Yli 3-kymppiset esikkoa odottavat vol.4

Mukava kuulla Pötkylän kuulumisia. Onnea koko perheelle kotiinpääsystä ja runsaasti voimia matkaanne!

Minulla ei myöskään ainakaan toistaiseksi ole kuulunut sitä paljon puhuttua energistä keskiraskautta, pikemminkin päinvastoin. Olen ollut jo jonkin aikaa kummallisen alakuloinen. Kaiken pitäisi olla kunnossa ja fyysisesti olen voinut tosi hyvin pientä iskiaskipua ja väsymystä lukuunottamatta, mutta silti mieli on matalana. Minusta on myös yhtäkkiä tullut tosi riippuvainen miehestä, kaipaan jatkuvaa huomiota ja läsnäoloa, jo se kun mies lukee kotona hetken sähköpostejaan saa minut tuntemaan itseni hylätyksi :eek: . Puhumattakaan odotuksen tunneista yksin kotona, mies kun on viime aikoina joutunut tekemään tosi pitkiä työpäiviä. Ihan outoa minulle, joka yleensä viihdyn hyvin itsekseni tai ystävien kanssa ilman miestäkin. Kaikissa opaskirjoissa vain hehkutetaan kuinka mielialavaihtelujen pitäisi tässä vaiheessa raskautta jo tasaantua ja äidin olla stoalaisen tyyni ja levollinen ja itsellä päinvaston itkuisuus ja levottomuus vasta nyt alkavat. Varsinkin töissäolo on viime viikkoina tuntunut kertakaikkisen ylivoimaiselta, kun ei mielenkiinto ja energia riitä edes omien asioiden hoitoon. Ensi viikolla on lääkäri, täytyy varmaan ottaa mieliala puheeksi, vaikka tuntuu jotenkin hölmöltä sekin, kun ei mitään konkreettista vikaa kuitenkaan ole :(

Varasin meille paikan englanninkieliseen synnytysvalmennukseen. Tämä on lisäkurssi varsinaisen fysioterapeutin antaman synnytysvalmennuksen lisäksi. Ranskankielen taitoni on aikalailla sujuva, mutta tuli sellainen olo, että voisi olla kiva saada infoa englanniksin, kun se ainakin toistaiseksi vielä on vahvempi kieleni. Kurssi on vielä paikallisen ulkkarivanhempien yhdistyksen järjestämä ja luullakseni enemmän sosiaaliseen kuin fyysiseen puoleen keskittyvä. Josko vaikka löytyisi uusia samassa tilanteessa olevia tuttuja. Sain myös vihdoin ilmoittauduttua lääkärini suosittelemaan odotusajan vesivalmennukseen, jossa kuulemma harjoitellaan mm. rentoutustekniikoita ja treenataan synnytyksessä tarvittavia lihaksia (ja minun lihakseni totta tosiaan tarvitsevat treenausta...) :LOL:

Vaikka olen lääkäriini ja raskauden seurantaan tosi tyytyväinen on suomalaista neuvolaa välillä ikävä sen järjestelmällisyyden vuoksi. Täällä kaikki pitää huolehtia itse (sairaalapaikan varaaminen, synnytysvalmennus, äitiysrahan hakeminen jne...) ja vaikka lääkäri neuvookin parhaansa mukaan, on koko ajan sellainen pelko, että jotain on unohtunut tai olen liian myöhässä erilaisten ilmoittautumisten kanssa. Varsinkin kun moneen paikkaan jonot ovat tosi pitkiä, esim. tuleva päivähoitopaikka pitäisi kuulemma varata viimeistään nyt - ja olen siis suunnitellut vauvan hoitoonmenoa ensi vuoden alussa!

Johan tästä taas tulee vallan romaani, täytynee lopetella. Hyviä vointeja kaikille!

fleur ja nappi rv22

Perjantaina vihdoin rakenneultra :D
 
Päivitys tuohon laskettuun aikaan: se on nyt varmistunut 22.8.2008.

