Yli 3-kymppiset esikkoa odottavat II

Tervehdys!

Täällä koko päivän ollut tasaisesti maha kipeä ja nyt iltaa kohti tulee vain kipeämmäksi. Supistelee, mutta kun kipu on jatkuvaa ja maha yhtenään pinkeänä, niin ei tässä kyllä ainakaan mitään supistusten välejä pysty laskemaan. Vähän epävarma olo sen suhteen, että mitäköhän parhaillaan tapahtuu. Olen kuvitellut, että se on sitten päivän selvää, että koska pitää lähteä tai ainakin, että koska synnytys on käynnistynyt, mutta enää en kyllä osaa sanoa. Jos ei synnytys nyt ole käynnistynyt niin sitten kyllä huolestuttaa tämä kipuilu. Vai oisko vain paikkoja valmistelevaa. Saa nähdä miten tässä illan ja yön aikana kehittyy. Tuleeko lähtö vai häipyvätkö kivut ja supistelut pois. Vauva ainakin liikkuu vielä kovinkin. Vähän aikaa sitten potkaisi kovaa oikeaan kylkeen ja jalan selvästi tunsi siinä pullottamassa ja sekin ihmetytti kun on niin kauan ollut selkä oikeaa kylkeä vasten, että miten päin nyt on mahassa taipunut kun oikealle potkii. Voisko laskeutumisen myötä jaloilla olla nyt enemmän tilaa potkia eri suuntiin?!

Sitten ristiäisistä vielä laulamisen osalta. Musta kanssa voi hyvin pyytää jotakuta ulkopuolista laulamaan. Mä itseasiassa myöskin oikein haluaisin jonkun asian osaavan esittämään muutaman kauniin kappaleen, muttei ole ketään sopivaa tiedossa. Meillä kyllä löytyy perheestä laulajia ja lauluääntä, mutta ei kuitenkaan ketään sellaista, joka voisi yksikseen jotain esittää ja sellaista haluaisin.

Lauralein rv 39+1
 
ja kiitoksia onitteluista =)

Lauralein varmaan kertoilee huomenissa mikä tilanne; toivottavasti sitä valmistelua h-hetkeen.

Täällä alkanut vauvajutut tulee enemmän mieliin kun saatiin sänky (kori jaloilla, isoisän tekemä, ollut enolla ja vissiin tädeillä + kaikilla serkuilla käytössä), äitee ompeli uuden kankaan joka tulee reunojen yli. Tuolla tököttää makkarissa. Sitten saatiin kierrätettynä hoitopöytä laatikoilla, vaatteita ja muuta roinaa. Aloin tänään pesemään vaatteita, halusin nähdä saako niistä käytettävän näköisiä kun ovat aika kulahtaneita. Etenkin vaaleissa kun on kellertävät pääntiet tai hihansuut, ällöttää, mutta koitin nyt kuitenkin puhdistuvatko 60:ssä. En tiedä kestääkö kuitenkaan 90:a. Huomenna sitten valossa voi tsekata, mitkä menee roskiin jos ei näytä säädylliseltä.
Hoitopöydän ja laatikot jynssäsin myös, siis yhtäkkiä on meikäläinenkin innostunut hääräämään. Tuntuu vaan tyhmältä kun on se pari kk vielä aikaa, onko järkeä laittaa vielä paikkoja pölyyntymään jne. No, jos niihin laatikoihin sais järjesteltyä suurimman osan, pysyy kai ne siellä siistinä.

Mites te kohta jakautuvat ja lähiaikoina jo kotiutuneet, hankitteko niitä 50 tai 56 vaatteita etukäteen? Onko ollut tarvetta (niin niillä joilla se pikkuruinen jo kotona tuhisee...)?

Saatiin myös kasa vauvan leluja, pehmohelistimiä ym jotka on ilm ollut varastossa; taidan heittää nekin koneeseen ja jos ei kestä niin ei voi mitään. Sellaisenaan ei viitsi ottaa käyttöön.

Huomenna neuvola ja koko loppuviikko tosi kiirettä. Vointi ollut tosi jees, ei oteta niitä normomaha- ja selkäkipuja mukaan, eihän. Tänään pitkällä metsälenkillä, siellä ei synkkä ilmakaan haittaa, mukavaa mönkiä rauhassa eteenpäin ja katsella kuinka koirat nauttii. Täytyy käydä nyt kun vielä voi- ennenkuin liikkuminen alkaa olla toivotonta, ja ennenkuin putkahtaa vaavi maailmaan; joku rintareppu olis varmaan hyvä kevääksi että pääsis edes joskus metsänkin puolelle.

