Yli 3-kymppiset esikkoa odottavat vol.4

Ginnifer
... Ja tietysti myös Anno, jolle isot onnittelut! Eikös olekin elämä ihanaa? :flower: =) Ja tervetulloa kerhon puolelle, siellä onkin mukavan aktiivista.

Tuosta kuppikoon kasvusta, sitä ei tosiaan voi yhtään ennustaa ja eihän se kaikilla edes ihmeemmin kasva. Mutta ainakin yhdet liivit kannattaa etukäteen hankkia, kun ei sitä tiedä miten pian synnytyksen jälkeen ostoksille pääsee. Mä ostin ihan halpisliivit Lindexiltä, kokoa DD, ja ihan hyviksi osoittautuivat siinä alkuvaiheessa kun maito nousi. Nyt ovat jääneet vähän isoiksi, koko vakiintui C-D -luokkaan (ennen raskautta B ). Arvokkaammat liivit (Bravado, Anita jne) kannattaa ehdottomasti sovittaa.

Iida-Liina, täällä yksi kestovaippahurahtanut! Lähdin liikkeelle lähinnä ekologisesta velvollisuudentunnosta, mutta kestoilu on osoittautunut paljon luultua helpommaksi ja kivemmaksi. Odotan ihan innolla maaliskuussa olevaa kestovaippatapahtumaa, että pääsen hiplailemaan taas uusia vaippoja. :p Meillä on käytössä/käytetty näitä:
- Imse Vimse sisävaippa (froteinen ja flanellette) + kuoret
- Fuzzi Bunz tasku
- Peapods tasku
- Muksut tasku
- Dream-Eze AIO
- Popolini Easy Fix AIO
sekä tietty alussa harsot, ja lisäksi laitan yöksi hahtuvat koko paketin päälle. En ole kauhean innostunut noista sisävaippavirityksistä, Popolini AIO on hirveän muovinen ja hautova ja kestää kuivua älyttömän kauan, mutta noita muita kyllä suosittelen!

Jahah, työnjohtaja huutelee, pitää mennä.

Ginnifer & "Ellen" kohta jo 4kk
 
Moi! Onnea Annolle :flower:

Rintakeskusteluun täältä sitten toisenlainen kommentti, eli mulla ei ole rinnat kasvaneet missään vaiheessa, enkä taida oikeastaan edes tietää miltä maidon nousu rintoihin tuntuu... Mies kyllä väittää että rinnat on täyteläisemmät, mutta taitaa vaan kuvitella ;) No okei, ehkä välillä tuntuu vähän pulleammilta, mutta rintsikoissa ei ole mun tarvinnut uusille kokolukemille siirtyä. Voi tietysti sekin vaikuttaa että olen nyt imetysaikana laihtunut. Poika on toistaiseksi (nyt ikää siis 5kk) kyllä riittävästi noista saanut ruokaa, mutta saapahan nyt nähdä kauanko tätä iloa piisaa.

Ihanaa on käydä täällä lukemassa teidän juttuja ja muistella omaa pallomaha-aikaa... Tuntuu kyllä että siitä olisi jo kamalan kauan. Paljon tsemppiä tänne kaikille odottajille, ja erityisesti H-hetken lähellä olijoille! Ja tervetuloa minukin puolestani kerhoon sitten kun se aika koittaa.
 
Tiila: Kiva, jos löysit liivit. Toivottavasti sopivat.
Ihanaa, kun jaksatte Emma ja Ginnifer käydä meitä pallomahoja tsemppaamassa.

Annon masutuubi viritys kuulosti hauskalta, mielikuvitus kunniaan :LOL:

( .) Nyt olisi päivät täynnä, vaan ei tullut tänään. Viime yönä ja tänään on tullut kipeitä suppareita, mutta säännöllisyss puuttuu. Toivottavasti osaan lähteä ajoissa. Konkarit tosin sanoo, että kyllä sen sitten tietää...
Neuvolassa kaikki hyvin ja oli sitä mieltä, että pian syntyisi. Tiedä näistä, nyt vaan odotellaan!

Hyvää vointia ja rentouttavaa, aurinkoista viikonloppua kaikille.
Nautitaan pakkasesta...

Dawn ja Uimari 40+0

 
Kiitos onnitteluista kaikille :) Kyllä tää vauva-arki on ihanaa :heart: Pikku-ukko nukkuu kehdossaan joten mulla on hetki aikaa tässä kirjotella vähän synnytyksestä ja tästä alusta.

