~ Vauva haaveissa vuodelle 2011-2012 ~ vol.5!!

Huomenta!

Ilmoittauduinkin tänne joukkoon tuolla viime talven puolella ja yrittäminen piti alkaa toukokuussa jo.
No mies vähän jännäsi ja jänisti, niin pillerit jätettiin tuossa 10.8 pois :)
Miehellä on nyt yhtä kova vauvakuume, kuin minullakin!
Nyt mennäänkin jo 2 yk ja kp 2/21-? Täti kurvasi eilen ihan kuin tilauksesta. Manasin vain eilen aamulla, että sais alkaa menkat, koska tiesin ettei ollut tärpännyt. No eikohän ne alkanut sitten melkein samantien! :D Jos mä oikein manaan, että saisin nyt hedelmöittyä, niin toimisko se samalla tapaan? :p
Mutta nyt on lähettävä tonne myrskyyn polkemaan, kohta alkaa työt.. :)
 
Jessi75 työkaverini osti Ostosteeveessä myytävänä olevan selkälaitteen! Semmonen missä makoillaan selällään ja se jotenkin keikutta?? Vannoo sen nimeen ihan tosissaan! sanoi, et oli kyllä kallis, mut häneltä hävisi selkäkivut tyystin!
Minulla ja sisaruksillani on niin isot välimatkat, ettei niistä niin kauheasti ole lapsenhoitoapua...Täällä missä asutaan, niin täytyy ennemmin turvautua miehen siskoon...

An-nielle ja muille yrittäville plussaisia tuulia!!

Murmeli88 tervetuloa! Toivottavasti toimisi samalla tapaan tuon hedelmöittymisen kohdilla =)

Itse tässä vietän kolmatta perättäistä vapaapäivääni...Jotta saa sitten viikonlopun kökkiä töissä! :( Jahka saa nuorimman mukelon kouluun, niin painelen kuntosalille rehkimään! Eilen otettiin häpukuun mitat :xmas: Onneksi oli muutama sentti lähtenyt sieltä täältä tuon kuntosalin vuoksi! Ja ensi tiistaina ilmoittauduin meneväksi zumbaa kokeilemaan...Saapa nähdä menenkö toistamiseen :rolleyes: On meinaan kaksi vasenta jalkaa!!
 
murmeli88 tervetuloa :flower:

Menkat siis alkoi eilen kuten aavistelin. En muistanutkaan sen olevan näin ärsyttävää! Mutta hyvä kun tulivat niin pääsee taas kierrosta kärryille ainakin.
Jotenkin outo pala kurkussa ollut tämän päivän, toivottavasti ei iske syysflunssa:|

Mukavia viikonloppuja ja plussia:heart:
 
annie no hyvähän seki jos ovis on, kai hyödynsitte? :whistle:;) plussatuulia kovasti!

ansis kiitti vinkistä mut taidan ainaki toistaseksi tyytyä perinteisiin keinoihin ja käydä jumpissa ja tehä salilla selkälihasliikkeitä :) toi on harmi jos lähisukulaisiin on pitkät välimatkat mut pääasia on et jotain tukiverkkoa löytyy. zumba ob tosi kivaa ja todella tehokasta, hiki valuu solkenaan. eikä siinä tarvi mitään rytmitajua tms, antaa mennä vaan! sehän siinä parasta onki ku se ei oo niin tarkkaa vaan jokainen vetää omalla tyylillä :)

jasmin toivotaan ettei oo flunssaa, sitä on vaan nyt tosi paljon liikenteessä. itellä ei oikeestaan koskaan tuu flunssa kunnolla päälle vaan sellasta nenän kutinaa ja pistelyä ja aivastelua. nytteki sellanen miniflunssa mut onneks jo ohi menossa.

murmelille tervetuloa! :flower:

hiljaa kuiskaan että selkä on jo vähä parempi, yö meni aika hyvin ja aamulla otin buranan ku jumitti ja särki vähän mut sen jälkeen on ollu suht ok olo. illalla mennään teatteriin et kattoo mitä tykkää pitemmästä istumisesta :| pitää mennä takse et voi välillä nousta seisomaan.
vkon päästä ma lähtis kierukka :cool: raskaustestit jo polttelee kaapissa :D
 
Jessi75 Zumba on kyl tehokasta, varsinkin kun kattoo kavereita jotka sitä on vetänyt kevällä! Senpä takia menen kokeilemaan :xmas:

Itelle pukkaa pientä flunssaa päälle, mmikä harvinaista, kun en oo ikinä kipeenä...Vasen hartia ja niskan seutu on kyl nyt jumissa (saanut vetoa?) , ja vain lihasrelaksantit auttavat...Mutta kaippa se tästä!
 
