Yli 3-kymppiset esikkoa odottavat vol. 3

Tsemppistä pötkylälle ja pötsimönkijälle! Aika hurjaa ettei käynnistystä sen kummemmin harkittu jo ton sun olon takia :/ Jaksamisia OE:lle (sori mäki lyhentelin :whistle: ) Ei voi kuvitella ees tommoista oloa :/ Kuinkas miinamarian muutto? Pystyitkö ottamaan rauhallisesti? Meillä muutto periaatteessa jatkuu vielä kun nyt päästää vasta purkamaan kamoja rempan takia vaikka täällä ollaan jo asuttu jonkun aikaa :D

Täällä ei ole tapahtunut sitten yhtään mitään. Pesukone jyllää vihdoinkin rempan jälkeen, nautin rauhallisesta äitiyslomasta. Koko ajan kuulostelee kaikkia "oireita" mutta oikeestaa mitään ei oo. Masu toiminu urakalla pari päivää ja totta kai sitä ajattelee että nyt on varmaan synnytys lähellä :LOL: Supistuksia ja kolotuksia tuntuu olevan jos jonkinlaisia mutta ne kai kuuluu asiaan. Vessassa saa juosta pitkin yötä ja yöt on tosi katkonaisia. On kyllä tosi surkuhupaisaa kun yöllä heräät vessaan eikä meinaa sängystä päästä ylös kun selkä ei suoristu ja jalat ei toimi :p Mut aina sinne on kerenny :LOL: Joo no nyt alkaa olla liikaa aikaa ja jutut oleen sen mukasia, joten meen laitteleen paikkoja vähän kuntoon. Tsemppiä uuteen viikkoon kaikille!!

Apua nyt ollaan jo 36. viikolla :heart:

Anno 35+1
 
Tsempitykset pötkylälle :hug: Kuulostaa tosi inhottavalta tuo sun vointi, mutta kuten sanoit pääasia on että masuasukkaalla on kaikki hyvin. Toivottavasti homma alkaa etenemään pian, ja hän päättää tulla ulkomaailmaan!
 
Hei kaikille musta huolta kantaneille!

Muutto meni jotakuinkin hyvin. Yksi sukulaismies piti käyttää terveyskeskuksen päivystyksessä kun kompastui ja repäisi kätensä kaapin takana olleeseen naulaan. Oli muuten pahannäköinen haava. Harmittaa, että tuollaista tapahtuu vaikka kaikki yrittivät mulle tolkuttaa, että tekevälle sattuu ja tuo olis voinut tapahtua kelle vaan. Mä kävin viemässä loukkaantuneen miehen päivystykseen ja sitten jatkettiin muuttoa. Vähän meni fiilikset, mutta nyt tilanne on se, että lähes kaikki tavarat ovat jo uudessa kodissa. Vanhassa on enää yksi kylmälaukullinen pakasteita ja pari laatikkoa krääsää sekä siivousvälineitä. Voiton puolella siis ollaan selkeästi.

Tänään vapaapäivänä olen ottanut mammaystävieni kanssa rennosti. Autokin on käynyt huollossa. Miehellä tuntuu olevan kova kiire saada koti kuntoon. Mulla ei niinkään kiire, ajattelen että kaikki ajallaan paikoilleen. Pitänee nyt kuitenkin laittaa tänä iltanakin kotia järjestykseen, jotta asia taas hieman edistyisi.

Ai niin, ystävät tuossa selän takana muistuttavat, että pitää myös kertoa neuvolakuulumiset. Kaikki oli hyvin, hemoglobiini oli laskenut (oli nyt 129). Hoitaja ei ollut asiasta vielä huolissaan, joten kaipa mäkin voin olla rauhallisin mielin... SF-mitta oli 17, eli ihan keskikäyrällä menee.

Jatkanpa taas jollain toisella kertaa.

Tsemppiä Pötkylälle, olispa ollut jännä jos olisivat eilen käynnistäneet synnytyksesi!

Miinamaria ja pikkutyyppi 21+1
 
Ei naurata enää yhtään :'(
Päivä meni päivystyksessä, ultrasivat jalan joka turvoksissa ja ei kantanut. DG; pinnallinen laskimotukos. Kolme viikkoa pistelen itseäni.
Viime viikon makoilu pääsyynä, mutta myös raskaus vaikuttaa. Olen siis tarkkailun alla koko raskauden ajan...
Ihan oikeasti tuntuu siltä, että henkiset voimat on loppu..vaikka ollaan vasta alkutaipaleella. Yritän toki löytää ne onnenhiput ja tsempata itseäni. Kuten myös mies onneksi on yrittänyt jaksaa tehdä...
Voi tulla mielenkiintoinen neuvolareissu loppuviikosta...ainakaan neuvolantädillä ei oo tylsää.
Mä oon kyl tosi onnellinen teidän muiden puolesta, joilla terveys on suht reilassa raskaudesta huolimatta...muistakaa olla kiitollisia. Toivotaan että minullakin hellittää jossakin vaiheessa ja pääsen nautiskelemaan.
 