Se synnytyshän tosiaan alkoi niillä vesien menolla perjantai yöllä. Koko päivän oli ollu tosi kipeä ja kiukkuinen olo. Kiukuttelin ukollekin että tosi kiva saada nyt flunssa kun viimeinen viikko ennen laskettua aikaa alkaa. Nukuin sitten pitkin iltaa etten ois koko ajan kiukutellu vaan :D Tosta kun DAWN sanoi ettei tiedä koska lähteä synnärille niin mä pelkäsin ihan samaa ja mulle sanottiin noin kans että kyllä sen tietää.... No mä ainakin jouduin soittamaan synnärille että mitäköhän mun pitää nyt tehdä kun lorahtelee housuun jotain mutta pari päivää sitten sanottiin että ei oo lapsivettä vaikka epäiltiin ja supistuksia ei kuulu eikä näy. Synnärilläkin ne oli vähän epäileväisiä että olisko se nyt sitten lapsivettä vai vaan valkkkaria. Miehellekin sanoin vielä että en mä kehtaa siellä koko ajan olla tekemässä testejä että onko lapsivettä vai ei :D

No mentiin kuintenkin käymään siellä ja ilman testejäkin sanottiin heti että lapsivettähän se oli. Vauvalla oli vielä hyvin lammikoita jälellä ja päästiin kotiin rauhottumaan ja nukkumaan vielä. No ei siitä nukkumisesta mitään tullu kun tiesi että kohta tulee vauva :D Puolen päivän aikaan la alettiin käynnistelemään. Supistuksia ei ollu mailla eikä halmeilla. Ekasta lääkkeestä alko supistukset tuntumaan mutta aina käyrällä oltaessa mulle sanottiin että ei näytä supistavan. Jostain syystä mun supparit ei käyrälle asti päässy. Alko sitte loppuajasta pelottamaan että eiks se kipu vielä ollu ees supistuksia että minkäköhänlaisen kivun oikea supistus aiheuttaa :x No kätilö kuitenkin usko mua että supistelee ja anto peräruiskeen että jos se tehostaisi niitä. lisää lääkettä ei uskaltanu antaa etten tulis tosi kipeeks. Ruiske tehosti supistuksia nopeasti. voitte kuvitella miten nopeasti kaikki meni kun oli seiskan-kasin aikaan sanoin miehelle että lähetään kotiin lepäämään ja jatketaan huomenna ja ysiltä olin salissa :LOL:

Salin tapahtumat on vähä hämärän peitossa, aloin saman tien vetämään ilokaasua, sitten laitettiin epiduraali jota kerettiin lisätäkin vielä. Koko ajan nopeasti kuitenki tapahtui avautumista tipan avulla. Lopulta puoli neljän aikaan yöllä tuli maailmaan paras palkinto :) Synnytyksen kokonaiskesto oli 8 tuntia josta ponnistus 42 min. Sairaalassa oltiin pari päivää. Oli ihana päästä kotiin. TAYS oli aika täynnä ja koska meillä ei ollu mitään ongelmia niin luovutettiin sänky jollekin onnelliselle joka joutui vauvan kanssa makaamaan käytävällä.

Ensimmäisenä yönä kotona mulle nousi maito, sitä ennen vauva oli kitissyt tyhjällä tissillä. Sen jälkeen maitoa on tullut niin paljon että kitisee kun ei saa kunnon otetta. Mutta koko ajan tässä harjotellaan ja ollaan jo parin päivän aikana suostuttu tissille. Armotonta pumppaamista on kyllä ollut tuon rintapumpun kanssa :D Eilen kävi kätilö viimeisen kerran mittaamassa bilirubiiniarvoja ja tsekkaamassa pojan painoa. Pentä painetta loi ton syömisen suhteen se että huomautettiin pojan painosta kun se laskee sekä bilistä kun se nousee vaan ja sanottiin että ainoa mitä voin tehdä nyt on saada poika syömään. No viimeisellä käynnille kun kätilö tuli niin arvot oli lähteny laskuun ja paino noussut 120 g päivässä :D Meijän poika alko syömään :heart:

Kaikki on kyllä menny loistavasti. Isi on ihanasti hoitanut poikaansa. Poika on todella virkeä ja tomera ja hurmannut kaikki :heart: Kaikki tuntuu muuttuneen kyllä tuon käärön takia :) Eilen naureskelin miehelle että mun täydellinen taloudenhoito taitaa kokea kolauksen kun kattelin tätä kämppää. Ja alkaa olla semmonen kotiäitifiilis kun tukan heittää aamulla ponnarille ja kotona touhuilee maitotahraiset verkkarit jalassa tissit vuotaen :D Mutta en valita :heart:

Tulipas pitkää tarinaa :) Pitää mennä kurkkimaan sinne kerhon puolelle, kiitoksia kutsusta vaan :) DAWNille oikein paljon tsemppiä viimeisille päiville. Mä oon pahoillani tästä varaslähdöstä mutta huominen päivä on vapaana nyt jos haluut meijän laskettua aikaa käyttää ;)

Ihanaa viikonloppua kaikille :heart:
 
Kiva kuulla susta ja teidän arjesta Anno!! Kuulostaa ihanalta...
Oliko sun lapsivesi väritöntä? Olen tässä miettinyt, että onko se sitä vai valkkaria mitä mulla vuotaa/ tihkuu...
Juu taidan käyttää sen teidän huomisen päivän, kun supparit loppui eilen kuin seinään :/
Itse asiassa meillä oli alunperin laskettu aika17.2, mutta np-ultrassa ne aikaisti sitä kahdella päivällä. Nyt alan leikkimään,että se LA on huomenna niin ei tarvitse hermostua tästä odottelusta... kyllä on halvat huvit ja kivat leikit täällä :LOL: :LOL:
 
Onnea Annolle ja koko perheelle:)
Lueskelin teidän juttuja, ja aika moni tuntuu jo olevan aikas pitkällä raskaudessaan.
Mulla alkoi rv 13. Eli vielä on edessä moni asia, masun kasvaminen jne. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että ainoa "oire" on tuo pahoinvointi. Ja masun nipistely aina väliin. Hyviä merkkejä kai nekin, ei siinä mitään.
Viikolla oli neuvolalääkäri ja kaikki oli ok, verenpaineet (vähän alakantissa --> onkin ollut aika ajoin pyörryttävä olo), hemoglobiinit jne. eli tästä on hyvä jatkaa.
Milloin teillä muilla on ensimmäisessä odotuksessa alkanu masu kasvaa / näkyä? entäpä rinnat..niistähän on nyt ollut puhetta viimeaikoina?
Mun pitäs löytää ruokahalu takaisin...oon yli kuukauden jo syönyt puolipakolla pikku annoksia, kun tiiän et olo on kahta kauheampi jollen jotain naposta :(

Mukavaa viikonloppua kaikille. Taidan lähteä ulkoileen, kun tuo pakkanenkin näkyy laskeneen...
 
Ihana kertomus Annolla :heart: :flower: Oikein paljon onnea vauva-arkeen!

Onnellinen ensiodottaja: mulla maha 'työntyi eteen' aika alussa, johtunee tosin selkärankani rakenteesta (skolioosi ja lordoosi). Äitiyshousut ovat olleet käytössä jo viikosta 12 alkaen :D Mahaa ei tunnistanut raskausmahaksi vielä silloin, mutta olivat mukavimmat jalassa jo tuossa vaiheessa. Ekat mahakommentit taisin saada jossain viikon 20 tienoilla, vähän vaatetuksesta riippuen (eli piilotettuakin vielä sai tuossa vaiheessa). Rinnat kasvaa pamahtivat tosi aikaisin, en nyt muista viikkoja mutta ennen puoltaväliä kuitenkin. Ja siis sen neljä kuppikokoa kerralla! Yritähän syödä säännöllisesti jotakin, pitää sekä oman heikotuksen loitolla että antaa masuvauvalle hyvät kasvulähtökohdat isossa urakassaan :hug:

Suentassu: tervetuloa listalle! Iida-Liina laittelee sinun tietojasi tuonne etusivulle, laskettua aikaa ja synnäriä jos haluat niitä näkyville. Kirjoitellahan tänne toki saa myös ilman muuta kertomista. Ihana että porukkaa riittää tähän pinoon :flower:

Dawn käytähän vapaa aika hyödyksesi :LOL:

Aamuvirkkuilevat (kolmesta saakka hereillä )
~Tiila ja Nyytti 37+2

........
*muoks* vastaanotetaan hyviä vinkkejä hiilihydraatittomasta aamupalasta entiselle leipähiirelle, nimimerkillä "sokeriarvoni eivät sulata leipää" :|
 
Hei tytöt! =)
Tervetuloa mukaan Suentassu. Laskeskelin noiden ilmoittamiesi raskausviikkojen mukaan sinulle lasketuksi ajaksi 9.3.08 ja merkkasin sen tuohon etusivulle. Jos meni ihan metsään minun laskutoimitukset niin ilmoita oikea LA, niin merkataan se sitten tuonne listaan. Mutta pitkällä sinun raskautesi on kuitenkin. =) Jännittäviä loppumetrejä mennään.

