelle tunkua......

Onpa hyvä, että oireille löytyin noin ""arkinen"" syy, toivottavasti et enää joudu kaavintaan ja pääset taas tositoimiin. Ja saat olla tosiaan onnellinen kotiavustasi, tosin minulla on lähes samanlainen kotona. Varsinkin nyt kun on olevinaan vähän etomista, mies tekee lähes kaiken.

Heissan kaikille!
Enpä ole pitkään aikaan ollut linjoilla...on ollut vähän enemmänkin huolia... ystäväperheessä, ja sen takia ajatukset on ollut muualla.
Mutta elämä jatkuu...

Itselläni oli inssi noin pari viikkoa sitten..mutta mitään toivottua ei ole tapahtunut..vaan ""täti"" tuli kylään.
Aloitamme uudestaan hoidon ja toivomme parasta josko tällä kertaa onnistuisi.
Periksi ei anneta.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
-Tiinu68-

Täällähän on näppikset suhkinut sillä aikaa, kun olin netin ulottumattomissa, kiitos taas Haidi nauruista, sinä ja sun satakiloiset hih, hih.

Joo Mama ja Kiira, meidän pitää keksiä kunnon kriteerit tohon muumiokisaan, ensimmäiseksi heittäsin pokkana, jotta ikää pitää olla se 7.23 euroa vähintään, putositteko jo, voitinko jo heh? Ja mikä ois palkinto, mä tahtosin vauvan, joo... se ois hyvä palkinto, vai:)

Näin on Tiinu: Uutta yritystä vaan!

Inkulla ja Ekulla kaikki hyvin: hyvä!*taputtaa käsiään täällä*

Taidetaan täällä olla pahasti raskaana, sillä yökkääminen alkoi. Toivottavasti ei kestä viikkokausia.

Miten olette nykyisissä/aikaisemmissa raskauksissa selvinneet pahoinvoinnista työelämässä?

Jaa oksentamista...huh, huh! Onneksi se on ohimenevää Inkku!! Lähde siitä ajatuksesta liikkeelle. Kokeillen löydät esim. ruokia, juomia... millä helpotat oloa. Itse voin tosi pahoin useita viikkoja (en muista enää tarkkaa aikaa, toista kuukautta kuitenkin). Kylmä vesi oli parasta, siis ihan jäinen, sen kanssa kuljin joka paikassa. Huomasin myös, että säännöllinen, aina vähän kerrallaan syöminen oli must! Hajuvedet, deodorantit sun muut ""haisevat"" jouduin jättämään kokonaan pois ja jopa samppoot ja saippuakin oli pakko olla hajuttomia, tuoksullisina ne laukaisivat pahoinvoinnin. Samoin hampaidenpesu iltasella oli mission impossible. Mutta tää on niin yksilöllistä eli kuulostele ja kokeile on mun neuvoni.

Inkku kokeile mehujäätä=), kaikki kylmä on oikeestaan helpompaa syödä. Ja vältä paikkoja jotka haisee..
Pojia odotellessa menin mielihalujen mukaan.. Nyt ei ole pahoinvointia mutta haluja.. Tämä kasvaa tomaatilla.

Päätettiin eilen että pojat lähtee mummolaan viikoksi. Huomenna olis tarkoitus ajaa 300km.. Oon suunnitellut reitin jo niin että pääsee välillä vassaan. Ja mies sitten hakee pois. Tämä alkaa olla jo niin väsy että pakko saada levätä töiden jälkeen. Onneksi on isovanhemmat jotka viel jaksaavat terminaattoreita=)

Muanantaita kaikille!

Helpotus, että ekkukin on kunnossa ja sai saikkua. Ihan kiva varmaan olla piälysnaisena ja ottaa iisisti, vaikka on se varmaan vaikeata niiden terminaattoreiden ja rapujen keskellä. :)

Olipas jännä toi Inkun tarina ja tottahan se piti lukea ja huolella. Huojentavaa kuitenkin, että nyt sulla oli niin hyvät lukemat ja yökkäilykin alkoi eli kyllä vaikuttaa kaikki ihan normaalilta! Mulla ei ole antaa vinkkejä huonoon oloon muuta kuin että koita syödä tarpeeksi usein ja löytää alasmeneviä ruokia. Raikkaat hedelmät ovat hyviä ja kannattaa myös juoda paljon.