Iida-Liina ilmottautuu virallisesti pinoon. Minun eilinen ultrani taas peruttiin, mutta onnistuin kuin onnistuinkin saamaan ultran tälle aamulle ja masusta löytyi yksi katkaravun näköinen vauvan alku. :heart: Pituutta katkaravulla oli hurjat 1,5cm ja sydän sykki kovasti. :heart: Vauveli vastasi aika tarkalleen viikkoja, yksi päivä minulta vähennettiin siitä, mitä olin itse laskeskellut. Tänään viikkoja on kasassa 7+6 ja la on 27.8. Vauvelilla on hyvät mahdollisuudet saada äitinsä kanssa sama syntymäpäivä. Minulla on tainnut joskus kauan sitten olla sama laskettu aika, mutta synnyin sitten muutamia päiviä myöhässä.

OE:lle paljon voimia. Toivottavasti tilanteesi helpottuu pian.

Pötkylälle myös jaksamista valtavan masun kanssa!
 
Iida-Liina; onnea, varmasti upea tunne kun näki että "katkaravulla" oli kaikki ok. Minunkin tämän hetkinen la on aika lähellä omaa synttäripäivää.
Eiköhän tää tästä. Alan valmistautua töihinpaluuseen ja jospa se arki siitä lähtisi luistamaan..Tää viikko menee varmaan vielä vähän opetellessa noita piikityksiä ym..kurjuuksia.
Pahoinvointi on onneks helpottanut, ei ole niin kokonaisvaltaista. Tulee ja menee, eikä paljon tee mieli mitään, mut pääasia etten oksenna ja jotain pysyy sisälläkin.
Tsemppiä kaikille.
 
Täällä yksi laiska mammalomalainen... 3. lomapäivä menossa ja laiskottaa ja ajatukset pyörii vaan ympyrää. Jos ne pyörii tätä rataa vielä 4-6 viikkoa, niin huh, huh :LOL:

Onnittelut Iida-Liinalle ja tervetuloa mukaan!

OE, onneksi huomasivat tukoksen ajoissa! Sua on koeteltu nyt niin paljon, että loppuraskaus on helpompaa! Tsemppiä ja :hug: !

Pötkylä, voimia viimeisille metreille. Vaikutat valoisalta ihmiseltä ja uskomatonta miten jaksat tsempata muita, vaikka itselläsikään ei ole maailman paras olo!

Miinamaria, hyvä ,että saitte muuton tehtyä. Voit olla onnellinen, että miehesi haluaa kodin kuntoon. Meillä mies vaan vielä remontoisi 3-4 viikon päästä , mun kärsivällisyys vaan ei enää ole ihan parhaasta päästä enää :LOL:

Nyt taidan vilkaista tuota nelosen uutta sarjaa (meille vauva) ja sitten raahaudun uimaan.

Dawn ja uimari 35+4
 
Mukava kuulla Minimin vauvakuulumisia :wave: Kiva kun käyt kertoilemassa meille, mitä luvassa kohta on ;)

Miinamarian muutossa olikin mutkat matkassa. Onneksi siitäkin selvittiin: siis onnea uuteen kotiin!! :flower:

Voi ei, Onnellinen ensiodottaja! Pidän kyllä peukut pystyssä ja vähän varpaitakin (suonenvedon uhalla) ristissä, että olosi helpottuisi. Ei ole kyllä mukava alkutaival sinulla ja raskaudellasi.

Ja alkutaipaleesta puheenollen.. Tervetuloa Iida-Liina! Oikein paljon onnea, kyllä sinua onkin tänne puolelle odotettu *ja käyty vaklaamassa tuolla yrittäjien pinossa :D * Minun omilla synttäreillä ja Nyytin lasketulla ajalla on muuten melkolailla tasan puoli vuotta eroa, että ei taida Nyytti minun synttäreille tulla (toivottavasti)!!

Kiva kuulla Dawnistakin :wave: Ja Annosta!

Ja jokohan se Pötkylä pääsi tositoimiin, eräpäivä alkaa olla plakkarissa ja terveydenhuollon kanssa tapaamiset mitä mielenkiintoisempia :whistle: Tsemppiä pötsimönkijän kanssa!



(.) -osio. Tänään neuvola, sokerin kotimittaukset ihan OK mutta pitää jatkaa vielä synnytystapa-arvioon asti. Onneksi nyt vaan yhtenä päivänä viikossa ja lisäksi muutama paastomittaus pari kertaa vkssa. Johan nuo sormenpäät ovatkin ruvella jatkuvasta piikityksestä (8*/pv..).