En oo aikoihin ehtinyt käydä täällä lueskelemassa / kirjoittelemassa. Työelämä vie kaikki mehut ja iltaisin sitä on ihan naatti. Mieli tekisi käpertyä sohvan nurkkaan, käydä suihkussa ja painua pehkuihin.
No, ehkä nää on tuttuja tunteita muillekin odottajille...??

oe ja natunen 11+4
 
Tervehdys odottajat!

Me tähän pinoon kirjoitelleet jo vauvautuneethan olemme jatkaneet keskustelua äidit 30-40v -palstalla ja nyt perustimme suljetun kerhon, jossa voimme keskustelua jatkaa vähän yksityisemmin. Olette erittäin tervetulleita mukaan kerhoon joko nyt tai viimeistään vauvan syliin saatuanne ja salasanan sinne saa minulta tai joltain muulta tuohon vauvan jo saaneiden pinoon kirjoitelleelta yksityisviestillä.

Onnellista jatkoa itse kunkin odotukseen!
 
Mukava kuulla Pötkylän kuulumisia!
Ja kiitos Lauralein kerhokutsusta, tulossa ollaan :) Taikauskoisena liityn ehkäpä vasta sitten kun kuulun oikeasti kohderyhmään :D

Onnellinen ensiodottaja:
Työelämä vie kaikki mehut ja iltaisin sitä on ihan naatti.
Tuttua on, tuossa vaiheessa minäkin nukuin omasta mielestäni ympäripyöreitä, eikä asioihin ottautuminen oikein onnistunut. Mutta tuo väsymys on toki väliaikaista, menee se vielä ohi, oikeasti
:hug: Pahoinvointisi taitaa olla jo paremmalla tolalla??

Täällä ei mitään uutta. Kovasti Nyytti raivaa itselleen tilaa tuonne minun kylkiluiden tuntumaan, pyllyä pynnää sinne niin että kipeää tekee. Hurjalta näyttää välillä, kun koko vatsa mutruilee vaikka mihin suuntaan kun toinen vaihtaa asentoa :D Mukavaa! Ei siis mikään kiire vielä synnyttämään, vaikka tuolla maaliskuisten pinossa muutoin rumba on näköjään jo käynnistynyt :eek: !!

~Tii ja Nyy 35+5
 
Fleur: Nuo mielialanmuutokset raskaudessa ovat tosiaan vähän vaikeita. Itse en ole laknnut hämmästelemästä kuinka kokonaisvaltaisesti raskaus vaikuttaa mieleen ja kehoon.
Itselläni nuo herkät hetket ajoittuivat ihan omaan aikaansa. Ainoa ajankohta, mikä on ollut niinkuin oppikirjojen mukaan on ollut tämä loppuajan ärtyisyys ja "pienet" hysteeriset itku-naurukohtukset. Tsemppiä sinulle pääkopan kanssa, kyllä se siitä!
Tuo mainitsemasi vesivalmennus kuulostaa ihanalta. Vesi on kyllä oikea ympäristö raskaana oleville...painottomuuden tunne on mahtava!

OE:lle voimia väsymykseen. Itselläni viikot 6-14 taisivat olla väsymyksen aikaa. Sitten helpotti, vaikka unettomuus vaivasikin.

Lauralein: Olenkin tuolla synnyttäneiden palstalla jo käynyt vakoilemassa vauva-arjen kuulumisia. Kiva, kun vinkkasit kerhosta. Toivottavasti pääsen pian liittymään :)
Tiila: Viikot ne vaan vähenee sinullakin huimaa vauhtia =)

( .) Täällä kaikki hyvin, edelleen odotellaan. Tosin ei mulla mitään turhautumista ole vielä tullut. Eihän tässä mitään kiirettä ole.
Ainoa mikä välillä aiheuttaa huolta on vähäiset liikkeet masussa, mutta kai siellä alkaa tila loppumaan, niin liikkeet vähenee...?

Onkos Anno lähtenyt jo synnytyspuuhiin??

