~ Vauva haaveissa vuodelle 2011-2012 ~ vol.5!!

ai niin keiju123 Mulla on tänän ollut iltapäivä kans kärsimystä oikean puolen mahakivun kanssa. Ehdin jo epäilee jotain umpisuolta kun sattui niin mutta sitten paikansin kivun alemmas ja tuli kans mieleen että jotain oviskipua? Menkat oli reilu viikko takaperin. Nyt ei tunnu enää kipeältä.

Kiitos Jessi, Jomi ja Jasmin tukea antavista sanoista <3

Joo kaikki on selvitetty tän asian suhteen, ei kaiherra kivi eikä tikku kengässä tän asian suhteen :)
Joo, meillä häät ens vuoden elokuussa.
Yks syy miks mies myös reagoi noin on talous. Häät tottakai syö osansa, eikä mies halua lainaa ottaa vaan mennään olemassa olevalla käteisellä. Meillä kun ei ole säästöjä häitä varten eikä haluta ulkopuolisilta apua niin äkkiä siinä saa miettiä mihin ja miten rahansa käyttää :) Javaikka meillä tulo-taso on ymmärtääkseni ihan kohtalainen, ellei jopa hyvä niin joka kk meillä menee suoraansanottuna helvetisti rahaa - taustalla juoksee kokoajan kahden asunnon lainat ja kulut, autot ja mun menneen elämän toimintatonnit.

Mutta kyllä tää tästä.. Mä mietin häitä ja mekkoa ja urheilen - kyllä se isäntä vielä tulee tuhnuttamaan mun niskaan et "hei kulta, voitaisko me jo jättää se ehkäsy pois ja yrittää saada meille yhteinen laps "<3

Onnea kaikille plussanneille!! :) Jotenkin mahtuu hyvin mukaan tänne, kun ketjuhan tyhjenee luonnollisella tavalla koko ajan :D

Ambrosia hyvä, että olette päässeet yhteisymmärrykseen asiasta! Itse olisin antanut ympäri korvien omalle miehelle tollaisesta lauseesta!

Jasmin
onnea vaan toimenpiteeseen! Aika kieroutunuttahan se on jos odottaa innolla, et joku tulee ronkkimaan takamusta, mutta ymmärrän,et tässä tapauksessa se on vain helpotus :whistle:

Onnea ikävään toimenpiteeseen Jasmin ja toivotaan et juttu paranee nopeasti niin pääsette pikkuista tehtailemaan ;).

Mä tässä lasken päiviä lähtölaskentaan. Sunnuntaina tai viimeistään ens viikon perjantaina pitäis päästä ekaan yrityskertaan. Toivottavasti jo sunnuntaina.

Jasminille tsempitykset! Hienosti suhtaudut tohon ronkkimiseen :D Kyllähän se varmasti auttaa, kun tietää, että sen jälkeen on pienoikaisella lupa tulla.

Että on oikeasti ihan karmeet nämä ekat luomumenkat! :( Maanantaista saakka on ollut kestokrampit päällä ja tää vuodon määrä on jotain aivan järkyttävää... Koko ajan saa pelätä, että kun tuolista nousee, niin on koko persus verestä märkä :x En muista, että tällasta olis ollut silloin, kun pidin pillereistä taukoa. Noh, jospa tässä jossain vaiheessa pääsee sit pidemmäksi aikaa menkoista eroon! :xmas:

Jomi Jos menee pidempi aika tohon pidempään taukoon ni toivottavasti toi tosta tasaantuu :) Mulla ainaki viime talvena kun olin puolivuotta pillereittä, niin ekat luomut oli helvettiä (tosin niin ne on kyllä pillereilläkin useimmiten), mutta sitte helpotti. Tuli säännöllisesti ja toimi kellon tavoin. Sinäänsä ihme kun PCO-munasarjat eikä ees pillereillä tullut joka kk :)

Tsempit ja jaksamiset sinne :D

jasmin hieno homma et pääset näin äkkiä hoitoon! toivotaan että hirtto onnistuu :)

jomi mikäs ehkäsy sulla oli käytössä? mulla ei oo koskaan mitään hirveitä vuotoja ollu et niitä en niin pelkää mut tuskin enää ph-suojalla pärjää.

annie :hug:

mä tein tänään ovistestin mut ei siihen tullu ees haamua :/ mä en o ennen käyttäny et mitä toi nyt tarkottaa? ovis ei oo lähimaillakaan, niinkö? mä kuvittelin et se ois ollu sunnuntain kieppeillä. millon noi testit yleensäö rupee reagoimaan? ei mulla kyl mitään ovisoireisiin viittaavaakaan ole.

