~ Vauva haaveissa vuodelle 2011-2012 ~ vol.5!!

Tiudeliini Juu käsittääkseni monestikkaan ei enää punkteerata, alkaa olla "vanhan kansan lääkäreiden" taito eli nuorempi lääkärisukupolvella ei enää oikein ole käytännon kokemusta/taitoja siihen hommaan ja oisko muutenkin menossa sivuun ensisijaisista hoitomenetelmistä?
Paranemisia kovasti, sikiölle ei varmastikkaan ole taudista haittaa kunhan levätä muistat.
Kaikille ei pahoinvointia tule ollenkaan, itselleni ilmestyi viikolla 8 ja suoranaista oksentelua kesti viikolle 14 jonka jälkeen enää etoi vaan tasasesti koko ajan =) Mutta tosiaan eivät kaikki joudu siitä pahoinvoinnista kärsimään, jos ootkin onnekas ja voit hyvin alusta loppuun!

ON sen verran että meillä on nyt näiden asuntoasioiden takia vauvanhankinnassa tosi epävarma olo. Jos ei löydy potentiaalista kotia tässä kohta niin pitää muuttaa johonkin vuokralle sitä odottelemaan ja haluaisin että ois pysyvä koti eikä tartteis sit joskus viimeisillään muuttaa taas kerran tjn! Mut katotaan nyt miten kuviot selkenee tässä parin viikon aikana!

Ansis Pitkää pinnaa ja sujuvaa hääjärjestelyjen etenemistä!
 
jasmin hieno homma et operaatio onnistu ja nyt takanapäin :) ja onnea myös talon myymisestä. onko teillä minkälainen talo mielessä? saitteko omastanne niin paljo ku halusitte? kyllähän se ois kiva et löytyis äkkiä mieleinen ja pääsisitte muuttamaan. vuokralla ei o kiva asustella ja just jos raskaudut ni raskaana ollessa muuttaminen ei o kivaa. me muutettiin sillon ku mä ootin kakkosta aika alussa et ei ollu paha. toka muutto oli sit ku kakkonen oli 6kk. sekään ei mitään lystiä ollu kyllä.

pahoinvointi joo yleensä alkaa vkon 6-7 tienoilla yleensä. itellä alko ekasta heti seuraavana aamuna ku sain tietää olevani raskaana, vkoja oli enempi ku 6 et varmaan oli osaks psykosomaattistaki. pahoinvointi kesti vkolle 15, oksentelua ja etomista aamusta iltaan, nice... tokasta pahoinvointi tai lähinnä etominen alko vkon 7 tienoilla ja kesti loppuun asti. et ei mitkään unelmaraskaudet pahoinvointien osalta mut muuten voin tosi hyvin alusta loppuun. ekassa raskaudessa ajoin viel päivää ennen synnytystä fillarilla :D

mä oon nyt ihan sekas noitten ovistestien takia, ei ois pitän ees ruveta testailee :headwall:
 
Dsarial Voit kun kerkiät niin päivitellä mulle yrityksen alkaneeksi :wave: :whistle:

Tänään miehen kans todettiin että mitä hittoa, kun kerran vauva on haaveissa ja mielenpäällä jatkuvasti niin tulkoon vaikka keskelle muuttoa, mitä noiden kumien kans enää pelaamaan ja ruvettiin hommiin ilman :D
Ei hajuakaan kierrosta, ne yhdet menkat on ollut kierukan poiston jälkeen vajaa kolmisen viikkoa takaperin... Mut tjot-meiningillä mennään edelleen että en vaivaa sillä asialla päätäni paitsi sitten kun joskus toivottavasti tärppää!

Jessi Olen sanaton sun ovistestailuviidakossa, en tajua niistä mitään joten en osaa sanoa noihin juuta enkä jaata, mut vahvistat mun mieltä siitä että en ees kato niihin päinkään :headwall:

Muoks vielä sen verran että Jessi saatiin talosta hyvä hinta, tosi tyytyväisiä ollaan. Haluttiin saada nopeesti kaupaksi ja siksi hinnoiteltiin alakanttiin, jos ois ollut rahkeita odotella ostajaa talven yli niin ois voinut pistää hiukan enemmänkin mut hyvä näin!
Omakotitalossa halutaan jatkossakin asustella, ei tarvita ehkä enempää tilaa kuin tässä vanhassakaan on mutta toimivampaa tilan käyttöä kyllä!
 
