Yli 3-kymppiset esikkoa odottavat II

Ginnifer
...ei taidakaan koittaa vielä tänään, vaikka ollaankin saavutettu Laskettu Aika. No, taidan päivän kunniaksi vaikka nyt vihdoin pakata sen sairaalakassin.

Osanotto Pötkylälle kela-kuviosta. Mulle on elämä opettanut asennoitumaan Kelaan niin, että kaikki mikä voi mennä pieleen, myös menee. Ja että välttämättä yksi korjauskierros ei riitä. Mustimpina Kela-hetkinä olen ollut myös vakuuttunut siitä, että se on tahallista: niiltä säästyy rahaa kun ihmiset joko ei osaa tarkistaa virheellisiä päätöksiä, tai ovat jossain vaiheessa niin loppuun ajettuja, etteivät enää jaksa taistella vaan antavat periksi. :headwall:

Mun ei pahemmin tarvitse töniä massua että saan liikettä aikaan. Mun sisällä taitaa asustaa pieni despootti, joka monottaa heti jos en istu ryhdikkäänä tai makaan väärässä asennossa. Uusimpana on nyt tullut se, että en saa sängyssä pitää polvia koukussa tiettyä kulmaa enempää, tai tulee nyrkistä. Oikein odotan millainen äkeä skorppari sieltä (aikanaan) putkahtaa.

Aurinkoista viikonalkua!

Ginnifer 40 viikkoa tasan =)
 
Auringonkukka, kiitos kertomuksesta. Vitsi että pistää kyllä vihaksi välillä noiden lääkäreidenkin kanssa.
Mä olen ymmärtänyt että talvella kannattaa hankkia jotkut rinnan lämmittimet, ettei pääse tulemaan sitä rinta tulehdusta. Joku näppäräsorminen kutoo sellaiset villasta tuossa tuokiossa, joku toinen turvautuu ruskovillan tarjoamiin valmiisiin (jotka ovat kuulemma todella hyvät). Summa summarum, rinnat kannattaa pitää lämpiminä keinolla millä hyvänsä!

Ginnifer, jännä nähdä miten pitkään vielä joudut odottamaan pikku skorpparin syntymää :p Jokos sulla on ollut kunnollisia supistuksia, vai antaako nekin odottaa itseään?

Mulla se Kela taistelu näyttää (ainakin toistaiseksi) menevän aika helpolla, kaksi puhelinsoittoa ja uusi päätös pitäisi olla kotona n viikon päästä, toivottavasti siinä on kaikki tiedot kunnossa. Mullahan virhe oli ainoastaan siinä, miten pitkään mun äitiyspäiväraha maksetaan suoraan työnantajalle joten uskoisin että homma hoituu nyt kuntoon.

Jokohan se olisi päiväunien aika? Tänään pitäisi vielä mennä iltavuoroon töihin ja sitä ei jaksa ellei saa nukkua kunnon päiväunia.
 
Siis, missä se loppuraskauden energia- ja pesänrakennuspuuska on, joka saa siivoamaan ne hankalimmatkin kaapit ja järjestämään kaikki paikat viimeisen päälle?
Mun energia on ainakin tänään ihan loppu, eikä mikään huvita, mitä olin suunnitellut tekeväni. Tekisi mieli lojua peiton alla koko päivä.

Mites Ginnifer, saako LA aikaan energiaryöpyn? :) ´

Piipalle :hug: ja jaksamista. En osaa, kuin toivoa, että aika parantaa haavoja niin mielestä, kuin muualtakin.

Ääh, ehkä mä meen lepäilemään hetkeksi ja katsotaan sitten tätä päivää uudestaan.
 
Ginnifer
Huomenta,

pistäydyn kertomassa, että Tammisaarta kohti lähdetään ajelemaan kohta kun olen käynyt suihkussa ja saanut kamat kasaan. Supistukset ihan siedettäviä vielä, mutta lapsivettä kun on alkanut lirahdella niin kyllä kai se tarkoittaa, että tänään tai huomenna on vauva syntynyt. :)

Ginnifer 40+1
 
auringonkukka-75
Ginnefer Vahingossa ja kävin tuolla toisessa mulle "vieraassa" ketjussa kirjoittelemassa sulle onnentoivotuksia matkaan :) Tosi ihanaa, että sulla on kohta oma pieni nyytti sylissä :heart:

auringonkukka kera selkäpolttojen, rv 38+4
 
Ginniferille tsemppiä koitokseen! Suhteellisen tarkka kaveri sinne näköjään syntymässä. :)

Piipalle mahdollisimman pikaista toipumista fyysisistä ja henkisistä kolhuista. Yksi ystäväni, jolla ei vielä ole lapsia on moneen kertaan kysellyt, että enkö yhtään pelkää, että millaista seksielämä sitten enää synnytyksen jälkeen on, mutta mulle tuo asia ei kyllä ole yhtään tullut enempiä mieleen, että se nyt voisi ratkaisevasti muuttua, enkä ole sitä tippaakaan murehtinut. Nyt vasta aloin pohtimaan, että ei se tosiaan välttämättä tuosta vain jatku samaan malliin, jos käy esim. noin kuin Piipalle, mutta toivotaan, että noistakin kokemuksista ajan kanssa palaudutaan vanhaan.