Hemoglobiini ei nouse, ei sitten millään. 'Rautamehua' olen pullollisen juonut kolmeen viikkoon, ja nyt hb 112 (viimeksi 108). Pakko yrittää vielä uudelleen Obsidania, vaikka se tekikin kuvotusta tuossa rv 20 tiimoilla kun viimeksi yritin.

SF-mitta oli laskenut käyrille, kun Nyytin pääkin on jo varsin alhaalla. Selkä menee muuten tuossa oikeaa kylkeäni pitkin, ja pylly pönkää nahkaa ulospäin ihan eri tavalla kuin jalat vasemmalla puolella :LOL: Niin se on ollut jo reilun kuukauden, aikaisin haki poju asentonsa!

Painoa mulle on tullut ekasta neuvolasta nyt 7,5 kg, vaikka turvotusten perusteella epäilisin tuplamäärää.. Tuntuu olevan suhteellinen käsite tuo reilu painonlisäys. Ja paineet puolestaan laskevat, siis verenpaineet. Ei huolestuttavaa, eikä liian alhaista laisinkaan. Mieluummin näin päin!

Nyytin sydänäänet hidastuvat heti kun olen selälläni, vähänkin kun käännyin kyljen suuntaan virkistyivät taas. Ilmankos en voikaan makoilla muuten kuin kyljelläni! Taitaa tämä äityli havaita kun vauvalla on pulma. Syke kuitenkin sama kuin ennenkin, siinä 120-140 -välillä. Nyytillä, siis.. Omat sykkeet on sitten asia erikseen ja tällä kertaa niitä ei mitattu :D

Nyt onkin kokonaisvaltaisen hyvä mieli, kun tuo sokeriasia on vähän painanut ajatusta. Kaiken lisäksi olen saanut muutaman ison opintokokonaisuuden hoidettua ja saatanpa oikeasti saada urakan päätökseen äitiyslomasta huolimatta. Kelan päätöstä ei muuten ole vieläkään tullut, pitäisiköhän kohta kysäistä? Ja töissäkin alkaa sijaiskuviot ja omat vuodenvaihdevelvoitteet olla järjestyksessä, eikä enää kovin monta työpäivääkään ole jäljellä, niin mikäs tässä hymyillessä.


Toivon kaikille mitä parhainta vointia
~Tii ja Nyy 32+4 (kertoi neuvolan täti, kun itse en ollut varma)
 
Hip hei!

Mahtuisko tänne joukkoon vielä yksi tuleva mamma?"Majailen"heinämammojen puolella",mutta huomasin,että tulee lueskeltua usein myös teidän kuulumisia...ja on täällä näköjään muitakin heinäkuuta odottavia...


Mulla on kohta täynnä 15 viikkoa ja pahoinvointia ei ole ollut ollenkaan.Matala verenpaine on ainoa mikä välillä tuottaa ongelmia,mut onnex oon tottunu sen kanssa elämään jo ennen raskauttakin.Koko alkuraskaus on siis sujunut mukavasti ja mikä tärkeintä,pikku tirriäiselläkin on kaikki hyvin.

Masuasukin kanssa ollaan lähdössä maaliskuussa parix viikox Pattayalle nauttimaan auringosta&hyvästä ruoasta.Onks täällä muita jotka on ollu kaukomatkoilla yli 20 viikolla?Oon käynnyt 6 kertaa Thaimaassa,mut nyt pitää ottaa huomioon pikku kaverikin...Tuskin enää ajelen esim.vesiskootterilla niinku aikasemmin tai syön kaikkia ruokia mitä eteen kannetaan.Masukin pitää muistaa rasvata hyvin auringossa...

Mun laskettu aika ois 10.7 ja Hyvinkäälle ois tarkotus mennä(kätilöiden kesälomien aikaan)synnyttämään. :)

Takkatulen ääressä makoilevat bella&Tirriäinen 14+5 ;)
 
o/

Tervetuloa virallisesti mukaan Iida-Liina! Mukavaa, että pääsit vihdoin ultraan, tuo katkaravun näkeminen on kyllä uskomattoman sykähdyttävä kokemus. Tervetuloa mukaan myös bella!

Hurjasti tsemppiä Onnelliselle ensiodottajalle ja täälläkin peukutetaan, että nyt alkaisi asiat sujua helpommin. Tosiaan hyvä, että tukos havaittiin ajoissa ja olet nyt hyvässä seurannassa niin ei pääse enää tulemaan äkkiyllätyksiä.

Pötkylän kokemukset terveydenhoidonpiirissä kuulostavat aina yhtä surrealistisilta. Toivottavasti jatkat tulevaisuudessakin pitää optimismisi yllä, juttujasi on aina yhtä mukava lukea.

