Yli 3-kymppiset esikkoa odottavat vol.4

Onnea, Emma, jo etukäteen poikanne lähestyvien 1 v. synttärien johdosta! Niin se aika vaan menee... Vastahan me palstailtiin tuolla vauvakuumepuolella 3-kymppisissä.

Joo, kommenttina tuohon perhekeskusteluun, kyllä munkin mielestä arvoa pitää osata antaa sellaisellekin perheelle, jossa ei ole lapsia. Lastensaanti kun nykyään ei ole mikään itsestään selvyys. Yksi sun toinen kärsii lapsettomuudesta - toinen lievemmässä muodossa kuin toinen. Suoraan sanottuna todella ärsyttävää, että sitä esitetään sellaisia kommentteja, että vasta nyt teidän elämä saa jotakin sisältöä. Ajattelematonta! Meillä kun meni se 2 v. vauvaa yrittäessä, niin kyllä olisin varmaan pillastunut sellaista, jos joku olisi tuollaisia totuuksia laukonut.

Äitiyspakkauksesta mullakin on vähän samanlaisia odotuksia kuin teillä muilla - toivottavasti olen väärässä ;) . Mua jotekin häiritsee se, että kaikki vaatteet tuntuu olevan aluksi niin isoja. Pitää oikeasti jonkin verran kuitenkin panostaa pienempiinkin vaatteisiin. Metsätonttu, mä mietin kans tuollaisen pienemmän talvihaalarin ostoa. No, se nallehaalari, josta on mainostinkin, tuli jo tilattua...

Niin, onnellinen ensiodottaja taitaakin olla seuraava vauvan saaja/saanut?

Kati & Pablo rv 24+6
 
Jospa minäkin ilmoittelisin itsestäni...

Eilen illalla lueskelin tätä pinoa ja huomasin, että oon ilmoittautunut mukaankin, mutta eipä oo tullu pitkään aikaan kirjoiteltua tänne. Tais olla viimeks huhtikuussa kun oon kirjoitellu tänne.

Meillä tää pieni on jo kovasti tulossa maailmaan. Eka kerran jouduin juhannuksena (viikkoja silloin 19+6) käymään päivystyksessä, kun supisteli jatkuvasti yli vuorokauden. Tilanteen todettiin silloin olevan kunnossa, kontrolli oli pari viikkoa myöhemmin. Kontrollikäynniltä sitten lähdetiin äitipolille ja jäätiinkin sairaalaan yöksi kun supisteli koko ajan. Tilanne saatiin rauhoittumaan, kohdunsuu oli hieman pehmeä ja kohdunkaula hivenen lyhentynyt.

Toisen kerran olin lepäilemässä osastolla kun viikkoja oli kasassa 27 ja risat. Silloin siellä menikin 4 päivää ennenku päästivät kotiin, kun noi supistukset on aika säännöllisiä ja alkavat pienestäkin rasituksesta.

Kontrolleissa äitipolilla käyn parin viikon välein, seuraavat ettei tilanne pääse muuttumaan huonompaan suuntaan. Viimeksi lääkäri totesi sisätutkimusta tehdessään, että pää tuntuu hiukan liian alhaalla viikkoihin nähden. Toisaalta mä oon ihan tyytyväinen siihen, että saan käydä siellä noinkin usein, pääsee useammin kurkkimaan vauvaa, kivahan sitä on katella =)

Vaivoja täällä on vaikka muille jakaa, issias ja levottomat jalat vaivaa, supistukset on inhottavia, närästää yms.... Mut niitä en halua valittaa sen enempää.

Saikulla täällä ollaan oltu jo 1,5kk ja jatketaan äippäloman alkuun, johon ei kyllä enää ole kuin kuukausi. Hirvittävän nopeasti on aika mennyt, mihin kesä oikein katosi???