Auringonkukan saama kohtelu kuulosti kyllä ihan käsittämättömältä! Yhä enemmän sitä mieltä, että lääkiksen kokeissa pitäisi olla myöskin jokin sosiaalisten taitojen osa, eikä niin, että kuka tahansa kirjanörtti pääsisi sisään ilman minkäälaisia vuorovaikutustaitoja. Olen meinaan törmännyt useampaan lääkäriin, jotka eivät kyllä ole samalla tavalla haukkuneet potilasta, mutta ovat muulla tavoin olleet minusta erittäin sopimattomia työhönsä juuri sosiaalisten taitojensa takia.

Dana, täällä kanssa kärsitään suunnilleen joka kolmas päivä suuresta voimattomuuden tunteesta. Koko kroppa vain on ihan voimaton ja eilen siinä rinnalla oli lisäksi hirveä pahaolo koko päivän. Tämä aamu näyttää nyt kyllä taas alkaneen huomattavasti paremmissa merkeissä. Kiitos ehkä pitkien, tosin katkonaisten, yöunien.

Täällä oli ollut puhetta rintasäryistä ja samaa podetaan täällä ajoittain eikä vaadi välttämättä edes kylmää ilmaa. Mulla selvästi rinnat ovat vuoro päivinä kipeät ja nänneissä lähinnä sellainen polttava tai jomottava tunne. Olen nyt aloittanut neuvolantädin ohjeista nännien rasvaamisen ja koittanut olla erityisen ahkera vielä viime metreillä myöskin muiden rasvaamisten kanssa (rinnat, vatsa, reidet ja väliliha).Nyt pitää koputtaa puuta, mutta toistaiseksi vielä vältytty kokoaan raskausarvilta vatsassa eikä niitä mielestäni ole juuri reisissäkään tai lantiolla. Rinnoissa on, mutta luulen, että ne on olleet jo valmiiksi.

(.) Eilen sain päähäni selvästi paremman värin, joten nyt saa vauvakin sitten taas tulla. ;) Nyt vain kaikki keinot käyttöön, koska toivon todella, ettei tartte alkaa jännittämään sitä lähestyvää lakkoa ja pohtimaan, että voivatko tosiaan jättää käynnistyksen sen ajalle vaikka 42 viikkoa ois jo ennen täynnä. Lueskelin mm. vyöhyketerapiasta ja ajattelin, että pitäisikö varata sellaiseen ensi viikolla aika. Jos täältä edes löytyy sellaista vyöhyketerapeuttia, joka näitä 'synnytyksenkäynnistämishoitoja' tekee.

Eilen käytiin myöskin neuvolassa ja vauvan sydänäänet olivat kuulemma kovin laiskat, joten lähetti käyrälle äitiyspolille. Siellä sitten olin parikymmentä minuuttia käyrällä ja sykekäyrä oli kuulemma ihan priimaa, joten väärä hälytys. Hyvä kylläkin, että ennemmin huolehtivat turhaan kuin että toisinpäin. Sairaalassa lääkäri myöskin ultrasi ja teki sisätutkimuksen. Pari viikkoa sitten toisen lääkärin antamat lausunnot erosivatkin nyt sitten ihan täysin eilisen lääkärin lausunnosta, enkä oikein tiedä mitä pitäisi ajatella ja ketä uskoa. Mielummin uskon sitä ekaa lääkäriä, joka povasi ettei yli lasketun ajan tarvitsisi odotella. Eilinen nimittäin oli sitä mieltä, että kohdunsuulla ei olisi vielä tapahtunut mitään muutoksia. Painoarviokin oli 600g enemmän kuin vajaat pari viikkoa sitten ja kun keskimääräiseksi painonnousuksi näillä viikoilla arvioitu 150-200 grammaa niin ei oikein tuokaan mene linjassa edellisen arvion kanssa. Jostain syystä kumpikin lääkäri kuitenkin sai lasketun ajan arvioiduksi painoksi saman eli 3,5 kg.

Eilisen ultrauksen myötä mulle tuli vielä vahvemmin olo, että poika olisi tulossa, vaikka en siis eilen mitään ruudulta itse nähnytkään. Ultrannut lääkäri vaan kysyi pian ultrauksen aloitettuaan, että tiedämmekö, että kumpi on tulossa. Sanoin, että emme tiedä ja sitten kysyi heti, että no haluammeko tietää. Sanoin, että ei koska tuleva isä ei sitä halua tietää ja mä en myöskään pystyisi sitä itselläni pitämään. Mainitsin, että mulla kyllä on vahva tunne, mutta sen sitten näkee, että pitääkö yhtään paikkansa. Kysyi, että kumpaa veikkaan ja sanoin, että poikaa, jolloin sitten tietysti oli vain hiljaa, kun ei voinut kertoa, että menikö mettään vai osuiko oikeaan. Tuli vain siitä sellainen tunne, että poika olisi tulossa, että kun ultrassa tytöksi katsotut helpommin muuttuvat syntyessään pojaksi, mutta toisin päin niin tapahtuu harvemmin, joten kun noin kovin kyseli niin tuli olo, että oisko siellä niin selvästi nyt sitten näkynyt sukupuoli. No yhä jäi sukupuoli synnytyssaliin yllätykseksi. :)

Taannoin oli puhetta siitä mahan koosta ja sf-mitan kehityksestä. Kaivoin kanssa neuvolakorttini esiin ja siinä viimeiset mittaukset ovat menneet seuraavasti.