Ambrosia85 Joo, todellakin toivon, että tasaantuu tästä... Tosin nyt alkaa pikkuhiljaa helpottaa, oletan ja toivon, että täti pakkaa laukkunsa huomenna tai viimeistään ylihuomenna.

Jessi75 Mulla oli käytössä e-pillerit (Yasmin). Pidin näistä jo tossa reilu vuosi sitten pitkän tauon enkä muista, että sillon olis ollut tämmöstä vuotoa... Nuorempana kivut oli kyllä ihan mahdottomat, nyt on iän myötä helpottanut. Ensin ei nimittäin pilleritkään vaikuttaneet siihen.

ambrosia noista tuloista ja menoista ni meilläki hyvä tulotaso mut menot aivan jumalattomat ni ei hirveesti ylimäärästä jää.

mä sain nyt vähän haaleemman viivan ku kontrolli tohon ovistestiin. ohje sano et ei olis lh-arvo kohonnu mut kai se jotain merkkaa ku toispäivän ei tullu mitään? tänää jos puuhailis ja su-ma ois ovis ni ois aika hyvä ajotus.

Heippa taas! Hiljaista tosiaan on, mut täällä ei ainakaan oo oikein mitään raportoitavaa... Kp 8/30 siis tänään. Lauantaina turhuili vielä vähän päivällä, mut illalla täti lähti onneksi mäkeen ja päästiin aloittamaan harjoitukset :D Sunnuntaina meillä oli ensimmäinen hääpäivä :heart: Ei tehty mitään kovin erityistä. Lauantaina käytiin syömässä ja muutoinkin nautittiin toistemme seurasta koko viikonloppu. Ihanaa oli siis :)

Onko täällä muuten ketään karppaajaa? Mulla on just aiheen ahkera opiskelu päällä ja mieskin vaikuttaa kovin innostuneelta. Jospa tästä löytyisi ase ylipainoa ja väsymystä vastaan!

Viimeksi muokattu:
Heips!

Olin valmistautunut lueskelemaan näin illan päälle hirveen määrän tekstiä mutta kaikki taitaa olla pitkän viikonlopun vietossa tosiaan! :D

Meillä meni viikonvaihde kyläreissulla joten oli muutakin tekemistä kuin palstalla roikkuminen ;)

Mut tänään alkoi arki, en vaan näköjään ollut vielä palautunut vkloppumenemisistä kun multa meni tanssitunti ohi, illalla poikaa nukkumaan laittaessa tuli vasta mieleen että tänään tosiaan ois sekin lysti ollut...ja mennyt! Unohtui :ashamed:
Ja nyt on ajatukset jo huomisessa lääkärireissussa... Vedän tääl iltapalaksi kaurapuuroa kun aamulla ei saa enää syödä niin jospa pitäs nälkää sen aikaa et pääsee pois sieltä kidutuskammiosta! :|
Koitan vaan ajatella et sit voi (ehkä, jos hirtto onnistuu!) keskittyä täysillä vauva-ajatuksiin ja koitoksiin ;)

Jeps, mies vitsailee että huomis aamun operaation jälkeen en istu viikkoon mut jos vaan pystyn niin palaillaan astialle :D

jomi Onnea:flower:

Täällä kp34/43. Siksi 43, koska bongasin sen oviksen tikusta ja kivuista kp29. Tää kierto meni kp24:ään asti ilman ehkäisyä, sitten keskeytetyllä, joten raskautta ei kannata jännätä, paitsi vähän :whistle:

Täällä testailtu plussa siis viikko sitten :). La olisi noin 25.5., varmistunee sitten myöhemmin :). Ei oikein itsekkään usko vielä, testejä tehty viikon aikana lukematon määrä:LOL:, samaa ne kaikki vain näyttää, ensimmäistä raskautta aikanaan odotettiin vuoden päivät ja nyt yk1 oli vasta menossa :). Olo onnellinen ja hämmentynyt....