Oi voi, kyllä on jotenkin ollut puuduttava viikonloppu.. ja jatkuu vaan!:headwall::D

Ei tullut (vielä) itselle köhää mutta poika sairastui perjantai-iltana. Kuume nousi ja nenä valuu edelleen solkenaan:( Takana on siis valvottuja öitä ja sisätiloissa tursottamista, huoh. Kyllä koiraa ollaan käyty lenkittämässä kun on voinu siinä vaan laittaa pienen potilaan rattaisiin katselemaan maisemia mutta kyllä silti tuntuu että aika kulkee hitaasti ja sisävirikkeet on käyty kaikki läpi moneen kertaan.

Huomenna ois tarkoitus soittaa kiinteistövälittäjä kattomaan tätä meidän asumusta josko sen pistäs viimein myyntiin. Mies on raksannut suunnilleen kaiken vapaa-aikansa puuttuvia juttuja, luulin jo ettei valmista tule koskaan, mutta tulipas vaan!:cool: Jännät ajat edessä miten kauan taloa kaupataan ja meneekö talven yli vielä täällä meidän aika!

Jessi75 Peukut pystyssä että sun selkäsärky on kohta muisto vain!

Zumba vaikuttaa minunki mielestä kivalta ja kehuja kuulee ne jotka on kokeillut tai harrastaa. Itsekkin aloitan huomenna jonkinlaista tanssiharrastusta, katsotaan miltä vaikuttaa se sitten, mutta tanssiminen on kyllä kivaa ja hyvää liikuntaa!
 
jasmin voimia sairaan lapsen kanssa jaksamiseen ja yövalvomisiin, mä niin tiedän mitä se on!

ansis paranemisia!

mä lähen huomenna kokeilemaan jumppaa, selkä jo aika hyvä eikä särkylääkkeitä oo tarvinnu enää ottaa. ihanaa kun pääsee taas kunnolla liikkumaan. oon aika hyvin pysyny ruodussa syömisten kanssa, vkl ei menny yhtään karkkia, vaan vähän sipsejä ja suklaavanukas eli mun mittapuun mukaan tosi vähän. no paino on pakko saada laskuun, kurkkaus kokovartalopeiliin kyllä motivoi...
mulla alko vissiin menkat vähä etuajassa, ainaki tuhruttelee siihen malliin. vkon päästä vasta se neukkuaika. pitää huomen soitella sinne jos nää nyt on menkat.
nyt on parempi painuu pehkuihin että huomen jaksaa nousta taas kuudelta. öitä!
 
jessi75 Taas "hengissä" ja näkökin osittain takaisin. Olipa viikonloppu, en saanut aikaa perjantaina tk:hon enkä päivystykseen, (täällä sinnekin pitää soittaa aika). Yksityiset soitin läpi ei tilaa. Perjantaina illalla kipu, kuumotus oli jo niin paha, että huh huh, mutta ei antanut puhelintäti aikaa. Lauantaina sain ajan, ja kiva yllätys päivystyksessä: sarveiskalvon haavauma ja sarveiskalvon tulehdus. Haavauma varmaan tuli torstaina, siitä sameus ja tuolla välillä se sitten tulehtui. Ei tietenkään paikalla silmälääkäriä. Kandi soitti jo yliopistollisen sairaalaan pitääkö mut laittaa sinne heti, mutta tulivat siihen tulokseen, että ab-tipat ja kipulääkkeet kouraan ja kotiin. Hyvin alkoi ab-auttaa. Ottivat viljelyn, ettei ole se paha pseudomonas joka ei tuolla ab:lla lähde. Silmä vielä punainen ja valonarka, ei kipua yms. Että eiköhän tää tästä. Loppuviikosta kontrolli silmäpolilla. Eniten suututtaa, että kun olisin päässy ja vaikka perjantaina lääkäriin niin tilanne ei olisi mennyt näin pahaksi. Sillä tämän päivän joudun ainakin skippaa koulusta ja ehkä huomisen.

Nyt todellakin harkitsen sitä silmäleikkausta, sillä eb varmaan uskalla noita piilareita käyttää.
Tein eilen ovistestin, nega, mutta toinen viiva oli vain vähän vaaleampi. Eilen kp20/(29)37-42

Luen ketjua läpi kuhan kykenen, nyt pitää mennä lepuuttaa silmää.
 
Viimeksi muokattu:
Keiju123 Toivottavasti silmä paranee nopsaan! Ei ole mitenkään kivaa, jos silmä kipiänä...itse olen joskus törkännyt silmääni neulalla :stick: Sen jälkeen ostin suosiolla ripsikamman :whistle:

Täällä edelleen kipiänä ja flunssa painaa kahta kauheammin päälle...Lääkäri aika huomiselle, kun veikkaili,et hartian/niskan särky/jumitus voisi johtua selästä...Saapi sitten nähdä!
 
