Aurinkovauvat *22*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja varttuneet haaveilijat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo niin se on ,että nauru pidentää ikää ,joten älä äitykkä väitä ,että voitat muumiokisan.
Tuolla nauramisella ei voi päästä muumioitumaan:):):)

Nauru on kantava voima ,uskokaa pois ,vaikka välillä ahdistaa ja elämä potkii päähän ,pitää osata nauraa ,jos ei muille niin itselle. Minua ainakin naurattaa välillä kun vilkaisen peiliin.

Niin ,että kaikki te kuopan kaivajat ,oli se kuoppa miten syvä tahansa...naurulla ja iloisella elämänasenteella sieltä noustaan!

Täällä ainakin on taas ihan hyvä mieli!
Kiitos teidän juttujenne!
Täytyy minunkin yksi ikävä työasia vielä kertoa: Meillä on suunnitteilla asiakastilaisuus ja mentiin kolleegan kanssa sitten paikalliseen hotelliin neuvottelemaan aiheesta. Kollega tuumas tutulle respansedälle että, *päivähuone ,kiitos!* Ja minua nauratti ihan kamalasti, kihersin siinä vieressä kun ajattelin että eihän se respansetä meitä tosissaan ota. no otti kuitenkin ja samassa kun setä meille huoneita rupes tarjoomaan ja työntämään hotellikortteja täytettäväksi... Ilmestyi meidän pomo paikalle: kaksi miestä ja minä! Respansedän ilme oli näkemisen arvoinen! ja sitten pomon ilme seuraavaksi.. ja kaikkien selitysten jälkeen se olin minä joka punotin ja olisin voinut vaipua maan alle... lumipallo oli lähtenyt vyörymään: paikalle tuli vielä minun asiakas....
Toisille sattuu ja toisille ei... tänne sitten tuppaa noita kämmejä vähän kerääntymään.....

Jos en väärin muista niin sinä olet meihin muumioihin (mama, Kiira ja Äitykkä, nyt ainakin......)verrattuna vielä nuori ja viriili. Kyllä sinä raskaudut, minäkin meinasin vielä.....
Ja olet varmasti ansainnut vauvan.
VOIMIA lähetän sulle ja positiivista mieltä!
Kyllä me pärjätään, joohan!!

Sanna, kyllä sinä olet ansainnut vauvan siinä, missä kuka muu tahansa. Se plussa voi olla lähempänä kuin arvaatkaan. Vaikeinta on se, kun ei voi etukäteen tietää, mutta sitten jälkikäteen ihmettelee, että mikäs hätä tässä nyt sitten olikaan. *Lämmin halaus*

Sanna älähän nyt vaivu epätoivoon, eikö se elämä nyt muuten kuitenkin hymyile, eikö sinulla ollut hääpäiväkin juuri, vai sdekoitanko nyt Sannoja? jos osuin oikeaan, roppakaupalla onnea rouvanpäiville, ja kyllä se elämä taas antaa, kun antaa sen mennä, kyllä se kantaa... joskus vaan meidän on vaikea ymmärtää kaiken tarkoitusta vauva tulee sitten kun on sen aika, sinulla on kuitenkin oikeasti vielä useita vuosia aikaa onnistua, ja on vielä erilaisia apukonsteja käytettävissä, mitkä monille tuovat apuja...
Älä jää kiinni tuohon tunteeseen, kaikiklla meillä muillakin on noita apatia kausuia, mutta annetaan niiden mennä sinne mistä ne on tulleetkin, ja keskitytään vaikka välillä johonkin muihin projekteihin, jos vaikka aktiivisesti yrittää unohtaa ""yrittämisen"", jospa se sitten tärppäisi ikäänkuin vahingossa? niinhän ne saa vauvoja, jotka ei haluaisi...?

Sanna hyvä, ihana ihminen. Minä olen Kiiran kanssa yhtä mieltä, että nyt ajatukset johonkin muuhun, tiedetään ei ole ollenkaan helppoa. Minulle hoitava gyne sanoi n. vuosi sitten, että yksi suuri este kovasti raskautta yrittäville on juuri omien korvien väli. Tämä on tietty vähän rumasti sanottu, mutta kyllä se varmasti kutinsa pitää.
Meilläkin oli sitä yritystä kyllästymiseen saakka ja kun kesä alkoi lähestyä, huomasin kuinka minua kiinnosti kaikki ne asiat, jotka yleensäkin kesän korvalla (puutarha mm.) Samalla huomasin, että sellainen rentous astui kuvioihin, minulla oli muutakin puuhaa kuin istua a-vauvoissa. Kesä vei mennessään ja kaikki ihana touhu siinä sivussa. Toki välillä oli ""pakolliset"" hoidot, clomit, piikitykset. Mutta kesällä en edes aina tikutellut. Oli vaan se rento ote asiaan.
Tämä pitkä pimeä talviaika, ollaan kuin murmelit koloissamme, on aikaa eritavalla miettiä ja murehtia kaikenlaisia asioita.
Hei kun kevät koittaa, ihmismielikin antautuu valolle ja rentoutuu, asioita nähdään taas uudessa valossa ja saadaan uutta voimaa.
Usko Sanna minua, kyllä varmasti tärppi osuu kohdallesi.
Otapa kulkupeli allesi ja suunnista kohti keskistä Suomea, niin parannetaan maailmaa, keitetään hyvät kahvit ja syödään ""rähmäpullaa"".

