Haaveissa vauva noin 2011-2012 ~ vol.3 *UUSIN*

äizikkä : meillä onki sit samat kp:t :) Saadaan jännätä yhdessä ;)

en tiiä tuosta greippimehusta, et onko siitä oikeesti mitään hyötyä.. tämä kierto sitä on tullut juotua, en tiiä juonko toista.. Ovulaatiota en vieläkään tänään bongannut clearbluen ovis testillä.. Ovislimoja ei oo näkyny, et siihen se greippimehu ei ainakaan oo tuonu mitään (ellei oo vieny niitä limoja pois???).. aikasemmissa kierroissa ja ennen ku on yritys aloitettu oon kyllä ovislimat bongannu kierron puolessa välissä!! Minne ne nyt sit on kadonnu??? :kieh:
 
pöh mä mitään raskaana ole. :whistle: puhdasta puhtaampi nega ja oireetkin kadonneet, taisivat johtua jostain puutostilasta taikka jotain. Uudella innolla nauttimaan tästä yk:sta siis :heart: pppppupuilemaaaaaan --->
 
mua ärsyttää.. kerroin yhdelle ystävälle meidän yrityksestä. ja ystävä päätti haukkua meidät pystyyn.. Sieltä tuli kaikki miten kummallakaan ei ole vakituista työpaikkaa, miten me aijotaan pärjätä lapsen kanssa ja jos kerran ens kesäksi meinattiin häät järjestää. et millä sekin toteutettaan...... :( :'( :'( aika paha fiilis tällä hetkellä. mieskin hieman säikähti sitä vuodatusta.
 
Kiitos sivistäneille =) Josko ne ovislaskurit jostain löytyisi!

sansu86 :hug: Ei varmasti ollut kauhean kivaa kuulla ystävän suusta tuollaista! Mutta josko hänelle herkkä paikka? Ettei itselle ole tärpännyt tai jotain? Älä välitä! Ehkä hänkin hetken kuluttua ymmärtää, ettei ollut kauhean ystävällinen :)

TMirre vällyt sitten vain heilumaan, jotta saataisiin enempi plussia :D
 
Ansis perhesuunnittelun sivulla on hyvä laskuri. itte oon sitä käyttäny ;)
meidän yrityksistä ei tiedä muut,kun mun äiti ja yks kaveri. ja hän tietää kyl mitä se on, 4 vuotta yritystä takana. (putket aukastu kolme kertaa ja kilpirauhasen vajaatoiminta)

alkaa iskee pelko perseeseen. tärppipäivät pitäs olla viikonloppuna ja ny juilii mahaa! Mies on työmatkalla,(tulee illalla) mut peittoja ei voi heilutella,ku simot pitää viedä huomenna |O
MIKS tän pitää olla niin helvetin vaikeeta??

kp10/25
 
Orkidea88 : mä katoinkin jo tossa aikasemmin et tismallalleen sama kierto.. :) nyt vaan jännäillään..

noo tosta muille kertomisesta, sanotaan näin että meitä ei oteta kauheen tosissamme; koska nuorempi on viiskuinen... (siis meillä toiveissa ISO perhe eli viis/kuus lasta ja silleen ) ni siis useimmat aika yllättyneitä ketkä kuullu; mut oikeestaan ainoot ketkä tietää varmasti on mummit.. (kyl sitä sit kerkee muille kertoo myöhemmin..) :) eli meillä haaveissa ja treenauksissa on pikku kolmonen.. :) kp 15/28

no mul oli oikeestaan mahakipuja toissa päivän (ovulaatio??), no peitto heiluu ja yritystä.. :LOL:

 
äizikkä mäki tekisin tai siis olisin tehny vielä enemmän lapsia jos olis tilaa. Eikä tuo mieskään suotuis :D Ja tota tilaa meillä ei todellakaan ole kun on 4h+kk ja vaan 68neliöö. Eikä kuopuksen jäljiltä tullu edes vauva kuume ja nyt olis sit viime hetket tehä viel yks kun en enää paljo vanhempana halua. Neljä on ihan hyvä :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja sansu86:
mua ärsyttää.. kerroin yhdelle ystävälle meidän yrityksestä. ja ystävä päätti haukkua meidät pystyyn.. Sieltä tuli kaikki miten kummallakaan ei ole vakituista työpaikkaa, miten me aijotaan pärjätä lapsen kanssa ja jos kerran ens kesäksi meinattiin häät järjestää. et millä sekin toteutettaan...... :( :'( :'( aika paha fiilis tällä hetkellä. mieskin hieman säikähti sitä vuodatusta.
:hug: tuon takia en ole omille ystävillenikään kertonut koska pelkään tuollaista reaktiota. Jostakin syystä jotkin ihmiset automaattisesti olettavat, että yrityksen aloittanut ei ole tietenkään voinut miettiä asiaa loppuun asti :whistle: kai sä sanoit sille suorat sanat? :kieh:

tombatar simot? teroista oon kuullut, mutta mitäs nää simot on? :D

äizikkä vaikka itse en suurperheestä haaveilekaan, niin jotenkin mun mielestä on tosi ihanaa aina kuulla, että jotkut haaveilee ja toteuttaa tämän haaveen. En tiiä mikä siinä on :saint: ehkä mä alitajuisesti olen myös suurperhehaaveilija.

 
Aurinkoista torstaipäivää kaikille! :flower:

TMirre Ei sitä kato kaikkee voi hoksata :LOL: Mä olen jotenkin niin blondi välillä, että sympatiseeraan sua ihan täysillä. Tuommoiset heitot on ihan mun erikoisalaani :D

Itse en oo ajatellut kertoa kenellekään yrityksestä (sit joskus, kun se vihdoin ja viimein alkaa) ainakaan alkuun. Ehkä sitten, jos niitä yrityskiertoja kertyy enemmän, niin täytyy varmasti saada puhua jollekin... Tosin en tiedä vielä kenelle voisin tuosta puhua niin että kuulija ottaa tosissaan ja ymmärtää, mutta varmaankin äidille ja siskolle. Anopille en halua kertoa ennen kuin on tärpännyt, hän kertoo varmasti koko suvulleen paitsi jos katsoo senkin asian olevan hävettävä. Se ihminen sitten häpeää suunnilleen kaikkea (esim. kun mies vaihtoi koulua kesken kaiken, kamala juttu) ja sanelee miehelle, mitä sukulaisten luona kyläillessä saa ja ei saa sanoa. Siksi mulla onkin aina hermot jumalattoman kireällä, kun siellä vieraillaan...

Mutta minäpäs alan tehdä lähtöä, menen allekirjoittamaan työharjoittelusopparin syksylle! Oon vieläkin aivan pähkinöinä siitä, että pääsen tekemään oman alan töitä ensimmäistä kertaa, ja siitä vieläpä maksetaan vähän! :LOL:
 
sansu86 Olen kuullu samaa löpinää ystäviltä ja veljen siskolta, (joka sai lapsen ennenkun valmistui), että kannattaa valmistua, olla töissä ja tienata yms. Puitteet pitää saada kuntoon. Mua ärsyttää tuollanen, aina ei kaikkea voi suunnitella ja päätökset tehdään itse, toisen päätöstä tarvitse ruveta aliarvioimaan.
Kerrankin, kaverit puhu että haluavat asunnot ja kaikki kuntoon lapsille, ennen kun niitä saa tulla. Minä vähän tuosta loukkaannuin, ihan kun se lapsi ei voisi kasvaa onnellisena vähän pienemmässä asunnossa ja vähemmällä rahalla.
 
Tosiaan, ei sitä voi varallisuudella tai materialla mitata että koska on valmis lapsen saamiseen :) minä vihjailin kerran yhdelle kaverille että vauvakuume on kova. En kuitenkaan kertonut yrityksen aloituksesta mitään. Kaveri sitten sanoi, että "joo tuskin te nyt aiotte lapsia tehdä ennen ku on ammatit ja kunnon koti ja työpaikat." hmmm, miksei meidän koti oo nyt kunnon koti? :headwall: Ehkä siks kun asutaan vuokralla kerrostalossa. Tuskin se lapsi siitä kärsisi mitenkään ettei vietä taaperoaikojaan ok-talossa. Noh, siitä tuli sen verran selville kaverin ajatusmaailmaa, että kauhulla odotan sen reaktiota kun lasta jossain vaiheessa alan odottamaan :D Mulla kun on tää suunnitelma se, että jätän opinnot sitten joskus tulevaisuudessa äippäloman ajaksi kesken. Vaikka monet kauhistelee tätä niin olen kuullut monilta myös positiivista sanomista siitä, että lapset voi hyvinkin tehdä opintojen lomassa. Opiskelu saattaa myös antaa enemmän periksi aikataulujen suhteen kuin työ.