Tulipa nyt romaania ja plaaplaata.
Ristiäisistä, mä en haluais mitään lauluja, saa nähdä meneekö läpi papille.
Jaa niin kummeja ei olla vielä ajateltu kummemmin. Pikkuhiljaa...

minimi ja mönkijäpunkija 32+1
 
Juu ei tullut vielä lähtöä. Ilta oli aika ikävä ja sairaalaankin jo soittelin ja kyselin, että mitä tehdä kun maha on jatkuvasti kipeä ja kova. Neuvoivat seurailemaan tilannetta ja tulemaan viimeistään sitten kun kipuja ei enää kestä, vedet menee tai alavatsassa tuntuu kovaa painetta. Kivut pysyivät koko ajan ihan siedettävinä ja häipyivätkin sitten nukkumaan menoon mennessä ja yön olen saanut itse asiassa tosi hyvinkin nukuttua. Nyt aamusta ei mitään tuntemuksia taas enää, joten en tiedä mitä eilinen oli, mutta nyt taas tunne, ettei synnytys olisi lähelläkään.

50 ja 56 senttisiä vaatteita olen kyllä hankkinut ja itseasiassa lähinnä niitä nyt pestynä ja silitettynä valmiiksi vauvaa odottamaan. Muutama 60 senttinen joukossa, mutta nuo suuremmat vaatteet pääasiassa vielä kassissa odottamassa myöhempiä aikoja.

Lauralein rv 39+2
 
Lauralein mä jo eilisen illan jännäilin tukka pystyssä sun puolesta, jotta joko se on menoa! Harmi että oli vasta harjoittelua, mutta josko vaikka kohta?

Moni jo synnyttänyt nainen on sanonut, että mitä enempi ennakoivia supistuksia ennen H-hetkeä, niin sitä lyhyempi itse synnytys? Tiedä häntä että onko totta, mutta jos on niin tässä pinossa on monta joilla ennakoivia suppareita on ollut siihen malliin, että rytinällä pitäisi vaavien tulla.

Ja tästä tulikin mieleeni, jokohan Danalla on tositoimet alkamassa?

Mä en ole hankkinut yhtään 50senttistä vaatetta. Suurin osa vaatteistahan ollaan saatu ilmaiseksi ja muutaman olen itsekkin ostanut mutta lähinnä kokoa 56 ja 62. Tämä ihan siitä syystä, että sekä minun että mieheni suvussa on ollut tapana synnyttää kohtuullisen isoja vauvoja. Ja jos nyt kävisi niin että ipana tulisi ennen aikojaan, niin uskon että vauvoihin täysin hurahtanut anoppi kyllä huolehtisi siitä ettei lapsukainen nakuna joutuisi olemaan.

Ja nakuilusta tulikin mieleeni eiliset hankintani (pyörivät parhaillaan pesukoneessa).. Kauppareissulla käteeni sattui siis vauvalle ihan ensimmäiset omat pyllypyyhkeet. Hyvänen aika sentään, että jo ajatus pyllypyyhkeistä on suloinen. Olen ilmeisesti seonnut? :p

No niin, jatkanpa nyt tätä riehakasta aamua juomalla vaikka kupin kahvia?

pötkylä ja pikkuElvis 28+6
 
Eipä mitään edistystä täälläkään :kieh:
Itseasiassa oon ollut niin laiskana täällä, että en hirveästi ihmettele.
Tänään, kun ilma on parempi vois lähteä pikku kävelylle tms. niin varmaan sillä jonkun supparin saa aikaan.
Lauralein pääsikin jo tuolle joko nyt-asteelle. Mulla sellanen päivä oli sunnuntai sen aamu-s:n jälkeen B)
Että kyllä se vaan tehoaa... Harmi vaan, kun ei ihan hirveästi haluta tuo touhu ja mieskin on näin arki-iltaisin aika väsynyt, mutta jos joku päivä kokeilisi vielä uudestaan.

Mulla on vauvalle ihan pari 50-senttistä vaatetta ja muut 56->.
Serkun vauva oli syntyessään 52cm ja vähän yli 4kg eikä tarvinnut 50 senttisiä päälle laittaa.

Pötkylä, niin minäkin olen kuullut, että tällanen hidas kypsyminen olisi nopeuttava juttu synnytyksen kannalta. Mun äidillä molemmat synnytykset oli suht. nopeita n.6h, joten toivon periväni tuon ominaisuuden :)
Joo ja kyllä ne kaikki vauva-tavarat pyyhkeitä myöten pistää munkin pään pyörälle. Sovitaan, että se on ihan normaalia.