Mutta eiköhän tässä ollu tarpeeksi yhdelle kerralle, vaikka paljon olis kommentoitavaa. Jatkan myöhemmin ja keskityn sitten noihin teidän juttuihin paremmin.

-JennyAdelina & pieni 30+0-
 
Neuvolassa käyty:

Pituus 53.3 cm
Paino 4890 g
pää 40 cm

Rintamaidolla ollut viime ajat kun ei huoli pulloa oikeastaan ollenkaan, Olen yrittänyt että joisi pullosta välillä, että sitten jos tarvitsee pääsisi ilman vauvaa jossain käymään, mutta ei niin ei :ashamed:

Mahavaivat rauhoittuneet melkein kokonaan. Olen antanut 3 tippaa jekovitia ja 5 tippaa relaa aina aamuisin. disflatylia 10 tippaa satunnaisesti jos kipristelyt pahaksi äityy, cuplaton ei meillä auttanut ollenkaan.

Eilen olin huomaavinani oikean hymyn :heart: =), Sara on alkanut viihtymään pieniä aikoja katselle ja "jutellen" yksikseen, Tarkoituksena olisi nyt hankkia sellainen puuhamatto. Sitterissä ei suostu olemaan ollenkaan.

Nukahtaa aina kainaloon / syliin ja nukkuu yöt parisängyssä vieressä, Tainnut kolmet muutaman tunnin unet nukkua pinnasängyssään. Äitiyspakkauksen laatikkosängyssä ei nukkunut ollenkaan. Nukkuu 2-3 tuntia syöttöjen välissä, joskus jopa 4 tuntia.

anjamarita ja Sara 5vko+ 3pv
 
JennyAdeliinalle tsemppiä, tuo pakkolepo on kyllä aika hermoja raastavaa puuhaa! Kuitenkin tuolla pinoissa monella on mennyt yliaikaiseksikin supistuksista ja kohdunsuun avautumisesta huolimatta, niin että toivottavasti myös teidän pikkuinen viihtyy siellä masussa ainakin seuraavat viikot!

Anjamaritalle kanssa, kylläpä kuulostaa ihanalta, että tisu kelpaa pienelle, minun pelkoni on juuri se, etten jostain syystä pysty imettämään. Hyvä, että olette löytäneet keinon rauhoittaa noita mahavaivoja, pitääkin panna mieleen, että mitä olette käyttäneet!

Tänään kävimme kuukausikontrollissa gynen luona, siellä meidän pentumme koisasi hyvin rentoutuneen oloisena, hiukan sitten jaksoi kylkeä kääntää. :D Voi että oli ihana näky, olen jo aivan myyty. Pelkään pahoin, että musta tulee vielä pahempi kuin näistä superomistushaluisista italialaismammoista, olen jo nyt ihan hulluna tähän pikkuiseen. Kamalaa :ashamed: Mutta kun meitin vaavi on niin KAUNIS :D Maailman kaunein, itse asiassa, niin kuin jostain syystä vissiin meidän kaikkien pikkumönkijät ja sitten ne maailmaan jo tulleet ;)

Painoa oli tullut liikaa :ashamed: 2,5kg raskauden alusta, kun pitäisi olla kuulemma vain 0.5kg. Tällä kertaa gyne selitti, että miksei halua minun lihovan: ei suinkaan esteettisistä syistä, niin kuin kuvittelin alussa, vaan siksi, että pelkää verenpaineen nousevan liikaa. Koska mitattaessa olin tosi kiihtynyt (kuten aina ennen ultraa, en voi sille mitään), oli verenpaine 147/72, niin että otin gynen varoitukset tosissaan, ja päätin pitää pientä dieettiä seuraavat pari viikkoa. Gynen mukaan voisin syödä ihan turvallisesti 1700 kaloria proteeinipitoista ruokaa, mutta totta puhuen luulen, että jos jätän croissantit pois aamupalalta ja jätskin syömättä illallisen jälkeen, niin pientä edistystä tapahtuu jo ihan sillä tavalla. Ja ehkä se suklaakaan ei ole aivan välttämätöntä. ;)
Kyllä se mun verenpaine sitten laski ihan 124/68, kun hiukan rauhoituin, mullahan toi alapaine on aina tosi alhainen, kotona kun rentoutuneena mittaan, niin usein verenpaine on jotain 110/60, ja kyllä mua sitten huippaakin, ettei sen puoleen.