Mutta koska en jaksa aina puolustella päätöstämme kaikille vastaantulijoille, olen päättänyt kertoa vasta kun olen oikeasti raskaana. B)

Jomi vai että siellä paistaa aurinko. Täällä sataa vettä :wave:
 
no tuota ei meilläkään oo mikään iso asunto 3h+keittö (74 neliöö), mutta vaihdetaan isompaan ku tarvis.. :) ja sitä paitsi nykyään on ihme käsitys et heti kun on 2 lasta, pitäs muuttaa neliöön ja silleen?? mun mummin perhe asu yhessä tuvassa ja lapsia oli 12!! ja samassa tuvassa asu vielä toinenkin perhe (siis siirtokarjalaisia).. :D eli siis tila on mun mielestä aika suhteellinen käsite muutenkin, eikse riitä et kaikilla on sängyt nukkumiseen?? leikkimistä ja yms, voidaan tehdä ulkonakin; ja sitä paitsi kyllä lapset tilansa leikkiin keksii.. :D
 
ja vielä tosta:hoitakaa kaikki valmiiks ennen lasta.... jestas mitä p*skaa, ku saatte lapsia huomaatte ettei siihen valmista mikään raha, koulutus.... ainut mikä on tärkeetä et parisuhde toimii, ja molemmat jaksaa väsymyksestä huolimatta arvostaa toista; (ihan ne perusjutut; kiitos, anteeksi, ole hyvä) =) niillä meillä jaksetaan.. :D
 
Täällähän puhutaan asiaa! B) Olen siis samoilla linjoilla teidän kanssa. Uskon ja luotan, että elämä kantaa. Niinhän tuo on tehnyt tähänkin saakka. Välillä on todella tiukkaa rahasta, kun ollaan molemmat opiskelijoita, mutta onneksi kesän aikana yleensä on helpompaa, kun vähintään toinen on kesätöissä. Vuokralla asutaan tällä hetkellä 60 neliön kämpässä, jossa on kaksi huonetta ja tupakeittiö sekä tilava parveke ja kylppäri plus sopivankokoinen sauna. Vuokra on edullinen, kun on opiskelija-asunto. Mies vasta vaihtoi koulua, joten saadaan tässä asua vielä monta vuotta. Sukulaiset asuu harmittavan kaukana, eli sellaista suvun tukiverkkoa ei ihan lähellä ole, mutta en pelkää sitäkään, vaan uskon, että pärjätään kyllä. Niin kuin sanoin, kyllä elämä kantaa :) Ja todellakin totta ihan taatusti tuo, mitä äizikkä sanoi eli ei siihen vanhemmuuteen voi valmistautua rahalla.
 
Pistän minäkin nyt lusikkani taas tähänkin soppaan :LOL: Eli itse oon kertonut noin 3 kaverille, siis lähinnä sen että lapsi saa tulla mutta että vielä vähän yritetään estellä :D Yksi kaveri on alkanut jäätävän uteliaaksi ja kyselee usein, että miksi ei vaan yritetä kun lapsi halutaan. Olen koittanut selittää, mutta eihän se tajua kun itse ovat molemmat lapset tehneet vaan kun on ajatus lapsesta tullut (siis ihan ok tuollainen tapa en halua moittia niitä jotka niin toimivat, olen jopa hieman ehkä kade tuollaiselle uskaliaisuudelle :whistle: ). On pikkasen alkanut ärsyttään että edes asiasta hänelle mainitsin, mutta kun muutenkin tulee aiheen parissa pyörittyä (siis lapset, vauvat ym.) asian kertominen meni jotenkin luonnostaan. Meilläkään ei kuitenkaan ole tarkotus et mitään hulppeaa taloa saatas ennen vauvaa, ehtiihän sen myöhemminkin. Pienen lapsen kanssa kuitenkin pärjää varmasti tällasessa kerrostalo kaksiossakin :) Yrityksen alottamisesta tuskin kerron kellekkään, sitten kun se joskus 100 vuoden päästä alkaa :LOL: (Joo tänään on taas tällanen epätoivoinen päivä :whistle: )

Mutta siis :hug: kaikille joilla on epäkohteliaita ja tilanteen tajuamattomia ystäviä ja sukulaisia.

