Yli 3-kymppiset esikkoa odottavat

Kovin täälläkin jo odotellaan Möykyn ja Tuulin vauvakuulumisia. Toivottavasti kummallakin kaikki mennyt hyvin ja eivät vain malta tulla tänne kirjoittelemaan vauvan ihastelultaan. :) Ja ties vaikka Tellervokin ois jo saanut vauvansa syliin ja muitakin on joilla listan mukaan näyttäisi olevan h-hetket pian käsillä. Ja jälleen saa myös toivottaa uusia tervetulleiksi! Kivaa, että sitä saa nykyään tehdä näinkin usein. :)

Pötkylän miehellä tosiaan näyttää olevan "ei ihan normaali" miesporukka työkavereinaan. Hiukka ihania! Meillä kanssa mies kertoi vasta viime viikolla esimiehelleen, että isyyslomaa olisi syksyllä pukkaamassa, mutta siellä ei taida muut työkaverit vieläkään tietää asiasta. Ilmeisen tyypillinen miesvaltainen työyhteisö, kun tällaisista asioista ei nyt vaan puhuta.

Emma: Brion kombeista me päädyttiin siihen kovaan kantokoppaan, jonka saa suoraan ratasosan yhteyteen eli meillä ei ole erikseen isoa koppaa ja ratasosaa. Näiden koppavaihtoehtojen välillä kyllä kovin mietittiin, mutta tultiin sitten siihen tulokseen, että se pienepi kokoinen koppa on meille parempi, kun vie vähemmän tilaa eikä tarvitse erikseen säilyttää ratasosaa ja sitä koppaa. Lisäksi kun tulee talvivauva niin oletettavasti mahtuu kuitenkin hyvin vaatteineen päivineen tuohon pienempäänkin koppaan, kunnes voi nukkua pelkässä ratasosassa. Saatiin vika kappale viime vuoden runkomallia 150 alennuksella. Tykättiin siitä enemmän, koska se vielä joustaa vähän kun tämän vuoden malli oli ihan jäykkä ja myöskin se työntöosan materiaali tuntui mukavammalta käteen ja on siis heittoaisa. Saas nähdä miten hyvin ollaan osattu ensikertalaisina ennakoida vaunuasiaa vai toteamme pian, että ois sittenkin pitänyt ostaa sellaiset ja sellaiset. :)

Täällä ollut puhetta supistuksista ja närästyksistä. Nuo Hormonihirviön kokemat mahan kovettumiset lienevät juuri niitä supistuksia. Itsellänikin tullut niitä jo joltain noilta viikoilta lähtien ja nimenomaan orgasmiin liittyen. Ja vieläkin supistuksia tunnen lähinnä seksin jälkeen ja ihan muutamia kertoja ole tuntenut muulloinkin, mutta siis mitään varsinaisia harjoitussupistuksia en ainakaan vielä ole enempiä tunnistanut. Ja kipeitä suppareita en lainkaan. Meillä vällyjen välissä on riittänyt toimintaa ihan normaalisti ja lomalla jopa normaalia enemmänkin. Kummankaan halut eivät näytä ainakaan toistaiseksi muuttuneen ja toivottavasti sama jatkuu sitten vielä vauvankin kanssa. Alkuun kun oli niitä vuotoja ja epäselvyyksiä niiden syistä niin tuli pakollinen tauko, mutta onneksi ne jäivät lopulta nopeasti taakse ja viime aikoina en ole enää edes pelännyt niiden toistumista vaikka aika pitkään pelko olikin jatkuvasti läsnä. Ehkä tämä vatsan suht pieni kokokin vielä edesauttaa siinä, että meikäläiselläkin halut säilyneet vähintään ennallaan.

Närästystä mulla ei ole koskaan aikaisemmin ollut, mutta nyt viimeisen parin viikon aikana olen päässyt kokemaan, että miltä sekin tuntuu. Ei kivalta. Onneksi ei ole vielä kovin pahoin alkanut vaivaamaan ja menee Renniellä ohi. Rennieistä se lakritsin makuinen on ainakin maistunut mulle. Kantsii kokeilla. Ja nyt mennyt jo useampi päivä, kun ei ole ollut ollenkaan, joten toivotaan ettei enää tulisikaan. Ilmeisesti kuitenkin sellainen vaiva, että helpottaa saman tien kun saa vauvan ulos painamasta tuolla sisällä vääriin paikkoihin. Vai että merkki siitä, että vauvalle kasvaisi tukkaa. :) Meistä kylläkin kumpikin ollut jokseenkin kalju syntyessään, mutta ehkä tulokkaalla nyt sitten onkin vanhempiaan enemmän hiuksia päässä. Joka tapauksessa olisi saanut periä isältään hiusgeenit ennemmin kuin mun nämä harvat hapset.