Miehen mielestä pikkuinen on 15-viikkoiseksi tosi iso, hän veikkaa syntymäpainoksi lähemmäs 4kg. No, olisi ainakin tullut äitiinsä. Gyne muuten sanoi, että mun mahani on n. kuukauden verran ajastaan edellä, mitä kokoon tulee noin niin kuin ulkopuolelta katsottuna :LOL:

Mutta en suostu myöntämään, että olisi läskiä, kumpu on ihan kova ja kiinteä. :kieh:

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 15+1 :heart:
 
Ollaanpas me tiputtu kovin alas. Täytyy nostaa meitä ylemmäs...

Mulla menee kovin hyvin. Töitä olisi vielä 3,5 viikkoa ennen äippälomaa.
Töitä olisi enemmänkuin kerkiää tehdä. Ja töissä pomo ja toimari haluaisivat pitää minut töissä. Lupasivat järjestää minulle jopa parin palaverin väliin sektion ja oman lastenhoitajan, jotta saava pitää töissä. :LOL:

Jos kuitenkin yritän olla vaavin kanssa kotona, kun siihen on oikeasti mahdollisuus...

Huomenna olisi neuvola, saa nähdä missä mennään.
Olisi kiva saada jo kokoarviota ja tietää vähän missä tilassa se vauva on siellä, että millaista synnytystä tässä pisäisi odotella.

Sarppa ja tiitiäinen 31 + 4
 
Minnekäs kaikki ovat kadonneet näin syksyn myötä? ;)

Ilmeisesti eilen sitten tunsin ekat liikkeet :D Sanon ilmeisesti, koska en millään voi tietää, että miltä ne varsinaisesti tuntuu. Mutta kun makoilin ihan rauhassa, niin yhtäkkiä tuntui siltä kuin kaksi ilmakuplaa olisi puhjennut :D Ikään kuin sellainen tosi nopea elohiiri oikealla kohdussa. Ensin ihan äimänä ihmettelin, että mitä se oikein oli, jotain aivan uusia ilmavaivoja vai? :LOL: Mutta kun sitten täällä olen lukenut näistä ekoista liikkeistä, niin kauhean moni kuvailee niitä just tuollaisiksi kupliksi! Itse olin lukenut vain jostain perhosen siivistä, niin että en heti osannut yhdistää noita mun kuplan puhkeamisia liikkeisiin, mutta ilmeisesti ne nyt sitten olivat niitä. Kovasti olen sitten tänäänkin yrittänyt kuulostella, mutta ei mitään. No, ehtiihän tässä vielä :p

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 15+3 :heart:
 
Just tuollaisia poksahteluja minäkin tunsin alussa, enkä osannut yhdistää niitä vauveliin heti. Oletpas sinä muuten tosi aikaisessa vaiheessa tuntenut "jotain"!

Täällä kärvistellään selkäkivun kanssa töissä, loman jälkeen istumatyö päätteen ääressä ottaa lujille... Ja vieläpä närästää.

Huomenna lääkärikäynti, seurantaa siitä aiemmasta mahakipuilusta ja supistelusta, jota ei nyt ole ollut vähään aikaan.

Löysin vesijuoksun. Sopii tosin hyvin tässäkin tilassa! Suosittelen.