Ja tuosta etusivun listasta muutenkin. Poistin sieltä kaikki odottavat, joiden laskettuaika on ollut viime vuoden puolella. Tulkaahan kertomaan vauvauutisia, niin laitetaan teidät tuonne synnyttäneiden puolelle. =)

Ginniferille suuri kiitos tuosta kestovaippainfosta. Täytyy kirjata ylös nuo sinun vinkit. Myös minulla ihan ekologinen velvollisuuden tunto on saanut aikaan tuon kestoiluinnostuksen. Lisäksi meillä on aivan ihanteelliset olosuhteet kestovaippailuun, sillä asumme maassa jossa aurinko porottaa ympärivuotisesti, niin pyykki todellakin kuivaa ulkona hujauksessa. Tarjonta on kyllä huono eli etukäteen on todella vaikea päästä tutustumaan mihinkään. Toivon, että seuraavalla Suomi-reissulla aikaa jää kuitenkin muuhunkin kuin kestovaippojen tutkimiseen. :LOL: Netistä löytyy kyllä paljon kirjallista infoa, mutta minä kun nimenomaan haluaisin päästä hipeltämään niitä tuotteita.

OE, täällä on toinen joka odottelee sitä masun kasvua. Hyvin yksilöllistä se tuntuu todella olevan. Minulla lähti tänään myös viikko 13 käyntiin ja tuntuu että ainakin kuukauden pärjään vielä ihan normaaleilla vaatteilla. Vaikka minäkin olen rakenteeltani tosi hoikka, niin maha ehkä korkeintaan vähän pömpöttää. Aivan huoletta voin vieläkin käyttää kireitäkin farkkuja, koska vyötärö on niissä matalalla. Mahan näkyminen on alussa varmaan myös vähän pituudesta kiinni. Lyhyillä naisilla maha ehkä näkyy nopeammin kuin pitkillä ihmisillä. Pienirintaisilla rinnat kasvavat raskausaikana herkemmin kuin niillä naisilla joilla on rintavarustusta jo etukäteen. Ja niinkuin Tiila sanoi, kasvu voi olla hurjan nopeaa. Minä ehdin käyttää C-kuppia varmaan vajaan viikon ennen kuin se jäi pieneksi. :eek: Eli sitä mahaa täälläkin odotellaan. :D

Ihana synnytyskertomus Annolla. :heart: Niitä on aina kiva lukea. Ja seuraavaksihan me odotamme DAWN:in vauvatarinoita. :heart:

Ai niin. Piti vielä omasta navasta sanoa sen verran, että lääkäri soitti tänään veriseulan tuloksista, jotka olivat erittäin hyvät.

Oikein mukavaa viikonalkua kaikille!

Iida ja pikkuliina rv 13
 
Tervetuloa Suentassu! Mukavaa, että porukkaa tulee lisää. Aika hiljaiseloa on pinossa pidellyt.
Täällä edelleen odotellaan. On se kumma, että vaikka sitä kuinka yrittää asennoitua siihen, että aivan tavallista on synnyttää 14 päivä LA:n jälkeen, niin nyt ei maltti meinaa riittää.
Ajatukset kiertää vain yhtä rataa ja tunnen olevani valmis synnytykseen...
Eipä muuta.
Hyvää vointia kaikille!
Dawn ja Uimari 40+3
 
Tervetuloa joukkoon Suentassu...tänne vaan kirjottelemaan kuulumisia:)
Jep, mietin tuota masuasiaa..oon aika lyhyt, mutta en mikään hoikka...joten saa nähdä mikä yhdistelmä tästä syntyy ja missä vaiheessa :LOL:
Työhousut tilasin tänään, tosin sekin nainen ounasteli etten ihan lähiviikkoina niitä pöksyjä tarvii..katellaan...
Iida-Liina: mä kattelinki et meil on aikas lähellä nuo la:t. Mistä päin olet? Mä olen keski-suomesta...Onnea myös seulontojen tuloksista, tuollaiset uutiset on Hyviä ja varmasti tekevät odottajan onnelliseksi. Hei, mä olen nyt käynyt siinä seulonnoista siinä ekassa verikokeessa ja niskaturvokkeessa...eivät kommentoineet neuvolassa mitään eli kaikki ok?? Olikohan se nyt vk. 15 kun sitten on se verikoe jossa niitä munuais ym juttuja tutkitaan.

Lähden suihkuun ja lepäilemään:)
 
Hei kaikille!