Miinamaria, hyvä muutto sujui kuitenkin draamasta huolimatta. Ja samaa ajattelin kuin Dawn, hyvä, jos mies on aktiivinen kodin kuntoon laittamisesaa. Meillä intoa kyllä löytyy, mutta jotenkin se käytännön toteutus tuntuu aina venyvän ja venyvän ;)

ON: Täällä ollaan potilaana, jonkin kummallisen flunssan muodon kouriin olen ilmeisesti joutunut. Viikonloppuna säikähdimme miehen kanssa ihan kunnolla. Lauantaina alkoi puristava rintakipu, joka kasvoi niin ylettömäksi, että lopulta oli lähdettävä päivystykseen keskellä yötä. Itse en muista illasta oikein mitään, kipu oli niin voimakas, että kykenin lähinnä uikuttamaan ja oksensinkin jossain välissä (jotenkin oli mielessäni liittänyt tämän tilanteen vasta synnytykseen... :LOL:

Mies onneksi otti ohjat käsiinsä ja vei sairaalaan, jossa kaiken hälinän jälkeen ei sitten löytynyt mitään. Sydän kunnossa, ei verisuonitukoksia, alkavaa keuhkoputken tulehdusta tai vastaavaa epäilivät, mutta ihmettelivät kun ei kuumetta ole. Verikokeiden, seurannan, tiputuksen ja kipulääkkeen jälkeen lähettivät lopulta kotiin käskynä palata heti, jos olo huononee. Piiiiitkän yöunen jälkeen kipu olikin poissa ja jäljellä vain ikävä ja kuiva yskä. Kuumetta ei vieläkään ja ilmeisesti mitään tulehdustä ei ole, joten levolla mennään vielä huominen ja sitten takaisin töihin. Tänään kävin vielä gynellä tarkistamassa, että vauvalla kaikki kunnossa, vaikka sairaalassa sydänäänet kuuluivatkin ja siellähän se kellutteli tyytyväisenä. Vähän jäi huolettamaan mistä oikein on kyse, kun mitään ei löytynyt, mutta eipä kai auta olla muuta kuin tyytyväinen, että olo on nyt suurinpiirtein ok. Soittelivat muuten vielä sairaalasta tänään perään, onko kaikki kunnossa ja josko joku konkreettinen syy on kivulle löytyi omalla lääkärillä. Jäi ilmeisesti heitäkin mietityttämään.

Sokerina pohjalla: eilen illalla tuntui ensimmäiset selvät potkut

:heart:

Voimia kaikille!

fleur ja nappi rv19
 
Vielä tuli mieleen, että Iida-Liina kyseli hiivasta. Pötkylä jo mainitsi maitohappobakteeri puikot, jotka on hyviä, jos vain niitä onnistut löytämään. Itselläni tasapainoon pääsemisessä on auttanut myös ihan hapanmaitotuotteiden syönti, rasvaton, maustamaton jugurtti tai vastaava kerran päivässä. Kylmää piimää tekisi jostain syystä raskauden myötä kauheasti mieli, vaikken sitä ole koskaan edes oikein juonut, mutta sitä kun ei täältä saa. :kieh:
 
Tervetuloa joukkoon, Bella! :wave:

Hurjalta vaikutti Fleurin kipukohtaus, toivottavasti oli todellakin ainutkertainen tilanne! Parempaa vointia sinullekin. Ja onnea potkuista :D

Alan kyllä olla sitä mieltä, että Pötkylän odotus on kohta entinen :whistle: Kun ei ole kohta vuorokauteen kirjoitellut mitään!

Jännitellen toisen puolesta
~Tiila.
 
Tervetuloa Bella!

Fleur Onnea potkuista, ne ekat potkut ovat parhaat ! Toivottavasti sun kipukohtaus oli ainut laatuaan.

Pötkylä taitaa olla jo tosiaan tositoimissa :) !

OE:lle Tsemppiä piikityksiin! Kyllä niihin tottuu, vaikka aluksi homma tökkii. Itse jouduin yhden leikkauksen jälkeen pistämään itseäni vatsanahan alle ja kyllä alkuun ällötti, mutta viikon jälkeen se meni rutiinilla.

Tiila: Mulla hb on aina ollut tosi hyvä ja ekassa neuvolassakin se oli 135. Viikolla 19 se sitten olikin yht`äkkiä 104! Aloitin obsidanin, mutta se aiheutti ummetuksen ja ei nostanut ollenkaan arvoja. Sitten kokeilin kräuterblutsaftia, nousi 108:aan. Sen jälkeen maltoferin (nestemäistä, kallistaja kamalan pahaa) ja kräuterblutsaftin yhdistelmällä saatiin hb nousemaan 114 viikolla 32..., joten kokeilemalla se oikea rauta varmasti löytyy. Eipä tuossa mun viimeisessä lukemassa paljon kehumista ole ja kummallisinta tässä kaikessa on, että syön lihaa, persiljaa, ruisleipää yms. muuta rautaa sisältäviä ruoka-aineita ja silti hb huono.