Metsätonttu ja poikanen rv 28+2
 
Moikka, Metsätonttu, Lentoemo ja muut,
Täällä tosiaan toivuttu inhottavista alavatsan vihlonnoista ja viiltelyistä. Kivut onneksi lakkasi 2 pv:n kuluttua, eikä tämän jälkeen ole ollut yhtään mitään. Uskon tosiaan olleen kysymys kohdun kasvamisesta ja vatsalihasten vetäytymisestä juuri, kuten terkkarikin sanoi. Jos olisi jotakin vakavampaa, luulisin kipujen/tuntemusten olevan paljon pahempia. En vaan kaikessa jaksa ajatella kaikkein pahinta. Ehkäpä tällaiset pienetkin kiputuntemukset tuntuvat itselle suurilta, kun juuri mitään ei ole ollut koko raskausaikana.

Metsätonttu, vesijuoksu on varmaan hauska harrastus. Itse en ole koskaan kokeillut. Ajattelin niin, että sitten kun en enää jaksa jumpissa, spinningissä ym. käydä, niin alkaisin uida. Mammauikkarikin löytyy jo kaapista. Olen vaan miettinyt sitä, että onko uinti viisasta lähes talviaikaan, ettei vaan tule mitään tulehduksia itselle kylmyydestä ym. johtuen.

Lentoemo, eiköhän nuo poksahdukset ole juuri niitä ekoja liikkeitä. Mulla liikkeet alkoi suoraan pienillä potkuilla, mutta kyllä kuplintaa ym. on ollut matkan varrella koko ajan.

Kati & Pablo rv 25+6
 
Kati: hyvä että kivut ovat häipyneet. Eipä sillä, että kipu mistään vakavammasta kertoisi, mutta eihän ne mukavia ole. Mulla onkin ollut nyt suorastaan outo olo, kun ei ole ollut useampaan päivään mitään kipuja. Ebkä ole kyllä tuntenut enää mitään poksahduksiakaan, mutta enpä nyt jaksa siitä panikoida ;) Aattelen mieluummin, että oli melkein liian aikaista jo niille viime viikkoisillekin, otan ne ylimääräisenä "lahjana", ja odottlen nyt sitten rauhassa, että alkaa tuntua ne kunnon potkut. Vaikka kyllä aina silloin tällöin yritän pikkuista maanitella mammaa potkimaan :D

Tänään sitten saatiin seinät maalattua, mies veteli olkkarissa pensselillä ja minä maalasin eteisen/vauvan huoneen (olemme erittäin kätevästi yhdistäneet kaksi tilaa, kun meidän eteinen on isompi kuin makkari !) merisienellä oranssiksi! Oikein kivaa jälkeä tuli, eikä kummemmin väsyttänyt, mitä nyt vain matala verenpaine saa huimaamaan, se huitelee tuolla 110/55 lukemissa...

Kuinka muuten sujui Iida-Liinan viikko yksin vauvan kanssa?

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 16+0 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja lentoemo-76:
Kuinka muuten sujui Iida-Liinan viikko yksin vauvan kanssa?
Ihan kaunistelematta, välillä oli kyllä aika kamalaa. En voi muuta kuin hattua nostaa kaikille yksinhuoltajaäideille. En olisi ikinä uskonut kuinka paljon rankempaa on olla vauvan kanssa lähes viikko ihan kaksistaan. Meillä kyllä oli vähän huonoa tuuriakin mukana. Lupaavasti alkanut imetys alkoi tökkiä saman tien kun mies lähti reissuun. Minun jo valmiiksi runsas maidon tuotanto riehaantui ihan täysin ja tyttöhän tykkää syödä hotkimalla joten lopputulos oli välillä katastrofaalinen. Pieni kullannuppu sai kamalia raivareita kun meinasi tukehtua siihen maitotulvaan. Kyllä varmasti surettaa jos maitoa on liian vähän mutta eipä paljon naurattanut kun sitä oli aivan liikaa. Nyt olemme kaiken maailman tempuilla saaneet imetyksen pääosin luistamaan jälleen. Lisäksi tietenkin vauvalla alkoi vatsavaivat myös viime viikolla ja minä kompastuin olohuoneen rahiin, josta tuloksena oli musta varvas. Jääpalapussit jalassa yritin sitten syöttää vauvaa tisseistä joista suihkusi maitoa vauvan naamalle ja tämän jälkeen vatsavaivaista neitiä yriteltiin rauhoitella kaikin mahdollisin keinoin. Oli siis oikein ruusuinen vauva-arki viikko. Kaupassa juoksentelu onnistui kuitenkin erittäin hyvin ja jostain syystä tyttö oli kuin pyhäkoululainen ostoskeskusten imetyshuoneissa.

