"Unelmavartalosta Haaveilevat -2009 Tammikuussa"

Heippa kaikille!

Eilen aloitin tuon säntillisen ruokapäiväkirjan pidon ja kyllä se ainakin noin ekana päivänä hillitsi noita syömisiäni. Töissä kun oli tarjolla konvehteja niin kaksi otettuani rupesin miettimään et montako tahdon niitä ylös kirjoittaa ja en sitten ottanut enempää.

Painokin oli tänään oikeen iloinen yllätys, eli vaaka näytti 76,8kg. Nyt kun saa vaan tämän saman tahdin pysymään päällä niin ihan hyvä tästä vielä tulee. :D

Vähän kadena luin minäkin noita teidän liikuntajuttuja... Tosi hienosti jaksaa moni olla liikkeessä. Itse en edes lenkille saa itseäni lähtemään. Aina löytyy joku tekosyy... Tai sitten oikea syy, eli työ, koulu ja koulutehtävät vie kyllä paljon aikaa, mut luulen et sellaseen 1/2 tunnin lenkkiin kyl löytyis aikaa jos viitsisi lähteä.

Mä kanssa kuuluin tollaseen paikalliseen "jumppasaliin" ja viime kevään siellä kävinkin tosi aktiivisesti, mutta sitten vaan ei aika antanut myöten ja vikat kuukaudet ne rahat meni ihan hyväntekeväisyyteen. Ja iso syy oli se et kun olen jo muutenkin paljon pois niin en raaski jättää lapsia hoitoon liikkuakseni... Et lenkkeily tai kotijumppa olisivat nyt kai ne mun vaihtoehdot.

Mutta keveää tiistaita kaikille.
 
Heipat täältäkin :wave:

Mulla varmaan alkaa läppäro piiputtaan, en tiedä mikä siinä nettiyhteydessä aona välillä tökkii :( No, varastan sitten työaikaa tähän :saint:

Laittelen eiliset syömiset vähän myöhemmin, kirjasin oikein ylös ja lista tietty kotona.

RD, tosi harmillista :hug: Tosin totuuden nimessä täytyy myöntää, että on mullakin välillä vähän huono omatunto, kun paljon olen iltoja pois. Mutta se onkin vaan mulla, niinkunn aiemmin sanoin, niin miehellä kyllä pinna riittää. Vaikkakin perhettäkin on, viisi lasta ja pari koirulia päälle. Minä yritin myös vuokrata sitä korttia, kun tuo jalka operoitiin, muttei kelvannut kenellekään. No, saihan sen jäihin saikkutodistuksella, jottei ihan harakoille mennyt ja nythän se taas on käytössä. Se raha motivoi mut kyllä hyvin käymään siellä, samanlailla itsekin tykkään olla monta tuntia putkeen =) Ja se pumppi, siihen tosiaan koukuttuu :D

Tänään menen paikallisen pikkuseuran järkkäämän lihaskuntojumppaan. Se on ihan meidän kodin lähellä, joten ei mene koko iltaa. Kesto noin 90min ja ajttelin vetää lenkkarit jalkaan ja ravata sinne ja takaisin, jos töistä pääsen ajoissa lähtemään.

Nyt ei harva pää muista kaikkea, mitä piti kommentoida :whistle: Mutta Nöpölle ainakin sen verran, että ei se liikunta mitenkään pakollista olekaan jos laihduttaa. Pelkkä ruokavalio toimii vallan hyvin. Tasapainovaiheessa sitten on helpompi, jos harrastaa liikuntaa, pysyy paino helpommin kurissa. Eikä kotijumpissa mitään vikaa ole, minäkin niitä harrastan paljonkin, jos en jostain syystä pääse tai viitsi lähteä muualle.
 