32+4 -> 28
34+1 -> 30
35+2 -> 31
37+0 -> 33
38+0 -> 33

Tosiaan eilen ja viikko sitten sai saman sf-mitan, mikä vähän jännä, kun kuitenkin sanoi, että vauva on yhä tosi ylhäällä eli ei oikein laskeutuminenkaan olisi selittänyt tuota. No nuo mitat nyt taitavat aina olla todella noin mittoja. Pitkä selkä varmasti mullakin se mikä tekee sen, että ei tule vatsa niin paljoa ulospäin. Sekin tosin kyllä ihan viimeisen viikonkin aikana aika lailla muuttunut ja vatsa on nyt enemmän sellainen ulkoneva pallo tuossa edessä.

Auringonkukka, laitoit, että sulla on selkäpolttoja. Tuntuuko ne tuolla alaselässä vaiko missä? Mulla nimittäin myöskin selkä ollut kipeänä pari päivää, mutta tuollainen polttotunne kyllä ollut ylempänä, joten veikkaan, että joku nikama vain painaa johonkin hermoon tai jotain tuollaista.

Lauralein rv 38+1
 
Onnea matkaan Ginnifer! Ja Auringonkukka, selkäpoltothan kuulostaa kanssa lupaavalta... Mulla ainakin alkoi selässä menkkatyyliset jomotukset silloin kun oli jo tosi kyseessä. Tosin multahan oli jo sitä ennen mennyt vedet.

Tosi jännät paikat täällä kun niin moni alkaa olla H-hetken tietämissä :)

Meidän vauva-arki rullaa jo rutiinilla, poika kasvaa ja komistuu. Nyt painaa jo yli viisi kiloa! Parina viime yönä on ensimmäinen unipätkäkin ollut jo reilun neljä tuntia, joten äiti kiittää, kumartaa ja nukkuu hyvin :LOL:
 
Eii prkle! Taas mun teksti hävisi lähetysvaiheessa!! Hermot menee!!!
Miksi en tallentanut? :headwall:

No, ainakin tähän asti tänään on ollut eilistä parempi päivä. Olen nukkunut paljon eilen päivällä, yöllä, aamulla...

Mutta voi apua! Noin äkkiä se sitten alkaa, kun alkaa. Onnea matkaan Ginniferille!

Hyvä, että Lauralein ultrassa kaikki näytti hyvältä.
Mullakin viimeksi neuvolassa täti sanoi, että pää heiluu vielä eli ei ole täysin kiinnittynyt, vaikka lääkäri silloin joskus oli sitä mieltä. Voikohan noissa jutuissa tulla ns. takapakkia?
Enemmän epäilen omalla kohdalla, ettei lääkäri edes tunustellut sitä kunnolla.
Minäkin mietin kovasti eilen sukupuolta, kun mietin mahdollisia nimiehdotuksia. Tosi vaikeaa muuten ainakin mulle. Etenkin poikien nimien kanssa ja vahva poikaolo mullakin on.

Ihanaa kuulla Emman sujuvasta vauva-arjesta. Olisinpa pian itsekin tuossa tilanteessa :p

Nyt lähden kuitenkin saamaan aikaan jotain, heippa!

-Dana 38+1
 
Dana, kysyin eilen lääkäriltä, että johtuuko vain tulkintaeroista vai voiko tulla noissa asioissa takapakkia niin sanoi, ettei voi tulla takapakkia, että kyllä se johtuu vain tutkimuksentekijöistä. Se pari viikkoa sitten tutkimuksen tehnythän ronkki paljon tarkemmin, kun samalla teki sen synnytystapa-arvion. Eilen tutkimus oli nopeasti ohi, joten jotenkin senkin puolesta haluaisin ennemmin uskoa, että se eka piti enemmän paikkansa. Tosin eipä tuolla taida olla mitään merkitystä, kun kumpikaan tilanne ei ole mikään varma merkki siitä, että miten homma jatkossa etenee.

Pojan nimen kanssa meilläkin on ongelma, jos poika sattuu tulemaan. Tytöille paljon enemmän vaihtoehtoja ylipäätään olemassa ja samoin mahdollisia vaihtoehtoja, joista olemme miehen kanssa samaa mieltä.
 
auringonkukka-75
Lauralein Mun selkäpoltot on lähinnä ristiselän alueella ja siitä alaspäin. Ne tuntuu ihan siltä, kuin olisi selkä oikeasti tulessa. Vähän sama, kuin oikein pahat menkkakivut, kutta vaan selän puolella. Ja kyllä etupuolellakin on sellaista menkkajomotusta.

Nauratti äsken, kun pikkuinen työnsi jalalla oikeaan kylkeen sellaisen patin. Sattui melkoisesti, mutta oli kyllä niin huvittavan näköistä :D Pitäisiköhän mun jotenkin kertoa sille, että tarkoitus ei ole tulla ulos kyljestä vaan tuolta jalkojen välistä... :LOL:

Jokohan Ginneferilla on nyytti sylissä?
 