Nyt lähden kalastelemaan niitä suppareita :D

-Dana 39+2
 
Tervehdys kuomaseni! Jatkan vielä kasteasiasta. Auringonkukka, voit ilman muuta pyytää naapuriasi laulamaan kastejuhlissa, virsiä ei ole pakko hoilata koko porukan kanssa. Minun suvussani löytyy laulajia, mutta mieheni suvussa ei, joten olemme päätymässä kompromissiin, jossa yksi minulle läheinen virsi lauletaan ja kasteen lopuksi soitetaan cd:ltä musiikkia. Aki Sirkesalon "Pikkuihminen" olisi ihana kappale, samoin Yön "Ihmisen poika", mutta mieheni ei pidä kummastakaan artistista (ja lisäksi minua alkaa aina itkettämään, kun kuulen Akin biisejä), joten voi olla, että soitamme Elvistä =). Kauppakorkeakoulun ylioppilaskunnan laulaja (KYL) on levyttänyt ihan kappaleen, Maailma jääkukkien takana, joka sopisi pienen tytön joulunajan kastejuhlaan loistavasti.

Tänään kävin muuten varaamassa paikan kastejuhlia varten. Kotona olisi kiva pitää tilaisuus, mutta pelkästä lähisuvusta kertyy jo sen verran porukkaa, että tilat käyvät liian ahtaiksi.

Eiköhän Lauralein pääse jo pian synnyttämään. Toivotaan, että Lauralein sekä Dana perheissä saadaan viettää tänä vuonna isänpäivää. Meillä ei taideta ihan siihen ehtiä...

Tällä viikolla on tutustuttu Jorviin (oikein positiivinen vaikutelma jäi) sekä vierailtu neuvolalääkärillä. Sf-mitta on nyt toista kertaa peräkkäin 31 cm, eli taitaa olla herra muuttanut kerrosta alaspäin, vaikka kohdunsuu olikin vielä ihan kiinni. Painoa oli tullut 600 g per viikko. Lääkäri arveli, että synnytyksestä tulee kohtuullisen helppo, kun tyyppi pystyy jo tässä pitämään päätään niinkin alhaalla lantiossa. Ja muutenkin rakenteeni olisi "synnytysystävällinen". Hyvä niin, tosin se Jorvin vierailu toi synnytystapahtuman aika paljon konkreettisemmaksi, joten lääkärin puheet laimentuivat.

Itse olen ostanut muutaman 56 senttisen vaatteen ja ensi viikolla saan äitini ostamat vaatteet, jotka ovat 50 - 60 cm. Veikkaan, että 50 cm vaateet jäävät käyttämättä. Monet sanovat, että 56 cm:n vaatteet jäävät hetkessä pieniksi. Kuulemma ensimmäinen koko, jota käytetään jo pidempään, on 68 cm. Mutta vaikka vauvalle voisi pukea heti alkuun 60 cm:n vaatteita, niin minusta olisi kyllä kiva käyttää sopivan kokoisia.

Lopetan päivän raporttini (tai romaanini) täältä tähän. Voikaatte hyvin.

Nefer 36+4
 
Oltiinpas me tiputtu, joten nostoa vaan peliin.

Ristiäisistä vielä sen verran, että ollaan ajateltu järjestää ne seurakunnan tiloissa, vaikka vieraita ei kovin montaa ole tulossa; mummit, kummit ja molempien sisarukset lapsineen. Kotona jos järjestettäis, niin tulisi tila ongelma ja esim mun sisaruksilla on allergisia lapsia, joten eivät voisikaan tulla meille kun on koiraa ja kissaa huusholli vääränään.

Kertokaas tytöt, miten voi olla mahdollista että koko talouden koneet poksahtavat samanaikaisesti? Pesukone on irtisanomassa sopimustaan (onkin palvellut hyvin jo 12 vuotta), jääkaappi ei enää tiedä olevansa jääkaappi, vaan leikkii välillä pakastinta ja välillä on niin lämmin että maito muuttuu kokkelipiimäksi tuota pikaa, lisäksi tv:kin on näemmä sitä mieltä että palvelussuhde tähän perheeseen alkaa olemaan ohi. Kuva värisee ja virisee holtittomasti, toisinaan näkyy kyllä ihan hyvin.
Se on taas ihan järjetön summa mikä näihin koneisiin menee kun marssii kauppaan. Mä kyllä pärjäisin ilman televisiotakin jonkin aikaa, mutta miehellä on jos jonkinlaista ohjelmaa joita on PAKKO katsoa!