(.) Täällä potkinta mahassa on muuttunut yleiseksi möyrinnäksi. Vielä ei sentään erota päätä tai käsiä tai muita osia mahan päällä vaan maha heiluu yhtenä möykkynä, mutta selvästi toiminta on tullut voimakkaammaksi ja nykyään tuntuu jo muutakin kuin potkut, kun samaan aikaan tuntemuksia voi olla ympäri mahaa eli tehtäiskö siellä silloin käännöksiä. Ylihuomenna neuvolalääkäri, perjantaina sokerirasituskoe ja ens tiistaina ultra. Viikonloppuna pariin kertaan jo epäilin, että oisko lapsivettä voinut vuotaa, mutta onneksi se sitten kuitenkin loppui, mutta silti ihan hyvä, että tuo lääkäri on nyt heti perään niin saa taas varmuuden asiasta, että paikat yhä oikealla tolalla.

Lauralein rv 27+1
 
Kiitos vaan tuestanne Emma, Pötkylä ja Lauralein! Taidan olla liian hysteerinen näissä asioissa. Mutta niitä suppareita tuli lopulta ihan parin minutin välein ja soitin viimein neuvolaan. Eipä siellä osannut muuta sanoa kun jos ei vuoda niin kaikki on varmaan ok. Itkunkin siinä puhelimessa päästin sitten :eek: on niin tunteet pinnassa mutta en varmaan ole ainoa joka märsää neuvolatätille(toivottavasti). Sanoi muuten että ei kannata harrastaa petipuuhia kun miehen simpat aiheuttaa myös suppareita. No laitetaan muutamaksi viikoksi jalat ristiin :LOL:
 
Hormoonihirviö, meillä on siirrytty noissa petipuuhissa (silloin harvoin kun mitään enää tapahtuu) kondoomi/liukuvoide yhdistelmään juuri sen takia että mä olen ilmeisen herkkä supistelemaan ja simpat tosiaan voi aiheuttaa niitäkin.
Ja et ole ainoa joka on itkenyt neuvolatätille, mä ainakin olen. Koskaan ei etukäteen tiedä milloin itku yllättää ja sitten on vaan itkettävä. Tunteet on tosiaan pinnassa ja huoli pikkuisen voinnista on koko ajan päällimmäisenä mielessä, joten musta ainakin on ihan ymmärrettävää. Mun neuvolatäti vaan on nätisti sanottuna hoopo. Viimeeksi siellä käydessäni sain pienet itkarit (itkuraivarit) neuvolakorttiin väärin kirjoitetuista tiedoista (ei ollut mikään pikkuvirhe vaan ihan megaluokan virhe, jota ei edes suostunut korjaamaan) ja neuvolatäti meni ihan lukkoon ja kysyi haluaisinko mä keskustella psykoloogin kanssa? AAAARGH |O

Ihana lukea pidemmälle ehtineiden rakenneultrista. Mäkin toivon että meidän Elviksen todellinen sukupuoli selviää siellä. Edelleenkin on ihan poikaolo, mutta aika näyttää.

Mitäs mieltä olette tytöt, pitäisikö meidän pistää kasaan uusi kolmekymppisten pino, jotta saadaan uudet tiedot päivitettyä. Tuulilla on varmaan kädet täynnä töitä pikkuihmisen ihastelussa, joten en usko että Tuulikaan siitä pahastuisi?
 
Huomenta nuoret :wave: :D

ja tervetuloa uudet pinoilijat! Joukkomme sankka ei kun kasvaa, mukavaa! Ihana huomata, ettei itse yli kolmikymppisenä ole todellakaan ainoa esikoistaan tekevä, vaan muitakin on ja paljon.

Uusi pino voisikin olla ajankohtainen, kun Tuulin päivitystahti varmaankin todella hiljenee. Olisiko vapaaehtoista aloittajaa?

Minä täällä vaan vieläkin odottelen sitä ensi viikolla olevaa ensimmäistä neuvolaa, eikä aika mene millään. Ultraanhan ei aikaa ole edes vielä varattu. Hitsi vieköön. Itseasiassa viime viikolla päähäni välähti ajatus, että entäs jos tämä 'raskaus' onkin vain psykosomaattista?? Että jos olenkin niiiiiin kovasti halunnut raskaaksi, että elimistöni on alkanut toteuttaa oireita: pahoinvoinnit, kuukautisten pois jääminen, rintojen arkuus jne voisivat olla ihan valeraskautta. Yhden päivän ehdin tätä mietiskellä, kunnes tulin tulokseen, etten varmaan sitä positiivista testiä kuitenkaan olisi saanut aikaiseksi :LOL: :LOL: Hyvä minä!