Olen muuten todennut että kantoliina on ihan ehdoton jos vauvalla on vatsakipuja. Meillä ainakin tyttö rauhoittuu syönnin jälkeen jos voi olla kantoliinassa pystyasennossa. Tämänkin toteamiseen meni kyllä useampi päivä kun kaikkia mahdollisia muita keinoja oli jo kokeiltu.

On meidän nuppu kuitenkin niin suloinen. Mutta kyllä välillä ihmetyttää miten sellaisesta suloisesta suurisilmäisestä kääröstä lähtee niin valtavasti ääntä. :D

Oikein mukavaa odotusta kaikille!
 
Iida-Liina: nostan hattua sinulle! Ei taatusti ole ollut helppoa, kun ei ol edes sukulaisia apuna, monella yksinhuoltajallakin on onneksi edes äiti apuna! Mutta onneksi ne miehet palaavat sieltä reissusta ennen pitkän. Joka tapauksessa olisin itsestäni erittäin ylpeä, jos olisin sinä!

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 16+2 :heart:

P.S yksi syy lisää treenata kantoliinan solmimista ;)
 
Moikka Iida-Liina! Kovasti jaksamista pienen hoidossa. Eiköhän se alku ole yhdellä sun toisella aina vähän takkuinen. Hyvin olette kuitenkin päässeet eteenpäin - hattua pitää ihan nostaa! Mites muuten on mennyt? Varmasti vauvaperheen arki on just sitä mitä ollaan toivottu.

Lentoemo, kysyin muuten ihan mielenkiinnosta lääkäriltäni siitä umpparista. Kuulemma tässä vaiheessa raskautta umppari ei enää tunnu tuossa oikealla alhaalla kohdun seutuvilla, vaan kohdun kasvaessa on kuulemma noussut ylöspäin ja vetäytynyt jonnekin muualle. Eli siitä ei ollut kivuissa kyse. Kuulemma kohdun kasvaminen on varmin selitys tuolle kaikelle. Ligamenteista lääkäri myös puhui.

Oma (.) kaikki ok noin muutoin. Eilen kävin siellä sokerirasitustestissä, jonka tulokset saan ensi viikolla neuvolakäynnillä. Olisin luullut, että se ylimakea litku olisi ollut aivan kamalaa ja olotila ollut jotenkin tosi huono, mutta ihan kivuttomasti meni koko juttu. Vähän vaan alkoi väsyttää.

Sitten me käytiin ti 4 D:ssä. Poika ei suostunut näyttämään kasvojaan kunnolla koko session aikana. Muutoinkin hän on aika kummallisessa asennossa, meinaan poikittain mun vatsassa! Onko kellään lapsi ollut vielä näinä viikkoina tuolla tavalla? Kasvukäyrän suhteen mennään kuulemma ylä- ja keskikäyrän välissä, joten jos tätä tahtia kasvu jatkuu, pojasta voi tulla jopa 4 kg syntymähetkellä. Lääkärini sanoi kans, että jos ei oo kääntynyt rv 32-34 vaiheilla, niin sitten joudutaan miettimään kääntämistä myöhemmin, ja toki tietenkin myöhemmin vaikuttaa myös synnytystapa-arviointiin. Paljon tuli siis mietittävää pieneen päähän...

