~ Vauva haaveissa vuodelle 2011-2012 ~ vol.5!!

Iltaa:wave:

Se on vkloppu taas lusittu ja arki alkaa huomenna, 8.30 on se lääkäriaika siitä yökspukamasta! No parempi mitä aikasemmin on niin ei tarvii koko päivää sitä stressata. Ja onneksi on naislääkäri. Ystäväni pyllisti kuulemma nuorelle salskealle mieslääkärille muutama vuosi takaperin:D (tai sit yritti vaan lohduttaa kun voivottelin tätä hieman kiusallista vaivanpaikkaa..)

Flunssa alkaa olla takana päin, vain armoton väsymys jäi: /
Ja pojalla sen kun jatkuu yhtä surkeana, äsken kun kävin rauhottamassa takasin uneen niin tuntui aika lämpimältäkin, kun ei nyt uudelleen nousis kuume, se on sitten lääkärireissu: /

Tiudeliini Minultakin pienimuotoiset onnittelut ja viivan vahvistukset!!:flower:


Mä en kans noista oviksen tikuttamisista ymmärrä tuon taivaallista joten tjottaillaan vaan hissuksiin sitten kun sen aika on!

Jomi No uudesta kierrosta parempi lykky!:flower:
Mäkin olen katsellut Tampereen teatteritarjontaa sillä silmällä että on tulossa paljon sellaista mitä tekis mieli päästä katseleen pitkästä aikaa!

Sinisilmä91 tervetulotoivotukset haaveilemaan:flower: Meidän esikoinen on nyt 1v4kk ja voin sanoa että ikänsä puolesta hurmaava poika: aika vauva vielä vaikka liikkuukin omin jaloin ja mikä parasta, ei vielä uhmaa, mitä nyt ihan pieniä raivareita silloin tällöin! (enenevissä määrin tosin, huomaan, apua!) =)

Keiju Voihan kurjuus kun miehes ei sitä paikkaa saanut! Mutta hyvä silti että teillä on suunnitelmat selvät ja ei sitä tiedä minkä kulman takana on seuraava työtarjous jossa onnistaakin!

Kiva amma kun palasit :)

Jep, öitä, ajoissa nukkuun kun nyt on monta aamua tuntunut että on liisterillä sängyssä kiinni, niiiiiiin vaikeaa nousta|O
 
Ihania vauva uutisia! Odotuksen odotusta jne jne.

Täällä on kp 16/28 menossa, peitto on heilunut tiuhaan ja hommassa on yhä hauskuus ja nautinto pääasiassa. Eka kerta, kierukan poiston jälkeen, meinas miestä jännittämään mutta sen jälkeen onkin touhuttu aivan entiseen malliin (eli n. kerran päivässä) =) Molemmat toivomme että tärpää nopeaa, mutta toisaalta on valmistauduttu pitkäänkin yrittämiseen.

:rolleyes:
 
Koska mulla on krooninen kuume niin pakkohan näiden oireiden on olla THE oireita.

Siirsin kesällä menkkoja lomareissun takia. Normaalisti mulla menkat alkaa keskiviikkona, mutta siirron takia kierto mennyt sekaisin.
Ekat menkat siirron jälkeen alkoivat perjantaina. Ei millään runsaalla vuodolla, mutta järkyttävillä kivuilla kylläkin. Neljä päivää vedin buranaa ja itkin.


Seuraavia menkkoja odottelin ja sattuipa keskiviikolle tuo gyne käynti perus papa + ultrattiin munasarjat ym. kun vuosi sitten tehtiin pco-löydös.
Mutta menkat alkoivat vasta sunnuntaina. Vuotoa ei ollut nimeksikään. Kahtena päivänä pyyhkiessä tuli ruskeahtavaa. Kipujakaan ei juurikaan ollut. Lievää nippailua.

Jälkeenpäin ajateltuna eikö gynen olisi pitänyt huomata jos jotain poikkeavaa tai normaalia sisällä olisi ollut. Mainitsin nimittäin että menkkojen pitäisi alkaa samanpäivänä - että varautuu siihen jos sisätutkimuksessa on "esteitä".

Mitään ei kuitenkaan täti maininnut, paitsi kehui hienosti parantuneita munasarjoja (eläköön vähentyneet rakkulat!).

Tässä vaiheessa kerrotakoon, että muutaman kerran (en peräkkäisinä päivinä) unohdin ottaa pillerit.