Rentouttavaa viikonloppua kaikille

Dawn ja Uimari 39+0
 
Ohoh, DAWN oletkin jo 'viimeistä' viikkoa aloittamassa! Onneksi olkoon!
Annon kuulumisia odotellessa..

( .) Synnytystapa- ja painoarvio tehty: normaalikokoinen poju tulossa ja loistavan tilava lantio isommankin alakautta tulla :LOL: No mutta jospa tuo pysyisi käyrillä ja tulisi sitten tullessaan oikeasti sujuvasti!

~Tii ja Nyy 36+0
 
PAH Täällä mä vielä olen... Ei jaksais enää ollenkaa... Kaikki soittelee että eikö vieläkään. Yritä nyt sanoa että ei olla ees lasketussa ajassa vielä. Mä en jaksa niitä vitsejä kuinka kukaan ei oo sinne jääny tai kuinka hassua olis jos toinen syntyis karkauspäivänä eikä oo synttäreitä. :p

Supistelut on alkanu, limatulppaa lähteny tänää oikein kunnolla. Synnärillä jouduttiin käydä tossa mutta ei onneks ollut lapsivettä mitä tihkuu. Proteiinit plussalla kuten myös punasolut. AARGH!!!! Nyt alkaa tulla turhautumista. Liikkeet on ollut mullaki tässä jossain vaiheessa vähäisiä mutta nyt tuntuu kaveri liikkuvan oikein urakalla, totta kai sillon kun ollaan jo ihan alhaalla ja tuntuu mahollisimman kurjalta noi liikkeet.

Sori mä meen pois valittamasta :ashamed: Ja sori että oli nyt noin omanapaista, sitä tää on tänää ollu vaan :whistle: Mä huomen palailen positiivisin mielin, toisaalta toivois ettei huomen enää täällä keikkuis...

Viimeinen viikkoa alkakoot :wave:
 
Nii jotain positiivista... Synnärillä selvis että paikat on auennu ja pehmenny ja lyhenemistä on tapahtunu... Toivotti tervetulleeksi pian synnyttämään ;) No jos täs viel pari viikkoa kärvistellää niin tuo kuulostaa hyvältä vitsiltä sitte :LOL:
 
Mukavaa sunnuntaita kaikille! :flower:
Hui, onpas Tiilan raskaus jo pitkällä. Ihan nyt vasta tajusin, että todellakin loppukiri kohdallasi häämöttää. Miten tuntuukin siltä, että kaikkien muiden raskaudet etenee hurjaa vauhtia ja omalla kohdalla ei tapahdu mitään muutosta. :eek: Alan jo huolestua kun minkäänlaista mahaa ei ala muodostumaan. vauvakin on ihan oikean kokoinen tai oikeastaan muutamaa päivää isompi. Huomenna pitäisi alkaa viikko 12. En kyllä ymmärrä, missä se kasvaa. Minulla on varmaan vatsan sisällä, joku ontto aukko johon se kohtu laajenee. Tai sitten vauva työntää kaikki sisäelimet syrjään. :LOL: Menin nimittäin kurkkimaan tuonne pinoon, mihin ihmiset ovat laittaneet masukuvia ja ihan oikeasti joilakin siellä on varmasti nelinkertainen maha minuun verrattuna näillä viikoilla. :eek:

Miten olette muuten urheilleet raskausaikana? Tai käykö teistä kukaan jumpissa tai salilla? Itse olen ajatellut käydä helmikuun loppuun asti aivan normaaleilla ohjatuilla jumppatunneilla. Maaliskuulta eteenpäin irtisanoin kausikortin ja ajattelin siirtyä keveyempiin urheilumuotoihin. En kyllä oikein tiedä mihin siirtyisin, sillä ainakaan aluksi en tällä olemattomalla mahalla kehtaa minnekään mammajoogaankaan mennä. Tuo fleurin mainitsema vesivalmennus kuulostaa myös hurjan mukavalta. Uiminenhan on kaiketi myös hyvää raskausajan liikuntaa. Minun täytyy kyllä ensitöikseni hankkia itselleni uudet bikinit tai uimapuku, jos jonkinlaista vesiliikuntaa ajattelisin tässä harrastaa. Sillä jos nyt ei vatsa kasva, niin rinnat kyllä kasvavt senkin edestä. Mitasta 75A tai B ollaan siirytty jo 75D:hen. :eek: Tätä vauhtia kun etenen niin aakkoset loppuvat kohta kesken. :LOL:

Annolla ja DAWNilla alkaa päivät pikkuhiljaa vähenemään, On tuo varmasti jännää tuo loppuvaihe.