Pahoinvointi ehkä vähän laantuu, oksentelutahti on harventunut mutta kuvotus (ja ruokahaluttomuus) on edelleen valtavaa. Jospa se tästä. Raskauskiekkoa käyn vähän väliä vilkuilemassa, että mitäs siellä näille päiville sanotaankaan.. Ai minäkö innoissani?? :whistle:

Ihana aurinkoinen päivä taas tulossa, mukava nauttia siitä täällä töissä sisätilossa :kieh: mutta onneksi illat ovat vapaat!

Voikaa hyvin,
~Tiila ja Nyytti 9+5
 
Kaksi viikkoa pitäisi vielä jaksaa töissä, sitten alkaa mammaloma. Tosin vähän stressiä pukkaa, mun seuraaja on kohta ollut kolme viikkoa sairaslomalla (ei kuulemma mitään vakavaa) ja hommia on vielä läpikäymättä. Mutta toisaalta mitä minä siitä stressaamaan, oven kun laitan kiinni, saa työasiat jäädä.
Olen alkanut puhua unissani, mitä en normaalisti tee. Onko muilla vastaavanlaisia oireita. Viime yönä oikein huusin ja säikäytin miehen ja koirat :LOL: Unet ovat olleet ehkä vähän levottomampia kuin aikaisemmin, ilmeisesti raskaudesta johtuvaa?

Hapsuli (32+3)
 
Kiva kun täällä meidän pinossa on vilskettä! Tervetuloa minunkin puolestani kaikille uusille, ja onnittelut :flower:

Uutta pinoa minäkin jo kerkesin miettiä, tai ainakin listan päivittämistä jotta Tuuli voisi sitten ehtiessään sen tuohon ekaan viestiin lisätä. Nyt on tullut niin paljon uusia että päivitys on tarpeen :) Toivottavasti joku innokas aktivoituu tuon päivityksen tekemään... Mä en ikävä kyllä ainakaan tällä viikolla ehdi.

Alkuperäinen kirjoittaja Lauralein:
Emma: Brion kombeista me päädyttiin siihen kovaan kantokoppaan, jonka saa suoraan ratasosan yhteyteen eli meillä ei ole erikseen isoa koppaa ja ratasosaa. Näiden koppavaihtoehtojen välillä kyllä kovin mietittiin, mutta tultiin sitten siihen tulokseen, että se pienepi kokoinen koppa on meille parempi, kun vie vähemmän tilaa eikä tarvitse erikseen säilyttää ratasosaa ja sitä koppaa. Lisäksi kun tulee talvivauva niin oletettavasti mahtuu kuitenkin hyvin vaatteineen päivineen tuohon pienempäänkin koppaan, kunnes voi nukkua pelkässä ratasosassa. Saatiin vika kappale viime vuoden runkomallia 150 alennuksella. Tykättiin siitä enemmän, koska se vielä joustaa vähän kun tämän vuoden malli oli ihan jäykkä ja myöskin se työntöosan materiaali tuntui mukavammalta käteen ja on siis heittoaisa. Saas nähdä miten hyvin ollaan osattu ensikertalaisina ennakoida vaunuasiaa vai toteamme pian, että ois sittenkin pitänyt ostaa sellaiset ja sellaiset. :)
Jep, luulisin että meillä on siis nuo samat, paitsi tämän vuoden mallia ja ilman heittoaisaa. Me ajateltiin myös että se kantokoppa menee tarvittaessa aluksi "matkasänkynä" ja muutenkin se tuntui kuitenkin kivemmalta kuin semmoinen pehmeä kantokassi, joka tosiaan tuntui ehkä liikaa kassilta.

Mutta on se kyllä totta, että vaunuissa löytyy kyllä vaihtoehtoja ja malleja ja ominaisuuksia joka lähtöön! Me ei jaksettu mitenkään hirmu tarkkoja vertailuja edes tehdä, muutamia malleja vaan katsottiin läpi. No, toivottavasti nyt sitten ovat hyvät.

Hormonihirviö, hyvä että soitit neuvolaan! Tuosta en ookaan kuullut että siittiötkin voi supistuksia aiheuttaa. Ehkä meillä mies on sitten jostain lukenut siitä ja sen takia on päättänyt olla selibaatissa... ;) No ei kai, luulisin (ja itse asiassa se joskus sanoikin) että syy on lähinnä se että sitä arveluttaa että vauva jotenkin niistä hommista häiriintyisi. Oon kyllä sanonut ettei se siitä ole moksiskaan, mutta hiljaista on silti ollut petipuolella. No, eiköhän tämä kestetä.
 
