Heippa kaikille
Pötkylällä on vihdoin h-hetki käsillä, kasakaupalla onnea matkaan ja tulehan kertomaan kuulumisia tulokkaalta kunhan ehdit!
OE, meillä tuo riskiseulonta meni ihan pohtimatta, vähän huomaamattakin alkuraskauden huumassa ja kaiken uuden lomassa. Kävin ultran ja verikokeen yhdistelmässä ja vasta tulosten tultua aloin miettiä, mitä olisin tehnyt, jos riski olisi ollut koholla. Jälkikäteen ajatellen olen tyytyväinen, että testissä kävin, tulokset kuitenkin rauhoittivat oloa selvästi. Toisaalta seulontahan antaa vain riskiluvun,ei mitään varmaa tietoa. Meillä riski oli normaali, mutta ultrassa niskaturvotus ihan rajoilla ja mieltä on jäänyt vähän kaivelemaan, josko jotain poikkeavaa kuitenkin on, vaikka lääkäri vakuutti, ettei syytä huoleen ole. Rakenneultraa odottelen nyt innolla ja vähän hämmentyneenäkin.
Seulonta on tavallaan työkalu, jolla vasta katsotaan, onko tarvetta tehdä tarkeampia selvityksiä. Itse olisin todennäköisesti lapsivesipunktion tms. kohdalla miettinyt paljon enemmän sitä, haluanko siihen lähteä vai en. Lähtökohtaisesti ajattelen, että mieluummin tietäisin etukäteen, jos jotain on vialla, että voisin valmistautua. Miten sitten tositilanteessa toimisin on eri asia eli en oikein osaa neuvoja antaa. Meillä mies totesi jälkeenpäin, että hän ei edes ajatellut seulonnan väliinjättämistä. Hänestä asiaa ei ollut syytä sen enempää miettiä, kun kerran keino asian tutkimiseen on olemassa.
Täällä voidaan flunssan jäljiltä vihdoin paremmin. Viime päiviin on mahtunut lähinnä lepoa ja rauhaa. Olen alkanut keräilemään listaa tarvikkeista, jotka ajattelin hankkia Suomesta, kun (toivottavasti) ehdin siellä vielä poikkeamaan ennen vauvan tuloa. Eilen olimme miehen ja hänen poikansa kanssa paikallisessa huvipuistossa ja minun huomikykyni meni lähinnä ympärillä olevien lapsiperheiden vaunujen tarkkailuun ja hyvännäköisten vaunujen merkkien, öh, hienovaraiseen :ashamed: vakoiluun. Luulen, että muutama äiti jo epäili minun suunnittelevan heidän pienokaistensa varastamista kun hiiviskelin kumarrellen sinne tänne vaunujen ympärillä. Kauhean vaikealta tuntuu tämä valinta. Me asumme kaupungissa ja täällä yhdistelmävaunut ovat mielestäni täysin tarpeettomat eli jonkinlaiset sirot kaupunkicrossit pitäisi löytää ja niistä ei ole ollenkaan kokemusta sen enempää itsellä kuin kavereilla.
Äh, nyt täytyy lähteä lounaan valmistukseen, lapsi ja mies ovat näemmä nälkäkuoleman partaalla. Taidan hakea grillatun kanan vastapäisestä lihakaupasta niin ei tarvitse sen enempiä kokkailla
Hyviä vointeja kaikille!
fleur ja nappi rv19+5