JA82 Lämpimät onnittelut, onpa tosi ihana juttu! Usko nyt vaan testeihin, ei kaikki aina mee vaikeimman kautta, tai pitkän yrityksen! Onnea! :flower:

....kyllähän meillä muutenki aikasiin heräillään mut nyt oon kyllä yksin hereillä, ei yhtään näköjään jännitä mitä parin tunnin päästä tapahtuu! Apua.... Sais ees kahvia juoda mut ei..

jomille onnittelut! :flower:

jasmin huhuu, kuulumisia odottelen :wave: miten meni yms?

ja82 isot onnittelut! :flower:

äiti88 toivotaan et plussa tulee, muutama päivä vielä jännäystä :)

mä oon nyt tehny ovistestejä ja vkl on ilmeisesti ollu ovis vaikka ihan kontrolliviivan tummia viivoja saanukkaan. mut pakkohan sen on ovis olla koska siihen lh-arvon nousuunhan se testi perustuu ja ilman sitä ei kai reagois? tänään ei ollu enää mitään viivaa joten ovis ohi ja onneks myös hyödynnetty :whistle: vajaa pari vkoo pitäs jaksaa ootella, onneks on r-testejä kaapissa valmiina :D
jos tästä kierrosta ei tärppää ni kokeilen jotain muita testejä, nyt mulla oli clinicin liuskatestejä. netistä vois tilata, saa varmaan halvemmalla ku apteekista.

iltaa!

Operaatio takanapäin, thank god! Toimenpide oli nopea mutta öhöm, tuntuva! Tarjosi lääkäri avuliaana sairauslomaa ja mä siihen että juu, jätänkö pojan nyt heti sulle hoitoon vai haetko sitten kun mies menee töihin?? Onneks miehelä on iltavuoro, olin niin tuskissani etten ois voinu huolehtia kenestäkään siinä tilassa :( Perse on edelleen tulessa ja eipä oo tosiaan tullut paljoa istumalihaksia käytettyä tänään niinku isäntä uumoilikin, mut pääasia että se on tehtynä ja takana päin! Nyt vaan buranan voimalla niin kauan kuin on tarpeen!

Me saatiin meidän talo kaupaksi, ihan hassu olo kun oli valmistautunut sitä myymään useamman kuukauden. Nyt vaan kattelee et minkä veneen alle muutetaan kun uutta kotia ei oo tiedossa:D

äiti88 jännätään sun puolesta ja toivotaan plussaa tikkuun!! Ja Jessi odottelee muutaman viikon päästä testivuoroa, josko ois onnistanut! Lykkyä! :flower:

Itse kärvistelen täällä kamalassa flunssassa. Lääkärissä kävin eilen ja diagnoosi: poskiontelontulehdus ja oikein kauhea semmoinen, jo varmaan 9 kerta minulla se tauti :/. Eivät suostu ikinä punkteeraamaan. Onneksi sain antibiootteja joita voi käyttää raskaana ollessa, Amorionia ja sitten naamariin myös parasetamolia + c-vitamiinia. Eiköhän tämä tästä.... Huoli vain tuosta masuasukista....

Omista raskausoireistani voin sanoa vaan sen verran että ei kauheammin enää ole mitään tapahtunut, mahaa nippailee silloin tällöin.
Onkohan se muuten normaalia ettei vielä ole semmosta kunnon yökötystä ja oksentelua, kun raskausviikkoja on 4+6 eli huomenna niitä on tasan 5 ?

Anteeksi kun kirjoittelen tännekkin puolelle, mutta on mukava keskustella vähän siellä sun täällä :)...

Itse kärvistelen täällä kamalassa flunssassa. Lääkärissä kävin eilen ja diagnoosi: poskiontelontulehdus ja oikein kauhea semmoinen, jo varmaan 9 kerta minulla se tauti :/. Eivät suostu ikinä punkteeraamaan. Onneksi sain antibiootteja joita voi käyttää raskaana ollessa, Amorionia ja sitten naamariin myös parasetamolia + c-vitamiinia. Eiköhän tämä tästä.... Huoli vain tuosta masuasukista....

Omista raskausoireistani voin sanoa vaan sen verran että ei kauheammin enää ole mitään tapahtunut, mahaa nippailee silloin tällöin.
Onkohan se muuten normaalia ettei vielä ole semmosta kunnon yökötystä ja oksentelua, kun raskausviikkoja on 4+6 eli huomenna niitä on tasan 5 ?

Anteeksi kun kirjoittelen tännekkin puolelle, mutta on mukava keskustella vähän siellä sun täällä :)...
Olen jostain lukenut että normaalisti pahoinvointi alkaa viikolla 6 tai jotain kun istukka alkaa toimimaan. :confused: Ihan varmasti en ny sitä muista, ku siitä sattuu olemaan useampi vuosi kun odotus ja kaikki siihen liittyvä pyöri mielessä. =)

Yhteistyössä