ON: Täällä pitäis olla ovis meneillään, mutta valkovuoto on edelleen vaan veristä, vaikkei sitä paljoa kyl tule.... Mietityttää aikas paljon, mutta katselen nyt seuraaviin menkkoihin asti. Jos eivät ala niin pitää varmaan alkaa harkitseen jonnekkin hoitoon ym menemistä.

Plussapuhureita täältä :)
 
onkovaikeeta
täällä menossa 21/27 ja välillä tuntuu että mitä tässä turhaa mitään oireita miettii kun jokatapauksessa sitä joko on tai ei raskaana... toisaalta heti toisessa hetkessä taas on kuumeilemassa ihan täysillä, että mitäs jos... huoh.. täällä palstalla sitä vasta alkaakin vainoharhaiseksi... :LOL:
 
niin ja mä haluan vielä selventää mun kantaani, ettei kukaan ymmärrä väärin:
Jos joku haluaa että on ok-talo, opinnot suoritettu, vakkarityö jne jne. ennen ku lapsen hankkii, niin se on erittäin hienoa. Kokemusteni mukaan tällaisten ihmisten on usein vaikea ymmärtää meitä, jotka emme ajattele samoin. :ashamed:
 
siinäpä se tuliki...
mahaan sattunu koko päivän,joutu särkylääkkeen ottaa (en yleensä tarvii-> korkee kipukynnys) itku kurkussa pienimmästäki asiasta :'(
onkohan nänä niit muniksen "kasvukipuja"? nyt pikkusen helpottaa,mut tuntuu niinku olis potkupallo kohdun tilalla :kieh:

ei sitä meilläkään niin hirveesti 'tilaa' oo, ja itte viel työttömänä.
mut on sitä pienemmälläki toimeen tullu sillon kun nuo lapset oli pieniä. silti olis vaavi tervetullut vaikka heti :)
jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen,mut pitäs miettiä miten ne sanoo ja onko viisasta tuoda niitä edes julki jos se loukkaa toisia.
 
en ole pariin päivään puhunut kaverin kanssa. :( hän itse laittoi 5v kierukan itselleen viime vuonna. ja muutenkin se paasas et hän ei omia lapsia välttämättä halua kun on muutenkin paljon lapsia jotka kärsii maailmalla. ( kaveri tällä hetkellä afrikassa koulun takia) et kannattaa miettiä tarkaan. mulla on jo ollut pari vuotta vauvakuume. ja nyt kun on mies mikä on kans innoissaan niin saa paskaa niskaan. tiedän ettei helppoa tule olemaan. en ole edes hänel väittänyt et olis. olen mä miettinyt. ja tuota meidään häitä kun hän ihmetteli et millä se järjestetään. niin olen jo suunnitellut niitä ja sovimme että pikku hiljaa ostamme tarvitsemamme jutun häitä varten ei sen tarvii kaikki kerral ostaa. sen verran paha mieli tuli että itkin itseni uneen viime yönä.
 
No meillä näin, itse sain esikon 18vuotiaana ( mies muutamia vuosia vanhempi ), mulla jäi koulua vuosi kesken ja nyt siis suoritan sitä vimppaa vuotta. Mies on opiskellut viime vuoden töiden ohella ja "valmistuu" jouluna.. Just muutettiin saunalliseen 3h jossa tupakeittiö ( miehen vanhempien omistusasunto missä ollaan vuorkalla) . Neliöitä alle 70m mutta mielestäni tänne mahtuu ihan hyvin toinenkin lapsi ! Ei todellakaan tarvitse muuttaa isompaan! :D Rahallisesti ollaan pärjätty mielestäni hyvin, tai pitäiskö sanoa että miehen palkalla pärjätty hyvin.. Olin sen vuoden kodinhoidon tuella kun äitiysloma loppui. Aina ollut varaa ostaa ruokaa, laskut aina maksettu, vaatteita ym. ylimäärästäki on ihan hyvin pystynyt ostamaan.. Ja silti moni ihmettelee kuinka pärjätään niin "pienellä".. Oikeestaan mä itse ihmettelen että mihin sitä rahaa jollain menee niin paljo ? Ymmärrän jos on lainaa ym. mutta siis joo.. :)
Moni meillä tietää mun vauvakuumeesta, ja ei ole ollut moksiskaan. Sisko ja kaverit päin vastoin ihan onnessa ! :D

 

Yhteistyössä