:wave:

siis oikeesti, en kerkiä mitään! :LOL: tai siis kerkiän kyllä ja koko ajan pitää puuhata mutta en kerkiä tänne enää lainkaan :D

tänään aamusta esikoinen kerhoon, pikkusisko mummulle ja ite kuopuksen kanssa neuvolaan! ja kaikki ennen aamu yhdeksää!
että kaloreita palaa kyllä varmaan ihan noita portaita juostessa :whistle:

mutta siis hengessä mukana, sunnuntaina pyöritin ekan jumpan, kauheen täysillä en vielä uskalla tehdä, huomenna jälkitarkastus että jospa saan luvan alkaa kuntoilla ni sit.
Saako muuten koska alkaa kunnolla tekeen vatsoja, synnytyksen /sektion jälkeen??
En muista...tarvii huomenna kysyä.

Joo ja mä koitin vähentää tai lopettaa kahvipullan mussutuksen mutta rakas aviomies niitä tänne kantaa....
 
Koko päivä pojan kanssa sairaalassa. Joten ruokapäiväkirja tälläinen: Ruisleipä, salaatti,kurkku ja kaksi mukia kahvia. Puoli litraa pepsi maxia, yksi laku. Savukalasalaatti. Kaksi mukia kahvia. 3 lakua. Ruisleipä. Puoli litraa vettä.

Lukematon määrä käytävää, portaita,hissimatkoja. Välillä kantaen tota 14 kilon jötkälettä. Unta viime yönä pari tuntia. Ei tee hyvää mulle toi vähäinen uni... Nyt odottelen pyykkiä kuivurista ja sitten hetkeksi nukkumaan. Kolmen aikaan pojan lääkitykset ja tuskin saan sen jälkeen nukuttua. Miten tää univaje mahtaa vaikuttaa tohon laihtumiseen vai vaikuttaako mitenkään??
 
Mustana: En tiedä voisiko univaje aiheuttaa turvotusta.. Mulla univaje aiheuttaa hallitsematonta syömistä. Ei vaan pysty skrppaamaan silloin. Onneksi(kop kop) viime aikoina valvotut yöt olleet vähissä!

Tänään tein väli punnituksen. Ja mitä ihmettä paino oli 88,8kg! Piti ottaa toinenkin punnitus että uskoin näkemääni. Jotenkin tuntuu että tämä on liian hyvää ollakseen totta eli katsotaan nyt mitä perjantain punnitus tuo tullessaan. Veskissä on pitänyt juosta ihan työkseen että nesteet ainakin lähteneet liikkeelle..

Nyt päivän hommiin!
 
RD :hug: , kurjaa sun miehen asenne.

Pamu k, mulle sanottiin jälkitarkastuksessa että nyt saa tehdä vatsalihaksia. Mulla parani sektioarpi hyvin ja jälkitarkastus oli muistaakseni viis viikkoa synnytyksestä. Varovaisesti silloin kuitenkin kehoitettiin aloittamaan.

Mulla on nyt tippunut painoa hurjasti :) . Kurkku oli maanantaina ihan hirmu kipee ja nieleminen vaikeeta, oon syönyt nutrilettejä ja vaan nestemmäistä ruokaa esim. vähäkalorista mehukeittoa on mennyt aika lailla. Tietty tää kipeenä olo on johtanu siihen etten oo likkunut pariin päivään ollenkaan, mutta paino on tippunut.
 
Minen pääse kotoa ollenkaan nettiin :( Tein jo vikailmoituksen, saas nähdä koska asialle jotain suvaitsevat tehdä. Jotta ainoastaan töistä voin pikapikaa raapustella, siitä sitten johtuu vähän hiljaisempi jakso nyt.

Mustana, mua univaje turvottaa. Se kuitenkin menee ohi, ja sitten voipi tulla isompikin miinustus, kun turvotukset häviää. Tsemppiä vaan sinne =)

Pamu k, ei ole yhtään sektiota takana, vaikka viisi lasta onkin, joten eos mitään siihen liittyvistä jutuista =) Jälkitarkastuksessa kannattaa tosiaan kysyä. Sen muistan, että niiden vatsalihasten välisen aukon (jonka raskaus aiheuttaa) kuroutumiseen voi mennä parikin vuotta. Hirveän yksilöllistä miten kenelläkin, itsellä meni palautumiseen viidennen jälkeen reilu vuosi. Siis että sai vatsalihakset edes johonkin malliin, eikä ollut enää pelkkää pullataikinaa :D

Maanantain syömiset pitimäni laittaa:
Aamulla 2 kuppia maitokahvia rasvattomalla maidolla, yksi ruispala ja yksi täysjyväpaahtispala. Molemmissa Kadett 5% siivu ja vähärasvainen (ja -suolainen) keittokinkkusiivu.