Mitäköhän Lauraleille ja Danalle kuuluu tänään, joko?

pötkylä ja pikkuElvis 29
 
Sain kaveriltani tällaisen testin ja te, hyvät nettikaverini, tulitte heti mieleeni. Täällä kun on niin paljon koiraihmisiä (joihin toki itsenikin luen, vaikka meillä ei mieheni allergian takia voikaan olla nelijalkaisia lemmikkejä ).

http://cgi.mtv3.fi/helmi/testikone/flash.shtml?43

Minut arvioitiin terrierriksi: Nyt lentävät ärräpäät! Tehokkaat terrierit ovat erittäin itsepäisiä, mutta älykkäitä koiria. Niiltä ei useinkaan löydy juuri miellyttämisehalua, vaan terrierit tekevät elämässä juuri niin kuin itse tahtovat. Toisaalta voimakas oma tahto on hyvä juttu, mutta se voi tuoda elämään myös riita- ja ongelmatilanteita, kun terrierin tahto ei mene yksiin muiden perheenjäsenten kanssa.

Territ ovat kuitenkin myös harvinaisen iloisia koiria. Ulkonäöltään terrierejä kuvaillaan usein luonnollisen näköisiksi ja kokoisiksi koiriksi. Terrierinainenkaan ei siis ole hysteerinen ulkonäkönsä hoitamisesta.

En kyllä mielestäni ole kovinkaan voimakastahtoinen, vaan ennenminkin sopeutuvainen ja sovitteluhaluinen. Liekö tähän tulokseen vaikuttaneet hormoonit :D

Voi Pötkylä, noinhan se juuri menee, että kaikki mikä voi hajota, hajoaa samalla kertaa. Eli pikkuElviksen lisäksi teille on lähiaikoina tulossa ainakin kolme uutta perheenjäsentä. Meillä nimittäin jokainen hankinta, joka toimii sähköllä, on kuin lapsi. Mieheni on aika lailla hurahtanut kaikkiin vempaimiin ja haluaisi jo nyt uusia vuoden vanhan televisomme... huoah! Mutta välillä en voi muuta kuin :LOL:

Nefer 36+5
 
Täällä minä ainakin vielä, eikä oloa lähdöstä yhtään. Eilisiltana maha oli taas jonkin verran kipeä ja supisteli, mut ei mitään enempiä ja yö taas nukuttu loistavasti. Vain kolme vessakäyntiä. :) Auringonkukasta sen sijaan ei ole kuulunut vähään aikaan, joten oiskohan hän päässyt jo vauvaa hakemaan?

Lauralein rv 39+3
 
Hahaa Mä olen MOPSI ja tunnistinkin itseni aika nopeasti, just tollainenhan mä olen. Tönäkkä ja suloinen lättäkuono!!!!! :LOL:

"Sinä olet kuin pieni ja suloinen lättäkuono. Mopsit ovat luonteeltaan ystävällisiä ja iloisia, mutta rauhallisia pieniä seurakoiria. Mopsi on ihmisrakas, mutta joskus aavistuksen itsepäinen koira.

Mopsit kun ovat herkkiä keräämään rasvavarastoja tönäkkään pieneen kroppaansa. Liikuntaa täytyy siis muistaa harrastaa, vaikka sohva näyttäisikin niin kutsuvalta ja suklaa himoittaisi!

Mukavuudenhaluisen mopsin persoonallisuus on purenut muun muassa kuninkaallisiin, joilla on tunnetusti ollut runsaasti mopseja. Mopsinainen onkin ihanan tavallinen tyttö. Hän on sosiaalinen, jalat maassa kulkeva nainen."
 
Täällä myöskin :wave:
Eilinen suppareiden metsästys käsitti kävelyä, pyöräilyä, maton tamppausta ja haravointia, mutta melko laihoin tuloksin. Väsytti kyllä kamalasti illallla ja nukuinkin tosi hyvin.
Tänään on neuvola, mutta eipä sieltä varmaan mitään uutta tietoa ole luvassa.

Mullakin on sellanen tunne, että Auringonkukalla olisi meille kohta kerrottavaa :)

Pötkylä, juuri noin se meilläkin menee. Jokainen kone toisensa perään on nyt hajonnut. Myös kaikki ne pienemmät tavarat, jotka on aikoinaan ostanut/saanut kotoa muuttaessa esim. silitysrauta jne.
Ei tuu vanhuus yksin :LOL:

Onko teillä muilla ongelmia saada tätä meidän pinoa auki?
Mulla vaati taas monta yritystä, että aukesi ja viestien lähetys on usein yhtä tuskaa. Onko meillä muka jo liikaa sivuja?