Liityn mukaan! Esikoista odotellaan, rv6 vasta ja LA 4.4.2008 (hee, mä osaan jo slangia). Ikää 32v, mies muutaman vuoden enemmän. Ja Pirkanmaalla asustellaan.

Saas nähdä miten aika riittää tänne kirjoitteluun, välillä pitää liian kovaa kiirettä töissä vaikka yrittää kuinka vältellä vastuuta B)
 
Pötkylä ala sinä uudeksi päivittäjä tätiksi!? Olet kuitenkin aika aktiivinen kirjoittaja ja näytät osaavan tietsikan käytönkin =) Minutkin sitten saa laittaa listalle ikä 32v, la 2.3 ja synnäri L-pks.
Nyt ei muuten ole tietoakaan suppareista että hyihyi seksileikeille :LOL:
Pahoinvointi helpotta ja useimmat ruoatkin alkaa maistua vaikka kyllä tää helle vetää matalaksi ja turvottaa kamalasti.
Mulla on vinkki ompelu taitoisille, ostakaa alekorista (jysk) pussilakana pakkaus ja tehkää siitä vauvan lakanat (tulee 2 pussilakanaa yhdestä isosta pussilakanasta). Kauhean kallita nuo pienten setit.
HH+känkkis 10+4
 
POIKA TULI 3.8 ILLALLA !!!!!!!!!! :heart: :heart: :heart:

Olin viikon sairaalassa just kotiuduttiin!

Kirjoittelen lisää kun takapuoli antaa luvan istua
:whistle: :whistle: :whistle: :whistle:
Kerron synnytyksestä ja muusta sellaisesta.

Jaksaisiko Pötkylä ottaa homman ja alkaa päivittelemään tai olisiko jollain muulla kiinnostusta? Nyt taitaa olla kädet täynnä vauva puuhia :)

Terveiset kaikille!

Tuuli ja pikkumies
 
Tulihan se sieltä vihdoinkin!

Pikaisesti kävin vaan lukemassa kuulumisia.
Lomat tältäerää loppu ja kuukausi töitä jäljellä ja sit taas lomalle ja äippälomalle.
Masussa kiristystä ja mylläystä, kaikki hyvin.
Muuten vähän apeat tunnelmat lähipiirissä sattuneen kuolemantapauksen takia.
Palailen taas paremmalla aikaa.

Hyviä vointeja!

-Dana ja natiainen 27+2
 
Onnea potrasta pojasta Myrskytuuli! :flower: :heart:
suppareista:Mulla oli seksiin liittyviä suppareita ainoastaan raskauden alussa.Nykyään ei ole juuri edes harjoitussuppareita, vaikka ollaan jo viikoilla 33+0.
Viimeinen kesälomaviikko meneillään ja ensi viikoksi vielä töihin.Sitten koittaisi mammaloma :heart: Ihanaa..
 
Ihanaa, onnea MyrskyTuuli pienestä pojasta :flower:
Ja nyt sitten jännäillään vielä sitä Möykkyä....

Täälläkin on seksirintamalla jokseenkin hiljaista ja se johtuu täysin minusta :ashamed: Oli täysin ymmärrettävää, että seksiä ei paljon mieli tehnyt pahoinvoinnin kourissa alkuraskaudesta ja niinpä odotinkin sitä ihanan keskiraskauden alkamista kuin kuuta nousevaa. Nythän pitäisi seksin maistua ja olla suorastaan hekumallisempaa kuin koskaan aikaisemmin, näin sanoo opukset... Mutta ei meillä. Seksihalut eivät ole palanneet ollenkaan takaisin, vaikka meillä oli todella vilkasta peiton alla ennen raskautta, monesti juuri minun aloitteestani. Noh, ihmiset ovat yksilöitä ja en ole antanut ainakaan vielä tämän haluttomuuden haitata pahasti elämääni. Mies on ollut ainakin tähän saakka yllättävän ymmärtäväinen, mutta en nyt tiedä kuinka hyvin sen hermot kestää mahdollista 9 kk selibaattia.... Joten saat Pötkylä minusta kohtalotoverin!

Omassa navassa kaikki edelleen hyvin, liikkeet tuntuvat päivä päivältä selvemmin, mutta eivät miehen harmiksi vielä vatsan läpi. Ihanaa, ensi viikolla alkaa kauan odotettu kesäloma! Nyt juuri parahiksi, kun nämä kesäilmatkin vihdoin suosivat B)

Mukavaa mahan kasvattelua ja iloisia kesäpäiviä kaikille!

Spark 21+0
 

Yhteistyössä