Hei!

Kaks viikkoo sitten oli eka neuvola rv 9+1. Saatiin tosi huonoa palvelua, terkkari oli joku sijainen. Ei saanut verikoettakaan otettua, tai ei edes yrittänyt ku mulla on verisuonet niin pienet.. piti tk:ssa erikseen käydä otattamassa ja viedä putket neuvolaan. ultras mahan päältä pienen hetken, eikä löytänyt mitään. sanoi vaan et kohtu on kyl suurentunu. mut nyt jälkeen päin ajateltuna tais oikeesti olla virtsarakko mitä se ultras! anto viikon päähän uuden ajan (eli viime viikon ma) eli rv 10+1. No ultras mahan päältä ja sit vielä alakautta. Jotain siellä näkyi. Lähete sairaalaan polille, joka oli tänään rv 11+1. Todettiin tuulimunaraskaus joka mennyt kesken jo alkuvaiheessa. Mitään vuotoja koko aikana ei oo ollu. Raskasta on mut, hyvä kun nyt ei enää tarvi miettiä onko kaikki ok vai ei. Se kahden viikon odottelu tuntui pahalta. Tällä viikolla pääsen sit lääkkeelliseen tyhjennykseen ja toivottavasti pian taas yrittämään uudemman kerran :)

elikkä haaveilijoihin palailen........
 
voi vittu mä linkoon tän koneen kohta seinää! :headwall::kieh: taas kirjotin pitkät pätkät ja sit hipasin jotaa mitä lie ni hävitti koko sivun ja aukas jonku fuckin resident evil-sivun, kele! |O kirjotan nyt sit lyhennettynä ne aiemmat.

keiju ootpas saanu kehnoa palvelua silmän hoidossa. mun mielestä silmävammat vaatii aina nopeen diagnoosin ja hoidon mahdollisen näön menetyksen minimoimiseksi. ja piilarit saat tosiaan unohtaa, sit vasta ku silmä on terveeks todettu ja lekuri on antanu luvan piilareille ni sit. pikaista paranemista!

ansis mulle on käyny toi sama :whistle: paitsi etten kerinny tökätä :stick: ostn kans sen ripsikamman :D
paranemista sulle kans, kaikki lihasjumitukset on saatanasta!

orkiden88 :hug: oon pahoillaan, tosi ikävä kokemus ja sit kun vielä ootte saanu noin surkeeta palvelua ni tekee siitä vielä ikävämmän :( jaksamista!

mä soitin tänään neukkuun ja sain ajan keskiviikko aamuks. toivottavasti se terkka saa kierukan otettua pois ettei tarvis jäädä lekuriaikaa oottelemaan. sit oon kyllä harkinnu meneväni yksityiselle poistattamaan sen. vähän välillä arveluttaa tää homma työkuvioitten ja mahdollisen ja todennäkösen pahoinvoinnin takia mut oon tullu siihen tulokseen et haluun kokee vielä kerran raskauden ja synnytyksen ja vauva-ajan, on se sen arvosta =)
 
Orkidea88 :hug: Pikaista toipumista sinne päin. Todella kurja juttu :|

Jessi75 kiva, etten ole ainoa tohelo :stick: ja toi hymiö on kyl aika ihana ;)

Jaahas! Nyt alkasi yövalvominen työn merkeissä...ja kun herää, niin pääsee lääkärin hellään huomaan. Lääkkeiden voimalla menee siis tämä(kin) yö...
 
Noniin, tänään tein aamupissistä siinä klo 10:40 apteekin raskaustestin :).
Tuli haamuviiva, kamerassa sitä ei oikein kovin hyvin erota, mutta voin sanoa ja vannoa, että omilla silmilläni kun katson niin siinä on hyvin heikko haamu. Nyt tein tuossa uudestaa n. 30 minuuttia sitten, niin ei tullut mitään, kai johtuu siitä, että sitä hcg hormonia on niin vähän sitten virtsassa, että näkyy hyvin heikkona haamuna testissä jos on kyseessä ihan alkuraskaus. Saanen nähdä mitä tulee tapahtumaan, teen raskaustestin uudelleen ensviikolla jos ei ala kuukautisia kuulumaan. Rintojen aristaminenkin on lisääntynyt ja alamahaa nipistellyt ja pissittää melkein kokoajan.

Siinä kuvia


 
Tiudeliini kyllä minäkin olisin siitä heikon viivan erottavanani! :) Itse asiassa kummassakin! Toivotaan, että vahvistuu!!