Kati & Pablo rv 26+3
 
Terveisiä täältäkin! Pidän peukkuja Kati, että pikkuisenne kääntyy omin avuin alaspäin, eikä tarvitse alkaa auttamaan toiseen asentoon. Onneksi aikaa on vielä! Meillä vauveli on ollut pää alaspäin kaikissa viime ultrissa, joten en valitettavasti voi jakaa kokemuksia siitä. Mutta huolta on ollut täälläkin....

Säikähdin tänään ihan hirveästi veristä vuotoa. Olimme rautakauppakierroksella ja poikkesin eräässä paikassa veskissä, kun huomasin ruskeaa vuotoa (noin ruokalusikallisen). Soitin heti kauhuissani neuvolaan, sillä supistuksiakin on ollut jatkuvasti ja viime päivinä aina vain enemmän, ei tosin onneksi kivuliaita. Sain ohjeet tarkkailla veren laatua ja lepäillä, maanantaina on seuraava neuvolakäynti. Olisi tehnyt mieli rynnätä suin päin lääkäriin, mutta kuulemma voi olla ihan vaaratontakin tämä tällainen ruskea vuoto.

Yhdynnästä kun ei ole voinut tulla, niin veikkailen itse, että istukassa on joku verisuoni revennyt ja hieman vuotaa nyt. Aamulla piti pöntöllä käydessä ähkiä ja puhkia aika paljon, joten ehkäpä se aiheutti repeämän - en tiedä onko sellainen edes mahdollista. Mutta kyllä säikäytti! Hui!

Nyt kohtu kovettuu pienemmistäkin ponnistuksista ja kävelemisestä, joten yritän ottaa iisisti, vaikka remppa on edennyt keittiöön, pyykit pesemättä jne...

Täällä palstalla on ollut aika hiljaista viime aikoina. Kiva että Iida-Liina ja Lentiskin ovat käyneet kertomassa kuulumisia. Mitähän muille kuuluu? Kenellä lähenee synnytys? Millaisia ajatuksia päässä pyörii? Entä onko kellään muulla ollut tällaita veristä vuotoa viimeisellä raskauskolmanneksella?

Kyselee,
Metsätonttu ja poikanen (joka saisi vielä kernaasti pysyä muutaman viikon masussa) rv 29+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja kati231:
Onko kellään lapsi ollut vielä näinä viikkoina tuolla tavalla?
Meidän Siiri oli masussa aika pitkään poikittain. En nyt tarkkaan enää muista millä viikolla kääntyi pystyyn mutta olisiko ollut juuri noihin aikoihin. Siinä vaiheessa kun vaihtoi asennon poikittaisesta pystyyn, vaikeutui mun kenkien laittaminen yms. taivuttelu. Eli helpompaa ainakin mulla oli masun kanssa olla niin kauan kun vauva kölli selällään masussa. No, lyhyestäkin asiasta sain pitkän sepustuksen. Siis normaalia on tuo poikittainen asento ja kyllä se vaavi siitä kääntyy suuntaan tai toiseen kun ei enää mahdu entiseen asentoonsa :)
 
Metsätonttu: kirjoituksestasi ei oikein saanut selvää, mutta oletko siis varma, että veri tuli juuri emättimestä? Koska jos sinulla on ummetusta, niin sehän olisi voinut syntyä jonkun verisuonen rikkoutumisesta myös peräsuolessa? Varmaan tyhmä kysymys, mutta kun et kirjoittanut, että oliko sitä verta pikkareissa vai missä.

kati: minäkin olen kuullut, että sikiö saattaa kääntyillä vielä vaikka kuinka noiden viikkojen jälkeen, eli toivotaan parasta!