Vaan mitäs nyt; Sivulauseessa huomauttaen oon ollut viikon flunssassa. Flunssa tuntuu jatkuvan. Pientä lämpöilyä, nuhaa ja armoton väsy.
Selkä kukkii varmaan liikunnan puutteesta kuten naamakin. Syönytkin oon varmasti huonosti koska on pahoinvointia. Kahvi on vaihtunut lähes kokonaan teehen. Tee ei viimiseen viikkoon ole enää maistunut ilman hunajaa. Selkeesti sairaana. Myös huonosta ruokavaliosta kiellii alavatsan nippailu ja muiluminen. Välillä Nippailu katoaa, mutta sitä on jatkuntu jo kaksi viikkoa. Joskus nippailee kovemmin, vähän niinkuin olisi maha solmussa, mutta muuten olo on kun lievissä menkkakivuissa. Oikeasti siis lievissä.
Onneksi on kissa joka jaksaa piristää mua näinä päivinä kun oon kipänä ja mies töissä. Kissa ei jätä mua rauhaan. Kulkee perässä ja haluaa kokoajan olla vatsan päällä. Siihen kun pääsee on katti kuin ekstaasissa - leipoo ja kehrää vaikka kolme tuntia. Eipä ollut alussa tuollainen vaikka olikin mielellään sylissä. Silloin kelpasi sentään miehen syli. Nyt jos mies ottaa kissan mun sylistä omaansa ni kissa juoksee äkkiä takaisin mun vatsan päälle ja aloittaa samantien kehräämisen ja leipomisen.
 
Ambrosia85 Sun oireet kuulostaa kyllä äärimmäisen lupaavilta... Jos raskaus on ihan alussa, niin ei ultrassa vielä mun mielestä mitään näy. Varhaisultratkin kai tuppaa olemaan joskus rv 6-8? Niin että mitäpäs jos testaisit, ihan vaan varmuuden vuoksi? :whistle:

Mulle voi päivittää yk 2! Tänään on siis kp 1/30 ja ihan hyvä näin. Ei ainakaan venynyt kierto yhtään pidemmäksi eikä tarvi enää niitä negoja testailla enempää... Uutta matoa koukkuun vaan ;)

Muoks. Niin tuossa listan päivityksessä oli vissiin ollut jotain häikkää? Huomasin vasta nyt, että oon siellä "Yritys alkaa myöhemmin" -listassa. Vaikka ei sen niin väliä, pääasia, että itte tiedän missä mennään :D
 
Viimeksi muokattu:
Jomi kiitoksia oireiden tuomien ajatusten vahvistamisesta. Mä en vaan uskalla yksinkertaisesti edes toivoa raskautta just nyt. Tai varmaan ollenkaan koska tiedän sen pettymyksen jos niin ei olekaan. Kai se pitäis vielä toi pari viikkoa odotella että tuleeko ne monssuunit vaiko eikö..
Mies vaan ei ihan tähän väliin haluis vauvaa kun tosiaan meillä ens kesänä tanssittas häitä :p Yrittää kovasti puhua sen puolesta kun oon kipee ollu ni siitä johtuu kaik :)
Mies kyllä oikeasti haluaa lapsia, mutta tosiaan noi ens kesän suunnitelmat vaan häiritsee jos ajankohta olisi NYT.
 
Ambrosia85 oikein lupaavalta kuulostaa :D

Minä uskaltauduin tänään ekaa kertaa salille kättä kokeilemaan ja pientä flunssaa uhmaten...Käsi ei vielä kestä rääkkiä ja kuntokin on romahtanut viikon sairastelun jälkeen minimiin, mutta ainakin sai vapaapäivä reippaan alun :xmas: nyt odottelen lapset kooulusta kotiin...
 
tiudeliini suunnattomasti onnea ja tarrasukkia matkaan.

Itelle repii taas munasarjoja ja menkkamaista kipua, että olisko tää kierto lyhyempi ja menkat alkamasa vai vasta ovis tulossa vai mitä?? Tänään kp28, ovikset miinusta viimeset 8 päivää, tänään tuhlaan vielä yhden, kun näitä tuntemuksia nyt ilmaantui. Kiva istua äityishuollon tunneilla tässä vauvakuumeessa :)

JEEE! Nipistelyn syy selvisi, OVISPLUSSA :) Toinen viiva tummenpi kun kontrolliviiva. Niin ihanaa tietää, että mussa tapahtuu jotain vaikka pitkiä kierrot onkin :)
 
Viimeksi muokattu:
Tiudeliinille Paljon onnea!! Ihana juttu!

Ambrosialla kuulostaa lupaavilta oireilta sairastelusta huolimatta!

