~ Vauva haaveissa vuodelle 2011-2012 ~ vol.5!!

tömpsis mä vasta tilasin mammaksilta et en osaa vielä vastata sun kysymykseen mut luulis et on luotettavia, aika paljonhan tuolta kuitenkin tilataan enkä oo mitään huonoa kuullu. herkempiähän noitten pitäs osan olla ku apteekin omien eli jo ennen menkkojen alkua voi testailla. mulle varmaan ens vkolla paketti tulee mut tuskin pääsen ennen loppukuuta käyttämään :mad:

hopeful mä syön salaa niitä vitamiineja :whistle: tai no salaa ja salaa, kylhän senäkee kun niitä otan mut oon aina vetäny lisävitskuja ni ei sillee oo eroo entiseen. nyt oon vaa vaihtanu tuotetta ja lisänny sen magnesiumin. greippimehu myös käytössä eikä se oo sitäkään ihmetelly :xmas:

jasmin noi kauhukohtaukset on kyllä ikäviä :( meillä ei ehkä varsinaista kauhukohtausta oo ollu mut kovaa huutoa kyllä mistä ei oo meinattu rauhottua, mut luultavasti kivusta johtuvaa. nuoremmalla pojalla ollu jaloissa pahoja särkyjä ja ollaan niitten takia koksissa tutkimuksissa. vielä olis ainaki yks käynti lastenreumapolilla vaikka reumaa ei varsinaisesti epäilläkkään. ja toivottavasti ei sitä oo :/ toivotaan et olis vaan kasvukipuja.
 
Hei taas ihanaiset!

Ammalle onnellista odotusta!

Jasminille jaksuja ukin tilanteen vuoksi :hug:

ON: Kp 25 menossa. Kuvittelen taas kaikenlaisia oireita, tietenkin, että voi sit tippua kovaa ja korkealta tädin kiiruhtaessa mestoille! Päällimmäisenä kylläkin on kaks "oiretta", joita en ole kylläkään kuvitellut, nimittäin hillitön palelu ja öinen pissahätä. Sormet ja varpaat on koko ajan aivan jäässä ja pissalla oon nyt varmaan lähes viikon verran rampannut joka yö. MUTTA mulla on aina ollut astetta kehnompi ääreisverenkierto ja sekä työ- että makuuhuone tuntuu vähän kylmiltä eli voisi laittaa pattereita muutenkin hiukan isommalle. Voi myös olla, että oon juonut iltaisin vähän enemmän, tosin en nyt kovin merkittävästi. Ja ruokavalion muutoskin voi vaikuttaa tähän olotilaan jollain lailla. Alavatsassa tunnen sitten välillä vaikka minkälaisia nippailua ja vihlontoja, mutta niitä oli viime kierrossakin. Yhtenä iltana lenkillä kyllä tuntui sellainen vieno "repäisyvihlaisu", kun suoristauduin talutushihnojen selvittelyn jälkeen ja hetkeä myöhemmin tuntui siltä, kuin joku olis pistellyt neulalla vatsaa tuolta sisäpuolelta :D Sittemmin ei kyllä ole repinyt eikä pistellyt, mutta olis voinut ehkä olla kiinnittyminen tai todennäköisemmin vain Jomin erittäin vilkas mielikuvitus :p

Ja niin kun mulla alkukierto meni niiiin hienosti stressaamatta, niin eiköhän taas oo tämä ittensä kyttäily huipussaan. Jebou.
 
hah
Heippa! Ilmoittaudun mukaan! Toinen lapsi olisi haaveissa, esikoisella ikää 7 vee. Itse 27 vuotias...
nyt olis kp 19/26... Saas nähdä onko tärpänny tällä kierrolla. Lämmöt on noussut viikko sitten ja oon melkein kuumeinen koko viikon ollut. eilen lämmöt kyllä tippui yhtäkkiä normaalista alemmaskin.. (mitäköhän lie) Ja taas tänään mennään melkein kuumeisena...Välillä mahaa nippailee, varsinkin seksin jälkeen mutta liekö omaa kuvitelmaa! :D Ja nännit ihan sika kipeät.... rinnat ei. Pitäis lopettaa tää itsensä tarkkailu ennenkun valkotakkiset tulee hakemaan! heh! Kaikille paljon plussatuulia!!!!!!!!!!!!!!! =)
 
Viimeksi muokattu:
Hah tervetuloa sakkiin!