Minä en taida huoahtaa helpotuksesta ennen syyskuun puoltaväliä ja lapsen syntymää, on tässä sen verran pelko p:ssä koko ajan vaikkei mitään aihetta ole pelolle ilmennyt. Nyt on menossa rv 10+3 ja se np-ultrapäivä on siis 10.3. Tuijotan vähän väliä puolihysteerisenä tota masua eikä se mielestäni ole kasvanut tarpeeksi...painoa on kyllä tullut reilu 2 kg (olen syönyt kuin hevonen) ja iltaisin olen ihan raskaanaolevan näköinen kun turvottaa, mutta aamulla pitää oikein syynätä onko sitä masua yhtään kun se niin aamuksi litistyy. Voi itku mitä huolia, taitavat olla ihan turhia, sillä nyt kun tarkemmin muistelen olin tuosta mahan kasvamisesta ihan yhtä huolissani esikoisen kanssa juuri rv 10-12 tienoilla. Ja sama juttu vielä rv 36 kun kävin Kättärillä kontrollissa ja törmäsin siellä kahteen silloiseen työkaveriini, jotka olivat molemmat juuri synnyttäneet. He ihmettelivät pientä vatsaani ja minähän olin sitten loppuajan huolesta sekaisin. No, eihän se tyttö suuri ollut syntyessään eli 2830 g ja 47 cm, mutta minäkin olin raskauduttuani suorastaan alipainoinen ja isänsäkin varsinainen ruipelo. Tänä päivänäkin tyttö on hoikka, mutta pituutta löytyy 166 cm eli turhaan huolehdin, ihan normaali tyttö siitä tuli!

Ehdin syödä kolme päivää Obsidan-rautatabletteja kun sitten lauantaina luin uusimmasta Vauva-lehdestä, että lisärautaa ei suositella aloitettavan ennen rv 12, koska se saattaa vahingoittaa sikiötä! Voi perkule, lopetin tabut saman tien ja nyt tietenkin pelkään. Terkkari ei maininnut mitään tuollaista eikä se yleislääkäri (=konitohtori?), jolta sen rautareseptin pyysin! Tämä yleislekuri kysyi vielä millä raskausviikolla olen. No, järki käteen, en usko noiden kolmen tabletin vahingoittaneen sikiötä.

Onnittelut ralli- ja metsästysmenestyksestä äipälle ja mamalle!

Manna, ei niistä rautatabuista varmastikaan ole ollut mitään haittaa. Itse syön siis Multitabs Special 2+:aa, jotka on tarkoitettu raskaana oleville. Ja myös niissä on rautaa. Tosin en tiedä auttaako pieni määrä oikeasti. Mukana on kuitenkin esim. foolihappoa ja D-vitamiinia ja niitä ymmärtääkseni raskaana oleva tarvitsee. Ja vaikka viimeksi terkkari kehotti lopettamaan kaikki tabut heti raskauduttuani, tuntuu vaikealta ajatella, että pitäisi juoda 8 dl maitoa ja vielä juustoa päälle saadakseni tarpeellisen kalsium-määrän. Kalsiumiakin on noissa tabuissa. Toki tabut eivät korvaa kunnon ruokaa, mutta mutta...

En olisi myöskään vielä huolissani, jos viikolla 10 ei näy ulospäin vatsan kasvua. Kovasti toivon, että kasvu näkyisi vasta joskus viikolla 15 ja siitä eteenpäin. Omalla tuurillani kuitenkin kasvan mammuttitantaksi jo ennen sitä.

päivää!
Hienoa ekku et sait terminaattorit vähäksi aikaa pois jaloista! Lepoa!!!

inkulle pahoinvoinnista! Minä lukeudun siihen sarjaan joka normaaliraskaudessa oksentaa pää pöntössä jatkuvasti!
Mulla auttoi maitohappobakteerit olikohan laktoseven tai joku vastaava! kannattaa kokeilla.
ja jos oikeinpahaksi äityy oksentaminen niin sairaalassa sitten katkasuhoitoa on tarjolla *tipan* muodossa. pari kertaa katkasussa ja sitten hellitti pahoinvointi. Poikkeus vahvistaa tässäkin säännön: kuopukselta hellitti vasta rv20 kaikista katkasuista huolimatta.