Lounastusta:
Uunijuureksia 450g, tummaa täysjyväspagettia 50g keitettynä ja jauhelihakastiketta 150g. Kastike: Vähärasvainen (max.7%) jauheliha, pussi tomaattisalsaa, purkki tomaattimurskaa chilimaustettuna, Valio 5% ruokakerma, mausteita.

Päivällinen (oikeastaan iltapala :) ):
Maustamattomia kalkkunafilesuikaleita 150g tilkassa öljyä paistettuna, jäävuorisalaattia iso kasa, rasvatonta raejuustoa 100g, pala patonkia ja siivu kadettia.

Iltapalaksi: rasvatonta jugurttia 200g ja iso mukillinen vihreää teetä ilman maitoa ja sokeria.

Paino näyttäisi olevan täälläkin laskusuunnassa, loivassa sellaisessa :)
Eilen kävin siellä lihaskuntojumpassa, 1h20min meni ja oli tosi jees. Varsinkin selkälihasliikkeet, niitä tuppaa tulemaan muuten aika vähän. Tänään sitten spinnaamaan 30+55min putkeen, kunnon hiki irti :D Pumppiin en valitettavasti ehdi :p
 
Mulla on tehny aivan mielettömästi mieli suklaata koko viikon! |O :headwall: Oisin retkahtanu jo varmaan maanantaina, mutta mies on pysyny tiukkana mulle ja ei ole antanut ostaa suklaata. :kieh: :LOL: Tavallaan olen todella kiitollinen siitä, mutta tavallaan taas aivan raivona, kun en saa mussuttaa suklaata. |O Tekis mieli salaa mussuttaa, mutta siitäkin tulisi sitten vain huono omatunto... Auttakaa!! :eek:
 
Kohta olen lähdössä salille, jonka jälkeen olisi bodypump. Eilen pidin siis vapaa päivän salilta, koska nukuin yön niin huonosti, että ajattelin parhaammaksi olla vain kotona kuin, että olisin väsyneenä lähtenyt salille.

Minun on vain pakko saada käydä salilla yms, koska se tuo mulle mielen pirteyttä ja jaksan paremmin. Mie oon kuitenkin äitiyslomalla ja haluan oman ajan. Miehen kanssa sovittiin aikoinani asia, ja kyllähän tuo loppujen lopuksi on iloinen minun puolesta, että jaksan käydä.

Tinttu: Sie, kun oot käynyt pumpissa niin esitänkin kysymyksen sinulle. Kuinka monta kertaa viikossa on hyvä käydä pumpissa? Mitä hyötyä on käydä pumpissa yms?

Sitä, kun on lukenut, että hyvä olisi käydä vain kaksi kertaa viikossa, mutta mie oon suunnitellut käyväni kolme kertaa viikossa.

Mutta nyt valmistautumaan lähtemään salille. :wave:
 
heips!
ihan ekaksi, tinttu, sulla on herkulliset sapuskat ollut!!! :p Ihanan terveellistä!

laitan nyt tän päivän ruoat, tähän saakka:

aamupala: kahvia 2kuppia, 2 grahampaahtista, 2 siiv. keittokinkkua, 2siiv. juustoa,
kurkkua ja paprikaa

lounas: n.1dl nakkikastiketta, n.1dl muusia ja n.3dl tonnikalasalaattia

välipala: kaakaocappucino ja suklaakakunpala :saint:

päiväruoka: 3-4dl italianpataa, 1 siiv. grahampaahtista, sipasu flooraa

ja 1-1½litraa vettä

mutta ilta sitten menee taas enemmän syödessä!!!
 