Itse kärsin pahemman laatuisesta flunssasta, just ennen häitä :headwall: Itselääkitystä harrastanut tässä viikon ajan ja ehkä nyt jo hiukan parempi...Huomena hääjuhlat edessä ja sen jälkeen rentoudun hetkeksi ja jään odottelemaan vauvakuumeen uutta tulemista :whistle:

Tsemppiä kaikille yrittäville! Liityn taas pian teihin ;)
 
Ansis: onnea häihin! :) Itse vieläkin yritän selviytyä häästressistä :D Kauhea väsymys vaivaa, mutta se ei haittaa, kun kerrankin saan nukuttua yöt hyvin :)

Hiivaoireet jatkuvat täällä, lääkityksestä huolimatta, tai siitä johtuen alapää on ihan tulessa :( Ens viikolla gyne, toivon yhä että nämä oireet katoaisivat sitä ennen, mutta ei hyvältä näytä :( Hermot menee tähän jatkuvaan sairasteluun, mutta koitan lohduttaa itseäni sillä, että hiiva tms. tulehdus ei ole mikään vaarallinen kamala sairaus, vain pieni kiusallinen vaiva... mutta ei se aina auta, varsinkin kun pitäisi seksiäkin pystyä harrastamaan tasasin väliajoin :( No gyneltä toivottavasti apua sitten kunnolla! Tietääkö kukaan, voiko gyne kirjoittaa miehelle kans hiivalääkkeen samalla? Sellasen suun kautta otettavan siis. Oon päättäny että hoidetaan mieskin, vaikkei sillä mitään oireita ookaan, jos tää mun jatkuva kärsimys johtuiskin vaikka siitä...
Haluaisin kunnolla vauvantekopuuhiin!!! Ja muutenkin eroon tästä perkuleen ongelmasta!!!! :kieh:

kp taitaa kohta olla 30, täytyy testata uudestaan ennen ensi viikkoa... Maha on ollut kipeä pari päivää, ja parina päivänä on ollut alavatsalla nippailuja, mutta muuten ei mitään ihmeellistä missään.

Iloista viikonloppua kaikille! :)
 
Viimeksi muokattu:
jomi ei sille kyttäilylle mitään voi, täällä toinen kyttääjä, teen oireita vaikken oo ees raskaana ku testit kerran negaa ja täti kurvaa toivottavasti ens vkolla tänne et pääsee alottelee uutta kiertoa.

hopeful toivottavasti on tärpänny :)

hah tervetuloa mukaan!

ansis lisää vaan itselääkintää ja tsemppiä huomiselle ja ihanaa hääjuhlaa teille :heart:

tömpsis kyllä voi gyne kirjottaa miehelleki lääkkeen ja se on suotavaakin tossa tapauksessa. mieshän voi kantaa sitä hiivaa vaikkei oireita oiskaan ja tartuttaa sut aina uudestaan ja uudestaan. toivotaan että apu löytyy!

mä kävin tänään papa-kokeessa, hyvä et seki on nyt hoidettu alta pois. toivottavasti on normaali ettei tuu mutkia matkaan vauvantekopuuhissa :|
 
Jessi Multa otettiin papa silloin kierukan poiston yhteydessä enkä ole muistanutkaan asiaa sen jälkeen saati soitellut tuloksia! :headwall: Hyvä kun otit puheeksi!

ansis Ihanaa ja onnistunutta hääjuhlaa, toivotaan että huomenna ois jo kohtuu terve olo ja syysaurinko paistelisi teidän päivään! :heart:


Tömpsis Koitahan jaksaa!:hug: Tosi kurjalta kuulostaa, toivon todella että viimeistään ens viikolla helpottaa kun pääset lääkäriin! :hug:


hah tervetulotoivotukset! :flower: Toivotaan että pääset pian testaileen! =)