Olin aikanaan käynyt itseni ja LA:n (2.11) näihin yli 3-kymppisiin ilmoittamassa, mutta tänne kirjoittelut jäi melkeinpä kokonaan. Lähinnä tuonne Uusperheiden Kerhoon ja satunnaisesti johonkin viesteihin on tullut kirjoitettua. Taustalla tullut luettua näitä teidän viestejä, mutta päätin sitten itsekin jotakin raapustaa...

Melko monella onkin laskettu aika tuossa marraskuun alkupäivinä ja samoissa fiiliksissä kuin esim. auringonkukka75 täälläkin odottelu jatkuu eli menkkakipuilua on, itsellä tosin etupuolella vain. Reisiä vihlaisee välillä, mutta siinä se sitten onkin. Harjoitussuppareita on ollut jo viikosta 20 alkaen, kivuttomia kaikki. Tosin... itse toivon vauvan pysyvän sen pari viikkoa lasketun ajan yli - taidan olla melko lailla ainoa, mitä noista muiden kirjoituksista olen "kuulostellut". No, syy siihen on se, että soisin vauvan mahassa vielä pysyvän, on, että tämä oma pikkuinen oli vielä viime ultrassa (37+4) vasta 2500g ja ottanut selvästi ns. loppukirin, eli kasvaa vasta nyt oikein urakalla. Ja sitä "valmiimpi" ja kenties helpompikin tapaushan vauva ainakin neuvolan mielestä on, mitä pidempään mahassa saa kasvaa. Myös maha on kasvanut vasta nyt viime viikkoina ja sf-mitta oli nyt (38+3) 29cm eli pieni edelleen. Mutta kohtu on taaksepäin kallistunut ja siinä yksi selitys kuulemma.

TAYS:ssa on tullut kuitenkin viisi kertaa käytyä ylimääräisessä ultrassa. Joka kerta on todettu, että kaikki on hyvin, mutta siitä huolimatta on aina kontrolli 1,5 viikon päästä. Eli vauva on kasvanut, istukka toimii, lapsivettä on normaali määrä, mutta koska maha on ollut niin pieni, niin halutaan kontrolloida edelleen. Mutta täälläpäin siis ainakin huolehditaan hyvin.

Tsemppiä kaikille loppuodotukseen ja :flower: ONNITTELUT kaikille jo vauvan saaneille :flower:
 
hiljaiselon jälkeen täällä taas...
Kiva että Ginnifer muisti käydä ilmoittamassa lähdöstään, osataan täällä tsempata ja jännittää :wave:

Kiitos pötkylälle la:n päivityksestä!

Piipalle pikaista toipumista, kuulostaa hurjalta ja kurjalta, että piti vielä lankareaktiokin tulla. Onneksi tosiaan vaavi tuntuu porskuttavan, toivottavasti pystyt siitä nauttimaan omien harmien keskellä!

Auringonkukan kertomus oli myös sellainen että täällä olisi lähtenyt enemmänkin noottia, hyvä että tulit ylilääkärille kertoneeksi! Suoraan haukkuneelle lekurille en ehkä olisi sellaisella hetkellä pystynyt antamaan kommenttia- paitsi että olisi tullut suuritku, joka joskus myös saattaa auttaa kanssaihmistä ymmärtämään että hommassa jotain pielessä. Vaikka ehkä ko ihmisellä ei kovasti sympatiaa olisi ollut itkuiluun, tullut vain kommenttia että nää hormonihirviöt sitten on hankalia potilaita kun itkevät kaikesta?! No joo, meitä on moneksi.

Navassa kaikki ok, viime viikolla hammaslääkäri, neuvola, ja vihkipäivä!
Täälläkään ei liikkeitä tarvitse jäädä kuuntelemaan, hötkyilee kaikella voimalla joka puolella. Pari viimeistä päivää maha oli ihmeen huomaamaton muuten (ei ahdistusta), aloittaakseen vain taas pinkeyspäivät. Kaveri mahassa on ottanut pituussuunnassa kaiken tilan itselleen, ei mene mun kaaliin mihin esim oma mahalaukku mahtuu kun maha työntyy kylkiluiden eteen ja yläpuolelle! Ja silti on muiden silmissä pieni maha, ok, nyt kun ei pituussuunnassa enää pysty laajenemaan, alkaa varmaan se etupallomuodostus?
Neuvolassa rv 30+3 sf 28, mutta tyyppi tosiaan kovin ylhäällä, raivotarjonnassa mutta pää heilui kuulemma valtoimenaan, th oikein mietiskeli että kun on niin liikkuvainenkin, toivottavasti ei päätä heittää ympäri ja jäädä sille tielleen. Painoa ei itselle tällä kertaa ollut tullut oikeastaan ollenkaan, tietää taas seuraavalle kerralle senkin edestä.