Jipii! Poksahdukset ovat muuttuneet ihan kunnon potkuiksi! Ensin ne tunsi mies, minulla tuntui kohdussa samaan aikaan vain niitä poksahduksia. Mutta seuraavana iltana olikin sitten minun vuoroni, ensin napakka potku sai minut siirtämään käden kohdun päälle, ja sitten tunsin ulkopuoleltakin kaksi niin terävää potkua, että aivan säikähdin ja vetäisin käden ihan vaistonvaraisesti pois :LOL: En millään osannut odottaa, että tuntuisivat noin selvästi, kun oli ollut vaan sitä kuplimista, hurjan ihana yllätys. Nyt sitten aina silloin tällöin tuntuu pieniä potkuja, ei tietenkään säännöllisesti vaan ainoastaan muutamia kertoja päivässä tuossa kohdun etureunassa. Jee! Selvästikin eteenpäin työntyvästä kohdusta ja takana sijaitsevasta istukasta on jotain iloa ;) Enkä jaksa ottaa gynen varoitteluja painonnoususta kauhean tosissaan, koska eipä tuota vararavintoa kovin paljon tuossa masun päällä voi olla, jos potkut näin aikaisin tuntuvat! Miehen kanssa olemmekin olleet sit mieltä, ettei tuo masu mitään läskiä ole, kun on kova kuin pallo ja vyötärökin erottuu vielä ihan selvästi edestä / takaa katsottaessa, mutta sen verran niitä gynen saarnoja säikähdin, että tämän viikon alussa ei paino ollut noussut viikon takaisesta lainkaan, nyt sitten viikon lopulla näyttää tulleen pari sataa grammaa lisää, mutta eiköhän se ala johtua jo ihan kohdun/istukan/vauvan jne. kasvustakin.

Huomenna alkaa viides kuukausi, jipii!

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 16+6 :heart:
 
Moikka Miinamaria! Mukavaa kuulla, että kohtalotovereita on ollut ja että tuollainen asento näillä viikoilla on ihan normaali. Eiköhän se pikkuinen siitä tajua kääntyä. Mites teillä on muuten mennyt Siirin kanssa?

Metsätonttu, toivottavasti vuotosi oli ihan harmitonta vuotoa. Mutta, eihän niistä koskaan tiedä. Huolesi on varmasti ollut ihan aiheellista. Mä olisin jo varmaan juossut jonnekin lääkärin tarkistamaan tilanteen. Jos vuotoa kuitenkin oli vähän, se oli tuollaista rusehtavaa, eikä kipuja ole ollut, niin uskon sen olleen vaaratonta.

Lentoemo, onnittelut ekoista potkuista! Tosi aikaisin teillä ne tuntui. Tosin, kyllähän meilläkin rv 18+5 liikkeet tuntuivat suoraan pieninä potkuina, eikä mitään hipaisuja ollut laisinkaan. Ihana tunne!

Niin, saatiin sitten pe se äitiyspakkaus, joka yllätti koollaan. Kaikenlaista sieltä löytyikin. Vaikka olin ollut hieman skeptinen ennen kaikkea vaatteiden suhteen, oli ne livenä nähtynä ihan ok. Ihan muutama juttu ei oikein miellyttänyt. Muutoin täysin käyttökelpoista tavaraa. Tänään myös käytiin hakemassa Ikeasta pinnis ja hoitopöytä. Mies myös aloitti pienokaisen huoneen maalaamisen. Tästä se lähtee....

Kati & Pablo rv 26 +5
 
Täysin samaa mieltä Lentoemon kanssa.Itsellä miehen kanssa 4vuotinen suhde takana,ja nyt kesällä "päätettiin" että lapsia saa tulla.Jätin sitten ehkäisyn pois ja nyt menossa rv 8+2.