Sanna ,tuttuja on nuo tunteet, jotka aina välillä iskevät kovaa ,mutta minäkin olen vielä suht koht järjissäni ,vaikka tätä tahkoomista on kestänyt jo kohta 7vuotta.
Samat on ollu fiilikset ja just kun on vähiten odottanut on se plussa sieltä tullut ja se onkin aina sit viety se onni pois.
Uskon kuiten vahvasti vielä plussaavani joku päivä jollain konstilla. Ikäähän meillä vielä on (no ukko tuppaa kyl vanhenee liian nopeesti 9v mua vanhempi) ,mutta silti yritys jatkuu.
Asioista kannattaa kuitenkin jollekkin puhua ,jos ne alkaa liikaa hallita elämää ,siis tuo plussaamattomuus. Tää aihe on kyllä sellanen et helposti joutuu masiksen syövereihin.
Älä siis haudo yksin ,puhu jollekkin jos et miehelle niin ystävälle.

Täällä on ""napa"" kipee ,menkat lähenee ,mut oikeestaan se ei nyt mua kovasti haittaa (ihme on tapahtunut) ,ens kuussa on se lääkäri jossa mahdollisesti jotain selviää ,sitä tässä positiivisellä mielellä odottelen.

Hyvähyvä, täällä nauru raikaa ja tunnelma on katossa! Täst mie tykkään. :)) On se nauru ja huumori kyllä sellainen elämän eliksiiri, että sillä pötkii pitkälle. Ja ihan ilmaista vielä! Sanna, pysy vaan täällä ja lue näitä hulluja tortunripustus- ja päivähuonetarinoita niin siitä se mieliala taas kohenee ja kenties auttaa siinä vauvansaannissakin. Ja vauvan olet ansainnut siinä missä me ihan kaikki!!

Mikä se tarkka kerroin olikaan tossa iänlaskussa euroina? Käytetäänkö tasaista kutosta vai 5 pilkku jotain? Yli kuuden euron tän eukon hinta kuitenkin menee ja arvo senkun nousee!

Hauskaa tiistain jatkoa, tää painelee nyt verilättylounaalle!

Voihan päivähuone sentään. Sulle sitten sattuu ja tapahtuu mama (nauraa poskilihakset krampissa). Ja Haidi kanssa! Mieti tarkkaan, minkä puun oksaan ripustelet milloin mitäkin, sillä joku voi sen vielä sieltä löytää ja sitten siinä onkin monta juttua ihmeteltävänä. Suosittelen, että pidät tämänkin ruumiin osan omassa valvonnassasi, ettei kylään synny japanilaisturistin näköisiä lapsia.

Näin lupaan Inkku tehdä... japanilaiset on niin pieniä et sinnehän uppoisi monta ukkoo...:):):)
Siinä menis monta hyvää föönauspäivää hukkaan niitä ulos repiessä...heh heh!
Tää täällä siivoo ja antaa samalla naapureille bassohoitoo ,popit paukkaa imurin kanssa kilpaa. (näkisitte vaan tanssikumppaniksi käy hyvin imurin varsi)
Vähänks oon ihana ja aikaan saava ,kyl mua illalla palkitaan!
Se on kuulkaas huomenna tukka niin ojennuksessa ,että oksat pois!

Viesti nro 62, eli pakko oli siis terkut laittaa... kiireen kanssa, mutta hyvä pointti on tässä hässäkässä: vierivä kivi ei sammaloidu ja meikä on ollu tänään kaikkee muuta ku paikallaan! Voikaa hyvin kaikki! Palaan ajan kanssa:)

Helppoa sanoa ihmisten että keskity muuhun. mihin muuhun sitä työttömänä keskittyisi??? on vähän liikaa vapaa-aikaa miettiä vauva juttuja ja sitä miksi me ei kelvata vanhemmiksi koskaan??? :(

Tervehdys taas. Tiedättekö, kaaos kotona rupeaa muotoutumaan jo jonkinlaiseen tolkkuun - ihanaa. Sanna, ymmärrän tunteesi.
Minulle sanoi työterveyslääkäri noin (raskautumisasia tuli vain sivulauseessa esille), että ""kyllä se sitten sieltä tulee"". Niin, minähän olen 41 v, että ei kyllä ole mitenkään saletilla sanottu että se sieltä tulee.