Viikonloppu edessä, tosin ei tunnu (taaskaan) viikonlopulta kun mies viettää sen ylitöissä :|
Viime viikonloppu meni siellä ukkia surressa ja sitä edelliset on olleet noita ylityövkloppuja, eli mulle jatkuu arki pojan kans kaksin touhuillessa!
Mutta mukavaa viikonvaihdetta siltikin itsekullekkin! :wave:
 
hah tervetuloa! :)

Ansikselle onnea häihin :D Toivottavasti olisi kaunis päivä huomenna ja flunssa hellittäisi :)

tömpsis meillä ainakin mies aikoinaan, kun mulla oli hiivatulehduksia, käytti ihan sitä voidetta mikä on tarkotettu hiivatulehduksiin ja hiivavaivat hävisi häneltäkin. Meillä siis hiiva aiheutti miehellekkin oireita. Toivottavasti saisit avun vaivaan :hug:

ON: Olen nyt ihan täpinöissä. Sain tänään lääkärin ajan ja aika onkin jo vajaan kahden viikon päähän :) Toivottavasti päästäisiin kunnolla yrittämään vauvantekoa tuon käynnin jälkeen (jos siis tästä kierrosta ei tärppää). Jännittää ja olen ihan intoa piukassa :) Vielä joku aika sitten tuntui että kunnolla yrittämiseen on vielä aikaa mutta nyt se on jo ihan käsien ulottuvilla. Pitää vaan toivoa, että lääkärinkin näkökulma olisi se ettei raskaudelle ole mitään estettä ja että nykyinen lääke sopisi myös raskaana tai vastaava raskaudenaikana käytettävä löytyisi :) Mielessäni olen kehittänyt kaikki kauheimmat mielikuvat siitä että lääkäri kieltää vauvan yrittämisen :( Mutta tuskinpa, oloni on kuitenkin tuon uuden astmalääkkeen ansiosta parantunut aivan huikean paljon :)

Plussatuulia ja hyvää viikonloppua kaikille! :heart:
 
hiljasta on mein pinossa, ei meitä oo kun muutama ketkä kirjottelee. pitäs varmaan tota listaa päivittää ja tiputtaa porukkaa pois ku turhaan roikkuu listoilla. kuka haluis päivitellä? :wave: aikaa ei varmaan ihmeemmin kellään oo ja mä en ees osaa tota päivitystä :ashamed:

jasmin oishan ne soittanu jos sun papassa ois jotain ollu. mä joudun nyt oottelee niitä tuloksia ku menee helsinkiin asti syöpäklinikalle ku tästä mein läheltä se loppu. no kai sieltäki ilmotetaan heti jos jotain poikkeavaa löytyy.

hopeful hyvä et sait ajan aika äkkiä ettei tarvi kuukausitolkulla ootella ja toivotaan et yritys pääsis alkamaan nopeesti :)

meillä sairastu nyt juniori ja mulla tauti oli jo parempi mut nyt alko nokka menee tukkoo, yskittää ja ahistaa :snotty: tosin tää melkee tiedossa oliki ku ne lääkärissä sano et näin se tauti etenee : / ja meillä sit päivä alko jo 4.30 |O junnu ku simahti jo ennen seiskaa ja nukku yön läpi ni heräshän se sit tietty jo ennen kukon pierua :kieh: vaikka parempi et nukku sen yön ku et oisin joutun ravaa pitkin yötä rauhottelemassa. mut miks se oon aina minä kuka nousee?? siis ihan joka vitun kerta! ukko vaan vetelee tyytyväisenä sikeitä eikä se nää tässä mitään ihmeellistä :headwall: miehet on joskus niin :kieh:
 
Vähän hiljasta joo :wave:
Minäkään en osaa päivitellä listaa, osaan vain höpöttää ahkerasti :D:ashamed:


Jessi Nyt kyllä rupeet taisteleen tasa-arvon puolesta! Ymmärrän että ottaa päähän! Meillä on poika viikon ajan herännyt tasaseen tahtiin yhä aiemmin ja aiemmin. Yleensä seitsemän pintaan on noustu ja sen mä vielä kestän mutta tänään veti pohjat ja herättiin jo 5.45, mikä ei vielä ole lähelläkään tosin sun aamuheräämistä mutta silti sekin epäinhimillinen aika mulle :|
Ja tietysti nää aikaiset aamut on osuneet miehen yövuoroviikolle joten ei auta mikään, noustava on ja kateltava kun toinen vasta kömpii nukkumaan pehmoiseen petiin lämpimän peiton alle:headwall:
Onneksi näin puolilta päivin poika hyytyy ja vetelee vähintään parin tunnin tirsat, nyt on itekkin vedellyt päiväunia saman verran kun yöt/aamut on niin uuvuttavia.
Muuten meillä mennään miehen kans kyllä vuorotellen näissä aamuherätyksissä jos mies on kotosalla tai esim iltavuorossa.
Paranemisia roppakaupalla, meillä onneksi näyttää että antibiootit autto pojan kuukauden mittaiseen köhään ja nyt lähes poissa. Kopkop vaan taas.

Hopeful tosi kiva juttu kun pääset sinne lääkäriin ja uskon kyllä että pääsette kunnolla yrittämään, luulis että nykypäivänä noi astmatropitkin on niin pitkälle kehittyneitä että jotkut niistä sopii raskaana ollessakin. Tsemppiä lääkärireissulle!

ON jotenkin laskeskelin ja kuulostelin että ovulaatio osuis tähän viikonvaihteeseen ja kyllä sitä yritetään hyödyntääkkin joo, saa nähdä miten tässä kierrossa käy, nyt siis kp13/26. (viimeksi laskin kierroksi 27 päivää mutta nyt on kalenteria tiirailtu uudestaan ja tuloksena 26.. Tosin tiedä sitten miten kierrot heittelee pituudeltaan kierukan poiston takia)

Jep, nyt sinne nukkumaan, mukavat sunnuntain jatkot! :wave:
 
hah
Minäkään en päivitellä osaa... :(
Ansis, Toivottavasti hääpäivä oli ihana!!!!! Onnea!

Jessi Samaa mieltä tasa-arvoa vaan kehiin!!!!!!!!!!!!!!!!

Mulla ihan sellanen olo että höpöhöpö.. en varmaan ole raskaana.. Kaikki oireet on kadonnu.. ainoastaan lämmöt on koholla mutta sehän nyt ei mitään merkkaa.... ärsyttävää. No mut eiks se niin oo et niin kauan ku täti ei kurvaa paikalle niin toivoa on... ens viikonlopulla pitäis alkaa... Voi ku pysyis poissa... Meiltä kaikilta!!! <3
 
Tervetuloa, hah!

Ansis Oikein paljon onnea tuoreelle avioparille! :heart:

Tänään on kp 28. Ovis oli tuntemusten perusteella tosiaan kaks viikkoa sit sunnuntaina tai maanantaina. Ällövaroitus taas tähän väliin: Aamupäivällä huomasin vessassa käydessäni, että alushousuihin oli tullut tippa ruskeaa vuotoa. Pyyhkiessä sitä tuli suht. reilustikin, mutta ei enää sen jälkeen. Sitä tuossa ihmettelin lähinnä, että ei minkäänlaisia menkkakramppeja ollut, vaikka kylläkin jonkinlaisia jomotuksia oli tuntunut parina edeltävänä päivänä. Mulla ei kuitenkaan koskaan ala vuoto ilman kipuja, vaan ne krampit alkaa aina tuntia tai paria ennen. Negat testasin eilen illalla/yöllä Sofi OneStep -liuskalla ja tänään iltapäivällä Apteekin omalla testillä. Joten kaipa tässä sitten tätiä odotellaan, nyt on kyllä alavatsassa jo semmoinen menkkoja enteilevä olokin :( Olis ihan kiva sinänsä, jos kierto jäiskin 28-päiväiseksi, niin pääsis sit paria päivää aikaisemmin taas uuteen kiertoon.
 