Viimeksi muokattu:
jessi
Minä tässä kierrossa ekaa kertaa testailin. Niin kp 20 tuli vahva haamu joten luulin et ovis mennyt. Jatkoin silti testailua . Noh kp21-27 sellasta tasasta haamua, välillä ei haamuakaan. Ja sitten vaan kp28 pärähti tikkuun ihan selvä plussa, viiva vahvempi kun kontrolli viiva ja sitten seuraavana yön tuliki hirmuiset ovulaatiokivut mitä ei ole tullut puoleen vuoteen. Mullakin kivut varmaan ovulaatio ennen tulevia kasvukipuja, sillä plussastahan ovis tulisi 24-32h päästä. Että uskon, että kaikille ei tule haamuja vaan sitten ihan suoraan plussa. Luin jostain, että joillakin lh-piikki voi olla niinkin nopea, että jos testaa kerran päivässä sitä ei välttämättä kerkeä havaita.
 
Viimeksi muokattu:
jasmin tervetuloa yrittäjiin :cool: nyt sitte plussaa kehiin toivottavasti äkkiä :) joo ei kannata noihin ovistesteihin langeta, mulle ei ainakaan sovi yhtään, menee pää ihan pyörälle ku yrittää selvittää et mitä mikäki viiva tarkottaa :kieh: enää en kyl tee, kyl se tärppi käy ilman testejäki jos niin on tarkotettu. ei viiti seksistäkää tehä mitää suorittamista ja ainakin tän kierron on pysyny samanlaisena, tosin mies on halukkaampi :p

keiju nyt menin viel vähä enempi sekasin :confused: mikä sun normi kierto on ku vasta tolloin testailit? mä en usko siihen et mulla ei ois ovista ollu ku ei kai se testi ois muuten reagoinu ja kun tosiaan viiva häipy kokonaan. tosin enää en oo testaillu enkä kyllä testaa :rolleyes: vkon päästähän sen sit näkee onko tärppi käyny, ei mulla kyl oo yhtään raskautunu olo.

pelottaako muita esimiehen suhtautuminen mahdolliseen raskauteen? mä oon miesvaltasella alalla ja tiiän et mun raskautta ei hyvällä katottais mut en anna sen nyt pahemmin vaivata, sit suunnittelee enempi ku tilanne on edessä.
mä oon käyny pari kertaa tällä vkolla jumpissa ja kyllä tekee hyvää taas päästä pitkästä aikaa vetää ittestä kaik irti. tänään oli vielä kunnon luulot pois-jumppa, taju meinas lähtee ja lihakset huutaa hoosiannaa mut ei haittaa, kipu on kivaa :cool:
 
Iso kiitos kaikille onnitteluista :), ja edelleen mennään yhtä hämmentyneissä fiiliksissä, "olenko mä todella raskaana" olotilassa eteenpäin ;)...
Paljon plussatuulia kaikille :)

JA ja kultapieni 5+2
 
Jasmin pikaisia plussatuulia teille :) Itse olen muuttanut kuopusta odottaessa...oli sitten onneksi kavereita auttamassa meidän perhettä tavaroiden kantamisessa ja jopa uusia naapureita, kun tulivat ulkoa sisälle, niin nappasivat yhden laatikon kainaloon, jos suunta oli ylöspäin :heart:
Itse sain toimia työnjohtajana :D
Esikoista odotellessa meillä maalattiin, nin sain lähteä viikonloppulomalle maalihuuruja pakoon, kun ex-mies kaveripariskunnan kanssa suti maalia seiniin... :)

Ja eikun kukkia valitsemaan... :rolleyes:
 
jessi huups..sori. Siis mun viimeiset kierrot ollut pitkiä 37-42 päivää. Joten arvioin oviksen olevan noitten kiertojen mukaan 24-27. Siksi aloin testailla vasta kp20. Ja kun plussa tuli kp28, niin tämä kierto venyy 44-45 päivän pituiseksi. Eli karkeasti laskettuna: eli jos tiiät kiertosi pituuden, vähennät siitä 14 päivää, niin noin olisi sinun oviksesi. Ja testailu kannattaa aloittaa joku 5 päivää ennen oletettua ovista.
 
ansis hauskaa hääsuunnittelua,meillä oli ihan vaan kotihäät niin en tiiä noista isoista häistä et minkälaiset esivalmistelut vaatii. sen verran kuitenki et paljon on hommaa.

keiju olin mä sekas jo ennen sun juttuaki et nou hätä :cool: mä laskin joo just tollee sen oletetun oviksen mulla ja sillon näyttiki vahvaa viivaa mut ei yhtä vahvaa ku kontrolli, siks oon vähä sekas ku en tajuu et miks näyttäis niin vahvaa jos ei ois ovis. no ehkä mun on parempi unohtaa koko testit. toisaalta mun teki mieli nyt testata et näyttääkö mitään vai onko edelleen tyhjä :whistle:
 
:wave:

Täällähän on hiljaisia nää viikonlopun seudut, yhtään ei ole tullut tekstiä sitten perjantain! =)

Mitäpä kuuluu?