Annolle ja perheelle onnea tulokkaasta ja kiitokset synnytyskertomuksesta ja kivoista arkipäivän kuulumisista! :flower:

Meillä oli rakenneultra vajaa kaksi viikkoa sitten ja kaikki on kunnossa. Ultraava lääkäri on tosi mukava ja laski huolellisesti tulevien vanhempien kanssa, että kaikki sormet ja varpaat ovat paikallaan ja selosti muutoinkin kaiken näkemänsä. Vauva istuu aina vain tiukasti oikealla, samalla paikalla kuin ihan alusta asti. Nyt olemmekin vähän jo jutelleet, että kohta puoliin voisi alkaa harkita sitä kuperkeikkaa ja pää alaspäin asettumista, vaikkei tässä kai vielä kiirettä ole. Mies huomasi juuri ennen ultraa, että siitä tehtävässä raportissa on paikka myös sukupuolelle ja meinasi, että hänpä kurkkaakin sen sieltä ultran jälkeen, minä kun en halua sitä etukäteen tietää. Vaan lääkäri olikin ovela, hän oli kirjannut sukupuoleksi 'yllätys'. :D

Rakenneultran jälkeen uskaltauduin tilaamaan äitiyspakkauksen Suomesta. Lähetin Reimalle sähköpostia viime viikon maanantaina ja paketti tuli perille tämän viikon maanantaina. Tosi nopeaa palvelua ja lisäksi paketissa on vielä enemmän vaatteita, kuin, mitä Kelan sivuilla/mukana tulleessa sisältölistassa mainitaan! Olin varautunut odottamaan reilusti, tai vähintäänkin siihen asti, että tilausmaksu on maksettu. Vaan lasku odottaa edelleen pöydällä ja eräpäiväkin on vasta kuun lopussa. Olipa tosi kivaa käydä pakettia läpi. Mies tosin kovin hämmästeli kondomeja ja erityisesti liukuvoidetta, Suomen valtio se huolehtii alamaistensa seksielämästäkin. :LOL:

Iida-Liina, minä laskeskelin, että paketin sisältö on sen hintaa arvokkaampi ainakin täkäläisillä hinnoilla ja plussana minulle on tuo kunnollinen talvihaalari. Talvivaatteet kun täällä tuntuvat olevan tosi heppoisia, vaikka keli on aika lailla sama kuin Suomessa. Tilasin suoraan Reimalta kun en jaksanut ruveta metsästämään, mutta ilmoituksia noista yksityisten myymistä näkee silloin tällöin eli jos jaksat, niin kannattaa yrittää etsiä. Sinulle nuo toppavaatteet taitavat tosiaan olla turhia, josko olisit onnekas ja löytäisit jonkun, joka on valmis myymään vain osan pakettia. Postituskuluja tuli tilaukselle aika suolaisesti, 40euroa, mutta kantoivat kotiin asti. Pohdin myös tilaamista Suomeen ja tuomista itse lentokoneessa, kun olen menossa käymään maaliskuussa, mutta totesin, että taitaa matkalaukulle tulla ilman pakettiakin liikaa painoa, sen verran pitkä on jo hankintalista kotimaanretkelle... :snotty:

Minä olen myös ajatellut kestovaippailla. Näin etukäteen ainakin tuntuu että kestot ovat vauvalle kertoja mukavampia ja hyötyy toivottavasti ympäristökin samalla. Jätehuollon takapajuisuus on myös motiivina, roskat kun saa täällä viedä ulos vain kahdesti viikossa ja arvelen, että hajuhaitat kertojen säilyttämisestä päiväkausia ovat suuremmat kuin kestojen. (Äitiyspakkauksen mukana tulleessa kestovaippaoppaassa muuten hymyilytti sinne haastateltu insinööri, joka oli kovin tohkeissaan kestovaipoilla tekemistään säästöistä) Ilokseni löysin pari viikkoa sitten ihan kotikulmilta pienen lastentarvikeliikkeen, josta löytyi iso valikoima hypisteltäväksi. Hinnat vain tässä liikkeessä olivat sen verran muikeita, että keskityin toistaiseksi vain vaippojen tutkiskeluun ja yritän nyt selvitellä, mistä saisin ostettua hyvältä tuntuneita vaihtoehtoja. Ginniferille myös kiitokset vinkeistä, korvan taakse on laitettu nekin.