Ja sieltähän se tätsy kurvaili paikalle :/ No, ei muuta ku uutta matoa koukkuun sitten vaan! Onneksi olin kaukaa viisas ja ostin päivällä tarpeet vähähiilariseen mutakakkuun. Kakku onnistui oikein hienosti ja nyt on jotain luvallista herkkua, jolla taistella kramppeja vastaan :p
 
Kiitoksia kaikille onnitteluista =) Nyt sitä ollaan ihan tuore rouva :heart: Häät menivät ihanasti, vaikka hiukan oli tihkua ilmassa...vieraat viihtyivät aamun pikkutunneille asti ja ruokaa ja juomaa riitti. Päivämme oli hyvin onnistunut:heart:

Päivitys voisi olla hyvästä, mutta minäkään en sitä osaa...

Tömpsis Toivottavasti saat vaivasi hoidettua pois!! Miehelle kanssa lääkkeet vaikka ei oireilisikaan! Varmasti lääkäri kirjoittaa reseptin, pyydät vain! :hug:

Jessi75 pikaista paranemista siinne...tauti tuntuu olevan sitkeää sorttia, ja ihan ympäri suomea taitaa tällä hetkellä kiertää... : /

Hopeful86
toivottavasti saat "puhtaat paperit" vauvan yrittämiselle!!

Jomi mutakakku on hyvää! Voisin ottaa pienen palan sitä kiitos :wave: Toivottavasti on/oli hyvää lohturuokaa :)
 
Kiitos kaikille tsemppauksista! Koitan jaksaa taistella, mutta mielen vetää matalaksi jatkuva pieni vaiva :( Hiivalääkityksen jälkeen oireet ovat ehkä jopa pahentuneet?! :confused: Huolestuttaa mitä se gyne sanoo :'( Alavatsa on ollut kipeä parina päivänä myös. Odotan tilaamiani testejä, ei tulleet vielä tänään, täytyy kuitenkin ehtiä ennen keskiviikkoa taas testaamaan nyt kun menkat on jo myöhässä (vaikka mun kierrot voi olla mitä vaan).

Mä harkitsin tota päivitysjuttua, mutta oon niin uusi porukassa, että en oikein tunne olevani oikea tyyppi siihen hommaan. :ashamed: Dsarial:ia ei ole kuukauteen näkynyt, hänelle varmaan käy jos joku muu tekee listaa. Ja mitäs siihen listaan ees laitettaisiin? tuota ekan sivun listausta kun katsoin niin eihän siinä paljoa mitään päivitettävää ois... mutta missä kaikki listan ihmiset ovat? huhuu? :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Ansis Mutakakku on erittäin hyvää ja toimii hienosti lohturuokana. Samoin kuin sitä ennen kermaan, voihin ja tuorejuustoon tehty kukkakaalimuusi :p

Mäkin mietin tuossa, että voisin hyvin alkaa päivittää listaa, koskapa kuitenkin vähintään kerran päivässä käyn täällä pällistelemässä ja useimmiten aika montakin kertaa päivässä :ashamed: Mutta jos tömpsis tahtoo, voi hänkin ottaa päivittäjän raskaan vastuun harteilleen :D

Pistetääs pienimuotoinen gallup kumminkin pystyyn eli mitä haluaisitte listaan merkittävän? Tällä hetkellähän siinä ei ole muuta kuin koska yritys on alkanut tai alkaa ja monennestako lapsesta on kyse. Onko intoa listata kiertopäiviä tms?
 
Viimeksi muokattu:
Gallup voisihan siihen laittaa ne kierto päivät...ja vaikka etusivulla edelleen näkyy, että meillä yritys alkaa lokakuussa, niin siirrettäköön se vaikkapa joulukuulle : /

Olin torstaina kaverini kanssa kaupoilla ja niin ihania lastenvaatteita väreineen ja kuvioineen päivineen oli tullut markkinoille...Hiukan kohosi lämpö taas minulla, mutta vielä lykätty päivämäärä voimassa! Miehellekkin sanoin, et ilmoitan sitten kun kierukka lähtee :xmas:
 
kiva et vapaaehtosia päivittäjiä löytyy :) listaan vois laittaa kiertopäivät ja monetta lasta kuumeillaan esim. joillainhan on synnäritki. ekana vois ruveta tiputtelee sellasia ketä ei oo aikoihin näkyny ja ketkä käy kuitenki lukemassa vois kiekasta itestään jotain ettei tiputeta listalta. kolmannesta kuumeilevien pinossa on mun mielestä kivasti laitettu ne kiertopäivät, 1-10, 11-20 jne. on vähä selkeempi kattoo et missä kukakin menee.
niin ja sit sellasille ketkä ei oo vielä yritystä alottanu ni millon yritys alkaa.
 
