Totta, että hyvillä lähtöpisteillä voi jotain huonompaa pääsykoemenestystä paikkailla, mutta monissa kouluissa on käytäntönä se, että lähtöpisteet merkitsee vain siinä hakuvaiheessa. Lopulliseen valintaan lasketaan vain pääsykokeiden pisteet.
Mä saan kans mun papereillani parhaat mahdolliset lähtöpisteet, mutta valitettavasti se ei paljon auta siinä vaiheessa kun pitäis kouluun sisälle päästä. Oon siis hakenut metropoliaan tähän saakka, jossa vain pääsykokeilla on merkitys lopulta. Tosin, en ole kyllä paljon töitä pääsykokeiden eteen tehnytkään, kun ei oo ollu "pakko". Nyt sit ajattelin hakea Laureaan, jossa tuo lähtöpisteidenkin osuus lasketaan loppu vaiheessa
Eli paremmat mahdollisuudet päästä sisälle.. Uskoisin. Eikä pääsykokeetkaan ole niin vaativat, kun ei oo pänttäämistä. Mä oon vahvoilla, jos tulee ryhmätilanne tai haastattelu tai muu, kun oon aika avoin ja sosiaalinen ihminen. Ainakin edellisen koulun pääsykokeissa sain aika hyvät pisteet, kun oli juurikin tollaset "vapaammat" pääsykokeet, psykologin haastattelut yms. Mun mielestä on kivakin, että enemmänkin katsotaan sitä ihmistä ihmisenä, joka kouluun hakee. Eikä tehdä valintaa kirjakuulustelun perusteella. Koska monesti ne, jotka tietää paljon asioista, ei välttämättä olekaan sit niin hyviä siinä käytännön työssä.. Kaikkea kun ei voi kirjasta oppia.
Mutta joo, toivotaan että nyt pääsen opiskelemaan. Toiveet on ainakin korkeella, mutta toisaalta, ei maailma siihen kaadu jos en pääsekään
aina voi hakea uudestaan...
Nyt kun luin ton mun tekstin uudestaan mitä tohon kirjotin, niin annan kyllä aika itsekeskeisen kuvan itsestäni
Enkä sitä kyllä mielestäni ole.. =)