Mitähän Äippä tänään leipoo, tekis mieli jotain suolasta piirakkaa......
Kiiraa huhuu, mitäs touhuat?
Entäs muut?
minä tässä työn touhussa hikoilen ja odotan perjantaita. Silloin otetaan tulehdusarvoja... eivät huolineet tänään kun ei ole kuumetta..... pitäävät piinassa,....

Laitoin neuvolaan kyselyn raudansyönnistä ja samalla kyselin niitä mun hb-kokeen tuloksia. Ei oo vielä neuvolantäti vastannut, mutta sillä onkin just nyt puhelinaika. Itse en viittinyt soittaa ettei vaan kukaan paukahda tosta työhuoneen ovesta just sillä hetkellä sisään! Täällä kun ei kunnioiteta edes sitä, että ovi on kiinni! Mulla se on niin aniharvoin kiinni, että silloin kun on niin luulis hölmömpienkin tajuavan...Käytän myös sellaista STOP-merkkiä, jonka ripustan ovenkahvaan jos on jotain tärkeetä meneillään. Joskus ei oo sekään pidätellyt, prkl!

Aiai, nuuhkin minäkin täällä ilmaa josko äippä ois taas paistellut jotain piirakoita, mmmm...kyllä maistuis joku ihana rahkapiirakka tai vastaava. Lähetätkö kiltti äippä virtuaalikorillisen herkkujasi kiertämään meille herkkupepuille??

Oikeassa olet Inkku, saan olla vielä tyytyväinen ettei masu ole pullahtanut, sillä en ole aikonut kertoa raskaudestani täällä töissä kuin vasta sen 10.3. ultran jälkeen. Meillä on osastokokous heti ma 13.2. ja mietin pitäiskö päräyttää asia siellä ilmoille? Enpä taida uskaltaa yli kahdenkymmenen ihmisen edessä...voisin jopa joutua leipomaan sinne jotain! :)

Mama, huomasin kysymyksesi kohtutulehduksesta Kermiteissä. Musta kun tuli tuon oman episodini jälkeen ihan hermoherkkä, niin soittelin syksyllä jossakin vaiheessa NKL:lle, että onko kohtutulehdus uusinut, kun menkkoja ei kuulunut. Sieltä sanottiin, että kohtutulehduksen todellakin huomaa: kivut ovat kauheita ja kuumetta tulee. Itse vahvista sen, että ainakin kivut kyllä huomaa. Toivottavasti sinun vaivasi on jotain muuta, mutta kannattaa varmasti tarkistuttaa asia.

Hei Inkku!
sitä tässä panikoin kun syön noita särkylääkkeitä noihin jalkoihin vielä tajuttomia määriä ja silti kipu alamahassa tuntuu 100X menkkakivut.... mut kuume puuttuu, niin eivät ottaneet sairaalaan. tää on tylsääääääää.
en varmaan ikinä pysty syömään kinuskivanukasta. yäk!
Aikaisemmilla kerroilla olen ollut jo ihan kunnossa tässä vaiheessa. Mut ei auta kuin odottaa ja toivoa. hätähousu mikä hätähousu! Perjantaina otetaan ne tulehdusarvot, sain ruikutettua. Onneksi kerroit tuolla ylempänä että sulla oli tulehdusarvot huipussa silloin kohtutulehduksen aikaan... Kiitos!
Voi piruvie, pitäs töitäkin tehdä...... niin tekis mieli niitä äipän leipomuksia et taidan lähteä käymään kahvilassa ja syödä jotain tooosiii hyvää, se siitä laihdutuksesta....

Näistä kokemuksistani olen oppinut sen, että itse pitää pitää itsestään huoli. Esim. NKL:n lääkäri oli tyytyväinen, kun CRP oli tulehduksen jälkeen lähtenyt laskuun, mutta vielä kaukana normaalituloksista, eikä määrännyt uutta tarkastuslabraa. No sitten tämä nainen meni yksityiseen labraan ja mittautti tulehdusarvot muutaman päivän päästä. Hyvin olivat laskeneet, joten lääkäri kokemuksestaan tiesi asian, mutta eipä jäänyt minullekaan epäilystä, että onko asiat kunnossa.

Hyvä, että vaadit tulehdusarvojen ottoa, näin varmistat asian. Ja jos vaan kuume nousee, lähde heti lääkäriin. Nuo särkylääkkeet tosiaan voivat vähän sekoittaa kropan tuntemuksia. Perjantaihin ei ole enää montaa päivää, joten yritä pinnistellä tai jos pääset jonnekin aikaisemmin labraan, voit varmistaa asian nopeamminkin.