Viimeksi muokattu:
ansis onnea tuoreelle rouvalle! :flower:

jomi hyvältä kuulostaa lohturuuat :p kukkakaalin ystävä en kyllä oo ikinä ollu mut voisin maistaa tota möhellystä ku kuulostaa niin hyvältä :D

tömpsis kuulostaa tosi kurjalta noi sun oireet, toivottavasti saat avun äkkiä.
 
kiva et vapaaehtosia päivittäjiä löytyy :) listaan vois laittaa kiertopäivät ja monetta lasta kuumeillaan esim. joillainhan on synnäritki. ekana vois ruveta tiputtelee sellasia ketä ei oo aikoihin näkyny ja ketkä käy kuitenki lukemassa vois kiekasta itestään jotain ettei tiputeta listalta. kolmannesta kuumeilevien pinossa on mun mielestä kivasti laitettu ne kiertopäivät, 1-10, 11-20 jne. on vähä selkeempi kattoo et missä kukakin menee.
niin ja sit sellasille ketkä ei oo vielä yritystä alottanu ni millon yritys alkaa.
mä oon jo odottajissa näköjään :xmas:
 
Iltaa :wave:

Kyllä taas kesti saada poika nukahtamaan, koskahan sitä tsemppais ittensä unikoulua pitämään tohon ettei tartteis sängyn vieressä istua ja valvoa toisen nukahtamista, oishan sitä parempaakin tekemistä näin iltaisin kun muutenkaan ei omaa aikaa ole kovin runsaasti |O

gallupiin kiertopäivät on ok jos päivittäjä jaksaa, jessin ehdottama kiertosysteemi kuulostaa mukavan simppeliltä :) Niin pistetäänkö monesko yk menossa vai milloin yritys alkanut/alkaa vai onko se ihan sama asia :) Mutta tosi kiva jos joku jaksaa ruveta päivittää!

Jomi Ah, mutakaakku :p Olen muutaman kerran koittanut tehdä siinä onnistumatta, lopputulos on kyllä herkullinen mutta ei kovinkaan mutainen :D Minuuttipeliä se milloin sen ottaa uunista ulos, minä aivan liian myöhään!
Onnea matkaan vielä uuteen yritykseen!

Olen potenut tänään armotonta krapulaa :ashamed:
Miehen kans katsottiin eilisilta/yö kotimaisia leffoja ja ihan vaan muutama siideri nautiskeltiin, öhöm. Tänään oli niin surkea olo että kun mies läks iltavuoroon niin soitin anopin hätiin pojan kans leikkimään jotta sain kärvistellä olot pois :ashamed:
Mutta pitkästä aikaa mies oli illan/yön kotona niin pitihän sitä juhlistaa! ;)

Nyt suihkuun ja odottelee mitä roskaruokaa isäntä tuo töistä tullessaan, mikä siinä onkin että krapulaisena tekee ihan jumalattomasti mieli kaikkea mahdollisimman rasvaista ja suolaista?!

Ja huomiseksi on luvattu Pirkanmaalle ensilumi, jännää!

Öitä ja plussakasta viikkoa!
 
Kiitos gallupvastauksista, voisin vaikka tänään aloitella päivityshommia. Pitäiskö avata ihan uusi pino?

jasmin-- No ei tuosta minunkaan mutakakusta sitten tullut kovin mutaisa jäähdyttyään, mutta mielettömän hyvää se on silti :p Vielä ei ainakaan Tampereella näy lunta. Toivottavasti tulee pian, vaikka meillä on kyllä vielä talvirenkaiden ostokin edessä... Mutta mä tykkään lumesta ihan kauheasti, jo siksikin kun se vähentää tassupyykin määrää huomattavasti :D
 

Yhteistyössä