Syömiset tänää miten sattuu kun olen ollut tuolla sairaalalla. Olen siis juonut 8 sairaalakahvikuppia kahvia ja mies toi sinne kebabin (todella terveellistä :snotty: ) Muuta ei sitten tänään ole vatsalaukkuun mennytkään. Yövuoroon minut hälytettiin joten eväänä mulla on siellä puolitoistalitraa pepsi maxia ja porkkanoita pussillinen. Kuopus jää vielä osastolle ja mummu on sinne hälytetty apuun. Luojalle kiitos lähellä asuvista vanhemmistani.

Ja kun noita syömisiäni taas katson niin en ihmettele että kiloja on... Unta ruhtinaalliset kolme tuntia ja loppuyö meni arpoessa että lähdetäänkö vai eikö lähdetä ja mennänkö ambulanssilla vai eikö mennä... No, mun elämä on tällä hetkellä tälläistä :/
 
Laitampa tiedot jo tänään vaikka vasta torstai... Mutta joudun illalla tekemään super tankkauksen koska huomenna on leikkaus edessa ja ei tiedä koska saa syödä, niin en sit viitsi niitä ylimääräisiä ottaa punnituspäivänä mukaan laskuihin... Jaa miten niin nipo :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Niin ja tän viikos syömiset ovat olleet sitä luokkaa että en viitsi niitä ylös laittaa ts syö minkä juioksemalla kiinni saat ja silleen.... Ja samalla juokset neidin perään taas katsomaan mitä pahaa se on tekemässä.... :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Mutta tässä siis teidot:
Aloituspaino 78,1kg
paino nyt 73,1kg
muutos/vko -1kg
Bmi 26,5 (26,8)

Voi kun itsestä saisi kanssa niin paljon irti että pääsis salille tai jumppaan....
 
Tänään suuntaan uimalaan ja pääsen ihan yksin uimaan! Laatuaikaa itselle.. :D

Ruokailun suhteen kaikki tällä viikolla mennyt aika lailla putkeen. Nyt taas niin helppo pitää tavoitteista kiinni. Sit taas välillä ei pysty pitämään ei millään lailla. Nyt on nautittava tästä hetkestä.
 
Huomenta!

Ihanainen vapaa päivä :heart: . Eilen sain tehtyä anatomian tentin ja nyt on taas helppo hengittää... Kauheasti sitä stressasin.

Tänään mulla on tapaaminen tuon paikallisen "jumppaklubin" oma ohjaajani kanssa, kun nyt olen noita teidän liikuntajuttuja lukenut niin iski mullekin kipinä että JOS sittenkin yrittäisin sitä vielä jatkaa. Mieli tekisi spinningiin ja pilatekseen. Mutta täytyy nyt asiaa pohdiskella.

Paino hiipii onneksi alaspäin... Toiovottavasti tulos on parempi kuin viikko sitten. Mun ruokailut ei vieläkään ole ihan salonkikelpoisia. Nyt 3 päivää olen pitänyt ruokapäiväkirjaa ja ongelmiani ovat juuston liikasyönti ja hedelmien/vihannesten vähyys. Ja sitten tuo suklaa...

Mutta nyt laittamaan lapsia ruotuun, on se jännää et miten 2v ja 7v pystyy kehittämään riidan JOKA asiasta...
 
Nyt mäkin pääsen vihdoista viimein liittymään ja kertomaan painoni teille. Sain uuden vaa`an, joka nyt toivottavasti toimii.