Älä anna kommenttien syyllistää tai masentaa itseäsi.

Eikös Inkkukin meitä piristänyt, että hän kyllä huolehti ja keskittyi totaalisestitähän raskautumisasiaan. Ja plussa pärähti.
Älä sure, vauvahaavepalsta on täynnä naisia, jotka ovat greippimehuilleet, valeoireilleet, pakkomielteilleet, jalat kattoon -lleet, stressanneet, tikutelleet - ja suurin osa heistä saa plussan.

Niin kauan kuin on elämää, on toivoa.

Huonomuistinen kun olen niin kysyn uudestaan ,Sanna kuinka kauan olette yrittäneet? Mikä olikaan ikäsi?
Oliko mitä löydettyä vikaa miksi ei onnistu ,siis onko tutkittu sinua tai miestä? Oliko sinulla ollut km?
Sorry kun tenttaan ,mut en muista ja inhoon plärätä ketjuja taaksepäin ,siksi siis kyselen uudestaan.

Laitan tähän omaa taustaani jos se yhtään helpottaa.
Eka lapsi sai alkunsa 3kk yrityksen jälkeen ,hänen jälkeensä ei ehkäisyä ollut lainkaan ja silti meni yritellessä 1.8v seuraavaa ennen kun tärppäsi. Kolmannella kerralla meni aktiivisesti yrittäen 8kk ennen tärppiä ,tosin aikaisemmin jo jätin ehkäisyn. Ekaa km-raskautta yritettiit reilut 2v ,toista vajaa 2v ja varmaan olisin odotellut tai odottaisin yhä seuraavaa jos en oli käynyt gynellä ja saanut inssiä ,sillä heti tärppäsi ,vaan ei kestänyt. Toisen km ja inssin väli oli 5kk. liian helpollahan sitä olisi päässyt jos se olisi onnistunut.
Nyt on aikaa vierähtänyt edellisestä km1.3v ja tässä sitä edelleen ollaan ilman sitä kääröä ,mutta usko pois ei siihen elämä lopu.

Tiedän kokemuksesta ,että työttömänä on liikaa aikaa ajatella noita asioita...niin tein itsekkin ja pää siinä tosiaan meinasi levitä. On ollut mukavaa välillä olla töissä ,paitsi että se ei ole vienyt ajatuksia muualle. Työt loppuu kohta minultakin ja sit on taas liikaa aikaa pähkäillä... pähkäilläänkö yhdessä ,vaihdetaan vaikka sähköpostia?

Älä koskaan sano ,ei koskaan! Jos et nyt plussaa ,se voi tapahtua seuraavassa tai sitä seuraavassa kierrossa ,tai sit se vie vuoden tai kaks. Kyse ei varmaan ole teidän kelpaamattomuudesta. Saavathan lapsia nekin jotka ei tosiaankaan ole sopivia vanhemiksi.

Tiedän ,että sanonta ""maltti on valttia"" näissä asioissa, saa veren kiehumaan kun halu saada oma lapsi on kova ,mutta kokemuksen syvällä rintaäänellä näin se vaan on.
Se kun olisikin niin helppoa ,sanoisi vaan johonkin ,että haluan olla raskaana ensikuun 15päivä ja tämä tapahtuisi.
Ei olis kovinkaan moni täällä AV:ssa tuskailemassa kun ei tärppää.

Yllätys...täti pyyhkii kenkiään tuolla eteisessä kp30/35 muuttuu siis kp1 ,eli ylinopeutta on kurvaillut kun tänne jo tuli etuajassa.
Niin ,että terolutit on tehneet tehtävänä ja kierto on lyhentynyt näköjään ihan reilusti...perhana nyt meni laskut uusiksi...oviksesta ei nyt tiedä millon se tulee ,joutuu kait tikut kaivaa ja tikuttaa menkoista eteenpäin koko ajan.
No ilamkos ei tullu ovisoireita sillon kun niitä odotin ,tosin taisi jäädä tulematta kokonaan kun ei pms:kään iskenyt.

Onnea Anukille muuton johdosta! On varmaan kiva kun on uusi, oma koti!

Haidille lohtuhaleja! Sinnekö se pe...leen tätsy meinaa ängetä, ei auta vissiin sepelit silmille tai muut kammottavat tädin pään menoksi keksityt konstit...kokeilithan rakas ystävä varmasti niitä kaikkia? Muistatko kun puhelimessa juteltiin ja kaavailtiin, että laitetaan ""kalluppie"" pystyyn, jotta kuka keksii kammottavimman tädin karkoitus/kidutus/tappo-jutun? Onhan niitä pöllömpiäki asioita täällä kyselty, häh? Siinäpä ketjun naisille kysymystä kerrakseen! Itte aloitan vastaamaan: jotta siittiöitä niin maan hemmetisti sen silmille, eiköhän akka tokene ja kerää veriset helmansa ja muuta sinne huitintuittiin! Toinen on se mun maankuulu kammottavan näköinen tädinkarkoitustanssi, itselle se vaan ei oo toiminut jostain syystä, täytyy tarkistaa het kättelyssä missä vika, oliko liikaa pyöräytystä oikeelle vai liian vähän lannekiertoo vasemmalle.