Mä en nyt tiedä yhtään että mitä tässä nyt tekis, luulin että se tän päivän lääkärikäynti ois antanut tarkan käsityksen että miten pian saadaan jättää ehkäisy pois mutta ei! Lääkäri sanoi ettei tosta mun peräpukamasta osaa sanoa että voiko sen hirttää vai tarviiko leikkaushoitoa. Eli on siinä rajoilla että onko siinä tuntoa ja jos on vähänkin tuntohermoja niin hirttäminen on niin kivuliasta että vaatii sen leikkaushoidon :( Laittoi mut jonottaa aikaa parempaan tähystykseen jossa katotaan voiko hirttää ja tää aika tulee siis "joskus loppusyksystä" lääkärin sanojen mukaan kun en ole kiireellinen tapaus. Jeps, no sitten kun ehkä joskus marraskuun alkuun saan ajan ja toteavat siellä että leikata täytyy niin sitten jonotan sitä leikkausaikaa seuraavat pari kuukautta kun en edelleenkään ole kiireellinen tapaus!! :(:headwall:
Snif, eli jos tosiaan haluan eroon pukamasta niin vauvahaaveet saa hyllyttää pahimmassa tapauksessa ensi vuoden puolelle :'(
Se lääkärikin jotenkin ei tajunnut että miksi se pukama on mulle ongelma kun ei ole kipeä eikä vuoda verta mutta kyllä se nyt vähän silti elämää haittaa!! :kieh:

Että sellasissa tunnelmissa täällä:headwall:
 
jasmin-- Tiedän tunteen, itsellä todettiin alkuvuodesta lievä peräsuolenlaskeuma, joten odotan kauhulla millainen raskausaika tulee :( Nuo vaivat eivät ole kivoja. Minulle sattui onneksi toisella kerralla yksityisellä ihana gyne, joka otti vaivani todesta ja jaksoi tutkia ja tunnustella. Aiemmin vaivaani valitettuani toiselle gynelle se vaan sanoi, että minulla vaan ummetusta ja päässä vikaa.
 
Tiudeliini onnea onnea :heart: Nyt vain sitten paljon liimaa mukaan, että jatkuu raskaus loppuun asti :D

Jasmin Jontukset tosiaan voi kestää hiukan pitkään :( ja varsinkin jossei mitenkään kiireelliseksi luokitella...Toivottavasti teillä päin olisi lyhyet jonot!
 
Huomenia,
Eilen illalla tein selvän plussatestin =):O
Olo on epäuskoinen, koska ei tosiaan oltu kovin aktiivisia. Mutta pakko se kai on uskoa, menkkoja ei kuulu ja testiin paukahti niin vahva viiva. varovaisesti taidan siirtyä toukokuisiin.
Onnittelut Tiudeliinille ja plussapuhureita kaikille yrittäjille! Plussanneille, myös itselleni, toivon hirmuisesti onnea odtukseen että kaikki sujuu hyvin loppuun asti :heart:
 
linttu varovaiset onnittelut :)

on: Joo eipä tähän ovikseen olisi tarvinnut testiä tehdä. Nimittäin yöllö alkoi tuttu kova kipu oikean munasarjan kohdalla, joka säteili koko vatsan alueelle ja kesti useita tunteja. Tunsin tätä kipua viimeksi ekoissa ekassa kierrossa pillereiden jälkeen 8 kiertoa sitten, mutta silloin kipu paikantui vasemmalle. Heräsikö oikea munasarja nyt vasta henkiin ja mistä helvetistä noin kipu voi johtua? Jos vielä tulee, niin ensi kierroissa lähdettävä gynelle kyselee onko siellä kystiä tai tukkeumia vai mitä. Tällä hetkellä masentaa kaikki.
 
Hei :wave:

Taidan liittyä tähän ketjuun (mikäli mukaan vielä mahtuu) jännäämään ja toista lasta kuumeilemaan. Esikoinen täyttääkin pian kolme vuotta, joten kyllä se olis mukavaa hänelle pikkusisarus saada (ja mahd. pian tietenkin :)). Yk 1:n lähtee käyntii ensi viikolla kunhan vaan kuukautiset nyt alkais. Kierto mulla on yleensä vaihdellut 27 - 32 päivän välillä, mutta 28 on aika keskiverto kierron pituus mulla.

Niin ja täällähän oli tullut ihan tuoreita plussia niin, että onnea! Ja tietysti stemppi:hug: kaikille sitä tarvitseville.
 
Moi pitlästä aikaa tähänkin pinoon!!Oon näköjään tippunu pois mut aattelin tulla ilmottamaan vain että plussasin eilen ja nyt ootellaan toukokuista rakkauspakkausta!! :heart:

kovasti toivon vaan että tällä kertaa kaikki menis hyvin loppuunasti.
 
Onnittelut plussanneille <3 Itsekin tein testin joka osottautui negatiiviseksi.