Maanantaita kaikille, kiitos mama kun kaipailit, on mukava huomata, ettei minua ole unohdettu, vaikka tietoisesti yritän välillä ""unohtaa"" tätä vauvahaaveilua, kun se on niin turhauttavaa... Niin äkkiä laskettuna sijoitun ikäeuroissa tuohon teidän väliin... about 6,83 euroo taitaa mennä lähelle, ai mamalla on ihan juhlat tiedossa loppuvikosta... taitaa äitykkä meidät voittaa noilla ikäpisteillä, mutta minulla on pisin aika edellisestä synnytyksestä, taidan olla jo ruosteessa...

Inkku, nuohan kuulostavan lupaavilta oireilta, yökötystä ja hajuherkkyyttä, sitä riitti silloin kauan sitten, vaikkakaan en monesti ihan oksentanut, mutta yökötti, ja huimasi jne... oli hyvä konsti ottaa vaikka tuoremehulasillinen ja keksi yöpöydälle, ja syödä ne ennen kun kunnolla nousi, minulla ainakin helpotti, joku kokenut konkari tämän neuvoi silloin...
kuvitelkaa, kun olen vielä keittiössä töissä, niin noita hajuja välillä riittää, ja hyvätkin tuoksut tuntuivat silloin luotaantyöntäviltä...

Niin mama kyseli mitä olen puuhaillut, kerronko teille, yritän aktiivisesti unohtaa vauvaprojektin, ja olen alkanut harrastelijaompelijaksi taas vuosien tauon jälkeen (aikanaan tein kaikennäköistä... esim. entisen elämän hääpukuni, muutamia kastemekkoja, paljon vatteita lapselleni, siis silloin kun hän oli pieni, nyt ei enää kelpaisikaan, ja kaikennäköistä kivaa tuttujen lapsille, lähinnä tytöille, joita ei ole itselle suotu, ja tyttöjen vaatteita on niin kiva tehdä)... niin tytöistä pientä aasinsiltaa, siis teen kahta morsiustytön mekkoa, toinen on jo aikalailla valmis, ja toisessa on vielä väkertämistä, että sellaista puuhaa täällä arkisen työn aherruksen ja flunssaisen olon lisäksi minulle kuuluu...

Heissan!

Mamalle ,mulla tuo kohtutulehdus ei myöskään nostattanut kuumetta ,pientä lämpöä oli ja perkeleelliset vatsakivut.
Vatsa oli kosketusarka ja kun lääkäri vielä sitä murjoi ,teki mieleni vääntää siltä niskat nurin. Ei auttanut särkylääkkeet vahvatkaan joita määräsi.
Tulehdus sai alkunsa kun ensin ei kaavittu vaan sai vuotaa itsekseen ,vuoto oli jo melkein loppunut ,mutta hcg arvo ei laskenut tarpeeksi ja niin lääkäri päätti vielä kaapia ,tulehdushan siitä seurasi kun kaapimista ei enää oikeestaan ollut ,kaikki oli vuotanut pois. Näin ollen mitään tutkimusmateriaaliakaan ei saatu.

Omanapa kp29/35 ja vatsakivuista päätellen täti polttaa jo ferrarinkumia päästäkseen lähtemään tännepäin...grrr!

Äitykän kanssa muumiokisasta juteltiin puhelimessa ja kriteereitä keksittiin ,mut ei se minua huoli mukaan ,en täytä kuulemma vaatimuksia millään lailla...jään siis kehittelemään omaakisaani...mikä lie se sit onkaan...ilmoitan kun keksin.
Ehkä se voisi olla joku ""alavärkin naulaan ripustus kamppanja"" ,kun mitään ei tapahdu ,naulaan joutaisi koko värkki. Sen tietysti voittaisin itse ,koska kukaan täällä ei halua sitä tehdä ,kaikkihan täällä haluaa vauvan.
MINÄ MYÖS ,vaikka välillä olenkin ""torttuani"" ripustamassa milloin mihinkin.