OE:lla ja minulla taitaakin olla LA:t tosi lähekkäin. Viimeisimmän ultran mukaan minun LA olisi 25.8. En mene kyllä vielä sitä tuohon listaan muuttamaan, kun tuntuu, että joka ultrauksella saan vähän eri lasketun ajan. Minuakin on vaivannut hurja väsymys. Viime yönäkin tuli nukuttua 11 tuntia ja olisi senkin jälkeen vielä uni maittanut. Pahoinvointi minulla on alkanut jo helpottamaan. Se on enää vain hyvin lievää vaikka päivittäistä onkin.

Ja Fleurilta halusin vielä kysyä, että onko miehesi suomalainen vai tuleeko vai tuleeko vauvastanne kaksoiskansalainen ja kaksikielinen? Belgiassako te asuitte? ... vai muistanko ihan väärin. Tulehan kertomaan rakenneultra terveiset.

Lauraleille, kiitokset kerhokutsusta, vaikka omalla kohdallani liittyminen ei taida hetkeen olla ajankohtaista. Mutta olkaa aktiivisia ja pitäkää kerho pystyssä, että sinne pääsisi sitten puolen vuoden kuluttuakin. =) Tulkaahan kaikki sieltä kerhon puolelta välillä kertomaan väliraportteja tännekin puolelle. Niitä on aina hauska lueskella.

Nyt vatsa huutaa jälleen jotain täytettä, joten taidan siirtyä tunne keittiön puolelle.
 
Kiva lukea teidän kuulumisia :)
Kyllä se pahoinvointi on ehkä hieman helpottanut, päivittäinen kumppani se edelleenkin valitettavasti on, mutta ei onneksi ihan niin voimakasta kuin tammikuun aikana. Nyt sitä osaa iloita pienestäkin :)

LA muuttui yhdellä pvällä eli on 23.8.08 tällä hetkellä. Käytiin miehen kanssa ultrassa viime keskiviikkona. Suloinen pikku asukki siellä oli..hellyttävä..liikuttava. Ens viikolla ois neuvolan lääkäri.

Niin ne viikot vaan menee. Työelämässä kun on, niin viikot vilahtaa ohi...maanantai kun on ohi, niin kohta huomaa et on perjantai ja viikonloppu...

Voimia ja jaksamisia kaikille odottajille. Nautitaan !!
 
Tuttuja fiiliksiä Anno! On se kumma, että kaikki toistelee noita lauseita. Yksi lause joka yököttää mua on myös : " Kohta se teidän elämä muuttuu." Iiik, saan kohtauksen, jos kuulen tuon viel monesti. Kuulostaa siltä, että sie pääset pian synnytypuuhiin =) . Koita jaksaa vielä viimeinen/viimeiset viikot!

Iida-Liina: Älä ole huolissasi masusta, kyllä se vielä kasvaa. Ei minulla ollut viikolla 12 vielä mitään masua. Muistaakseni alkoi vähän pömpöttämään joskus 14. viikon paikkeilla. Riippuu varmasti kovasti ruumiin rakenteesta, että koska se maha näkyy. Muistan kyllä myös tuon malttamattomuuden, sitä masun kasvamista kyllä odotti.
Urheilusta ja liikunnasta... Alussa vesijuoksin, pyöräilin, ja kävelin. Keskiraskaudesta asti olen käynyt uimassa ja uin edelleen ja kävelen mitä voin (40 min kerrallaan ja illalla on sitten alapään luut hellänä).
Tuota mammajoogaa kehuvat monet. Mene ajoissa, mulle kävi niin, että jätin sen liian myöhään ja kurssit täyttyivät. Jäi sitten joogailut väliin :( .
OE. Hienoa, että pahoinvointi jo vähän helpottanut, kyllä se siitä!