Mielialat heittelevät edelleen, keskimäärin olo on kummallinen yhdistelmä alakuloa ja mieletöntä onnen tunnetta vauvasta. Viikonloppuna iski myös ensimmäinen paniikki siitä, miten saan kaikki ajallaan järjestettyä. Lauantaina lähdin aamulla intoa puhkuen ostoksille pitkän tarvelistan kanssa. Vain vajaan tunnin jälkeen iski yllättäen totaalinen uupumus ja oli pakko mennä lähimpään kahvilaan lepäämään. Tunnin kahvittelun ja tahdon keräämisen jälkeen jaksoin raahautua metroon ja takaisin kotiin. Lähes kaikki suunnitellut asiat jäivät hoitamatta ja kotona sitten purin turhautumista miehelle itkien ja nukuin lopulta päälle kolmen tunnin päikkärit. Ihan viime viikkoina olen alkanut tuntea itseni ensimmäistä kertaa raskaaksi ja oman jaksamisen rajat tulevat vastaan paljon aiempaa nopeammin. Nyt sitten murehdin pääni puhki, millä ihmeen ajalla ja voimilla vauvan tarvikkeet saadaan hankittua. Sikäli tuo äitiyspakkaus tuli hyvässä saumassa, helpotti heti vähän, kun on jotain konkreettista jo vauvaa odottamassa.

Johan tuli omanapaista juttua tällä kertaa, aika lopettaa. Hyviä vointeja kaikille! Ja tervetuloa uusille!

fleur ja nappi 24+1
 
Kiitokset onnitteluista :) Täällä aika tuntuu menevän siivillä. Kohta tulee neuvolan täti punnitsemaan poikaa joten ihan pikaisesti huhuilen vaan DAWNin perään ;) Jokohan sä oot päässy hommiin? Tosta lapsivedestä niin alkuun se oli kirkasta ja sitten vaaleanpunaista. koko ajan piti seurata ettei ala olla vihertävää. Niin ja se mistä mä sen tunnistin oli se että mulle oltiin vinkattu että se haisee ihan spermalle :whistle:

Nyt herättelemään rinssiä :heart: iloista torstaita kaikille :wave:
 
Anno: Täällä mie vielä odottelen :( , nyt alkaa olla jo pinna tiukalla.
Olin jo niin valmis lähtemään, kun neuvolas sanoivat viime perjantaina että pari päivää ja sitten tapahtuu. Höpö , höpö tääl ei tapahdu mitään.
Kiitos tuosta hajuvinkistä, olen yrittänytkin haistella, mutta valkkaria se varmaan vaan on.

Kiva kuulla sustakin Fleur!

Tää nyt on tätä omaa napaa. Elämä menee nyt sen ympärillä, vaikka yrittäis muutakin ajatella. Sori!

Dawn JA Uimari 40+6
 
Hei! Ilmoittautuisin mukaan. Olen 39 vuotias. Tänään rv 18+2. Lapsivesipuntiossa käytiin ja tuloksena oli normaalit tytön kromosomit ja rakenne ultrassakin oli kaikki ok. Asustellaan miehen ka kahden kissan kanssa Kirkkonummella.

anjamarita ja Sara 18+2
 
Tervetuloa joukkoon odottavaan anjamarita!

( .) Eilen illalla vaikutti jo lupaavalta. Tuli semmosia napakoita supistuksia, mutta pah yö vei ne!
Nyt taas neuvolaan näytille...

Dawn ja masussa tyytyväisenä lekotteleva Uimari 41+0
 
Heissan!

Rakenneultrassa tuli käytyä aamulla.Pikku kaverilla on kaikki mainiosti.Sukupuolta ei oltas haluttu vielä tietää,mutta masuasukki levitteli sen verren jalkojaan ettei voinnut pikku pippeli jäädä huomaamatta! :LOL: Eli prinssiä odotellaan heinäkuussa... =) Kätilön mielestä 100% varma poika tulossa ja ihmetteli ettei tiedetty jo sukupuolta...
Toisaalta onkin aika mukavaa,kun tietää mitä odottaa.Lähen parin viikon päästä Thaimaasen ja voin sieltä ostella poikien vaatteita koko matkalaukullisen! B)

T:bella&pikku rinssi 20+1
 
Tervetuloa anjamarita! Ja onnea Bellalle prinssitiedosta! Ja jaksamista DAWN! Kyllä se pikkuinen sieltä aikanaan ulos tulee.