Anno: Alkaa meilläkin päivät käymään vähiin.Mitkä fiilikset? Koska sulla on viimeinen lääkärikäynti?

(.) Neljäs äitiyslomapäivä menossa ja alan olla jo vähän kypsä. Vointi on hyvä, mutta on liikaa aikaa ajatella ja ajatukset vaan pyörii ympyrää. Mitäköhän tää on neljän viikon päästä :LOL:
Odottaminen ja kärsivällisyys ei ole koskaan kuuluneet hyveisiini...
Tekemistä olisi vaikka millä mitalla, mutta keskittyminen esim. tenttiin lukuun ei tahdo onnistua ja mitään muutakaan ei meinaa saada aikaiseksi.
Vali, vali, että tämmönen päivä täällä, sori!

Dawn ja Uimari 35+5
 
Kiitos Dawn kommenteista hb-asiaan. Olen siis jo kokeillut muutaman viikon Obsidania, sitten Retafer-paketillisen, nyt pullollisen (no parille päivälle on vielä jäljellä ) Kräuterblutsaftia ja muutosta ei tapahdu. Verilettujakin söin kuurin :LOL: Eilen otin rautamehun lisäksi jälleen Obsidanin, ja huono olo tuli illalla jatkuakseen yhä. Tuntuu, että se jumittaa koko ruuansulatuksen.. Kokeilen ottaa joka toinen pv, jos seuraavassa neuvolassa näkyisi muutosta. Jos ei näy, lopetan siihen. Mulla normi-hb onkin ollut 120 luokkaa, joten eihän tuo siitä hirmuinen notkahdus ole, mutta kun terveydenhuollon henkilöstö siitä kerran on huolissaan, pitänee yrittää kaikkensa tehdä sen eteen.

Tulipas rautainen viesti. Nyt syömään!
(ps. enää 10 työpäivää ennen äippälomaa, yippee!)
~Tii ja Nyy 32+5
 
Ultrassa käytiin. Vahvistus tuli sille että RV 8+5, laskettu aika näyttäs nyt olevan 22.8. Sovittiin kuitenkin uusi ultra helmikuun alkuun ja vahvistetaan sitten la lopullisesti, koska raskaus kuitenkin on aika alkuvaiheessa. (Munhan piti ihan alkuperäisen laskelman mukaan olla jo 9+ risat viikoilla). Kiva, että antoivat vielä mahdollisuuden mennä uudelleen.
Kovin oli ultran ottaja terkkarikin huolissaan mun tilasta, kehotti olemaan rehellinen itselleen olojen ja kipujen kanssa. töihin kyllä ihmisten ilmoille kaipaan, saa nähdä kuinka siellä sitten jaloillaan jaksaa olla. kotona tuntuu pää hajoavan.
 
Onkos pötkylä päässyt jo tositoimiin kun ei ole näkynyt???

Onpas miinamarialla ollut draamaa muutossa. Meillä mies kans haluaa kaiken kuntoon ennen vauvan tuloa... Meillä se kaikki tarkottais useamman huoneen remppaa ja siihen ei enää oo aikaa :p Mutta onneks nyt saatiin noi mitkä oli tarkotuskin saada ja muut ois ollu sen takia kun värisävy on ehkä vähä väärä :whistle:

Onnittelut iida-liinalle katkiksesta :) Se on ihana tunne nähdä pieni ensi kertaa :heart:

OE, Kyllä sua on koeteltu :hug: Ihanaa että ultrassa on varmistunu kaiken olevan ok.

DAWN, Alkaa meillä juu oleen päivät vähissä. Vähä on alkanu jänskättää... Koko ajan jotain tuntemuksia on, mutta kun ei tiedä mikä on mikäkin. Huomenna on viimeinen lääkärineuvola, sitten on vähän viisaampi että onko siellä esim pää tulossa jo :LOL: (mun kauhukuva :ashamed: ) Mullaki alkaa seinät kaatumaan päälle mut siltikään en mitään saa aikaseks täällä :whistle: Paljon pitäis viel tehä ja valmistella mutta ei vaan saa aikaseks... Tänää sain kaupasta kaapattua muutaman tuttelin kaappiin mutta kotona huomasin että ne oli tarkotettu yli 4 kk:n ikäiselle, joten se siitä valmistelusta :LOL:

Fleurilla on ollut aika tapahtumarikas viikonloppu :hug: Onneks kaikki on vauvalla hyvin :hug:

Onpas tiilakin jo lähellä äippälomaa :) Mä unelmoin että sf-mitta tulis käyrille vaikka niin ei taida enää käydä :ashamed: Meillä kans on toi asento pysyny samana jo pitkän aikaa. Totta kai mä pelkään että pikkunen on nyt huomen kääntyny ihan ympäri :p

Tervetuloa Bella :wave:

Toivottavast muistin kaikki eikä kauheesti menny mikään ristiin tai sekasin :LOL:

Joo eli huomenna lekuriin. Vähä jänskättää... Äsken käväsin suihkussa ja turhamainen minä päätti vähä siistiä tota bikinirajaa... Voi hyvä luoja :LOL: Verta mä onnistuin jostain saamaan ja must tuntuu että lekuri kattoo enemmän tota mun aikaansaannosta kun ois kattonu sitä aikasempaa viidakkoa. Sori tää puheenaihe mutta tää on ollu vähä huvittavaa :ashamed: Kamalasti kaikkia tuntemuksia tosiaan on, nyt on jo monta päivää tuntunu kuukautiskipuja :/ Mutta huomenna ollaan viisaampia... Nyt telkan ääreen :wave:
 
Kyllä Pötkylä taitaa olla jo nyytin haku reissulla, kun ei ole mitään kuulunut. Onkohan nyytti putkahtanut maailmaan ihan oikeana eräpäivänä... uutisia odotellaan.

Tervetuloa mukaan Bella! =) Kiva saada joukkoon tuoreita mahoja, vaikka minä taidan toistaiseksi roikkua siellä hännän huippuna.

Kiitos fleur ja Pötkylä, noista hiivan karkoittamis vinkeistä. Sain lääkäriltä nyt kuurin ihan hiivatulehduslääkettä, mutta olen nyt jo samanaikaisesti aloittanut bifidus-jugurtti kuurin. Yritän juoda päivittäin sellaista juotavaa maustamatonta jugurttia ja jos se ei joinakin päivinä mene alas niin ostin apteekista myös sellaisia Asidophilus-kapseleita.

Fleur, minun tekee myös mieli kaikenlaisia ruokia, mitä täältä ei saa. Täällä paikallinen maustamaton juotava jugurtti menee ihan piimästä, mutta olisin valmis maksamaan maltaita Saarioisten vispipuurosta, ruispaloista ja suomalaisesta sulatejuustosta. Byäää, niistä ruispaloista olen nähnyt untakin. :p

Eilen otin asiakseni ruveta etsimään itselleni lääkäriä. Täällä UAE:ssa ei ole varsinaista neuvolapalvelua, mutta sairaalat ja klinikat tarjoavat antenatal-paketteja. Lääkärin ja paikan saa itse valita, koska koko lysti on itse kustannettava. Meillä onneksi vakuutus hoitaa tuon maksupuolen. Lääkärin vapaa valitseminen on tietysti kivaa, mutta ei välttämättä niin helppoa. Käytin eilen varmaan viisi tuntia paikallisella expattien keskustelupalstalla, jossa oli lääkäreistä ja sairaaloista yhtä monta mielipidettä kuin oli paikkojakin. Tuloksena oli armoton päänsärky. :/ Nyt mietin kahden vaihtoehdon välillä, mutta tänään on kyllä pakko saada aikaiseksi soitettua jonnekin. Tähän asti olen käynyt lääkärillä, jonka luona olin lapsettomuus-hoidoissa. Minulla on lievä PCO ja häiriöitä ovuloimisessa, joten tarvitsin hieman apuja tähän vauvahankkeeseen. Tämä lapsettomuusklinikan lääkäri on ollut aivan mahtava. Itse asiassa paras koskaan tapaamani lääkäri ja hän on muuten vanhempi mieshenkilö. Valitettavasti kyseinen klinikka ei kuitenkaan hoida raskauden seurantaa, mutta saan mennä sinne kuitenkin NT-ultraan.

Hyviä vointeja! :heart:
 
Vietettyäni taas pari tuntia keskustelupalstoilla, sain vihdoin viimein päätettyä mille läkärille haluan mennä. Nimestä päätellen lääkäri ei ole länsimaalainen, mutta eipä ne lääkärin taidot ole kansalaisuudesta kiinni. Kovasti häntä kuitenkin kehuttiin sillä brittien valloittamalla keskustelupalstalla. Hienot 4D ultralaitteet siellä ainakin pitäisi olla ja paikka on muutenkin ihan uusi. Ekan ajan sain tammikuun loppuun. Jänskättää.
 
Heissan! Pikaisesti täältä töistä ennen kotiin lähtöä... Tervetuloa uusille!
On kiva, että tänne tulee tuoretta porukkaa. Mukava seurata teidän tilannetta... Tai no ei se niin mukavaa ole seurata, kun toiset on oikeasti valtavan pahoinvoinnin kourissa ja ei tunnu kivalle :hug:

Me saatiin eilen kaikki viimeisetkin tavarat vanhasta kodista uuteen. Pakastin jäi vielä sulamaan... Viime yön nukuin sitten rauhallisesti ja hyvin. Liekö ollut aiemmin jonkinlaista stressiä tästä kahden kodin elämästä? Illalla laitoin sitten valaisimia vielä paikoilleen ja nyt voisin kohta lähteä laittamaan taas vähän tavaroita paikoilleen. Joku oli kommentoinut sitä mieheni innostusta saada kaikki järjestykseen. On se minunkin mielestäni hyvä, että suhtautuu kodin järjestämiseen innokkaasti. Ongelma tässä kaikessa vaan on se, että mulla on tuota tavaraa varmastikin kymmenkertaisesti verrattuna miehen maalliseen mammonaan ja se ärsyttää miestä, kun mä en saa niitä paikoilleen... Hänen tavaransa kun taitavat jo olla jotakuinkin paikoillaan tai ainakin kaapeissa ja laatikoissa. Hänellä kun on suurinpiirtein kolmet verkkarit, hammasharja, parranajokone, pari takkia, alusvaatteet, sukat ja muutamat kengät. Voitte kuvitella mitä kaikkea mulla on :LOL: :LOL: Kun muutenkin olen enemmän hamsteri- kuin askeetikkoluonne... Ja nainen ja käsillätekevä ja... Mutta kyllä se tästä, tehtiin miehen kanssa sopimus, että viimeistään seuraavalla lomalla helmikuun puolivälissä laitan tavarat paikoilleen. Uskon itse, että jo sitä ennen on paljon enemmän valmista kuin nyt. Etukäteen jo tiesin, että tulevana viikonloppuna mulla on töitä ja siksi muutto tehtiinkin viime viikonloppuna. Tiesin myös sen, että tällä viikolla ei paljoa ehdi, sanoinkin sen miehelle jo ennen muuttoa, muttei tuo aina rekisteröi kaikkea mitä vaimo sanoo :LOL: Eikä siinä mitään. Ei mee mullakaan aina perille :LOL:

Mut nyt taidan lähteä kotiin laittamaan tietsikkaa siihen kuntoon, että saan kirjoitettua yhden paperin Wordilla. Meillä kun ei töissä ole Microsoftin ohjelmia ja ne on enemmän mulle tuttuja. Menee välillä täällä töissä hermot kun yrittää tehdä tekstinkäsittelyä tällä ilmaisohjelmalla. Olis kai pitänyt käydä aikanaan ne tietsikkakurssit, mitkä oli kyllä tarjolla...

Ensi sunnuntaina tulee jo 22 raskausviikkoa täyteen. Maanantaina menen hakemaan neuvolasta Kela-paperit, tarttevat ne ensitilassa tänne töihin sitä äitiysloman myöntämistä varten. Aika on mennyt tosi nopeaan näin kun taaksepäin katselee... Vastahan mä sen plussatestin tein ;)

Miinamaria rv 21+4
 
Eka neuvolakäynti takana..hm..viikonlopun aikana pitäs tehdä päätös, mennäkö tuohon seulontarumbaan vai ei..
Millaisia kokemuksia / ajatuksia teillä muilla on ollut? Parillakin tuttavalla on huonoja kokemuksia..eli vääriä hälytyksiä...en tiedä. Mietinnän paikka.
Miinamaria...tuntui ihanalta lukea lauseesi, että kohta on 22 rv täynnä ja aika on mennyt nopeaan. itsestä ei vielä tunnu siltä..on vähän sellainen epävarma olo, että milloin tästä oikeasti on "lupa" ja turvallista alkaa hehkuttamaan ja olemaan onnellinen myös ulospäin..nyt olen vain varovainen...
 
Heipä hei pitkästä aikaa! Aika menee ihan hirmu nopeasti ja kun päivisin aika tuntuu olevan kortilla, en ole raatinut käyttää vähäistä "omaa aikaa" netissä pyörimiseen. Mutta nyt kun mies on urheilemassa ja poika nukkuu, maltan pikaisesti tulla kertomaan, että miellä on kaikki kunnossa. Tänään 2 kk neuvolassa herralla oli pituutta 56 cm (synt. 49 cm) ja painoa 5470 g (3430 g), joten ruoka-aikaan on oltu kotona :D.

Minulta tulee maitoa edelleen aika runsaasti. Pojan syödessä toisessa rinnassa oleva maidonkerääjä täyttyy edelleen, mutta enää ei tarvitse tyhjentää sitä välillä, niin kuin ennen joulua.

Yllättävintä on tähän mennessä ollut tosiaan tuo runsas maidontulo. Myös näin jälkikäteen ihmetyttää, että kahden ensimmäisen viikon baby bluesista mainitaan joka paikassa ohi mennen. Minulle ne päivät olivat ainakin näin jälkeen päin ajateltuna ihan hirveät. Kuinka voikin järkevä ihminen mennä niin sekaisin ja itkeä niin ihmeellisistä asioista. Silloin tuntui myös siltä, että aika ei kulu ja lapsi ei ikinä kasva isoksi - olen maitotulvan vanki lopun elämääni.