Itkuisuus ollut muutaman viikon aikana niin hurjaa että jo aloin epäilemään omaa mielenterveyttäni, jotain raskaudenaikaista masennusta, mutta nyt taas on pari päivää ollut ihan ok, kai tää vaan kuuluu hormonihirviön kuvaan? Yhtäkään asiaa en saa hoidettua (siis jos ei suju tosta vaan) ilman että hermostusitku tulee. Tälläkin hetkellä soittamatta Kela (taas) ja sitten Sonera jonka laskua pitäis selvitellä, en kehtaa soittaa kun mies tämän viikon kotona ja kuulee kuinka pienestä hankaluudesta alan itkemään... Vaikka tietäähän tuo sen eikä itse hermostu, mutta silti nolottaa olla puupää. Ja vihkipäivänä vollotin koko aamupäivän, ihan ilman mitään syytä.

Juu se Kela ei enää esittelyjä kaipaa, kaikki tökkii aina ja varmasti. Sitä vain ihmettelen, miten esim. oikeasti kovin sairaat (fyysisesti, ja etenkin henkisesti) ihmiset kykenee siihen rumbaan?!

Tsemppiä taas kaikille kunkin omaan vaiheeseen!

T: frouva jonka pitää oppia jälleen uusi nimmari- tai siis sopeutua muutamaksi viikoksi olemaan välillä toinen ja välillä toinen, kunnes kaikki kortit ja paperit on uusittu, aaaaaaarg!
31+1
 
Paljon onnea rouvautumisen johdosta! En nyt muista, mutta oliko se niin, että teillä oli nyt vihkiminen ja juhlat suunnitteilla sitten joskus tulevaisuudessa?

Tuo nimmarin opettelu ja identiteetin kaksijakoisuus on raivostuttavaa... Onneksi se ei vie kovin montaa viikkoa, kun lompakko alkaa olla taas täynnä vain yhtä nimeä. Mulla nimenvaihdoksesta ja rouvautumisesta jo 1v 3kk, mutta postiluukun kautta tulee edelleen neidille postia. Kun kaikki mainostavat firmat ei saa tietoa väestörekisteristä ja kukapa sitä nyt oma-aloitteisesti jokaiseen ellokseen yms. vaihtaisi sukunimensä, kun ei varsinaisesti ole asiakkaanakaan siellä. Tsemppiä identiteettimuutokseen =)

Ja mukavaa keskiviikkoa kaikille!
Miinamaria
 
Ihan ensiksi :hug: Auringonkukalle ja Piipalle.

Ja Jeeeee Ginniferin puoleta! Kohta kuulaan taas vauvauutisia.

Meikäläinen se nauttii nyt äitiyslomapäivistä. Tämä omaan tahtiin eläminen on kyllä tosi mukavaa. Toivoisin vain, että pääsisin arkirytmistä pian eroon ja nukkuisin vähän pitempään. Joka päivälle on riittänyt aika paljon puuhaa, mutta tänään yritän pitää rennon päivän.

Meillä on ollut myös pari kertaa perhevalmennusta. Oikeastaan minulle ainoa uusi siellä esiin tullut asia oli se, että synnytyksen käynnistymiseen vaikuttaa menkkojen kierto. Eli synnytys käynnistyy hormoonipiikistä, joka kulkee käsi kädessä menkkakierron kanssa. Jos siis menkat ovat tulleet hyvin säännölliset 30 päivän välein, niin synnytyksen tulisi käynnistyä lähellä laskettua aikaa. Mutta jos menkat ovat vaihdelleet paljonkin, niin se vaikuttaa joko niin, että syntyy ennen la:ta tai sen jälkeen. Jos tällainen asia on ollut fakta jo pidemmän aikaa, niin miksi siitä ei ole kirjoitettu missään - vai olenko onnellisesti sivuuttanut tämän tiedon... :eek:

Miehelleni perhevalmennus on ollut tosi hyvä juttu. Hän on ollut alusta asti sitä mieltä, ettei tahdo osallistua synnytykseen. Nyt yhtenä päivänä hän sanoi, että kyllä hän osallistuukin, jos vain saa - ja miksei saisi =)

Mun pitäisi varata tutustumisaika Jorviin, mutta ajattelin varata ajan myös Naikkarille, sillä jos ne lakkouhkailut toteutuvat, niin Jorvi on kiinni. Tosin en tiedä, saanko sitten itse valita sairaalaan, vai katsovatko sen mukaan, missä on eniten tilaa. Vielä ei lakkoilu hirveästi jännitä.

Nyt pitänee lähteä toiselle aamupalalle. Meikäläisellä on muuten alkanut jo joulu, olen kohta kitannut kaksi litraa glögiä...

Hyviä vointeja kaikille ja tsemppiä pimeneviin syysiltoihin!

Nefer 35+4
 
Kiva kuulla sinusta Piupa!
Meillähän on la:t ihan lähekkäin ja Taysiin ollaan molemmat menossa.
Minä en ole vieraillut siellä, kuin synnytysvalmennuksessa eli sikäli ei ole tutuksi tullut. Sulla kyllä saattaa synnytys tosiaan mennä vaikka ylikin la:n, kun vauvalla olisi vielä vara kasvaa hiukan.
Minä toivon synnytystä hiukan etuajassa, kun mulla vauva on jo ilmeisesti aika iso ja muutenkin paikat jo alkaneet aueta jne.
Saapa nähdä, kuinka meidän sitten lopulta käy.