Hyvää vointia ja iloisia odotuspäiviä kaikille!

Dawn JA Uimari 39+2
 
Pitkästä aikaa ajattelin kirjoitella jotain. On uusi pino ja kaikkea =) Kiva! Olen kyllä usein käynyt täällä lueskelemassa, mutta kirjoittaminen on jäänyt silti.

Ekana tervetuloa uusille!

On kyllä hurjaa, että Tiilan raskaus on jo noin pitkällä. Sä olit silloin niitä pahnanpohjimmaisia kun mä hyppäsin tähän joukkoon mukaan. Mutta onhan mullakin jo noita viikkoja ;)

Ja sitten taas omaan napaan... Miksiköhän siitä on niin kiva aina kirjoitella? No, ainakin se on nykyään aika helposti nähtävillä
:LOL: Masu on kasvanut mukavaan tahtiin. Viime neuvolakäynnillä oltiin kyllä ihan sf-mitan keskikäyrällä, joten ei tää mikään ylisuuri ole vaikka monet ihmetteleekin miten noin isolla mahalla ollaan vielä pari kuukautta töissä. Mä kun olen töissä niin pitkään kuin äippäloma virallisesti alkaa ellei sitten tule mitään sairaslomia. Huhtikuun puolivälissä olisi tarkoitus sitten jäädä töistä pois.

Äsken juuri katsoin että KELA on vastaanottanut äitiysrahahakemukseni. Jippii, äitiyspakkauksen saaminen lähestyy! Tänä viikonloppuna iski vauvanvaatteiden haalintainnostus. Kävin eilen yhdellä kirpparilla ja sieltä tarttui mukaan monenlaista pikkuvaatetta. Katselin tuossa päivällä, että ovat monetkin aikaisempien vuosien äitiyspakkaustavaraa, mutta ei mua haittaa. Kivoja neutraaleita vaatteita joka tapauksessa. Yhden sellaisen poikamaisen trikoosametti-oloasun kokoa 62 ostin niiden neutraalien vihreiden ja keltaisten lisäksi. Ja melkein kaikki on nyt jo pesty. Samoihin koneellisiin heitin sitten mukaan niitä jo aiemmin nurkkiin kertyneitä mun omasta vauva-ajasta tai nuoruusajan vauvakuumeilukausilta olevia vaatteita. Mies ei ainakaan vielä kommentoinut mitenkään kuivaustelineellä roikkuvia pikkuvaatteita, tosin on ollut kyllä koko viikonlopun töissä.

Ja mä olen nyt sitten melkein saanut sen uuden auton. Se odottaa autoliikkeessä vielä viimeisiä kuvioita, jotka mun pitää hoitaa kuten vanhan auton myynti. Päätin myydä vanhan itse pois, saan siitä vähän enemmän kuin olisin saanut vaihdossa ja siksi joudun maksamaan vähemmän käsirahaa.

Ai niin, viikko sitten ostin käytettynä hoitopöydän ja pehmusteen siihen. Sain todella hyväkuntoisen ja halvalla. Kelpaa siinä sitten pikkuista hoidella kun hän nyt aikanaan (toivottavasti vasta lähempänä laskettua aikaa) päättää tulla meidän elämäämme vauhdittamaan. Ystäväni tänään jo muistutti, että jos meidän vauva nyt päättäisi syntyä, niin hän voisi jo selvitä hengissä. En kyllä missään tapauksessa haluaisi vielä sitä vauvaa tänne kotiin! Meidän uudessa kodissa kun on ilmennyt useita pikkuvikoja kuten se, että muutaman hanan asennuksessa on jotain vikaa. Sieltä mistä pitäisi tulla kylmää tuleekin kuumaa ja päinvastoin. No, tiistaina pitäisi tulla korjaaja siihen vaivaan. Katsotaan mitä seuraavaksi löytyy korjattavaa. En enää yhtään luota, että kaikki olisi kunnossa, on tässä sen verran ollut kaikkea :|