-Dana 39+3
 
auringonkukka-75
Täällä edelleen, yhdessä palassa. Tein tuon Neferin testin ja täällä on lättäkuonoinen rasvavaraston kerääjä :LOL:

Mulla on ollut sellainen ongelma, etten saa mitään kirjoituksiani lähetettyä. Ja usein unohdan kopioida sen mitä olen kirjoittanut. Sitten kun teksti katoaa jonnekin, niin menee aina hermot ja intoa ei ole kirjoittaa uudestaan samaa tekstiä. Eli pakko tuottaa pettymys sekä teille, että itselleni, täällä kotona olen edelleen.

Tänään on supistellut ihan kiitettävästi, mutta ei juurikaan kipeästi. Ajattelinkin houkutella tuon mieheni kävelylle kanssani. Jospa se kävely saisi lisää suppareita aikaan.

Me käytiin Lastentarvikkeessa ostoksilla. Matkaan tarttui "hajuton" vaipparoskis, joka muuten on nyt -40% alessa *vinkki* Vaikutti ihan pätevältä. Sitten ostettoon pinnasänkyyn patja ja petari. Meillä on korisänky jo valmiina, eli toi pinnasänky tulee käyttöön vähän myöhemmin, mutta onpahan nyt valmiina sitten patjakin. Meillä on tuttavalta peritty pinnasänky, mutta halusin uuden patjan, kun jotenkin tuntui että olisi "puhtaampaa" laittaa oma vauva nukkumaan uudelle patjalle.

Olen törsännyt ihan urakalla... Tilasin nimittäin Aventin rintapumpun Vauvatar-nettikaupasta. Sekin oli tarjouksessa, 49 euroa. Normaalisti maksaa 60 euroa. Mun kaveri suositteli sitä ja mitä olen lukenut, niin se taitaa olla melko hyvä pumppu. Ajattelin, että ostan heti hyvän pumpun, koska se vasta kalliiksi tulee, jos ensin ostaa kehnon ja sitten paremman. Toisethan ovat sitä mieltä, ettei kannata edes pumpata, mutta minusta olisi tosi hyvä, jos maitoa saisi vähän pakkaseenkin. Sitten pystyisi jättämään vauvan hetkeksi jonkun muun hoitoon ilman, että olisi syötettävä korviketta. Kuten huomaatte, toivon rintaruokinnan onnistuvan...

Pötkylä Eikös se ole enemmän sääntö kuin poikkeus, että kaikki kodinkoneet poksahtavat yhtäaikaa? Harmi, että niin on, koska ne on niin hitsin kalliita uusia :/ Meillä mies on sellainen, että sille kaiken pitäisi olla uusinta uutta noissa elektronisissa laitteissa. Mulle riittäisi, että laite toimii. Meillä on olohuoneen pöydällä 6 kaukosäädintä ja kyllä meinaa välillä hermot mennä, kun en osaa edes radiota laittaa päälle ilman apua. Just kun opin käyttämään jotain vimpainta, niin se menee vaihtoon tai ainakin kaukosäädin on uudelleen ohjelmoitu niin, etten varmasti osaa käyttää sitä |O Nyt syksyllä meille hankittiin uusi videokamera. Mies halusi oman, vaikka oltaisiin saatu lainaan mun siskon kamera, jolla olisi voinut videoida vauvan ensihetkiä. Sanoin kyllä, että otan avioeron samantien, jos synnytyksessä pääpaino on videoinnilla... Tai jos mun jalkojen väliin zoomataan.

No niin, jospas nyt lähtisi sinne kävelylle. Olisi ihanaa, jos jotain alkaisi tapahtumaan. HUomenna on kuitenkin SE päivä. Tosin, tuntuu siltä, että pikku-ukko viihtyy tuolla yksiössään vallan mainiosti, joten saattaahan olla, ettei tositoimiin päästä vielä pariin viikkoon.

Ai niin... Joku mainitsi rintarepun. Olen kuullut, että vauvan lonkkien kannalta olisi paras sellainen, kuin Ergo-kantoreppu. Sillä voi kantaa ihan vastasyntyneestä leikki-ikäiseen, eli vaikka on kalliimpi hieman, kuin "tavalliset", niin käyttöikä on huomattavasti pidempi. Ja kaikkein tärkein tietty se, ettei tule mitään ongelmia lonkkiin, kun vauva on sellaisessa "sammakko-asennossa".

Mukavaa iltaa kaikille!

auringonkukka ja pikkuinen, rv39+6
 

Yhteistyössä