Minimille lämpimät onnittelut :flower:
(Nimim. kun edes kihloihin pääsisi)

Täytyy sanoa, että täällä myös on jälleen tunteet pinnassa. Uni loppui tänä aamuna 5 aikaan ja söin siinä vähän myöhemmin yksin aamupalaa keitiössä ja luin lehtiä. Sitten iski ihan epätoivoinen yksinäisyyden tunne. Täytyi mennä lopulta miehen kainaloon itkua tuhertamaan ja valittamaan surkeaa kohtaloaan. Siinä aikansa lohduteltuaan mies sanoi, että taitaa vauva pian syntyä, kun noin on hormonit valloillaan. Kuin todisteeksi yöpaitakin siinä kastui rintojen kohdalta...
Että joo, jotain taas tapahtuu.
Mutta kyllä se on totta, että välillä on tosi yksinäinenkin olo, kun on täällä päivät yksin ja iltaisin ja viikonloppuisin tuntuu olevan aina kaikenlaista tekemistä (remonttia ym.)niin, ettei miehen lähellä meinaa päästä ollenkaan olemaan :(

Tuo Neferin glögi kuulostaa houkuttelevalta. Kattelin tölkkejä kaupassa, mutta jätin sinne. Ei olisi pitänyt. Kun en juo kahvia ollenkaan, niin glögi tuo aina kaivatun lisän noiden lämpöisten juomien valikoimaan.
Korvikkeeksi taidan laittaa kaakaota.

Ai joo, tänään käydään katsomassa tuossa lähellä myynnissä olevia "parvekevaunuja". Olen ajatellut, että ne olis hyvä olla erikseen, kun meillä ykkösvaunut joudutaan sailyttämään kellarikerroksessa ja niiden roudaaminen kaksia portaita parvekkeelle ei oikein houkuttele.
Tuli vaan vähän sellanen olo, että onkohan ihan hullua, kun ei vielä vauvaakaan ole ja jo toisia vaunuja ostetaan. No, ei kai tuo 25 eur. hinta ihan konkurssiin silti vie, jos vaikka osoittautuisikin turhaksi ostokseksi :)

Mukavaa päivää jälleen!

-Dana 38+2
 
Minimille onnea siviilisäädyn vaihtumisen johdosta! :flower:

Piupalla näköjään oikeasti pieni vatsa, jos SF-mitta menee vielä noissa lukemissa. Onneksi kuitenkin varmistuttu siitä, että vauva kasvaa tasaisesti omaa tahtiaan. Hyvä, että tosiaan kasvua seurataan säännöllisesti, koska parempi aina noin päin, kuin ettei asiaa seurattaisi. Ymmärrän kyllä hyvin, että sinä ennemmin odottelet vähän ylikin lasketun ajan, vaikka itse taas voisin ihan mielelläni vaikka heti lähteä synnyttämään. Alkuviikosta kun kuitenkin painoarvio oli jo 3300g, joten oikein hyvän kokoinen jo on, vaikka voihin noi arviot paljonkin heittää.

Neferin kirjoitus tuosta menkkakierron vaikutuksesta synnytyksen käynnistymiseen oli mullekin ihan uutta tietoa. Sen perusteella meikäläinen saisi piankin lähteä laitokselle tai sitten odotella vielä lähes neljä viikkoa. :) Kiva, että sinäkin saat miehen tueksesi synnytyssaliin. Meillä ainakin näyttivät neuvolan valmennuksessa sellaisen synnytysvideon missä kaikki tapahtui tosi tosi helposti. Eivät tietysti oikein muunlaista voisikaan näyttää, kun siinä kohtaa varmaan naisille helpommmin iskisi synnytyspelko ja miehet kieltäytyisivät lähtemästä mukaan. Vähän melkein jopa hymyilytti se video, kun siinä oikeasti kaikki meni niin helposti että hups vain ja vauva oli maailmassa. :) Sellainen synnytys tännekin kiitos! ;)

Lauralein rv 38+2
 
Heh, joo, sama meillä. Sellanen kolmannen lapsen synnyttäjä "pullautti" vauvan ulos ja sanoi ehkä kerran au!
Mulle kans sellanen.

Mun piti kans sanoa, etten ole ollenkaan kuullut, että menkkakierto vaikuttaa synntyksen käynnistymiseen. Missäköhän mun kierto menee.. Pitää kaivaa kalenteri..

Ihanaa, mies soitti äsken ja aikoo tulla kotiin jatkamaan töitä, ettei mun tarvitse olla niin yksin :heart:
 
Glögiä täälläkin muutama päivä sitten mietittiin. En ole koskaan ollut mikään hirmuinen glögin ystävä, enkä sitä ole ainakaan näin aikaisin mitenkään kaivannut, mutta raskauden mukanaan tuomia omituisia ilmeisestikin, kun se alkoi houkuttamaan. Ehkä sitä voisi vaikka viikonlopuksi jonkun pullon ostaakin.