Eli paino oli viime viikolla 63.7kg
Tänään se näytti 61.7kg
bmi: 24.4
Tavoitepaino: 50kg

Nyt karkkilakossa olen ollut maanantaista asti ja muutenki oon jättäny kaikki herkut pois. Alkoholin olen jättänyt nyt toistaiseksi kans pois. Hyppynarulla olen innostunu hyppiin kotona ja vatsalihasliikeitä olen alkanut tekeen. Toi Bodypump kyllä kiinnostaa mua todella paljon, mutta meillä päin sitä ei ole mahdollista harrastaa :(
 
Äh, tänään ruokailut olleet epäterveellisiä. Oltiin tyttöjen kanssa kahvilla mummon luona. Siellä otin kääretorttua ja jäätelöä 1 dl. Sitten kotona oli pikaruokaa, makkaraperunoita. Onneksi sentään kävin uimassa ja vesijuoksemassa. Täytynee ehkä vielä ajella kuntopyörällä lisäksi että kuittaantuu tämän päivän herkuttelut. Päiväkirja näyttää että vielä olisi varaa syödä mutta en oikein usko että 40 min liikuntaa kuittaa kaiken tuon epäterveellisen syönnin.
Nähtäväksi jää miten tämän päiväinen vaikuttaa huomisen tulokseen!
 
Hei, tahtoisin lähteä mukaan laihdutusjunan jatkoksi.
Olen tässä pudottanut painoa 10 kg ja tavoitteena olisi vielä saada muutama kilo pois ja pysyä näissä lukemissa sitten pysyvästi tällä kertaa.
Painoni oli tänä aamuna 63,7 kg ja tavoite on 60 kg pysyvästi.
BMI 24,4.

ps. Tällä hetkellä tuntuu tämä 63,7 kg tulevan vain joinain aamuina vaakaan lukemaksi ja toisinaan vaaka näyttää 65 kg, mutta minulle saisi kirjata tuon tämänaamuisen 63,7 kg.
 
Ahaa, nyt vasta hokasin että tässähän kirjataan myös syömisiä.

Tänään aamupalaksi söin Risifrutin, jota ennen olin ottanut Method drainen slim tabletit.
Lounaaksi meni 2 kpl Real leipäviipaletta, voideltuna ketsupilla, päälle tomaattia ja ihan pienen pienet siivut juustoa, päälle ripottelin pizzamaustetta, lisäksi 4 palaa Taloussuklaata :ashamed: .
Päivälliseksi valmisateria kevyttä&hyvää Kalapaistos.
Iltapalaksi menee Real leipäviipale tomaatilla ja pienellä juustosiivulla sekä rahkavaahto.

Mä yritän pärjätä ilman taloussuklaata mutta vaikeaa se on!! :ashamed:
 
Huomenta!

Aloituspaino: 77kg
Paino nyt: 75,4
Viikkopudotus: -2,6kg
BMI (aloitus): 30,2 (30,8)

Aika hyvä tulos :D . Täytyy sanoa et olen tosi iloinen ja tästä on nyt mukava jatkaa. Onneksi on tiedossa suht. kiireinen viikonloppu joten ei jää niin paljon aikaa syödä.

Tein sitten päätöksen että jatkan tuolla kuntosalilla ja heti tänään olisi spinning... Saa nähdä lähteekö henki kun taukoa liikkumisessa on ollut.

Nyt kipikipi aamuvuoroon!
 
Aloituspaino: 88,4 kg
Paino nyt: 87,9 kg
Muutos/Viikko: -2,5kg
BMI(edellinen lukema): 30,8 (31,7)

Tuntuu niin epätodellisille noi lukemat! Piti kaks kertaa mitata että uskoin. Mahtaako johtua Kilostopista vai mistä.. Ihan mukavalle tuntuu iso pudotus mutta nyt pitäis jatkossa mennä vähän pienemmillä pudotuksilla jotta paino myös pysyisi jatkossa poissa. Saa olla viimeinen kerta elämässäni kun painoa pudotan!

 
no huh huh...aamulla punnitus...vaaka näytti 95,1kg!ihan uskomatonta :D
mä en jaksa noita ruokapäiväkirjoja laittaa tänne,mut tärkeintä mulla säännöllinen syöminen eli aamupala klo 8,lounas klo 12,välipala klo 16 ja iltapala klo 20!
Juu,että näin!hyviä tuloksia muillakin!Jatketaan samaan malliin B)
 

Yhteistyössä