Huolenpitoenkeleitä teille kaikille *lähettelee ja mielessään teitä halailee*

Voi Sanna!
Jokainen meistä vuorollaan ollaan siellä haudan pohjalla, Milloin minä, milloin kiira, milloin kukakin.... onhan meitä!
Kun se päivä koittaa että teistä tulee vanhempia ja saatte sen pienen nyytin käsivarsille: Voitte olla varmoja että, olette loistavia vanhempia ja rakkautta lapseen ei tarvitse odotella! Ja tiedätte että, se on ollut kaiken vaivan arvoinen!
Minä olen oikeassa vuoristoradassa, haudasta suoraan pilviin ja sieltä taas rytinällä haudan pohjalle, joten jos ojentaisin sulle käteni ja pyydän nätisti: *hyppää kyytiin, nyt ollaan matkalla ylöspäin* Lähdetkö mukaan?
Ja kun päästään ylös jäät kyydistä pois.....

Kevätaurinko saa ihmeitä aikaiseksi, mieli piristyy ja elämä näyttää taas aurinkoiset puolensa. Niin uskon minä!

vielääää kirjotuttaaa
Tädinkarkotuksesta tuli mieleen että, minä odotan sitä kuivaa kautta ja sitten pikaisesti täti kylään, joten lähettäkäääs tytöt se täti tänne vaan, voin pitää siitä huolen senaikaa kun te touhuatte jotain kivempaa vaikka pitsinnypläystä jos ette muuta keksi.......

Kiitos mama jos sen akan ittellesi huolit ;) ja kiitos ihanasta vinkistä iltojen iloksi, oujee... pitsinnypläystä en ole vielä kokeillutkaan.

Ja Sannalle vielä: minä itsekin olin siellä haudanpohjalla, muistatko 2,5 m tais olla äitykän päällä multaa (vieläki paikat vähä pölisee kun juoksen lujaa, hih), mulla oli vauvahaaveet yhä sydämessä, mutta ei ollut miestä eli täysin mahdotonta edes yrittää raskautua. Sulla on se rakas siinä vieressä: pidä huolta hänestä ja itsestäsi, teidän suhteesta, se on nyt tässä hetkessä tärkeintä! Ja painotan vielä: tässä hetkessä. Sinä et huomista tiedä!

Haidille: ilmeisesti nyt sekoittuu kaksi Sannaa. Olemme yrittäneet ihan just vuoden. Olen 31 (vm-74). Samoin mies. En ole mennyt naimisiin, olemme avoliitossa. Meille on tehty perustutkimukset jossa muuten ok, mutta miehellä normaalimuotoisten simppojen määrä hiukan alentunut. Mulla ei ole ollut km. Eli en tiedä tapahtuuko mun sisällä yhtään mitään, yhtään raskautta ei ole edes alkanut.

Mieli on maassa :(

Aamupainit tädin kanssa otettu...heh!
Mama ,koitan ruoskia tän akan sinnepäin seuraavaks ,jos sitä odotat saapuvaksi:)
Mitähän tuolle keksisi karkotukseksi ,tekisiköhän kissa diilin mun kanssa ja söisi sen kutaleen ,sähköjohtojen siaan?
Monellehan tuo äitykän lanteen veivaus on ""auttanut"" mut ei kyllä meikäläiselle...niin et alahan äitykkä keksii uutta koreografiaa ,et saatas mullekin sellanen ""virtahevonmaha"" no ei tää kyl paljoo puuta nykysinkään:):):)

Sanna ,en sekoittanut sua keneenkään ,mut millään ei jaksa muistaa jokaisen historiaa.
Ikävää ,et tärppi ei vielä oo käyny ,mut pitkällä tähtäimellä tuo vuosi on vielä lyhyt aika yrityksessä. Prosenteissa aika pieni osa yrityksen alottaneista raskautuu ekan vuoden aikana ,joten siinämielessä hätää ei ole ja ikäkin vielä riittää pitkälle jos tarvitsee jotain enempiä apuja käyttää.
Vuosi on pitkä aika odottaa ""tyhjää"" mutta niin kun tuossa aikasemmin mainittiin ,se kyllä unohtuu kun joskus vauvan saatte. Tsemppiä jaksamiseen eteenpäin tässä välillä niin loputtomalta tuntuvassa suossa!