Mulla tuli eilen päätökset äitiyspäivärahoista ja -avustuksesta Kelasta. Jippii, parin viikon sisään tulee äitiyspakkaus! Tällä viikolla ollaan muutenkin eletty miehen kanssa oikein raskaushuumassa :LOL: Käytiin keskiviikkona valitsemassa vaunut, käyn tänään työmatkalla hakemassa ne liikkeestä. Meidän PITI mennä vaan katsomaan vaunuja ja kokeilemaan, kumpi Emmaljungan Edgejen rungoista on meille sopivampi, mutta kun mies pääsi työntelemään liikkeessä niitä niin en oikein edes ehtinyt huomata kun oli jo kaupat tehty :LOL: :LOL: Mies alkoi tinkaamaan ja tekemään kauppoja sillä vauhdilla. No, nyt on sitten vaunutkin hankittu. Kohta taitaa olla tärkeimmät odottamassa vauvan syntymää kun on hoitopöytä, turvakaukalo, vaunut ja jonkin verran jo vaatteitakin. Ja se äitiyspakkauskin tosiaan jo matkalla :)

Toissa päivänä mulla oli sokerirasitus ja sain tulokset eilen. Kaikki oli OK, niinkuin olin ajatellutkin. Lähete vaan napsahti isäni II-tyypin diabeteksen ja oman painoindeksin takia. Hyvälle tuntuu, että asia on nyt selvitetty ja saa olla rauhallisin mielin. Kamala olo vaan oli rasituksen jälkeisenä iltana. Oikein kaipasi suolaista syötävää :)

Ihanaa on myös se, että vihdoinkin kaikki pahimmat rakennusvirheet meillä kotona alkaa olla hoidettu ja voidaan kutsua vieraita. Huomenna onkin tulossa veljeni perhe käymään ja maanantaina tulee yksi ystäväni lapsineen kun mulla on vapaapäivä. Uskon, että saan näistä vierailuista virtaa varsinaisen sisustamisen aloittamiseen. Meillä kun ei vielä(kään) ole ikkunoissa verhoja ja ollaan siis aikalailla näyttämöllä iltaisin jos pidetään valoja päällä :LOL: Miestä se ei tietenkään hänen tapojensa mukaan haittaa tippaakaan, vaan tämä liikkuu milloin missäkin vaatekokoonpanossa siellä edestakaisin vaikka olisikin täydet valaistukset päällä. Sen verran on ollut häveliäs, ettei ainakaan mun nähden ole ihan ilkosillaan juoksennellut ympäriinsä :whistle:

Mutta nyt pitää vähän aikaa vielä tehdä töitä ja sitten asiointien kautta sinne Lastentarvikkeeseen hakemaan vaunuja kotiin. Saa nähdä, kuinka paljon niitä tulee ihasteltua. Lapsena piti aina saada uudet lelut sänkyyn mukaan. Jospa nyt kuitenkin antaisi noiden olla siellä lastenhuoneessa =) Vois mies nauraa katketakseen jos kuskaisin ne meidän makkariin...

Miinamaria ja pikkutyyppi 26+5
 
Perjantaita leidit!

On sitten tullut 15cm lunta aamun aikana, nyt muuttuu lämpötila plussan puolelle joten vesikelit luvassa seuraavaksi. Pitänee pysytellä viikonloppu kotosalla, jottei veneen ostoon tarvitse lähteä :LOL:

Kiva Iida-Liina että päivitit etusivun listaa, johan tuo oli aikakin! Ja mukava ettei veriseulassa ollut huomautettavaa. Onnellinen ensiodottaja: kyllä neuvolasta varmasti oltaisiin sanottu jos jotakin epäselvää tuloksissa olisi, voinet siis olla huoleti. Fleur oli myös saanut hyviä ultrakuulumisia, hienoa! Älä huoli ajan kanssa, kyllä vielä ehdit laitella kaikkea valmiiksi (nimimerkillä: ei täälläkään vielä valmista ole :) ) Ja Bellalle onnea ultrakuulumisista myös, pikkuprinssin odotukselle iloa! Dawn ei taida päästä 'hommiin' lainkaan, vai joko tänään? Ja lämpimästi tervetuloa porukkaan, anjamarita!

( .) kasvaa minkä ehtii, sf-mitta jo 36. Paino edelleen pudonnut (kaikilla tämän vuoden käynneillä sama suunta), yhteensä ekasta neuvolasta kertymää nyt tasan 6 kiloa. Mutta vauva kasvanee, kun kerran mahakin sen tekee! Muuten jälleen kaikki Ok. Lähdenkin tästä maistamaan vähähiilihydraattista leipää, johon eilen sain ohjeet ja tänään tarpeet (mahan kasvatusta siis silläkin saralla) :wave:

Aurinkoisia kevätpäiviä odotellen
~Tii ja Nyy tasan 38!
 