Ihana Dana tuo miehesi, kun ymmärtää noin 'murheesi' ja tulee jo aikaisemmin kotiin. Ei kyllä valittamista täälläkään päin, mutta jotenkin sitä on päivät yksin kökittyään hirmu seurankipeä ja myöskin innokas tekemään jotain muutakin kuin esim. katsomaan vain telkkaria. Eli vaikken vielä ole itkuun asti asian takia purskahtanut, niin tunnistan niin nuo tuntemuksesi parhaillaan myös itsestäni. Ja vielä on helppo päivisinkin kuitenkin tulla ja mennä, joten mitenköhän mulla pää hajoo sitten kun vauvan kanssa meneminen ei enää olekaan yhtä helppoa ja sitä varmasti tulee oltua paljon enemmän vain ja ainoastaan kotosalla.
 
Tervehdys tyttöset täältä sairaslomalta!

Ei tosiaan tarvinnut lääkäriltä edes pyytää sairaslomaa vaan sitä kirjoitettiin ihan pakolla. Mikähän siinäkin on, että nyt kun lääkäri sanoi, että mulla ei ole enää mitään asiaa töihin niin meinasin inttää vastaan? Täällä nyt sitten eletään raskausmyrkytyksen pelossa (verenpaineet huimat ja virtsassa proteiinia ), ensi viikolla kontrolloidaan ja mietitään mitäs sitten? Ja jouduin sitten sokeridietillekkin, vaikka koko raskausaikana en ole voinut syödä mitään makeaa tai rasvaista. Ja painokin oli tippunut edelliskäynnistä lähes 2kg!!

Hurjan pieneltä kuulostaa tuo Piupan masu, mulla oli tänään sf-mitta 30 ja rv taitaa olla 27+6. Mutta tästä mahasta tuleekin ulos
KINGKONG :LOL:

Onnittelut minimille siviilisäädyn vaihdoksesta! Meillä kans tarkoitus mennä vihille ennen vauvan tuloa (kuulutuksetkin haettu), mutta saas nähdä miten käy, kun meillä miehen kanssa ei tunnu koskaan olevan mikään kiire minnekkään.

Mä olen Lauralein kansssa ihan samaa mieltä siitä että lekureille pitäisi olla vuorovaikutustaitojen opettelu jotenkin pakollista, jos siis ei luonnostaan jo osaa. Tämän päiväinen lääkäri oli kyllä ihana, tosi empaattinen ja helläkätinen. Tällä kertaa ei tarvinnut vuodattaa tuskan kyyneliä kuten edellisellä kerralla. Toivottavasti pääsen jatkossakin samalle lääkärille.

Lauralein täällä kans mietitty sitä pään hajoamista, mutta onhan meillä onneksi kaksplussan keskustelut, jos muuten ei pääse höpöttämään ihmisten kanssa :D Mä olen kyllä vakaasti päättänyt että vauvan kanssa porhalletaan ulos heti kun vaan mahdollista (toivon ettei tule hirveitä paukkupakkasia), mutta todellisuushan saattaa olla jotain ihan muuta?

 
Dana76 Toivottavasti tosiaankin sinä pääset synnyttämään etuajassa ja mulla menisi pari viikkoa yli. Vaikka eipä siihen oikein pysty vaikuttamaan, paitsi EHKÄ niillä "kolmella S:llä" oliko ne nyt sit sauna, seksi ja siivous :LOL: Eihän sitä siis tiedä, vaikka oltaisiin osastolla samaan aikaan. Ihanalta muuten kuulostaa tosiaankin tuo miehesi. Tosi huomaavainen tapaus :)

Itsellä kun on mies ollut melkeinpä välinpitämätön lähes koko raskausajan. Eli ei ole juurikaan esim. kysynyt mitään tähän liittyvää tai edes kommentoinut mitään, kun itse jotain kerron neuvolakäynnistä tai muusta. Ehkä yksi syy on se, että vaikka tämä minulle on siis ensimmäinen lapsi, niin miehelle jo neljäs. Eli ei mitään uutta ja ihmeellistä. Tai siltä se ainakin itsestä tuntuu. Tällä palstalla taisi olla muitakin uusperheellisiä. Onko teillä ollut samankaltaisia ajatuksia?

Mies siis taisi oikeastaan vasta pari viikkoa sitten "herätä" tietoisuuteen, että kohtahan tänne syntyy muuten baby. Meillä nimittäin on oma yritys, ja sehän tarkoittaa sitä, että vaikka virallisesti olenkin äitiyslomalla, niin käytännössä siis töissä (palkatta tietysti). Eipä töitä joka päivä tarvitse tehdä eikä kuin pari tuntia kerrallaan (toimiston jutut pyöritän), mutta tarkoitus olisi siis vauvankin kanssa tulla töihin. Onneksi mulla on täällä oma huone, jossa sänky vauvalle, ja pesukone, sohva, mikro, jääkaappi, televisio löytyy... eli periaatteessa kaikki tarpeellinen ja samahan se on pyörinkö siis täällä vaiko kotona. Mutta heinäkuussa jo aloin huomauttelemaan, että olisi kiva, jos täälläkin laittaisi paikkoja vähän uusiksi ja siistimmäksi, että tästä tulisi "enemmän kodinomainen paikka" ja olisi mukavampi vauvan kanssa olla. Itse olen tehnyt sen mitä pystyin, mutta esim. joitakin huonekalujen siirtämisiä ym. raskaampaa en tietenkään päässyt tekemään. Kun mitään ei muutamasta pyynnöstä huolimatta tapahtunut, ajattelin, että olkoon, en ala ruinaamaan. Viikko sitten mies sit havahtui, kun lääkärit meinasivat ensin, että käynnistävät synnytyksen, jos vauva ei ole kasvanut tarpeeksi. Onneksi ei käynnistetty. Ja nyt on siis töissäkin huone valmiina. Se hyvä puoli on ollut siitä, että on "kaikenlaista hässäkkää" tässä viime metreillä vielä (eli eilen illalla maalattiiin täällä ja yhteen seinään laitettiin tapettia), että kun ajatukset on mennyt edelleen tässä käytännön puolessa ja remonttihommissa, ei ole edes ehtinyt ajatella itse synnytystä tai stressata sitä vielä lainkaan. Onkos tällä palstalla muita yrittäjiä ja jos on, onnistuuko teiltä äitiysloman pitäminen?