Itse kävin lääkärissä tänään...neljän päivän saikku, Voltaren- kuuri, kättä ei saa nostaa olkapään yli ja rehkimis kielto! Ja tietystikkään en sit voi mennä tänään sinne zumbaan :| Tai muutenkaan kuntosalille...ainakaan käsiliikkeitä ei saa tehdä ja pitää muutenkin kuulemma levätä! Mitä ihmettä sitä keksisikään, siksi aikaa kun lapset ovat päivät koulussa? :confused:
 
Joo täytyy katella tässä :). Uutta testiä kehiin ensiviikolla vielä, onhan tuolla noita testejä läjä :).
Ensviikolla menkkojen pitäis alkaa jos nyt sitten en ole raskaana mutta miksikäs tuo viiva tuossa, katsoo nyt sitten. Jännittää aivan kamalasti x).
 
Orkidea88 Jaksuja :kiss:

Jessi75 Onneksi vähän enää silmäpunainen ja loppuviikosta polille pitäs päästä. Eli oli luultavasti bakteeri joka meni haavaumasta sisään, koska näin hyvin lähti tolla ab-voiteella. Jos olisi ollut virus, niin varmaan vaikeampi tapaus.

Tiudeliini haamun nään :heart:

Tein kp20 ovistestin: kaksi viivaa, toinen viiva kuitenkin vähän haaleampi kuin kontrolliviiva.
kp21: kontrolliviiva haalea ja toinen vaan haamu. (virtsa ollut vähän aikaa rakossa)
Tänään kp22: nyt jäähdytin pissan ohjeen mukaan, vain pelkkä kontrolli viiva ja toiseen kohtaan haamu. Öööh...
Periaatteessa oletettu ovis olisi edellisten kiertojen mukaan kp24-26. Sofin One step -testejä, testeissä toisen viivan pitää olla tummenpi tai yhtä tumma kuin kontrolliviivan, silloin plussa. Onko ovis sitten jo mennyt, sillä, kp20 testi "melkein" positiivinen. Tai sitten taas kierto venyy yli 40 päivän tai sitten ovuloi, joka kierrossa (tai ollenkaan)
 
Viimeksi muokattu:
tiudeliini kyllä mäkin siinä haamun nään joten varovaiset onnittelut! :flower: mä testaisin jo viim huomenna uudelleen ku oon niin kärsimätön :whistle: ja eiks se hcg lisäänny aika reilusti joka päivä et varmaan jo ois vahvempi viiva.

mä lähen nyt sinne neuvolaan josko toi kierukka sais kyytiä. pitäkää peukkuja et terkka sais sen otettua pois, en jaksais oottaa lääkäriaikaa. voi kyl olla ettei saa ku en mä mitään lankoja tuntenu ku kokeilin : /
 
Jessi75 eiköhän se terkka sen pois saa! Sillä on kuitenkin parempi näköyhteys sinne ;) Se alkaa sitten sinullakin yritys jo! Joten onnea =)

Nyt täytyisi keksiä jotain tekemistä näin saikun kunniaksi...Pääsee tylsistyminenkin iskemään vielä jo ekan päivän aikana :xmas:
 
Heippa hei!

Orkidealle :hug: piakista toipumista niin henkisesti kuin fyysisestikin!
Tiudeliinilla selvä haamu! Toivottavasti vahvistuu :)

Omaa napaa: Alkuviikosta jo herättelin mielessäni toiveita tärpistä, vaikka järki sanookin ettei se ole kovin todennäköistä. On ollut etovaa oloa koko alkuviikon ja kp siis nyt 27/30.
Mutta mutta, nyt merkit alkaa vahvasti viittaamaan siihen että olisikin kyseessä hiukan lyhyempi kierto ja tänään tai huomenna kp 1 :( No okei, tää nyt oli vasta eka kierto kun raskaudella olisi ollut oikeasti mahdollisuus alkaa, eikä sen eteen todellakaan ahkeroitu : /

Silti pistää harmittamaan, kyllä ihmismieli on pöljä.
 
heipat pitkästä aikaa... Päivittäminen on vähän jäänyt tämän uuden kaksplussan myötä. Huomasin että etusivulla on se ihan ensimmäinen lista, jonka tein, eli muokkaukset ei oo päivittyny tähän uuteen: siksi hopeful sinunkin yritysajankohta on vuonna 2011... Korjaan sen vielä kyllä.

Onnittelut tiude haamusta. Eiköhän se siitä vahvistu. Mitkä on kp:t?

Jessi, eiköhän terkka sen pois saa. Onnea yritykseen!

Nyt mentävä poikaa syöttämään ja nukuttamaan...
 

Yhteistyössä