Pikkutyyppi liikkuu usein ja paljon. On kiva tunnustella masun päältä niitä liikkeitä. Useimmiten mieskin saa jo tuntea ne, kunhan vaan hetken malttaa odottaa. Viime yönä mulla oli joku outo kipukohtaus masussa, liekö ollut supistus, kun masu meni ihan kovaksi ja sattui vietävästi. Meni onneksi sitten hetken kuluttua ohi. Ei ollut kiva! Mutta muuten tämä odotus kokonaisuutena on mun mielestä edelleenkin voittopuolisesti mukavaa. Masu ei edelleenkään ole liikaa tiellä, joten ei suuremmin rajoita mun elämää. Edelleenkin välillä vielä unohdan olevani raskaana. Niitä tilanteita on kyllä päivä päivältä vähemmän.

Tällaisissa tunnelmissa Miinamaria ja pikkutyyppi 25+0
 
Pahoittelut kaikille mun edellisestä kiukkusesta viestistä mutta saanko anteeks jos sanon että mun vedet meni heti niiden jälkeen ja lähdettiin hakemaan poikaa kotiin :LOL: Eli sunnuntaina aamuyöstä poju saapui meidän elämää sulostuttamaan. Mitat oli 3775 gr ja 51,5 cm. On se vaan niin ihana :heart: Lisää myöhemmin :)
 
Oltiinpas taas pudottu muutama sivullinen. Pitää vähän nostella, että pino löytyy helpommin. :)

Kiva kuulla sinusta miinamaria pitkästä aikaa. Voi, että tuo vauvan liikkeiden tunteminen on varmaan ihanaa. :heart:

DAWN, niintottahan se on, että kyllä se masu sieltä pikkuhiljaa kasvaa, mutta malttamaton kun olen. :ashamed:

Mutta nyt pitää taas mennä syömään. Ruoka odottaa uunissa. Miksiköhän tulen tänne aina kirjoittelemaan juuri silloin kun on nälkä... tai sitten minulla on nälkä koko ajan. No ruokailu on mieliaiheeni tällä hetkellä. Eilen teki hirveästi mieli riisipuuroa ja luumukeittoa. Ja pitihän sitä sitten valmistaa. Mitäköhän seuravaksi keksisi. Porkkanalaatikkoa :LOL:
 
Okei Anno, saat anteeksi kun oli noin hyvä syy :LOL: . Sylillinen onnea pojan johdosta, hyvän kokoinen poika!
Toivottavasti omakin pahantuulisuuteni johtaa pikaiseen synnytykseen...

Dawn ja Uimari 39+4
 
ONNEA ANNO!!! :flower: :flower:
Ihanat uutiset, upeaa! Suurista tunteista ne tulokset tulevat :D

...........................

Iida-Liina: minulla vähän samaa murhetta liivirintamalla. Mitä ihmettä sitä osaa laitokselle varata mukaan, jos maidonnousu voi turvottaa rintoja parikin kuppikokoa?? Kasvu alkuvaiheessa oli jo kyllä enemmänkin kuin riittävää. Masu mulla kyllä pompahti esille aika alussa, ja nyt sitä riittääkin :) Mutta muualle en olekaan kasvanut, ainoastaan tuo rantapallo on tuonne paidan alle tullut. Ja toisin kuin Dawn, liikuntaa en ole kyllä harrastanut juuri lainkaan koko raskauden aikana.. :ashamed: Toisaalta työ, opiskelu, muutto, remontti ja pitkittynyt pahoinvointi eivät kyllä enää antaneet liikkumiselle tilaakaan. Miinamarialle onnitteluja hyvistä hankinnoista (minäkin haluaisin uuden auton, pitäisikö lähteä liikkeitä kiertelemään).