Mutta onneksi sen parin viikon jälkeen helpotti ja nautin nyt päivä päivältä enemmän äitiydestä. Tällä viikolla poikamme rupesi hymyilemään oikein urakalla ja sekös meitä ilahduttaa :heart:.

Kiva huomata, että Iida-Liina on palannut jälleen palstalla, sydämelliset onnittelut.

Hyvää jatkoa kaikille muillekin! Toivottavasti maltan netin ääreen jatkossa useamminkin, sillä en suinkaan ole unohtanut tämän pinon ihanuutta.

Nefer + poika, sunnuntaina 8 vkoa
 
Ei, vielä en todellakaan ole ollut käärön haku reissulla, vaikka kovasti sitä itse jo olen toivonutkin. Menin tiistaina siis äitiyspolille tarkastukseen ja sisäänhän mä jouduin samoin tein, raskausmyrkytys. Tänään pääsin kotilomalle yöksi ja huomenna takaisin. Kovasti toivovat että synnytys käynnistyisi itsekseen ihan lähipäivinä, nyt kun limatulppa on vihdoin irronnut, kohdun suu on jo auki kahdelle sormelle ja kanava hävinnyt olemattomiin. Mutta jos mitään ei tapahdu, tai asia siis etene omillaan niin alkuviikosta, viimeistään tiistaina sitten käynnistetään.

Tervetuloa Iida-Liina (vihdoin virallisesti )ja Bella :flower:

Bellalle voin valaista niin paljon että hyvinkään sairaalassa on aivan ihana henkilökunta, itse siis synnytän siellä toivottavasti jo lähipäivinä!

Neferin kuulumisia oli mukava lukea, ihanaa ettet ole unohtanut meitä!

Anno bikinirajan viilaus viimemetreillä on hauskinta mitä tiedän. Ja toisaalta aika turhaakin, mutta minkäs sitä ihminen luonnolleen mahtaa. Oma viimeisin viilaus meni niin pyllylleen kun olla ja voi, mutta onneksi voin lohduttautua sillä että kätilöt ovat nähneet jos jonkinlaisia värkkejä synnytyksessä, joten tuskin hätkähtävät mitään!

Miinamaria onnittelut muuton loppuunsaattamisesta ja ennenkaikkea onnea uuteen kotiin!

Kaikille muillekkin oikein hyviä vointeja ja jos joku haluaa ruveta tätä pinoa päivittämään puolestani, niin olkaa hyvät!

Seuraavan kerran kun tänne siis kirjoitan niin pötsimönkijä on todellakin ulostautunut, IIIIIK!!!

pötkylä ja pötsimönkijä 40+2
 
Pötkylä: Kiva, kun kävit kertomassa kuulumisia. Oltiin jo ihan varmoja, että olet putkauttanut pötsimönkijän ulos...
Tsemppiä ja ikimuistoisia hetkiä lähipäiviin!!

Miten Annon lääkäri meni?

Kirjoittelen myöhemmin lisää, nyt tämä pikapiipahdus vain.
 
Kiitokset kaikille tervetulotoivotuksista! :flower: Kuten Onnellinen ensiodottaja, minäkin odotan, että nämä ensimmäiset viikot kuluisivat nopeasti ja raskaudesta pääsisi enemmän nauttimaan. Yhdelle raskaana olevalle tuttavalleni kerroin raskaudestani, koska halusin apua lääkärin valintaan, mutta kenellekään muulle emme ole kertoneet. Luulen, että päästään 15:sta viikon paremmalle puolelle ennen kuin ilmoitan asiasta kenellekään. Mites OE:n jalka? Toivottavasti on jo parempi. Entä onko sinulla pahoinvointi yhtään helpottanut? Itselläni on kummallinen joka toinen päivä rytmi pahoinvoinnin suhteen. Yksi päivä hyvä, toinen huono. Nyt onkin ihan hyvä olo taas. =) Mutta ihan hirveän paljon helpompaa on ollut, mitä kuvittelin, sillä edellisessä km-raskaudessa pahoinvointi oli sitä luokkaa etten uskaltanut lähteä kotoa minnekään. Kop kop vaan ja toivon että tämä pahoinvointi pysyy ihan aisoissa jatkossakin. Väsymys sen sijaan on ihan kiitettävää luokkaa. Viikonloput menee nukkuessa ja koti on kuin pommi-iskun jäljiltä. Milloinkohan sitä taas piristyy?

Olipas yllätys, että Pötkylä on vielä yhtenä kappaleena. Tai eihän sitä tiedä, onko enää nyt, kun tätä kirjoittelen. Jännityksellä odotamme uutta tulokasta. :heart:

Onnea Miinamarialle uuteen kotiin!

Nyt täytyy lähteä selvittämään keittiöön tiskivuorta ja sitten siirtyä valtavan silitys pinon ääreen. On jäänyt kotityöt vähän rästiin. :ashamed:

Mukavia oloja masuille!
 

Yhteistyössä