Jos kuitenkin joskus kympinuutisten loppukevennyksessä näytetään kuvaa kauniista Itä-Suomen harjumaisemasta ja siellä ""kierossa näreessä"" roikkuu jotain epämääräistä... se on sit kuulkaa niin et olen luovuttanut ja heittänyt tarpeettoman kapistukseni oksalle roikkumaan ,korppien syötäväksi!!!

Voi pyhä sylvi Haidi sun juttujas! Kyllä ton perusteella oman sarjasi voitit, kevyesti!*täällä hirnuu ja hihittää pöljänä*

Joo Kiira, iän puolesta meen sun eelle ja monen muunkin edelle, mutta joskus vissiin ollaan täällä jonossa kuitenki tuumattu että ikä on pelkkä numero paperin palasella.

Laitappa esim 9-numero paperille ja käännä se sitten nurinpäin, eikö näytäkki erehdyttävästi kuutoselta? :) Siis ei se määrä vaan se laatu! Pätee vuosissakin. Ja minkä kerran opit, sen kyllä osaat, et sä ruosteessa ole!

Minusta ei näytä aikuista tulevan koskaan, sen taas tänään totesin kun työssä hästäsin ja monet naurut sain aikaiseksi. Rotunaisia oomme kaikki, niin Mama, sinä ja Haidikin! Ja onni tulee meidänkin kohdalle! Eiköhän tytöt näin nyt tässä porukalla päätetä ja jokaiselle meistä lähetellä onnistumisenkeleitä (olipa toiveemme ja haaveemme mikä tahansa)!

Iloa kaikkien iltapäivään!

Illan suuta everybody!
Ei oo äippä leiponut, ei. Ai että, minä olen viettänyt kollegani kanssa mukavan päivän kaupungissa ja toista kollegaa tapaamassa. Aamulla varhain lähdimme matkaan ja kyl ol mukavaa. Siellä sitä lyllersimme (siis molemmat raskaana) pitkin kauppoja ja mukaan tarttui yhtä jos toista.
No joo, minä olen vielä ""hoikka"" tähän ystävääni nähden, mutta kummasti tuo eturessu vaikuttaa kävelytyyliin.

Ihanaa (anteeksi) Inkku kun yrjööt....se on vaan hyvä merkki. Minä yrjösin esikoista odottaessa ja minuun tehosi Kiiran mainitsema konsti. Illalla tein pienen voileivän + lasi mehua, yöpöydälle ja aamulla ennen kuin ylös nousin vuoteesta, söin tämän pikkupikku aamupalan ja tämä auttoi minut pahimman yli.
Löydät kyllä itsellesi sopivan lievityksen!

Voi tauti noita Haidin juttuja ! Että römpsä levälleen kieroon mäntyyn, että sillei...

MUTTA huomenna leivon, jos luoja suo. On se vaan niin ihanaa puuhaa---kun vielä joku söisi, ei vaisin kyllä ne meillä syö, onneksi itse en niin tykkää syödä, vaan tehdä.
Nyt kutsuu penkkiurheilu, tösös vaan kivat kamut!

Jos ihminen olis yhtä viisas kun on tyhmä ,olis elämä paljon helpompaa.
Mulla löi ""isoratas"" tyhjää totaalisesti tuon äitykän eurojen kanssa. Pari päivää olen tässä miettiny ja vielä vaan tyhjää löi. Noh kysyvähän ei tieltä eksy ja niimpä äsken sitä tulin kysyneeksi ja äitykkä se nauraen valotti mulle mitä tämä euro piti sisällään. Tuli siinä sitten itelleki hinta laskettua
ja halavalla lähtee 5.05€... ikää siis!
On se hienoo kun ihminen oivaltaa uuden asian.

Oon tässä ootellu osallistujia tuohon omaan kisaani... ja niin se taitaa olla ,että niitä ei tuu... olen siis voittaja omassa lajissani...jipiii:):):)

Kiva äippä ku taas leivot, mie nuuhkin sit huomenna ja käyn pöydässäsi ajatusten siivin :)
Haidin kanssa joo naurettiin tässä hieman (=ihan hirveesti) että aatelkaapas jotain ulkopuolista lukemaan meidän föönaus, euro, muumiokisa ym. römpsä juttuja. Suapi siinä moni olla huul pyöreenä ja ottaluussa kysymysmerkkiä, jotta mitä hittoo? ;) Vaan elämä ilman kunnon höpötystä ja naurua ei oo ainakaan mun elämää! Se on mut monesti elämään takasi pelastanut.