Vaateostoksista tuli mieleen, että viimeisellä lääkärikäynnillä lkr kertoi että kansainvälisten tutkimusten mukaan yli puolet naisista tietää varmasti sikiön sukupuolen, ennen kuin sitä muuten todetaan. Kukaan ei tosin tiedä, mistä tämä johtuu. Asia tuli puheeksi, kun ultratessa lkr tuumasi, että "sukupuolihan teillä varmaan on tiedossa" ja minä kerroin tienneeni jo viikosta 8 alkaen, että poika tulee. Jänskä juttu, ettei se ole epäilyttänyt ollenkaan. Mitenkäs muilla, onko ollut tuntemuksia?

(.) Täällä lentsuilen, hirmuinen nuha yllätti pari päivää sitten. Nyt siis heräillään lonkkasärkyjen ja virtsaamistarpeen lisäksi myös nenää niistämään. Elämä on :headwall: :) Muutoin vointi hyvä, laiskottaa vaan tuo opintojen loppuun saattaminen.. Lisäenergiaosoituksia otetaan vastaan täällä päin siis, jos jollakin ylimääräistä intoa löytyy! Nyytille sentään aloin sänkyä laittelemaan, jospa viikonloppuna sitten aloittaisi pyykkäämisenkin. Lopun ajat lähenevät.. Ja vähiin käyvät kaksin olon päivät, ennenkuin loppuvat.

Hyvää vointia kaikille, terveisin
todellakin jo näin pitkällä olevat
~Tiila ja Nyytti 36+5
 
Iida-Liina ja Tiila: Käykää vilkaisemassa liivejä osoitteesta www.kenguruu.fi
Itselläni ei vielä ole kokemusta noista, mutta olen sovittanut ja ostanut parit liivit tuolta. Valtavan pehmoisia ja kuppi antaa myöden mutta tukee. Niitä edullisimpia (noin 12e) myyjä suositteli alkuvaiheessa yöllä pidettäväksi, kun rinnat saattavat olla silloin tosi kipeät. Kerron omakohtaisia kokemuksia, sitten kun niitä kertyy...

Palataan taas

 
Kiitos vinkistä, Dawn. Pitäisi vain päästä kokeilemaan, riittääkö oikeasti venyvyys kun tuo kuppikoko on jo F-sarjaa. Ei viitsi ympärysmitaltaan isompaa ottaa, epämukava se on sitten niinkin.

Eipä ollut tällaisia huolia ennen raskautta :LOL:
 
Tiila: Mistäpäin sie asustelet? Se kenguruun pitäjä pitää meinaan Helsingin Käpylässä semmoista pientä kotipuotia. itse kävin siellä sovittelemassa liivit, sain ne heti mukaan ja sitten maksoin ne pankkisiirrolla. Hyvää ja joustavaa palvelua!
 
Kiitos vinkistä DAWN. Tosin kun asun ulkomailla niin Kenguruuhun on vähän pitkä matka. Kävin kyllä siellä sivulla kurkkaamassa, liivimerkkiä ja ainakin nettisivuilla mainostetut liivit olivat tanskalaisia Carriwell - merkkisiä. Onkos se sama merkki mitä sinä ostit? Täytyy katsoa jos kyseisiä liivejä tulee jossain muualla vastaan.

Niin sanos muuta Tiila. Ei tällaisia liiviongelmia todellakaan ollut aikaisemmin. Toi sun F-kuppi kuulostaa jo aika hurjalta. :D Sitten kun maito nousee rintoihin niin pääsetkin jo H:hoon. :LOL: Heh, heh, vaikka mitä minä tässä nauran kun itse varmaan pääsen samoihin kirjaimiin. Itselleni kyllä riittäisi tämä nykyinenkin D-kuppi saavutus, sillä minun kurvittomalle poikavartalolleni tämäkin tuntuu jo aika pornolta. :LOL:

Kenguruun sivuilla olen kyllä käynyt aikaisemminkin, sillä olen täysin hurahtanut kestovaippa ajatteluun. Tulen Suomeen alkukesästä ja ajttelin, että sitten täytyy käydä eri paikoissa hiplailemassa eri kestovaippamalleja, sillä täällä Emiraateissa niitä on aika huonosti tarjolla. Jatkossahan niitä voi sitten tilailla netistä pitkin Eurooppaa, mutta alkuun olisi varmaan ihan hyvä päästä niitä käsin koskettelemaan. Ja minä onneton neuloja olen jopa suunnitellut neulovani hahtuvavillalangasta sellaisia vaippahousuja. Katsotaan kuinka suurien suunnitelmien käy. =)

Tiilalle aurinkoisia energian säteitä lähettelen. Itse alan pikkuhiljaa piristymään. En siis mikään super-energinen ole, mutta aamut tuntuvat jo vähän helpommilta heräillä. Paranehan lentsusta. Tuo niistäminen on muuten kamalaa nyt raskausaikana. Minulla tulee siitä aina välitön oksennusrefleksi, vaikkei muuten olisi yhtään huono olo.

Tuosta vauvan sukupuolen tietämisestä vielä. Luin brittiläisestä odotusajan lehdestä, että jossain oli tehty tutkimus, jossa raskaana olevia naisia oli hypnotisoitu. 80% naisista oli hypnoosin aikana tiennyt vauvansa sukupuolen oikein. Aika hurjaa vai mitä?
Minulla tuli viikon 10 ultran jälkeen myös vahva poikaolo. Saa nähdä osoittautuuko oikeaksi.

Ja loppuun vielä....

:heart: :heart: :heart: Oikein ihanaa ja lämmintä ystävänpäivää kaikille! :heart: :heart: :heart:
 
Olipa ystävällinen palvelu Kenguruu:ssa, lupasi laittaa sovitettavaksi liivit! Jos tuntuvat hyvältä, maksan pois, ja jos kokoa pitää muuttaa, palautan. Tämä toimi siis tänne muutaman sadan kilometrin päähän Helsingistä, ei ehkä Iida-Liinalle asti sentään :D Tai voithan kysäistä!

Neuvolassa kävin taas, hemoglobiini oli noussut! Yippee!! Muut seikat ennallaan, ei mitään muutosta missään (paino, paineet, virtsa, sf). Niin no raskausviikot sentään lisivät kuitenkin :)

Kiitos I-L vielä auringonsäteistä, jospa ne tutkimusraportinkirjoittamisenergiaksi matkalla muuttuisivat :D

~Tii ja Nyy 36+6
 
mun oli pakko pikasesti kirjautua sisään ja heittää kommentti toho kuppikokoon :kieh: Mulla normaalisti joku D-kuppi ja eilen nousi maito ja tänä aamuna heräsin henkka maukan masutuubi rintojen ympärillä :LOL: Sinne oli tungettu tosin viilentävä pyyhe. Pitäis mennä ostamaan kunnon imetysliivit. Mä jätin niiden hommaamisen tähän hetkeen kun maito nousee koska mullahan ei mitään muutosta tullu rintoihin koko raskausaikana eikä oikein osannu arvuutella kuinka kävis täs tilanteessa.

Meillä on tänään kiukkupäivä joten poistun taas takavasemmalle omanapaisten juttujeni kanssa :ashamed:

Tsemppistä kaikille :hug:
 
Niin, ystävänpäivää kaikille tasapuolisesti!

Tänään oli eka neuvolakäynti täällä uuden kodin lähellä. Mukavalle ja asialliselle tuntui täti täällä(kin). Sf-mitta oli 20 cm, liikkeet ++ ja sydänäänet vaihtelivat 120-150. Taisi pikkuinen nukkua kun täti alkoi painella vatsaa ja heräsi sitten pompottelemaan. Sain jonkun äidinmaito-oppaan, pitää tutustua siihen illalla. Seuraava neuvolakäynti sitten viikolla 29, huh. Tää aika kuluu niin nopeaan...

Miinamaria ja pikkutyyppi 25+4
 

Yhteistyössä