Täällä on muutamaan otteeseen koitettu vauvan siementä istuttaa mutta tuskin tälle kierrolle tärppää kun varmaan aika loppuvaiheessa kierto.. vaikea sanoa tarkemmin kun ei tiedä! Aika hassua oisi jos menkkoja ei koskaan kuuluiskaan :D
Kylässä ollessamme ihastelin taas muutaman kuukauden ikäistä prinsessaa, miten tuntuu että nyt on lähistöllä taas paljon pieniä, vai kiinnittääkö niihin vaan enemmän huomiota kun omat haaveet on niissä kiinni ;)

Pojalla on keuhkoputkentulehdus, siitä siis tuo loputon yskä, toivottavasti antibiootit auttaisi ja tokenisi pieni, rauhottuisi taas yöt |O

Sienimetsälläkin on sunnuntain kunniaksi käyty, tosi paljon suppilovahveroita, viimeksi löytykin kanttarelleja enimmäkseen, alkaa tän syksyn sienivarasto olla täynnä =)

Mukavia viikonalkuja plusmerkein kaikille! :heart:
 
hiljasta on joo täällä viikonloppusin, yritetääs tytöt piristyä :wave:

jasmin onko sulle tullu mitään oireita kierukan poiston jälkeen? mulla alamahakipuja, finnejä ja nyt on nännit vähä arat. neukussa sano et kuuluu asiaan ku oma hormonitoiminta ettii paikkaansa. toki toivon et nää oireet ois merkki jostain muusta :whistle: pe aion testata jos ei menkat ala.

täälläpäin kävi lauantaina kamala liikenneonnettomuus, 5 vee poika jäi auton alle ja kuoli :'( itellä ku saman ikänen poika ni koskettaa sillee läheltä. ihmettelin kyllä et mitä sen ikäset teki siihen aikaan enää ulkona ja tien varressa. ip-lehet kirjottaa molemmat ihan erilaista tarinaa et totuuttaa ei tiedä kun asianomaiset. ärsyttää toi lehtien spekulointi ja provoilu, nytteki lasten äidistä tehty syyllistä, mainittu et äiti ollu hetkeä ennen onnettomuutta baarissa. mun mielestä tollasista ei pitäs kertoo ennenku on varmuus asiasta eikä ehkä sittekää ku tollanen tapaus on jo itessää vanhemmille niin hirvee asia et sellasen yli ei koskaan pääse :| totta on et ton ikästen lasten paikka ei oo ulkona tohon aikaan ja oon tyrmistyny jos tässä on kyse ns heitteillejätöstä, kenenkään ei pitäs tollaseen tilanteeseen joutua.
 
äiti88 ONNEA hirmuisesti! Ihana juttu!:flower:

Jessi Mulle ei oo tullut mitään huomattavaa vaikka olin varautunut kun oon kuullut että joillekkin on voinu tulla jotain oireita. Tosin kierukan poistanut lääkäri sanoi ettei mitään oireita ees tuu kun oikeestaan suurimmaksi osakaksi paikallisesti vaikuttavasta hormonista kyse. Toivottavasti sun oireet johtuisikin jostain ihan muusta! :heart: Tosi jännää että pääset loppuviikosta testaa, peukut pystyyn heti vaan! :heart:
 
äiti88 onnittelut tähänkin pinoon! :flower:

jasmin ai lekuri sano sillee? oho, voiskohan nää nyt ollakki jotain muuta..? ei kyl pitäs nostaa itteeää ku sit tippuu korkeemmalta ku ei ookkaa raskaana. no pe-la tulee selvyys. kiitos tsempeistä ja plussaonnea teillekki! toivottavasti päästäis saman kuun odottajiin :)
 
äiti88 Onnea! :flower:

Itse sekoilin tänään urakalla. Menin ottaa jäykkäkouristustehostetta terkkarilta ja oisin pyytänyt samalla papan. Niin sitten se kysyi, ettenhän ole raskaana, ja sitten minä menin jotenkin lukkoon. Ja rupesin miettii entäs jos olenkin, ja en sitten uskaltanut ottaa sitä rokotetta. Ja eihän se sitä papaakaan ottanut, koska siihenhän raskaus on este. Tunsin itsenin niin tyhmäksi. Itsellä oli jotenkin sellainen kuva, että ei raskaus ole vasta-aihe tuolle rokotteelle, mutta se onkin suhteellinen vasta-aihe. Ja en usko tärppiin, mutta aina voi olla mahis. Huomenna pitäs alkaa menkat oviksesta laskettuna. Kp43/43
 
Viimeksi muokattu:
Jaahas, menkat alkoivat sitten tänään eli 27 päivää oli tää eka kierto pituudeltaan.


Keiju123 Joo tosiaan, oli kaikkinensa kyllä hukkareissu! Mutta en mäkään kyllä ois tajunnut ottaa huomioon että raskaus vaikuttaa kumpaankin juttuun. No papaa ei tietysti voi ottaa mutta tohon jäykkäkouristukseenkin. No, toivottavasti hukkakäynti oli sen arvoinen ja näkyis testissä plussana :)

Jessi vielä piti kommentoida tohon onnettomuuteen joka vaati sen pienen pojan hengen että vaikka aina tuollaiset uutiset on niitä ikävimpiä lukea kun nuori ihminen kuolee niin oman lapsen myötä niitä lukee lähes itku kurkussa, jotenkin vielä enemmän kolahtaa se kaikki kärsimys. :(
Ja juu, iltapäivälehtien tapaturma jutut on tosiaan huonolla maulla kirjotettuja, en niitä sen enempää netistä lue kuin mitä otsikot, niistä saa jo ihan tarpeeksi. :|
 
täällä jotku lekurit ottaa papa-kokeen raskausaikanaki jos siihen on hyvä syy. mulla ois 13.10 aika ku en muista millo viimeks käyny. ainaki vuos on aikaa kai. mä menin sit taas hölmö ostamaan niitä ovistestejä :headwall: tein äsken yhen ja aika vahva viiva tuli :O ja mulla on kp:t nyt siis 24/28 ellei kierto ihan sekas mitä epäilen et ei kyl oo ku sillo kp 14 näytti ovista. ja testiviivahan multa hävis sen oletetun oviksen jälkeen kokonaan mut nyt on taas. oisinkohan mä...? voisinkohan mä olla...?
 
jessi Mullakin viime papasta jo vuosia, ja yksityinen gyne ehdotti jo talvella että se pitäisi ottaa, koska minulla kuulemma oli ylimääräistä valkovuota(?). Lupasin ottaa sen tk:n puolella, koska yksityisella maksais kovasti. Onneksi tuonne opiskeluterveydenhoitajalle voi vaan mennä, ettei tarvitse varailla aikaa.

jasmin Noista lasten onnettomuuksista yms. Koin viime talvena läheltä yhden pikkulapsi-tragedian, joka kyllä onneksi päättyi hyvin. Mutta se miten haaskoja nuo iltapäivälehdet voivat olla, kuinka ne yrittää vaikka miten saada tietoja irti ja keksiä turhaa uutista. Siis kauheaa hullunmyllyä. En ole oikein käsitellyt tuota tapahtumaa vieläkään kunnolla, mikä saattaa kostautua kun tulee omia lapsia ja tunteet pullahtaa esiin.
 
Heippa taas, enpäs ole pitkään aikaan jaksanut kirjoitella, vaikka lueskellut oon kyllä useamman kerran päivässä.

Kiitoksia hääpäiväonnitteluista! :heart:

Onnittelut plussasta, JA82 ja äiti88! Plussatuulet ne vaan puhaltelee vähän joka ketjussa, mikä sen ihanampaa :)

Jessi75 Peukutan täällä kovasti, että tuntemukset oliskin raskaudesta johtuvia!