Toinen syy siihen, ettei mies (kenties) ole tajunnut, että H-hetki lähestyy, on tämä meikäläisen mahan pieni koko eli se on vasta viime viikkoina kasvanut isommaksi ja edelleen tosi pieni. En ole ollut yhtään huolissani asiasta, koska oma äiti on ollut samanlainen minua ja sisaruksia odotellessa ja noin 3-kiloisia ollaan kaikki oltu kuitenkin. Ihmettelisin kyllä, jos jonkun 4-5 kiloisen vauvan saisin ja varmaan ihmetteli mieskin, että kenenkähän se voi olla? :LOL:, koska me ollaan miehen kanssa kumpikin tällaisia "pikkuihmisiä", itse 164cm ja hoikka ja mies sentin pari pidempi. Kyllähän noilla perintötekijöillä kai kuitenkin jokin vaikutus on jo ihan siihenkin, minkä kokoinen vauva on syntyessään.

Kyllä noita hormoniryöppyjä tulee tässä itse kullekin... välillä vaan alkaa itkettämään ihan tuosta vaan, kun ajattelee, että kohta on oma vauva sylissä enkä tyypiltäni siis ole yleensä herkkä. Tai esim. nyt kun se yksi pieni alle vuodenikäinen oli pakkasesta löytynyt ja jossakin ajotiellä ryöminyt yksinään. Ei tuollaisia uutisia pysty itkemättä kuuntelemaan.

Itselläni ei itse asiassa ollut koskaan varsinaista vauvakuumetta enkä ole ollut yhtään kiinnostunut muiden vauvoista saati hoitanut kenenkään vauvaa. Mulle tuli kyllä selkeästi tunne siitä, että haluan olla äiti ja saada lapsen, (joka nyt siis sattuu ensin olemaan vauva vähän aikaa). Mutta... niin se luonto ja hormonit kai vaan järjestää senkin asian eli yht´äkkiä viikolla 24 mulle tuli vauvakuume. Vähän myöhässä, mutta mitäpä siitä. Ja vauvakuumeilu on ollut **ihanaa**. Oikein märehdin ja mässäilin sillä itsekseni sitten. Ja nautin :heart: Nyt huomaan vauvatkin kaupungilla, ennen vain koirat :D Ja on selkeästi sellainen kiintymys ja rakkauden tunne tätä omaa kohtaan jo.

Juu, nyt taas siis työn pariin. Tulipas tekstiä, ja omaa napaa koko juttu... :ashamed:
 
Heipä hei :wave:

Onnittelut minimille vihkipäivästä :) Sulla on kyllä riittäny säpinää yhelle viikolle :D

Kiva että piupa ja dana76 on menossa TAYSiin vielä ennen mua niin saan urkkia teijän kokemuksia nyt. Tänään muuten oli lehdessä että TAYS pystyy hoitamaan kaikki synnytykset vaikka tapahtus mitä noiden irtisanomisten kanssa. Tosin siinä oli että se edellyttää jäljelle jäävän henkilöstön joustamista ja esim. jos on monta synnyttämässä samaan aikaan niin esim. puudustuksen saamiseen. Että toivottavasti ette oo siellä samaan aikaan :D

Ja pötkylä nauttii siellä nyt saikkupäivistä ja ottaa rennosti :)

Ihana lukea että kaikilla on noita itkukohtauksia ettei oma pää oo vaan pehmenny. Mulla helpotti paljon kun nyt sain pari mieltä askarruttavaa asiaa sanottua ääneen asianomaisille ja itkettyä.. Ne oli niitä asioita jotka oli mun päässä kehittyny ihan megasuuriksi ja loppujen lopuks mulle naurettiin (tosin varovasti etten räjähdä sen takia :whistle: ). Nyt on taas vähän seesteisempi aika.

Unettomuus on onneks siirtyny takavasemmalle. Aamut on tuntunu kovin vaikeilta nyt. Vauvakin tuntus tykkäävän nukkua aamuisin ja yritänkin miehelle (joka on ärsyttävä aamuvirkku) sanoa että me vauvan kanssa nukuttais vielä mutta ei auta. Vielä olis pari kuukautta ja sitten saa nauttia äippälomasta :)

Tästähän tuli oikea romaani kun pääsin vauhtiin :) Jännityksellä odotellaan Ginniferin kuulumisia.
 

Yhteistyössä