Olen tyytyväinen että näinpäin toimimme,eli saimme olla ja mennä kuinka halusimme,ei tarvitse sitten jälkikäteen huokailla että voi voi kun joku juttu jäi tekemättä lasten tähden.Ja nyt odotamme innolla molemmat tulevaa perheen jäsentä=)
 
Milkystern: kiva kun saatiin uusi odottaja joukkoon! =)

Kati: kyllä mä vähän kadehdin sulta tuota äippäpakkausta, mutta kyllä tällä kertaa uskon miestäni, enkä sitten osta sitä, kun ne vaatekoot eivät sopisi meidän helmivauvalle lainkaan.

Voi itku, yhtäkkiä oli taas tullut 0.5kg lisää painoa :( Ja minä kun olen syönyt iltaisin salaattia, eilen tein kyllä tortilla espanolan, mutta ei sekään nyt mitään roskaruokaa ole... Syön paljon hedelmiä, vihanneksia ja täysjyvämuroja/pastaa, ja paino vaan nousee... Voi itku :/ Verenpainekin oli noussut, olisiko sitten turvotusta vai mitä?

Oli muuten hauskaa, kun mittasin tuossa verenpainetta, ja vaavuska alkoi potkia ihan hulluna, kun kone piippasi mitatessaan. Siinä on tosi akuutti ja kova tuo mittausääni, ja mua rupesi naurattaan ihan hirveesti, kun toinen siellä protestoi oikein kunnolla :LOL: Reppana nukkui tietenkin ihan rauhassa, ja ilkeä emo herättää poikasensa kauhealla älämölöllä :LOL:

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 17+0 :heart:
 
Täälläkin uusi odottaja. Mukavaa päästä jakamaan ajatuksia yli 30-kymppisten joukossa.

Olen 35 vee nainen Helsingistä ja odotan esikoistamme. Laskettu aika on 22.3. ja viikkoja takana tasan 13.

Np-ultrassa on siis käyty ja lapsentulo varmistunut ;) Lapsi tuntuu todella luontevalta ja hienolta asialta ja elämänmuutokselta.
 
Tervetuloa minunkin puolestani uudet odottajat, Milkystern ja kiiltis :flower: ja onnea raskauden johdosta! Tosi mukava, että tulee uutta väkeä tänne, kun viime viikkoina on ollut suorastaan hiljaista. Ehdotan muuten Iida-Liinan työn jatkajaksi ja uudeksi palstaemoksi Lentoemoa, kun sinä olet niin aktiivinen ja odotusaikaa on vielä reilusti jäljellä.

Lentis: juu, kyllä se oli ihan varmasti emätinvuotoa. On jatkunut vielä sellaisena tiputteluna lauantaina. Tänään aavistuksen verran.

Onpas ihanaa, että tunnet potkut jo noin aikaisessa vaiheessa. Niitä on hauska seurata päivän mittaan. Meidän masu-asukas on joutunut tänäänkin kuuntelemaan vasaran pauketta ja ties mitä remonttimeluja, raukka. Potkiskelee kyllä koko ajan ja varsinkin nyt kun söin suklaata...

Kati: Arvaa vaan, olisinko halunnut lääkäriin, mutta kun soitin sairaalaan hoitajalle, hän suositteli vasta viikolla tulemista...Huomenna on neuvola, josta varmaan pyydän lääkärille tarkistusajan, eipä noiden jatkuvien supistelujen takia huvittaisi olla töissäkään, kun siellä ei pääse päivän mittaan pötkölleen lainkaan. Jostain syystä lääkärini on t o d e l l a nihkeä myöntämään sairaslomaa.

Metsätonttu ja poikanen 29+5
 
Kaa
Kävin täällä vakoilemassa tätäkin pinoa, ja oli mukava lukea kuulumisia myös oman ikäluokan ihmisiltä. Itse olen siis nuori tähän pinoon, vuosimallia 1978. :D Tottakai muissa pinoissa ikäjakauma tuo monipuolisuutta, mutta muutamissa asioissa on mukava lukea oman ikäisiltään.

Oikein mukavaa syksyn alkua kaikille!

Kaa rv 14
 

Yhteistyössä