Iltapäivälehdet on kyllä aivan kauheita. Itse oon joskus penskana tuntenut tän jälkimmäisen koulusurmaajan hetken aikaa ja eiköhän sieltä sit samantien soiteltu Iltalehdestä tai Iltasanomista ja kyselty kuvien perään :mad:

Mulla on tänään kp 16/30, tosin en tosta kierron pituudesta nyt sitten tiedä, kun oon melko varma, että ovis oli eilen (pari selkeää vihlaisua oikean munasarjan tienoilla) tai sunnuntaina (alaselkään ja reisiin sattui pitkän aikaa). Mittasin tossa alkuillasta lämmönkin ihan huvikseni ja se oli 37 astetta, mikä on mulle kyllä selkeästi koholla, joten sekin tukis tuota päätelmääni. Vaan enpä ole noita lämpöjä muuten mittaillut tässäkään kierrossa. Niin ja greippimehukin loppui lauantaina enkä sitten ostanut lisää, kun aloitettiin karppaus. Mitään suuria odotuksia ei oo, sunnuntaina kyllä harrastettiin seksiä mutta eilen ei, joten aika näyttää kuinka käy. Ja sekin on ihan mahdollista, että tää ruokavaliomuutos voi aiheuttaa jotain heittelyä kierrossa.
 
hyvä että muutki ootte sitä mieltä et ip-lehdet repostelee aiheilla ja aiheuttaa hallaa jutuillaan. mä en tykkää tosiaankaan niitten tyylistä näissä aroissa aiheissa. lapsen kuolema muutenki niin kauhee asia et sillon pitäs jättää repostelu sikseen :| varsinki jos asiasta ei varmaa tietoa oo. ikävä kyllä vaan tollaset otsikot myy ja sehän niillä on tarkotus.

jomi joka kolmas päivä sekstailua riittää et mitään ei oo vielä menetetty, tänään vaan ukon kellistykseen ;)

jasmin arvaa vaan miten täpinöissää täs ite on vaikka ei sais ku toi testi ei viel kerro mitn. toihan voi olla vaikka mitä muutaki. mut toivossa on hyvä elää :whistle: to-aamuna meinasin yhen r-testin tuhlata ku ei malta oottaa :xmas: tuskin siinä mitn näkyy mut on noita testejä 2 et pe voi tuhlata toisen ja tarvittaessa ostaa lisää :saint:

isäntä läppäs mua tänää leikillään paistinlastalla tissii ja reagoin tietty et auts ni heti kysy et mitä, sattuuko ja et ootko sä paksuna :xmas:
 
Jessi75 vielä tuohon iltapäivälehti-juttuun..Tiedän kanssa yhden lapseen kohdistuvan jutun aiheen (siinä pieni neiti kyllä kuoli :'( ) ja iltapäivälehdet puhuivat täyttä pas..a aiheesta...Osa oli totta, mutta suurin osa tekstistä ei lainkaan pitänyt paikkaansa. Lehtiä yritetään vain saada myyvimmiksi! Sen tapauksen jälkeen en ole ostanut ainuttakaan iltapäivälehteä, saatika uskonut sanaakaan mitä niissä kirjoitetaan!

Jessi75 Pidän myös peukkuja, että olisit raskaana :) Ja tietysti muut yrittäjät!!

Meillä mies rupesi eilen kyselemään vauvanyrityksestä...vaikka minulla kuume laantunut, niin näemmä jollain se alkaa kasvamaan :heart:
 
Heippa! Saako liittyä mukaan? Olen lueskellut monia ketjuja pitkään ja tässä ketjussa näyttä olevan tosi kivanhenkistä porukkaa :) Kirjoittelen myös tuolla km jälkeen haaveilevien puolella, valitettavasti :( km todettiin 07/10 :( Se oli yllätysraskaus eli virallisesti olemme nyt ensimmäisellä yrityskierrolla. Ikää on jo 31vuotta ja ensimmäinen lapsi haaveissa. Mies on innokkaasti projektissa mukana, välillä liiankin innokkaasti... ;)

Oikein kaunista syyspäivää kaikille ja plussatuulia :)

tömpsis kp 21
 
tömpsis tervetuloa mukaan kuumeilemaan! :flower:

ansis no jospa se kuume kohta taas sullaki kasvais :) onko teillä nyt yritys kuitenki päällä? sori, en muista et mikä se tein tilanne oli nyt. ja kiitos peukutuksista :)

mä tein tänää taas ovistestin ja aika vahva viiva tuli edelleen. samalla tein sit r-testinki vaikka tiesin et eihän siinä viel mitään näkyis vaik raskaana olisinki. saampahan hyvän syyn ostaa uusia testejä :LOL: varmaan pe aamuna testaan taas ellei huomen aamul sit taas testit polttele :whistle: että sitä ihmisen pitää olla malttamaton :headwall:
 

Yhteistyössä