Dawn, voimia ja tsemppiä :wave: :flower:

Miinamaria olitkin lähettänyt tekstiä sillä välin kun minä viimeksi kirjoittelin omaani, huomasin vasta nyt :eek: Mukavalla mallilla tuntuvat teillä nyt olevan asiat, siis koti, vauvahankinnat ja vielä terveyskin (ainakin sokerirasituksen tiimoilta). Hyvältä kuulostaa! Täällä vielä pähkitään, tarvitsisiko sitä turvakaukaloa kohta miettiä kun sairaalalta on kotiin kuitenkin tunnin matka.. :D ai mekö viimetippaan jättäisimme asioita? No ei kai tässä vielä kiire ole, eihän Nyytti voi vielä syntyä kun lopputyönikin on vielä kesken :D

~Tii ja Nyy 38+5
 
Hei! Neuvolassa käyty.
Paino noussut raskauden alusta 1 kg.
HB 133
RR vähän koholla
Pissa ok.

Minulla ti ja ke päivinä kauheasti rytmihäiriöitä, se oli sellaista että sydän löi noin 10 kertaa normaalisti ja sitten jätti yhden lyönnin väliin. Tämä on kuulemma normaalia näin raskauden aikana kun verimäärä lisääntyy. Vaikka on kuinka normaalia niin kyllä säikäytti kun ei tuntunut loppuvan ollenkaan. Nyt olo ok.

anjamarita ja Sara 19+2
 
Oltiin pudottu jo kolmannelle sivulle... Jokohan DAWN on mennyt laitokselle *toiveikkaana vauvauutisista*?

Mä olen tänään pessyt, puunannut ja vähän korjaillutkin rottinkikoppaa vauvalle. Meillä on sellainen suvussa ja tuotiin se eilen illalla tänne kotiin mummolan vintiltä. Siinä on nukkuneet ainakin tätini (tässä kuussa 50 v), minä ja pikkuveljeni. Viimeksi siis ollut omien tietojeni mukaan käytössä noin vuonna 1974... Oli pikkasen pölyinen ja rottingit muuttaneet muotoaan. Nyt se on tuolla kylppärissä suihkun jälkeen vöillä kiristettynä muotoutumassa uudelleen ehompaan muotoon. Saa nähdä, millaiset kankaat siihen päätän ommella ja miltä se sitten loppujen lopuksi näyttää meidän makkarissa =)

Menneellä viikolla olen käynyt läpi töistä irtautumisen tuskaa. Haluaisin pitää kovasti kiinni kaikista työpaikan rutiineista ja pysyä mukana asioissa vielä sitten äitiyslomallakin ja vaikuttaa takapiruna nyt esimerkiksi ensi syksyn suunnittelemisiin. Vaikka toisaalta suunnittelen olevani kotona piiiitkäääännn.... Jotain ihmeellistä napanuorasta kiinnipitämistä. Ja sitten haluaisin, että vauva ei koskaan syntyisikään vaan olisi aina masussa. En sinänsä pelkää tai jännitä synnyttämistä. Mietin enemmänkin kaikkea sitä vauvan tuomaa muutosta ja miten sen sitten jaksaa/kestää/oppii jne. Tiedän toisaalta, että kaikki tulee aikanaan esim. yövalvomisiin ja imettämisiin tulee omasta hormonitoiminnasta apuja, mutta silti mietin miten pärjään tai siis pärjätään miehen ja vauvan kanssa.

Onko muuten muilla tullut tässä vaiheessa raskautta jo rinnoista sellaista kirkasta nestettä? Ei sitä mitenkään desitolkulla tule, mutta millilitroissa mitattavia määriä. Onkohan tää jotain rintojen valmistautumista imettämiseen?

Mulla flunssa jatkuu. Ääni on aika lailla off-tilassa. Nenä tosi tukossa ajoittain. Kävin eilen apteekista ostamassa Nasolin-suihketta ja sillä nenä pysyy nyt auki kolmisen tuntia. Sitten taas tuntuu tukkoiselle.

Pyhäpäivän jatkoja kaikille!

Miinamaria ja pikkutyyppi 28+0
 
Hei,
ilmoittautuisin mukaan yli 30 v. odottajiin :wave:
Pitkän yrittämisen ja kolmen km:n jälkeen nyt rv 15 + 3 eli
LA on 22.8.2008 ja paikka NKL.

Onko muilla ollut keskiraskauden alkuvaiheessa oireetonta aikaa?
Minulla lakkasi kaikki oireet (vatsan nipistely, pahoinvointi) rv.14 +4 nurkilla
ja nyt sitten elämäni kunnossa mutta huolettaa onko asukilla kaikki kunnossa...

Katri & Mutlake
 

Yhteistyössä