Hyvä niin koska mies kääntänyt kelkkansa ihan totaalisesti. En tiedä oliko se järkyttynyt epäilyksistäni vai mitä mutta puhui testin tuloksen jälkeen että ainoa vaihtoehto olis ollut abortti tai ero :O

Mulla meni tosta tottakai pasmat todella sekaisin, koska mies itse kesällä jo puhunut ettei malttaisi odottaa. Toki ymmärrän sen että vahinko on vahinko, ei suunniteltu. Silti keskeyttämisestä mainitseminen tuntu todella pahalta :(
 
Siis korjaan, 14.10 se aikahan oli...

Ambrosia85, kauheata tuommoinen :/ :eek: :hug:, onko edes perustellut sanomisiaan ? :S.

Minä hölmönä menin soittamaan ensimmäisenä lääkäriin, kun luulin että sinne pitää soittaa. Siellä ensimmäisenä kysyivät, että keskeytystäkö haluat :S.
No en todellakaan, vauva on haluttu ja toivottu. Sitten onneksi se neuvoi eri paikkaan soittamaan.
 
Tiudeliini onneks ohjasivat oikeaan paikkaan :) varmaan muillekin käy samallalailla :D

Ja ei tuo sen enempää kuin että haluaa että laps on toivottu ja ehkäsy on jätetty pois , eli ei siis vahinkolasta halua. Uskon kuitenkin että jos olis niin käynyt että raskaana oisin ollut, niin ei abortti oikeasti olis ollut vaihtoehto - pelästy vain.
Tehtiin kuitenkin yhdessä päätös että vauvan yritys käyntiin vasta avioliitossa. Ja ollaan myös nyt saatu lyötyä virallisesti hääpäivä lukkoon.

Vaan ei se silti hyvältä tuntunut.
 
onnittelut plussanneille ja tervetuloa jotain mukaan kuumeilemaan! :flower:

jasmin :hug: olipas nyt ikävä lääkärikäynti, varmasti turhauttaa toi tilanne nyt : / toivottavasti sen pukaman sais hirtettyä ja pääsisitte pian yrittämään.

ambrosia vähän epäkypsää käytöstä mieheltäs mut joskus sitä puhuu sellasta mitä ei tarkota. ikävältä tuntuu kyllä tollanen varmasti :|

mä oon näköjään kanssa vielä tuolla yrityksen myöhemmin alottavissa niinkun jomikin et jos päivittäjä meidät siirtäs yrityksen aloittaneisiin kuhan kerkee :wave:

mä site menin tänään ostamaan ovistestejä vaikka päätin et en lähe sellaseen ollenkaan :ashamed::kieh: no huomenna teen yhenn testin ja katon mitä näyttää vaikka tuskin vielä näyttää yhtään mitään. vkl vasta pitäs mahdollisen oviksen olla tai niillä main jos laskut pitää paikkansa ja kroppa toimii edelleen. vähän on alamahaa juilinu mut se nyt voi olla muutaki.
 
Onnea plussasta Tiudeliini ja taaperotx5! :heart:

ON: Rintoja aristaa mutta ei niin paljon kuin edellisessä plussakierrossa, juilintojakaan ei tunnu samalla tavoin... Tai itseasiassa hetki sitten tuntui eka kerran jotain menkkamaista kipua, ja luulen että menkat ne sieltä on tulossakin. :ashamed: Turhauttavaa, sitten taas parin viikon odotus ennenkuin pääsee hyödyntämään mahdollista ovista. |O
 
Ambrosia Voi kurja minkä sammakon sun mies on päästänyt suustaan : / Tokihan tuo pahalta tuntuu tietysti :| Hyvä jos saitte kuitenkin keskusteltua asian selväksi ettei jää kaihertamaan mielen päälle! Sitten vaan häitä suunnittelemaan, eikös teidän ensi kesänä pitänyt mennä...vai muistanko ihan väärin? Nopeasti sekin sieltä taas tulee!

Tiudeliini Ihan inhimillinen virhe, pääasia että sait ajan oikeaan osoitteeseen =)

taaperotx5 ja Linttu Lämpimät onnittelut molemmille ja tarrasukkia matkaan! :flower:

Jotain tervetuloa mukaan!

ON: Siis mä en voi vieläkään uskoa, tänään tk:sta soittivat että ens tiistaina ois aika pukamien hirttämiseen!! Oltiin jo miehen kans sovittu että muutama viikko odotellaan tietoa milloin vapaa aika löytyy ja jos ei tuu tietoa niin hiiteen pukama ja vauvantekohommiin (juu ei kiire oo kakkosella ei:D ) Ehkä vähän kieroa olla näin innoissaan siitä että joutuu suolihuuhtelun kautta jonkun ronkittavaksi ja muutenkin epämiellyttävään toimenpiteeseen mutta mä olen silti helpottunut!
Nyt vaan sormet ristiin että hirttäminen onnistuu ja leikkaushoitoa ei tarvita!

Juu se siitä ällöselostuksesta, öitä! :wave:
 

Yhteistyössä